Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo 230 V-os rendszer

Több
2018 jan. 03 17:58 #51999

Nekem is 12 voltos hűtőm lesz, de én az akku töltőről fogom járatni. Ez forex.hu/webshop/akkutoltok/forex-automa...oltok/t1232-407-cikk bírja, és nem zavarja a töltésben, ha fogyasztó is be van kötve (a pdf leírás szerint)
jocibacsi írta:

Kényelmes az automata átkapcsoló. ( www.panelectron.hu/elektronikus_bypass.html ) Magam is beépítettem és évekig tette a dolgát, de tavaly kikötöttem. Hűtőt cseréltünk, 12V kompresszoros lett beépítve és ahhoz is beépítettem egy automata átkapcsolót. ( www.autoextra.shop.hu/hutodoboz-hutotask...halozati-adapter-495 ). Nos ez az átkapcsoló is teszi a dolgát és átkapcsol, ha 220V-ot érzékel. Nem akartam hogy az inverterről kapott 220 voltos hálózatot a hűtő használja (körbe, körbe, karikába....).
Dönteni kellett, így döntöttünk, külön felszereltem egy kapcsolós 6 állásos dug-aljat az inverternek

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 03 14:59 #51993

Kényelmes az automata átkapcsoló. ( www.panelectron.hu/elektronikus_bypass.html ) Magam is beépítettem és évekig tette a dolgát, de tavaly kikötöttem. Hűtőt cseréltünk, 12V kompresszoros lett beépítve és ahhoz is beépítettem egy automata átkapcsolót. ( www.autoextra.shop.hu/hutodoboz-hutotask...halozati-adapter-495 ). Nos ez az átkapcsoló is teszi a dolgát és átkapcsol, ha 220V-ot érzékel. Nem akartam hogy az inverterről kapott 220 voltos hálózatot a hűtő használja (körbe, körbe, karikába....).
Dönteni kellett, így döntöttünk, külön felszereltem egy kapcsolós 6 állásos dug-aljat az inverternek


Szeret

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 03 08:32 #51985

istozi írta:

Vincsenzo írta:
Nem értem ezt az át kapcsolást. A hálózatokat nem keverjük. Vannak pontok ahol egyesítjük, valamin keresztül. Van 3db 12V-os hálózat. Az egyik a napelemé. A másik az autóé. A harmadik a csigaházé. Van közös pontjuk. A töltés a generátor felől a napelem felől és a 220/12V-os töltő. A 220V-os hálózatból is van kettő. A külső hálózat felől. Valamint az iverter hálózata. De lehet egy harmadik is, az agregátor felőli. Én nem szívesen egyesíteném a hálózatokat. Úgy értem, hogy külön dugaljak lennének a különbözőkhöz tartozók.
Jól gondolkodom?
A feleségem neheztelne rám, ha folyamatosan dugdosni kellene pl. a kávéfőzőt, hogy megtalálja az áramot. Bedugja az egyik konnektorba, negyed óra múlva menne a jól megérdemelt feketéért és még hideg a főző. Majd kérdezd meg életed párját, mi következik ezután.

Bizony-bizony...
:smt216 :smt208
Akkor nyugodt a pihenés, ha az asszony is elégedett.
Én azért szereltem be 2 KW-os invertert, hogy a kedvenc hajszárítóját is tudja használni.
:) :mlk_lako

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 02 15:28 #51971

Vincsenzo írta:

Nem értem ezt az át kapcsolást. A hálózatokat nem keverjük. Vannak pontok ahol egyesítjük, valamin keresztül. Van 3db 12V-os hálózat. Az egyik a napelemé. A másik az autóé. A harmadik a csigaházé. Van közös pontjuk. A töltés a generátor felől a napelem felől és a 220/12V-os töltő. A 220V-os hálózatból is van kettő. A külső hálózat felől. Valamint az iverter hálózata. De lehet egy harmadik is, az agregátor felőli. Én nem szívesen egyesíteném a hálózatokat. Úgy értem, hogy külön dugaljak lennének a különbözőkhöz tartozók.
Jól gondolkodom?
A feleségem neheztelne rám, ha folyamatosan dugdosni kellene pl. a kávéfőzőt, hogy megtalálja az áramot. Bedugja az egyik konnektorba, negyed óra múlva menne a jól megérdemelt feketéért és még hideg a főző. Majd kérdezd meg életed párját, mi következik ezután.


