Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Solár Lakóautóra

Több
2016 febr. 10 16:09 #47391

az orion tv nekem azért nem vált be mert már 2 szer elszállt a belső feszültségstabilizátor. A szerelő szerint jellegzetes hiba . Először sikerült megjavítani, második esetben a hiba kondenzátorra utal, de nem találta meg. Lehet, hogy a rezgést nem bírta. Csak így drága.
A napelemnél nem a hordozószerkezet ( üveg vagy müa.lap), a perdöntő, hanem a cella gyártmánya. Ami könnyebb jobb.Szerintem.


Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 febr. 10 06:37 #47390

videopart.hu/index.php?route=product/product&product_id=5229

Vagy lehet,hogy orion volt,már nem vagyok benn biztos,de ez nem olyan vészes árban.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 febr. 10 06:26 #47389

Az Orion-nak van ugyanolyan adapteres TV-je ami sima 12 V-os. Mi azt szoktuk a lakóautókba beépíteni. 40.000 Ft körül szokott lenni.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?
Megköszönte: woodoopilot

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 febr. 10 06:25 #47388

Korábban gondolkodtam tv-n,akkor láttam vmelyik multiban Technika 40cm-est 30eFt körül,12v bemenettel.Ha árukeresőn rákeresel,vagy árgépen,sztem találsz.Hogy milyen-fogalmam sincs-letettem róla,nem kéne bódézás közben is azon csüngeni a gyerekeknek címszóval.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 febr. 10 00:19 #47387

Nem találtam külön tv kategóriát, ezért itt kérdezném meg, hogy ki milyen tv-t használ?

Bár tabletet vagy laptopot biztosan vinnénk magunkkal, de azokon én nem szívesen nézek filmet. A kempingvilág katalógusban láttam 12V-os led tv-ket, de bőven 100e Ft felett van az áruk, annyit meg sokallok érte. Egy 230V-os tv sokkal olcsóbb lenne, de csak amiatt nem szívesen építenék be egy invertert, meg nem is gazdaságos ide-oda konvertálni az áramot, ha kevés van belőle.

A hálószobánkban lévő led tv-nek külön tápegysége van, aminek a kimenete DC 19V és 2,5A. Az autós laptop töltők között vannak pont ilyen feszültségű és áramú töltők, esetleg valaki próbált már ilyenről tv-t működtetni? Ha ez járható út, akkor még külön tv-t sem kellene venni, csak vinnénk magunkkal az otthonit, mindössze egy 7e Ft-os autós laptop töltő kellene hozzá.

Ja és hogy a témánál is maradjak, a hajlékony, 3 mm vastag, napelem nem lenne jobb választás, mint a nehéz, üveglapos? 150$-ért már lehet kapni 100 Wp teljesítményű, flexibilis monokristályos napelemet, ami csak 2 kg, és csak fel kell ragasztani a tetőre, nem kell hozzá fúrni faragni egy tartószerkezetet.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 febr. 07 11:39 #47378

Nem a vita kedvéért, de jó lenne pár dolgot tisztába tenni. Mindenki napelemről beszél, de most saját tapasztalatból mondhatom szigorúan el kell választani a monokristályost, ami szórt fényben jól teljesít, és a polikristályost ami igazán csak napsütésben dolgozok.Saját tapasztalataim alapján a vízszintesen elhelyezett napelem teljesítménye a 10-15%-al kevesebb mint az ideális szögbe állítotté. A napelemek teljesítményének megadását optimális bevilágítás mellet 25 fokon mérik. A hőmérséklet emelkedése esetén a teljesítmény nyáron 25%-ot is eshet. További veszteség, ha a töltésvezérlő a megtermelt töltőáramnak nem az egészét engedi az akkumulátorba, mert annak töltötsége, kapacitása a vezérlő szerint ezt nem teszi lehetővé. Az én "lakómon" monokristályos napelem van (190W ).Hozzá 95 AH munkaakkumulátor, 230 voltos 60 literes hűtő, szivattyú, világítás, és a rendszer működik. Ha tv is kell az már necces, pláne nagy melegben. Szerintem aki rendszeresen külső áramforrás nélkül önellátásra rendezkedik be jól járhat a napelemmel, de megfelelően kell méretezni, monokristályossat kell használni, és 12 voltos fogyasztókat jól átgondolva.


