Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Elektromos bicikli / roller

Több
2017 dec. 15 20:29 #51863

Inkább százalékszámítási probléma. A 41 % veszteség (7 amper a 17-ből) azért összeadódhat. De én nem vagyok elektromos szaki.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 15 19:54 #51862

woodoopilot írta:

Sejtettem, hogy nem lesz valami jó a hatásfok, de azt nem gondoltam volna, hogy kb. 70% a veszteség. Az inverter betáp kábelén 17A-t mértem, amikor a 230V-os akkutöltő 10A-rel töltött.
Ezt azért mérd meg még-egyszer!!!
Olvasd el amit írtál! Te sem fogod komolyan venni! Lehet a töltőd , vagy a műszered gagyi.
Ne haragudj, hogy beszóltam, de már egyre több butasággal vakítod a hozzá kevésbé értőket.

Én méregettem az inverterem, mert mindenki azt állítja, hogy nem gazdaságos. kb 14VA a napi veszteség. Nem kevés, de szerintem megéri, az, hogy van szinuszos 230V-om, 2 KW teljesítményben.

Megköszönte: Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 15 16:35 #51857

Kicsit lassan halad a roller project, a vázat már összeállítottam, de az awi hegesztőre még várnom kell pár napot.

Az akkupakk töltését közben kikísérleteztem, a modellező töltő tökéletesen boldogul a 20Ah/25,6V-os lifepo akkupakkal. A hatásfoka sokkal jobb, mint a 230V-os hálózati elektromos kerékpár töltőnek, és sokkal hatékonyabban balanszolja cellákat is.

Mivel az a terv, hogy többnyire útközben töltjük a roller akkukat, kipróbáltam hogyan működne inverterről a hálózati töltő. Sejtettem, hogy nem lesz valami jó a hatásfok, de azt nem gondoltam volna, hogy kb. 70% a veszteség. Az inverter betáp kábelén 17A-t mértem, amikor a 230V-os akkutöltő 10A-rel töltött. Persze ha valaki ólom aksikat használ, ahhoz nem kell külön töltő, rá lehet kötni a jármű aksira is, igaz akkor sosem lesz 100%-ra töltve. Viszont ólom aksiból egy 20Ah/24V-os akkupakk kb. 20 kg. Kicsivel nagyobb kapacitású lífepo akkum csak 7 kg, a modellező lítium-polimer cellák meg még könnyebbek...

A modellező töltőhöz nem kell inverter, 7-32V DC-ről működik. Ha a töltőáramot 10A-re állítottam, a töltő betápján csak 11A-t mértem, tehát a modellező töltő vesztesége csak 10%. Ráadásul ez a töltő csak 12 dkg, elfér a tenyeremben. Ingyen postával 50 $ körül volt az ára, nem gondoltam, hogy ilyen olcsón ennyire okos töltőt lehet venni.

Megköszönte: NagyPapa, gattila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 12 20:19 #51573

Kipróbáltuk a rolleres városnézést Rómában, nagyon jól beváltak. Bár csak hagyományos, lábbal hajtós rollert vittünk, ezekkel is 30-40 perc alatt bent voltunk a Colosseumnál. Legalább 2x olyan gyorsan tudtunk haladni, mint gyalog. A zsúfolt utcákon is gond nélkül tudtunk haladni, csak ritkán kellett leszállni és tolni, sokkal praktikusabbnak tűnt a roller, mint egy kerékpár.
A gyári, 8-10"-os kerekű rollerek szerintem nem olyan praktikusak, mint a 16"-os és a 20"-os bicikli kerekesek, amiket mi barkácsoltunk. A macskaköves utcákon a kis kerék könnyen elakad, és hiába rugózottak a kerekek, mégis sokkal rosszabb azzal közlekedni, mint a nagykerekűvel.
Rómában sok a domb, felfelé toltuk a rollereket, de cserébe a lejtőkön hasíthattunk, mintha motor vitte volna. A télen 250W-os, felnibe fűzhető motort akarok a kerekekbe építeni, egy ekkora motor 20-30 km/h-val simán elvisz egy rollert, még lehet túl gyors is lesz. Egy motort már rendeltem az aliexpreszről, de rosszat küldtek, nekem a keskeny, első villába szerelhető kellett volna, de olyat küldtek, amit a hátsó villába lehet szerelni.

