Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Tetöbeázás

Több
2018 szept. 05 21:14 #53340

Lovi írta:

Egyik napról a másikra lett egy rés a lakón. Elengedte a szilikon.
Hogyan tudom rendbe tenni.
Van FBS ragasztóm, ami átlátszó, ezzel akváriumot szoktak ragasztani. És van építőipari szilikon fugázóm, amit szanitereknél szoktak használni.
Vagy, vegyek valamit a spéci ehhez való. Ezzel annyi gondom adódhat, hogy mire megrendelem, és ideér addig az eső nem bírja ki.

Na azt NEEEEEE! Csak szilikont NEEEEEE!

Szilikont NEM használ komoly ember lakó javításánál.(F.B.S.-t sem!) Az egy ipari hulladék, amit eladnak a jó népnek jó drágán, és egy hajító fát nem ér. Mikor tömíteni kéne neki, elengedi a felületet, mikor meg le szeretnéd kaparni, nincs az az isten, akinek elengedné. Ráadásul, szilikonnal összekent felületet, hiába kaparod le, mindig marad nyomokban belőle, és a jó ragasztó sem tud már tökéletes eredményt adni.

Ahogy nézem, csak a spoiler engedte el, túl nagy gond nincsen vele, azzal együtt érdemes lenne leszedni az egészet, letisztítani, és úgy visszaragasztani, megfelelő járműipari ragasztóval.
Ebben a sorrendben szakszerű lenne a javítás. A résbe történő kenegetés, nem lesz hosszú élettartamú, az csak mókolás. Látszik is, hogy már valaki próbálkozott a rés kikenésével.
A ragasztásnak megvan a maga technológiája, ha sk. szeretnéd megcsinálni, akkor elmondom szívesen, hogy miképpen végezd el, még ragasztót is tudok neked adni, ami alkalmas a feladatra, de ha inkább szakira bíznád, akkor azt is tudok neked ajánlani.

Amíg nem tudod elvégezni a javítást, ragaszd le széles szigetelő szalaggal, azzal a nyúlós, villanyász fajtával, nem barna, meg átlátszó csomagolóval, és Duck-ot se használj, mert azok ráégnek 3 nap alatt a felületre, és nem tudod leszedni mikor már nem kell.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 05 15:23 #53338

Egyik napról a másikra lett egy rés a lakón. Elengedte a szilikon.
Hogyan tudom rendbe tenni.
Van FBS ragasztóm, ami átlátszó, ezzel akváriumot szoktak ragasztani. És van építőipari szilikon fugázóm, amit szanitereknél szoktak használni.
Vagy, vegyek valamit a spéci ehhez való. Ezzel annyi gondom adódhat, hogy mire megrendelem, és ideér addig az eső nem bírja ki.

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 25 16:09 #53275

Sziasztok!
A szezon végén eljutottam a későbbi beázást megelőző szigetelésig, ami a teljes tetőpanelt, annak élét, valamint a fenti ablakok, antennakivezetés stb. környékét érintette. A korábbról ismert Mariseal anyagot használtam, mivel szigetelési szakemberek és kinti fórumok is megerősítették, hogy erre a célra korrekt, hosszú távú megoldást ad.

Munkamenet:
- felesleges tetőelemek leszedése (pl.: szakadozott lépőfólia, mozgó antenna elemek stb.)
- tető kefés, mosószeres lemosása, öblítése
- tető portalanítása (rongy, illetve kompresszoros levegő)
- tető zsírtalanítása (hígítós rongy)
- karosszéria fóliás burkolása (4 db OBI festőfólia + 1 db 15 méteres TESA festőszalag)
- első Mariseal réteg felvitele (szivacsos festőhengerrel, éleknél ecsettel)
- a még nedves rétegbe dilatációs Mariseal geotextil csík behelyezése (ablakok körül, tetőélnél)
- száradás 2 óra
- második Mariseal réteg felvitele (szivacsos festőhengerrel, éleknél ecsettel)
- száradás 2 óra
- harmadik Mariseal réteg felvitele (szivacsos festőhengerrel, éleknél ecsettel)
- száradás 30 perc
- festőfólia és festőszalag levétele
- száradás egy óra