Nyomi
Megköszönte: Kerti, EdGaR, Prinz

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 febr. 06 15:41 #47377

nemo25 írta:

Számolgattam egy kicsit, és szerintem ez a dolog nem elképzelhetetlen, amit a gyakorlat is igazolt párszor. EdGaR is el van kényelmesen 3 napot az 55-ös cuccal, így a mi 100-asunkkal a kicsit több mint a duplája is benne van a pakliban. Ellenben, ez a dolog nagyban függ az akkumulátortól, és annak karbantartásától. Sajnos manapság, már szerencse dolga korrektül működő egységhez hozzá jutni. :smt216

EdGaR-nak Optimája van ami spirálcellás, tehát ne hasonlítsuk egy sima aksihoz és nem használ semmit csak maga a lakóautó működését.

Bocsi de én akkor sem hiszem el, hogy 1db 100 Ah-s aksival el tudsz lenni 6-7 napot úgy, hogy TV-zel, DVD-zel, töltöd a kütyüket és még alkalomadtán fűtesz is.
:sorry

Lehet, hogy csinálhatnánk egy olyan találkozót, ahol megérkezés után csak akkor lehetne áramra csatlakozni, ha már lemerült az aksi. Kiderülne, hogy kinek mennyit bír a lakója :D


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 febr. 06 13:34 #47376

A mi Transitunkban gyárilag 2 db 75 Ah-s indító aksi van a motortérben, viszont nincs külön munkaaksi.
Az elektromos központ vezérlő paneljén van egy kapcsoló, amivel lehet választani, hogy a kijelző az indító, vagy a fedélzeti aksi töltöttségét mutassa, gondolom nem lenne nehéz bekötni egy külön fedélzeti aksit a rendszerbe. De ha neked 5-6 napra elég egy 100 Ah-s munkaaksi, akkor 1-2 napot ki kell bírni a 2 db 75 Ah-s indító aksinak is, 20% kisütés még nem árt nekik. Ha nem építek be külön fedélzeti aksit, megspórolok kb. 30 kg súlyt, de akkor kb. 2 naponta odébb kell állni. Vagy felszerelek annyi napelemet, ami megtermel naponta kb. 200 Wh-t, nagyjából ennyi lehet nálatok is a fogyasztás.

Lehet kapni olyan indító aksikat, amik alkalmasak ciklikus használatra is, később majd olyanokat veszek, bár lehet többe kerülnek, mint 2 db sima indító aksi, meg egy külön munka aksi.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 febr. 05 21:36 #47375

Kerti írta:

EdGaR írta:
Nekem sincs napelem a lakóban. Egy 55Ah spirálcellás Optimával 2-3 napot kényelmesen elvagyok árramforrás nélkül. Hozzáteszem LED-es világítás van mindenhol és nem használok televíziót, mert öli az agysejteket kikapcsolódáskor B)

Maga a lakóautó mindenféle kütyük nélkül még el is lenne de én azon csodálkoztam el, hogy TV, DVD, telefontöltés, plusz még olykor a fűtés is.
Ehhez szerintem már kevés a 100 Ah 6-7 napra.

Számolgattam egy kicsit, és szerintem ez a dolog nem elképzelhetetlen, amit a gyakorlat is igazolt párszor. EdGaR is el van kényelmesen 3 napot az 55-ös cuccal, így a mi 100-asunkkal a kicsit több mint a duplája is benne van a pakliban. Ellenben, ez a dolog nagyban függ az akkumulátortól, és annak karbantartásától. Sajnos manapság, már szerencse dolga korrektül működő egységhez hozzá jutni. :smt216


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 febr. 04 07:44 #47371

rellg írta:

...es terveink között szerepel hogy full time -ozzunk, lehetőleg nem campsitokon...

