- Hozzászólások: 60
Akkor nálam ez csak egy remény, hogy a fél nm-es felpuhult beázás a hátsó ablak körül ki fog száradni valaha is? Kívül alu utána purhab és bent faforgács tapétázva. Ez ha beázik, akkor megszivni inkább a fa fogja magát, és az bent van kiszáradhat... Vagy nem?
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Szia! Nekem beázottan jött hozzánk a a csiga, és a tetőablakok teljes felújításával ért véget. De a tetőpanel felpuhult és kissé megereszkedett sajnos. A tapasztalatom az, hogy le lehet szigetelni a tetőt mert bentről csontszárazra szárad a panel szerintem.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
A képen látható a felépítés, a hátsó 1-1,5 méterről van szó, ahol a tetőcsomagtartó van.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
A lakóautóm felépítése miatt annyira nem horror a helyzet, mint lehetne, egy másmilyen felépítésű autónál.
Mivel az autómon a tető leghátsó 1,5 métere (a hátsó körülő feletti rész) lejjebb van jó 10 centivel az autó több részétől (van a tetőben egy lépcső), emiatt nem az egész 7 méteres tető van ázva, csak a leghátsó 1,5 méter, és ugyanekkora hosszon az oldalfal valamennyire.
Minekutána baromi erős rugók vannak az autóban hátul, így még előre is dől egy kisit az autó, emiatt aztán a hátsó alacsonyabb részen megáll a víz a tetőn lévő "lépcső" tövében, ott ázik be.
A víz 99%-a a tetőben lévő léceken csepegett be a lakótérbe, és az egyik oldali fal belső burkolatoán folyt, nem a fal belsejében. Ahogy lefolyt, a fal alul kb fél méter hosszon elvált a padlólemeztől, és ha hátulról belenézek az autó oldalába, akkor látszik, hogy a hátsó ablaknál van egy kis "hasa" az oldalnak.
Nyilván ott is kell bontani, és a falszerkezet belsejét cserélni (lécek, hungarocell, stb), viszont az ázás nem érinti a teljes tetőt.
Ennek a rendbetételére, és a tető teljes újratömítésére mondott a kempingvilág látatlanban 3-500ezer forintos ajánlatot, ami, ha a munka minősége rendben van, nem borzasztó nagy tétel.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Tie írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Pár kisebb dolgot javíttattam velük - még lakókocsin - hát, nem estem hanyatt. Lehet, hogy komoly munkához másképp állnak hozzá.
Tie írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Tetőbeázás javítással kapcsolatban (szétszedés, újratömítés, belső szigetelés és faszerkezet újracsinálása, oldalfal javítása) kértem ajánlatot a kempingvilágéktól, adtak is egy egészen elfogadható (de még így is többszázezres) provizorikus ajánlatot.
A munkájuk minőségét tekintve van bárkinek tapasztalata velük, milyen minőségben csinálnak ilyen javításokat?
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Szia Laci! Kik ezeke a 'hűtőkocsi karosszériákat gyártó és javító cég"?
Köszönöm, lucien
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Szia Attila! Milyen árazással dolgoztok?
Köszönöm, lucien
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Szia!
Ki és hol fújta le ennyiért a ladikotokat? Most nagyon jól kiszáradt a csigám egy olasz út során. Napokon belül le szeretném szigetelni ezzel a poliurea technikával. Ha 20-30 ezerből kijönne, az sokkal jobb ára lenne, mint ez a 10-12 ezer ft / m2
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Cimbi írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Az anyag fizikailag annyira ellenálló, hogy több budapesti parkolóház legmagasabb (Pl.: Westend) ez a padlóburkolat és a vízszigetelés egyben.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Ez a kenhető szigetelő anyag biztosan nem túlságosan ellenálló mechanikailag. Ha egy faág végigkarcolja, gondolom nem fog tovább szigetelni. Ráadásul nem is olyan könnyű, legalábbis nekem elég soknak tűnik 25 kg plusz tömeg a tetőn...