Megjegyzés:
- a felvitt anyag világosszürke, enyhén fényvisszaverő, járható, hő-, és vízszigetelő
- az anyag a teljes száradását követően sem keményedik ki teljesen
- kizárólag száraz, napos időben végezhető munka
- a Mariseal-t megfolyás nélkül, vékony rétegekben kell felhordani
- a még nedves Mariseal átlagos nitro hígítóval oldható kézről, felületről, eszközről
- a tetőn végzett munkához javasolt 2 db járópalló felhelyezése
- gumikesztyű viselése nem ajánlott, mivel ragadós lesz az anyagtól
- létezik un. gyorsító katalizátor, ami kb. felezi a Mariseal száradási idejét
- a speciális geotextil ollóval is nehezen vágható, rendkívül ellenálló anyag

Időszükséglet:
- 10 óra (amiben benne van felülettisztítás, fóliázás, alapkenés + geotextilezés + kétszeri átkenés, valamint a köztes száradási idők)

Anyag-, és eszközszükséglet:
- kb. 10 méter geotextil
- kb. 5-7 liter Mariseal - Polyurethane Liquid Membrane (Maris Polymers)
- 1 db ecset, 1 db kézi festőhenger, 2 liter hígító, rongy, 2 db palló, létra, fólia, festőszalag)

Kapcsolat:
- További ár-, és műszaki információ, valamint Mariseal kivitelezés: Fodor Adrián (06-30-258-1753)

Megköszönte: Lovi, reset67

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 05 07:43 #52650

Nagyon szépen köszönöm!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 04 19:34 #52649

BluElite írta:

Kedves Kollégák!


Nemo25 kolléga még február 19-én tett fel egy képet egy lakóautó kijavításáról. A végeredmény c. képen látszik, hogy belső burkolatnak alkalmazott egy világos színű, famintás burkoló anyagot. Az iránt érdeklődnék tisztelettel, hogy mi ennek a neve, és hol lehet beszerezni?

Ez egy spéci burkoló tapéta. Könnyű felragasztani, ellenáll a pára okozta terhelésnek, könnyen tisztítható,továbbá, szép, strukturált felületet ad.
Különösebb neve nincsen, kiskereskedelmi forgalomban nem forgalmazzák, viszont Takizse kolléga tud segíteni a beszerzésébe. Írjál neki, biztos vagyok benne, hogy neked is be tudja szerezni.

lakoautoklub.hu/klub/profil/529takizse


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: takizse, BluElite

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 03 13:15 #52645

Kedves Kollégák!

Ezen a fórumon új vagyok, ezúton is köszöntök mindenkit. Kicsit "mellékvágányról" csatlakoztam be, mert lakókocsizunk és nem lakóautózunk, viszont nézegetve ezt a topicot felmerült egy kérdésem, talán tudtok tanácsot adni:

Nemo25 kolléga még február 19-én tett fel egy képet egy lakóautó kijavításáról. A végeredmény c. képen látszik, hogy belső burkolatnak alkalmazott egy világos színű, famintás burkoló anyagot. Az iránt érdeklődnék tisztelettel, hogy mi ennek a neve, és hol lehet beszerezni?

Köszönöm szépen előre is a választ, kellemes időtöltést mindenkinek erre a szezonra!

Üdvözlettel: BluElite

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 23 14:09 #52566

SzFeri írta:

Köszönöm a tippet. Most hallok először erről az anyagról. Van nálunk egy nagy tapétabolt, nekik biztosan van, bár őszintén szólva szerettem volna felfrissíteni az egész belsejét egy teljesen új anyaggal. Kicsit félek ettől a tapéta dologtól, mert ha elszúrom, vagy egyszerűen csak nem teszik, akkor rosszabb helyzetben leszek, mint most vagyok.


Én is ilyennel csináltam a lakót, a bútorokat is áttapétáztam. A youtube-on van sok video a hsználatáról.