Ha full time-ozol, akkor leszel igazán off the grid, ha campsite-on kívül még offroad-ozol egy energy-saving mountain-bike-al... és felejts el minden média lejátszót, mert az elég sticky B) ... nyugodtan írhatsz ám itt magyarul... elég sokan megértik :rohog


EDit & GÁbo®
Megköszönte: FLaci, Kerti, nemo25, EarthRoamer, Srychy, bigzee

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 febr. 03 22:27 #47369

Kerti írta:

EdGaR írta:
Nekem sincs napelem a lakóban. Egy 55Ah spirálcellás Optimával 2-3 napot kényelmesen elvagyok árramforrás nélkül. Hozzáteszem LED-es világítás van mindenhol és nem használok televíziót, mert öli az agysejteket kikapcsolódáskor B)

Maga a lakóautó mindenféle kütyük nélkül még el is lenne de én azon csodálkoztam el, hogy TV, DVD, telefontöltés, plusz még olykor a fűtés is.
Ehhez szerintem már kevés a 100 Ah 6-7 napra.

Bocsi, elfelejtettem mondani, hogy van az egyik tetőablakban egy szellőztető ventilátoros egység. Fülledtebb éjszakákon, azok azért hosszú órákon keresztül szokták kergetni a levegőt. Mivel a fogyasztásuk ezeknek is minimális, ( cirka 1.2 Watt) ezért még a 2 darab sem üti ki az akkut.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 febr. 03 22:15 #47368

rellg írta:

A Napelemtrade.com-al probaltam felvenni a kapcsolatot e-mailben es telefonon de semmi válasz. Azt hittem hogy mar megszűntek, de akkor próbálkozom tovább.
Általánosságban mindent próbálok takarékos ra átalakítani amit lehet, a világítás mar kész LED-es, azon sokat lehet megtakarítani a halogénekhez képest :-)
Az Inverter azert kell mert vannak olyan eszközeink amik csak 230v -al mennek es terveink között szerepel hogy full time -ozzunk, lehetőleg nem campsitokon. Ha mar utazunk akkor utazzunk es éljünk, ne legyen sok szomszéd :-)

AZ inverter csak végszükség esetén használandó!!! Kimondott energiavámpír. Sok kütyü, eleve 5-12 Volttal működik, csak a 230-as csatlakozás miatt van bennük egy trafó, ami biztosítja a készüléknek a megfelelő feszültséget. Az nagy pazarlás, ha azért felhúzod 230-ra, hogy aztán visszaalakítsd 12-re. Inkább keress hozzájuk autós töltőket!


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 febr. 03 22:05 #47367

Kerti írta:

nemo25 írta:
..... Nekünk nincsen napelem a lakóban. Egy 100 Ah-ás fedélzeti akku van beépítve, ami lehetővé teszi, hogy 6-7 napot élhessünk a kocsiban, töltés nélkül. Használjuk a tévét, DVD-t, világítunk, töltjük a kütyüket, készül meleg víz(gázzal, de ahhoz is kell áram, hogy működjön), megy a fűtés (ha kell), megy a szivattyú.
Ebből látszik, ha jól össze van hangolva a technika, akkor működik a rendszer, erőművek nélkül is......

Erre azért én nagyon kíváncsi lennék a valóságban, mert bár nem vitatkozni szeretnék de szvsz ez még laboratóriumi körülmények között is necces.

Abban persze egyet értek veled, hogy a jól megtervezett kis energiát fogyasztó rendszer a cél és nem az energianyerés vagy tárolás.

