Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Elektromos bicikli / roller

Több
2018 okt. 24 09:47 #53717

Már régebben is láttam német robogó rendszámot néhány elektromos rolleren, de úgy tűnik jövőre minden elektromos hajtású közlekedési eszközre (roller, seagway, gördeszka, stb) kötelező lesz a rendszám Németországban. Gyanítom, hogy a biztosítás nem lesz drága hozzá, és az ügyintézést sem fogják túlbonyolítani. Ezek a "játékszerek" nem rendelkeznek EU típusbizonyítvánnyal, tehát nem lehet besorolni azokat az L járműkategóriába, soknak semmilyen európai minősítése sincs. De ahogy a németeket ismerem, ez nem lesz akadálya a rendszámnak és a biztosításnak...

www.electrive.net/2018/10/23/last-mile-s...5xaa_Prsa4dNAUgwmRcM

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 19 22:06 #53709

Csak ezért persze hülyeség lenne egy német lakcímet fenntartani, de manapság már mindenkinek lakik rokona, vagy barátja külföldön, így plusz költség nélkül megoldható a német robogó rendszám...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 19 15:54 #53705

ezért fenntartani egy német lakcímet fölöslegesen drága megoldás az átlagembernek...

woodoopilot írta:

Ha nyugodtan akarunk külföldön közlekedni egy segédmotorral, javaslom a német robogó rendszámot. Ez egy legális megoldás, és csak egy német lakcím kell hozzá. Nincs műszaki vizsga, és az okmányirodába sem kell mászkálni. Németországban a biztosítási kötvény száma van a kis alu táblán, ahogy megkötjük a biztosítást, egyből a kezünkbe nyomják a rendszámot is. Utána meg évfordulókor küldik postán az új rendszámot, mert a betűk szine évente változik. Kb. 30 EUR volt az éves díj legutóbb, de amióta itthon is kell a 4 kerekű segédmotorokra (quad, mopedautó) rendszám, azóta magyar rendszámmal közlekedek.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 17 16:21 #53686

Ha nyugodtan akarunk külföldön közlekedni egy segédmotorral, javaslom a német robogó rendszámot. Ez egy legális megoldás, és csak egy német lakcím kell hozzá. Nincs műszaki vizsga, és az okmányirodába sem kell mászkálni. Németországban a biztosítási kötvény száma van a kis alu táblán, ahogy megkötjük a biztosítást, egyből a kezünkbe nyomják a rendszámot is. Utána meg évfordulókor küldik postán az új rendszámot, mert a betűk szine évente változik. Kb. 30 EUR volt az éves díj legutóbb, de amióta itthon is kell a 4 kerekű segédmotorokra (quad, mopedautó) rendszám, azóta magyar rendszámmal közlekedek.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 17 01:36 #53685

NagyPapa írta:

fischer írta:
elő - utóirat: sokat gondolkodtam, beírjam-e ide az alábbi sorokat,
tanulva a 10 évvel ezelőtti parázs vitákból. aztán persze beírtam,
el is küldöm, esetleg segítség lehet és hű maradok önmagamhoz! :-D

Szia NagyPapa!

Mivel nincs rá épeszű megoldás,
én így csinálnám, de nem biztathatok senkit rá:

-kötelező biztosítást kötnék a 3 kerekűre, mint segédmotorkerékpárra
(az irataid és egy adásvételi/számla kell hozzá)

- választanék egy rendszám formátumot, amit legyártatnék

- készítenék egy zöldkártyát a kötvényszámmal és a rendszámmal

- a magyar határon kívül tenném csak föl a rendszámot

- a zöldkártyát nem venném elő magyarországon
Üdv!
Fischer
:rohog :smt204 hurrá
Egy eseménynél azért nem lennék ilyen vidám!
A rend őreinek felkészültségét külhonban szintén nem ismerem, a sógorok határszéli rend őrei lehet, hogy kiszúrnák a trükközést...

győzködni nem akarlak, mindenki saját felelősségére és kockázatára éli az életét.

ez egy bejáratott történet a robogóknál az ismeretségi körömben.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 16 05:46 #53683

fischer írta:

elő - utóirat: sokat gondolkodtam, beírjam-e ide az alábbi sorokat,
tanulva a 10 évvel ezelőtti parázs vitákból. aztán persze beírtam,
el is küldöm, esetleg segítség lehet és hű maradok önmagamhoz! :-D

Szia NagyPapa!

