Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Solár Lakóautóra

Több
2019 dec. 13 08:03 #55733

Anno én is foglalkoztam ezekkel a problémákkal, amikor egy 300W-os panel került a csiga tetejére (Chausson, 1990). Felhasználva elktronika és elektrotehnikai ismereteimet, megterveztem és készitettem egy "fekete" dobozt, ami terv szerint kellet volna: egyrészt álandó töltést biztositani a fedélzeti 100A-es és a motorinditó 90A-es akkujának minden szituációban (menet közben, állva offkempingben, állva kempingben hálozaton lógva). Aztán, mikor külömböző "csodajelenségekben" kezdett részem lenni, lemondtam az egészről és a "nalássuk, igy hogy megy" alapon a kovetkező megoldásra jutottam: vissza minden madzagot eredeti helyére, a szolár MPPT vezérlőnek az akku kimenetét a fedélzeti akku megfelelő sarkaira kőtve minden rendesen működött. Persze Murphy nem alszik, és rá kellet jönnöm hogy csak van valami bibi a dologban, miután sorra megadta magát az automata műhold vezérlőm és a Truma bojlerem vezérlője. Szerencsére a Truma vezérlőt verőfényes napsütésben méricskéltem és láttam a baj okát: 14,8V feszültség volt a rendszerben! Ezután ujra átgondoltam a dolgokat és végmegoldásnak ez lett: mivelhogy csak az automata műhold vezérlő és a truma automatikája érzékeny áramingadozásra és enyhe túlfeszültségre ezeket külön kötöttem a MPPT vezérlő szabályozott kimenetére, a többi maradt ahogy volt. Igy már négy éve müködik hibátlanul a rendszer. A téli pihenő alatt egy 50A-es diodán keresztül egy kapcsolóval összekötöm a fedélzeti és az inditó akkut, igy álandóan töltést kapnak amikor süt a nap.
Ez igy, öreg csigák estében egyszerű megoldás. Az ujjab tipusoknál meg kell jól vigyulálni az "elektroblokkot" mert a legtöbbnek van gyárilag szolár bemenete, ahova profin be lehet kötni a panelvezérlőt is.
DE: elektrótehnikai ismeretek hiányában SENKINEK se AJÁNLOM hogy nekiálljon a fedélzeti vilanyszerelést "farigcsálni" ! Rázni biztos nem ráz (de még azt is ha hálozaton vagyunk!!!!! ), de könyen tűzveszély oka lehet!


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni
Megköszönte: NagyPapa, gattila, apóka

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 13 00:11 #55732

Információk hiányában is az az érzésem a rajzot nézve a Katand autójában nemvolt vagy elöregedett a stabil 12 voltot adó technika. A Lovi új szemléletű lakójában viszont vélhetően van ! gyári kiépítésű
stabil 12 volt. Azt követően a minden fogyasztót a vezérlőn vinni szerencsés ? Ide a vezérlőre a feszültség érzékeny kis teljesítmény felvételű kütyüket lehetne.Mégpedig azokat is összességükben a s.panel és A N N A K vezérlője Watt/volt/amper határain belül .A rajz alapján a vezérlő kijelzőjén negatív előjelű áramok fognak megjelenni és olyan amper értékek amelyekre NEM készítették a vezérlőt .A vezérlőt az s.panel által produkált volt és amper kezelésére találták ki azt tudja kezelni. Ehhez képest a fogyasztók egyidejű működtetése jóval nagyobb ampert eredményezhet mint amire a vezérlő még alkalmas .Az én vezérlőmnek hűtőbordás a háta .Ha 200 watt lejön a tetőről 4mm -es vezetéken , majd a vezérlőn tovább az akkuhoz ez működik. De amikor a fogyasztókat egyszerre bekapcsoljuk hűtő,laptop,tévé,telefontöltő,mittudomén az összesen 800-1000 watt .EZ már négyszerese az eredeti terhelésnek.Ugyan ez a vezeték elég ehhez ?! Majd teszünk vastagabbat !.Azt az ampert meg a vezérlő tudja kezelni? Nincs villamos szakirányú végzettségem ,kétségeim igen.!
apóka

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 12 22:58 #55731

KATAND írta:

Én ennyit tettem,3 éve van így és tökéletesen működik.legalábbis azt hiszem:)
Ahová ment eredetileg az aksiról a fogyasztókra a vezeték ,oda most a vezérlőről
vittem a vezetéket.Persze az invertert az direktben az aksiról kötöttem be.
Lehet hogy túl leegyszerűsítettem ,de jó.