Hidd el működik. Eleinte nekem is voltak kétségeim, de már több esetben is bebizonyosodott, hogy működik a fent leírtak szerint. A világításunk mindenhol LED, a jobbik fajtákból, a C4 szintén takarékos, a tv is LED-es, max 20 Wattot fogyaszt (Antenna nincs hozzá,csak, és kizárólag, a DVD fejegységről üzemeltetjük, így cenzúrázva a műsort!!! :-) ), és a fejegység sem zabálja az energiát. Még egyszer sem fordult elő, hogy vészesen leesett volna a töltés, dacára a hosszú egy helyben állásoknak sem.
A fedélzeti akku, egy márkamegjelölés nélküli, mindenféle hókusz-pókusz mentes, ólomsavas darab, ami elmúlt 5 éves. Éppen a napokban ellenőriztem, és még köszöni szépen, remekül tartja a töltést.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 febr. 03 16:20 #47365

Szia!
Nekem 2db 150W-os panel van az autó tetején 20 amperes töltővel, és 2db 100Ah-ás akku. Kompresszoros hűtő, Webasto, és ledes világításom van. TV-t nem használunk, mikrót (1kw) a töltöttség figyelembe vételével. Két éve megyünk vele, hálózaton még nem volt az autó. Mi sem kempingbe járunk vele.

Megköszönte: Kerti, EarthRoamer, lucien

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 febr. 03 11:45 #47363

A Napelemtrade.com-al probaltam felvenni a kapcsolatot e-mailben es telefonon de semmi válasz. Azt hittem hogy mar megszűntek, de akkor próbálkozom tovább.
Általánosságban mindent próbálok takarékos ra átalakítani amit lehet, a világítás mar kész LED-es, azon sokat lehet megtakarítani a halogénekhez képest :-)
Az Inverter azert kell mert vannak olyan eszközeink amik csak 230v -al mennek es terveink között szerepel hogy full time -ozzunk, lehetőleg nem campsitokon. Ha mar utazunk akkor utazzunk es éljünk, ne legyen sok szomszéd :-)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 febr. 03 11:28 #47361

Kerti írta:

EdGaR írta:
Nekem sincs napelem a lakóban. Egy 55Ah spirálcellás Optimával 2-3 napot kényelmesen elvagyok árramforrás nélkül. Hozzáteszem LED-es világítás van mindenhol és nem használok televíziót, mert öli az agysejteket kikapcsolódáskor B)

Maga a lakóautó mindenféle kütyük nélkül még el is lenne de én azon csodálkoztam el, hogy TV, DVD, telefontöltés, plusz még olykor a fűtés is.
Ehhez szerintem már kevés a 100 Ah 6-7 napra.

Akkor nem kevés, ha közben naponta, vagy két naponta tovább állok, azaz teletöltöm újra az akksikat!
:rohog

Azt azért szeretném tudni, hogy az inverter minek,mihez is kell???:huh:


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 febr. 03 07:00 #47359

EdGaR írta:

Nekem sincs napelem a lakóban. Egy 55Ah spirálcellás Optimával 2-3 napot kényelmesen elvagyok árramforrás nélkül. Hozzáteszem LED-es világítás van mindenhol és nem használok televíziót, mert öli az agysejteket kikapcsolódáskor B)

Maga a lakóautó mindenféle kütyük nélkül még el is lenne de én azon csodálkoztam el, hogy TV, DVD, telefontöltés, plusz még olykor a fűtés is.
Ehhez szerintem már kevés a 100 Ah 6-7 napra.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 febr. 03 06:47 #47358

Kerti írta:

Erre azért én nagyon kíváncsi lennék a valóságban, mert bár nem vitatkozni szeretnék de szvsz ez még laboratóriumi körülmények között is necces.

