Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Solár Lakóautóra

Több
2019 jan. 21 01:48 #54345

Nyomi írta:

A segédkeret tovább növeli a súlyt. Az is igaz, hogy a merev keretet, ha kevesebb helyen rögzítem, akkor agy csavarra több feszítőerő jut. Akkor azt már pláne nem mindegy hová rögzítem.
Az alu. felfogató sínnel 2-3 kg-ból megoldható. És az masszív. Csak egy felesleges lomot ne rakj be és már meg is spóroltad a súlyt.

Az megint más kérdés, hogy egy potencionális időzített bombát hozol létre vele, mert csak idő kérdése, hogy mikor fog beázni egyik másik lefogatási pontnál. A leggondosabb víztömítés is elfárad egy idő után, és pár év eltelte után, valahol utat tör magának a víz.
Persze ha megfelelő ragasztót használsz az időzített bomba csak 30-40 év multával kezd el ketyegni. Én nem választók ragasztót, a gyártótól kérek javaslatot.[/quote]

Nyomi!
Amennyiben 30-40 év lenne a tömítők élettartama, akkor ugyan miért van az, hogy annyi beázott, szétrohadt lakóautóval lehet találkozni, és nem csak a bontószökevények között, hanem bizony sok esetben már 10 év alattiaknál is!!!!! Abban is biztos lehetsz, hogy ahány gyártó, az mind azt fogja mondani, hogy az övét a legjobb alkalmazni az adott munkára. Ebben a témában nehéz okosnak lenni, mert a gyári specifikációk, adatlapok, nem mindig egyértelműek, és egy vegyi anyagnál, nem lehet pontosan meghatározni, még gyorsított öregedési vizsgálatokkal sem, hogy mennyi is lesz a pontos élettartam. Mivel ezek a vizsgálatok laboratóriumi körülmények között zajlanak, ezért nem veszi figyelembe sok befolyásoló tényező hatását, ami drasztikus mértékben is ronthatja az adott anyag minőségét. Továbbá, a gyártók, általános körülményekre, használatra fejlesztik a termékeket, és aztán keresik a további alkalmazási helyeket, perifériákat. Ugyan vizsgálatokat végeznek nyírási erők, nyúlási paraméterekre, megadnak rugalmassági adatokat, feltüntetik a sorkeménységét, vegyszerállóságot, de azok a kezdeti állapotokra vonatkoznak, és pár év múltán, azok változása miatt éppen a lakóautók, hajók esetében, a speciális igénybevétel miatt meg sem közelítik az eredeti állapot fizikai, kémiai tulajdonságait. Történt már olyan is, hogy egy fényes, méregdrága márka, UV állónak kikiáltott szuperextratuti ragasztótömítője, 2 év múltán, egész egyszerűen szétporlott a lakó tetején. Ellenben van egy óccó aduászom, amit gombokért tudunk beszerezni, és brutálisan jó eredménnyel ragaszt, ( igaz Attila? )ráadásul a gyártó szerint nem is UV álló, mégis van már ahol 10 éve jól bírja a terhelést.
Lehetne ezt még tovább vesézni, de nem szeretném tovább untatni a kollégákat, csak had mondjam el, hogy a sok éves, évtizedes tapasztalat, és rutin, jelen esetben többet ér, mint egy multi gyorstalpalón kiképzett értékesítő gépies ajánlása.
Csak mellékesen jegyzem, meg, még nem találkoztam olyan lakóra szerelt tető csomagtartóval, amelyiknek a rögzítésénél ne lenne valahol beázás, és ez még fokozottabban vonatkozik a felszerelt létrákra, és bizony a bringaszállítókra is, amik a hátsó falakra vannak feltákolva.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: gattila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 20 22:36 #54339