Megköszönte: SzFeri

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 23 12:54 #52565

nemo25 írta:

Jól látod, a szendó panel, fa lécekből (régebben vas zártszelvényeket is használtak, mostanában alu szelvényeket is beépítenek, de léteznek műanyag vázas próbálkozások is) , EPS, vagy jobb esetben XPS hőszigetelő lapokból, belülről 3 mm-es rétegelt lemezből áll, a külső fegyverzete (borítása) 05-07 mm-es alulemezből, vagy jobb esetben üvegszál erősítésű poliészter lemezből készül..

Tök véletlenül vettem üvegszálas bódét, de nagyon mázlistának érzem magam, amikor itt a beázott tetőkről, és a szétrohadt vázszerkezetről olvasgatok. Eleinte sokallottam a csigánk tömegét, azt gondoltam a vastag üvegszálas lemez (belül 3 mm, kívül 3-7 mm vastag) miatt lett 2,9 tonna üresen a csigánk. De úgy látom 5 ülőhely esetén nem könnyebbek a lécvázasok sem. Bár a mi bódénk nem lakóautónak készült, hanem egy rolóajtós teherautó felépítmény volt eredetileg, de szerintem nagyon jó a konstrukció. A külső burkolat egy darabból van gyártva, és egy alumínium vázszerkezet merevíti belül. Ez egy nagyon erős konstrukció, és beázni sem tud, mert nincsenek ragasztott illesztések a külső burkolaton, csak az utólag beépített tetőablakoknál. Ha esetleg összetörnénk a tetőt, az üvegszálas lemezt jól lehet javítani. De ha mégis beázna valahol, akkor sincs olyan tartószerkezet ami elrohadhatna. Nem tudom a gyári lakóautóknál miért nem jellemző ez a technológia, igaz jó nagy szerszámot kell hozzá készíteni, de az nagyobb darabszámnál már nem nagy költség...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 22 22:24 #52557

A Bauhausban keresd, ott jó sok féle van. Kb. 2500 Ft egy tekercs. Próbáld ki, az első negyed órában könnyű leszedni. Nekem szinte mindenen - még nyers rétegelt lemezen is megtapadt.
SzFeri írta:

Köszönöm a tippet. Most hallok először erről az anyagról. Van nálunk egy nagy tapétabolt, nekik biztosan van, bár őszintén szólva szerettem volna felfrissíteni az egész belsejét egy teljesen új anyaggal. Kicsit félek ettől a tapéta dologtól, mert ha elszúrom, vagy egyszerűen csak nem teszik, akkor rosszabb helyzetben leszek, mint most vagyok.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 22 22:02 #52555

SzFeri írta:

Sziasztok! Végigböngésztem a korábbi hozzászólásokat, de nem igazán találtam olyan információt, hogy miként kell pl. a lakóautó belső oldalfalának cseréjét elkezdeni, ill. elvégezni. Továbbá nem értem, hogy mi merevíti a tetőt. Mert a feltöltött képek tanúsága szerint a tető egy-két vékony keresztmerevítő, némi rétegelt lemez és hungarocell, ami így első hallásra egyáltalán nem tűnik egy stabil dolognak. Az én lakóm tetején járkálni szoktam, szerencsére meg se moccan. De nem tetszik a gyári belső oldalfal (egyfajta műanyag tapéta lehet néhol erősen megkopva) és szeretném a későbbiekben kicserélni valami modern, mosható szintetikus anyagra. Nem igazán látom, hol kellene nekikezdeni, mert az oldalfalak a szekrények belsejében is folytatódnak, ergo a szekrények és polcok kiszerelésével kellene kezdeni. És azt sem látom, hogy az oldalfalak burkolatát mi tartja a helyén. Mitől nem válik el az alatta lévő szigeteléstől?

