Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Elektromos bicikli / roller

Több
2018 márc. 10 06:25 #52491

Igen tisztelt szakértők, hozzáértők!

Segítséget kérek a következő probléma megoldásához!
Én egy kövér öreg ember vagyok akinek már vannak egyensúlyi problémái is, ezért szeretnék venni -nekem és a nejemnek- 2 db három kerekű elektromos triciglit!
No nem a mozgássérült változatot, hanem a normált!

Ezzel itthon nincsen semmi baj, mert, ha jól tudom, mivel nincsen rajta tekerő, -no meg 500 wattos a kicsike- ez így mopednak minősül?

A gondom az, hogy ezt külhonban csak és kizárólag rendszámosan fogadják el a rendőrök, és akár kérhetik rá, ha már rendszámos, a zöldkártyát azaz a biztosítást is!
Ha ez nincs, -a németek pl- iszonyatos bírságokat rónak ki, az ezen ücsörgőre, akkor is ha lépésben száguldozik vele az ember...

Hogyan lehet itthon azt elintézni, hogy legyen egy ilyen járgánynak rendszáma és ezzel biztosítása is?
A járgány teljesítménye 500 watt, hivatalos végsebessége 25 km!h !!

Előre is köszönöm a válaszokat!
:meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 09 21:23 #52490

Van egy 27-es félverseny bringánk, kíváncsiságból befűztem egy 1000W-os agymotort a hátsó kerekébe, ami 32 km/h-val viszi, 25V körüli akkufeszültségnél. A fogyasztása nagyon jó, 9 Wh/km-t mértem, igaz közben pedáloztam is. Az akkut csak felkötöztem a vázra, majd ki kell találni valami esztétikus megoldást. Lehet szerelek fel egy csomagtartót, csak 6 kg az akku, az nem zavaró a csomagtartón se. Ezzel az akkuval kb. 50 km a hatótáv, de ha pedálozok 60-70 km-t is bír.
A motorban nincs szabadonfutó, ezért van regen fék, ami egész jól lassítja a bringát, közben pedig visszatölt az akkuba.

Mellékletek:
Megköszönte: nemo25, olah80, Srychy, gattila, danner

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 25 21:48 #52390

A héten több mint 150 km-t mentem az elektromos kemping bringámmal. A legnagyobb táv 54 km volt, amit egy töltéssel megtettem, igaz közben pedáloztam is, mert hideg volt, és fáztam. De egy kemping bringánál túl nagy erővel nem lehet segíteni a hajtást, mert 20 km/h-val viszi a motor, ekkora sebességnél meg már baromira kell pörgetni a pedált. Gondolkodok rajta, hogy átalakítom fixire, akkor fel tudok tenni kisebb lánckereket hátulra, de lehet inkább a verseny kerómat fogom villanyosítani. Az utóbbi időben már keveset bicikliztem, de az elektromos rásegítéssel újra kedvet kaptam hozzá. Pont olyan, mint lejtőn vagy hátszélben tekerni, alig kell erőt kifejteni, és suhan a bringa.

Lassan elkészül a villanyroller is, a gyorskötözőket majd lecserélem feketére, csinálok valami burkolatot a hátsó kerékhez, meg szerelek rá egy ülést is. Az elsősegély dobozba 24 db 32650-es cella fért be, ami kb. 3,5 kg, és 20-25 km-re elég. A sebességet le kellett korlátoznom 20 km/h-ra, mert a hatodikos gyerekünk ezzel fog iskolába járni.

Mellékletek:
Megköszönte: Kerti, nemo25, Srychy, gattila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 16 22:17 #52326

Basszus!!! Ezt Linda meglátná............:woohoo:
woodoopilot írta:

Egy elektromos Babettát is építek most, egy 1000W-os agymotort fűztem a 16"-os kerékbe, így 43 km/h a max. sebesség. Ezt a motort be lehet szerelni a 135 mm széles kerékpár hátsó villába, ráfér a 7-es racsni. 26-os MTB kerékben még gyorsabb is lenne, a motor tuti bírná, csak jó nagy akku kellene hozzá...


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 16 16:24 #52322

Egy elektromos Babettát is építek most, egy 1000W-os agymotort fűztem a 16"-os kerékbe, így 43 km/h a max. sebesség. Ezt a motort be lehet szerelni a 135 mm széles kerékpár hátsó villába, ráfér a 7-es racsni. 26-os MTB kerékben még gyorsabb is lenne, a motor tuti bírná, csak jó nagy akku kellene hozzá...

