Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Solár Lakóautóra

Több
2017 jan. 29 01:36 #49219

Szerintem a legjobban a folyadék elektrolitos, antimon ötvözetű aksik bírják a nagy kisütőáramokat és a mélykisütést. De ezeknél nagy a vízveszteség, és erős a gázképződés töltés közben. Zárt térben szerintem az AGM akku a legjobb választás, bár azok valóban drágák. .
De szoktak hozni Németországból 17 Ah-s Panasonic AGM aksikat, amiket 2 évesen leselejteznek a lélegeztető gépekben, azokat már meg lehet venni 5e Ft-ért. Ezek az aksik 2 éves korukban is bőven tudják a névleges kapacitásukat, még 3 órás kisütés esetén is. Az elektromos mopedautómban 2 évig nyúztuk ezeket az aksikat, szinte minden nap használtuk a járgányt, télen-nyáron. Egy lakóautóban sokkal tovább bírnák...

Mellékletek:
Megköszönte: lucien

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 28 21:58 #49215

Sziasztok!
Tavaly amikor akkumulátort kerestem a lakóba, leesett az állam az Internetes lakóba való aksik árától.
Él itt a szomszéd faluban egy aksi kereskedő. Régebben javította is őket...
Elmondtam mire kell az aksi és hozott nekem egy TAB márkájú 12V/115A aksit. 35000Ft számlával, garanciával.
A különbség az indító és e közt az, hogy ezt akár nullára is lemeríthetem, nem lesz baja. De az indító aksi 10 volt alatt akár ki is purcan.
A piktogramok amik rajta vannak az aksin:
Lakó, kerekes szék, e-motor, hajó,inverter, szolár.
Nem gondozásmentes. minden cella után tölthető.
:mlk_lako

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 28 17:03 #49213

Már megint elviszed a témát és a mondataimba belebeszéled a dolgokat!

Te ezt írtad:
NagyPapa írta:

Újra írom: ilyen, hogy hagyományos "munka" akkumulátor, már régóta nincs!!!
Ez a fogalmazás a régmúltból maradt ránk.
A gyártók ugyanazon akkumulátorokat reklámozzák start-stop és fedélzeti akkunak egyaránt, kihasználva a múltbeli beidegződéseket, megszokásokat....

Én erre reagáltam! Szó nem volt sem akkumulátor gyártókról, sem típusokról.

Hagyjuk már! :sorry


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 28 16:50 #49212

Kerti írta:

NagyPapa írta:
Ha felsorolod azokat a műszaki jellemzőket, pontos paramétereket amely szignifikánsan megkülönböztetik a "fedélzeti" akkumulátort a "start-stop" akkumulátortól, majd ezek után leírod, hogy miért és mennyivel jobb ez, vagy az a típus fedélzeti akkunak, akkor tisztelettel fejet hajtok előtted, de addig nem kellenének ezek a megjegyzések, mert ez így enélkül értelmetlen kavarás, kötekedés.....
:sorry

Sajnos én nem vagyok az az ember, aki mindenhez ért, és attól, hogy hallottam valamit, még nem fogok érteni hozzá. Tehát nem tudom neked leírni, hogy pontosan miben különböznek. Nagyvonalakban meg, hogy anyagfelhasználás, lemezvastagságok, stb, felesleges úgy írni, mintha értenék hozzá.

Mi Magyarország legnagyobb akkumulátor beszállítójától vásárolunk és amikor legutóbb írtad ezeket, akkor rákérdeztem, hogy mi ebből az igazság, mert engem is érdekelt. (most lehetne azt mondani, hogy ő a kereskedő, de hidd el sokkal több mindent elmondanak és tanítanak nekünk, mint amit publikálnak, és nem csak kereskednek) Egy szakemberrel beszéltem, nem egy üzletkötővel. Szóval Ő elmondta nekem a különbségeket, és hogy ismerik ezt a városi legendát, hogy nincs különbség az akkukban.

Nekem konkrét tapasztalatom is van az akkukkal kapcsolatban, hiszen rengeteget építünk be és használunk, ezért írtam le, hogy nem kell kész ténynek venni azt amit leírtál és ezzel még csak azt sem írtam, hogy nem igaz, csak, hogy nekem más a véleményem és a tapasztalatom. Ennyi.