Lehet a poliurea drága, de az a mechanikai sérülésekkel szemben is ellenálló. Az egész szerkezetet összefogja, a tégla falakat is azzal teszik robbanás állóvá.Teherautó platókra is fújják, hogy ne kopjon az acél lemez...
Azt nem tapasztaltam, hogy a poliurea nem lenne elég rugalmas, nekem fújtak le polisztirol lapot, a törékeny szigetelő lemezt úgy megerősítette, hogy össze lehet hajtani, de mégsem törik el. De egy beázott tetőt szerintem sem szabad semmivel sem szigetelni addig, amíg a szerkezetből el nem távolítják a nedvességet és az elrohadt anyagokat...
Lehet bérelni légnedvesség szárító gépeket, nem tudom az esetleg ki tudja-e szedni a nedvességet a tetőből...
A kellemetlen szagokat esetleg meg lehetne próbálni ózonnal eltüntetni, egy ózongenerátor pár 10e Ft, de gondolom azt is lehet bérelni...
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Sziasztok.
2éve amikor megvettem a csigát,nekem is beázott a tető.Karosszéríatőmitő pasztával végig kentem a gumi szegőléc mellet ,és a szellőzőnél,azóta szerencsére nincs gond vele.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Jonak nez ki a megoldas. De csakis olyan feluletre amit vedni akarunk az ezutani beazasoktol!!! Ha olyan tetore hordjuk fel az anyagot amelyik mar beazott, enyhen szolva semmit nem er, sot meg rosszabat teszunk! A beazot tetot joooo vizhatlanul, legmentesen szigeteljuk. Es persze az alatta levo vizes nedves fakeret es hoszigetelo rendszert! Ahol aztan a gombasodas gyorsitva rombolja, rohasztja azt!
En ezt sajnos mar vegigjartam! Apro viznyomok jelentek meg-nosza gyorsan szigetelni! Mar nem tudom mi volt az anyag neve, de igy kelett kezelni mind a leirtat is. Lett egy gyonyoru szigetelt tetom! Es alatta egy rohado tetoszerkezet! Ami kezdett "kellemes " szagokat arasztani a lakterben. Aztan mar nem arasztott...berogyott! Sajnos az akkor keszitett kepek valahol elmerultek, de hiddjetek el hogy nagyon csunya latvany!! A vegerdmeny: telesen uj tetoszerkezet es teto szigetelo rendszer manufakturalasa, borsos aron!
Ugyhogy ova intek mindenkit hogy beazott tetot, annak valamikepeni teljes kiszaritasa nelkuli leszigetelesetol!
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Vízszigetelés teljes tetőfelületen
A fórumokon rendszeresen szóba került a lakóautók utólagos tetőszigetelésének mikéntje. Az alábbi anyagot – mint az egyik lehetséges megoldást – Fodor Adrián segítőkész munkájával állítottam össze.
Probléma
Egyes lakóautók tetőszigetelése idővel elromlik. Ezt okozhatja fizikai sérülés (Jééé, ez a belógó faág mindig itt volt? ), vagy a régi tömítő-, és építőanyagok elöregedése, vetemedése. A beázás jelentkezhet hírtelen, szinte özönvíz szerűen, vagy alig észrevehető módon. (Ez utóbbi a valóban komoly probléma, hiszen évek alatt, a tulajdonos tudta nélkül képes szinte nullára leírni az autót.) A problémát árnyalja, hogy a lakótérben látható beázási folt gyakran (soha!) nem ott van, ahol a víz a külső burkolaton át utat talál. Ember legyen a talpán, aki ilyenkor megtalálja a méterekkel arrébb lévő karosszéria-repedést. Amiről persze s következő esőben kiderül, hogy mégsem ott folyik be víz. (Mert édesem, Te már egy lyukat is képtelen vagy megtalálni! )
Az idősebb (konstrukciós hiba miatt még lejtési problémával is küzdő) lakóautók szinte közös ismérve, hogy a tetőélnél egy alumínium sín fogja össze a paneleket. E két sín a hossza és nehéz hozzáférhetősége miatt szinte állandó mumus. Ahogy a tetőablakok íves illesztése, vagy az antennák és szellőzőcsövek talpazata is képes álmatlan éjszakát okozni. Ha az ember ügyes – és kellően régi a lakóautó – ezt a játékot akár évekig lehet játszani. Nem csoda hát, ha a tulajdonosok valami „generális” megoldást keresnek, és elfordulnak a csodatévő tömítőpasztától.