Melléklet:

Fájlnév: SOLARBEKTS.pdf
Fájlméret:53 KB
Az a négyzet, amire azt írtad, hogy "fogyasztások", az mi pontosan a gépeden?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 12 10:47 #55730

KATAND írta:

Én ennyit tettem,3 éve van így és tökéletesen működik.legalábbis azt hiszem:)
Ahová ment eredetileg az aksiról a fogyasztókra a vezeték ,oda most a vezérlőről
vittem a vezetéket.Persze az invertert az direktben az aksiról kötöttem be.
Lehet hogy túl leegyszerűsítettem ,de jó.

Melléklet:

Fájlnév: SOLARBEKTS.pdf
Fájlméret:53 KB

Gondolom azért minden áramkört külön-külön lebiztosítottál? Működni működik a rendszer, csak az a probléma, hogy a töltésvezérlődön keresztül megy minden áram, abban az esetben is ha megküldöd a rendszert a fogyasztói oldalon a töltésvezérlő teljesítményénél nagyobb árammal. Akkor az megy a levesbe. További probléma ha az akkumulátoroddal történik valami és nincs biztosítva vagy nem megfelelően akkor is csuda dolgokat fog csinálni.
Üdv:Feri

Megköszönte: KATAND

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 12 09:15 #55729

Én ennyit tettem,3 éve van így és tökéletesen működik.legalábbis azt hiszem:)
Ahová ment eredetileg az aksiról a fogyasztókra a vezeték ,oda most a vezérlőről
vittem a vezetéket.Persze az invertert az direktben az aksiról kötöttem be.
Lehet hogy túl leegyszerűsítettem ,de jó.

Melléklet:

Fájlnév: SOLARBEKTS.pdf
Fájlméret:53 KB

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 11 17:54 #55728

Igen és jó lesz! Azért egy biztit rakjál a vezetékbe a napelemeid teljesítményéhez igazítva.
Üdv:Feri

Megköszönte: NagyPapa, Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 11 17:10 #55727

f3r1 írta:

Lovi írta:
NagyPapa írta:
Srychy írta:
Így azért mégsem lett jó, még a pirosozással együtt sem!
.....



Szerintem pedig jó a rajz.. ......



De a lényeg, most, az én esetemben: CSAK A SZOLÁR VEZÉRLŐ "AKKUMULÁTOR" KIMENETÉNEK BEKÖTÉSI HELYE.
... Ezt kell bekötnöm... valahova. De hova?


A válasz ott van leírásodban "SZOLÁR VEZÉRLŐ "AKKUMULÁTOR" KIMENETE" megfelelő keresztmetszetű vezetékkel kösd be. ....
Üdv:Feri

Szia Feri!
A válasz ott van leírásodban "SZOLÁR VEZÉRLŐ "AKKUMULÁTOR" KIMENETE" megfelelő keresztmetszetű vezetékkel kösd be. ..az akkumulátor megfelelő polaritású sarkaira közvetlen.

Így gondoltad?

Mert már ebben sem voltam biztos, miután Srychy rajzára is az lett mondva, hogy nem jó.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 11 12:30 #55724

[/quote]
A válasz ott van leírásodban "SZOLÁR VEZÉRLŐ "AKKUMULÁTOR" KIMENETE" megfelelő keresztmetszetű vezetékkel kösd be. A többihez ne is nyúlj, ha jól működik. Mindenki aki segíteni próbál jót akar, de tudomásul kell venni, hogy kortól, műszaki állapottól, műszaki megoldástól függően kismillió variáció létezik. Szakmai hozzáértés nélkül nem szabad tovább menni.
Üdv:Feri[/quote]LIKE :)