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 20 21:09 #54338

Sziasztok!
Elnézést kérek, ha ezt már mások is leírták, nem olvastam túlzottan mások gondolatait a témában.
Én egy házakra is építhető sziget üzemű rendszert tettem be a kocsiba. A tetőn 2db 100 x 160 cm es 250w os napelem fért el. A gyári 80 w os akksi mellé párhuzamosan betettem még 3db 100w os solár akksit. darabja emlékeim szerint 36.000 Ft volt. A napelemek ára kb 60.000 Ft /db. A töltésvezérlő talán 20.000 Ft A színuszos inverter ami 1.200 W ig terhelhető az kb 100.000 Ft volt emlékeim szerint. Ezeket itt Pesten a 16. kerben gyártja a Tradeflex Kft, és szerintem ez a legjobb minőség. Ez stabilan látja el a kocsit árammal. Mikrót, szellőző ventillátort, Nespresso kávéfőzőt, Tv-t és pár apróságot használunk róla. Ajánlom mindenkinek. De egyébként ezek minden valamire való napelemes rendszert árusító cégnél beszerezhető. Sajnos fotókat nem készítettem a témában, de amit találtam azt feltöltöm :-)

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 20 18:42 #54336

A segédkeret tovább növeli a súlyt. Az is igaz, hogy a merev keretet, ha kevesebb helyen rögzítem, akkor agy csavarra több feszítőerő jut. Akkor azt már pláne nem mindegy hová rögzítem.
Az alu. felfogató sínnel 2-3 kg-ból megoldható. És az masszív. Csak egy felesleges lomot ne rakj be és már meg is spóroltad a súlyt.

Az megint más kérdés, hogy egy potencionális időzített bombát hozol létre vele, mert csak idő kérdése, hogy mikor fog beázni egyik másik lefogatási pontnál. A leggondosabb víztömítés is elfárad egy idő után, és pár év eltelte után, valahol utat tör magának a víz.[/quote]
Persze ha megfelelő ragasztót használsz az időzített bomba csak 30-40 év multával kezd el ketyegni. Én nem választók ragasztót, a gyártótól kérek javaslatot.


Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 19 21:50 #54331

portland írta:

Most amikor olyan ragaszto vannak hogy egy harckocsit elbir ilyen mine vitatkozni?

A harckocsit lehet, hogy megtartja, de egyes műanyagokat nem, vagy csak nagyon korlátozottan lehet ragasztani.
Az úgynevezett zsíros műanyagokat csak hegeszteni lehet, nem fogja semmilyen ragacs. Csak próbálkozz, és rájössz. :-)


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 19 20:25 #54329

Most amikor olyan ragaszto vannak hogy egy harckocsit elbir ilyen mine vitatkozni?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 19 18:26 #54326

szobrászok írta:

gyusza T3 írta:
szobrászok írta:
gyusza T3 írta:
Amúgy nem értem a tetőre szerelés görcsös ragaszkodását. Az oldalak nagyobb felület, vékony napelem ragasztva. A megfelelő besugárzási szög egyiknél sem jó, el kell fogadni. Ne szaporítsuk tovább a szót a "mivel ragasszam" témakörben. Ha elhatároztad az oldalfalra szerelést, el kell csoszogni egy ragasztási szaküzletbe, ott adnak tanácsot és nem utolsósorban megfelelő ragacs anyagot.
pl. www.alternativenergia.hu/napelemes-borit...romos-lakoauto/81119

Ahogy nézem, kb. két hete megy ez a fórumtéma, semmi előrelépéssel.
Bocs, de én gyakorlati ember vagyok nagyon nem szeretem a felesleges beszédet.

Klassz lesz Monaco felett megfordulni hogy a jó oldalát süsse a nap a lakónak. Vagy mindkét oldalára raksz eleget? És ha hátulról süt? Szerintem elég komoly adatmennyiség összegyült itt két hét alatt. Aki akar az előrelép ezeknek tudatában nem?

"Vagy mindkét oldalára raksz" katt. a linkre, ott a válasz.

persze ez a megoldás! nekem még az alján is van napelem és van egy önbeállós tükör amit alátolok a bódénak és követi a napot interurbán, hogy legyen nafta éjjelre.

Mellékletek:
Megköszönte: szobrászok

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 19 17:37 #54324

gyusza T3 írta:

szobrászok írta:
gyusza T3 írta:
Amúgy nem értem a tetőre szerelés görcsös ragaszkodását. Az oldalak nagyobb felület, vékony napelem ragasztva. A megfelelő besugárzási szög egyiknél sem jó, el kell fogadni. Ne szaporítsuk tovább a szót a "mivel ragasszam" témakörben. Ha elhatároztad az oldalfalra szerelést, el kell csoszogni egy ragasztási szaküzletbe, ott adnak tanácsot és nem utolsósorban megfelelő ragacs anyagot.
pl. www.alternativenergia.hu/napelemes-borit...romos-lakoauto/81119

Ahogy nézem, kb. két hete megy ez a fórumtéma, semmi előrelépéssel.
Bocs, de én gyakorlati ember vagyok nagyon nem szeretem a felesleges beszédet.