Jól látod, a szendó panel, fa lécekből (régebben vas zártszelvényeket is használtak, mostanában alu szelvényeket is beépítenek, de léteznek műanyag vázas próbálkozások is) , EPS, vagy jobb esetben XPS hőszigetelő lapokból, belülről 3 mm-es rétegelt lemezből áll, a külső fegyverzete (borítása) 05-07 mm-es alulemezből, vagy jobb esetben üvegszál erősítésű poliészter lemezből készül. Mindezeket szendvicspanel ragasztóval egyesítik egy szerkezetté. Ez a ragasztás adja a merevségét, tartását, no meg a belső bútorokhoz történő csavarozása. A belső rétegelt lemezek felületkezelését, melamin gyantás átitatással, papír kasírozással oldják meg a legtöbb esetben, ami szerves részét képezi a rétegelt lemeznek, ezért eltávolíthatatlan róla. Ezekre a felületekre igen rossz eredménnyel lehet bármit is ragasztani. Az öntapis fóliákat sok esetben egyszerűen ledobja magáról. A másik lehetőség, ha sima laminálással készült a felület. Arra lényegesen jobb eredménnyel lehet "tapétázni" utólag, bár véleményem szerint, nem igazán szoktak jól sikerülni ezek a házi megoldások, esztétikai szempontból. Léteznek vízálló tapéták, amivel profin meg lehet oldani a felújítást, de rutin, és gyakorlat nélkül, azokkal sem könnyű dolgozni.
A tetőn történő járkálásról meg mindenkit lebeszélnék. Ugyan a gyártók felszerelték a tető csomagtartókat, és állítják, hogy vannak járható tetők, de én még nem találkoztam olyan csigával, ami károsodás nélkül elviselné a sok taposást, és a nehéz terheket. Szinte mindenhol beszakadt lemezek, megroggyant tetőszerkezetek, megsérült vízszigetelések mutatják a tető túlterhelését.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 22 19:55 #52548

Köszönöm a tippet. Most hallok először erről az anyagról. Van nálunk egy nagy tapétabolt, nekik biztosan van, bár őszintén szólva szerettem volna felfrissíteni az egész belsejét egy teljesen új anyaggal. Kicsit félek ettől a tapéta dologtól, mert ha elszúrom, vagy egyszerűen csak nem teszik, akkor rosszabb helyzetben leszek, mint most vagyok.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 22 14:54 #52547

Esetleg ha egy vízálló d-c-fix design tapétát tennél rá? Öntapadó, de könnyű vele dolgozni, mert nyújtható és csak később kezd el igazán tapadni.
SzFeri írta:

Sziasztok! Végigböngésztem a korábbi hozzászólásokat, de nem igazán találtam olyan információt, hogy miként kell pl. a lakóautó belső oldalfalának cseréjét elkezdeni, ill. elvégezni. Továbbá nem értem, hogy mi merevíti a tetőt. Mert a feltöltött képek tanúsága szerint a tető egy-két vékony keresztmerevítő, némi rétegelt lemez és hungarocell, ami így első hallásra egyáltalán nem tűnik egy stabil dolognak. Az én lakóm tetején járkálni szoktam, szerencsére meg se moccan. De nem tetszik a gyári belső oldalfal (egyfajta műanyag tapéta lehet néhol erősen megkopva) és szeretném a későbbiekben kicserélni valami modern, mosható szintetikus anyagra. Nem igazán látom, hol kellene nekikezdeni, mert az oldalfalak a szekrények belsejében is folytatódnak, ergo a szekrények és polcok kiszerelésével kellene kezdeni. És azt sem látom, hogy az oldalfalak burkolatát mi tartja a helyén. Mitől nem válik el az alatta lévő szigeteléstől?

Megköszönte: SzFeri

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 22 10:09 #52538

Sziasztok! Végigböngésztem a korábbi hozzászólásokat, de nem igazán találtam olyan információt, hogy miként kell pl. a lakóautó belső oldalfalának cseréjét elkezdeni, ill. elvégezni. Továbbá nem értem, hogy mi merevíti a tetőt. Mert a feltöltött képek tanúsága szerint a tető egy-két vékony keresztmerevítő, némi rétegelt lemez és hungarocell, ami így első hallásra egyáltalán nem tűnik egy stabil dolognak. Az én lakóm tetején járkálni szoktam, szerencsére meg se moccan. De nem tetszik a gyári belső oldalfal (egyfajta műanyag tapéta lehet néhol erősen megkopva) és szeretném a későbbiekben kicserélni valami modern, mosható szintetikus anyagra. Nem igazán látom, hol kellene nekikezdeni, mert az oldalfalak a szekrények belsejében is folytatódnak, ergo a szekrények és polcok kiszerelésével kellene kezdeni. És azt sem látom, hogy az oldalfalak burkolatát mi tartja a helyén. Mitől nem válik el az alatta lévő szigeteléstől?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 14 21:26 #52508

