Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

emo Tetöbeázás

Több
2018 márc. 14 21:17 #52507

szobrászok írta:

Köszi a hozzászólást. Tény, hogy én tudnám a legjobban megcsinálni, bár mint hallom van azért lelkiismeretes szakember. Nem hinném hogy problémát jelentene, mivel nemrég fejeztem be a vitorlásom teljes felujitását, amiben fa, fém és üvegszálazás is volt sőt kárpitozás elektronika gépészet stb. A kisujjamból kiráztam, semmi nem állított meg, fagőzölés, plexihajlítás fémöntés stb. De sajna nincs akkora fedett műhelyem, mégha időm lenne is... Nekem a 200 óra is soknak tűnik, bár nem tudom ki milyen iramban dolgozik. Véleményem szerint két ember napi 10 órás melóval 5 nap alatt végez egy tetőcserével. Nem tódozás fódozásról beszélek hanem 1 nap lebontás, (ha kell egyáltalán annyi rá) és másnap beszabod a teljesen új tetőt. Ez egy 200x 650 cm-es alulemez, semmi faxni, és egy két tábla szigetelés, vizálló fa keret, okume rétegelt és vinil. Mi ebben 350 óra? Tényleg kiváncsi vagyok hogy mire ment el ennyi idő.
Kérlek ne érts félre, nem csesztetni akarok, főleg hogy csináltad már, és nem vagy profi aki ebből él, de 350 óra alatt ami alapból 40 nap, mi megmintázunk két életnagyságú embert, leöntjük bronzból és felavatjuk köztéren... pedig az sok ezer munkafolyamat és rettenet bonyolult sokismeretlenes téma... ellenben egy aluprofillal benne butilszalaggal, egy lapnyi alulemezzel és purhabbal stb.
Szívesen beszélnék veled telefonon, mert gondolkozom hogy megcsinálnám magam. Az aluprofilok épek, az oldala kifogástalan, csak a tető van beázva. az is középen az ablaknál. Szóval ha az okoskodásom ellenére is adnál tanácsot akkor kérlek tedd meg! :-) És köszi!

Amit leírtál, elképzelésnek jó, de csak annak. A valóság, a tények, és tapasztalat mást mutatnak. Szép álom az, hogy 1 nap a bontás. Mikor szembesülsz azzal, hogy le van rohadva a csavar feje, és másfél óra egy csavar kicsalogatása, vagy a félig elrohadt fa szerkezet egyik fele kipereg, de a másik fele makacsul ragaszkodik a lemezekhez, és két nap lefejteni a maradékot úgy hogy meg tudd menteni a lemezt, mert ugye olyan lemezt már nem lehet kapni, és nem szeretnéd szedett-vetettre javítani. Mire sikerül szétszedned, szembesülsz azzal a ténnyel, hogy az öreg alulemez mégis szita állagú az évek során fellépő korrózió okán. Mivel a felépítményeket belülről kifelé építik meg, ezért sok esetben a szétszedés is fejvakarásra ad okot, hogy lehetőleg felesleges roncsolások nélkül, megmentve az eredeti alkatrészeket, tudd szétszedni a bódét. Ez néhány, a szétszedésnél fellépő problémákból.Ne legyenek illúzióid, ezek 25-30 éves szerkezetek, hidd el találsz benne bőven meglepit.
Aztán jön, a hogyan is lesz jó a javítás. Mit mivel kell, hogy az időtálló legyen. Mindeközben be kell tartani a technológiai utasításokat, kötésidőket. Tudni kell, hogy melyik feladatra melyik anyag a megfelelő. Példának okáért, a PUR hab, és a szilikon, nem használatos szakszerű javításnál!!!!!](*,)
Ami most csak egyszerű lemeznek, egy kis falécnek, meg némi szigetelő lemeznek látszik, az az összerakás folyamán, ennél sokkal összetettebb képet fog mutatni. A pontos méretezés, csapolás, ragasztás, illesztés, mind zöld koboldként fognak lesni rád egy sötét sarokból, és ahogy azt Nyomi találóan írta, az ötödik kezed hiányát igen árnyaltan fogja veled érzékeltetni.