Klassz lesz Monaco felett megfordulni hogy a jó oldalát süsse a nap a lakónak. Vagy mindkét oldalára raksz eleget? És ha hátulról süt? Szerintem elég komoly adatmennyiség összegyült itt két hét alatt. Aki akar az előrelép ezeknek tudatában nem?

"Vagy mindkét oldalára raksz" katt. a linkre, ott a válasz.

persze ez a megoldás! nekem még az alján is van napelem és van egy önbeállós tükör amit alátolok a bódénak és követi a napot interurbán, hogy legyen nafta éjjelre.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 19 17:34 #54323

szobrászok írta:

gyusza T3 írta:
Amúgy nem értem a tetőre szerelés görcsös ragaszkodását. Az oldalak nagyobb felület, vékony napelem ragasztva. A megfelelő besugárzási szög egyiknél sem jó, el kell fogadni. Ne szaporítsuk tovább a szót a "mivel ragasszam" témakörben. Ha elhatároztad az oldalfalra szerelést, el kell csoszogni egy ragasztási szaküzletbe, ott adnak tanácsot és nem utolsósorban megfelelő ragacs anyagot.
pl. www.alternativenergia.hu/napelemes-borit...romos-lakoauto/81119

Ahogy nézem, kb. két hete megy ez a fórumtéma, semmi előrelépéssel.
Bocs, de én gyakorlati ember vagyok nagyon nem szeretem a felesleges beszédet.

Klassz lesz Monaco felett megfordulni hogy a jó oldalát süsse a nap a lakónak. Vagy mindkét oldalára raksz eleget? És ha hátulról süt? Szerintem elég komoly adatmennyiség összegyült itt két hét alatt. Aki akar az előrelép ezeknek tudatában nem?

"Vagy mindkét oldalára raksz" katt. a linkre, ott a válasz.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 19 17:25 #54322

gyusza T3 írta:

Amúgy nem értem a tetőre szerelés görcsös ragaszkodását. Az oldalak nagyobb felület, vékony napelem ragasztva. A megfelelő besugárzási szög egyiknél sem jó, el kell fogadni. Ne szaporítsuk tovább a szót a "mivel ragasszam" témakörben. Ha elhatároztad az oldalfalra szerelést, el kell csoszogni egy ragasztási szaküzletbe, ott adnak tanácsot és nem utolsósorban megfelelő ragacs anyagot.
pl. www.alternativenergia.hu/napelemes-borit...romos-lakoauto/81119

Ahogy nézem, kb. két hete megy ez a fórumtéma, semmi előrelépéssel.
Bocs, de én gyakorlati ember vagyok nagyon nem szeretem a felesleges beszédet.

Klassz lesz Monaco felett megfordulni hogy a jó oldalát süsse a nap a lakónak. Vagy mindkét oldalára raksz eleget? És ha hátulról süt? Szerintem elég komoly adatmennyiség összegyült itt két hét alatt. Aki akar az előrelép ezeknek tudatában nem?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 19 15:47 #54321

Amúgy nem értem a tetőre szerelés görcsös ragaszkodását. Az oldalak nagyobb felület, vékony napelem ragasztva. A megfelelő besugárzási szög egyiknél sem jó, el kell fogadni. Ne szaporítsuk tovább a szót a "mivel ragasszam" témakörben. Ha elhatároztad az oldalfalra szerelést, el kell csoszogni egy ragasztási szaküzletbe, ott adnak tanácsot és nem utolsósorban megfelelő ragacs anyagot.
pl. www.alternativenergia.hu/napelemes-borit...romos-lakoauto/81119

Ahogy nézem, kb. két hete megy ez a fórumtéma, semmi előrelépéssel.
Bocs, de én gyakorlati ember vagyok nagyon nem szeretem a felesleges beszédet.

Megköszönte: Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 19 00:31 #54316

Lovi írta:

gyusza T3 írta:
De miért is ne fúrjuk? A vízzáróság miatt?

