Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Légrugó

Több
2018 márc. 27 04:14 #52609

Az egylabdás lufik láthatóan gömbölyű formát vesznek fel és mozgásra jelentősen változik az átmérőjük, jellegéből adódóan...
Ha jól megnézed, ez a lufi teljesen párhuzamos felületű, amely mozgásra nem változtatja meg a külső átmérőjét..
Üdv NagyPapa
.


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 26 22:56 #52608

NagyPapa írta:

nemo25 írta:
Dedi írta:
Dedi

Üdv Néked Zoli!

Alapból csak úgy van igazad, hogy az egy légkamrás lufik való igaz nem megfelelőek a DUCATO 250 alvázra, mert erősen leszűkítik a futómű mozgását azt jelentősen korlátozzák!
A gyári adat szerint a futómű teljes mozgásának hossza (itt magasságban mozog) 220 mm. Az egykamrás lufi típustól és átmérőtől függően 145 - 175 mm mozgást tud csak!!
Ennek ellenére nagyon sokan -még szerelők is- ezt építik be!

Ez tehát így van!
De! Zoli! A képen látható lufi az nem egykamrás, hanem az utóbbi időben egyre több DUCATO-ba, JAMPER-be, és BOXER-be gyárilag beépített un. legördülő membrános lufi ami még a kétkamrásnál is jobb, mert a legördülése (egy enyhén kúpos csőröl gördül-emelkedik le) változó geometriájú, így jóval nagyobb a csillapítása, az önfekvenciája pedig igen alacsony! Ilyet szerettem volna én is beépíteni, de nem sikerült beszereznem, így maradtam a műbizonylatos, 2 lufisnál!!
Ha a lufival van baj az sajnos nem javítható!
Ez akkor szokott tönkremenni, ha kis kavics, homokszem pattan fel a legördülés lemenő fázisában, ami oda beszorulva előbb-utóbb kidörzsöli...
:meghajol :meghajol

Kedves Miklós!

Elképzelhető, hogy igazad van, és én tévedtem, és valóban legördülő membrános a képen látható lufi. Bár én úgy tudom, hogy a dugattyús légrugóknak, többnyire egy ennél jóval kisebb palást adja a membránját, ami a terhelésnél, szépen rásimul az alsó, kúpos felületre. Azoknak, ennél sokkal nagyobb a felső harang alakú, fém része. Megpróbáltam beazonosítani, de nekem úgy tűnt, hogy ez egy kiherélt, leeresztett sima cucc. Az előzőekben említett, általam kicserélt légrugó, nagy hasonlóságot mutatott emlékeimben ezzel, és annak köze nem volt a legördüléshez, ellenben tök sima mezei szerkezet volt, azért is mertem leírni amit írtam.
Az lenne a legjobb, ha DEDI, mikor kiszereli az elpusztult lufit, szét lehetne szedni, és megnézni, valójában milyen technikát rejt magában. :woohoo:


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 25 19:58 #52588

nemo25 írta:

Dedi írta:
Tisztelt Klubtársak!

Van egy Fiat Dukato Adria lakóautóm, aminek a légrugója kb 2-3 óra alatt leenged.
A gumihenger /puffer/ környékén eresz.
Tud- valaki segíteni, hogy hol lehet megjavíttatni.
Fél éve vásároltam és most kezdtem használni, de sokszor kell utánapumpálni.
Egyénileg javítható- e?
Megköszönöm segítő szándékát mindenkinek.
Üdv.: Dedi

Szerintem, a képen látható légrugó, nem megfelelő méretű. A Ducato-ba magasabb, két gömbös lufi kell. Már máskor is találkoztam alul méretezett megoldással, amit a nagy, fényes nyugaton mókoltak be egy lakóautó alá, persze hogy eszetlenül. Mivel annak is kicsi volt a lufija, ezért a kirugózáskor, nem tudta lekövetni a rugóutat, ezért szétcincálta a lufit. Az is 2 óra alatt leeresztett, majd csattogott elviselhetetlenül a helyén. Megfelelő méretűre cserélve, tökéletes lett, és évek óta tartja a nyomást, és teszi a dolgát.
A képen látható, hogy milyen kell a 250-esbe.

Keresd meg Ismani Klubtársunkat privátban, Ő tud neked segíteni, költséghatékony, de kitűnő minőségű alkatrésszel!