Amennyiben nekem nem hiszel, akkor esetleg Éva blogjában elolvashatod a lényeget.

labirinda.com/uton-at-ut-fele/

Gori eredeti szakmája asztalos, és kölcsön kapott egy asztalos műhelyt a felújításra a barátjától, teljes felszereltséggel. Mikor Berta elkészült, és készen állt az útra, Gori megemlítette nekem, hogy azt tudta, sok munka lesz az újjáépítés, de azt, hogy ennyi, álmában sem gondolta.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 14 20:57 #52506

Pont ezért gondolom hogy a szakműhely gyors mert ott van minden ami kell. De eldöntöttem hogy nem fogom megcsinálni inkább megkeresem a pénzt rá. Az könyebbnek tünik és nem egy ismeretlen szakmában keresem már a kihivást sem...

Megköszönte: Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 14 19:23 #52504

Én most építem át a furgonomat. Úgy gondoltam pörögni fog ez. Régebben belsőépítészettel foglalkoztam, és így sem a fa sem a fém megmunkálása nem okoz problémát, és még a műhelyem szerszámparkja is megvan,de. Amikor feltárod és elrohadt , és mekkora lehetett, és mi volt ott, és hogy sablonozzam, és még egy kartus a város túlsó végéből, vagy hol az ötödik kéz stb. Ezek a sok idők. Legalábbis szerintem. A szakműhely pedig sohasem lesz annyira lelkes mint a gazda, aki egy kisebb részfeladat megoldásában is tud gyönyörködni.:meghajolszobrászok írta:

Köszi a hozzászólást. Tény, hogy én tudnám a legjobban megcsinálni, bár mint hallom van azért lelkiismeretes szakember. Nem hinném hogy problémát jelentene, mivel nemrég fejeztem be a vitorlásom teljes felujitását, amiben fa, fém és üvegszálazás is volt sőt kárpitozás elektronika gépészet stb. A kisujjamból kiráztam, semmi nem állított meg, fagőzölés, plexihajlítás fémöntés stb. De sajna nincs akkora fedett műhelyem, mégha időm lenne is... Nekem a 200 óra is soknak tűnik, bár nem tudom ki milyen iramban dolgozik. Véleményem szerint két ember napi 10 órás melóval 5 nap alatt végez egy tetőcserével. Nem tódozás fódozásról beszélek hanem 1 nap lebontás, (ha kell egyáltalán annyi rá) és másnap beszabod a teljesen új tetőt. Ez egy 200x 650 cm-es alulemez, semmi faxni, és egy két tábla szigetelés, vizálló fa keret, okume rétegelt és vinil. Mi ebben 350 óra? Tényleg kiváncsi vagyok hogy mire ment el ennyi idő.
Kérlek ne érts félre, nem csesztetni akarok, főleg hogy csináltad már, és nem vagy profi aki ebből él, de 350 óra alatt ami alapból 40 nap, mi megmintázunk két életnagyságú embert, leöntjük bronzból és felavatjuk köztéren... pedig az sok ezer munkafolyamat és rettenet bonyolult sokismeretlenes téma... ellenben egy aluprofillal benne butilszalaggal, egy lapnyi alulemezzel és purhabbal stb.
Szívesen beszélnék veled telefonon, mert gondolkozom hogy megcsinálnám magam. Az aluprofilok épek, az oldala kifogástalan, csak a tető van beázva. az is középen az ablaknál. Szóval ha az okoskodásom ellenére is adnál tanácsot akkor kérlek tedd meg! :-) És köszi!