Mivel nincs rá épeszű megoldás,
én így csinálnám, de nem biztathatok senkit rá:

-kötelező biztosítást kötnék a 3 kerekűre, mint segédmotorkerékpárra
(az irataid és egy adásvételi/számla kell hozzá)

- választanék egy rendszám formátumot, amit legyártatnék

- készítenék egy zöldkártyát a kötvényszámmal és a rendszámmal

- a magyar határon kívül tenném csak föl a rendszámot

- a zöldkártyát nem venném elő magyarországon
Üdv!
Fischer
:rohog :smt204 hurrá
Egy eseménynél azért nem lennék ilyen vidám!
A rend őreinek felkészültségét külhonban szintén nem ismerem, a sógorok határszéli rend őrei lehet, hogy kiszúrnák a trükközést...


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 16 00:40 #53682

elő - utóirat: sokat gondolkodtam, beírjam-e ide az alábbi sorokat,
tanulva a 10 évvel ezelőtti parázs vitákból. aztán persze beírtam,
el is küldöm, esetleg segítség lehet és hű maradok önmagamhoz! :-D

Szia NagyPapa!

Mivel nincs rá épeszű megoldás,
én így csinálnám, de nem biztathatok senkit rá:

-kötelező biztosítást kötnék a 3 kerekűre, mint segédmotorkerékpárra
(az irataid és egy adásvételi/számla kell hozzá)

- választanék egy rendszám formátumot, amit legyártatnék

- készítenék egy zöldkártyát a kötvényszámmal és a rendszámmal

- a magyar határon kívül tenném csak föl a rendszámot

- a zöldkártyát nem venném elő magyarországon
Üdv!
Fischer

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 03 12:39 #53601

Mostanában azon gondolkodok, lenne-e igény egy olyan járműre, amit utánfutóként lehet vontatni, de ha leakasztjuk a vonóhorogról, átalakítható triciklivé, amin akár 3-4 személy is utazhatna. Egy elektromos hajtású riksára gondoltam, ami nem lenne kirívó, mert minden nagyvárosban van sok belőle.
Ha több embert is érdekelne, akkor meg lehetne osztani a tervezési és engedélyeztetési költségeket.

Megköszönte: NagyPapa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 26 20:04 #53551

woodoopilot írta:

Janix írta:
Janix írta:
Tud valaki segíteni? Van egy Gazelle Orange pedelecem. Levettem az aksiját egy hete, beraktam a fülkébe. Most vissza akartam rakni, de világítanak a végén a ledek amik töltésnél a töltöttséget jelzik(menet közben hátsó lámpaként működik). Ha beteszem a helyére, nem ad áramot a biciklire.. Valami tippetek van hogy mi baja lehet?

Esetlrg valaki tudja, hogy hol javítanak ilyen akksit, vagy hol tudják bevizsgálni? 36v, 10Ah, Lition

Általában egy sima multiméterrel ki lehet mérni, hogy hol lehet a probléma,. Van elektromos bicikli fórum az indexen, kérdezz rá ott, hátha valakinek van ilyen bringája, vagy tud ajánlani szervízt a közeledben.

forum.index.hu/Article/showArticle?t=9035728

Szia! Tudnánk privátban beszélni akkupakk ügyben? Jelöllek ismerősnek.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 15 22:51 #53254

Janix írta:

Janix írta:
Tud valaki segíteni? Van egy Gazelle Orange pedelecem. Levettem az aksiját egy hete, beraktam a fülkébe. Most vissza akartam rakni, de világítanak a végén a ledek amik töltésnél a töltöttséget jelzik(menet közben hátsó lámpaként működik). Ha beteszem a helyére, nem ad áramot a biciklire.. Valami tippetek van hogy mi baja lehet?