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 15 22:27 #52321

woodoopilot írta:

Ha az első kereket ki kell venni, akkor valóban a hátsó kerékbe fűzött agymotor lesz a jó választás.
Túl nagy választék nincs ezekből a motorokból, vagy áttételest vehetsz, vagy áttétel nélkülit. Mindkettőre ugyan akkora racsnit lehet tenni, és a féktárcsa felfogatás is ugyan olyan, ha esetleg azt is akarsz.

Az áttételes agymotor könnyebb, van benne szabadonfutó, nem fékezi a bringát ha nem hajt a motor. A kemping bringámban ilyen van most, egy 26"-os MTB kerékben kb. 24 km/h lenne a max sebessége egy 24V-os rendszerrel. 250/350W körüli teljesítményben lehet kapni, rásegítésnek az is elég.

Az áttétel nélküli agymotor kicsit nehezebb, több kW-os teljesítményben is lehet kapni, lejtőn vissza tud tölteni, ami dimbes-dombos terepen előny. Na meg üzembiztosabb is, mert nincs benne bolygómű amiben elkophatnak a műanyag fogaskerekek.

Az áttételes motorom csak 3,5 kg, 110$ volt szállítással együtt, plusz még jött rá egy kis vám és az áfa is. A vezérlő 10$, a gázkar 5$, ezek ingyen postával jönnek vám nélkül. A küllő lehet még macerás, itthon nem kaptam megfelelő méretet, azt is kínából kellett rendelnem.

250-350W teljesítményű áttétel nélküli agymotort 170$-ért találtam, ez sem nehéz, csak 5 kg. Kerékbe fűzve viszont már 300$-t kérnek érte.

Fűzött kerék szettben 400$ körül van, de ebben még nincs benne az akku.

Az akkunál két választás van, ólom, vagy lítium.
Kis teljesítményű motoroknál, ha nincs szükség extrém nagy hatótávra elég lehet az ólom aksi is. Legközelebb kipróbálom majd mennyit tudok menni 2 db 17Ah-s ólom aksival, ilyenből van most vagy 40 db a garázsban. A két aksi összesen 12 kg, ennyit még el lehet vinni a csomagtartón is, de ha oldaltáskába teszed, akkor lejjebb kerül a súlypont.
Az ólom aksik töltése nagyon egyszerű, töltéskor párhuzamosan rákötöd a fedélzeti aksira, a bringán meg sorba kötöd a kettőtt, és már meg is van a 24V. Sima XT60-as modellező csatival megoldható a soros-párhuzamos átkötés.

Ma egy 3,5 kg-os lítium akkuval próbáltam ki a kemping bringát, több mint 20 km-t mentem vele. Lítium akkuhoz viszont külön töltő kell, meg akkufelügyelet. Modellező töltővel ez is egyszerűen megoldható, azok 12V-ról mennek, nem kell hozzá 230V. Az én 15A-es töltőm elfér a tenyeremben...

Első körben én kipróbálnám az ólom akkut a helyetekben, tudok adni kölcsön párat, ha túl nehéz, akkor majd lehet lítiumban gondolkodni.

Köszi a választ! Jól hangzanak a felvázolt lehetőségek. Azt hiszem, az áttételes motor megfelelő lenne, mivel nem fogja vissza a lendületet mikor nem üzemel. Mivel csak időnkénti rásegítésnek kellene, szerintem kibír egy túrát, egy töltéssel.
Úgy érzem, foglak még ezzel a kérdéssel zaklatni. :-)


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 15 21:43 #52320

Ha az első kereket ki kell venni, akkor valóban a hátsó kerékbe fűzött agymotor lesz a jó választás.
Túl nagy választék nincs ezekből a motorokból, vagy áttételest vehetsz, vagy áttétel nélkülit. Mindkettőre ugyan akkora racsnit lehet tenni, és a féktárcsa felfogatás is ugyan olyan, ha esetleg azt is akarsz.

Az áttételes agymotor könnyebb, van benne szabadonfutó, nem fékezi a bringát ha nem hajt a motor. A kemping bringámban ilyen van most, egy 26"-os MTB kerékben kb. 24 km/h lenne a max sebessége egy 24V-os rendszerrel. 250/350W körüli teljesítményben lehet kapni, rásegítésnek az is elég.