Más témában (amihez értek) is volt már nézeteltérés, mégsem vezetett semmire.

Látom megint nem olvastad el amit előtted írtam, és nem nézted meg az egyik -Európában szerintem a legjobb- akkugyártó ajánlását, ami ott van alul PDF formátumban.
Ők ugyanazon típusokat EFB és AGM javasolják start-stop-nak és lakóautóba is.
Neked erről is más a tapasztalatod?
Te biztosan jobban értesz hozzá, mint Ők a gyártók....
A kötözködést megint, nem Én kezdtem....
:meghajol :meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 28 11:53 #49211

NagyPapa írta:

Ha felsorolod azokat a műszaki jellemzőket, pontos paramétereket amely szignifikánsan megkülönböztetik a "fedélzeti" akkumulátort a "start-stop" akkumulátortól, majd ezek után leírod, hogy miért és mennyivel jobb ez, vagy az a típus fedélzeti akkunak, akkor tisztelettel fejet hajtok előtted, de addig nem kellenének ezek a megjegyzések, mert ez így enélkül értelmetlen kavarás, kötekedés.....
:sorry

Sajnos én nem vagyok az az ember, aki mindenhez ért, és attól, hogy hallottam valamit, még nem fogok érteni hozzá. Tehát nem tudom neked leírni, hogy pontosan miben különböznek. Nagyvonalakban meg, hogy anyagfelhasználás, lemezvastagságok, stb, felesleges úgy írni, mintha értenék hozzá.

Mi Magyarország legnagyobb akkumulátor beszállítójától vásárolunk és amikor legutóbb írtad ezeket, akkor rákérdeztem, hogy mi ebből az igazság, mert engem is érdekelt. (most lehetne azt mondani, hogy ő a kereskedő, de hidd el sokkal több mindent elmondanak és tanítanak nekünk, mint amit publikálnak, és nem csak kereskednek) Egy szakemberrel beszéltem, nem egy üzletkötővel. Szóval Ő elmondta nekem a különbségeket, és hogy ismerik ezt a városi legendát, hogy nincs különbség az akkukban.

Nekem konkrét tapasztalatom is van az akkukkal kapcsolatban, hiszen rengeteget építünk be és használunk, ezért írtam le, hogy nem kell kész ténynek venni azt amit leírtál és ezzel még csak azt sem írtam, hogy nem igaz, csak, hogy nekem más a véleményem és a tapasztalatom. Ennyi.

Más témában (amihez értek) is volt már nézeteltérés, mégsem vezetett semmire.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 28 11:14 #49210

:meghajol :meghajol
Csak ahhoz, amit írtam.
Még pár dolog: Nagyon megváltoztak a lakóautós használati szokások is azzal, hogy mi is használunk nagy áramokat igénylő fogyasztókat, melyeket mi inverterről használunk.
Így a "hagyományos" fedélzeti akkuval támasztott követelmény, mármint, hogy viszonylag kis áramokat veszünk ki az akksiból, viszonylag egyenletesen, hosszú ideig... már nem igaz. Ehhez régebben nem kellett alacsony belső ellenállás.
Többen használunk inverterről klímát, mikrosütőt, kávéfőzőt, vízforralót, amelyek ugyanolyan agresszív -sőt durvább- fogyasztók, mint a motorindítás.
A fedélzeti akkuval szemben még két tényezőt emelnék ki, az egyik az önkisülés alacsony szintje, a másik -bár ez használatfüggő- a hőmérséklet tűrési képessége. Mindkét feltételnek a minőségi akkuk felelnek meg legjobban, ezek a hagyományos savas akkuk között márkától függetlenül az EFB és az AGM technológiával készült típusok.
Önmagában ez a két technológia már szelektál, így a minőség irányába tolja a gyártást. Ezért írtam azt, hogy a "szegény embör pocsékol", mert ezek bizony nem a legolcsóbb gyártmányok egyetlen gyártónál sem.
Léteznek még elsősorban start-stop üzemmódra gyártott akkuk, ahol nem az önkisülés alacsony szintje a legfontosabb, ezek a relatíve olcsóbb kategóriák, de én nem erről írtam...:meghajol

Melléklet:

Fájlnév: AGM-EFB001.pdf
Fájlméret:696 KB

Mellékletek:

A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 28 08:23 #49209

Kerti írta:

NagyPapa írta:
... Újra írom: ilyen, hogy hagyományos "munka" akkumulátor, már régóta nincs!!!
Ez a fogalmazás a régmúltból maradt ránk.
A gyártók ugyanazon akkumulátorokat reklámozzák start-stop és fedélzeti akkunak egyaránt, kihasználva a múltbeli beidegződéseket, megszokásokat....

