Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Solár Lakóautóra

Több
2018 jún. 03 21:56 #52850

Köszönöm! A solar kábel nem drága de az inverterhez bizony elég húzós, igaz, abba be van építve egy biztosíték is.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jún. 03 20:09 #52847

A 2000 W-os akármi 12 V-on kb 160 A-t kér. Ehhez - ha nem nagy a távolság az inverter és az akkuk között, pl. az összesen 2 m vezetéknél nem kell több - elegendő 16 mm2-es kábel (ez még folyamatos üzemben is megfelelő). Én zöld-sárga kábelt szoktam ilyen célra venni, amire ráhúzok - az egyik felére piros, a negatívra szánt felére meg fekete zsugorcsövet és rámelegítem. Így a legolcsóbb.
A solárkábel sem egy csoda, hanem olyan rézvezeték, ami jelen körülmények mellett elég nagy keresztmetszetű. Pl. használj 2,5, vagy 4 mm2-es hangszórókábelt.
Jó barkácsolást.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jún. 02 21:39 #52845

Sziasztok,

kábel kérdéseim vannak. Tapasztalt kolléga tanácsára lassan megvan az electraplan 100 w os CIGS solar panel 2dbja, az Mppt töltésszabályozó, 2 db 95 amperes agm Varta akksi.

A kérdésem, hogy milyen solar kábelre van szükség, és hol célszerű a tetőről bevezetni?


A másik kérdés a panelectron 2000 w inverter és az akksik közé 35 mm es kábel kell.

Ide meg kell venni az inverter kábelt, vagy a hegesztésnél használt kábel is jó?
Az előírás 35 mm2 az árban van jócskán különbség. a padban lesz az egész így gondolom a 2 m elegendő.
Köszönöm a választ!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 21 15:50 #52728

Igazad van, megkérdeztem a Sikás barátomat.
Bár nekem porszórás előtti fúró-vágó spray maradványának eltávolítására tökéletesen bevált.
A Sikának van zsírtalanítója jó pénzér.
A srác egyébként alkoholt ajánlott....

Acetont viszont lehet kapni a Müllerbe.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 19 22:05 #52722

Laccci írta:

Én zsírtalanításra féktisztítót használok.
Erre találták ki...

Igen, a fékekhez,....de nem ragasztáshoz. Mindkettőnek más a lelki világa. A féktisztítók jelentős része, (legalább a fele) szénhidrogének, no meg a propán, és bután hajtógáz, amik hagynak maguk után olajmaradványt. Ragasztásnál, már a nyomokban megtalálható olajszennyeződés is agyonütheti az eredményt, főleg egy amúgy is problémás felületen. Hidd el, jó az az aceton. ;)


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 17 21:28 #52719

Én zsírtalanításra féktisztítót használok.
Erre találták ki...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 17 20:54 #52717

Nagyon köszönöm! Olvastam, csak nem tudtam ez-e a tuti. Ha ez így működik, az remek.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 17 20:07 #52714

Nyomi írta:

azért megjegyezném, hogy a hígítók jelentős része tartalmaz egyéb adalék anyagokat, mint pl: oszlató, habzásgátló stb. A legcélszerűbb, és legbiztosabb a gyári zsírtalanító és tapadásfokozó, vagy alapozó pl: a szélvédő ragasztóhoz használatos. ezeregy-kétszáz forintért kapható kis tégelyek nagyon sok helyre elég, és tuti. Úgy gondolom ez az amivel nem szabad spórolni. :meghajolDöme írta:
nemo25 írta:
A felület zsírtalanítására figyel oda. Az absz. aceton a legmegfelelőbb zsírtalanításra, de ellenőrizd, hogy a festéket oldja-e!!!!
Észter hígitó nem fogja megmarni a felületet, és hasonlóan gyorsan párolog.