Esetlrg valaki tudja, hogy hol javítanak ilyen akksit, vagy hol tudják bevizsgálni? 36v, 10Ah, Lition

Általában egy sima multiméterrel ki lehet mérni, hogy hol lehet a probléma,. Van elektromos bicikli fórum az indexen, kérdezz rá ott, hátha valakinek van ilyen bringája, vagy tud ajánlani szervízt a közeledben.

forum.index.hu/Article/showArticle?t=9035728

Megköszönte: Janix

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 06 21:11 #53202

Janix írta:

Tud valaki segíteni? Van egy Gazelle Orange pedelecem. Levettem az aksiját egy hete, beraktam a fülkébe. Most vissza akartam rakni, de világítanak a végén a ledek amik töltésnél a töltöttséget jelzik(menet közben hátsó lámpaként működik). Ha beteszem a helyére, nem ad áramot a biciklire.. Valami tippetek van hogy mi baja lehet?

Esetlrg valaki tudja, hogy hol javítanak ilyen akksit, vagy hol tudják bevizsgálni? 36v, 10Ah, Lition

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 04 11:32 #53187

Tud valaki segíteni? Van egy Gazelle Orange pedelecem. Levettem az aksiját egy hete, beraktam a fülkébe. Most vissza akartam rakni, de világítanak a végén a ledek amik töltésnél a töltöttséget jelzik(menet közben hátsó lámpaként működik). Ha beteszem a helyére, nem ad áramot a biciklire.. Valami tippetek van hogy mi baja lehet?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 júl. 13 14:45 #53047

Amíg utaztunk, lemerült a kocsink akkuja, ma délben még az ajtót se nyitotta a központi zár. A hátsó ülês feletti lámpa maradt bekapcsolva, ami teljesen lemerítette az akkut. De szerencsére a modellező töltő tud ólom aksit is tölteni, így most a bicikli akkuról töltöm az autó akkuját. :) Prágában keveset bringáztunk, így maradt bőven töltés az akkuban.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 júl. 13 09:35 #53046

Kipróbáltuk az elektromos járgányokat, kb. 100 km-t mentünk velük Franciaországban, Belgiumban, Hollandiában és Németországban. Magamnak egy hagyományos bringát vittem, de a feleségem kemping bringáját, és a gyerek rollerjét villanymotorok hajtották.
A kisebb városoknál, ahol nem volt környezetvédelmi zóna, és a belvároshoz közel tudtunk megálni, sétáltunk, csak a hatodikos gyerekünk rollerezett. Mivel gyorsan nő, és emiatt fáj a térde, nem bírja a hosszabb sétákat, de így a rollerrel egy mukkja sem volt.
Franciaországban néhány sétányon láttam kerékpározást és gördeszkázást tiltó táblát, de a roller miatt nem reklamált senki. Hollandiában a mozgássérültek elektromos járgányain és a Segway-en is rendszám volt, szerintem ott az elektromos rollerre is kellene, de a rendőrök nem foglalkoztak vele. Elég sok rendőrrel találkoztunk, megnézték a rollert, mert elég feltünő a 10"-os robogó agymotor benne, de nem szóltak egy szót sem.
A nagyobb városoknál, ahol csak a zónán kívül tudtunk megállni, max. 30 perc alatt simán bejutottunk a belvárosba, és a városnézés is nagyon kényelmes volt így. Kivéve Prágát, ahol a bicikliutak hiánya, a macskaköves utak, és az autósok hozzáállása nem igazán kedvez a kerékpárosoknak.
A bicikli akkukat a fedélzeti akkuról töltöttem egy modellező töltővel, ami tökéletesen működött ha legalább 3 órán keresztül utaztunk. Rövidebb utaknál viszont nem volt elég a töltés, mert a Schaudt Elektroblock csak kb. 10A-el tölti a hátsó akkut, ezért a modellező töltőt sem állíthattam maximális teljesítményre, mert akkor menet közben is merült a fedélzeti akku. Szerencsére a Transitban 2db 75 Ah-s indítóaksi van, így ha útközben nem töltődtek fel a bicikli akkuk, akkor az indító akkukról is fel tudtam tölteni. Antwerpenben szerettem volna hálózati áramról tölteni, de nem volt 50 centes érménk, éjjel meg nem tudtam váltani, de végül kibírták az akkuk. Pedig ott sokat kellett mennünk, mert a lakóautó parkoló elég messze volt a belvárostól.
A következő útra átszerelem a modellező töltő csatlakozóját az indító aksikra, akkor max teljesítménnyel tudom tölteni a bicikli akkukat utazás közben, és a fedélzeti aksi is fel tud töltődni.

