Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Diesel tiltás

Több
2018 nov. 06 20:47 #53766

Slipah írta:


Akkor ha jól érzem legalább EUR3-mas motorral érdemes venni...

Ha most vennék lakóautót, én is a benzin-gáz üzemre szavaznék...

Dieselből már nem elég az euro 3, ha Németroszágban is be akarsz menni a zónákba, akkor 2006 jan. 1 után gyártott, euro4 kell, de ahogy látom pár éven belül már az is ki lesz tiltva...

A nagy kérdés az, hogy mikor jut el odáig a diesel kitiltási hullám, hogy egy egész országból kitiltsák a részecske szűrő nélküli járműveket. Ausztriába már elég régóta nem hajthatnak be az öreg diesel teherautók, nem kizárt, hogy egyszer a személygépkocsikra is kiterjesztik majd a tiltást...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 nov. 06 19:31 #53765

Vagy benzinest LPG-vel. A dízel gázosítását nem engedik egyenlőre nálunk. Forszírozni kéne...
Slipah írta:

[quote="woodoopilot" post=53763Tavaly Firenze után, Poggibonsi mellett kinéztünk egy ingyenes lakóautó parkolót, de nem tudtunk keresztülmenni a városon, mert a körforgalmaknál minden városba vezető kijárat le volt zárva az Euro3-nál rosszabb járművek előtt. Pedig ez csak egy 30e-s kisváros volt.

Akkor ha jól érzem legalább EUR3-mas motorral érdemes venni...[/quote]

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 nov. 06 12:54 #53764

[quote="woodoopilot" post=53763Tavaly Firenze után, Poggibonsi mellett kinéztünk egy ingyenes lakóautó parkolót, de nem tudtunk keresztülmenni a városon, mert a körforgalmaknál minden városba vezető kijárat le volt zárva az Euro3-nál rosszabb járművek előtt. Pedig ez csak egy 30e-s kisváros volt.[/quote]

Akkor ha jól érzem legalább EUR3-mas motorral érdemes venni...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 nov. 06 12:41 #53763

adamdenes írta:

Mi most egy hete értünk haza észak Olaszországból, kutya nem foglalkozott velünk. A városokban nem változott a kép a korábbiakhoz képest nincs kevesebb öreg lakóautó. Minket sem állított meg senki sehol, hogy mit keresünk a 14 éves autóval a város központban.

Mi majrésak vagyunk, sosem mentünk be a ZTL-be, de én is láttam a zónákon belül olyan autókat, amik nem hajthatnának be. De jellemzően csak ott, ahol nem volt kamera, ahol kamerák is vannak a zónahatáron, ott szerintem nem kockáztatnak. Pl. a sógorom is behajtott Hollandiában egy tiltott zónába, és elég hamar jött is neki a csekk. Az olaszok sokszor csak 1-1,5 év múlva küldik ki a fizetési felszólítást...

Tavaly Firenze után, Poggibonsi mellett kinéztünk egy ingyenes lakóautó parkolót, de nem tudtunk keresztülmenni a városon, mert a körforgalmaknál minden városba vezető kijárat le volt zárva az Euro3-nál rosszabb járművek előtt. Pedig ez csak egy 30e-s kisváros volt. Mondjuk legalább tisztességesen kitáblázták, így nem szaladtunk bele egy zsákutcába.
A parkoló a zónán kívül volt, de csak nagy kerülővel, a város utáni lehajtótól lehet szabályosan megközelíteni.

Szóval a zónák eddig is léteztek, hogy mennyire veszik komolyan, az a rendőrök mentalitásától függ. De valami szigorítás mégiscsak lehet, ha ennyit cikkeznek róla...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 nov. 05 15:46 #53762

adamdenes írta:

Minket sem állított meg senki sehol, hogy mit keresünk a 14 éves autóval a város központban.

Ez persze jó hír, csak nem biztos, hogy jövőre is így lesz. Azért lenne jó tisztábban látni, hogy aki most készül idősebb lakót venni (mint én:), az vajon mire számíthat...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 nov. 05 15:01 #53761

Mi most egy hete értünk haza észak Olaszországból, kutya nem foglalkozott velünk. A városokban nem változott a kép a korábbiakhoz képest nincs kevesebb öreg lakóautó. Minket sem állított meg senki sehol, hogy mit keresünk a 14 éves autóval a város központban.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 31 14:40 #53752

woodoopilot írta:


Mondjuk itt konzekvensen "dízel meghajtású autókról" van szó, pedig felmerülhet, hogy számosságuk miatt jóval kisebb környezeti terhelést, viszont turisztikai szempontból fontos lakóautókkal kivételt tegyenek.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 29 23:42 #53749
Megköszönte: Döme, Laccci

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 26 12:12 #53730

Kedves Sorstársam!
Nekem még rosszabb az estem mert egy 2500 os szívó m van Tavasszal voltam egy előadáson ahol egy ezzel a témával foglalkozó szakember tartott és a következőket mondta:
a CO valahogy megoldható de a nitrogéndioxid és a száraz anyag kibocsájtás sokkal költségesebb dolog.
Van már megoldás dolgoznak rajta német kutatók.
Jelenleg még nincs széria gyártásban. Várjunk türelmesen
valami megoldás előbb utóbb lesz.
"Vicces megjegyzésem: mikor viszed az autód a bontóba légyszíves előtte szólj"
Tény és való hogy egyre jobban szűkülnek a lehetőségeink
de mennyibe kerül egy Eu6 os autó manapság?
Üdvözlettel Ferri


Feri

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 19 22:13 #53710

Mivel mi is éppen Olaszországba készülünk megkérdeztem olasz lakóautós barátunkat a diesel tiltásról. Ő is konzultált és végül arra jutottak, hogy csak a városcentrumokban korlátozzák a forgalmat (ilyen zónával pl. Cremonában már találkoztunk). A közutakon elképzelhetetlennek tartják az EUR 3, vagy EUR 4 diesel járművek forgalmának korlátozását, mert akkor megbénulna az ország.


