Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

emo Solár Lakóautóra

Több
2020 máj. 06 19:34 #56232

Kerdes

Adott egy epever mppt xtra 30Avezerlo meg egy Varta L95 agm 95ah akksi.

Akksi adatlapja 14.8V ir max fesznek, tolto viszont csak 13.9V hajlando tolteni. Rossz beallitas vagy ez normalis?

Kapacitast helyesen 95ah megadtam, van fluid vagy gel vagy sel vagy use beallitas.
Gondolom fluid a helyes

Koszi elore is

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 máj. 06 15:58 #56230

Nekem ilyen van. Simán viszi a 220-as 90 literes fagyasztó nélküli hűtőt.
www.conrad.hu/hu/szinuszos-inverter-auto...00-12-g-1277820.html
Még 62 ezerért vettem. Sajna már nincs.

Ilyen van: www.conrad.hu/hu/szinuszos-inverter-usb-...00-12-f-1277821.html



apóka írta:

Ti Milyen invertert használtok ?. Pure Sinus minimum 1500-as, 2000--es érdekel . Hol menny Huf volt?
Köszönöm apóka

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 máj. 06 08:31 #56228

Ti Milyen invertert használtok ?. Pure Sinus minimum 1500-as, 2000--es érdekel . Hol menny Huf volt?
Köszönöm apóka

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 máj. 05 10:11 #56226

Köszönöm a választ, hasonlóan gondoltam, de egy-két dolgot pontosan tisztázott. Köszönöm :-)

Elnézést régen jártam erre...
:meghajol
A küldött fényképekből -nekem speciel- halvány fogalmam sincs melyik vezeték micsoda, hova megy.
Gondolom más is így volt vele és ezért nem reagált, nem kaptál azonnali választ, ugyanis ha valaki nem ismeri a konkrét típust, csak találgatni tudna... a lényeg, hogy a fedélzeti tápegység stabilizátora utáni 12 V Dc -vel kellene párhuzamosan kötni. Ha ezt nem találod meg, kösd rá a tápegység kimeneti pontjára. A fedélzeti tápegységeknek kettős a feladatuk egyrészt folyamatosan - a töltöttségi szintnek megfelelő, azaz változó- feszültséggel töltenie kell a fedélzeti akkupakkot, másrészt egy stabil 12 Voltos tápfesszel ellátni a fedélzeti egységeket, szintjelzőt, világítást, fűtést.... Ez az elmélet, de vannak régebbi járgányok ahol ez nincs szétválasztva és gyakorlatilag a töltő feszültség egyúttal a fedélzeti szufla is. Ennek hátrányai vannak, mert a LED világítások nagyon nem szeretik az akkuk teljes töltési feszültségét a 14,4 Voltot. Az MPPT szabályzók az akku felé szintén a szükség szerinti változó feszültséget szolgáltatják, a kimenetükön pedig a redukált 12 Volt stabil tápot! (Legalább is a jobbak ilyenek!)
:meghajol[/quote]

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 máj. 05 08:14 #56224

sazsolt írta:

Sziasztok!
Próbáltam eligazodni az MPPT bekötési "vitán" és úgy gondoltam én úgy kérek segítséget, ha pontosan lefotózok mindent. Remélem a kérdésem egyértelmű :-) Köszönöm előre is a választ.
- Az MPPT-n a DC KIMENET gombbal aktiválható a fogyasztó felé az áramellátás, ilyenkor a szulfát mentesítés leáll.

Elnézést régen jártam erre...
:meghajol
A küldött fényképekből -nekem speciel- halvány fogalmam sincs melyik vezeték micsoda, hova megy.
Gondolom más is így volt vele és ezért nem reagált, nem kaptál azonnali választ, ugyanis ha valaki nem ismeri a konkrét típust, csak találgatni tudna... a lényeg, hogy a fedélzeti tápegység stabilizátora utáni 12 V Dc -vel kellene párhuzamosan kötni. Ha ezt nem találod meg, kösd rá a tápegység kimeneti pontjára. A fedélzeti tápegységeknek kettős a feladatuk egyrészt folyamatosan - a töltöttségi szintnek megfelelő, azaz változó- feszültséggel töltenie kell a fedélzeti akkupakkot, másrészt egy stabil 12 Voltos tápfesszel ellátni a fedélzeti egységeket, szintjelzőt, világítást, fűtést.... Ez az elmélet, de vannak régebbi járgányok ahol ez nincs szétválasztva és gyakorlatilag a töltő feszültség egyúttal a fedélzeti szufla is. Ennek hátrányai vannak, mert a LED világítások nagyon nem szeretik az akkuk teljes töltési feszültségét a 14,4 Voltot. Az MPPT szabályzók az akku felé szintén a szükség szerinti változó feszültséget szolgáltatják, a kimenetükön pedig a redukált 12 Volt stabil tápot! (Legalább is a jobbak ilyenek!)
:meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: gattila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 ápr. 23 14:33 #56211

Sziasztok!
Próbáltam eligazodni az MPPT bekötési "vitán" és úgy gondoltam én úgy kérek segítséget, ha pontosan lefotózok mindent. Remélem a kérdésem egyértelmű :-) Köszönöm előre is a választ.
- Az MPPT-n a DC KIMENET gombbal aktiválható a fogyasztó felé az áramellátás, ilyenkor a szulfát mentesítés leáll.