A biztonságérzetünket is nagyban növelték a rollerek, egyik este egy pályaudvar környékére tévedtünk, ahol sok gyanús fickót láttunk, de úgy hasítottunk át közöttük, mint forró kés a vajon. Ha gyalog lettünk volna, lehet inkább visszafordulunk...

Mellékletek:
Megköszönte: Brigi, Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 06 15:24 #51163

Szerintem nem elírás ,de ha mégis az akkor mi van? ha érdekel kikeresed a telszámukat felhívod megkérdezed .Ennyi....Ezen felesleges agyalni....

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 06 14:56 #51162

"A 40 kg akku nem elírás véletlenül?"
Igen. Nekem a 130 Ah-ás akku volt kb 35 kg.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 06 11:54 #51161

Az ólom akkunál 35-40 Wh/kg energiasűrűséggel számolhatunk, egy 40 kg akkupakk kapacitása kb. 1500 Wh.
Egy elektromos roller fogyasztása 10-15 Wh/km, tehát a 40 kg aksival 100-150 km hatótávolság jönne ki. Szóval valami nagyon nem stimmel, érzésem szerint az akkupakk tömegével, mert még a robogó formájú elektromos kerékpárokba se tesznek 15-20 kg-nál nagyobb ólom akkupakkot. Egy ilyen drága rollerben meg csak néhány kg lítium akku szokott lenni...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 06 07:03 #51157

Sajnos nem

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 04 21:08 #51151

Ennyi pénzért már lítium akkus rollereket lehet venni, azokban néhány kg csak az akku tömege.
A 40 kg akku nem elírás véletlenül?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 04 15:11 #51150

Sziasztok.
Tegnap voltam Tökölön a Motobatt kft nél a motoromhoz aksit venni.
Láttam náluk ,hogy elektromos rollert is forgalmaznak,a kicsi 160ezer kb 25km bir,a nagy 180 ezer az csak 15-20km bír de akár50-nel is megy.Az akkupakk 40kg benne.kicsire össze lehet hajtani az egészet.ha valakit érdekel......

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 28 22:24 #51114

Egy elektromos járműnél a legfontosabb komponens az akkupakk. Az ólom aksit elvetettem, mert túl nehéz, egy 48V/17Ah-s AGM akkupakk 24 kg. Az egyszerű töltés, és a párhuzamos kötés esetén rendelkezésre álló extra 68Ah kapacitás előnyös lenne, de emiatt nem akarok felesleges súlyt cipelni.

Lítium akkukból lehet venni könnyű Li-ion cellákat, sok elektromos kerékpárban használják azokat, de néha kigyulladnak, amit nem szeretnék megkockáztatni az ágy alatti tárolóban, ahol a gázpalack is van. A Li-po biztonságosabb valamivel, de biztos nem véletlen, hogy a modellező boltban tűzálló zacskókat is árulnak.
A LiFePO akkuk ugyan nehezebbek, de teljesen biztonságosak. Azokból szerintem a legjobbak a Headway cellák, a 15Ah-s 480 gramm, abból kell 16 db, az csak 8 kg.
Elvileg kapok hamarosan 5Ah kapacitású 32650-es Optimum Nano cellákat, azoknak 145 gramm a tömege, ha 64 db-ból rakok össze egy pakkot, (4P/16S) akkor az is még csak 9 kg, viszont 48V/20ah-s lesz.

