Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

emo Tetöbeázás

Több
2022 jún. 27 16:27 #57314

Ez egy jó leírás lett lentebb. Köszönjük. :)

Az anyagok elérhetőek webshopon keresztül is.
shop.eupor.com/termekek/?swoof=1&product_cat=kenheto-szigeteles

Elkészült a vizuális anyag választó is.
shop.eupor.com/kenheto-vizszigetelesek/

Itt ha a lakókocsi tetejére kattintotok akkor választhattok milyen anyagot milyen felülete szeretnétek használni. A kiválasztás után egy rétegrendi sorrendet kaptok, ami a komplett szigeteléshez szükséges anyagok listája. Nem minden estben szokták az összes ajánlott réteget használni.


Cimbi írta:
Vízszigetelés teljes tetőfelületen

A fórumokon rendszeresen szóba került a lakóautók utólagos tetőszigetelésének mikéntje. Az alábbi anyagot – mint az egyik lehetséges megoldást – Fodor Adrián segítőkész munkájával állítottam össze.

Probléma
Egyes lakóautók tetőszigetelése idővel elromlik. Ezt okozhatja fizikai sérülés (Jééé, ez a belógó faág mindig itt volt? ), vagy a régi tömítő-, és építőanyagok elöregedése, vetemedése. A beázás jelentkezhet hírtelen, szinte özönvíz szerűen, vagy alig észrevehető módon. (Ez utóbbi a valóban komoly probléma, hiszen évek alatt, a tulajdonos tudta nélkül képes szinte nullára leírni az autót.) A problémát árnyalja, hogy a lakótérben látható beázási folt gyakran (soha!) nem ott van, ahol a víz a külső burkolaton át utat talál. Ember legyen a talpán, aki ilyenkor megtalálja a méterekkel arrébb lévő karosszéria-repedést. Amiről persze s következő esőben kiderül, hogy mégsem ott folyik be víz. (Mert édesem, Te már egy lyukat is képtelen vagy megtalálni! )

Az idősebb (konstrukciós hiba miatt még lejtési problémával is küzdő) lakóautók szinte közös ismérve, hogy a tetőélnél egy alumínium sín fogja össze a paneleket. E két sín a hossza és nehéz hozzáférhetősége miatt szinte állandó mumus. Ahogy a tetőablakok íves illesztése, vagy az antennák és szellőzőcsövek talpazata is képes álmatlan éjszakát okozni. Ha az ember ügyes – és kellően régi a lakóautó – ezt a játékot akár évekig lehet játszani. Nem csoda hát, ha a tulajdonosok valami „generális” megoldást keresnek, és elfordulnak a csodatévő tömítőpasztától.

Az általam megoldásként ajánlott anyag neve: Mariseal 250. Eredendően ipari lapostető-szigeteléshez kifejlesztett kenhető poliuretán gyanta, mely hosszú távú vízszigetelő megoldás jelent. Segítségével egy olyan folytonos vízszigetelő membrán jön létre az autó tetején, mely hosszú távon, még a legkedvezőtlenebb körülmények között is. megvéd a beázástól. A termék 25 kg/vödör kiszerelésben, 26.000 Ft/25 kg áron kapható.

Információk és tanácsok a felhasználáshoz:
• A Mariseal hazánkban csak világos szürke árnyalatban kapható.
• Az anyagot nem szabad semmilyen hígítóval, vagy más adalékkal keverni.
• Az anyaggal szél-, esőmentes, száraz időjárású napon kell dolgozni.
• Egy átlagos méretű lakóautó tetejére általában elég egy vödör Mariseal 250.
• Egy lakóautó tetőszigetelési munkája (az előkészítési-, mosási-, szerelési- és kötelező száradási időket is figyelembe véve) kb. 8 óra.
• Mivel reakcióba lép a légnedvességgel, ezért TILOS vastagon felvinni! Ennek a hibának a jele, ha apró légbuborékok képződnek a Mariseal felületén. Ha túl vastagra sikerült, nem szabad kaparni, hanem hengerrel kell szétkenni, széthordani a felületen.
• Javasolt munkamódszer: a felhordást a tetőn állva (a jármű hosszában hátrálva) végezzük. Amennyiben a tető nem járható, a jármű mellett felállított létráról (pallóról) keresztirányú hengermozgással kell felhordani.