A legjobb lakóautó az enyém!
Megköszönte: Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 01 23:25 #51963

Vincsenzo írta:

....Jól gondolkodom?

Nem! Ezeket teljes mértékben lehet eggyesíteni, megfelelő szaktudással és akkor teljesen bolondbiztosan működnek. Egy jól megtervezett lakóautó eleve így van felépítve.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?
Megköszönte: Srychy, Vincsenzo

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 01 21:11 #51959

Nem értem ezt az át kapcsolást. A hálózatokat nem keverjük. Vannak pontok ahol egyesítjük, valamin keresztül. Van 3db 12V-os hálózat. Az egyik a napelemé. A másik az autóé. A harmadik a csigaházé. Van közös pontjuk. A töltés a generátor felől a napelem felől és a 220/12V-os töltő. A 220V-os hálózatból is van kettő. A külső hálózat felől. Valamint az iverter hálózata. De lehet egy harmadik is, az agregátor felőli. Én nem szívesen egyesíteném a hálózatokat. Úgy értem, hogy külön dugaljak lennének a különbözőkhöz tartozók.
Jól gondolkodom?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 02 08:14 #51738

Abban teljesen igazad van, hogy a háromállású-kétpólusú kapcsoló (másként hatlábú) egy olcsóbb megoldás. Aki bízik magában, hogy nem felejti el átkapcsolni, annak tökéletes. Az automatika a többinek kell.


A legjobb lakóautó az enyém!
Megköszönte: Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 01 17:58 #51732

Nos,,, A FÍ relé..., mielőtt megint túl misztifikálnánk, írok pár sort...
A Fí relét úgy kötjük, be, hogy a bejövő védőföldelést összekötjük A CSIGA TESTÉVEL.
Így a Fí relé működik, teszi a dolgát.
Feleslegesnek tartom két hálózatot kiépíteni.
Mellékelek egy kapcsolási rajzot az én csigámról.
Amikor a hálózatra vagyunk kötve akkor a Fí relé teszi a dolgát, ha gond lenne.Amikor az inverterről vesszük a 230v-ot akkor az inverter elektronikája átveszi a Fí relé és a bizti szerepét, elektronikusan véd. A két rendszert én egy háromállású kapcsolóval tudom kiválasztani.
1. hálózat
2. üres, nincs sehonnan betáp.
3. Inverter
gattila írta:

Volt benne FI relé, utólag építették bele :) Csan nem volt rendesen bekötve :( Az inverterek egy részénél olvastam, hogy a nulla össze van kötve az aljzat "földelésével", az meg a 12 volt testtel. Hogy ez mire jó?

NagyPapa írta:
gattila írta:
Az érintésvédelmi rendszert ebben az esetben le tudná írni valaki pontosan?
istozi írta:
Másik lehetőség, hogy olyan hálózatot építesz, aminek kétirányú betáplálása van. A gond az összekötésnél lehet, mert egy szabályos útváltó (Pánelektron 10 E Ft + ÁFA). Amit leírtál az egyszerűbb és biztonságos.

Ha ilyen útváltód van akkor is a közös betáp ágban maradna a Fi reléd.
Csak jelzem, hogy az én járgányom 2010.-évi gyártmány és még nem építettek bele Fi relét!
Csak az újabbakon kötelező, így ha régi a járgányod, akkor nem volt benne...
A Fi relé egyébként csak és kizárólag a föld, -értsd a talaj, vagy azzal kapcsolatba kerülő tested, akár szerkezeten keresztül is- és a fázis közötti un hibaáramra kapcsol!
Ha az invertered egyik kimeneti pontja sincs testre kötve akkor még a földhöz képest sem kapsz áramütést!
Ellenben! Ha megfogod a betáp két pontját -akár az inverternek akár a betápnak- téged az biztosan agyonüt úgy, hogy a Fi reléd meg sem mukkan!!
Az Inverternek ezt a földfüggetlenségét mérd ki, mert láttam én már karón varjút... Az inverter bemenetének mínusza viszont mindenképpen földelt mert az maga az alváz!!