Az áttétel nélküli agymotor kicsit nehezebb, több kW-os teljesítményben is lehet kapni, lejtőn vissza tud tölteni, ami dimbes-dombos terepen előny. Na meg üzembiztosabb is, mert nincs benne bolygómű amiben elkophatnak a műanyag fogaskerekek.

Az áttételes motorom csak 3,5 kg, 110$ volt szállítással együtt, plusz még jött rá egy kis vám és az áfa is. A vezérlő 10$, a gázkar 5$, ezek ingyen postával jönnek vám nélkül. A küllő lehet még macerás, itthon nem kaptam megfelelő méretet, azt is kínából kellett rendelnem.

250-350W teljesítményű áttétel nélküli agymotort 170$-ért találtam, ez sem nehéz, csak 5 kg. Kerékbe fűzve viszont már 300$-t kérnek érte.

Fűzött kerék szettben 400$ körül van, de ebben még nincs benne az akku.

Az akkunál két választás van, ólom, vagy lítium.
Kis teljesítményű motoroknál, ha nincs szükség extrém nagy hatótávra elég lehet az ólom aksi is. Legközelebb kipróbálom majd mennyit tudok menni 2 db 17Ah-s ólom aksival, ilyenből van most vagy 40 db a garázsban. A két aksi összesen 12 kg, ennyit még el lehet vinni a csomagtartón is, de ha oldaltáskába teszed, akkor lejjebb kerül a súlypont.
Az ólom aksik töltése nagyon egyszerű, töltéskor párhuzamosan rákötöd a fedélzeti aksira, a bringán meg sorba kötöd a kettőtt, és már meg is van a 24V. Sima XT60-as modellező csatival megoldható a soros-párhuzamos átkötés.

Ma egy 3,5 kg-os lítium akkuval próbáltam ki a kemping bringát, több mint 20 km-t mentem vele. Lítium akkuhoz viszont külön töltő kell, meg akkufelügyelet. Modellező töltővel ez is egyszerűen megoldható, azok 12V-ról mennek, nem kell hozzá 230V. Az én 15A-es töltőm elfér a tenyeremben...

Első körben én kipróbálnám az ólom akkut a helyetekben, tudok adni kölcsön párat, ha túl nehéz, akkor majd lehet lítiumban gondolkodni.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 15 00:09 #52317

woodoopilot írta:

Milyen bringát szeretnél átalakítani?
Kerékméret, sebesség, hatótáv?

Egy 26-os Mongoos MTB. A lényege a dolognak, hogy mindenképpen a hátsó agyba kellene a motort telepíteni, mivel ez az egyik bringa, ami rendszeresítve van a lakóautóhoz. Méretpontosan kialakított helyre kell beállítani, oly módon, hogy első kerék kiszed, ülés kiszed, és úgy megy a helyére, 3 ponton rögzítve a garázsban.



Emiatt, az a jobb, ha nem kell macerálni a csatlakozásokat.
Csak rásegítésre kellene, emelkedőkön, ellenszélben. 20-25 km bőven elegendő, és a 25 km/h sebességnél sem kell több.
Viszont jó lenne, ha esetleg lehetne tölteni a lakó generátoráról. Nálunk gyakran előfordul, hogy hetekig nem csatlakozunk 230-ra.

Mellékletek:

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 14 16:32 #52316

Milyen bringát szeretnél átalakítani?
Kerékméret, sebesség, hatótáv?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 12 22:33 #52315

woodoopilot írta:

Van egy régi kemping biciklink, még a feleségem kapta a 7. szülinapjára, most átalakítottam elektromosra. A hátsó kerékbe fűztem be ezt a motort:
www.aliexpress.com/item/High-Quality-48V...s.9042311.0.0.FY8yyk

A 20"-os kerék miatt a max. sebesség csak 20 km/h lett 25V feszültségnél, cserébe a fogyasztás is kedvező, kb. 10 Wh/km-t mértem. Egy 10Ah-s akkupakkal 20 km-t simán elmegy. Szerintem egy 26"-os kerékkel is megbírkózik ez a kis motor, akkor gyorsabb lesz, de nyilván többet is fogyaszt.

