Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Elektromos bicikli / roller

Több
2017 dec. 30 18:38 #51949

Ügyes. Nem semmi másfél órát álldigálni rajta :)
woodoopilot írta:

Teszteltem tegnap a rollert a lejjebb szerelt csomagtartóval és a könnyebb lítium akkuval, így sokkal stabilabb lett. 48 km-t mentem 34 km/h átlagsebességgel, az aksi még bírta volna, de elkezdett esni az eső, meg eléggé át is fáztam.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 29 20:38 #51947

Teszteltem tegnap a rollert a lejjebb szerelt csomagtartóval és a könnyebb lítium akkuval, így sokkal stabilabb lett. 48 km-t mentem 34 km/h átlagsebességgel, az aksi még bírta volna, de elkezdett esni az eső, meg eléggé át is fáztam.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 25 23:33 #51928

Már a BMW-nek is van elektromos rollere:

www.bmw-motorrad.hu/Hirek/275

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 21 12:08 #51900

Nem tenném lejjebb, rá lehet ülni! :)
woodoopilot írta:

3,00x10-es gumi van az agymotoron. Kicsit ugyan nehezebb, mint egy bicikli kerék, de sokkal masszívabb, és ilyenek vannak kimaradva.
A gyári elektromos rollereknek túl kicsi a kereke, sokkal praktikusabb az ilyen nagykerekű, ezzel még a macskaköves utakon is lehet közlekedni. Elől egy 16"-os Babetta kerék van, de majd visszarakom az eredeti bmx kereket a villába, az is elég erős. A bmx kormányt is kicserélem egy magasabbra, a csomagtartót meg lejjebb teszem, úgy jobban fog kinézni.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 20 21:48 #51896

3,00x10-es gumi van az agymotoron. Kicsit ugyan nehezebb, mint egy bicikli kerék, de sokkal masszívabb, és ilyenek vannak kimaradva.
A gyári elektromos rollereknek túl kicsi a kereke, sokkal praktikusabb az ilyen nagykerekű, ezzel még a macskaköves utakon is lehet közlekedni. Elől egy 16"-os Babetta kerék van, de majd visszarakom az eredeti bmx kereket a villába, az is elég erős. A bmx kormányt is kicserélem egy magasabbra, a csomagtartót meg lejjebb teszem, úgy jobban fog kinézni.

Mellékletek:
Megköszönte: NagyPapa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 20 19:51 #51894

A hátsó kerékben van az agymotor - ha jól látom. Mekkora a kerék, 10-es?
woodoopilot írta:

Összedobtam a rollert egy próba erejéig. Még nem jöttek meg a 24V-os vezérlők, csak 48V-os volt itthon, ezért 4 db 17 Ah-s ólom akkut kötöztem a csomagtartóra. Emiatt nagyon magasra került a súlypont, de a lítium akku negyed annyi tömegű, azzal sokkal stabilabb lesz. A max. sebesség most 40 km/h, a hatótávot a hideg miatt nem tudtam tesztelni, mert lefagyott a kezem. A mérések alapján min. 50 km-t tudnia kell. A lítium akkuval a megengedett 25 km/h alatt lesz majd a max. sebesség, de az is bőven elég a bicikli úton. A roller arányai azért ilyen furák, mert így pont befér az ágy alatti tárolóba.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 20 18:25 #51893

Összedobtam a rollert egy próba erejéig. Még nem jöttek meg a 24V-os vezérlők, csak 48V-os volt itthon, ezért 4 db 17 Ah-s ólom akkut kötöztem a csomagtartóra. Emiatt nagyon magasra került a súlypont, de a lítium akku negyed annyi tömegű, azzal sokkal stabilabb lesz. A max. sebesség most 40 km/h, a hatótávot a hideg miatt nem tudtam tesztelni, mert lefagyott a kezem. A mérések alapján min. 50 km-t tudnia kell. A lítium akkuval a megengedett 25 km/h alatt lesz majd a max. sebesség, de az is bőven elég a bicikli úton. A roller arányai azért ilyen furák, mert így pont befér az ágy alatti tárolóba.



Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 16 11:18 #51868

istozi írta:

Sziasztok
Én is használtam erős invertert (Panelektron 1200 W). Az üresjárati áramfelvétele 12 V-on 0,087 A . Ez nem lehet tétel. Terhelés közben meg a veszteség, - azt írja a gyártó - hogy 10 %. Bár ezt nem mértem meg, de úgy tűnt, hogy tényleg ennyi.
Lehet, hogy woodoopilot, nálad valami átmeneti ellenállás eszi az energiát. Sürgősen ellenőrizz le minden vezetéket (különösen vezetékcsatlakozást), mielőtt tűz lesz belőle. És mérd meg újra az áramokat.