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 30 19:31 #51717

Volt benne FI relé, utólag építették bele :) Csan nem volt rendesen bekötve :( Az inverterek egy részénél olvastam, hogy a nulla össze van kötve az aljzat "földelésével", az meg a 12 volt testtel. Hogy ez mire jó?

NagyPapa írta:

gattila írta:
Az érintésvédelmi rendszert ebben az esetben le tudná írni valaki pontosan?
istozi írta:
Másik lehetőség, hogy olyan hálózatot építesz, aminek kétirányú betáplálása van. A gond az összekötésnél lehet, mert egy szabályos útváltó (Pánelektron 10 E Ft + ÁFA). Amit leírtál az egyszerűbb és biztonságos.

Ha ilyen útváltód van akkor is a közös betáp ágban maradna a Fi reléd.
Csak jelzem, hogy az én járgányom 2010.-évi gyártmány és még nem építettek bele Fi relét!
Csak az újabbakon kötelező, így ha régi a járgányod, akkor nem volt benne...
A Fi relé egyébként csak és kizárólag a föld, -értsd a talaj, vagy azzal kapcsolatba kerülő tested, akár szerkezeten keresztül is- és a fázis közötti un hibaáramra kapcsol!
Ha az invertered egyik kimeneti pontja sincs testre kötve akkor még a földhöz képest sem kapsz áramütést!
Ellenben! Ha megfogod a betáp két pontját -akár az inverternek akár a betápnak- téged az biztosan agyonüt úgy, hogy a Fi reléd meg sem mukkan!!
Az Inverternek ezt a földfüggetlenségét mérd ki, mert láttam én már karón varjút... Az inverter bemenetének mínusza viszont mindenképpen földelt mert az maga az alváz!!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 30 18:09 #51713

gattila írta:

Az érintésvédelmi rendszert ebben az esetben le tudná írni valaki pontosan?
istozi írta:
Másik lehetőség, hogy olyan hálózatot építesz, aminek kétirányú betáplálása van. A gond az összekötésnél lehet, mert egy szabályos útváltó (Pánelektron 10 E Ft + ÁFA). Amit leírtál az egyszerűbb és biztonságos.

Ha ilyen útváltód van akkor is a közös betáp ágban maradna a Fi reléd.
Csak jelzem, hogy az én járgányom 2010.-évi gyártmány és még nem építettek bele Fi relét!
Csak az újabbakon kötelező, így ha régi a járgányod, akkor nem volt benne...
A Fi relé egyébként csak és kizárólag a föld, -értsd a talaj, vagy azzal kapcsolatba kerülő tested, akár szerkezeten keresztül is- és a fázis közötti un hibaáramra kapcsol!
Ha az invertered egyik kimeneti pontja sincs testre kötve akkor még a földhöz képest sem kapsz áramütést!
Ellenben! Ha megfogod a betáp két pontját -akár az inverternek akár a betápnak- téged az biztosan agyonüt úgy, hogy a Fi reléd meg sem mukkan!!
Az Inverternek ezt a földfüggetlenségét mérd ki, mert láttam én már karón varjút... Az inverter bemenetének mínusza viszont mindenképpen földelt mert az maga az alváz!!


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 30 17:47 #51711

Az érintésvédelmi rendszert ebben az esetben le tudná írni valaki pontosan?
istozi írta:

Másik lehetőség, hogy olyan hálózatot építesz, aminek kétirányú betáplálása van. A gond az összekötésnél lehet, mert egy szabályos útváltó (Pánelektron 10 E Ft + ÁFA). Amit leírtál az egyszerűbb és biztonságos.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 30 17:12 #51710

www.panelectron.hu/elektronikus_bypass.html Én ilyet szereltem be, rendesen működik a meglévő hálózatra.