Alkalmazásának munkamenete:
• Eredetileg is mozgó műszaki elemek leszerelése a tetőről. (Pl.: antenna nyél, szellőző fedél, stb.)

• Felesleges, libegő elemek letakarítása (pl.: régi érdesített járófólia, gyorskötöző maradványok, korábbi szigetelések levakarható maradéka, csodatévő Duct Tape csíkok.)

• A tetőélnél lévő gyári műanyag szigetelő-/díszcsík kiszedése a sínből. (Ne izgulj, eredendően nem a csík, hanem az alá felhordott gyári tömítőanyag szigetelt.)

• A teljes (kezelendő) tetőfelület letakarítása, majd víztelenítése. Kefe + mosószer, tiszta víz, teljes száradás.

• A védendő, nem szigetelendő részekre fólia maszkolás ragasztása. (Mivel a Mariseal konzisztenciája a mézre emlékeztet, ám annál kevésbé önterülő, ezért a felhordás után előfordulhat, hogy a ferde részeken kissé megfolyik.)

• A tetőn lévő éleknél (pl.: a tető szélén, a fémsín két oldalán, szellőzők kivezetésnél, a tetőablakok illesztésénél, a korábbi beázásokat okozó repedéseknél) egy műgyanta + geotextil (vagy üvegszál) csík felvitele. Ennek célja a későbbi felületmozgás, karosszéria csavarodás kiegyenlítésére. (Járdaszegélyre történő fel-, és leállás, kátyúba hajtás!)

• A műgyanta csík száradását követően a Mariseal anyag felkeverése, majd nyeles festőhengerrel EGY RÉTEGBEN történő felvitele a teljes tetőfelületre. A kényesebb részeknél, sarkoknál és éleknél lehet ecsettel dolgozni. Fontos! A tetőélen vezető fémsín belsejének az aljába és belső oldalára egy, a résbe beférő ecsettel kell felhordani az anyagot!

• Az anyag kb. két órás száradását követően lehet hengerrel (ecsettel) felvinni a MÁSODIK RÉTEGET

• A kb. két órás száradást követően kell/lehet a Mariseal-al szintén bekent további speciális alakú és méretű szigetelő elemeket felhelyezni. Pl. szellőző kivezetés csőszára, antennatalp köré, tetőablak aljára stb. (Lásd a példákat az alábbi videóban!)

• A kb. két órás száradást követően kell hengerrel / ecsettel felvinni a HARMADIK RÉTEGET, úgy, hogy az anyaggal újra befedjük az előbb felvitt szigetelő elemeket is.

• A két órás száradást követően lehet a maszkolást levenni, és a korábban leszerelt mozgó elemeket visszaépíteni.

• Fontos! A munka kezdetén a tetőélről kiszerelt szigetelő/díszcsík már nem helyezhető vissza a helyére, mivel a sín belső átmérője a felhordott anyagtól lecsökkent. Amennyiben esztétikai okból a csíkot pótolni szeretnénk, úgy csökkenteni kell a csík „lábának” az átmérőjét (ez elég macerás!), vagy egy vékonyabb, a sínbe illő díszcsíkot, vagy gumi-/műanyagprofilt kell vásárolni.

Linkek
• Magyarországi forgalmazó: eupor.com/elerhetoseg.php (Kapcsolat: Fodor Adrián 06-30-258-1753)
• Műszaki leírás (eng): eupor.com/pdf/marispolymers/tds/250-version10.pdf
• Gyártó honlapja: www.marispolymers.com/de/mariseal-system...ane-liquid-membrane/
• Alkalmazási videó: (Példák a kiálló szerelvények, kémények, szellőzők körüli megoldásokra is.)
• Google találatok: lmgtfy.com/?q=Mariseal+250

Eszköz és anyagszükséglet:
• takarítószer, kefe, rongy, vödör
• 1 vödör Mariseal 250
• 1 db nyeles festőhenger
• 1 db vékony, 1 db közepes méretű ecset
• maszkoló fólia és ragasztó a fólia rögzítéséhez

