Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Tetöbeázás

Több
2021 jan. 16 22:49 #56706

nemo25 írta:

Bogyó111 írta:
Üdv!
A /7-8mm butilcsík /az lapos vagy kör keresztmetszetű? Az ajtó és az ablakhoz is ezt kell használni vagy a kinyomósat? Előre is köszi.

A 7 mm-es butilcsík kör keresztmetszetű, fehér, és nagyon ragad. Többnyire a tetőablakok beépítésénél használjuk, de egyes ablakokhoz (S7) is az a jobb, de a többi ablaknál inkább a kinyomósat használjuk, de azok közül sem mindegy, hogy melyiket. Számtalan gyártónak vannak butil tömítő masszái, de némelyik hajítófát sem ér.

Köszönöm a választ. Én ezt használom.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 jan. 16 22:49 #56705

nemo25 írta:

Bogyó111 írta:
Üdv!
A /7-8mm butilcsík /az lapos vagy kör keresztmetszetű? Az ajtó és az ablakhoz is ezt kell használni vagy a kinyomósat? Előre is köszi.

A 7 mm-es butilcsík kör keresztmetszetű, fehér, és nagyon ragad. Többnyire a tetőablakok beépítésénél használjuk, de egyes ablakokhoz (S7) is az a jobb, de a többi ablaknál inkább a kinyomósat használjuk, de azok közül sem mindegy, hogy melyiket. Számtalan gyártónak vannak butil tömítő masszái, de némelyik hajítófát sem ér.

Köszönöm a választ. Én ezt használom.

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 dec. 29 21:23 #56684

Bogyó111 írta:

Üdv!
A /7-8mm butilcsík /az lapos vagy kör keresztmetszetű? Az ajtó és az ablakhoz is ezt kell használni vagy a kinyomósat? Előre is köszi.

A 7 mm-es butilcsík kör keresztmetszetű, fehér, és nagyon ragad. Többnyire a tetőablakok beépítésénél használjuk, de egyes ablakokhoz (S7) is az a jobb, de a többi ablaknál inkább a kinyomósat használjuk, de azok közül sem mindegy, hogy melyiket. Számtalan gyártónak vannak butil tömítő masszái, de némelyik hajítófát sem ér.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: gattila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 dec. 26 13:20 #56676

Bogyó111 írta:

Üdv!
A /7-8mm butilcsík /az lapos vagy kör keresztmetszetű? Az ajtó és az ablakhoz is ezt kell használni vagy a kinyomósat? Előre is köszi.
Az ablakok beszereléséhez a szerelési utasítások egyrésze kinyomósat javasol. Tetőre én ahol keskeny a perem a szalagot javaslom, mert az keményebb.


Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 dec. 25 22:36 #56675

Üdv!
A /7-8mm butilcsík /az lapos vagy kör keresztmetszetű? Az ajtó és az ablakhoz is ezt kell használni vagy a kinyomósat? Előre is köszi.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 dec. 17 01:02 #56637

Szia Bence!

Itt kint atszamolva 49ezer forintnak megfelelo chf volt, hogy milyen modszerrel csinaljak fogalmamsincs

udv

Megköszönte: Bence

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 dec. 16 15:23 #56634

VéPetya írta:

Szia. Sajnálom amit leírtál, azért is mert én is autó vásárlás előtt állok. Valami hasonló kategóriát képzeltem el magamnak, többet meg is néztem már és sajnos a szemem előtt mindig ott lebeg ez a téma.
Ha nem titok és szabad kérdeznem hol és mennyiért vetted az autót? Én a magam részéről úgy érzem, hogy lemondok az ilyen 2,5-3 millió közti autókról. és megpróbálok még hozzá gyűjteni, mert az nem kerek ha vesz az ember egy ilyen korú autót, kb 3 milláért aztán még 2 milla mire használhatja is nyugodtan. Sok sikert a projekthez!

Az én lakóm is be volt ázva. Első lakóm, nem tudtam mire kell figyelni. tény, hogy jó árban vettem, és akkor annyi pénzem volt, a lakó meg kellett. 6 millióért vettem egy 11 éves Ducató alapú Mclouis márkájú járgányt. 2,5 milliót költöttem a beázás 100%-os megszüntetésére, rehabilitációra szakműhelyben végezve. Ez kétszeri beavatkozást jelentett, mert két helyen is be volt ázva.