Ebben az agymotorban van egy szabadonfutó, emiatt motorfék és visszatöltés nincs, viszont nem is fékez, ha esetleg lemerül az aksi. Aki szeret pedálozni, de néha szüksége van egy kis rásegítésre, pl. emelkedőn, vagy szembeszélben, annak jó választás lehet.

Ez komolyan érdekelne engem. Ez pont az, amire szükségem lenne. Én kimegyek a világból pedálozva, de szegény párom, sokszor nem bírja a tempómat, ezért már régóta azon agyaltam, miképpen tudnék neki egy ehhez hasonló szerkezetet beépíteni a hátsó agyba, de nem találtam megfelelő készletet hozzá. Kérlek írd le, hogy pontosan mi kell még a projekt megépítéséhez! Esetleg az árakat is kérhetem?

Előre is köszi!


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 11 15:36 #52308

Van egy régi kemping biciklink, még a feleségem kapta a 7. szülinapjára, most átalakítottam elektromosra. A hátsó kerékbe fűztem be ezt a motort:
www.aliexpress.com/item/High-Quality-48V...s.9042311.0.0.FY8yyk

A 20"-os kerék miatt a max. sebesség csak 20 km/h lett 25V feszültségnél, cserébe a fogyasztás is kedvező, kb. 10 Wh/km-t mértem. Egy 10Ah-s akkupakkal 20 km-t simán elmegy. Szerintem egy 26"-os kerékkel is megbírkózik ez a kis motor, akkor gyorsabb lesz, de nyilván többet is fogyaszt.

Ebben az agymotorban van egy szabadonfutó, emiatt motorfék és visszatöltés nincs, viszont nem is fékez, ha esetleg lemerül az aksi. Aki szeret pedálozni, de néha szüksége van egy kis rásegítésre, pl. emelkedőn, vagy szembeszélben, annak jó választás lehet.

Megköszönte: nemo25, Srychy, Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 01 11:07 #52225

"A totalcar.hu-n van egy riport is róla"
Néztem a videót és nem csodálom, hogy a járgány nem tetszik a hatóságnak. Mivel - nekem úgy tűnik -
nem lehet vele bedőlni a kanyarban, csak egyenesben lehet vele száguldani. Mert bedőlés nélkül egész kicsi kormánymozdulatra borul (szerintem).


A legjobb lakóautó az enyém!
Megköszönte: Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 01 10:28 #52224

Az a baj, hogy a rendőrök is nézik az ilyen videókat, pláne amikor a a Totalcar címlapra is kiteszik.
Évekig furikáztam gond nélkül egy saját építésű elektromos quaddal, ha hébe-hóba meg is állítottak a rendőrök, simán ki tudtam dumálni, hogy egy elektromos kerékpár. De legutóbb villogó lámpával jöttek utánam a rendőrök, és feljelentettek. Annyi mázlim volt, hogy nem foglalták le a járgányt, csak a saját telefonjukkal körbe fotózták, de azokat a képeket a szabálysértési eljárásban nem tudták felhasználni. Mire meg kijöttek szemlézni, már megfelelt az előírásoknak a járgány. Pedig az én quadom egészen szelíg járgány, csak 40 km/h (volt) a max sebessége...
Újabban már az elektromos fagyiskocsikba is be kell szerelnünk a pedált:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 31 21:49 #52220

Hiába,na, leleményes a magyar! A totalcar.hu-n van egy riport is róla ,azt hiszem Fonyódra való a fiatalember.


ármós lászló. hi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 31 20:12 #52219

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 08 19:23 #52047

Mentem ma 25 km-t a rollerral, így "lebutítva" nekem eléggé unalmas volt, ezért csak kb. 50%-ig merítettem le az akkut. A 18Ah-s akkupakkal 40 km-t biztosan el lehet menni még ebben a hideg időben is. De szerintem nincs szükség ekkora hatótávra, ezért átkonfigurálom az akkupakkot elég lesz 32 cella is, 8s4p elrendezésben. Nem hinném hogy 10 km-nél messzebb kellene parkolnunk a belvárosoktól. Rómában is 30 perc alatt berollereztünk a Colosseumig, pedig azokban motor se volt.
A 25 km-es távon 0,3 kWh volt a fogyasztás, és ebben már a töltés vesztesége is benne van...

