Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

emo Tetöbeázás

Több
2018 febr. 16 17:24 #52324

Akkor nálam ez csak egy remény, hogy a fél nm-es felpuhult beázás a hátsó ablak körül ki fog száradni valaha is? Kívül alu utána purhab és bent faforgács tapétázva. Ez ha beázik, akkor megszivni inkább a fa fogja magát, és az bent van kiszáradhat... Vagy nem?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 16 17:13 #52323

Szia! Nekem beázottan jött hozzánk a a csiga, és a tetőablakok teljes felújításával ért véget. De a tetőpanel felpuhult és kissé megereszkedett sajnos. A tapasztalatom az, hogy le lehet szigetelni a tetőt mert bentről csontszárazra szárad a panel szerintem.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 01 18:06 #52229

A képen látható a felépítés, a hátsó 1-1,5 méterről van szó, ahol a tetőcsomagtartó van.

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 01 18:04 #52228

A lakóautóm felépítése miatt annyira nem horror a helyzet, mint lehetne, egy másmilyen felépítésű autónál.

Mivel az autómon a tető leghátsó 1,5 métere (a hátsó körülő feletti rész) lejjebb van jó 10 centivel az autó több részétől (van a tetőben egy lépcső), emiatt nem az egész 7 méteres tető van ázva, csak a leghátsó 1,5 méter, és ugyanekkora hosszon az oldalfal valamennyire.
Minekutána baromi erős rugók vannak az autóban hátul, így még előre is dől egy kisit az autó, emiatt aztán a hátsó alacsonyabb részen megáll a víz a tetőn lévő "lépcső" tövében, ott ázik be.
A víz 99%-a a tetőben lévő léceken csepegett be a lakótérbe, és az egyik oldali fal belső burkolatoán folyt, nem a fal belsejében. Ahogy lefolyt, a fal alul kb fél méter hosszon elvált a padlólemeztől, és ha hátulról belenézek az autó oldalába, akkor látszik, hogy a hátsó ablaknál van egy kis "hasa" az oldalnak.
Nyilván ott is kell bontani, és a falszerkezet belsejét cserélni (lécek, hungarocell, stb), viszont az ázás nem érinti a teljes tetőt.
Ennek a rendbetételére, és a tető teljes újratömítésére mondott a kempingvilág látatlanban 3-500ezer forintos ajánlatot, ami, ha a munka minősége rendben van, nem borzasztó nagy tétel.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 30 21:04 #52213

Tie írta:

Tetőbeázás javítással kapcsolatban (szétszedés, újratömítés, belső szigetelés és faszerkezet újracsinálása, oldalfal javítása) kértem ajánlatot a kempingvilágéktól, adtak is egy egészen elfogadható (de még így is többszázezres) provizorikus ajánlatot.

Mi az hogy provizorikus???? AZ én értelmezésemben, egy pofon a sz@rnak. Valamit vagy megjavítunk, és az jó lesz, vagy hagyjuk a fenébe. A tákolásnak, mókolásnak nincsen helye egy ilyen esetben. Mikor beázik egy szendópanel, az azt jelenti, hogy a belső tartalma annak el kezd rothadni, korhadni, penészesedni. Sokan azt hiszik, hogyha kívülről lekenik "sziló"-val, akkor megjavították, és majd mikor kiszárad, minden rendben lesz. Ezzel ellentétben,nem fog kiszáradni, még évek múltán sem, viszont elkezd rohadni, azt viszont szépen módszeresen feketén, és komoly gombásodással. Hiába a "mutatós" szilózás a külső lemezek illesztésén, azok pár nap-hét eltelte után újra felszakadnak, és szivárognak ugyan úgy, mint annak előtte.
Egyetlen módja, az az, ha szétszedik lapjára a szerkezetet, tisztességesen feltárva a beázás következményeit, az utolsó centiig, majd a hibás elemeket kivágva, majd szakszerűen pótolva lehet újjáépíteni a tartó vázat. Ez bizony sok munkával, közdelemmel jár, ami szakértelmet igényel, és komoly felkészültséget.
Szerény véleményem szerint, egy nagyobb tetőbeázást nem lehet pár százasból megnyugtatóan megjavítani. Ráadásképpen, egy tetőbeázásnál, szinte biztosra vehető, hogy az oldalfalak is károsodtak, ami további törődést, és ráfordítást fog igényelni. Akár több millió ropogós forintba is fájhat, egy elhanyagolt, rossz állapotú lakóautó korrekt minőségben elvégzett javítása. Ezért próbálom mindenkinek a szájába rágni, hogy vétel előtt érdemes szakértővel megnézetni a kinézett lakóautót. Viszont, ha egy szakszerű felújításon átesik a megroggyant felépítmény, akkor újabb 10-15 évre lesz használható a szekér.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: LMC, takizse, NagyPapa, olah80, szobrászok