Megértettem. Ezért is nem vállalnám. Elolvasom a blogot köszi!!!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 14 21:17 #52507

szobrászok írta:

Köszi a hozzászólást. Tény, hogy én tudnám a legjobban megcsinálni, bár mint hallom van azért lelkiismeretes szakember. Nem hinném hogy problémát jelentene, mivel nemrég fejeztem be a vitorlásom teljes felujitását, amiben fa, fém és üvegszálazás is volt sőt kárpitozás elektronika gépészet stb. A kisujjamból kiráztam, semmi nem állított meg, fagőzölés, plexihajlítás fémöntés stb. De sajna nincs akkora fedett műhelyem, mégha időm lenne is... Nekem a 200 óra is soknak tűnik, bár nem tudom ki milyen iramban dolgozik. Véleményem szerint két ember napi 10 órás melóval 5 nap alatt végez egy tetőcserével. Nem tódozás fódozásról beszélek hanem 1 nap lebontás, (ha kell egyáltalán annyi rá) és másnap beszabod a teljesen új tetőt. Ez egy 200x 650 cm-es alulemez, semmi faxni, és egy két tábla szigetelés, vizálló fa keret, okume rétegelt és vinil. Mi ebben 350 óra? Tényleg kiváncsi vagyok hogy mire ment el ennyi idő.
Kérlek ne érts félre, nem csesztetni akarok, főleg hogy csináltad már, és nem vagy profi aki ebből él, de 350 óra alatt ami alapból 40 nap, mi megmintázunk két életnagyságú embert, leöntjük bronzból és felavatjuk köztéren... pedig az sok ezer munkafolyamat és rettenet bonyolult sokismeretlenes téma... ellenben egy aluprofillal benne butilszalaggal, egy lapnyi alulemezzel és purhabbal stb.
Szívesen beszélnék veled telefonon, mert gondolkozom hogy megcsinálnám magam. Az aluprofilok épek, az oldala kifogástalan, csak a tető van beázva. az is középen az ablaknál. Szóval ha az okoskodásom ellenére is adnál tanácsot akkor kérlek tedd meg! :-) És köszi!

Amit leírtál, elképzelésnek jó, de csak annak. A valóság, a tények, és tapasztalat mást mutatnak. Szép álom az, hogy 1 nap a bontás. Mikor szembesülsz azzal, hogy le van rohadva a csavar feje, és másfél óra egy csavar kicsalogatása, vagy a félig elrohadt fa szerkezet egyik fele kipereg, de a másik fele makacsul ragaszkodik a lemezekhez, és két nap lefejteni a maradékot úgy hogy meg tudd menteni a lemezt, mert ugye olyan lemezt már nem lehet kapni, és nem szeretnéd szedett-vetettre javítani. Mire sikerül szétszedned, szembesülsz azzal a ténnyel, hogy az öreg alulemez mégis szita állagú az évek során fellépő korrózió okán. Mivel a felépítményeket belülről kifelé építik meg, ezért sok esetben a szétszedés is fejvakarásra ad okot, hogy lehetőleg felesleges roncsolások nélkül, megmentve az eredeti alkatrészeket, tudd szétszedni a bódét. Ez néhány, a szétszedésnél fellépő problémákból.Ne legyenek illúzióid, ezek 25-30 éves szerkezetek, hidd el találsz benne bőven meglepit.
Aztán jön, a hogyan is lesz jó a javítás. Mit mivel kell, hogy az időtálló legyen. Mindeközben be kell tartani a technológiai utasításokat, kötésidőket. Tudni kell, hogy melyik feladatra melyik anyag a megfelelő. Példának okáért, a PUR hab, és a szilikon, nem használatos szakszerű javításnál!!!!!](*,)
Ami most csak egyszerű lemeznek, egy kis falécnek, meg némi szigetelő lemeznek látszik, az az összerakás folyamán, ennél sokkal összetettebb képet fog mutatni. A pontos méretezés, csapolás, ragasztás, illesztés, mind zöld koboldként fognak lesni rád egy sötét sarokból, és ahogy azt Nyomi találóan írta, az ötödik kezed hiányát igen árnyaltan fogja veled érzékeltetni.