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 márc. 01 21:49 #56106

Woodo is ezeket az akkukat ajánlotta nekem.
Lovi írta:

Ma hallottam a TV-ben egy Amszterdamot bemutató filmben, hogy a stadionjuk tetején 4200 db napelem van.
Az akkumulátor parkot 280 db Nissan Leaf használt akkumulátorból rakták össze.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 márc. 01 15:49 #56105

Ma hallottam a TV-ben egy Amszterdamot bemutató filmben, hogy a stadionjuk tetején 4200 db napelem van.
Az akkumulátor parkot 280 db Nissan Leaf használt akkumulátorból rakták össze.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 febr. 28 21:58 #56098

Hasonló megoldás a miénkhez, kicsit nagyobban :)
villanyautosok.hu/2020/02/28/napelemmel-...-aramszolgaltatotol/

Megköszönte: NagyPapa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 jan. 05 10:23 #55820

Jelentem csodásan működik a rendszer, este lett összekötve, akksi 12.5V , 55% on állt, most van 10:20, ferde napsütéssel már fullon van az akksi. Messzemenően elégedett vagyok!
Köszönöm mégegyszer az építő jellegü segítséget!

Megköszönte: NagyPapa, apóka

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 24 00:00 #55791

Nagyonköszönöm!!!!
És útba is esik

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 23 21:41 #55790

Sala írta:

Felszerelném a napelem szettem , de elfelejtettem kàbelàtvezetőt venni. Budapesten valahol beszerezheto készletről?
www.jofogas.hu/budapest/Lakoauto__lakoko...ivezeto_99369299.htm

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 23 15:51 #55789

Felszerelném a napelem szettem , de elfelejtettem kàbelàtvezetőt venni. Budapesten valahol beszerezheto készletről?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 13 08:03 #55733

Anno én is foglalkoztam ezekkel a problémákkal, amikor egy 300W-os panel került a csiga tetejére (Chausson, 1990). Felhasználva elktronika és elektrotehnikai ismereteimet, megterveztem és készitettem egy "fekete" dobozt, ami terv szerint kellet volna: egyrészt álandó töltést biztositani a fedélzeti 100A-es és a motorinditó 90A-es akkujának minden szituációban (menet közben, állva offkempingben, állva kempingben hálozaton lógva). Aztán, mikor külömböző "csodajelenségekben" kezdett részem lenni, lemondtam az egészről és a "nalássuk, igy hogy megy" alapon a kovetkező megoldásra jutottam: vissza minden madzagot eredeti helyére, a szolár MPPT vezérlőnek az akku kimenetét a fedélzeti akku megfelelő sarkaira kőtve minden rendesen működött. Persze Murphy nem alszik, és rá kellet jönnöm hogy csak van valami bibi a dologban, miután sorra megadta magát az automata műhold vezérlőm és a Truma bojlerem vezérlője. Szerencsére a Truma vezérlőt verőfényes napsütésben méricskéltem és láttam a baj okát: 14,8V feszültség volt a rendszerben! Ezután ujra átgondoltam a dolgokat és végmegoldásnak ez lett: mivelhogy csak az automata műhold vezérlő és a truma automatikája érzékeny áramingadozásra és enyhe túlfeszültségre ezeket külön kötöttem a MPPT vezérlő szabályozott kimenetére, a többi maradt ahogy volt. Igy már négy éve müködik hibátlanul a rendszer. A téli pihenő alatt egy 50A-es diodán keresztül egy kapcsolóval összekötöm a fedélzeti és az inditó akkut, igy álandóan töltést kapnak amikor süt a nap.
Ez igy, öreg csigák estében egyszerű megoldás. Az ujjab tipusoknál meg kell jól vigyulálni az "elektroblokkot" mert a legtöbbnek van gyárilag szolár bemenete, ahova profin be lehet kötni a panelvezérlőt is.
DE: elektrótehnikai ismeretek hiányában SENKINEK se AJÁNLOM hogy nekiálljon a fedélzeti vilanyszerelést "farigcsálni" ! Rázni biztos nem ráz (de még azt is ha hálozaton vagyunk!!!!! ), de könyen tűzveszély oka lehet!