A Mariseal 250 előnyei:
- egyszerű alkalmazás (hengeres és ecsetes felhordás)
- olcsó (egy lakóautó anyagköltsége kb. 26.000 Ft, szemben a Poliurea 10-12.000 Ft/nm árával + a felhordó gép átmosási költsége)
- házilagosan is kivitelezhető (jó előkészítéssel a munka egyedül is elvégezhető)
- egybefüggő réteget képez
- 100 %-ban vízálló
- ellenáll hőnek, fagynak, UV-nek
- repedésáthidaló
- nagy a fényvisszaverődése (javítja az autó hőszigetelését)
- felhordáskor (folyékony állapotában) nem túlzottan megfolyós, így az autó ferde részeire is (alkóv eleje és háta!) felvihető
- - 40 ° C és + 90 ° C között rugalmas marad (Az ár mellett ez a poliureával szembeni nagy előnye. Mivel nem merev, ezért képes lekövetni a karosszéria elkerülhetetlen torzulásait.)
- szinte bármilyen felületre kiválóan tapad
- kopásálló, ezért elviseli a gyalogos (és jármű!) terhelést
- ellenáll mosószernek, olajnak, tengervíznek, háztartási vegyi anyagoknak
- felülete nagynyomású mosóval tisztítható

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2022 jún. 27 16:16 #57310

Sziasztok!

Láttuk többször szóba került már Mariseal 250 anyag mint lakókocsi tető szigetelés.
Elkészült a weboldalunk ahol olvashattok infókat, letölthetitek az anyagok adatlapjait stb.

A kenhető szigetelések az alábbi linken érhetőek el:
shop.eupor.com/termekek/?swoof=1&product_cat=kenheto-szigeteles

De itt több szigetelőanyag megtalálható. A burkolat alatti szigeteléstől, az ivóvíztartálytól kezdve a föld alatti szigetelés és a lapostető szigetelőanyagok is.

hurrá Elkészült (de csak félig) a vizuális anyag választó is.
shop.eupor.com/kenheto-vizszigetelesek/

Itt ha a lakókocsi tetejére kattintotok akkor választhattok milyen anyagot milyen felülete szeretnétek használni.
A kiválasztás után egy rétegrendi sorrendet kaptok, ami a komplett szigeteléshez szükséges anyagok listája.
Nem minden estben szokták az összes ajánlott réteget használni.

Vannak vízbázisú poliuretán bevonatok a listában és oldószeres.
Hogy miért víz vagy oldószeres anyag?
A vízbázisú poliuretán is tartós gumis réteget képez. Van aki a környezetkímélés miatt válassza a vizes poliuretán anyagot, de van hogy a hordózófelület olyan anyagból készül amit az oldószeres megoldana így célszerű a vízbázisú anyagok alkalmazni.

A listába láthattok fedőbevonatot is ami nem túl olcsó anyag de nem sok kell belőle.
Ezek az anyagok Alifás UV álló fedő rétegek, amik nagymértékben meghosszabbítják az élettartamát a szigetelésnek.

Ha kérdésetek van nyugodtan feltehetitek:
Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
06706102426

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2022 jún. 14 09:05 #57301

Szia,

ez a projekt kb. 4-5 millió ft és 300 munkaóra legalább (lehet sokkal több is, kevesebb is de akkor gányolás). Szerintem inkább engedjed el.

üdvB

Megköszönte: gattila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2022 jún. 12 11:12 #57300

Üdv mindenkinek. Párommal tegnap beleszerettünk egy 1990-es Ducato alapra épített rövid csiguszba. Apró pici probléma, hogy a hàtfal kuka, oldalfalak kuka, és szerintem a tető és az alkòv is kuka lehet. Nyilván minden a matekon múlik, és ez csak akkor baj ha a vételár magas. A vételár megállapításához viszont tudni kellene, hogy mennyiért lehet egy ilyet Mo-n újjáépíttetni? Nem az lenne a lényeg, hogy modern és csücsi legyen, mert ha nem ázna be, nekünk így is jó lenne. Pont az oldschool mivolta fogott meg minket. Szóval egy kb ár érdekelne a falak és tető lecserélèsère. Köszönöm a hozzászólásokat

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2022 febr. 16 10:06 #57216

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 dec. 15 06:43 #57137

Àronn írta:

Sziasztok!