Amennyiben nekem nem hiszel, akkor esetleg Éva blogjában elolvashatod a lényeget.

labirinda.com/uton-at-ut-fele/

Gori eredeti szakmája asztalos, és kölcsön kapott egy asztalos műhelyt a felújításra a barátjától, teljes felszereltséggel. Mikor Berta elkészült, és készen állt az útra, Gori megemlítette nekem, hogy azt tudta, sok munka lesz az újjáépítés, de azt, hogy ennyi, álmában sem gondolta.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 14 20:57 #52506

Pont ezért gondolom hogy a szakműhely gyors mert ott van minden ami kell. De eldöntöttem hogy nem fogom megcsinálni inkább megkeresem a pénzt rá. Az könyebbnek tünik és nem egy ismeretlen szakmában keresem már a kihivást sem...

Megköszönte: Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 14 19:23 #52504

Én most építem át a furgonomat. Úgy gondoltam pörögni fog ez. Régebben belsőépítészettel foglalkoztam, és így sem a fa sem a fém megmunkálása nem okoz problémát, és még a műhelyem szerszámparkja is megvan,de. Amikor feltárod és elrohadt , és mekkora lehetett, és mi volt ott, és hogy sablonozzam, és még egy kartus a város túlsó végéből, vagy hol az ötödik kéz stb. Ezek a sok idők. Legalábbis szerintem. A szakműhely pedig sohasem lesz annyira lelkes mint a gazda, aki egy kisebb részfeladat megoldásában is tud gyönyörködni.:meghajolszobrászok írta:

Köszi a hozzászólást. Tény, hogy én tudnám a legjobban megcsinálni, bár mint hallom van azért lelkiismeretes szakember. Nem hinném hogy problémát jelentene, mivel nemrég fejeztem be a vitorlásom teljes felujitását, amiben fa, fém és üvegszálazás is volt sőt kárpitozás elektronika gépészet stb. A kisujjamból kiráztam, semmi nem állított meg, fagőzölés, plexihajlítás fémöntés stb. De sajna nincs akkora fedett műhelyem, mégha időm lenne is... Nekem a 200 óra is soknak tűnik, bár nem tudom ki milyen iramban dolgozik. Véleményem szerint két ember napi 10 órás melóval 5 nap alatt végez egy tetőcserével. Nem tódozás fódozásról beszélek hanem 1 nap lebontás, (ha kell egyáltalán annyi rá) és másnap beszabod a teljesen új tetőt. Ez egy 200x 650 cm-es alulemez, semmi faxni, és egy két tábla szigetelés, vizálló fa keret, okume rétegelt és vinil. Mi ebben 350 óra? Tényleg kiváncsi vagyok hogy mire ment el ennyi idő.
Kérlek ne érts félre, nem csesztetni akarok, főleg hogy csináltad már, és nem vagy profi aki ebből él, de 350 óra alatt ami alapból 40 nap, mi megmintázunk két életnagyságú embert, leöntjük bronzból és felavatjuk köztéren... pedig az sok ezer munkafolyamat és rettenet bonyolult sokismeretlenes téma... ellenben egy aluprofillal benne butilszalaggal, egy lapnyi alulemezzel és purhabbal stb.
Szívesen beszélnék veled telefonon, mert gondolkozom hogy megcsinálnám magam. Az aluprofilok épek, az oldala kifogástalan, csak a tető van beázva. az is középen az ablaknál. Szóval ha az okoskodásom ellenére is adnál tanácsot akkor kérlek tedd meg! :-) És köszi!