Mivel már nem először van itt leírva, ezért én is leírom, hogy bár nem akarok ebből vitát kirobbantani, de azért ezt ne vegye senki kész ténynek!

Ha felsorolod azokat a műszaki jellemzőket, pontos paramétereket amely szignifikánsan megkülönböztetik a "fedélzeti" akkumulátort a "start-stop" akkumulátortól, majd ezek után leírod, hogy miért és mennyivel jobb ez, vagy az a típus fedélzeti akkunak, akkor tisztelettel fejet hajtok előtted, de addig nem kellenének ezek a megjegyzések, mert ez így enélkül értelmetlen kavarás, kötekedés.....
:sorry
A hivatkozott akkuk közül, hogy szavaimat, bocs írásomat megerősítsem, két típust emeltem ki, az EFB és az AGM típusokat.

Mindkét típust a gyártói első helyen javasolják start-stop akkunak is és fedélzeteinek is!!!

:meghajol :meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 27 21:08 #49207

NagyPapa írta:

Látom az ebben a témában korábban írt írásokat nem olvastad....

Újra írom: ilyen, hogy hagyományos "munka" akkumulátor, már régóta nincs!!!
Ez a fogalmazás a régmúltból maradt ránk.
A gyártók ugyanazon akkumulátorokat reklámozzák start-stop és fedélzeti akkunak egyaránt, kihasználva a múltbeli beidegződéseket, megszokásokat....
Ilyen, hogy illeszkedés szintén egy nem létező technikai fogalom! Energia tárolók és fogyasztók vannak.
Ha nagyon ki akarjuk az akku témákat vesézni, akkor a legjobb, igaz még gazdaságosnak nem teljesen mondható akku a Lithiumos, de ez is már-már határon van, mármint a használat kérdése, igen sokat esett az utóbbi években ugyanis az ára!!

A használat során a motor indító akksid és a fedélzetet ellátó akksid teljesen elkülönül egymástól, nem kell illeszkedniük. Nekem AGM EXIDE a start-stop akksim, és 2 db AGM MOLL akksim van a fedélzeten, mindhárom 95 Ah-s

:meghajol :meghajol

De, igyekeztem olvasni. Néhány ellentmondást találtam a beírtakban és a NET-en is. Közben megoldódott, mert az indító akkum kalciumos, és összefér a töltési végfeszültsége az AGM-mel:

"U gomb megnyomása után a gombokkal tud töltő feszültséget választani az akkumulátor típusának ill. a töltési eljárásnak megfelelően
Lehetőségek:
- 13,6V jellemzően tápegység feszültség, vagy „csepptöltés”
- 14,2V géles akku
- 14,4V antimonos, régi folyadékos akku
- 14,8V kalciumos, főleg AGM akku
- 15,5V csak pulzáló (regeneráló) töltési karakterisztika esetén választható"

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 27 20:39 #49206

NagyPapa írta:

... Újra írom: ilyen, hogy hagyományos "munka" akkumulátor, már régóta nincs!!!
Ez a fogalmazás a régmúltból maradt ránk.
A gyártók ugyanazon akkumulátorokat reklámozzák start-stop és fedélzeti akkunak egyaránt, kihasználva a múltbeli beidegződéseket, megszokásokat....

Mivel már nem először van itt leírva, ezért én is leírom, hogy bár nem akarok ebből vitát kirobbantani, de azért ezt ne vegye senki kész ténynek!


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 27 18:24 #49205

gattila írta:

NagyPapa írta:
Ha rám hallgatsz, veszel egy minőségi AGM, vagy EFB akkumulátort, ami lehet Banner, Exide, bár a legjobb a MOLL.... amivel le van a gondod kb tíz évre, a MOLL esetében tizentötre, fedélzeti akkuként.
Összességében ez a legolcsóbb megoldás!