Egy 1200W-os szinuszos Volcraft invertert használtam, nem a kocsiban, hanem a nappaliban. Nem melegedtek a vezetékek, 25 mm2-es kábelek vannak az inverteren, annak meg se kottyan 17A...
Az inverter gyári adatlapja szerint az üresjárási teljesítményfelvétele 10,8W. Az általad mért 87 mA kevésnek tűnik, szerintem kikapcsolt állapotban fogyaszthat annyit. Bekapcsolt inverternél én 600 mA áramfelvételt mértem terhelés nélkül, de még az is kisebb, mint a gyártó által megadott érték. De ezt a 7,2W teljesítményt sem mondanám elhanyagolható tételnek, a ledes világítás se fogyaszt sokkal többet...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 16 10:58 #51867

A téma címe elektromos bicikli/roller, gondoltam mindenkinek egyértelmű, hogy itt a bicikli/roller akkuk töltéséről lesz szó, nem pedig az inverter hatásfokáról. Gondolom van inverteres topic is, de én nem oda írtam...

Mint ahogy korábban is írtam, a 36% veszteség nem az inverterre vonatkozott, hanem a töltésre. A 70% veszteség valóban rossz megfogalmazás volt, úgy lett volna helyes, hogy a töltő kimenetén mért 10A-es áramnál 70%-al nagyobb (17A) áramot mértem az inverter betápján.

A roller akku töltésénél nem érdekel az inverter vesztesége, csak arra voltam kíváncsi, hogyan tudom a leghatékonyabban tölteni menet közben a roller lítium akkupakkját. Mivel a lítium akkut közvetlenül nem lehet az autó generátoráról tölteni, vagy egy hálózati töltőt használunk inverterről, vagy egy olyan modellező töltőt, ami közvetlenül a fedélzeti akkuról is működik.

A mérés és a hozzászólásom is erre a speciális esetre vonatkozott, és amint láthattad, kiszámoltam a be és kimenő teljesítményeket is. A mérést a nappaliban végeztem, az egyik lítium akkuról ment az inverter, és úgy töltöttem a másikat, ezért a feszültségek között nincs túl nagy különbség. A roller 8 cellás akkuját két 4 cellás modulra osztva töltöttem, mivel ez a modellező töltő csak max. 6 cellát tud balanszolva tölteni. Arra is kíváncsi voltam ugyanis, hogy a néhány Ah kapacitású modellező akkukhoz tervezett töltő, ki tud-e balanszolni egy 40Ah-s bicikli akkut is. A modellező akkukat néhány perc alatt kisütik, és max. fél óra alatt töltik újra, nem ilyen nagy akkukhoz tervezték, amit több óra alatt tud csak feltölteni. De végül is ez a kis töltő jól vizsgázott, nagyon szépen balanszolta a 40Ah-s cellákat is, és a több órás töltés alatt sem melegedett túl.

Az inverter jó dolog, nem vagyok ellene, használom is, amikor szükség van rá. Pl. a laptop szervizben azt mondták, ne vegyek szivargyújtó aljzatról működő laptop töltőt, mert tönkreteszi a gépem. Vegyek inkább egy kis invertert, és használjam a gyári hálózati töltőt. Így is volt, egészen addig, amíg véletlenül rá nem jöttem, hogy az én laptopom simán működik 12V-ról is, pedig a töltője 19V-os. Gondolom nem vitatja senki, hogy gazdaságosabb a laptopot közvetlenül 12V-ról használni, mint egy inverterről és a hálózati töltőről. De majd kimérem ezt is kíváncsiságból, csak ez a téma nem ide tartozik...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 16 09:13 #51866

woodoopilot írta:


De ha precízek akarunk lenni akkor ne az áramokkal számoljunk, hanem a teljesítményekkel. Az inverter betápján 12,8V feszültséget és 17A-t mértem, az 218W. A töltő 10A-es, a feszültséget vegyük 14V-nak, akkor a kimenő teljesítmény 140W. Tehát a veszteség 78W, ami 36%...

Nos... egy gyors számolással is a 70%-ból "csak" 36% lett...
:)
De ez még mindig nem jó érték.
A helyes értéket úgy kapod meg, hogy megméred az inverter betápját: A 12V körüli értéket (pontosan) és az áramot. Ezt összeszorozva (P=UxI) megkapod a felhasznált teljesítményt. Ugyan ezt a mérést elvégzed a 230V-os oldalon! Számolsz és kapsz egy értéket. A kettő közötti teljesítménykülönbség lesz az inverter vesztesége.