Nyomi
Megköszönte: nemo25, Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 14 00:19 #52502

Köszi a hozzászólást. Tény, hogy én tudnám a legjobban megcsinálni, bár mint hallom van azért lelkiismeretes szakember. Nem hinném hogy problémát jelentene, mivel nemrég fejeztem be a vitorlásom teljes felujitását, amiben fa, fém és üvegszálazás is volt sőt kárpitozás elektronika gépészet stb. A kisujjamból kiráztam, semmi nem állított meg, fagőzölés, plexihajlítás fémöntés stb. De sajna nincs akkora fedett műhelyem, mégha időm lenne is... Nekem a 200 óra is soknak tűnik, bár nem tudom ki milyen iramban dolgozik. Véleményem szerint két ember napi 10 órás melóval 5 nap alatt végez egy tetőcserével. Nem tódozás fódozásról beszélek hanem 1 nap lebontás, (ha kell egyáltalán annyi rá) és másnap beszabod a teljesen új tetőt. Ez egy 200x 650 cm-es alulemez, semmi faxni, és egy két tábla szigetelés, vizálló fa keret, okume rétegelt és vinil. Mi ebben 350 óra? Tényleg kiváncsi vagyok hogy mire ment el ennyi idő.
Kérlek ne érts félre, nem csesztetni akarok, főleg hogy csináltad már, és nem vagy profi aki ebből él, de 350 óra alatt ami alapból 40 nap, mi megmintázunk két életnagyságú embert, leöntjük bronzból és felavatjuk köztéren... pedig az sok ezer munkafolyamat és rettenet bonyolult sokismeretlenes téma... ellenben egy aluprofillal benne butilszalaggal, egy lapnyi alulemezzel és purhabbal stb.
Szívesen beszélnék veled telefonon, mert gondolkozom hogy megcsinálnám magam. Az aluprofilok épek, az oldala kifogástalan, csak a tető van beázva. az is középen az ablaknál. Szóval ha az okoskodásom ellenére is adnál tanácsot akkor kérlek tedd meg! :-) És köszi!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 13 22:24 #52501

istozi írta:

Ha jól látom, te a két kezed munkájából élsz. Szerintem legjobban te tudnád megcsinálni magadnak. Én nem bíznám másra.

Ez így igaz, ahogy írtad, de azért a teljesség igénye nélkül, még tegyük azt is hozzá, hogy egy ilyen munka elvégzéséhez, kell egy olyan műhely, ahova befér a csiga, oly módon, hogy legyen körülötte elegendő hely a munka elvégzéséhez, kell még hozzá egy rakás gép, szerszám, szorító, és mindenféle professzionális ragasztó, tömítő, azok használatához szükséges ismeretekkel, a javításhoz szükséges alapanyagok, nem árt még ezen felül némi szakértelem sem, és persze kell még hozzá rengeteg szabadidő, a munka elvégzéséhez. Egy profi szakembernek is sok száz munkaórát vesz igénybe egy ilyen volumenű javítás, szakszerű és időtálló minőségben.
Én már talpra állítottam pár elázott csigát, így van némi tapasztalatom ezen téren, tudom, hogy mit mivel, és hogyan kell tenni, de még nekem is lényegesen több időre van szükségem egy ilyen jellegű munka elvégzéséhez, mint egy rutinos, tapasztaltabb szakinak.
Ezzel együtt szívesen segítek bárkinek a helyreállításban tanácsokkal, ötletekkel, és anyagok beszerzésével, de ne feledjük, hogy sok, nagyon sok szabadidőt igényel a munka elvégzése. Nekem egy ilyen jellegű javítás cirka 350 munkaórát venne igénybe. Egy profinak ez talán sikerülne 250-300 óra alatt is. Amennyiben ezt egy igen szolidnak mondható, utópisztikus 3000-es rezsiórabérrel beszorzod, akkor már látható, hogy a szervizek által megadott javítási költségek nem is olyan valóságtól elrugaszkodottak, hiszen ebben nincsen benne még semminemű anyagköltség.
Egy kedves barátom, saját kezűleg épített újjá egy veterán korú csigát. Teljes szerkezet, bútor, és technika csere után, 1885!!!!! munkaóra befektetése révén készült el a szekér, nagyon igényes belső térrel.