Megköszönte: NagyPapa, f3r1

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 11 09:42 #55723

Nem szeretnék senkinél okosabb lenni , senkit megsérteni, de egy jó kapcsolási rajz többet ér sok oldal szövegnél annak aki tudja olvasni. Ezért úgy gondolom, hogy nem lenne felesleges feltenni egy ilyen rajzot ami általános , nem kapcsolódik egy meghatározott lakóautó típushoz Aki most épít, egy az egyben fel tudná használni, a többi pedig adaptálhatná a sajátjához. Egyszerű rendszerre gondolok, ami kezelni tudja a hálózati csatlakozást, a generátor-,és a napelem feszültségét. Szerintem mindannyian hálásak lennénk ha feltennéd Nagypapa.

Megköszönte: Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 11 09:32 #55722

Lovi írta:

NagyPapa írta:
Srychy írta:
Így azért mégsem lett jó, még a pirosozással együtt sem!
A szolár szabályzó kimenetét miért rakjátok -többen is- a töltő és a fedélzeti tápegység közös ágára??
Ennek ugyanis így semmi értelme!
Így rövidre zárod a fedélzeti tápegység kimeneti pontját a szolár szabályzó stabil 12 Voltos kimenetével!!



Szerintem pedig jó a rajz.. Itt a fedélzeti szabályzó bemenete van rákötve az aksira. A fedélzeti szabályzó kimenetére csak az autó fogyasztói mennek. Amire itt csak utalás van...

Az utolsó válaszomnál megnéznéd még egyszer azt a rajzot?....

Szerintem Srychyvel nem egy rajzról beszéltek.
A Te hozzászólásodban az én "ákom-bákom" rajzom van csatolva amin kék vonalozás van. Ezen még oda van rajzolva a szolár töltő "kislámpás" kimenete.

Aztán megbeszéltük, hogy nincs is erre szükségem és készült egy új raj, amin "kislámpás" kimenet üresen van hagyva.
Ezt egészítette ki Srychy pirossal.
Amit Írtál NagyPapa, az a "kislámpás" kimenetre vonatkozik, é legalábbis így értelmeztem.

De a lényeg, most, az én esetemben: CSAK A SZOLÁR VEZÉRLŐ "AKKUMULÁTOR" KIMENETÉNEK BEKÖTÉSI HELYE.
A vezérlőbe a napelem bemenet egyértelmű.
A "kislámpás" kimenetet kihagyom.
Marad a vezérlő akku kimenete. Ezt kell bekötnöm... valahova. De hova?


A többi meg meg van és nem is nyúlnék hozzá, mert jól működik.

A válasz ott van leírásodban "SZOLÁR VEZÉRLŐ "AKKUMULÁTOR" KIMENETE" megfelelő keresztmetszetű vezetékkel kösd be. A többihez ne is nyúlj, ha jól működik. Mindenki aki segíteni próbál jót akar, de tudomásul kell venni, hogy kortól, műszaki állapottól, műszaki megoldástól függően kismillió variáció létezik. Szakmai hozzáértés nélkül nem szabad tovább menni.
Üdv:Feri

Megköszönte: NagyPapa, Srychy

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 10 22:05 #55720

Bontott Panasonic akkuk, amik szolgáltak lélegeztetőkben, utána fagyis kocsikból kerültek leselejtezésre. Nem tudom milyen rendszerűek, állitólag AGM. 6 db 18 amperórás van párhuzamosan kötve. Pont 1000 Ft volt darabja, amennyit a "MÉH" adott volna érte :) Szóval nem valami nagy durranás, de eddig jól szolgáltak.