Szia NagyPapa!
A lakóba egy Calira EVS 15/12a egységet készülök betenni. Nem a legkorszerűbb darab, akkor még nem volt AGM akku. Természetesen tud egyszerre két akkut tölteni, de nem vagyok biztos benne, hogy jó megoldás lenne a sima 100 A-es starter mellé egy 100 a.es AGM akkut tenni. Egy "hagyományos" munka akku gongolom jobban illeszkedne a rendszerbe.

:sorry

Látom az ebben a témában korábban írt írásokat nem olvastad....

Újra írom: ilyen, hogy hagyományos "munka" akkumulátor, már régóta nincs!!!
Ez a fogalmazás a régmúltból maradt ránk.
A gyártók ugyanazon akkumulátorokat reklámozzák start-stop és fedélzeti akkunak egyaránt, kihasználva a múltbeli beidegződéseket, megszokásokat....
Ilyen, hogy illeszkedés szintén egy nem létező technikai fogalom! Energia tárolók és fogyasztók vannak.
Ha nagyon ki akarjuk az akku témákat vesézni, akkor a legjobb, igaz még gazdaságosnak nem teljesen mondható akku a Lithiumos, de ez is már-már határon van, mármint a használat kérdése, igen sokat esett az utóbbi években ugyanis az ára!!

A használat során a motor indító akksid és a fedélzetet ellátó akksid teljesen elkülönül egymástól, nem kell illeszkedniük. Nekem AGM EXIDE a start-stop akksim, és 2 db AGM MOLL akksim van a fedélzeten, mindhárom 95 Ah-s

:meghajol :meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 27 16:05 #49204

NagyPapa írta:

Ha rám hallgatsz, veszel egy minőségi AGM, vagy EFB akkumulátort, ami lehet Banner, Exide, bár a legjobb a MOLL.... amivel le van a gondod kb tíz évre, a MOLL esetében tizentötre, fedélzeti akkuként.
Összességében ez a legolcsóbb megoldás!

Szia NagyPapa!
A lakóba egy Calira EVS 15/12a egységet készülök betenni. Nem a legkorszerűbb darab, akkor még nem volt AGM akku. Természetesen tud egyszerre két akkut tölteni, de nem vagyok biztos benne, hogy jó megoldás lenne a sima 100 A-es starter mellé egy 100 a.es AGM akkut tenni. Egy "hagyományos" munka akku gongolom jobban illeszkedne a rendszerbe.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 27 15:54 #49203

olah80 írta:

Szia Mikipapa hol lehet most Moll-t venni tudod?

Üdv RobI4

Számodra a legegyszerűbb dolog a "sógoréknál" megvenni!
:meghajol

Keresek neked egy ottani dielert!

Megvan!!

Batterienhandel Sebo Müller
Kagranerplatz 35
1220 Wien
+431203838412

www.batterienhandel.at

:meghajol :meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 27 15:33 #49202

Szia Mikipapa hol lehet most Moll-t venni tudod?


semmi ok a pánikra, van nálam pálinka

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 27 13:54 #49201

ember a szélben írta:

Sziasztok!
A kocsiban egy Exide g85 típusú 85/95Ah-s akksi szolgál(t) 2008 óta.Kb három éve szolár is tölt.
Na most, ez úgy néz ki, elérte a végét...
Mit ajánlott, milyet vegyek a helyére...Inkább szolár akksit?A töltést pillanatnyilag a solár végzi 99%ban.12 v-ot nem kap, hàlózatról évi egy,két alkalommal tölteném...
Ahogy néztem, a Banner szolár akksit olcsóbbak picit, ismeri őket valaki közelebbről?
Előre is köszi!