Abban persze egyet értek veled, hogy a jól megtervezett kis energiát fogyasztó rendszer a cél és nem az energianyerés vagy tárolás.
Nekem sincs napelem a lakóban. Egy 55Ah spirálcellás Optimával 2-3 napot kényelmesen elvagyok árramforrás nélkül. Hozzáteszem LED-es világítás van mindenhol és nem használok televíziót, mert öli az agysejteket kikapcsolódáskor B)


EDit & GÁbo®
Megköszönte: olah80

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 febr. 02 22:45 #47356

nemo25 írta:

..... Nekünk nincsen napelem a lakóban. Egy 100 Ah-ás fedélzeti akku van beépítve, ami lehetővé teszi, hogy 6-7 napot élhessünk a kocsiban, töltés nélkül. Használjuk a tévét, DVD-t, világítunk, töltjük a kütyüket, készül meleg víz(gázzal, de ahhoz is kell áram, hogy működjön), megy a fűtés (ha kell), megy a szivattyú.
Ebből látszik, ha jól össze van hangolva a technika, akkor működik a rendszer, erőművek nélkül is......

Erre azért én nagyon kíváncsi lennék a valóságban, mert bár nem vitatkozni szeretnék de szvsz ez még laboratóriumi körülmények között is necces.

Abban persze egyet értek veled, hogy a jól megtervezett kis energiát fogyasztó rendszer a cél és nem az energianyerés vagy tárolás.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 febr. 02 21:50 #47355

rellg írta:

Sziasztok,
Nem meglepő módon napelemet szeretnénk az lakoautonkra. Sokat szeretnénk vad kempingezni, illetve off the grid lenni. Két laptopot, telefonokat szeretnénk legfőképp tölteni illetve az esti világítás a téma(éjjeli baglyok vagyunk), esetleg a hűtő de az mehet gázról is. Ehhez en legalabb 100ah akit tervezek használni de inkabb nagyobbat, az árától függ. Ehhez kellene napelem, töltés vezérlő illetve egy jo kis Inverter. Tudnátok adni tanácsot a méretet illetően illetve beszerzését helyeket? Az autó egy hymer 644 92' es van eleg hely a tetőn :-)
Elore is koszonom a valaszokat/tanacsokat.

A napelem kérdésnek a lényege a megközelítés. Számtalan esetben tapasztalom, hogy a lakóautósok, telepakolják a csigát brutális energiavámpírokkal, és utána nem győzik fejleszteni az energia utánpótlást. Egymás után kerülnek fele a napelemek a tetőre, és pótaksik a fedélzetre, elképesztő mértékben megterhelve ezekkel a szekeret, feleslegesen. Szerény véleményem szerint, ez nem egy követendő iskolapélda. Lényegesen kifizetődőbb, ha ezekkel ellentétben, takarékosra építjük, vagy alakítjuk át a lakót. Törekedni kell arra, hogy az elérhető, legkedvezőbb fogyasztással bíró készülékeket, és berendezéseket alkalmazzuk, ezzel lecsökkentve az energiaigényünket. Ezzel nem azt mondom, hogy nem teljesen felesleges a napelem, mert bizonyos esetekben hasznos lehet, hanem azt, hogy vizsgáljuk meg, hol lehet redukálni a fogyasztást, hol lehet spórolni ésszerű határok között, és utána lehet méretezni az energia termelő részleget.
Ami a tapasztalatunk. Nekünk nincsen napelem a lakóban. Egy 100 Ah-ás fedélzeti akku van beépítve, ami lehetővé teszi, hogy 6-7 napot élhessünk a kocsiban, töltés nélkül. Használjuk a tévét, DVD-t, világítunk, töltjük a kütyüket, készül meleg víz(gázzal, de ahhoz is kell áram, hogy működjön), megy a fűtés (ha kell), megy a szivattyú.
Ebből látszik, ha jól össze van hangolva a technika, akkor működik a rendszer, erőművek nélkül is.

Itt lehet napelemet rendelni:

www.napelemtrade.com/

Mindenképpen MPPT töltésvezérlőt szerezz be, és lehetőleg jelentősen méretezd túl a névleges értékhez képest!


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: EdGaR, EarthRoamer, János

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.