Az általam megoldásként ajánlott anyag neve: Mariseal 250. Eredendően ipari lapostető-szigeteléshez kifejlesztett kenhető poliuretán gyanta, mely hosszú távú vízszigetelő megoldás jelent. Segítségével egy olyan folytonos vízszigetelő membrán jön létre az autó tetején, mely hosszú távon, még a legkedvezőtlenebb körülmények között is. megvéd a beázástól. A termék 25 kg/vödör kiszerelésben, 26.000 Ft/25 kg áron kapható.
Információk és tanácsok a felhasználáshoz:
• A Mariseal hazánkban csak világos szürke árnyalatban kapható.
• Az anyagot nem szabad semmilyen hígítóval, vagy más adalékkal keverni.
• Az anyaggal szél-, esőmentes, száraz időjárású napon kell dolgozni.
• Egy átlagos méretű lakóautó tetejére általában elég egy vödör Mariseal 250.
• Egy lakóautó tetőszigetelési munkája (az előkészítési-, mosási-, szerelési- és kötelező száradási időket is figyelembe véve) kb. 8 óra.
• Mivel reakcióba lép a légnedvességgel, ezért TILOS vastagon felvinni! Ennek a hibának a jele, ha apró légbuborékok képződnek a Mariseal felületén. Ha túl vastagra sikerült, nem szabad kaparni, hanem hengerrel kell szétkenni, széthordani a felületen.
• Javasolt munkamódszer: a felhordást a tetőn állva (a jármű hosszában hátrálva) végezzük. Amennyiben a tető nem járható, a jármű mellett felállított létráról (pallóról) keresztirányú hengermozgással kell felhordani.
Alkalmazásának munkamenete:
• Eredetileg is mozgó műszaki elemek leszerelése a tetőről. (Pl.: antenna nyél, szellőző fedél, stb.)
• Felesleges, libegő elemek letakarítása (pl.: régi érdesített járófólia, gyorskötöző maradványok, korábbi szigetelések levakarható maradéka, csodatévő Duct Tape csíkok.)
• A tetőélnél lévő gyári műanyag szigetelő-/díszcsík kiszedése a sínből. (Ne izgulj, eredendően nem a csík, hanem az alá felhordott gyári tömítőanyag szigetelt.)
• A teljes (kezelendő) tetőfelület letakarítása, majd víztelenítése. Kefe + mosószer, tiszta víz, teljes száradás.
• A védendő, nem szigetelendő részekre fólia maszkolás ragasztása. (Mivel a Mariseal konzisztenciája a mézre emlékeztet, ám annál kevésbé önterülő, ezért a felhordás után előfordulhat, hogy a ferde részeken kissé megfolyik.)
• A tetőn lévő éleknél (pl.: a tető szélén, a fémsín két oldalán, szellőzők kivezetésnél, a tetőablakok illesztésénél, a korábbi beázásokat okozó repedéseknél) egy műgyanta + geotextil (vagy üvegszál) csík felvitele. Ennek célja a későbbi felületmozgás, karosszéria csavarodás kiegyenlítésére. (Járdaszegélyre történő fel-, és leállás, kátyúba hajtás!)
• A műgyanta csík száradását követően a Mariseal anyag felkeverése, majd nyeles festőhengerrel EGY RÉTEGBEN történő felvitele a teljes tetőfelületre. A kényesebb részeknél, sarkoknál és éleknél lehet ecsettel dolgozni. Fontos! A tetőélen vezető fémsín belsejének az aljába és belső oldalára egy, a résbe beférő ecsettel kell felhordani az anyagot!
• Az anyag kb. két órás száradását követően lehet hengerrel (ecsettel) felvinni a MÁSODIK RÉTEGET
• A kb. két órás száradást követően kell/lehet a Mariseal-al szintén bekent további speciális alakú és méretű szigetelő elemeket felhelyezni. Pl. szellőző kivezetés csőszára, antennatalp köré, tetőablak aljára stb. (Lásd a példákat az alábbi videóban!)