De a lényeg: Azt mondta a szakemberem, hogy javított már 4-5 éves lakót, mert be volt ázva. Gyárilag is jönnek ki hibások, és vagy észre veszed, vagy nem. Ha észre veszed garanciáztathatod, De ha garancia után veszed észre azt a beázást, ami még bőven garancia időn belül kezdődőt, akkor nem is tudod igazolni.
Én is azt gondolom, hogy "nincs" idősebb kvázi 10 éven túli lakóautó, ami nem volt beázva. A kérdés csak, hogy hogy volt javítva. Sajnos kevesen teszik meg, hogy időnként újra szigetelteik az autót. Ez olyan mint az autón a féltengely gumiharang. Szerintem még senki nem cserélte ki szakadás előtt. Utólag meg ha már kiszakad, féltengellyel együtt kell cserélni.

Megköszönte: NagyPapa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 dec. 16 05:11 #56631

Hol csináltattad és milyen módszerrel ellenőrzik?

üdvB

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 dec. 15 22:51 #56630

Ma megvolt Csigusz tomitettsegvizsgalata, sehol semmi beazas, szaraz mint a szahara

Ellenben a hatso kereknel levo takaro ajto zsanerja 60eur per darab , rendeltem 4db-ot 80ezerert

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 dec. 15 21:46 #56629

VéPetya írta:

Szia. Sajnálom amit leírtál, azért is mert én is autó vásárlás előtt állok. Valami hasonló kategóriát képzeltem el magamnak, többet meg is néztem már és sajnos a szemem előtt mindig ott lebeg ez a téma.
Ha nem titok és szabad kérdeznem hol és mennyiért vetted az autót? Én a magam részéről úgy érzem, hogy lemondok az ilyen 2,5-3 millió közti autókról. és megpróbálok még hozzá gyűjteni, mert az nem kerek ha vesz az ember egy ilyen korú autót, kb 3 milláért aztán még 2 milla mire használhatja is nyugodtan. Sok sikert a projekthez!


Petya!

Ne legyenek illúzióid. Az 5 millás ár sem garancia arra, hogy nem lesz beázva a bódé, de még a 8, vagy 10 gurigás ár ellenére is tartogathat a szekér meglepiket. A vásárláshoz, mindenképpen hozzáértő szaki kell, aki rutinból szúrja ki az árulkodó jeleket. Nem egyszer előfordult, hogy segítettem lakóautó választásban ismerősöknek. Bevált módszer, hogy első körben átküldik a hirdetést, és az esetek 80-90 %-ában, már a fotók alapján kiszúrom a problémák nagy részét, és azoknál már tudjuk, hogy nem érdemes foglalkozni azzal a példánnyal. A fennmaradó 10-20 % érdemes arra, hogy egyáltalán foglalkozzanak velük. Így sok időt, és pénzt lehet megtakarítani. Viszont ehhez kell némi rutin, ismeret, és tapasztalat. A rossz minőségű, elmosódott, semmitmondó képek, már eleve okot adnak a gyanakvásra, hogy ott valamit takargatni szeretnének. Azok a hirdetések eleve felejtősek, vagy esetleg lehet kérni nagy felbontású képeket, de többnyire nem szokott érkezni róluk, (vajon miért??? :-) ) vagy ha igen, akkor nagyon hamar megvan a trükközés oka. Egy jó szaki véleménye, megvédhet egy befürdős vásárlástól, vagy segítségével le lehet tornászni az árat olyan mélységekbe, ahol már beleférhet egy szakszerű, teljes körű javítás.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 dec. 14 14:27 #56627