Üdv Néked Zoli!

Alapból csak úgy van igazad, hogy az egy légkamrás lufik való igaz nem megfelelőek a DUCATO 250 alvázra, mert erősen leszűkítik a futómű mozgását azt jelentősen korlátozzák!
A gyári adat szerint a futómű teljes mozgásának hossza (itt magasságban mozog) 220 mm. Az egykamrás lufi típustól és átmérőtől függően 145 - 175 mm mozgást tud csak!!
Ennek ellenére nagyon sokan -még szerelők is- ezt építik be!

Ez tehát így van!
De! Zoli! A képen látható lufi az nem egykamrás, hanem az utóbbi időben egyre több DUCATO-ba, JAMPER-be, és BOXER-be gyárilag beépített un. legördülő membrános lufi ami még a kétkamrásnál is jobb, mert a legördülése (egy enyhén kúpos csőröl gördül-emelkedik le) változó geometriájú, így jóval nagyobb a csillapítása, az önfekvenciája pedig igen alacsony! Ilyet szerettem volna én is beépíteni, de nem sikerült beszereznem, így maradtam a műbizonylatos, 2 lufisnál!!
Ha a lufival van baj az sajnos nem javítható!
Ez akkor szokott tönkremenni, ha kis kavics, homokszem pattan fel a legördülés lemenő fázisában, ami oda beszorulva előbb-utóbb kidörzsöli...
:meghajol :meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: Kerti

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 25 19:46 #52587

Jut még eszembe.....
Mindenképpen két körös levegő rendszert építs ki a légrugóknak. Az egykörös rendszerek, ugyan segítenek a súly szinten tartásában, de a stabilitást nem javítják, ellenben, ha kétkörös, akkor a stabilitása is nagy mértékben javul a szekérnek.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Dedi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 25 18:21 #52585

Dedi írta:

Tisztelt Klubtársak!

Van egy Fiat Dukato Adria lakóautóm, aminek a légrugója kb 2-3 óra alatt leenged.
A gumihenger /puffer/ környékén eresz.
Tud- valaki segíteni, hogy hol lehet megjavíttatni.
Fél éve vásároltam és most kezdtem használni, de sokszor kell utánapumpálni.
Egyénileg javítható- e?
Megköszönöm segítő szándékát mindenkinek.
Üdv.: Dedi

Szerintem, a képen látható légrugó, nem megfelelő méretű. A Ducato-ba magasabb, két gömbös lufi kell. Már máskor is találkoztam alul méretezett megoldással, amit a nagy, fényes nyugaton mókoltak be egy lakóautó alá, persze hogy eszetlenül. Mivel annak is kicsi volt a lufija, ezért a kirugózáskor, nem tudta lekövetni a rugóutat, ezért szétcincálta a lufit. Az is 2 óra alatt leeresztett, majd csattogott elviselhetetlenül a helyén. Megfelelő méretűre cserélve, tökéletes lett, és évek óta tartja a nyomást, és teszi a dolgát.
A képen látható, hogy milyen kell a 250-esbe.

Keresd meg Ismani Klubtársunkat privátban, Ő tud neked segíteni, költséghatékony, de kitűnő minőségű alkatrésszel!

Mellékletek:

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Dedi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 24 08:21 #52573

Köszönöm szépen.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 23 22:45 #52571

Helló! Nekem ugyan, nem ilyen fajta van ,de az enyémbe a szeleptoldó vagy szelephosszabbítót kell vagy évente vagy két évente cserélni ! Hol elernyed a gumi hol meg szétpukkan .Nézd meg a csőrendszert hátha "csak" azzal van baj.Én úgy tudom ha a lufi lukas , nemigen lehet javítani....


ármós lászló. hi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 23 20:04 #52567

Tisztelt Klubtársak!

Van egy Fiat Dukato Adria lakóautóm, aminek a légrugója kb 2-3 óra alatt leenged.
A gumihenger /puffer/ környékén eresz.
Tud- valaki segíteni, hogy hol lehet megjavíttatni.
Fél éve vásároltam és most kezdtem használni, de sokszor kell utánapumpálni.
Egyénileg javítható- e?
Megköszönöm segítő szándékát mindenkinek.
Üdv.: Dedi

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.