Egy biztos, olyan ne álljon neki aki........................
Ez azért picit sántít: " De ha már láttál dekopírfűrészt és kicsit is kreatív vagy, van problémamegoldó készséged akkor hajrá" Azért azt te is tudod ,hogy ettől picit több kell! Te érzed ,hogy ez a + benned van-e?! (sokszor ,ha tényleg értesz dolgokhoz ,magadnak ,precízebben ,gondosabban elvégzed mint más)
Azért képeket kérünk! Hajrá!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 dec. 14 22:45 #57135

Az én problémámra sem tudtak egzakt választ adni, sajnos elverte a jég, nem ázik be sehol, csak van pár hupli a tetején, ergo csak a tetőlemezt kell cserélni, a válasz az volt a mibe fog ez fájni kérdésemre, hogy majd meglátják mennyi, mondom akkor meg én meglátom mennyit fizetek, szóval azzal a pár puklival 3 méter magasan együtt tudok élni, főlag amennyit a biztosito kifizetett rá.

sok sikert a javításhoz!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 dec. 14 20:43 #57134

Sziasztok!

Egy biztos, olyan ne álljon neki aki még egy villanykapcsolóhoz is szerelőt hív. De ha már láttál dekopírfűrészt és kicsit is kreatív vagy, van problémamegoldó készséged akkor hajrá. Sika egy nagyon komoly cég, sok sok weboldalon megtalálod. Van tanácsadás is. Nem a sarki festékboltból fogom megvenni mert akkor tényleg elhasalhatok. Eddig kétféle lakóautós boltossal találkoztam. Az egyik azt mondta csináld meg magad, elmondott mindent amit tudott vagy vélt. De nem vállalt szervízt. A másik azt mondta add el! Jajj most mi lesz, elkezdesz aggódni majd van megoldás. De nem lesz olcsó. Így meg úgy kell csinálni nagy meló, ködösítés. Majd amikor megkérdezem hogy milyen anyagokat kell használni mert akkor megvenném most, akkor azt mondja hívj fel ha majd elkezded és elmondom. WTF ? Szóval itt telt be a pohár. Volt aki adott telefonszámot féláron megcsinálja. 6 ezer / óra Kérdezem mennyi lesz a vége? Akkor izé 1-2 mill. Nem tudom pontosan. Jó köszönöm ismerem az ilyet, az tuti 2 Mill lesz akkor viszlát. :) Jut eszembe, azt hiszem itt olvastam hogy ne használj purhabragasztót. Elmondom hogy ott figyel az összes lakóautós szervízben sztem mindenki használja. Olyan nincs hogy Lakókocsi felujjító OKJ. Az összes szervíz úgy kezdte hogy vett egyet amit szétszedett és összerakott autodidakta módon. Gyüjtögette a tudást innen onnan. Van akire hallgatok van akire kevésbé. Én is ezt teszem.....

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 dec. 14 10:47 #57133

Sok igazság van abban amit leírtál, de túl egyszerűnek látod a feladatot. p.l.: "Sikaflex bàrhol meg tudom venni" Nagyon nem mindegy melyiket. Ilyeneken totál elhasalhatsz. A technológiákról, szerszámokról és anyagokról szerintem túl kevés ismereted van.

Àronn írta:

Sziasztok!

Köszönöm a vàlaszokat. Marad az hogy megcsinàlom magamnak mivel nem egy szètkorhadt roncsot sóztak ràm. Remélem. Végigkopogtattam, megnyomkodtam úgy mint a szervizesek akiknél jàrtam :) az alkov alja és a hàtsó lökhàrítónàl beteg. Szerintem egy ekkora javítàs a barkàcsolàs kategóriába tartozik. Nem kell teljes szendvicspaneleket újra gyàrtani. Most gondoljàtok nagy a szàm és ez majd vàltozni fog ha szétbontom. Lehet ,de most úgy érzem hogy megvezetnek minket a szervízekben. A lakókocsiparknàl kaptam az alu profil alà tömítő gumit csavarokat, csavartakarót. Dekalint vagy Sikaflex bàrhol meg tudom venni. Mi kell mèg, tetőléc. Ha nem megfelelő a mèret akkor veszek egy asztali körfűrészt ötvenezerért az obiban :) és mèretre vàgom. Kell dekopir, az van. Akkus fúró multifunkc. Gèp az is van. Kézi fűrész véső asztalos szorító ha csapolni kell nem gond. Belső falakon nem làtszik semmi. Nem bontom meg. Kívülről haladok befelé. Lebontom az alu profilt utàna hozzàférek az elkorhadt részekhez. Kipucolom, visszaépítem, megragasztom. Ha Makita gépeket veszek sem lesz ez több 500 ezernèl. És a gépek maradnak .Egy csarnokban àll. Beszélek a tulajjal sztem nem lesz gond hogy oda jàrok délutànonként barkàcsolni. Szóval nekem erre a munkàra màsfél két hónapot mondtak napi 8 óràban. Ki tudom fizetni nem gond hàla az istennek de én ragaszó kapirgàlàsért nem fizetek 12 ezret órànként mert ennek a munkànak itt Magyarország on nem ez lenne az àra. Nagy tudàsal és tapasztalattal sem keresnek szakmunkàsok ennyit sajnos. És akkor mèg a lehúzàs faktorral nem is szàmoltam. Túl vagyok egy èpìtkezésen innen van a bizalmatlansàg de ez egy màsik téma. Ha jobb idő lesz elkezdem úgy màrcius vége felé. Ha érdekel valakit akkor szóljatok és dobok egy pàr képet ide a fórumba, az összegyült tapasztalataimat is szìvesem megosztom ha lesz rà igény.
Üdv fiatalok ;)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 dec. 13 22:29 #57132