Te helytelenül a töltő leadott oldalán levő teljesítményből számoltál. Ami nem gond, ha a töltési rendszeredre akarsz eredményt. De abból az adatból kijelenteni, hogy az Inverter 70, később 36% veszteséget okoz az nem szerencsés.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 16 08:24 #51865

Sziasztok
Én is használtam erős invertert (Panelektron 1200 W). Az üresjárati áramfelvétele 12 V-on 0,087 A . Ez nem lehet tétel. Terhelés közben meg a veszteség, - azt írja a gyártó - hogy 10 %. Bár ezt nem mértem meg, de úgy tűnt, hogy tényleg ennyi.
Lehet, hogy woodoopilot, nálad valami átmeneti ellenállás eszi az energiát. Sürgősen ellenőrizz le minden vezetéket (különösen vezetékcsatlakozást), mielőtt tűz lesz belőle. És mérd meg újra az áramokat.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 15 23:04 #51864

Srychy írta:

woodoopilot írta:
Sejtettem, hogy nem lesz valami jó a hatásfok, de azt nem gondoltam volna, hogy kb. 70% a veszteség. Az inverter betáp kábelén 17A-t mértem, amikor a 230V-os akkutöltő 10A-rel töltött.
Ezt azért mérd meg még-egyszer!!!
Olvasd el amit írtál! Te sem fogod komolyan venni! Lehet a töltőd , vagy a műszered gagyi.
Ne haragudj, hogy beszóltam, de már egyre több butasággal vakítod a hozzá kevésbé értőket.

Én méregettem az inverterem, mert mindenki azt állítja, hogy nem gazdaságos. kb 14VA a napi veszteség. Nem kevés, de szerintem megéri, az, hogy van szinuszos 230V-om, 2 KW teljesítményben.

Egy elég drága dc lakatfogóval mértem az áramokat, nem hinném hogy számottevő lenne a mérési hiba, pláne hogy mindkét oldalt ugyan azzal a műszerrel mértem...


Nem tudom miért tűnik hihetetlennek, hogy ha egy 10A-es kapcsoló üzemű töltőt egy inverterről működtetünk, akkor jóval nagyobb áramot fogunk mérni az inverter betápján. Azt nem mértem, hogy 230V AC-ről mekkora a töltő teljesítményfelvétele, de nyilván már ott is van veszteség, amihez még hozzáadódik az inverteré. Az inverterre 88% hatásfokot ír a gyártó, a töltőre 82%-ot, 0,88X0,82 már mindjárt csak 72%, tehát már "papíron" is van 28% veszteség...

De ha precízek akarunk lenni akkor ne az áramokkal számoljunk, hanem a teljesítményekkel. Az inverter betápján 12,8V feszültséget és 17A-t mértem, az 218W. A töltő 10A-es, a feszültséget vegyük 14V-nak, akkor a kimenő teljesítmény 140W. Tehát a veszteség 78W, ami 36%...

Szerintem sokkal kisebb a veszteség, ha egy lakóautóban menet közben dc betápról működő töltővel töltünk, mint egy hálózatiról. Vagy ezzel sem értesz egyet? Nem tudom mi ebben a vakítás...
4-nél nagyobb cellaszámú lítum akkut nem lehet az autó generátoráról közvetlenül tölteni...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 15 20:29 #51863

Inkább százalékszámítási probléma. A 41 % veszteség (7 amper a 17-ből) azért összeadódhat. De én nem vagyok elektromos szaki.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 15 19:54 #51862

woodoopilot írta:

Sejtettem, hogy nem lesz valami jó a hatásfok, de azt nem gondoltam volna, hogy kb. 70% a veszteség. Az inverter betáp kábelén 17A-t mértem, amikor a 230V-os akkutöltő 10A-rel töltött.
Ezt azért mérd meg még-egyszer!!!
Olvasd el amit írtál! Te sem fogod komolyan venni! Lehet a töltőd , vagy a műszered gagyi.
Ne haragudj, hogy beszóltam, de már egyre több butasággal vakítod a hozzá kevésbé értőket.

Én méregettem az inverterem, mert mindenki azt állítja, hogy nem gazdaságos. kb 14VA a napi veszteség. Nem kevés, de szerintem megéri, az, hogy van szinuszos 230V-om, 2 KW teljesítményben.

Megköszönte: Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 15 16:35 #51857

Kicsit lassan halad a roller project, a vázat már összeállítottam, de az awi hegesztőre még várnom kell pár napot.