Az én elektromos rollerem kicsit túlméretes lesz, de nem hinném, hogy 10A-nál nagyobb lenne a motor áramfelvétele még max. sebességnél se. A reményeim szerint közel lesz a 40 km-hez a hatótáv, de majd kiderül. Az ülés alatti tárolóban van hely nagyobb akkupakknak is, ha valamit elszámoltam volna. :)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 28 21:07 #51113

Én a kerékpár híve vagyok, motor nélkül is simán körbetekerem a Tisza tavat. De a feleségem nem ilyen fitt, a gyerek meg még kicsi ahhoz, hogy a közúton egyedül közlekedjen, ezért lenne praktikus valami kétszemélyes megoldás. Van egy Schwinnn Csepel alu tandem bringánk, de az olyan nagy, hogy nem tudom feltenni a kerékpártartóra. Van 20"-os kerekű rollerünk is, azzal még a járdán is jól el tudunk ketten közlekedni, a gyalogosok között sokkal praktikusabb, mint egy kerékpár. A villanymotor azért kell, hogy nem izzadjunk le, amikor megállunk. A pedelec bringa is nagyon jó, vettem már tavaly egy kisméretű áttételes agymotort, a versenybringámba terveztem befűzni, de még nem volt időm vele foglalkozni.

Sok országban komolyan veszik azt az előírást, hogy csak akkor számít kerékpárnak egy jármű, ha a villanymotor csak akkor hajt, amikor tekerjük a pedált. Azok a kerékpárok, amiken gázkar is van, az Németországban segédmotor, akár csak az elektromos roller. Itthon a rendőrök azzal sem foglalkoznak, hogy van-e egyáltalán pedál egy elektromos biciklin, ahogy az is unikum, hogy nincs rendszám a 2 és 3 kerekű segédmotorokon. De nem nagyon van kedvem egy német rendőrnek bizonygatni, hogy a magyarok rendszám nélkül furikázhatnak náluk a rendszám nélküli robogóikkal. Van egy olyan szabály is, hogy ha egy jármű sebessége nem nagyobb 10 km/h-nál, akkor az gyalogosnak minősül, márpedig egy elektromos jármű sebességét egy (rejtett) kapcsolóval könnyű korlátozni. Azt azért nem hinném, hogy radarral bemérnének...

Próbáltam több gyári elektromos rollert is, de azoknak túl kicsi a kereke, és az akkupakk méretéhez képest túl kicsi a hatótávolsága. Elég régóta építgetek mindenféle elektromos járgányt, vannak kimaradva 10"-os 500w-os robogó agymotorjaim, amiből 2 db 38 km/h-val visz egy 400 kg tömegű fagyiskocsit, és a 48V/100Ah akkupakkal kb. 80 km-t tud elmenni. Ez az agymotor simán elbír két személyt, a 380 mm átmérőjű kerék nem akad el minden repedésben, kicsit gyors ugyan, de a vezérlőben van felező kapcsoló, majd átkapcsolom, ha nem én használom. Az első keréknek találtam egy alu küllős Babetta kereket, az pont belefért egy profi BMX első villába, így az első kerék teherbírásával se lesz probléma. A hasmagasságot 100 mm-re terveztem, annyinak már elégnek kellene lenni. A roller méretét úgy terveztem, hogy ha kiveszem az első kereket és lehajtom a kormányt, pont befér az ágy alá.
Kb. ilyen lesz:

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 28 15:33 #51112

Bocsánat mi egy pár éve pedelec kerékpárral nézzük a városokat kényelmes gyors bármilyen terepen a nap végére nem döglesz ki jó 120 km t bír az aksi vagy csak a roller jöhet szóba?

lazy

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 28 09:36 #51110

saját tapasztalataim alapján ( mivel van gyári elektromos rollerom ) a hatótávolságot eltúloztad. Az enyém 15-20 km megtételére alkalmas ideális viszonyok között egy töltéssel ( 48 v, 15 Ah ). Ha szabad ezt mondanom a dolog nagyon függ a vezetési stílustól pl: fékezések, gyorsításoknál rásegítés, terepviszonyok, szél stb. A másik fontos dolog az utazó plató távolsága a talajtól. Minél magasabb annál jobban boldogulsz a padkákon és annál kényelmetlenebb a hagyományos használat, ha az aksi feladja. Egyébként utána kellene a rendszámnak nézni, mert nálunk a segédmotoros kerékpár és az elektromos rásegítésű nem jogosítvány köteles kerékpár közötti egyik feltétel a a sebesség elektronikus leszabályozása 25 km/órára. Nem tudom hogy kint hogy van.woodoopilot írta:

Régebben itthon balhéztak a mopedautókkal, mert akkor még nem kellett rá rendszám, de a rendőrök állandóan feljelentettek. Gondoltam akkor majd intézek egy német moped rendszámot, hátha akkor békén hagynak. Csak egy német lakcím kellett hozzá, és minden évben küldték az alumínium táblácskát, amin a kötvény száma volt. A betűk színe évente változott, így a rendőr látta messziről, hogy rendben van a biztosítás. Nem volt drága, ha ezen múlik, hogy lehet-e rollerezni Németországban, akkor éppenséggel ki lehet bírni.
Elvileg a magyar segédmotorokkal lehetne külföldön is közlekedni, de gondolom nem sokan mernek rendszám nélkül furikázni...


Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 27 22:56 #51107

Régebben itthon balhéztak a mopedautókkal, mert akkor még nem kellett rá rendszám, de a rendőrök állandóan feljelentettek. Gondoltam akkor majd intézek egy német moped rendszámot, hátha akkor békén hagynak. Csak egy német lakcím kellett hozzá, és minden évben küldték az alumínium táblácskát, amin a kötvény száma volt. A betűk színe évente változott, így a rendőr látta messziről, hogy rendben van a biztosítás. Nem volt drága, ha ezen múlik, hogy lehet-e rollerezni Németországban, akkor éppenséggel ki lehet bírni.
Elvileg a magyar segédmotorokkal lehetne külföldön is közlekedni, de gondolom nem sokan mernek rendszám nélkül furikázni...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 27 20:20 #51105

van egy német ismerősöm Königswinterben és neki is van egy ilyen kis rollerje.szomorú de van azon is rendszám,illetve nem szomorú ,sajnos!


ármós lászló. hi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 27 11:54 #51104

Csináltam neki saját topikot, hogy most már legyen.
Főleg, mert engem is érdekel a téma. Majd tájékoztass a fejleményekről, hogy hogy sikerült a projekt.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 27 10:56 #51102

Mivel nem találtam elektromos roller topicot, itt dobnék fel egy ötletet, hátha valaki már próbálkozott hasonlóval.

Mivel a mi lakóautónk semmilyen környezetvédelmi zónába nem hajthat be, kell valami megoldás ara, hogy be tudjunk menni a belvárosokba. A kerékpár jó ötletnek tűnik, de egy kamasz gyerekkel félünk az autók között tekerni. Arra gondoltam, egy elektromos rollerrel praktikusabb lenne a közlekedés, mert azzal mehetünk a járdán is. A készen kapható rollereknek túl kicsi a kereke, de nekünk van egy olyan, aminek 20"-os BM kerekei vannak. Azzal hordtam kisebb korában a gyereket iskolába, de még 2 felnőtt is tud vele menni. Arra gondoltam belefűzök egy villanymotort a hátsó kerékbe, és akkor kb. 20 km/h-val kényelmesen tudunk közlekedni. Nemrég láttam két német elektromos rollert Hajdúszoboszlón, azokon robogó rendszám volt. Németrországban az elektromos roller is rendszám köteles lenne? Elvileg egy magyar segédmotorra külföldön se kellene rendszám, de amikor egy ismerősöm gyereke kint tanult egy évig Németországban, és kivitte a robogóját, a német rendőrök megbüntették, és ki kellett neki váltani egy német rendszámot.

A roller akkupakkjára két variációt gondoltam, a legegyszerűbb ha 3 db 17 Ah-s ólom aksiból csinálom, amiket rákötök a fedélzeti akkura. Az akkupakk tömege 18 kg lenne, amivel kb. 40 km hatótávot tudunk elérni. Ez nem kevés, de ha szükséges használhatom a plusz aksikat fedélzeti akkunak is, és a töltéssel sem kell külön bajlódni.

A másik variáció, hogy beteszek 2db 16 Ah-s, 6 cellás li-po akkut, így csak 3 kg lenne az akkupakk. A li-po akkuk töltését egy modellező töltővel meg tudom oldani, azok 12V DC-ről működnek, az meg van a fedélzeten...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.