Talán ezen információk birtokában, könnyebb dönteni a saját kezű javítás elvégzésének ügyében. Ezzel együtt, én is magam állnék neki, miképpen Istozi is javasolta. :)


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 13 20:25 #52500

Ha jól látom, te a két kezed munkájából élsz. Szerintem legjobban te tudnád megcsinálni magadnak. Én nem bíznám másra.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 13 16:57 #52498

Üdv Nektek!
Megjárta a Hymer integráltam a szervizet, ahol váltó, motor, futómű és egyéb dolog lesz javítva benne. Megnézte a tetőt és azt mondta, hogy mondjam le a szerelést és inkább a tetőre költsem a pénzt elsőnek!

Most olyan szakembert keresek aki minőségi munkát végez. Tudtok ajánlani nem fullhorror áron hanem csak szimplán horror áron dolgozó szakit?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 03 07:32 #52451

"írásba adta hogy rejtett hibája nincs"
Ez így jogi kérdés. Ha a feltárt hiba sokkal nagyobb, mint amit mondott az eladó, akkor (1) dokumentáld fényképekkel, (2) beszélj ügyvéddel, mert jogod van árengedményt kérni, vagy visszalépni az ügylettől. Szerintem


A legjobb lakóautó az enyém!
Megköszönte: Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 02 23:10 #52450

Teljes apátiába estem:)MI VÁR RÁM! Vettem egy büfékocsit nov.ben .Látható rossz nem volt,ugyan a tetőn látszott egy kis horpadás.DE az eladó megmagyarázta az okát. írásba adta hogy rejtett hibája nincs a kocsinak.Persze napvilágra került,a tartós havazásnak köszönthetően. Először csak kicsinek gondoltam ,,,de a teljes burkolás lekerült és szembesülni kellett a legrosszabbal.Nyitni szeretnék áprilisban.Rengeteg pénzt energiát fordítottam az álmomba..Szeretnék lehetőséget kérni hogy tel. kérdezhessek .Köszönöm előre is.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 19 21:18 #52348

Említettem azt is, mikor a tetőbeázás lekúszik az oldalfalakra. Ezekről is feltöltök pár fotót, alátámasztva a mondókámat.
Feltárás előtt ennyit mutatott ránézésre:



Utána szét lett szedve:


Majd még jobban le lett bontva:


A végeredmény:


Ez is egy tetőbeázás következménye:





Ezért mondom, hogy nézze meg mindenki, mire ad ki sok milliót, mert egy apró nyom, sok esetben nagy problémát mutat.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: takizse, Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 19 20:44 #52346

Csak annyit még, hogy kevesen tudják hogy bizonyos gombafajok ha már megtelepednek még nedvességet sem igényelnek a faanyagok lebontásához ( pl: könnyező házigomba ). A szükségeset előállítják a faanyag lebontásából. Így az első beázási nyomot is halálosan komolyan kell venni, Vagy a lakó előbb- utóbb kuka.. Ugyan úgy mint a megfelelőhelyre és funkcióra a megfelelő ragasztó-tömítő anyagot a megfelelő technológiával kell alkalmazni.
Nyomi
:meghajol


Nyomi
Megköszönte: nemo25

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 18 21:59 #52340

szobrászok írta:

Keddtől a hymer 31 éves lakóm elkezdi átalakulását, mindenféle jósággal fel lesz szerelve. Bevallom nem számoltam a tetőcserével, fájna is nagyon... Van egyáltalán aki egy ilyen műtétet korrektűl megcsinálna? Mintha én csinálnám? A sika cég termékei szerintem nem 10 évre vannak kalibrálva, van amit 10 éve kentem fel kő-bronz találkozáshoz, és nyáron 120 fok télen kemény minuszok, és mintha tegnap készült volna olyan. A sika autó szélvédő szigetelés, szerintem 100 év tuti biztos. Vannak 30 éves szilikonjaim amik olyanok mint az újak. Szerintem akinek rossz a tapasztalata az utólag felkent (az alu él mellett) szigeteléssel, az valamit rosszul csinált.

Kérdésem az lenne tisztelettel, hogy ha én az aluprofil melletti hézagot a gumitömitéssel és az aluminium lemez felcsiszolásával, szilikonmentesítő lötyi felkenésével és utána sikaflex hajós vagy szélvédőragasztóval kikenésével megvarázsolom, (és ez elég flexibilis kötés) akkor továbbra is esélyt látsz a beázásra? Jóhogy mozog a bódé, de ha annyira mozogna az aluélben az oldal és a tetőpanel, hogy a mellékent sikát eltépi akkor már régen rossz a rendszer, és nyiszognia kellene mindennek sőt szét is esnie...