Mellékletek:
Megköszönte: Brigi, gattila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 02 10:28 #52638

Nagyjából összeállt az elektromos Babetta, már csak át kell majd festeni. Sokkal kényelmesebb, mint egy bicikli, a rugózott kerekek és a nagyméretű rugós ülés miatt. A ballonos gumik, az erős felni és a 3 mm-es küllők jól bírják a kátyús utakat.
Elvileg lehet hajtani pedállal is, de az csak azért kell, hogy a rendőr ne büntessen meg, ha sisak nélkül furikázunk. A pedál tengely gyárilag nincs csapágyazva, a hajtókar túl rövid, meg nagyon rossz a pedál poziciója is, és az áttétel is túl kicsi, biciklinek nem alkalmas a Babetta.
40 db 32650-es LiFePO4 cellából készült az akkupakk 8s5p elrendezésben, ez pont befért a blokk helyére. A max. sebesség most csak 22 km/h, a motor bírta a 45 km/h-t is, de a feleségemnek az túl sok volt. A hatótávot és a fogyasztást még nem teszteltem, de legalább 40 km-t tudnia kell. A lakóautó fedélzeti akkujáról kb. 2 óra alatt tudom feltölteni a Babetta akkuját. Ez kb. 200W plusz teljesítményt igényel, ennyit gondolom a generátornak bírnia kell.

Mellékletek:
Megköszönte: istozi, Kerti, nemo25, NagyPapa, Srychy, gattila, Retroger

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 27 21:36 #52624

NagyPapa írta:

Üdv Néked MANA! 'oszt mit kezdjek ezzel a hivatkozással??? Az, hogy eddig is tudtam mi az e.bike...hány wattig az, és 'oszt ????.Hogyan tovább???
:sorry

Régóta ígérik, de egyszer majd rendszám lesz nálunk is a 2 és 3 kerekű segédmotorokon is.
hegylakok.hu/2018/03/robogo-kismotor-rendszam-2018/amp/

Addig meg a német moped rendszámmal el lehet karistolni külföldön...

Megköszönte: NagyPapa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 25 20:05 #52589

MaNa írta:

hu.wikipedia.org/wiki/Elektromos_ker%C3%A9kp%C3%A1r

NagyPapa írta:
Igen tisztelt szakértők, hozzáértők!

Segítséget kérek a következő probléma megoldásához!
Én egy kövér öreg ember vagyok akinek már vannak egyensúlyi problémái is, ezért szeretnék venni -nekem és a nejemnek- 2 db három kerekű elektromos triciglit!
No nem a mozgássérült változatot, hanem a normált!

Ezzel itthon nincsen semmi baj, mert, ha jól tudom, mivel nincsen rajta tekerő, -no meg 500 wattos a kicsike- ez így mopednak minősül?
:meghajol

A gondom az, hogy ezt külhonban csak és kizárólag rendszámosan fogadják el a rendőrök, és akár kérhetik rá, ha már rendszámos, a zöldkártyát azaz a biztosítást is!
Ha ez nincs, -a németek pl- iszonyatos bírságokat rónak ki, az ezen ücsörgőre, akkor is ha lépésben száguldozik vele az ember...

Hogyan lehet itthon azt elintézni, hogy legyen egy ilyen járgánynak rendszáma és ezzel biztosítása is?
A járgány teljesítménye 500 watt, hivatalos végsebessége 25 km!h !!

Előre is köszönöm a válaszokat!
:meghajol

Üdv Néked MANA! 'oszt mit kezdjek ezzel a hivatkozással??? Az, hogy eddig is tudtam mi az e.bike...hány wattig az, és 'oszt ????.Hogyan tovább???
:sorry


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 25 19:06 #52586

Ha valaki esetleg nem szeret barkácsolni, akkor az Aldiban lesz egy egész jó minőségű pedelec bringa:
www.aldi.hu/hu/ajanlatok/ajanlatok-csuet...ektromos-kerkpar-28/

Nem olcsó, 350e Ft-ból én kb. hármat építek...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 25 11:28 #52584

hu.wikipedia.org/wiki/Elektromos_ker%C3%A9kp%C3%A1r

NagyPapa írta:

Igen tisztelt szakértők, hozzáértők!