Sziasztok!

Köszönöm a vàlaszokat. Marad az hogy megcsinàlom magamnak mivel nem egy szètkorhadt roncsot sóztak ràm. Remélem. Végigkopogtattam, megnyomkodtam úgy mint a szervizesek akiknél jàrtam :) az alkov alja és a hàtsó lökhàrítónàl beteg. Szerintem egy ekkora javítàs a barkàcsolàs kategóriába tartozik. Nem kell teljes szendvicspaneleket újra gyàrtani. Most gondoljàtok nagy a szàm és ez majd vàltozni fog ha szétbontom. Lehet ,de most úgy érzem hogy megvezetnek minket a szervízekben. A lakókocsiparknàl kaptam az alu profil alà tömítő gumit csavarokat, csavartakarót. Dekalint vagy Sikaflex bàrhol meg tudom venni. Mi kell mèg, tetőléc. Ha nem megfelelő a mèret akkor veszek egy asztali körfűrészt ötvenezerért az obiban :) és mèretre vàgom. Kell dekopir, az van. Akkus fúró multifunkc. Gèp az is van. Kézi fűrész véső asztalos szorító ha csapolni kell nem gond. Belső falakon nem làtszik semmi. Nem bontom meg. Kívülről haladok befelé. Lebontom az alu profilt utàna hozzàférek az elkorhadt részekhez. Kipucolom, visszaépítem, megragasztom. Ha Makita gépeket veszek sem lesz ez több 500 ezernèl. És a gépek maradnak .Egy csarnokban àll. Beszélek a tulajjal sztem nem lesz gond hogy oda jàrok délutànonként barkàcsolni. Szóval nekem erre a munkàra màsfél két hónapot mondtak napi 8 óràban. Ki tudom fizetni nem gond hàla az istennek de én ragaszó kapirgàlàsért nem fizetek 12 ezret órànként mert ennek a munkànak itt Magyarország on nem ez lenne az àra. Nagy tudàsal és tapasztalattal sem keresnek szakmunkàsok ennyit sajnos. És akkor mèg a lehúzàs faktorral nem is szàmoltam. Túl vagyok egy èpìtkezésen innen van a bizalmatlansàg de ez egy màsik téma. Ha jobb idő lesz elkezdem úgy màrcius vége felé. Ha érdekel valakit akkor szóljatok és dobok egy pàr képet ide a fórumba, az összegyült tapasztalataimat is szìvesem megosztom ha lesz rà igény.
Üdv fiatalok ;)

Megköszönte: Jamm

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 dec. 08 14:13 #57128

Üdv! Üdv Fórumtársak!


Nekem fiatalabb (bj: 2008), de sajnos elért a mondás, miszerint kétféle lakóautó van: az egyik be fog ázni, a másik beázott... A mérték nem mind1... Nálam egyértelmű, hogy a csavarodás mellett a nem megfelelő gyártási technológia (kevés tömítő anyag) vezetett a beázáshoz. (Lakókocsinál nagyobb időt vesz igénybe a beázás megkezdődése, mert minekután jó esetben három ponton van alá támasztva -, ami síkot ad, - nem csavarodik menet közben a szerkezet, kisebb a károsodás...)