Nem tudom hogy állsz a hibafelkutatással, de előre fel akarlak késziteni arra a pillanatra amikor a tetőt fogod átvizsgálni. Leírom röviden az én esetemet: Vásárláskor (Németben) tenyérnyi beázási nyom a bejárati ajtó felett. A tulaj biztosit hogy régi nyom, és ki volt javitva. Vásár leparolázva, én boldogan útrakelek, jó kétezer km hazáig, végig zuhogó esőben. Valahol Ausztria bejáratánál pihenő. Ott átnézem belül a csigát, semmi bánat. A folt száraz. Megnyugtató. Útközben a lakó tetejéről valami zörgés halatszott, gyanitottam a tetőböröndöt, felmászok a tetőre, körbesétálom, megrázok mindent, ténylegesen a csomagtartó tetejének van némi játéka, egy szivacsdarabbal megszüntetem a galibát. Ujra úton, egészen Vecsésig, ahol megpihenek. Másnap reggel katasztrófa, a csiga úszik belül, az egész plafon csupa viz. Így viszem haza Kolozsvárra. Ott egy száraz garázsba kerül és probálom felderiteni a bajokat. Figyelmesen vizsgálva felfedezek egy tuccatnyi pörsenést a tetőboritó alulemezen, amit ha kicsit megkaparok, jóképű lukak sokassága vigyorog reám. Megbeszélem egy hütőkocsi karoszériákat gyártó céggel hogy cseréljék ki a tetőlemezt az egész kocsi hosszában. El is viszem a járgányt...másnap hívnak, hogy baj van. A tetőlemez leszedve egeszen szitára hasonlit és ami alatta található, az rémálom! Az egész panel szerkezet egy hatalmas rohadéktár amit az alsó boritókárpit tart össze! Szerencsémre megesik a szivük rajtam és válalják az egész tető komplet újracsinálását (utánna a főmérnök megesküdött hogy soha többet ilyesmit nem válal el...). Remélem nem vettem el a kedved a további hibafeltárástól...de számolj vele!


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 dec. 14 12:59 #56626

Igen, igen, úgy látom ezt nagyon át kell rágnom!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 dec. 13 11:49 #56625

Ha nem alkóvost keresel, könnyebben találsz megfelelőt.
VéPetya írta:

Szia. Sajnálom amit leírtál, azért is mert én is autó vásárlás előtt állok. Valami hasonló kategóriát képzeltem el magamnak, többet meg is néztem már és sajnos a szemem előtt mindig ott lebeg ez a téma.
Ha nem titok és szabad kérdeznem hol és mennyiért vetted az autót? Én a magam részéről úgy érzem, hogy lemondok az ilyen 2,5-3 millió közti autókról. és megpróbálok még hozzá gyűjteni, mert az nem kerek ha vesz az ember egy ilyen korú autót, kb 3 milláért aztán még 2 milla mire használhatja is nyugodtan. Sok sikert a projekthez!

Megköszönte: apóka

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 dec. 11 20:30 #56624

Szia.
Köszi a bátorító szavakat. Ma elkeztem a bontást. Szétkaptam a fürdőt. Van baj. De valószínű, hogy gyártási hiba(is) okozhatta a problémát. 2 dilgot vettem észre, ami szerintem nem megfelelően van kivitelezve:
1. Akézmosó lefolyócsöve 6 idomból áll, amik csak össze vannak dugva, de szerintem nem jól. Ugye a csatornánál is úgy van, hogy amerre a víz folyik abba az irányba vannak összedugva az idomok(remélem érthetően írtam). Na itt nem úgy vannak. Az alsó könyökbe megy bele a függőleges cső, és még egy toldásnál is így van.
2. A zuhanytálca lefolyója kb 4 cm átmérőjű, a padlón meg vágtak egy kb 8 cm átmérőjű lyukat, a kettő között meg vastagon sziló.
Holnap folytatom a hibafeltárást, és gondolkodom a folytatáson.
Üdv
Szép estét.
Zoli

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 dec. 11 18:47 #56623

Sziasztok!
Kedves Zoli!

Együtt érzek veled,de fel a fejjel!
Ezt én is átéltem két éve,de az idő már mindent megszépített...:)
92-es évjáratú szendvicspaneles lakóautót néztem ki.Alaposan felkészültem,körbejártam a témát,és próbáltam hidegfejjel minden,a listámra felírt dolgot(alapjármű,motor,gépészet,lakótér állapota) átnézni.Jó benyomások értek:jó motor,rozsdamentes alapjármű jó állapotú lakótér,minden működött semmi házlagos átalakítás)