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 30 20:13 #52211

Pár kisebb dolgot javíttattam velük - még lakókocsin - hát, nem estem hanyatt. Lehet, hogy komoly munkához másképp állnak hozzá.
Tie írta:

Tetőbeázás javítással kapcsolatban (szétszedés, újratömítés, belső szigetelés és faszerkezet újracsinálása, oldalfal javítása) kértem ajánlatot a kempingvilágéktól, adtak is egy egészen elfogadható (de még így is többszázezres) provizorikus ajánlatot.

A munkájuk minőségét tekintve van bárkinek tapasztalata velük, milyen minőségben csinálnak ilyen javításokat?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 30 12:44 #52210

Tetőbeázás javítással kapcsolatban (szétszedés, újratömítés, belső szigetelés és faszerkezet újracsinálása, oldalfal javítása) kértem ajánlatot a kempingvilágéktól, adtak is egy egészen elfogadható (de még így is többszázezres) provizorikus ajánlatot.

A munkájuk minőségét tekintve van bárkinek tapasztalata velük, milyen minőségben csinálnak ilyen javításokat?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 01 08:29 #51452

Szia Laci! Kik ezeke a 'hűtőkocsi karosszériákat gyártó és javító cég"?
Köszönöm, lucien

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 01 08:22 #51451

Szia Attila! Milyen árazással dolgoztok?
Köszönöm, lucien

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 08 10:22 #50890

Szia!

Ki és hol fújta le ennyiért a ladikotokat? Most nagyon jól kiszáradt a csigám egy olasz út során. Napokon belül le szeretném szigetelni ezzel a poliurea technikával. Ha 20-30 ezerből kijönne, az sokkal jobb ára lenne, mint ez a 10-12 ezer ft / m2

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 28 08:59 #50846

Cimbi írta:

Az anyag fizikailag annyira ellenálló, hogy több budapesti parkolóház legmagasabb (Pl.: Westend) ez a padlóburkolat és a vízszigetelés egyben.

Na ezt nem tudtam, hogy olyan kopásálló, hogy gépkocsival is járható. Azt hittem olyan puha, mint a hengerrel felhordható folyékony fóliák.
A 10-12e Ft/m2 poliurea ár nekem kicsit soknak tűnik, egy tiszai ladikot 20e Ft-ért fújtak le tavaly kívül-belül.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 27 20:36 #50845

Az anyag fizikailag annyira ellenálló, hogy több budapesti parkolóház legmagasabb (Pl.: Westend) ez a padlóburkolat és a vízszigetelés egyben.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 27 18:03 #50844

Ez a kenhető szigetelő anyag biztosan nem túlságosan ellenálló mechanikailag. Ha egy faág végigkarcolja, gondolom nem fog tovább szigetelni. Ráadásul nem is olyan könnyű, legalábbis nekem elég soknak tűnik 25 kg plusz tömeg a tetőn...

Lehet a poliurea drága, de az a mechanikai sérülésekkel szemben is ellenálló. Az egész szerkezetet összefogja, a tégla falakat is azzal teszik robbanás állóvá.Teherautó platókra is fújják, hogy ne kopjon az acél lemez...
Azt nem tapasztaltam, hogy a poliurea nem lenne elég rugalmas, nekem fújtak le polisztirol lapot, a törékeny szigetelő lemezt úgy megerősítette, hogy össze lehet hajtani, de mégsem törik el. De egy beázott tetőt szerintem sem szabad semmivel sem szigetelni addig, amíg a szerkezetből el nem távolítják a nedvességet és az elrohadt anyagokat...

Lehet bérelni légnedvesség szárító gépeket, nem tudom az esetleg ki tudja-e szedni a nedvességet a tetőből...

