Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

emo Solár Lakóautóra

Több
2021 máj. 10 21:10 #56913

Szia Géza. A kismegszakítónak akkor van jelentősége, ha alul lenne méretezve. Ha jól méretezték a napelemhez, akkor örök életű ez is, és vélhetőleg soha nem kell cserélned. A zárlatnál, pedi ez is kiold.
üdv: Nyomi


Nyomi
Megköszönte: vip001

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 máj. 10 10:38 #56912

vip001 írta:

Sziasztok!
Lakóautó napelemes. rendszerénél töltésvezérlőhöz a biztosítékok most audios hifi rendszereknél használt átlátszó házban lévő olvadó biztosítékok vannak. Szerelő kimegszakítókat javasol praktikusabb megoldásként.
Ez jó megoldás lakóautós esetben? Kíváncsi lennék a véleményetekre. Üdv. Géza
Igen. Nekem is kismegszakító van. 2pólusú.

Megköszönte: vip001

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 máj. 10 10:14 #56911

Sziasztok!
Lakóautó napelemes. rendszerénél töltésvezérlőhöz a biztosítékok most audios hifi rendszereknél használt átlátszó házban lévő olvadó biztosítékok vannak. Szerelő kimegszakítókat javasol praktikusabb megoldásként.
Ez jó megoldás lakóautós esetben? Kíváncsi lennék a véleményetekre. Üdv. Géza

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 máj. 09 10:14 #56909

Az Inverter 3000 W-os módosított szinusz

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 máj. 09 10:12 #56908

A töltésvezérlő 30 A-es

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 máj. 09 10:11 #56907

Megmértem mind a két aksit külön külön, 13,2 V.

A Szolár panelről lejövő vezeték 36-ot mutatott.

És ugyanaz a helyzet mint volt, megint bejönnek azok a villogó képek amit fölraktam azt korábban. Úgyhogy fogalmam sincs mi lehet.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 máj. 05 06:37 #56897

nomad50 írta:

Rendben, megfogadom a tanácsodat, köszönöm szépen!
Szívesen!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 máj. 05 06:30 #56896

Rendben, megfogadom a tanácsodat, köszönöm szépen!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 máj. 04 21:05 #56895

nomad50 írta:

Addig jutottam, hogy ki akartam kötni a s.panel + szálát, és ahogy megmozdítottam, abbahagyta a villogást és azóta műkszik ismét:)) Nem tom, mi lehetett a gond.
Köszönöm a gyors segítséget!
Azért ez így nem f@sza. Járj utánna mi lehetett a gond mert újra előfordul(hat) a hiba. Esetleg lehet a vezeték rögzítéssel(kötésekkel) gond ,a vezérlőn belül forrasztási hiba a kivezetésnél stb.......

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 máj. 04 16:42 #56894

Addig jutottam, hogy ki akartam kötni a s.panel + szálát, és ahogy megmozdítottam, abbahagyta a villogást és azóta műkszik ismét:)) Nem tom, mi lehetett a gond.
Köszönöm a gyors segítséget!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 máj. 04 05:58 #56893

Nem tom, megméregetek, amit tudok, 2db 2 éves 100Ah-s munkaakksi van,persze ez nem jelenti azt, hogy nem mehet tönkre

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 máj. 04 05:55 #56892

Hivnálak,de nincs meg a számod:)
Esetleg messenger?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 máj. 03 19:19 #56891

Nekem Is epever van, nem vagyok szakértő, de a jelekből én azt szüröm le, hogy Akksival van baja, nem lehet zárlatos vagy valami más?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 máj. 03 18:17 #56890

...nekem ez azt mondja ,hogy a fedélzeti akku rossz ! Válaszd le ,kösd ki a fedélzeti akku-kat ,mérj rá külön . hány volt .Az epeverből kösd ki a s.panel + és - szálait .Mérd le ezt is .Mit mutat ? elvileg napsütésben a s.panelek gyári CIMKE ! szerinti értékeit 21volt i és 5,5 A i, nyitott áramkör esetén. Hány amperes a vezérlő ? Az akku felé talán 13,8-- 14 ,5 volt a töltőáram .Hívj fel !.Hallgasd meg mit mondanak mások az értők. A sajátomat én állítottam össze 2/4 ezer watt tiszta sinus inverterrel .Dilettáns üdv

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 máj. 03 17:51 #56887

Üdv!
van egy EPEVER mppt töltésvezérlőm, ami eddig jól működött, de most azt mutatja a kijelző felváltva, amit a képeken látni és nem tölt. vajon mi lehet a gond?

Bármilyen segítség jól jönne, előre is köszönöm!

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 márc. 28 09:42 #56852

zsozsy írta:

MOST ,hogy szép idő van méregettem eggyet.
100wp+140wp napelemek terheletlenül(jelentéktelen terheléssel) 13,8v-14,2v közt termeltek.............
Ma reggel 9órakor ránéztem a szolár töltésre és 13,9v-14,3v-t mutatott. Jó lesz ez :cheer:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 márc. 27 13:53 #56851

MOST ,hogy szép idő van méregettem eggyet.
100wp+140wp napelemek terheletlenül(jelentéktelen terheléssel) 13,8v-14,2v közt termeltek.
Bekapcsolva a hűtőt ,10A feletti terheléssel 13,4v-ra esett vissza a fesz.
Mindkét napelemet lemértem külön-külön és a 10A felvétel durván elosztva a két napelemre:
100wp-nél 4A ,még a 140wp-nél 6A PWM vezérlőkkel külön-külön
A 100as napelem az mono és megdöntve van a busz elején ,míg a 140-es az poly és a tetőn van vizszintesen.
Röviden ennyi................
Szép hétvégét mindenkinek!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 márc. 24 15:41 #56846

Az ólom-sav akkuk nem szeretik, ha C/5-nél nagyobb árammal töltik őket, mert kiszáradnak (pezsegnek, ami pezseg, elszáll). Azaz 100Ah akksit 20A-rel. Ha többel töltjük az AGM-et vagy Gélt, még utána se tudjuk tölteni ioncserélt vízzel, de büdösnek legalább büdöset csinál. Új akkukat sose párosítsunk régiekkel, még ha azonos gyártó azonos típusszámú akkuja is! Megölik egymást. Ólom akupakkot nem érdemes bővíteni, csak egyben cserélni, mert a régiek és az újak kölcsönösen kinyírják egymást (az egyik mindig alultöltve él, a másik meg túltöltve, és mindkettő elégséges az akku halálához).

Megköszönte: Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 febr. 25 14:32 #56800

Hallgass Nagy Papára, én nem bántam meg. Nekünk 2 db 90 wattos van fent. 2 db 80 amperes akkut tölt. Az általad jelzett Hollandiától- Spanyolországig többször voltunk több hétig. Soha nem volt gondunk. Igaz 3 napnál tovább nem álltunk egy helyen. Ha napra állsz, normál használat esetén délelőtt 10 - 11 órára feltöltöttet jelez a szabályozó. Ha naponta mész 100 - 200 km-t, akkor lehet árnyékba is állni. Hosszú jó utakat nektek.


Szeret

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 febr. 25 13:38 #56795

Köszönöm a válaszodat! Az a helyzet, hogy itthon kevesebbet szoktunk lakózni, inkább külföldön. Hollandiától-Spanyolországig. Nyilván ezt nehéz kalkulálni. Csak egy elemet tudok rakni a tetőre, a mostani helyére. Ez egy standard 1650*990 panel. Így a vékonyfilmes panel nem jöhet szóba. Az lehet egy megoldás, hogy monokristályost rakok fel, nagyobb teljesítményűt.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.