Lovi írta:

Most olvasom a korábbi hozzászólásokban, hogy azért nem sima ólomaksid van, amiről megy másfél napot.
gattila írta:
Egész pontosan ez van. euronics.hu/termekek/zanussi-zrg11600wa-...utoszekreny/p/153436

Két fő szempontom volt, a zaj, (37 dB) és a fogyasztás: Éves áramfogyasztás: 113 kWh. Ha ezt elosztod 365-tel, nagyjából meg is van a napi fogyasztásod. :) Ez azért nem olyan sok. Az inditó áramfelvétele is elfogadható, elvisz az 1000/2000 wattos inverter. (azt hiszem ilyen: www.conrad.hu/hu/szinuszos-inverter-auto...00-12-g-1277820.html ) A nyáron teljesen meg voltam elégedve vele. Menet közben rossz úton néha lekapcsoltam - ne verődjön a kompresszora. Elég hosszú a visszamelegedési ideje is.
Lovi írta:
gattila írta:
Nekem Zanussi kompresszoros hűtő van a lakóban. Kb. 100 Ah munkaakkuról elmegy inverterrel másfél napig töltés nélkül. Annál több talán neked sem kell.....

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 10 20:48 #55718

Most olvasom a korábbi hozzászólásokban, hogy azért nem sima ólomaksid van, amiről megy másfél napot.
gattila írta:

Egész pontosan ez van. euronics.hu/termekek/zanussi-zrg11600wa-...utoszekreny/p/153436

Két fő szempontom volt, a zaj, (37 dB) és a fogyasztás: Éves áramfogyasztás: 113 kWh. Ha ezt elosztod 365-tel, nagyjából meg is van a napi fogyasztásod. :) Ez azért nem olyan sok. Az inditó áramfelvétele is elfogadható, elvisz az 1000/2000 wattos inverter. (azt hiszem ilyen: www.conrad.hu/hu/szinuszos-inverter-auto...00-12-g-1277820.html ) A nyáron teljesen meg voltam elégedve vele. Menet közben rossz úton néha lekapcsoltam - ne verődjön a kompresszora. Elég hosszú a visszamelegedési ideje is.
Lovi írta:
gattila írta:
Nekem Zanussi kompresszoros hűtő van a lakóban. Kb. 100 Ah munkaakkuról elmegy inverterrel másfél napig töltés nélkül. Annál több talán neked sem kell.....

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 10 20:17 #55717

NagyPapa írta:

Srychy írta:
Így azért mégsem lett jó, még a pirosozással együtt sem!
A szolár szabályzó kimenetét miért rakjátok -többen is- a töltő és a fedélzeti tápegység közös ágára??
Ennek ugyanis így semmi értelme!
Így rövidre zárod a fedélzeti tápegység kimeneti pontját a szolár szabályzó stabil 12 Voltos kimenetével!!



Szerintem pedig jó a rajz.. Itt a fedélzeti szabályzó bemenete van rákötve az aksira. A fedélzeti szabályzó kimenetére csak az autó fogyasztói mennek. Amire itt csak utalás van...

Az utolsó válaszomnál megnéznéd még egyszer azt a rajzot?....

Szerintem Srychyvel nem egy rajzról beszéltek.
A Te hozzászólásodban az én "ákom-bákom" rajzom van csatolva amin kék vonalozás van. Ezen még oda van rajzolva a szolár töltő "kislámpás" kimenete.

Aztán megbeszéltük, hogy nincs is erre szükségem és készült egy új raj, amin "kislámpás" kimenet üresen van hagyva.
Ezt egészítette ki Srychy pirossal.
Amit Írtál NagyPapa, az a "kislámpás" kimenetre vonatkozik, é legalábbis így értelmeztem.

De a lényeg, most, az én esetemben: CSAK A SZOLÁR VEZÉRLŐ "AKKUMULÁTOR" KIMENETÉNEK BEKÖTÉSI HELYE.
A vezérlőbe a napelem bemenet egyértelmű.
A "kislámpás" kimenetet kihagyom.
Marad a vezérlő akku kimenete. Ezt kell bekötnöm... valahova. De hova?