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni
Megköszönte: NagyPapa, gattila, apóka

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 13 00:11 #55732

Információk hiányában is az az érzésem a rajzot nézve a Katand autójában nemvolt vagy elöregedett a stabil 12 voltot adó technika. A Lovi új szemléletű lakójában viszont vélhetően van ! gyári kiépítésű
stabil 12 volt. Azt követően a minden fogyasztót a vezérlőn vinni szerencsés ? Ide a vezérlőre a feszültség érzékeny kis teljesítmény felvételű kütyüket lehetne.Mégpedig azokat is összességükben a s.panel és A N N A K vezérlője Watt/volt/amper határain belül .A rajz alapján a vezérlő kijelzőjén negatív előjelű áramok fognak megjelenni és olyan amper értékek amelyekre NEM készítették a vezérlőt .A vezérlőt az s.panel által produkált volt és amper kezelésére találták ki azt tudja kezelni. Ehhez képest a fogyasztók egyidejű működtetése jóval nagyobb ampert eredményezhet mint amire a vezérlő még alkalmas .Az én vezérlőmnek hűtőbordás a háta .Ha 200 watt lejön a tetőről 4mm -es vezetéken , majd a vezérlőn tovább az akkuhoz ez működik. De amikor a fogyasztókat egyszerre bekapcsoljuk hűtő,laptop,tévé,telefontöltő,mittudomén az összesen 800-1000 watt .EZ már négyszerese az eredeti terhelésnek.Ugyan ez a vezeték elég ehhez ?! Majd teszünk vastagabbat !.Azt az ampert meg a vezérlő tudja kezelni? Nincs villamos szakirányú végzettségem ,kétségeim igen.!
apóka

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 12 22:58 #55731

KATAND írta:

Én ennyit tettem,3 éve van így és tökéletesen működik.legalábbis azt hiszem:)
Ahová ment eredetileg az aksiról a fogyasztókra a vezeték ,oda most a vezérlőről
vittem a vezetéket.Persze az invertert az direktben az aksiról kötöttem be.
Lehet hogy túl leegyszerűsítettem ,de jó.

Melléklet:

Fájlnév: SOLARBEKTS.pdf
Fájlméret:53 KB
Az a négyzet, amire azt írtad, hogy "fogyasztások", az mi pontosan a gépeden?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 12 10:47 #55730

KATAND írta:

Én ennyit tettem,3 éve van így és tökéletesen működik.legalábbis azt hiszem:)
Ahová ment eredetileg az aksiról a fogyasztókra a vezeték ,oda most a vezérlőről
vittem a vezetéket.Persze az invertert az direktben az aksiról kötöttem be.
Lehet hogy túl leegyszerűsítettem ,de jó.

Melléklet:

Fájlnév: SOLARBEKTS.pdf
Fájlméret:53 KB

Gondolom azért minden áramkört külön-külön lebiztosítottál? Működni működik a rendszer, csak az a probléma, hogy a töltésvezérlődön keresztül megy minden áram, abban az esetben is ha megküldöd a rendszert a fogyasztói oldalon a töltésvezérlő teljesítményénél nagyobb árammal. Akkor az megy a levesbe. További probléma ha az akkumulátoroddal történik valami és nincs biztosítva vagy nem megfelelően akkor is csuda dolgokat fog csinálni.
Üdv:Feri

Megköszönte: KATAND

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 12 09:15 #55729

Én ennyit tettem,3 éve van így és tökéletesen működik.legalábbis azt hiszem:)
Ahová ment eredetileg az aksiról a fogyasztókra a vezeték ,oda most a vezérlőről
vittem a vezetéket.Persze az invertert az direktben az aksiról kötöttem be.
Lehet hogy túl leegyszerűsítettem ,de jó.

Melléklet:

Fájlnév: SOLARBEKTS.pdf
Fájlméret:53 KB

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 11 17:54 #55728

Igen és jó lesz! Azért egy biztit rakjál a vezetékbe a napelemeid teljesítményéhez igazítva.
Üdv:Feri

Megköszönte: NagyPapa, Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 11 17:10 #55727

f3r1 írta:

Lovi írta:
NagyPapa írta:
Srychy írta:
Így azért mégsem lett jó, még a pirosozással együtt sem!
.....



Szerintem pedig jó a rajz.. ......



De a lényeg, most, az én esetemben: CSAK A SZOLÁR VEZÉRLŐ "AKKUMULÁTOR" KIMENETÉNEK BEKÖTÉSI HELYE.
... Ezt kell bekötnöm... valahova. De hova?


A válasz ott van leírásodban "SZOLÁR VEZÉRLŐ "AKKUMULÁTOR" KIMENETE" megfelelő keresztmetszetű vezetékkel kösd be. ....
Üdv:Feri

Szia Feri!
A válasz ott van leírásodban "SZOLÁR VEZÉRLŐ "AKKUMULÁTOR" KIMENETE" megfelelő keresztmetszetű vezetékkel kösd be. ..az akkumulátor megfelelő polaritású sarkaira közvetlen.

Így gondoltad?

Mert már ebben sem voltam biztos, miután Srychy rajzára is az lett mondva, hogy nem jó.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.