Ez a kérdés bizony bizalmi kör!
Vagy elfogadod, hogy annyi, vagy tényleg magad csinálod. Nekem soha nem adatott meg hozzá a megfelelő hely és időkeret, ráadásul, ha egy csepp esély is van arra, hogy eltörik valami, vagy betörik egy csavar, nálam biztos meg is történik.
Lakizás ilyen szakma, hogy peregnek a százezrek lakóautó korától függetlenül. És mindig csinál az a bizonyos kutya valami barnát... Mellesleg nálam most a beázás után kuplungot találta be...

Lakókocsit és lakóautót eddig két helyen gyógyíttattam az elmúlt cca.: 15 évben: HOLLAKO Kft. (Budaörs) és SUWENOR Kft. (Budapest).
Mindkét helyen csalódásmentes volt a munka. Hogy a számla magas volt-e, vagy sem, azt így megmondani nem lehet. Nekem megérte, mert annak ellenére, hogy sok-mindent megoldok (állítólag nem vagyok fa-kezű és jó a műszaki érzékem), sem megfelelő helyem, sem időm, sem célszerszám, sem spec szaktudás, sem olyan beszerzési forrás, ami egy törött alkatrész azonnali pótlására alkalmas lenne, így kihúztak a szuaréból. Ez az értékelendő nálam, és szerintem ezt kell mérlegelni.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 dec. 08 08:58 #57127

Àronn írta:

Sziasztok!

Végigolvastam az összes hozzàszólàst, azt làtom hogy sokunknak van húsz éves vagy még idősebb lakója. Szinte mindenkinél a kor miatt kell valamilyen mèrtékű javìtàs. Tehàt nem egyedi a problémàm, nekem is beàzik. :( Amikor körbekérdeztem néhàny szervìzt hogy mégis mire szàmìthatok akkor mindenki azt mondta hogy 1-2,5 millió lenne mert sok a munkaóra. Előre nem tudnak àrajànlatot adni. Lesz amennyi lesz. Bàr az óradìjak különbözőek a vàlasz mindig ua.volt. Van aki ilyen kondìciókkal mégis javíttat? Bízik a szervíz becsületességében? Hogy nem vàgjàk àt? Biztos hogy 100, esetleg 150 munkaóra a javìtàs? De ha 200 óràt mond akkor azt is ki kell fizetni mivel előre tàjékoztattak hogy arról hogy nincs fix àrajànlat. Nekem ez bűzlik..értem èn hogy nem tudni mit rejt a szendvicspanel stb... ismer esetleg valaki olyan szervìzt vagy akàr garàzsszervìzt aki komolyan vehető? Màr javíttatott és meg volt elégedve? Vagy nem volt megelégedve, az is nagy segìtség lenne.. 2021.12.06

Áronn!
Ha ilyen bizalmatlanul állsz a javításhoz, akkor csak az marad, hogy megcsinálod magadnak.
Egy beázás javítása pénzügyileg mindig lutri, általában horror összeg és nagy szívás. A feltárás előtt nem lehet tudni, hogy mi ment tönkre, hány merevítőt kell cserélni, mennyi bútort kell kiszerelni. Szóval nem lehet látni a végét.
Nem lesz olyan szakmailag hozzáértő műhely ahol pontos árat mondanak.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 dec. 06 21:59 #57116

Sziasztok!

Végigolvastam az összes hozzàszólàst, azt làtom hogy sokunknak van húsz éves vagy még idősebb lakója. Szinte mindenkinél a kor miatt kell valamilyen mèrtékű javìtàs. Tehàt nem egyedi a problémàm, nekem is beàzik. :( Amikor körbekérdeztem néhàny szervìzt hogy mégis mire szàmìthatok akkor mindenki azt mondta hogy 1-2,5 millió lenne mert sok a munkaóra. Előre nem tudnak àrajànlatot adni. Lesz amennyi lesz. Bàr az óradìjak különbözőek a vàlasz mindig ua.volt. Van aki ilyen kondìciókkal mégis javíttat? Bízik a szervíz becsületességében? Hogy nem vàgjàk àt? Biztos hogy 100, esetleg 150 munkaóra a javìtàs? De ha 200 óràt mond akkor azt is ki kell fizetni mivel előre tàjékoztattak hogy arról hogy nincs fix àrajànlat. Nekem ez bűzlik..értem èn hogy nem tudni mit rejt a szendvicspanel stb... ismer esetleg valaki olyan szervìzt vagy akàr garàzsszervìzt aki komolyan vehető? Màr javíttatott és meg volt elégedve? Vagy nem volt megelégedve, az is nagy segìtség lenne.. 2021.12.06