A többi meg meg van és nem is nyúlnék hozzá, mert jól működik.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 10 15:17 #55716

Egész pontosan ez van. euronics.hu/termekek/zanussi-zrg11600wa-...utoszekreny/p/153436

Két fő szempontom volt, a zaj, (37 dB) és a fogyasztás: Éves áramfogyasztás: 113 kWh. Ha ezt elosztod 365-tel, nagyjából meg is van a napi fogyasztásod. :) Ez azért nem olyan sok. Az inditó áramfelvétele is elfogadható, elvisz az 1000/2000 wattos inverter. (azt hiszem ilyen: www.conrad.hu/hu/szinuszos-inverter-auto...00-12-g-1277820.html ) A nyáron teljesen meg voltam elégedve vele. Menet közben rossz úton néha lekapcsoltam - ne verődjön a kompresszora. Elég hosszú a visszamelegedési ideje is.
Lovi írta:

gattila írta:
Nekem Zanussi kompresszoros hűtő van a lakóban. Kb. 100 Ah munkaakkuról elmegy inverterrel másfél napig töltés nélkül. Annál több talán neked sem kell.....
Lovi írta:
Amúgy utólag átgondolva - mivel már meg van a 2 db cigs napelem - nem vagyok meggyőződve a napelem szükségességéről. Alapból majd minden nap sokat megyünk. Vadkempingezünk. A sok menéstől tölt a generátor. Ha nem megyünk, többnyire már a nap sem süt. Ez azt indokolja, hogy inkább az akkut fejlesszem legalább 2×100 Ah-s lifepo4-re, ahhoz, hogy elmenjen egy kompresszoros hűtő. Viszont az olyan összeg, hogy azért kapok egy modern, új, gázos hűtőt, és akkor elég a mostani 95 Ah- s akku, mert eddig az áram elég volt, csak a hűtőm vacakol.
Köszi. Ez így jól hangzik. De nem gondoltam, hogy 1 db 100Ah-s akku elviszi. Nem tudom hány wattos a hűtőd - majd írd meg - de talán olyan 600 wattot elfogyaszt 24 óra alatt. Az 50 amper. És ki lehetne venni annyit egy 100 Ah- akkuból? Lifepo4-ből ki lehet. Hol hibázik a számolás?
Neked van mélymerülés elleni védelmed?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 10 12:28 #55714

Srychy írta:

Így azért mégsem lett jó, még a pirosozással együtt sem!
A szolár szabályzó kimenetét miért rakjátok -többen is- a töltő és a fedélzeti tápegység közös ágára??
Ennek ugyanis így semmi értelme!
Így rövidre zárod a fedélzeti tápegység kimeneti pontját a szolár szabályzó stabil 12 Voltos kimenetével!!



Szerintem pedig jó a rajz.. Itt a fedélzeti szabályzó bemenete van rákötve az aksira. A fedélzeti szabályzó kimenetére csak az autó fogyasztói mennek. Amire itt csak utalás van...

Az utolsó válaszomnál megnéznéd még egyszer azt a rajzot? Azon össze van kötve az akku pozitív pontjára a szolár akkutöltő kapcsa, a fedélzeti 230/12 V töltő és a fedélzeti tápegység bemenete is, ha jól értelmezem az ilyen ákom-bákom rajzokat! Ha így van akkor jogos az írásom, ugyanis a fedélzeti szabályzó kimeneti közös ágára kéne rákötni a szolár szabályzó "lámpa" jelzésű sorkapcsait, azaz így helyettesítem a köldökzsinór mentes állapotot!
Nem csinálok rajzot, mert nem egyformák a különféle lakóautók belső elrendezése, huzalozása!
Nagyon sok lakóautónál nem is válik ketté a fedélzeti tápegység és a fedélzeti elektronika, ott csak a relékkel leválasztott kapcsolható terhelések vannak kivezetve!
Ott nem is tudod így simán bekötni a szolár szabályzód, lámpa jelzésű pontjait!!
Nálam viszont a fedélzeti akkutöltő tápegységtől függetlenül van szerelve egy stabilizátoros elektronika, de ott is, külön meg kellett csapolnom a közös kimenetét, ahova rá lehet kötni! Utána nálam is kapcsolható relés kimenetek vannak a különböző fogyasztó rendszereknek, mint pl: 1., Világítás-táp, 2., Vízszivattú-táp, 3., TV- táp., 4., Szatelitvevő-táp....5., Parabola antenna-táp...
Máshol ezek Aux-1, Aux-2 néven is szoktak lenni...
:meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 10 05:46 #55713

Így azért mégsem lett jó, még a pirosozással együtt sem!
A szolár szabályzó kimenetét miért rakjátok -többen is- a töltő és a fedélzeti tápegység közös ágára??
Ennek ugyanis így semmi értelme!
Így rövidre zárod a fedélzeti tápegység kimeneti pontját a szolár szabályzó stabil 12 Voltos kimenetével!!