És mégis...Figyelmem átsiklott azokon az intő jeleken amelyek beázásra utalhatnak.Otthon,mikor alaposabban átbogarásztam ért a sokk...
Miután magamhoz tértem és összeszedtem magam átgondoltam a helyzetet.Megterveztem a munkát(lécek,lemezek,tetőablak stb.az összes tömítés cseréje) ,beszereztem az anyagokat,és két hónap(napi 2-4 óra) után elkészültem.Azóta is használjuk,jó.Most már nyugodt vgyok ,szerkezetileg rendben.Viszont mivel öreg renszeresen ellenőrizni kell.Utólag visszagondolva túl a nehezén már egy kicsit élveztem is az alkotómunkát.
Tanulság?Ha megint vásárolnék szendópaneles lakóautót,és találnék beázásmenteset, azonnal lecserélném az összes tömítést.Egy lakóautószervizes mesélte:a beázás nem feltétlenül a kortól függ,látott már fiatal ázottat és hibátlan idősebbet is.A tulajdonosok többsége nem is tud a beázásról.
Tényleg kényes és időigényes munka.Azért kell némi műszaki tapasztalat hozzá.A bontás és hibafeltárás pedig csak erős idegzetűeknek...Türelem precizitás,jó anyagok,tanácsok tapasztalt mesterektől és jó lesz!

Sok sikert!!!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 dec. 11 16:19 #56622

Persze, hogy nem. Igazából kicsit vígasztal, hogy ha meg lesz csinálva, rendbe lesz a lakó.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 dec. 11 15:36 #56621

Mindegy most már ne hagyd veszni azt a pénzt, és valahogy csináljátok meg. Őszintén kívánok hozzá sok sikert és minden jót. Ha pedig kész lesz biztos vagyok benne, hogy sok szép élményben lesz részetek vele!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 dec. 11 15:21 #56620

Hello. Nem titok. 2,25 millio volt. Magánszemélytől vettem. Nekünk is először a 98 körüliek jöttek szóba, de azok 2 millával drágábbak, és semmi garancia nincs rá, hogy nincs vele hasonló gond. Így utólag én is okosabb lettem. Kellett volna vinnem magammal egy hozzá étrő embert. Ez van.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 dec. 11 10:06 #56619

Szia. Sajnálom amit leírtál, azért is mert én is autó vásárlás előtt állok. Valami hasonló kategóriát képzeltem el magamnak, többet meg is néztem már és sajnos a szemem előtt mindig ott lebeg ez a téma.
Ha nem titok és szabad kérdeznem hol és mennyiért vetted az autót? Én a magam részéről úgy érzem, hogy lemondok az ilyen 2,5-3 millió közti autókról. és megpróbálok még hozzá gyűjteni, mert az nem kerek ha vesz az ember egy ilyen korú autót, kb 3 milláért aztán még 2 milla mire használhatja is nyugodtan. Sok sikert a projekthez!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 dec. 10 21:51 #56618

z.ody írta:

Üdv kedves tagok!
Tanácsot szeretnék kérni! Sajnos beleestem abba a hibába, hogy elhamarkodottan vettem egy lakóautót, ami nagyon megtetszett, viszont úgy néz ki a dolog, hogy komoly ázások vannak rajta. A padló több helyen szétmálik. A falakat még nem bontottam meg, de gyanítom, hogy hasonló a helyzet. Mivel nincs fölös 1-2 millióm, hogy elvigyem megcsináltatni, ezért arra jutottam, hogy asztalos barátom segítségével nekiállunk a javításnak. Ehhez kérnék tanácsikat tapasztalt kollégáktól. Milyen anyagokat célszerű(kell) felhasználni? Gondolok itt padlólemez, tömítő ragasztó stb. Szívesen veszem az építő jellegű tanácsokat. Előre is köszönöm! Zoli

Szia Zoli!

Az a helyzet, hogy bármennyire is azt hiszed, hogy ez egyedi probléma, és csak Veled történt meg, nem egészen így van. Az ilyen korú lakók, 98% hasonló hibákkal küzd, és szinte az összes felújításért, vagy sok esetben bontóért kiállt. Azt is tudnod kell, hogy ez a munka, nem véletlenül kerül 1-2 millióba. Sok idő, sok munka, és sok anyag kell hozzá, és nem árt hozzá egy száraz műhely, gépek, szerszámok, no meg szaktudás.
Amennyiben ezek a rendelkezésedre állnak, akkor állj neki a feladatnak.

Szívesen segítek, de ezt így írogatva, nem lehet megtenni. Egyes tanácsok jók lehetnek, de ez egy összetett projekt, így azt annak megfelelően lehet megoldani. Privátban adok elérhetőséget, keress meg, úgy működhet a dolog.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.