Megköszönte: olah80

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 07 21:48 #52039

Ma kicseréltem az elektromos rollerben a 48V/30A-es szabályzót egy 24V/15A-esre, mert a nagyobbal csak én tudtam használni. Sajnos ezeknél az olcsó kínai vezérlőknél nem lehet lágyindítást programozni, a hüvelykujjas gázkar meg kicsit érzékeny, ezért a feleségem nem mert vele menni. A kisebb vezérlővel sokkal kezesebb lett a roller, sajnos a sebesség is kisebb lett, de azért a biciklisek többségét még most is lehagyjuk vele a kerékpárúton. :)
A kisebb max. sebesség kellemes mellékhatása, hogy a fogyasztás is sokkal kisebb lett. A 40 km/h sebeséghez 750W teljesítmény kellett (15A-50V), most a 20 km/h-hoz elég 200W is (8A-25V). Akkuból is kevesebb kell, most egy 8s6p pakkot raktam össze 3Ah-s cellákból, azzal 30-40 km körül lehet a hatótáv, de majd holnap azt is kipróbálom...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 01 12:12 #51957

gattila írta:

Én egy ilyet építenék át:

Nagyon szép retro motorod van, de az elektromos hajtásnál sokat számít a tömeg, egy ekkora robogóba sokkal nagyobb villanymotor és akku kell, a szállítása is macerásabb, mint egy rollernak vagy egy biciklinek. A nagyobb akkupakk újratöltése is nehézkesebb, ha biwakolunk.

Az új szabályzókkal szeretném levinni a rollerem fogyasztását 10-15 Wh/km-re. Ha 2 rollerrel és 20 km-s távval számolok, akkor 600 Wh-t kell tölteni. Ennyit 2-2,5 óra alatt tudok beletölteni a modellező töltővel, de valamivel elő is kell állítani ezt az energiát. Ha van 230V-os hálózat akkor persze ez nem gond, de ha napelemmel, vagy az autó generátorával kell az akkut tölteni, akkor a fogyasztás sokkal fontosabb szempont.

A Ponny átépítésnél én egy agymotort használnék, de nem csúnyítanám el egy villanymotorral a hátsó kerekét, inkább a benzinmotor helyére szereném az agymotort. Azt a típust kellene venni, ami küllőzhető, a féktárcsa helyére fel lehet csavarozni egy lánckereket, és lánccal lehetne meghajtani a hátsó kereket. A rolleremben most 500W-os motor van, 30A-es szabályzóval, az akkufeszültség 48-51,6V, így a max. teljesítmény kb. 1500W. Ez éppen elég ahhoz, hogy a lámpánál induláskor tudjam tartani a lépést az autókkal. A Ponny-ba min. 2x ekkora teljesítmény kellene szerintem. Első körben egy 1,5 kW-os agymotorral próbálkoznék, annak még nem vészes az ára, és néhány percig 45A-t az is tud. A feszültséget felvinném min. 72V-ra, így a max. teljesítmény 3,2 kW lenne. A nagyobb feszültség miatt a fordulatszám is magasabb, de azt a lánccal vissza lehet áttételezni. Így nyernénk plusz nyomatékot, ami a nagyobb tömeg miatt szükséges, de meglenne az a minimális sebesség is, ami kell ahhoz, hogy ne tapossanak el a forgalomban. Mert egy ekkora robogóval necces lenne a kerékpárúton közlekedni...

Megköszönte: gattila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 31 15:55 #51954

Én egy ilyet építenék át:
woodoopilot írta:

Ha nem gödrös az út, rá lehet ülni a csomagtartóra, úgy kényelmesebb. Pláne ha tennék még egy szivacsot is az akkucellák tetejére. :)
Egészen jó kis járgány lett ez a roller, a körforgalomban egészen addig lehet dönteni, amíg a lábtartó leér. Már mentem vele több mint 100 km-t a fogyasztása 20-22 Wh/km körül alakul.

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 31 11:54 #51953

Ha nem gödrös az út, rá lehet ülni a csomagtartóra, úgy kényelmesebb. Pláne ha tennék még egy szivacsot is az akkucellák tetejére. :)
Egészen jó kis járgány lett ez a roller, a körforgalomban egészen addig lehet dönteni, amíg a lábtartó leér. Már mentem vele több mint 100 km-t a fogyasztása 20-22 Wh/km körül alakul.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.