Az akkupakk töltését közben kikísérleteztem, a modellező töltő tökéletesen boldogul a 20Ah/25,6V-os lifepo akkupakkal. A hatásfoka sokkal jobb, mint a 230V-os hálózati elektromos kerékpár töltőnek, és sokkal hatékonyabban balanszolja cellákat is.

Mivel az a terv, hogy többnyire útközben töltjük a roller akkukat, kipróbáltam hogyan működne inverterről a hálózati töltő. Sejtettem, hogy nem lesz valami jó a hatásfok, de azt nem gondoltam volna, hogy kb. 70% a veszteség. Az inverter betáp kábelén 17A-t mértem, amikor a 230V-os akkutöltő 10A-rel töltött. Persze ha valaki ólom aksikat használ, ahhoz nem kell külön töltő, rá lehet kötni a jármű aksira is, igaz akkor sosem lesz 100%-ra töltve. Viszont ólom aksiból egy 20Ah/24V-os akkupakk kb. 20 kg. Kicsivel nagyobb kapacitású lífepo akkum csak 7 kg, a modellező lítium-polimer cellák meg még könnyebbek...

A modellező töltőhöz nem kell inverter, 7-32V DC-ről működik. Ha a töltőáramot 10A-re állítottam, a töltő betápján csak 11A-t mértem, tehát a modellező töltő vesztesége csak 10%. Ráadásul ez a töltő csak 12 dkg, elfér a tenyeremben. Ingyen postával 50 $ körül volt az ára, nem gondoltam, hogy ilyen olcsón ennyire okos töltőt lehet venni.

Megköszönte: NagyPapa, gattila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 12 20:19 #51573

Kipróbáltuk a rolleres városnézést Rómában, nagyon jól beváltak. Bár csak hagyományos, lábbal hajtós rollert vittünk, ezekkel is 30-40 perc alatt bent voltunk a Colosseumnál. Legalább 2x olyan gyorsan tudtunk haladni, mint gyalog. A zsúfolt utcákon is gond nélkül tudtunk haladni, csak ritkán kellett leszállni és tolni, sokkal praktikusabbnak tűnt a roller, mint egy kerékpár.
A gyári, 8-10"-os kerekű rollerek szerintem nem olyan praktikusak, mint a 16"-os és a 20"-os bicikli kerekesek, amiket mi barkácsoltunk. A macskaköves utcákon a kis kerék könnyen elakad, és hiába rugózottak a kerekek, mégis sokkal rosszabb azzal közlekedni, mint a nagykerekűvel.
Rómában sok a domb, felfelé toltuk a rollereket, de cserébe a lejtőkön hasíthattunk, mintha motor vitte volna. A télen 250W-os, felnibe fűzhető motort akarok a kerekekbe építeni, egy ekkora motor 20-30 km/h-val simán elvisz egy rollert, még lehet túl gyors is lesz. Egy motort már rendeltem az aliexpreszről, de rosszat küldtek, nekem a keskeny, első villába szerelhető kellett volna, de olyat küldtek, amit a hátsó villába lehet szerelni.

A biztonságérzetünket is nagyban növelték a rollerek, egyik este egy pályaudvar környékére tévedtünk, ahol sok gyanús fickót láttunk, de úgy hasítottunk át közöttük, mint forró kés a vajon. Ha gyalog lettünk volna, lehet inkább visszafordulunk...

Mellékletek:
Megköszönte: Brigi, Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 06 15:24 #51163

Szerintem nem elírás ,de ha mégis az akkor mi van? ha érdekel kikeresed a telszámukat felhívod megkérdezed .Ennyi....Ezen felesleges agyalni....

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 06 14:56 #51162

"A 40 kg akku nem elírás véletlenül?"
Igen. Nekem a 130 Ah-ás akku volt kb 35 kg.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 06 11:54 #51161

Az ólom akkunál 35-40 Wh/kg energiasűrűséggel számolhatunk, egy 40 kg akkupakk kapacitása kb. 1500 Wh.
Egy elektromos roller fogyasztása 10-15 Wh/km, tehát a 40 kg aksival 100-150 km hatótávolság jönne ki. Szóval valami nagyon nem stimmel, érzésem szerint az akkupakk tömegével, mert még a robogó formájú elektromos kerékpárokba se tesznek 15-20 kg-nál nagyobb ólom akkupakkot. Egy ilyen drága rollerben meg csak néhány kg lítium akku szokott lenni...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 06 07:03 #51157

Sajnos nem

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.