Segítséget kérek a következő probléma megoldásához!
Én egy kövér öreg ember vagyok akinek már vannak egyensúlyi problémái is, ezért szeretnék venni -nekem és a nejemnek- 2 db három kerekű elektromos triciglit!
No nem a mozgássérült változatot, hanem a normált!

Ezzel itthon nincsen semmi baj, mert, ha jól tudom, mivel nincsen rajta tekerő, -no meg 500 wattos a kicsike- ez így mopednak minősül?

A gondom az, hogy ezt külhonban csak és kizárólag rendszámosan fogadják el a rendőrök, és akár kérhetik rá, ha már rendszámos, a zöldkártyát azaz a biztosítást is!
Ha ez nincs, -a németek pl- iszonyatos bírságokat rónak ki, az ezen ücsörgőre, akkor is ha lépésben száguldozik vele az ember...

Hogyan lehet itthon azt elintézni, hogy legyen egy ilyen járgánynak rendszáma és ezzel biztosítása is?
A járgány teljesítménye 500 watt, hivatalos végsebessége 25 km!h !!

Előre is köszönöm a válaszokat!
:meghajol


Senki nem lehet t

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 10 15:59 #52492

NagyPapa írta:

Igen tisztelt szakértők, hozzáértők!

Segítséget kérek a következő probléma megoldásához!
Én egy kövér öreg ember vagyok akinek már vannak egyensúlyi problémái is, ezért szeretnék venni -nekem és a nejemnek- 2 db három kerekű elektromos triciglit!
No nem a mozgássérült változatot, hanem a normált!

Ezzel itthon nincsen semmi baj, mert, ha jól tudom, mivel nincsen rajta tekerő, -no meg 500 wattos a kicsike- ez így mopednak minősül?

A gondom az, hogy ezt külhonban csak és kizárólag rendszámosan fogadják el a rendőrök, és akár kérhetik rá, ha már rendszámos, a zöldkártyát azaz a biztosítást is!
Ha ez nincs, -a németek pl- iszonyatos bírságokat rónak ki, az ezen ücsörgőre, akkor is ha lépésben száguldozik vele az ember...

Hogyan lehet itthon azt elintézni, hogy legyen egy ilyen járgánynak rendszáma és ezzel biztosítása is?
A járgány teljesítménye 500 watt, hivatalos végsebessége 25 km!h !!

Előre is köszönöm a válaszokat!
:meghajol

Ha szigorúan vesszük a jogszabályokat, akkor amit nem lehet emberi erővel hajtani, az segédmotor max. 4 kW névleges motorteljesítményig. De amúgy itthon nem szoktak a rendőrök ezekkel a 3 kerekű járgányokkal kekeckedni. A forgalmazó szokott adni hozzá egy papírt, hogy a max. sebessége 10 km/h, így nem számít járműnek, a gyalogosokra vonatkozó szabályok érvényesek rá. A vezérlőben is szokott lenni két vezeték, amit ha összedugsz felére csökken a sebesség.
Itthon szerintem reménytelen rendszámot kapni ezekre, mert nincs semmilyen típusbizonyítványuk, de még ha lenne is, rendszámot csak a 4 kerekű segédmotorokra (quad, mopedautó) adnak. Esetleg lassú jármű lehetne, ha egy járműgépész "megtervezi" és kapsz rá építési engedély.

Németországban viszont rendszám szerűség van még a gagyi kínai rolleren is, de azt nem az okmányiroda adja ki, hanem a biztosító. Gyakorlatilag a kötvény száma van egy alumínium táblán, és minden évben küldenek újat, mert változik a színe. Csak egy német lakcím kell hozzá, és simán kiadják. Nekem is volt régebben ilyen moped rendszámom, egy barátom kötötte meg kint a biztosítást, emailben elküldtem neki a beszkennelt papírokat, ő meg postán küldte a rendszámot. Ha jól rémlik 30 euró volt az éves díj.

Megköszönte: MaNa, NagyPapa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.