Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Solár Lakóautóra

Több
2019 dec. 09 16:48 #55707

Lovi írta:

Srychy írta:
NagyPapa írta:
Lovi írta:
Így kellene?

Jesszusom!

Én ezt írtam volna le?
Atya világ!
Vagy az írásomból ezt szűrted le?
Egy világ omlott össze bennem...
Polarítások? Mit akarsz, mit keres ott a D+ szál??
Így be ne kössél semmit, sőt mindenképpen keress egy villamosságban járatos embert, de gyorsan?
:sir

Így azért mégsem lett jó, még a pirosozással együtt sem!
A szolár szabályzó kimenetét miért rakjátok -többen is- a töltő és a fedélzeti tápegység közös ágára??
Ennek ugyanis így semmi értelme!
Így rövidre zárod a fedélzeti tápegység kimeneti pontját a szolár szabályzó stabil 12 Voltos kimenetével!!
Igen számomra szokatlan, hogy csak az egyik pólusokat huzalozzuk a másikat nem!
A D+ nak sok esetben van jelentősége, erről már sokszor többen írtunk, mikor mire lehet használni...
Azt többnyire valamilyen teljesítményrelét működtetve célszerű használni, töltésre, absorpciós hűtő menet közbeni 12 Voltos fűtőpatronjának, megtáplálására....
Ha már a szabályozott 12 Volt stabil feszültséget akarod a fedélzetre felhasználni, akkor a fedélzeti elektronika közös kimeneti pontjára kéne kötni nemde?
Szerintem oda a generátort akarta rajzolni, hogy a D+ on keresztül tölt.
:)
De ezt úgy kell bekötni, hogy a D+ figyeli az autó aksiját és, ha megy a generátor akkor kapcsolja a töltést.
Jól gondolod. Egyszerűsítve így tudtam lerajzolni. Ezért nincsenek a test vezetékek sem berajzolva, csak + szálak. Ez inkább blokkdiagram lenne. Ráadásul a generátort nekem nem kell bekötni, mert gyárilag ott van, de fel akartam tüntetni, hány helyről érkezhet töltés.

Az egészről sokszor van olyan félelmem, hogy azt azétz mindenki tudja, hogy "A MEDVE NEM JÁTÉK" !
Jó ha tudjátok: AZ EGYENÁRAM SEM JÁTÉK!
Azt mindenképpen szeretném nyomatékosítani, hogy egy ilyen barkácsolás szintű tudás nagyon kevés egy szakszerűen megépítendő járgány villamos rendszerében!
Nem megsérteni szeretnék senkit sem, ha annak érzi akkor elnézést kérek!
De! Köyörgöm!
Egy leégett lakóautó mindig drágább, mint egy hozzáértő szaki bére!
Azt pedig végképp nem szeretném hallani olvasni, "hogy a NagyPapa így írta le, mi úgy csináltuk:::
:sorry :sir


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: Srychy, apóka

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 09 15:37 #55706

zsozsy írta:

Srychy írta:
Kedves Zsozsy!
Nem gúnyolódásnak szántam amit írtam.
Ha úgy érzed akkor elnézésed kérem.
Semmi baj! Felejtős.

Nini, Zsozsy, helló!!!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 09 09:18 #55704

Nekem Zanussi kompresszoros hűtő van a lakóban. Kb. 100 Ah munkaakkuról elmegy inverterrel másfél napig töltés nélkül. Annál több talán neked sem kell.....
Lovi írta:

Amúgy utólag átgondolva - mivel már meg van a 2 db cigs napelem - nem vagyok meggyőződve a napelem szükségességéről. Alapból majd minden nap sokat megyünk. Vadkempingezünk. A sok menéstől tölt a generátor. Ha nem megyünk, többnyire már a nap sem süt. Ez azt indokolja, hogy inkább az akkut fejlesszem legalább 2×100 Ah-s lifepo4-re, ahhoz, hogy elmenjen egy kompresszoros hűtő. Viszont az olyan összeg, hogy azért kapok egy modern, új, gázos hűtőt, és akkor elég a mostani 95 Ah- s akku, mert eddig az áram elég volt, csak a hűtőm vacakol.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 08 21:52 #55703

Köszönöm a türelmes segítségedet.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 08 21:21 #55702

Amúgy utólag átgondolva - mivel már meg van a 2 db cigs napelem - nem vagyok meggyőződve a napelem szükségességéről. Alapból majd minden nap sokat megyünk. Vadkempingezünk. A sok menéstől tölt a generátor. Ha nem megyünk, többnyire már a nap sem süt. Ez azt indokolja, hogy inkább az akkut fejlesszem legalább 2×100 Ah-s lifepo4-re, ahhoz, hogy elmenjen egy kompresszoros hűtő. Viszont az olyan összeg, hogy azért kapok egy modern, új, gázos hűtőt, és akkor elég a mostani 95 Ah- s akku, mert eddig az áram elég volt, csak a hűtőm vacakol.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 08 21:12 #55701

Amit pirossal rajzoltál az meg van nekem gyárilag. A napelemtől és vezérlőtöl jövő testet meg azért nem rajzoltam meg, mert értelemszerű, hogy polaritás-helyesen követi a pluszt. Úgyhogy ha a töltésvezerlő bekötese ezen túl jój van rajzolva, akkor NagyPapa talán mégis ezt mondtad. Ezért érzékenyen érintett NagyPapa az írásodnak az éle.
Mindenesetre nekem jó lecke volt, hogy nem szabad a tenisz pálya helyett penisz táját írni, mert megkapom a vizeslepedőt. De köszönöm a segítségeteket, mert így kitisztult a dolog. De van egy másik problémám, amit a következő hsz-ben írnék le.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 08 20:51 #55700

Srychy írta:

NagyPapa írta:
Lovi írta:
Így kellene?