Azért javasoltam a közel 100-as acetont, mert az nem tartalmaz adalékot. Gyógyszertárakban, szépen kérve, hozzá lehet jutni kis mennyiséghez, kis befektetéssel. Az észter viszont tartalmaz adalékokat, és szerintem hagy maga után olajos nyomot.
A festék megmarása sem olyan hatalmas probléma, sőt, olykor még jól is jöhet. Precízen kimaszkolva a kezelendő felületet, csak a kívánt részt húzzuk át az acetonnal. Ezzel el tudjuk érni, hogy a kopott, UV égette felső réteget leszedjük vékonyan!!!!!!!, ezzel lényegesen jobb minőségű alapot kapva a ragasztáshoz. Tulajdonképpen eltávolítjuk a már sérült, rossz alapot szolgáltató, károsodott felső mikronokat.
Primerrel lehet fokozni a tapadást, tapadóhidat létrehozva, de ezt inkább a problémás felületeknél szoktuk alkalmazni. Azok többnyire a műanyagok, üvegek, amiknél valóban sokat javítanak a tapadáson. Egy jó minőségű ragacsnál, nem számottevő a javulás a fém, fa, festett felületek esetében, ellenben a tapadó hidaknál, azt is érdemes tudni, hogy rendkívül magas a diizocianát tartalmuk, ami nem éppen egészséges, ha valaki nem tudja miképpen lehet azokat szakszerűen alkalmazni. Egyébként hozzátenném, hogy a primerek, az esetek túlnyomó többségében, megoldják a festett felületeket, és a műanyagoknál is előfordul, hogy marják a felületet.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Neogyuri

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 17 19:40 #52712

azért megjegyezném, hogy a hígítók jelentős része tartalmaz egyéb adalék anyagokat, mint pl: oszlató, habzásgátló stb. A legcélszerűbb, és legbiztosabb a gyári zsírtalanító és tapadásfokozó, vagy alapozó pl: a szélvédő ragasztóhoz használatos. ezeregy-kétszáz forintért kapható kis tégelyek nagyon sok helyre elég, és tuti. Úgy gondolom ez az amivel nem szabad spórolni. :meghajolDöme írta:

nemo25 írta:
A felület zsírtalanítására figyel oda. Az absz. aceton a legmegfelelőbb zsírtalanításra, de ellenőrizd, hogy a festéket oldja-e!!!!
Észter hígitó nem fogja megmarni a felületet, és hasonlóan gyorsan párolog.


Nyomi
Megköszönte: Neogyuri

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 16 22:53 #52709

nemo25 írta:

A felület zsírtalanítására figyel oda. Az absz. aceton a legmegfelelőbb zsírtalanításra, de ellenőrizd, hogy a festéket oldja-e!!!!
Észter hígitó nem fogja megmarni a felületet, és hasonlóan gyorsan párolog.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 16 22:30 #52707

Neogyuri írta:

Sziasztok!

Napelem rögzítéssel kapcsolatban milyen talasztakataitok vannak? Hogy érdemes rögzíteni?
Én ragasztással szeretném. A tetőm (fém) nem teljesen sík. Arra gondoltam, h nem veszek műanyag sarkokat vagy élet, hanem 2db 4m-es alumínium "L" profilt ragasztok fel és azokra csavarozom a paneleket. Olyan magasra tenném, hogy a tetőablak elferjen alatta. Működhet? Milyen ragasztóval?

Tökéletesen működhet. Legalább lesz rendes kiszellőzése a napelemnek. :-)
A ragasztást járműipari ragasztóval végezd, lehetőleg MS hibridet használj, azok UV állóak általában. Ilyen például a SABA 780, Soudal FixAll. Azért a látható ragasztási felületet, érdem lefesteni vékonyan, mert ugyan UV állóak ezek, de nem az idő végtelenségéig. A festékréteg megvédi a káros sugárzástól.
A felület zsírtalanítására figyel oda. Az absz. aceton a legmegfelelőbb zsírtalanításra, de ellenőrizd, hogy a festéket oldja-e!!!!