Annyi még, hogy a hátsó ágy feletti ablak körül van ázva, és sajna be is lóg, most a nagy havaknál eléggé belógott a tető és a hólé átcsapott a 4 cm magas ablakeretperemen a kéder mellett. Arra gondoltam, hogy egy egy laposan kivitelezett tetőcsomagrartó ami az él közeli tető és oldalfalra ül fel, és a napelemeket és a szörföt fogja tartani, nna az felhuzhatná a lógásból a hátső tetőt is egy központra fúrt csavarral.

Sajnos el kell hogy keserítselek, mert ez esetben nagyon nagy a baj. Amikor már lóg a tető, és akkorát, hogy átbukik a vízvetőkön a hólé, akkor ott már nincsen anyag a szerkezetben, csak pudva, és gomba. Én a helyedben, nem a jóságok beszerelésével kezdeném a költést, hanem első körben az összes szerkezeti hibát javíttatnám ki egy olyan szervizzel, ahol szakszerű munkát végeznek, és tudják mit hogyan kell újjáépíteni. Nézd meg a képeket, amit feltöltöttem, és annak a 2x-esét képzeld el a tiédnél. A kiszáradás esélytelen, de ha valamilyen csoda folytán ez meg is történne, akkor sincsen már anyag a szerkezet helyén ami összetartaná, ezért esélyes, hogy egy erősebb ellenszélben akár be is roppanhat a teteje.

A tetőcsomagtartó ötlete sem jelent megoldást, mert az azt tartó csavarokat ilyen esetekben nincsen mibe betekerni, így max a 0.6-os alulemez tartaná, ha nincsen az is fehér porrá oxidálódva.
A képeken látható szekér 20 éves, és annak is perforált volt a felülete az oxidáció miatt.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: takizse, szobrászok

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 18 21:43 #52339

Tisztázzunk valamit. Az, ha valaki a díszlécek mellé ken egy kis szilót javítás címszó alatt, az tákolás. Azt nem lehet jól vagy rosszul csinálni, mert az a kétségbe esett ember tesz végső elkeseredésében. Tulajdonképpen ad egy jó nagy maflást a sz@rnak. Kb annyit is ér.

A másik tudnivaló az is, hogy a sarok lécek alá nem való a remekül tapadó Sika sem, mert oda butil tömítő kell, aminek meg van a maga jól átgondolt oka. Azt is felejtsük el, hogy egy beázás "csak 5 meg 10 centi"! Olyan nincsen. Ha a szendó ázik, akkor azt alaposan, és visszafordíthatatlanul tesz, és nem fog kiszáradni még akkor sem, ha ártatlan, őzikebarna szemekkel nézzük naphosszat, perzselve 6 darab hajszárítóval.
Egyetlen megoldás a javításra, ha szétszedjük, feltárjuk a károsodást, kicseréljük a hibás részeket, majd megszüntetve a beázás okát, rendesen leszigetelve szereljük össze az elemeket. A közhiedelemmel szembe, ami azt tartja, hogy "ez egy 50 ezres" munka, el kell hogy szomorítsak mindenkit, mert ez egy hosszadalmas, időt rabló folyamat, így simán lehet milliós tétellel számolni, és akkor még nem is a legdrágább szerviz árszabásával számoltam.
Ami még tovább bonyolíthatja a helyzetet, amikor a tetőről tovább terjed a víz, és az oldalfalakat is átáztatja, ezzel növelve a költségeket. Ezért mondom, hogy érdemesebb egy szakértő véleményét kikérni vásárlás előtt, még ha az némi kiadással is jár, mert utólag sokkal többe kerül a spórolás.
Nézzétek meg a képeket, és akkor lehet átértékelni az elképzeléseket.