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 aug. 20 16:31 #57069

Pont igy nezet ki az en Chaussonom is! Csak a teljes tetoszerkezet ujracsinalasaval lehetet megoldani. Ne gondold hogy csak a szellozo ablakok melett jutot be a viz! Ha jol megvizsgalod az alulemezt talalni fogsz rengeteg pici lyukacskat a megoregedett festek alatt! Nallam az alulemez helyett (amely egy jokepu szitara hasonlitott) egy 2mm-s uvegszalas lemez kerult, levedve egy UV ellenallo massza reteggel. Sok munka var read! Foleg egy fedett hely kell, mert le kell bontani az egesz tetot, es a munka meg segitseggel is elhuzodik jopar napig. Faanyag csak jominosegu, szaraz lehet. A ragaszto-tomito anyag minosegevel se sporolj! Jo felszerszamozas is szukseges. Lehetoleg a faszerkezetet pontosan utanozd az eredetivel. Elvalasztofalak, butorok fel vannak erositve a tetoszerkezetre is, es ha nem talal az eredetivel a csavarok a szigetolobe talalnak, termeszetesen semmi tartast biztositva. Sok turelemet es sikert kivanok!


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 aug. 14 03:47 #57058

Sziasztok, segítséget kérek tőletek, olyanoktól, akik már sikerrel vették föl a küzdelmet a beázás rémével... Elérkezett a nap, hogy feltárjam a tetőbeázás helyét, és okát. 1997-es Chausson Allegro36 a kasztni, és eleinte csak egy ablaknál csöpögött, most már megjelent máshol is ez a kellemetlen jelenség. Két éve a "bűnös" tetőablakot újra ragasztottam a "szakértő" karosszériások által ajánlott szélvédőre való fekete ragasztóval, de a mostani megbontás bebizonyította, hogy nem ez volt a legjobb 5let. A tetőszerkezet rétegsorrendje kívülről / a gondoldom szokásos ../ 1- alumínium lemez 2- ragasztó teljes felületborítással 3- rétegelt falemez 4- ragasztó teljes felületborítással 5- keretléc borda és kék EPS hab kitöltés 6- ragasztó teljes felületborítással 7- gumiszerű tapéta (?) 8- ragasztó,valószínúleg tubusból kikenve, mert kígyóvonalas 9- és legbelül amerikai dekor falborító ... /Az a gyanúm, hogy ez utóbbi réteg a korábbi beázások gyors eltakarására szolgált, amikor az előző tulaj megvált a lakótól.. Most, a megbontás után a "bűnös" ablak melletti merevítő lécek szivacsként összenyomhatók, vízzel telítettek, és a léceket a gomba sok helyen teljesen megette már.. A mellékelt képek önmagukért beszélnek.. Most itt tartok vele, éppenhogy csak belekezdtem a feltárásba...
Azt már látom, hogy nem lesz egyhamar kész, mert valószínűleg komoly a baj, és sok egyéb gond (pl. elekrtomos vezetékezés, a többi, még ki nem bontott ablak, a szellőzők kivezetése, stb.) de megnyugtató, hogy a végén mégiscsak használható lesz a szerkezet, és legalább tudni fogom, mi van benne.. :-)
A bíztatáson kívül - amit jó szívvel veszek - megköszönném, ha a tapasztalataitokkal, tanácsaitokkal, mesterfogásokkal, anyagok, módszerek ajánlásával segítenétek ebben a sziszifoszi küzdelemben..
Előre is köszönök minden hozzászólást! Bence

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 máj. 24 16:03 #56930

Sziasztok!
A Mariseal 250 nevű vízszigetelő anyagot szeretném ajánlani nektek (vagyis akinek szüksége van rá).
Én túl vagyok a kenésen, nagyon jó a cucc 4 rétegben kell felhordani, nekem a legrövidebb szörű teddy vált be, éleknél ecset. Van hozzá speckó geotextília 1m2 900Ft , ezzel lehet erősiteni az anyag szakítószilárdságát. Mondjuk anélkül is nagyon erős!
Most értünk haza a Tiszáról , tegnap fél napon át ömlött ránk az eső és....frankó!!! Az anyag beszerzése: Kerekes Miklós +36 70 610 3078 Eupor Group Kft. Őt fel kell hívni és mindent elmond, a telephelyük most költözött át Kunszentmártonba. Csak ők forgalmazzák az országban, én lekocsikáztam a cuccér mert macera a posta...Sok sikert mindenkinek!!! Sziasztok!
Egy öreg Mitsubishi L300 Eura Mobil boldog tulaja....