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Neogyuri

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 16 09:16 #52703

Tiborc írta:

Köszönöm!
Próbáltam valamennyire, amit összeszedtem az alapján próbáltam, amit olvastam, de igazad van, a dolog összetett. Persze először az egyik céget kerestem meg, akik ezzel foglalkoznak ahol rögtön lebeszéltek mindenről és rábeszéltek a saját igényeikre, ahol 2 perc alatt 1 milliónál tartottunk. Lehet igazuk van, ők a szakik, na de hogy ellenőrzöm? Valahogy az volt az érzésem én eszköz vagyok egy nagy exluzív üzletmenet fenntartásában.

Ahogy olvasgatlak, a legfontosabbakat nem olvastad el!
Nemrég írtam, pontos címmel, árakkal, hogy CIGS technológiás -nekünk talán a legmegfelelőbb- 100 wattos panelek kaphatók Érden, 20.- eFt/db pénzért.
Ebből 2 kell, -pontosabban, annyi már elég szokott lenni- azaz már 40.- eFt pénznél tartunk!
Kell, hozzá egy töltés-szabályzó, ami kb 25.- eFt, ez megrendelhető az interneten, -vigyázz 100 Voltos bemenetű kell, hozzá- ez így eddig összesen 65.- eFt magyar pénz.
( www.ev-power.eu -ez egy Cseh oldal- ott keresni: GWL/Power MPPT Solar Regulator Tracer 2210 A -t az ára: 62,04 Euro = 19,235.- Ft, 3 napon belül leszállítják a Csehek)
Kell hozzá 2 db 100 Ah kapacitású fedélzeti akku, ha jól keresed, megkapod darabját 30.- eFt körül...
Ez így mindösszesen 125.- eFt BRUTTÓ!!!
A bekötési rajzok a szabályzón egyértelműek, össze kell őket kötni, őket, 'oszt annyi...
Ha neked nem megy, bármelyik villamossághoz kicsit is értő emberke beköti... -műszerész, villanyszerelő...
Igen a kempinges oldalakon el szoktak menni nagyon-nagyon az árakkal....
:meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 16 09:02 #52702

Köszönöm!
Próbáltam valamennyire, amit összeszedtem az alapján próbáltam, amit olvastam, de igazad van, a dolog összetett. Persze először az egyik céget kerestem meg, akik ezzel foglalkoznak ahol rögtön lebeszéltek mindenről és rábeszéltek a saját igényeikre, ahol 2 perc alatt 1 milliónál tartottunk. Lehet igazuk van, ők a szakik, na de hogy ellenőrzöm? Valahogy az volt az érzésem én eszköz vagyok egy nagy exluzív üzletmenet fenntartásában.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 15 22:30 #52697

Sziasztok.
Javaslom, hogy a korábbi hozzászólásainkat is olvassátok el. Kis szerszámgép ,lámpa, hűtő stb mind más kategória, energia tárolás előállítás szempontjából. Ezekkel már többen foglalkoztunk, még ha nem is teljes részletességgel. Javaslom, hogy pontos igény felméréssel solár rendszer tervezőt megkeresni, mert a mi általunk általában használt rendszerek használatban igen nagy szélsőségek is előfordulhatnak, melynek leírásához sok sok idő és azért nagyobb szaktudás kellene. A tapasztalatainkat már itt és a lakóépítés sk. rovatban megosztotuk. Érdemes átnézni.
Üdv Nyomi:meghajol


Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 15 17:53 #52689

Sziasztok!

Napelem rögzítéssel kapcsolatban milyen talasztakataitok vannak? Hogy érdemes rögzíteni?
Én ragasztással szeretném. A tetőm (fém) nem teljesen sík. Arra gondoltam, h nem veszek műanyag sarkokat vagy élet, hanem 2db 4m-es alumínium "L" profilt ragasztok fel és azokra csavarozom a paneleket. Olyan magasra tenném, hogy a tetőablak elferjen alatta. Működhet? Milyen ragasztóval?