"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: takizse, szobrászok

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 17 22:06 #52332

Azota semmi baj...de nem hiszem hogy meg valalnak egyszer :) Legalabis a muvezeto mernok szerint "ha en ezt tudtam volna...":rohog . Az biztos hogy nem lehetett konyu munka. Azt tudom hogy lent lett osszerakva a szendvics, pres alatt osszeragasztva, kezdve a belso karpittal es befejezve a felso alulemezzel. Amiutan a helyere kerult az egesz kapott egy speci szigeteloreteget. Maskulomben Kolozsvaron van a valalat es nekem kb 800 ejromba fajt a dolog (szerintem ahoz kepes hogy hogy dolgoztak, az osszeg elegge modikus. Itt a webcimuk :
www.carosariautocantor.com/ ...roman nyelvtudas kell.


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 17 15:01 #52330

Akkor ez ajajajjj kategória nálam. Én nem mertem mászni sem rajta max ülni a peremén finoman... És mindezt mennyiért csinálták meg neked és kik? Még benne is lennék, mert a csigát (igazából ez maga a Millenium Falcon csak tudd) 2 millával olcsóbban vettem így, mint a fellelhető ára, ergo lazán beletolok 2 millát ha kell és még mindig áránál volnék. Így akkor nem kellene terhelni még a szélét sem tetősínnel szörfökkkel és napelemekkel... Akkor ennek 10 éve, és azóta nuku baj? Köszi a válaszodat kolléga!!!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 17 13:04 #52329

Kedves baratom, a kovetkezo sorok (sajnos) velem megtortent eset leirasa, segitsegedre lehet az elkovetkezo tennivalod tervezesere! 2008 februarjaban vettem nemetbol a csigat. Atneztem, atszagoltam es egy tenyernyi (szaraz) viznyomon a bejarat felett semmi kivetni valot nem talaltam. Az elado szerint a nyom egy regi kis szigeteleshiba miatt keletkezet es ki van javitva. Hat nem volt! Az uton vegig vert az eso es mikor hazaertem Kolozsvarra elszornyedve lattam hogy a tenyernyi viznyom egy tobb mint negyzetmeternyi csopogo folta valtozott! Masnap irany a teto, megkaptam (azt hittem!!!) a beazas okat, durr neki szilikonnal (akkor meg nem tudtam hogy sz@rt er!) es az hittem megoldva a problema. Azt mar tudtam hogy a viz a szerkezetben mit tud tenni, ugyhogy a kiszaritasat majdnem ket hetes futessel (Trumavent + Elektromos olajos futotest) latszolag megoldottam. Egy par honapig ugy tunt hogy megoldottam a problemat. Fenet! Ujra megjelentek viznyomok, most mar tobb helyen! En is ugy gondolkodtam mint te: leszigetelem kivulrol a tetot, kiszaritom a mar leirt modszerrel es kesz! A szigeteles meg is lett, a tetot egy szep egybefuggo (meregdraga anyaggal) vontam be, kiszaritottam. Egy honap mulva ujra kezdodott a foltosodas es azas... Elegem volt mar a "csinald magad" muveletekbol es egy hutokocsi karoszeria gyarto/javito valalathoz fordultam segitsegert. Atneztek, megalapitottak hogy a tetofedo alulemez tobb helyen korozionyomos, es valaltak hogy kicserelik. Masnap hivtak hogy gond van! Lehamoztak az alulemezt es lathatova valt az alatta levo szornyuseg!!! Az egesz farendszere a tetonek efektive szet volt rothadva! Sajnalom hogy az akkor keszult kepeket nem kapom mert jo volna "tananyagnak" mindazoknak akik azt hiszik hogy a beazast megszuntetve, leszigetelve a tetot megoldodik a problemajuk. Te irod hogy a tetod be van roggyanva, szerintem a szerkezete roszabb lehet mint nal. am volt (en setaltam utolso percig a teton es nem ereszkedett be!). Ennek egyetlen javitasi modja a tetoszerkezet ujracsinalasa. Igy oldottam meg en is.