Jesszusom!

Én ezt írtam volna le?
Atya világ!
Vagy az írásomból ezt szűrted le?
Egy világ omlott össze bennem...
Polarítások? Mit akarsz, mit keres ott a D+ szál??
Így be ne kössél semmit, sőt mindenképpen keress egy villamosságban járatos embert, de gyorsan?
:sir

Szerintem oda a generátort akarta rajzolni, hogy a D+ on keresztül tölt.
:)
De ezt úgy kell bekötni, hogy a D+ figyeli az autó aksiját és, ha megy a generátor akkor kapcsolja a töltést.
Jól gondolod. Egyszerűsítve így tudtam lerajzolni. Ezért nincsenek a test vezetékek sem berajzolva, csak + szálak. Ez inkább blokkdiagram lenne. Ráadásul a generátort nekem nem kell bekötni, mert gyárilag ott van, de fel akartam tüntetni, hány helyről érkezhet töltés.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 08 07:43 #55699

Talán így....

Mellékletek:
Megköszönte: NagyPapa, apóka, Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 08 07:25 #55698

Lovi írta:

Akkor így elég lenne?

Alakul...
:)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 08 07:21 #55697

NagyPapa írta:

Lovi írta:
Így kellene?

Jesszusom!

Én ezt írtam volna le?
Atya világ!
Vagy az írásomból ezt szűrted le?
Egy világ omlott össze bennem...
Polarítások? Mit akarsz, mit keres ott a D+ szál??
Így be ne kössél semmit, sőt mindenképpen keress egy villamosságban járatos embert, de gyorsan?
:sir

Szerintem oda a generátort akarta rajzolni, hogy a D+ on keresztül tölt.
:)
De ezt úgy kell bekötni, hogy a D+ figyeli az autó aksiját és, ha megy a generátor akkor kapcsolja a töltést.

Megköszönte: Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 07 19:37 #55696

Lovi írta:

Így kellene?

Jesszusom!

Én ezt írtam volna le?
Atya világ!
Vagy az írásomból ezt szűrted le?
Egy világ omlott össze bennem...
Polarítások? Mit akarsz, mit keres ott a D+ szál??
Így be ne kössél semmit, sőt mindenképpen keress egy villamosságban járatos embert, de gyorsan?
:sir


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: apóka

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 07 08:02 #55695

Igazad van

100V, 30A

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 07 06:53 #55694

Sala írta:

Lovi írta:
Sala írta:
Es mar el is koltottem amit sporoltam :)
Remelem jol valasztottam, elvileg mar minden megvan, lehet felszerelni

Hány amperes?

30A -est rendeltem, mivel 280as Panel kerül fel.

Szeretném hozzátenni, hogy a töltésvezérlőnek két adata van.
A feszültség és az áram. Pl vegyünk egy 75/20A-es vezérlőt példának.
A 75 az V-ban értendő és annyit jelent, hogy mekkora feszültséget tud kezelni. Itt a szolárról jövő feszültséget kell nézni. A második adat, hogy a töltésvezérlőt mekkora árammal lehet terhelni.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 06 12:28 #55690

Lovi írta:

Sala írta:
Es mar el is koltottem amit sporoltam :)
Remelem jol valasztottam, elvileg mar minden megvan, lehet felszerelni

Hány amperes?

30A -est rendeltem, mivel 280as Panel kerül fel.

Megköszönte: Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 05 15:45 #55687

Akkor így elég lenne?

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 05 15:41 #55686

Sala írta:

Es mar el is koltottem amit sporoltam :)
Remelem jol valasztottam, elvileg mar minden megvan, lehet felszerelni

Hány amperes?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 05 15:39 #55685

Srychy írta:

Lovi írta:
Így kellene?

Csak akkor kösd így, ha a töltésvezérlőd elbírja a tápot, és nincs szabályzó benne. A gyári lakóban elvileg szabályzott a 12V.
De ezt meg is mérheted egyszerűen.
Beindítod az autót és rámérsz az egyik 12V-os kimenetre. Ha 12Vot mérsz akkor nem kell rákötni, de ha 14V körül mérsz akkor kell így bekötnöd, mert akkor nincs az autóban stabil 12V-os szabályzó. (amit kétlek a Te autódat nézve.)

Azt gondoltam, hogy így az MPPT megvédi az akkut a mélymerülés ellen.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 05 15:37 #55684

apóka írta:

Csak menj fel valamelyik sípályán a felhők fölé mert akku nélkül ott süt a nap.
Azt gondoltam, az MPPT-n keresztül összejátszik a táp és az akku.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 05 12:05 #55683

Es mar el is koltottem amit sporoltam :)
Remelem jol valasztottam, elvileg mar minden megvan, lehet felszerelni

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 05 10:58 #55681

Sala írta:

Tehat leszurve az infot, gyari lakoautomban az akksit kiveve stabil 12V van, ergo ha most ledszallaggal akarom tuningolni a vilagitast, nem kell extra tapegyseg, siman radugom.
Megsporoltam egy tapot, vehetek mast helyette

Koszonom a sok infot

igen. :)

Megköszönte: Sala

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.