Nyomi
Megköszönte: nemo25, Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 14 00:19 #52502

Köszi a hozzászólást. Tény, hogy én tudnám a legjobban megcsinálni, bár mint hallom van azért lelkiismeretes szakember. Nem hinném hogy problémát jelentene, mivel nemrég fejeztem be a vitorlásom teljes felujitását, amiben fa, fém és üvegszálazás is volt sőt kárpitozás elektronika gépészet stb. A kisujjamból kiráztam, semmi nem állított meg, fagőzölés, plexihajlítás fémöntés stb. De sajna nincs akkora fedett műhelyem, mégha időm lenne is... Nekem a 200 óra is soknak tűnik, bár nem tudom ki milyen iramban dolgozik. Véleményem szerint két ember napi 10 órás melóval 5 nap alatt végez egy tetőcserével. Nem tódozás fódozásról beszélek hanem 1 nap lebontás, (ha kell egyáltalán annyi rá) és másnap beszabod a teljesen új tetőt. Ez egy 200x 650 cm-es alulemez, semmi faxni, és egy két tábla szigetelés, vizálló fa keret, okume rétegelt és vinil. Mi ebben 350 óra? Tényleg kiváncsi vagyok hogy mire ment el ennyi idő.
Kérlek ne érts félre, nem csesztetni akarok, főleg hogy csináltad már, és nem vagy profi aki ebből él, de 350 óra alatt ami alapból 40 nap, mi megmintázunk két életnagyságú embert, leöntjük bronzból és felavatjuk köztéren... pedig az sok ezer munkafolyamat és rettenet bonyolult sokismeretlenes téma... ellenben egy aluprofillal benne butilszalaggal, egy lapnyi alulemezzel és purhabbal stb.
Szívesen beszélnék veled telefonon, mert gondolkozom hogy megcsinálnám magam. Az aluprofilok épek, az oldala kifogástalan, csak a tető van beázva. az is középen az ablaknál. Szóval ha az okoskodásom ellenére is adnál tanácsot akkor kérlek tedd meg! :-) És köszi!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 13 22:24 #52501

istozi írta:

Ha jól látom, te a két kezed munkájából élsz. Szerintem legjobban te tudnád megcsinálni magadnak. Én nem bíznám másra.

Ez így igaz, ahogy írtad, de azért a teljesség igénye nélkül, még tegyük azt is hozzá, hogy egy ilyen munka elvégzéséhez, kell egy olyan műhely, ahova befér a csiga, oly módon, hogy legyen körülötte elegendő hely a munka elvégzéséhez, kell még hozzá egy rakás gép, szerszám, szorító, és mindenféle professzionális ragasztó, tömítő, azok használatához szükséges ismeretekkel, a javításhoz szükséges alapanyagok, nem árt még ezen felül némi szakértelem sem, és persze kell még hozzá rengeteg szabadidő, a munka elvégzéséhez. Egy profi szakembernek is sok száz munkaórát vesz igénybe egy ilyen volumenű javítás, szakszerű és időtálló minőségben.
Én már talpra állítottam pár elázott csigát, így van némi tapasztalatom ezen téren, tudom, hogy mit mivel, és hogyan kell tenni, de még nekem is lényegesen több időre van szükségem egy ilyen jellegű munka elvégzéséhez, mint egy rutinos, tapasztaltabb szakinak.
Ezzel együtt szívesen segítek bárkinek a helyreállításban tanácsokkal, ötletekkel, és anyagok beszerzésével, de ne feledjük, hogy sok, nagyon sok szabadidőt igényel a munka elvégzése. Nekem egy ilyen jellegű javítás cirka 350 munkaórát venne igénybe. Egy profinak ez talán sikerülne 250-300 óra alatt is. Amennyiben ezt egy igen szolidnak mondható, utópisztikus 3000-es rezsiórabérrel beszorzod, akkor már látható, hogy a szervizek által megadott javítási költségek nem is olyan valóságtól elrugaszkodottak, hiszen ebben nincsen benne még semminemű anyagköltség.
Egy kedves barátom, saját kezűleg épített újjá egy veterán korú csigát. Teljes szerkezet, bútor, és technika csere után, 1885!!!!! munkaóra befektetése révén készült el a szekér, nagyon igényes belső térrel.

Talán ezen információk birtokában, könnyebb dönteni a saját kezű javítás elvégzésének ügyében. Ezzel együtt, én is magam állnék neki, miképpen Istozi is javasolta. :)


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 13 20:25 #52500

Ha jól látom, te a két kezed munkájából élsz. Szerintem legjobban te tudnád megcsinálni magadnak. Én nem bíznám másra.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.