• A kb. két órás száradást követően kell hengerrel / ecsettel felvinni a HARMADIK RÉTEGET, úgy, hogy az anyaggal újra befedjük az előbb felvitt szigetelő elemeket is.
• A két órás száradást követően lehet a maszkolást levenni, és a korábban leszerelt mozgó elemeket visszaépíteni.
• Fontos! A munka kezdetén a tetőélről kiszerelt szigetelő/díszcsík már nem helyezhető vissza a helyére, mivel a sín belső átmérője a felhordott anyagtól lecsökkent. Amennyiben esztétikai okból a csíkot pótolni szeretnénk, úgy csökkenteni kell a csík „lábának” az átmérőjét (ez elég macerás!), vagy egy vékonyabb, a sínbe illő díszcsíkot, vagy gumi-/műanyagprofilt kell vásárolni.
Linkek
• Magyarországi forgalmazó:
eupor.com/elerhetoseg.php
(Kapcsolat: Fodor Adrián 06-30-258-1753)
• Műszaki leírás (eng):
eupor.com/pdf/marispolymers/tds/250-version10.pdf
• Gyártó honlapja:
www.marispolymers.com/de/mariseal-system...ane-liquid-membrane/
• Alkalmazási videó: (Példák a kiálló szerelvények, kémények, szellőzők körüli megoldásokra is.)
• Google találatok:
lmgtfy.com/?q=Mariseal+250
Eszköz és anyagszükséglet:
• takarítószer, kefe, rongy, vödör
• 1 vödör Mariseal 250
• 1 db nyeles festőhenger
• 1 db vékony, 1 db közepes méretű ecset
• maszkoló fólia és ragasztó a fólia rögzítéséhez
A Mariseal 250 előnyei:
- egyszerű alkalmazás (hengeres és ecsetes felhordás)
- olcsó (egy lakóautó anyagköltsége kb. 26.000 Ft, szemben a Poliurea 10-12.000 Ft/nm árával + a felhordó gép átmosási költsége)
- házilagosan is kivitelezhető (jó előkészítéssel a munka egyedül is elvégezhető)
- egybefüggő réteget képez
- 100 %-ban vízálló
- ellenáll hőnek, fagynak, UV-nek
- repedésáthidaló
- nagy a fényvisszaverődése (javítja az autó hőszigetelését)
- felhordáskor (folyékony állapotában) nem túlzottan megfolyós, így az autó ferde részeire is (alkóv eleje és háta!) felvihető
- - 40 ° C és + 90 ° C között rugalmas marad (Az ár mellett ez a poliureával szembeni nagy előnye. Mivel nem merev, ezért képes lekövetni a karosszéria elkerülhetetlen torzulásait.)
- szinte bármilyen felületre kiválóan tapad
- kopásálló, ezért elviseli a gyalogos (és jármű!) terhelést
- ellenáll mosószernek, olajnak, tengervíznek, háztartási vegyi anyagoknak
- felülete nagynyomású mosóval tisztítható
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
babarucu írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Nemo25 egy hét múlva megjön az útjáról, ő tud mindenféle jó agyagot. Nekem is olyat adott, hogy csak na. (de nem erre való...)
szipka írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
szipka írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Én is most vettem nemrég vettem a csigát. Tudtam hogy van/ volt valami kis beázás az alkóv egyik belső sarkában. Tegnap esett gondoltam bedugom a kezem a "puha részbe", nedves volt, megbontottam elég borzasztó volt egy szatyornyi faforgács után de elvileg legalább a juk ahol beszivárog a lemeztető meg az alkóv aljának találkozásánál. Kívül a sarokelemnél megállta víz mert az alja jól tömített a teteje nem.
Mi annak a ragacsos tömítőnek a neve amivel a lakó gyárilag tömítve van? Mit lehet ilyenkor használni lehet a lyuk tömítèsére? Tudom szilikon nem jó!
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
iveco daily |
Túrabox biciklitartóra |
lakóautó kisbusz |