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 12 23:07 #52685

Kedves solarban jártas lakóautósok,

most kezdem a dolgot, próbáltam tájékozódni Elnézést ha nem jól kérdezek.
A következő igényekhez keresek megoldást:
6 személyes lakóautó hűtővel-ezt tanácsolták külön körre kötni, felmerült egy hordozható, amit a hűtőhöz használhatnék, vagy az macera?
tv nincs de laptop igen
elsősorban biwak
fotós lámpák időnként vagy valami kis szerszámgép- a fotós lámpát megkérdeztem, az ínverter bírja.

ehhez néztem invertert
panelectron magyar gyártmáy sw 2000 w 12 v valódi sinusos-
de milyen solar elemet használjak?
Elvileg télen is használnám- ezért a monikristályos lenne jobb
néztem a Elfenland El 45 250 W
itt azt hallottam, hogy a legkisebb teljesítmányű cella teljesítményét hozza az egész modul, tehát az íves alkóvra ragasztással eleve csökkentem a hatékonyságot. Ez ígaz? Ha igen, a CIS szisztéma nem ilyen?
Néztem még a Frontier 170 s 47625-is
Ez így hülyeség? Nem tudom mi kompatibilis és mi kapható.
A tetőn elvileg van hely tobbféle méretnek is . Részben keresnék valakit, aki megtervezné, és esetleg egy útmutatást is ad az elektromos rész szereléséhez.
Köszönöm a választ!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 11 06:51 #52666

portland írta:

Koszonom,
Mivel a lajtanal is meszebb elek,nem tudom mi az,pontosan leirnad?ezeket a 40 ezer ft os neve sincsen aksikat NE is nezzem?

:meghajol

A "Lajta" kis hazánk nyugati kapujának folyója, -az osztrák határnál-, azaz ez Ausztriát jelenti, pontosabban Bécs városát....

Én a kérdésedre válaszoltam, -szakmai ismereteim alapján, villamos üzemmérnökként- de a zsebeddel Te gazdálkodsz...
Már többször olvashattad tőlem:"Mindig a szegény ember pocsékol"

:meghajol :meghajol

:sorry


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 10 20:29 #52662

portland írta:

Koszonom,
Mivel a lajtanal is meszebb elek,nem tudom mi az,pontosan leirnad?ezeket a 40 ezer ft os neve sincsen aksikat NE is nezzem?

Mérlegeld az ár-érték-élettartam viszonyát. Egy nevenincs 100-ast, már meg tudsz vásárolni 35 ezresért, ami elketyeg 5-6 évet, ha megfelelően használod. Na nem nagy mutatvány, csak ismerni kell a lelki világát.
Persze Miklósnak igaza van, hogy a MOLL egy kiváló akku, és verhetetlen, de kérdés, ezt milyen anyagi ráfordítás árán teszi. Nekem egy nyolcadik életévét taposó, noname akku van beépítve, és nyoma nincsen annak, hogy gyengélkedne, pedig annak idején mindösszesen 26 ezres értéket képviselt a vételára. Ezzel, mi gond nélkül elvagyunk egy hetet töltés nélkül, és még napelem sem támogatja.
Ez az érem másik fele. A döntés nálad van. :-)


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 10 19:51 #52661

Szerintem egy "mezei" AGM Bannert nyugodtan nézegethetsz.
portland írta:

Koszonom,
Mivel a lajtanal is meszebb elek,nem tudom mi az,pontosan leirnad?ezeket a 40 ezer ft os neve sincsen aksikat NE is nezzem?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 10 15:57 #52657

Koszonom,
Mivel a lajtanal is meszebb elek,nem tudom mi az,pontosan leirnad?ezeket a 40 ezer ft os neve sincsen aksikat NE is nezzem?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.