Judit
Megköszönte: Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 13 18:11 #53668

Mennyire környezetkímélőbb megoldás. :)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 13 12:06 #53665

A németeket is erősen foglalkoztatja a téma...
Valaki felrakott egy képet a tiltás előtti és utáni útvonaláról:


No Comment!

Mellékletek:
Megköszönte: nemo25

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 06 00:04 #53613

Már nem tudom melyik cikkben, de meg van említve, hogy legalább 3főnél (a kocsiban) már nincs korlátozás, meg a 30 ezernél nagyobb lélekszámú településekre vonatkozik, és ott is csak hétközben.
Még korábban meg a netes kutakodásaim arra vezettek, hogy minden szankció helyi hatáskörű, és a lakójárművekre nem vonazkozik.(persze ezt ne vegyétek bizonyító erejűnek)
...nem haboznék nekiindulni. :-) mivel amúgy is a gyorsforgalmi utakon mentek.
Ja! Szlovéniában mégha a benzinkutas rá is akar beszélni, ne engedjetek a nyomásnak! Sima szgk. Matrica kell minden lakójárműre. (Direkt néztem a többi csigán is, és magam is teszteltem)

Megköszönte: apóka

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 05 21:33 #53611

Hali! Nekünk is tervben volt. Ha lesz infód engem is érdekel. Köszi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 05 21:24 #53610

Döme írta:

Megint beleestünk abba a hibába, hogy az igazából hozzá nem értő és felületes újságíró kissé szenzációhajhász cikket ír, és pár lényeges momentum kimarad pont emiatt. És általában a lényeg ugye....

www.autoszektor.hu/hu/content/dizel-tilt...aszorszag-bekemenyit
ez azért árnyaltabb így, és nem csak a dízelt érinti. :-)
Ja és ha jók az infók, ez volt tavaly is, csak nem lett még felkapva akkor.

Itt meg lehet keresgélni:
hu.urbanaccessregulations.eu/

Na ez érint minket is. Két hét múlva mennénk Velencébe (nem a Gárdony melletti).
Most mi van? Tervezzek másfelé? Van B terv, de az A tervbe már nagyon beleéltük magunkat.
?
Most, hogy már megy, telipofázom az egész fórumot, napelem témában is lesz gondolatom.
Bocsi

Megköszönte: Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 02 22:02 #53599

Megint beleestünk abba a hibába, hogy az igazából hozzá nem értő és felületes újságíró kissé szenzációhajhász cikket ír, és pár lényeges momentum kimarad pont emiatt. És általában a lényeg ugye....

www.autoszektor.hu/hu/content/dizel-tilt...aszorszag-bekemenyit
ez azért árnyaltabb így, és nem csak a dízelt érinti. :-)
Ja és ha jók az infók, ez volt tavaly is, csak nem lett még felkapva akkor.

Itt meg lehet keresgélni:
hu.urbanaccessregulations.eu/

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 01 22:38 #53593

....és közben egy Trump, Putyin, stb, meg egy helyre egyszerre 3 géppel repked, hogy a "tenoristákok" ne tudják őket lelövöldözni... meg a nagy környezetvédők se gumicsónakkal mennek a konferenciákra, hanem különgépekkel.
Vízfej, és agyrém ez az egész.
Kb,mint a szívószálak körüli hajcihő. A "szabvány" fiatal anyuka naponta 6-10 eldobható pelenkát dob a szemetesbe, csak palackozott vizet iszik, naponta 2x mos szintetikus mosóporral, ha nincs szerencsénk, akkor napi 1 doboz cigi csikkjét dobálja szanaszét, mindenből eldobhatót vesz, hogy ne kelljen mosogatni, és a nagyobbik 8-10 éves gyerekét a 400m-re lévő iskolába kocsival viszi. Hidegben jár a motor amíg parkol, mert fűt, melegben meg, mert klímázik... évente cserél telefont. A hűtőben tárolt kaja 60%-a szemetesben végzi és sorolhatnám...
de az a krva szívószál ami műanyag, na az szennyezi a környezetet, és ő mint lelkes környezetvédő azt innentől nem fog használni....
Baj van a fejekben, nagy baj.

Megköszönte: nemo25, NagyPapa, Nyomi, becs, becsyjuli, Srychy, Laccci, reset67, nomad50

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 01 18:19 #53591

Úgy látom Brüsszel környékén is nagy szigor lesz pár éven belül:
totalcar.hu/magazin/hirek/2018/10/01/bru...ndult_a_dizeltiltas/

Itt az egész régió benne van a zónában, de évente max. 8 alkalommal, 35 eurós díj ellenében be lehet hajtani. Az OT-s csigákra nem vonatkozik a tiltás...

Megköszönte: Vincsenzo

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 01 17:48 #53590

Csak lesz valami könnyítés. Vagy van is csak mi nem tudjuk.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 01 17:38 #53589

Mennek azok a zónán belül is, legalábbis Berlinben...
Mi leparkoltunk a zónahatáron a Humbold park mellett, de amikor körbesétáltam a parkot, egy csomó öreg lakóautót láttam a zónán belül. A fiam Berlinben lakott régebben, azt mondta kb. fél évig parkolt matrica nélkül, amikor rátettek egy figyelmezető cetlit a kocsira. De nem büntették meg, és bemondásra adtak neki matricát, anélkül hogy megnézték volna a forgalmit. Meglepő ez a laza hozzáállás, a németektől pont nem ezt vártam volna, de gondolom ez tartományonként is változhat...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.