Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Rugók karbantartása

Több
2020 nov. 19 16:43 #56593

A gyári (eredeti) laprugókat a gyártók egyre vékonyabb acélokból gyártják és igyekeznek minél kevesebb rugólapot is használni a rugókötegben takarékossági okokból. Emiatt a laprugók néhány év alatt "leülnek" vagy akár eltörnek. Különösen olyan kistehergépjárműveknél, ahol a laprugó állandóan terhelve van a felépítmény vagy a felszerelések miatt, a gyári megoldás nem elegendő. Ehhez szeretném felhívni a figyelmet egy speciális rugózás erősítő megoldásra (segédrugóra), amely hasonló a légrugóhoz, de sokkal olcsóbb, nincs szükség sűrített levegő ellátásra, gyorsan beszerelhető fúrás faragás nélkül. A gyári laprugó köteghez nem kell hozzányúlni, megbontani. További információk itt és a mellékletben:

www.spring-tech.at/helper-springs-maxi-load
www.spring-tech.at

A Klub tagjainak 15 % kedvezményt biztosítunk a segédrugók áraiból.

Megköszönte: rlacika, Srychy, gattila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 szept. 16 10:08 #55397

A rúgókhoz: Úgy gondolom, hogy az új (felújított) laprúgónál a tengely és az alváz közötti távolságot jó lenne tudni. Ez lehet egy alapméret. Mivel minden lakó alapból magas rúgó-terheléssel jár, a kapott adatokat bármelyik csigához használni lehet, kerékmérettől függetlenül (csak kényelmetlen megmérni). Tehát akinél fáradt a laprúgó, és ez a távolság nincs meg, csináljon valamit (rúgó-felújítás, felújítás+pótlap, légrúgó beépítés, stb).


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 szept. 15 21:42 #55395

Lovi írta:

Köszi a leírást. Most hogy etalonnak vehetjük az új rugókkal az alváz magasságát, lehetne mérni valami fix távolságot, amit fényképpel is bemutatnál? Tudom nem kis kérés. De nagy segítség lehetne a többi Ducato megereszkedésének a bemérésére.

Szívesen megosztanám veletek ezeket az infókat is, egyedüli probléma csak az, hogy teljesen más adatokat tudok mérni a mi csigánkon, mint ami a legtöbb szendópaneles lakóknál. Talán az alsó merevítőknél lehetne egyezőséget találni, de ez is megbukik azon a tényen, hogy általában 15"-os kerekeken gurul a többség, de a miénk 16"-ossal van szerelve, így nem igazán hitelt érdemlő adatokat kapnánk.
Azért, ha lesz egy kis időm a közeljövőben, akkor rámérek, és közzé teszem, de ha már a gumibakokon ül a szekér, akkor kéri a törődést.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 szept. 10 09:35 #55380

Én tavaly ősszel újíttattam fel a laprugókat, összesen 75e Ftba került számla nélkül. A lapokat megívelék, és beraktak 1-1 plusz lapot is a kötegbe. A plusz lapok miatt új cuppánt csavarokat kellett venni, aminek kb. 2e Ft volt darabja, meg a 6 db szilentet is kicseréltettem.

A mi csigánk eredetikeg 5 tonnás lehetett, az alu táblán ez szerepel az össztömegnél, gondolom vissza lett minősítve 3,5-re, amikor átépítették lakóautónak. Ennek ellenére már akkor is játrafelé lejtett a padló, amikor megvettük, de egy 21 éves járműnél ez talán nem meglepő. A gumibakok még nem értek hozzá a hídhoz, ezért azt mondták nem kell kicserélni a lapokat, elég lesz csak ívelni. Most kicsit előre lejt a padló, de nem vészes, ahogy nézegettem a gyári lakóautókat, azoknál is így van.
Eredetileg azt terveztem, hogy légrugókat építek be hátra, de egy Transit guru meggyőzött, hogy jobban járok, ha a laprugókat újíttatom fel. Kicsit féltem, hogy a plusz lap miatt majd pattogósabb lesz a járgány, de rossz utakon se veszem észre, hogy jobban rázkódna.

Megköszönte: nemo25, KATAND

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 szept. 10 00:53 #55378

Köszi a leírást. Most hogy etalonnak vehetjük az új rugókkal az alváz magasságát, lehetne mérni valami fix távolságot, amit fényképpel is bemutatnál? Tudom nem kis kérés. De nagy segítség lehetne a többi Ducato megereszkedésének a bemérésére.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 szept. 07 15:11 #55370

A fórumban több helyen felvetődtek, a rugókkal kapcsolatos témák. Mivel a lakókban ez egy sarkalatos kérdés, az állandó magas terhelés miatt, folyamatos figyelmet, és ha szükség van rá törődést igényelnek. 10-ből 8 csigánál, láthatóan gond van velük. A miénkkel is már 6 évesen jelentkeztek a tünetek, amik mostanra, halaszthatatlan javításért kiáltottak, annak ellenére, hogy nem haladjuk meg a 3.5 tonnás összterhelést, és már gyárilag a 4 tonnás erősített futóművet kapta a szekér. Leült a bakokra, és nyakban meghajlottak a rugók, amit a képeken jól lehet látni, a már javított, és a még hibás laprugók közötti különbségen.
Mérlegelve a lehetőségeket, az a döntés született a munkafolyamat során, hogy egy plusz rugólap beépítésével, stabilabb, és tartósabb lesz a laprugónk. A komoly szakmai tapasztalattal rendelkező Mester ajánlását megfogadtuk, a próba során bebizonyosodott, hogy valóban jó és költséghatékony megoldás született.
Ezt a javítást, mindenképpen specialista szakműhelyben érdemes elvégeztetni, ahol valóban értenek hozzá.
Mivel a megfelelő szakműhely kiválasztása nem volt egyszerű feladat, továbbá a munka minősége, a probléma megoldásához való hozzáállása, gyorsasága, és nem utolsó sorban a műhely kedvező árszabása, azt indokolja, hogy megosszam a cég nevét a tisztelt kollégákkal.

www.ribarugo.hu/




Mellékletek:

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: raczt, becs, Srychy, gyusza T3, KATAND, gattila, apóka, Laccci, Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.