A kellemetlen szagokat esetleg meg lehetne próbálni ózonnal eltüntetni, egy ózongenerátor pár 10e Ft, de gondolom azt is lehet bérelni...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 25 12:02 #50841

Sziasztok.
2éve amikor megvettem a csigát,nekem is beázott a tető.Karosszéríatőmitő pasztával végig kentem a gumi szegőléc mellet ,és a szellőzőnél,azóta szerencsére nincs gond vele.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 25 11:34 #50840

Jonak nez ki a megoldas. De csakis olyan feluletre amit vedni akarunk az ezutani beazasoktol!!! Ha olyan tetore hordjuk fel az anyagot amelyik mar beazott, enyhen szolva semmit nem er, sot meg rosszabat teszunk! A beazot tetot joooo vizhatlanul, legmentesen szigeteljuk. Es persze az alatta levo vizes nedves fakeret es hoszigetelo rendszert! Ahol aztan a gombasodas gyorsitva rombolja, rohasztja azt!
En ezt sajnos mar vegigjartam! Apro viznyomok jelentek meg-nosza gyorsan szigetelni! Mar nem tudom mi volt az anyag neve, de igy kelett kezelni mind a leirtat is. Lett egy gyonyoru szigetelt tetom! Es alatta egy rohado tetoszerkezet! Ami kezdett "kellemes " szagokat arasztani a lakterben. Aztan mar nem arasztott...berogyott! Sajnos az akkor keszitett kepek valahol elmerultek, de hiddjetek el hogy nagyon csunya latvany!! A vegerdmeny: telesen uj tetoszerkezet es teto szigetelo rendszer manufakturalasa, borsos aron!
Ugyhogy ova intek mindenkit hogy beazott tetot, annak valamikepeni teljes kiszaritasa nelkuli leszigetelesetol!


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni
Megköszönte: Cimbi, lucien

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 24 15:11 #50837

Vízszigetelés teljes tetőfelületen

A fórumokon rendszeresen szóba került a lakóautók utólagos tetőszigetelésének mikéntje. Az alábbi anyagot – mint az egyik lehetséges megoldást – Fodor Adrián segítőkész munkájával állítottam össze.

Probléma
Egyes lakóautók tetőszigetelése idővel elromlik. Ezt okozhatja fizikai sérülés (Jééé, ez a belógó faág mindig itt volt? ), vagy a régi tömítő-, és építőanyagok elöregedése, vetemedése. A beázás jelentkezhet hírtelen, szinte özönvíz szerűen, vagy alig észrevehető módon. (Ez utóbbi a valóban komoly probléma, hiszen évek alatt, a tulajdonos tudta nélkül képes szinte nullára leírni az autót.) A problémát árnyalja, hogy a lakótérben látható beázási folt gyakran (soha!) nem ott van, ahol a víz a külső burkolaton át utat talál. Ember legyen a talpán, aki ilyenkor megtalálja a méterekkel arrébb lévő karosszéria-repedést. Amiről persze s következő esőben kiderül, hogy mégsem ott folyik be víz. (Mert édesem, Te már egy lyukat is képtelen vagy megtalálni! )

Az idősebb (konstrukciós hiba miatt még lejtési problémával is küzdő) lakóautók szinte közös ismérve, hogy a tetőélnél egy alumínium sín fogja össze a paneleket. E két sín a hossza és nehéz hozzáférhetősége miatt szinte állandó mumus. Ahogy a tetőablakok íves illesztése, vagy az antennák és szellőzőcsövek talpazata is képes álmatlan éjszakát okozni. Ha az ember ügyes – és kellően régi a lakóautó – ezt a játékot akár évekig lehet játszani. Nem csoda hát, ha a tulajdonosok valami „generális” megoldást keresnek, és elfordulnak a csodatévő tömítőpasztától.

Az általam megoldásként ajánlott anyag neve: Mariseal 250. Eredendően ipari lapostető-szigeteléshez kifejlesztett kenhető poliuretán gyanta, mely hosszú távú vízszigetelő megoldás jelent. Segítségével egy olyan folytonos vízszigetelő membrán jön létre az autó tetején, mely hosszú távon, még a legkedvezőtlenebb körülmények között is. megvéd a beázástól. A termék 25 kg/vödör kiszerelésben, 26.000 Ft/25 kg áron kapható.

Információk és tanácsok a felhasználáshoz:
• A Mariseal hazánkban csak világos szürke árnyalatban kapható.
• Az anyagot nem szabad semmilyen hígítóval, vagy más adalékkal keverni.
• Az anyaggal szél-, esőmentes, száraz időjárású napon kell dolgozni.
• Egy átlagos méretű lakóautó tetejére általában elég egy vödör Mariseal 250.
• Egy lakóautó tetőszigetelési munkája (az előkészítési-, mosási-, szerelési- és kötelező száradási időket is figyelembe véve) kb. 8 óra.
• Mivel reakcióba lép a légnedvességgel, ezért TILOS vastagon felvinni! Ennek a hibának a jele, ha apró légbuborékok képződnek a Mariseal felületén. Ha túl vastagra sikerült, nem szabad kaparni, hanem hengerrel kell szétkenni, széthordani a felületen.
• Javasolt munkamódszer: a felhordást a tetőn állva (a jármű hosszában hátrálva) végezzük. Amennyiben a tető nem járható, a jármű mellett felállított létráról (pallóról) keresztirányú hengermozgással kell felhordani.