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni
Megköszönte: nemo25

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 17 07:32 #52328

Keddtől a hymer 31 éves lakóm elkezdi átalakulását, mindenféle jósággal fel lesz szerelve. Bevallom nem számoltam a tetőcserével, fájna is nagyon... Van egyáltalán aki egy ilyen műtétet korrektűl megcsinálna? Mintha én csinálnám? A sika cég termékei szerintem nem 10 évre vannak kalibrálva, van amit 10 éve kentem fel kő-bronz találkozáshoz, és nyáron 120 fok télen kemény minuszok, és mintha tegnap készült volna olyan. A sika autó szélvédő szigetelés, szerintem 100 év tuti biztos. Vannak 30 éves szilikonjaim amik olyanok mint az újak. Szerintem akinek rossz a tapasztalata az utólag felkent (az alu él mellett) szigeteléssel, az valamit rosszul csinált.

Kérdésem az lenne tisztelettel, hogy ha én az aluprofil melletti hézagot a gumitömitéssel és az aluminium lemez felcsiszolásával, szilikonmentesítő lötyi felkenésével és utána sikaflex hajós vagy szélvédőragasztóval kikenésével megvarázsolom, (és ez elég flexibilis kötés) akkor továbbra is esélyt látsz a beázásra? Jóhogy mozog a bódé, de ha annyira mozogna az aluélben az oldal és a tetőpanel, hogy a mellékent sikát eltépi akkor már régen rossz a rendszer, és nyiszognia kellene mindennek sőt szét is esnie...

Annyi még, hogy a hátsó ágy feletti ablak körül van ázva, és sajna be is lóg, most a nagy havaknál eléggé belógott a tető és a hólé átcsapott a 4 cm magas ablakeretperemen a kéder mellett. Arra gondoltam, hogy egy egy laposan kivitelezett tetőcsomagrartó ami az él közeli tető és oldalfalra ül fel, és a napelemeket és a szörföt fogja tartani, nna az felhuzhatná a lógásból a hátső tetőt is egy központra fúrt csavarral.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 16 22:32 #52327

szobrászok írta:

Akkor nálam ez csak egy remény, hogy a fél nm-es felpuhult beázás a hátsó ablak körül ki fog száradni valaha is? Kívül alu utána purhab és bent faforgács tapétázva. Ez ha beázik, akkor megszivni inkább a fa fogja magát, és az bent van kiszáradhat... Vagy nem?

A tapasztalat az, hogy nem jellemző hogy kiszáradjon. Ott folyamatosan tovább fog rohadni a szerkezet. Ráadásul, ha már fel van puhulva, akkor ott komoly rohadás van, amit előbb-utóbb, ki kell javítani.
A másik tapasztalat, meg az, hogy a külsőleg alkalmazott vízszigetelés, igen hamar meg szokta magát újra adni. Mivel a már felpuhult szerkezet nem ad szilárdságot a panelnak, ezért a mocorgás miatt újra felszakadnak a külső rákenések. A szakszerű javítás menet, az, hogy szét kell szedni a panelt, kilapátolni a panelból a szétrohadt részeket, visszaépíteni új anyagokkal, majd ekkor lehet visszaszigetelni a szigetelni valókat.

Példának okáért, azt tudja a nagyérdemű, hogy 10 évente újra kellene cserélni az összes tömítő anyagot a szendópaneles lakóknál, annak érdekében, hogy ne legyen vele probléma? Na és van valaki aki ezt megcsináltatja????


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 16 17:24 #52324

Akkor nálam ez csak egy remény, hogy a fél nm-es felpuhult beázás a hátsó ablak körül ki fog száradni valaha is? Kívül alu utána purhab és bent faforgács tapétázva. Ez ha beázik, akkor megszivni inkább a fa fogja magát, és az bent van kiszáradhat... Vagy nem?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 16 17:13 #52323

Szia! Nekem beázottan jött hozzánk a a csiga, és a tetőablakok teljes felújításával ért véget. De a tetőpanel felpuhult és kissé megereszkedett sajnos. A tapasztalatom az, hogy le lehet szigetelni a tetőt mert bentről csontszárazra szárad a panel szerintem.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.