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 márc. 17 21:02 #56832

Kedves nemo25!
Tetőbeázással és szigeteléssel kapcsolatban szeretnénk egy kis segítséget kérni. 2 éve vettük meg az autót. Az első esős nap után vettük észre, hogy ázik. Sajnos azóta sem tudtuk a beázást megszűntetni. Több szervizbe is elvittük, de senki nem vállalta a teljes javítást. Most a párom teljesen szétszedte és próbálja megoldani a lehetetlennek látszó feladatot. Egy telefonos elérhetőséget szeretnék kérni.
Köszönöm szépen!
Anna

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 febr. 25 20:31 #56801

Üdv! A meglevő lakóautó tapétára milyen tapétaragasztóval tudok új tapétát ragasztani?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 febr. 19 13:18 #56778

Köszönöm, utána járok.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 febr. 19 09:43 #56777

2018. augusztus 25-én írta cimbi ide a fórumba ezt a bejegyzést, tőle idézném (4. oldalon van több ehhez kapcsolódó hozzászólás is) (lementettem magamnak direkt :) )
"Lakóautó beázás megszüntetés:
A szezon végén eljutottam a későbbi beázást megelőző szigetelésig, ami a teljes tetőpanelt, annak élét, valamint a fenti ablakok, antennakivezetés stb. környékét érintette. A korábbról ismert Mariseal anyagot használtam, mivel szigetelési szakemberek és kinti fórumok is megerősítették, hogy erre a célra korrekt, hosszú távú megoldást ad.

Munkamenet:
- felesleges tetőelemek leszedése (pl.: szakadozott lépőfólia, mozgó antenna elemek stb.)
- tető kefés, mosószeres lemosása, öblítése
- tető portalanítása (rongy, illetve kompresszoros levegő)
- tető zsírtalanítása (hígítós rongy)
- karosszéria fóliás burkolása (4 db OBI festőfólia + 1 db 15 méteres TESA festőszalag)
- első Mariseal réteg felvitele (szivacsos festőhengerrel, éleknél ecsettel)
- a még nedves rétegbe dilatációs Mariseal geotextil csík behelyezése (ablakok körül, tetőélnél)
- száradás 2 óra
- második Mariseal réteg felvitele (szivacsos festőhengerrel, éleknél ecsettel)
- száradás 2 óra
- harmadik Mariseal réteg felvitele (szivacsos festőhengerrel, éleknél ecsettel)
- száradás 30 perc
- festőfólia és festőszalag levétele
- száradás egy óra

Megjegyzés:
- a felvitt anyag világosszürke, enyhén fényvisszaverő, járható, hő-, és vízszigetelő
- az anyag a teljes száradását követően sem keményedik ki teljesen
- kizárólag száraz, napos időben végezhető munka
- a Mariseal-t megfolyás nélkül, vékony rétegekben kell felhordani
- a még nedves Mariseal átlagos nitro hígítóval oldható kézről, felületről, eszközről
- a tetőn végzett munkához javasolt 2 db járópalló felhelyezése
- gumikesztyű viselése nem ajánlott, mivel ragadós lesz az anyagtól
- létezik un. gyorsító katalizátor, ami kb. felezi a Mariseal száradási idejét
- a speciális geotextil ollóval is nehezen vágható, rendkívül ellenálló anyag

Időszükséglet:
- 10 óra (amiben benne van felülettisztítás, fóliázás, alapkenés + geotextilezés + kétszeri átkenés, valamint a köztes száradási idők)

Anyag-, és eszközszükséglet:
- kb. 10 méter geotextil
- kb. 5-7 liter Mariseal - Polyurethane Liquid Membrane (Maris Polymers)
- 1 db ecset, 1 db kézi festőhenger, 2 liter hígító, rongy, 2 db palló, létra, fólia, festőszalag)

Kapcsolat:
- További ár-, és műszaki információ, valamint Mariseal kivitelezés: Fodor Adrián (06-30-258-1753)"

Megköszönte: gattila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.