Alkalmazásának munkamenete:
• Eredetileg is mozgó műszaki elemek leszerelése a tetőről. (Pl.: antenna nyél, szellőző fedél, stb.)

• Felesleges, libegő elemek letakarítása (pl.: régi érdesített járófólia, gyorskötöző maradványok, korábbi szigetelések levakarható maradéka, csodatévő Duct Tape csíkok.)

• A tetőélnél lévő gyári műanyag szigetelő-/díszcsík kiszedése a sínből. (Ne izgulj, eredendően nem a csík, hanem az alá felhordott gyári tömítőanyag szigetelt.)

• A teljes (kezelendő) tetőfelület letakarítása, majd víztelenítése. Kefe + mosószer, tiszta víz, teljes száradás.

• A védendő, nem szigetelendő részekre fólia maszkolás ragasztása. (Mivel a Mariseal konzisztenciája a mézre emlékeztet, ám annál kevésbé önterülő, ezért a felhordás után előfordulhat, hogy a ferde részeken kissé megfolyik.)

• A tetőn lévő éleknél (pl.: a tető szélén, a fémsín két oldalán, szellőzők kivezetésnél, a tetőablakok illesztésénél, a korábbi beázásokat okozó repedéseknél) egy műgyanta + geotextil (vagy üvegszál) csík felvitele. Ennek célja a későbbi felületmozgás, karosszéria csavarodás kiegyenlítésére. (Járdaszegélyre történő fel-, és leállás, kátyúba hajtás!)

• A műgyanta csík száradását követően a Mariseal anyag felkeverése, majd nyeles festőhengerrel EGY RÉTEGBEN történő felvitele a teljes tetőfelületre. A kényesebb részeknél, sarkoknál és éleknél lehet ecsettel dolgozni. Fontos! A tetőélen vezető fémsín belsejének az aljába és belső oldalára egy, a résbe beférő ecsettel kell felhordani az anyagot!

• Az anyag kb. két órás száradását követően lehet hengerrel (ecsettel) felvinni a MÁSODIK RÉTEGET

• A kb. két órás száradást követően kell/lehet a Mariseal-al szintén bekent további speciális alakú és méretű szigetelő elemeket felhelyezni. Pl. szellőző kivezetés csőszára, antennatalp köré, tetőablak aljára stb. (Lásd a példákat az alábbi videóban!)

• A kb. két órás száradást követően kell hengerrel / ecsettel felvinni a HARMADIK RÉTEGET, úgy, hogy az anyaggal újra befedjük az előbb felvitt szigetelő elemeket is.

• A két órás száradást követően lehet a maszkolást levenni, és a korábban leszerelt mozgó elemeket visszaépíteni.

• Fontos! A munka kezdetén a tetőélről kiszerelt szigetelő/díszcsík már nem helyezhető vissza a helyére, mivel a sín belső átmérője a felhordott anyagtól lecsökkent. Amennyiben esztétikai okból a csíkot pótolni szeretnénk, úgy csökkenteni kell a csík „lábának” az átmérőjét (ez elég macerás!), vagy egy vékonyabb, a sínbe illő díszcsíkot, vagy gumi-/műanyagprofilt kell vásárolni.

Linkek
• Magyarországi forgalmazó: eupor.com/elerhetoseg.php (Kapcsolat: Fodor Adrián 06-30-258-1753)
• Műszaki leírás (eng): eupor.com/pdf/marispolymers/tds/250-version10.pdf
• Gyártó honlapja: www.marispolymers.com/de/mariseal-system...ane-liquid-membrane/
• Alkalmazási videó: (Példák a kiálló szerelvények, kémények, szellőzők körüli megoldásokra is.)
• Google találatok: lmgtfy.com/?q=Mariseal+250

Eszköz és anyagszükséglet:
• takarítószer, kefe, rongy, vödör
• 1 vödör Mariseal 250
• 1 db nyeles festőhenger
• 1 db vékony, 1 db közepes méretű ecset
• maszkoló fólia és ragasztó a fólia rögzítéséhez