Szeret

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 30 16:17 #51709

Másik lehetőség, hogy olyan hálózatot építesz, aminek kétirányú betáplálása van. A gond az összekötésnél lehet, mert egy szabályos útváltó (Pánelektron 10 E Ft + ÁFA). Amit leírtál az egyszerűbb és biztonságos.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 30 15:52 #51708

Bölcsek Tanácsa!
A 220 voltos rendszert kezdem kábelezni. Felmerült bennem, hogy két rendszert építek ki, egyet a FI relén és automatákon keresztül a hálózat felől, egyet - kisebb kapacitással - az invertertől. (csak kisebb dolgok, 100-200 watt mennének erről). Így nem kell átkapcsolót betennem, az érintés védelem is egyértelműbb. (inverter nincs "földelve")
Vélemény?
Kösz: GA

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 29 06:26 #51697

fafipeti írta:

sziasztok, lakóautó építés projekthez keresek profi autovillamosság szerelőt, aki ért a solar rendszerekhez is... tudtok ilyet ajánlani?

köszönöm!

Sorolhatom??
Észak-Magyarországon, Miskolcon BIWAK Kft, KERTI mester és csapata, Pécelen A SAFIRLAKOAUTO, Béres Krisztián és csapata, Bpesten a SUVENOR, Jegenyefasor, Bihari Attila és csapata.
Ha arra gondolsz, hogy profi autóvillamossági szerelő aki ért a lakóautó villamos rendszeréhez is és szolár szerelésekhez is, -így együtt- annak már vagy nagy műhelye van, vagy náluk dolgozik, vagy náluk tanulta ki a szakmát....
Tudod azért, mert ilyen képzés egyszerűen nincs, nem létezik, a kontárokból meg Dunát lehetne rekeszteni...
Láttam már autóvillamossági szerelőt aki hanyatt-homlok elmenekült mikor meglátott egy lakóautót belülről, villamosan....
Az én járgányom villamos hálózata viszont már úgy át van alakítva, hogy még a cégnél dolgozó friss diplomás villamos mérnök kollégám is vakarta a feje bubját, mikor megmutattam neki a kialakított hibátlanul működő rendszert... Én is vill. üzemmérnök vagyok..
Én már a magam 69 évével, no meg a 135 kg testtömegemmel már nem vállalok ilyesmiket...
:sorry :meghajol :rohog :sir


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 28 14:23 #51692

sziasztok, lakóautó építés projekthez keresek profi autovillamosság szerelőt, aki ért a solar rendszerekhez is... tudtok ilyet ajánlani?

köszönöm!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 08 13:40 #49101

Írtam SMS-t.
GA
mikrobi írta:

Ez így néz ki ez a vacok.
Ha kell, írj vagy hívj. 70/520-59-99
Üdv.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 07 23:14 #49100

Köszönöm, jelentkezem!
mikrobi írta:

Ez így néz ki ez a vacok.
Ha kell, írj vagy hívj. 70/520-59-99
Üdv.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 07 16:01 #49099

Ez így néz ki ez a vacok.

Ha kell, írj vagy hívj. 70/520-59-99

Üdv.

Mellékletek:

ármós lászló. hi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 07 08:56 #49098

Ha más "autentikusabb" jelentkező nem akad, én szívesen bevállalom a dolgot... Ha tudok vele valamit kezdeni, akkor "elboltojuk" :)
mikrobi írta:

nekem van egy ilyen lakóhoz való töltőegységem ,műszercsoporttal együtt .nem tudom kipróbálni ,h jó-e mert nincs meg a csatlakozója.ha valakinek segítek vele szívesen odaadom neki,mert csak porosodik a garázsba.ha kell csinálok fényképet róla és felrakom ide.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.