Szerintem pedig jó a rajz.. Itt a fedélzeti szabályzó bemenete van rákötve az aksira. A fedélzeti szabályzó kimenetére csak az autó fogyasztói mennek. Amire itt csak utalás van...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 10 05:33 #55712

Lovi írta:

gattila írta:
Nekem Zanussi kompresszoros hűtő van a lakóban. Kb. 100 Ah munkaakkuról elmegy inverterrel másfél napig töltés nélkül. Annál több talán neked sem kell.....
Lovi írta:
Amúgy utólag átgondolva - mivel már meg van a 2 db cigs napelem - nem vagyok meggyőződve a napelem szükségességéről. Alapból majd minden nap sokat megyünk. Vadkempingezünk. A sok menéstől tölt a generátor. Ha nem megyünk, többnyire már a nap sem süt. Ez azt indokolja, hogy inkább az akkut fejlesszem legalább 2×100 Ah-s lifepo4-re, ahhoz, hogy elmenjen egy kompresszoros hűtő. Viszont az olyan összeg, hogy azért kapok egy modern, új, gázos hűtőt, és akkor elég a mostani 95 Ah- s akku, mert eddig az áram elég volt, csak a hűtőm vacakol.
Köszi. Ez így jól hangzik. De nem gondoltam, hogy 1 db 100Ah-s akku elviszi. Nem tudom hány wattos a hűtőd - majd írd meg - de talán olyan 600 wattot elfogyaszt 24 óra alatt. Az 50 amper. És ki lehetne venni annyit egy 100 Ah- akkuból? Lifepo4-ből ki lehet. Hol hibázik a számolás?
Neked van mélymerülés elleni védelmed?

A számolásod ott hibádzik, hogy a hűtő nem megy állandóan. az én hűtőm is (230V75W.) elmegy 48 órát inverterről. Töltés nélkül, ha nem megy más az autóban. 1 db 110Ah- ás aksiról.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 09 23:26 #55711

NagyPapa! Nem csinálnál egy bekötési rajzot? Az sokszor egyértelműbb, mint a szöveges leírás.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 09 23:20 #55710

gattila írta:

Nekem Zanussi kompresszoros hűtő van a lakóban. Kb. 100 Ah munkaakkuról elmegy inverterrel másfél napig töltés nélkül. Annál több talán neked sem kell.....
Lovi írta:
Amúgy utólag átgondolva - mivel már meg van a 2 db cigs napelem - nem vagyok meggyőződve a napelem szükségességéről. Alapból majd minden nap sokat megyünk. Vadkempingezünk. A sok menéstől tölt a generátor. Ha nem megyünk, többnyire már a nap sem süt. Ez azt indokolja, hogy inkább az akkut fejlesszem legalább 2×100 Ah-s lifepo4-re, ahhoz, hogy elmenjen egy kompresszoros hűtő. Viszont az olyan összeg, hogy azért kapok egy modern, új, gázos hűtőt, és akkor elég a mostani 95 Ah- s akku, mert eddig az áram elég volt, csak a hűtőm vacakol.
Köszi. Ez így jól hangzik. De nem gondoltam, hogy 1 db 100Ah-s akku elviszi. Nem tudom hány wattos a hűtőd - majd írd meg - de talán olyan 600 wattot elfogyaszt 24 óra alatt. Az 50 amper. És ki lehetne venni annyit egy 100 Ah- akkuból? Lifepo4-ből ki lehet. Hol hibázik a számolás?
Neked van mélymerülés elleni védelmed?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 09 20:22 #55709

gyusza T3 írta:

zsozsy írta:
Srychy írta:
Kedves Zsozsy!
Nem gúnyolódásnak szántam amit írtam.
Ha úgy érzed akkor elnézésed kérem.
Semmi baj! Felejtős.

Nini, Zsozsy, helló!!!
Ja :smt039

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.