A Mariseal 250 előnyei:
- egyszerű alkalmazás (hengeres és ecsetes felhordás)
- olcsó (egy lakóautó anyagköltsége kb. 26.000 Ft, szemben a Poliurea 10-12.000 Ft/nm árával + a felhordó gép átmosási költsége)
- házilagosan is kivitelezhető (jó előkészítéssel a munka egyedül is elvégezhető)
- egybefüggő réteget képez
- 100 %-ban vízálló
- ellenáll hőnek, fagynak, UV-nek
- repedésáthidaló
- nagy a fényvisszaverődése (javítja az autó hőszigetelését)
- felhordáskor (folyékony állapotában) nem túlzottan megfolyós, így az autó ferde részeire is (alkóv eleje és háta!) felvihető
- - 40 ° C és + 90 ° C között rugalmas marad (Az ár mellett ez a poliureával szembeni nagy előnye. Mivel nem merev, ezért képes lekövetni a karosszéria elkerülhetetlen torzulásait.)
- szinte bármilyen felületre kiválóan tapad
- kopásálló, ezért elviseli a gyalogos (és jármű!) terhelést
- ellenáll mosószernek, olajnak, tengervíznek, háztartási vegyi anyagoknak
- felülete nagynyomású mosóval tisztítható

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 24 00:35 #50570

babarucu írta:

Üdv!
Hosszú keresgélés után sikerült egy félig jó állapotú csigát vennünk. Későbbre terveztük a belső felújítást, egy erősebb eső előrehozta az alkóv vázszerkezet cseréjét a jobb oldalon. Csúnyán átázott a szétrohadt fa szerkezet. Az lenne a kérdésem, hogy az első alsó ív rétegelt volt, és elég nagy területű, tehát az ívben nem "tetőléc" vastagságú volt a váz előtte fölötte tetőléc. Mivel váltsam ki az elrohadt részt, jó ha vastag pallóból vágom ki az ívet, vagy ragasztgassak ahogy volt, esetleg szabászasztal műanyagból....és mivel kezeljem beszerelés előtt...

Na igen....Ez már egy nagyjavítás. Nyugodtan szereld ki az ablakokat, és szedd le a külső sarkokon lévő alu elemeket, tömítő gumikat. Ez az alkov teljesen szét van rohadva, és nagy valószínűséggel, nem csak az alkov, hanem az oldalfalak hátrafelé is kaptak gazdagon vizet. Elsődlegesen nem a lemez oxidációja miatt ázott be, az inkább a tömítések hibája miatt történt, a lemez lyukacsossá válása a hosszú éveken át tartó rothadás következménye.
A javításhoz nyár rétegelt lemez, és fenyő lécek kellenek, sok ragasztó, tömítő anyag, és még több szabadidő, munka és hozzáértés.
Nyár rétegelt lemez beszerzése itt a legkedvezőbb:

www.faburg.hu/

A ragasztók, és tömítő anyagok használata, és fajtája, specifikus, ezért mindig az adott feladatnak megfelelőt kell kiválasztani. Abban is segítek,de az csak akkor mikor pontosan látod, mivel állsz szemben. Az első feladat, hogy teljes egészében feltárd a károsodást.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: babarucu

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 16 20:05 #50482

Nemo25 egy hét múlva megjön az útjáról, ő tud mindenféle jó agyagot. Nekem is olyat adott, hogy csak na. (de nem erre való...)
szipka írta:

Mi annak a ragacsos tömítőnek a neve amivel a lakó gyárilag tömítve van? Mit lehet ilyenkor használni lehet a lyuk tömítèsére? Tudom szilikon nem jó!
Köszi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 16 17:19 #50477

szipka írta:

Mi annak a ragacsos tömítőnek a neve amivel a lakó gyárilag tömítve van? /quote]

A tetőablakhoz egy kartusos szürke színű butil tömítőanyagot kaptam, Teroson márkájú, biztosan lehet kapni valahol. Azt nem tudom egy lyukat be lehet-e vele tömíteni, de elég ragacsos, és tartósan rugalmas. A régi ablak valami fekete ragacsos anyaggal volt beragasztva, az kicsit keményebb volt, de az is rugalmas volt még 4 év után is.

Megköszönte: szipka

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 16 11:57 #50473

Én is most vettem nemrég vettem a csigát. Tudtam hogy van/ volt valami kis beázás az alkóv egyik belső sarkában. Tegnap esett gondoltam bedugom a kezem a "puha részbe", nedves volt, megbontottam elég borzasztó volt egy szatyornyi faforgács után de elvileg legalább a juk ahol beszivárog a lemeztető meg az alkóv aljának találkozásánál. Kívül a sarokelemnél megállta víz mert az alja jól tömített a teteje nem.
Mi annak a ragacsos tömítőnek a neve amivel a lakó gyárilag tömítve van? Mit lehet ilyenkor használni lehet a lyuk tömítèsére? Tudom szilikon nem jó!


Köszi

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.