Korábban már írtam erről bővebben. Tudjátok teljes mértékben igaz a mondás: mindig a szegény embör pocsékol!!
:sorry
Megértem, hogy a lehető legolcsóbb megoldás tűnik a legjobbnak de nem az!!
Ha rám hallgatsz, veszel egy minőségi AGM, vagy EFB akkumulátort, ami lehet Banner, Exide, bár a legjobb a MOLL.... amivel le van a gondod kb tíz évre, a MOLL esetében tizentötre, fedélzeti akkuként.
Összességében ez a legolcsóbb megoldás!
Ne foglalkozzatok azzal, hogy szolár-start-stop-fedélzeti! Korábban ezt kifejtettem, miért!
Fedélzeti akkunak nem a szolár a legjobb megoldás, sok tényező miatt sem!
:meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 27 11:12 #49200

Jó tíz éve veszek Banner akkukat - igaz nem szolárt. Még nem csalódtam bennük, de ez olyan, mint a : "ki milyen olajat tesz a kocsijába?" kérdés. Szerintem a Lesti akkunál a legolcsóbb a Banner.

Megköszönte: ember a szélben

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 27 10:12 #49198

Sziasztok!
A kocsiban egy Exide g85 típusú 85/95Ah-s akksi szolgál(t) 2008 óta.Kb három éve szolár is tölt.
Na most, ez úgy néz ki, elérte a végét...
Mit ajánlott, milyet vegyek a helyére...Inkább szolár akksit?A töltést pillanatnyilag a solár végzi 99%ban.12 v-ot nem kap, hàlózatról évi egy,két alkalommal tölteném...
Ahogy néztem, a Banner szolár akksit olcsóbbak picit, ismeri őket valaki közelebbről?
Előre is köszi!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 12 07:30 #49137

woodoopilot írta:

Mennyire bírják a hajtogatást a flexibilis napelemek?

Ha fixen felragasztom a tetőre, akkor nem célszerű árnyékban állni. Mi lenne, ha feltekerve szállítanám pl. egy pvc csőben, aztán ha 1 napnál tovább maradunk valahol, akkor beteszem a szélvédő mögé. Vagy ha egy árnyékos helyen táborozunk le, akkor csak a napelemet kellene kitenni a napra. Feltéve ha nem megy tönkre a flexibilis napelem, a rendszeres összetekeréstől...

Ezek egyáltalán nem hajtogathatók! A régi "amorf" vagy vékonytechnológiás az volt olyan, hogy akár tekerhetted is, de azok hatásfoka kb 5-6 % körül volt! (az élettartamuk max 10 év volt)

Ezek az újak, mindkét oldalról kapják a fényt így érték el a 13% körüli értéket, DE! Két üveglap közé vannak építve, ezért egy kicsit nehezebbek is...

A többi "flexibilis", ilyenek az enyémek is, csak hajlíthatóak, de még fél körívre hajlítást sem bírnak ki károsodás nélkül, max elviselik a tetőn járást, idomulnak egy hajó hajlított tető-profiljához....

:meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 11 22:16 #49135

Talán egyszerűbb egy "táskás" megoldás....
woodoopilot írta:

Mennyire bírják a hajtogatást a flexibilis napelemek?

Ha fixen felragasztom a tetőre, akkor nem célszerű árnyékban állni. Mi lenne, ha feltekerve szállítanám pl. egy pvc csőben, aztán ha 1 napnál tovább maradunk valahol, akkor beteszem a szélvédő mögé. Vagy ha egy árnyékos helyen táborozunk le, akkor csak a napelemet kellene kitenni a napra. Feltéve ha nem megy tönkre a flexibilis napelem, a rendszeres összetekeréstől...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 11 20:33 #49133

Mennyire bírják a hajtogatást a flexibilis napelemek?

Ha fixen felragasztom a tetőre, akkor nem célszerű árnyékban állni. Mi lenne, ha feltekerve szállítanám pl. egy pvc csőben, aztán ha 1 napnál tovább maradunk valahol, akkor beteszem a szélvédő mögé. Vagy ha egy árnyékos helyen táborozunk le, akkor csak a napelemet kellene kitenni a napra. Feltéve ha nem megy tönkre a flexibilis napelem, a rendszeres összetekeréstől...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 11 07:06 #49127

gattila írta:

Ez nagyon jó link, pont Dunakeszin vannak. :) Köszönöm! De így pontos:
www.napelemmarket.hu/napelem_modul/solar_frontier_170s
NagyPapa írta:
www.napelemmarket.hu napelem modul/solr frontir 170S Ez pl egy 170 Wattos belőle..
Igen kimaradtak az alsó kötőjelek, sőt egy betü is.
:rohog
Ez már az a napelem amely akár egy lámpa alatt állva is tölteni fog..


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.