Erre a fúrás gondra ajánlanám egy segédkeret (hosszanti vagy rácsszerkezet) felszerelését pl. alu zárszelvény. Ekkor csak egyszer kell megfúrni-tömíteni, bármi változás a segédkeret furkálásával elvégezhető. Ezen még biztonságosan lehet járkálni is, nem horpad-törik a tető.
És ha már ötlet, lehetne egy kábelbevezetőt is készíteni. Megfelelő méret esetén akár cső is ki-be vezethető.
A segédkeret tovább növeli a súlyt. Az is igaz, hogy a merev keretet, ha kevesebb helyen rögzítem, akkor agy csavarra több feszítőerő jut. Akkor azt már pláne nem mindegy hová rögzítem.

De pont ez lenne a kérdésem, hogy hová lehet egyáltalán rögzíteni akár a keretet, akár az egyes papucsokat?[/quote]

Erre nincsen egyértelmű szabály, mert mindegyik lakónak más és más a tetőn a merevítő lécezés kiosztása.
Azzal azért gondolom, tisztába vagy, hogy a lakód burkolata, 0.5-ös alulemez, vagy jobb esetben, 0,7-1-es műanyag lemez, és alatta néhol van fa léc, de többnyire inkább eps szigetelő lemez találhat, amiről, azért tudjuk, hogy nem éppen jó csavarmegtartó képességéről híres. Ezért azokon a pontokon, ahol belehajt valaki egy csavart, és nem talál fa lécet a szendó panel fegyverzete alatt, olyan kötést hoz létre, aminek a tartóképessége erősen tart a nulla felé. Ezért hasznosabb a Gyusza, és Attila által ajánlott megoldások egyikét alkalmazni. A bódé szélein, az éleken elhelyezett takaró profilok alatt, az esetek nagy számában, található a vázat alkotó fa lécezés. A gyártók is oda szokták felszerelni a csomagtartókat, mert az a legstabilabb része a tetőnek. Az megint más kérdés, hogy egy potencionális időzített bombát hozol létre vele, mert csak idő kérdése, hogy mikor fog beázni egyik másik lefogatási pontnál. A leggondosabb víztömítés is elfárad egy idő után, és pár év eltelte után, valahol utat tör magának a víz.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Laccci

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 18 21:40 #54314

Ezt tudnám ajánlani. Én is ilyen sint tettem fel.

www.eurowindgroup.com/hu/termekeink/811

Megköszönte: Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 18 16:23 #54313

gyusza T3 írta:

De miért is ne fúrjuk? A vízzáróság miatt?

Erre a fúrás gondra ajánlanám egy segédkeret (hosszanti vagy rácsszerkezet) felszerelését pl. alu zárszelvény. Ekkor csak egyszer kell megfúrni-tömíteni, bármi változás a segédkeret furkálásával elvégezhető. Ezen még biztonságosan lehet járkálni is, nem horpad-törik a tető.
És ha már ötlet, lehetne egy kábelbevezetőt is készíteni. Megfelelő méret esetén akár cső is ki-be vezethető.[/quote]
A segédkeret tovább növeli a súlyt. Az is igaz, hogy a merev keretet, ha kevesebb helyen rögzítem, akkor agy csavarra több feszítőerő jut. Akkor azt már pláne nem mindegy hová rögzítem.

De pont ez lenne a kérdésem, hogy hová lehet egyáltalán rögzíteni akár a keretet, akár az egyes papucsokat?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 18 13:39 #54312

De miért is ne fúrjuk? A vízzáróság miatt?[/quote]

Erre a fúrás gondra ajánlanám egy segédkeret (hosszanti vagy rácsszerkezet) felszerelését pl. alu zárszelvény. Ekkor csak egyszer kell megfúrni-tömíteni, bármi változás a segédkeret furkálásával elvégezhető. Ezen még biztonságosan lehet járkálni is, nem horpad-törik a tető.
És ha már ötlet, lehetne egy kábelbevezetőt is készíteni. Megfelelő méret esetén akár cső is ki-be vezethető.

Megköszönte: Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 18 13:03 #54311

He nem fúrom fel a napelemtartó konzolokat, hogy fog az megállni? Ezeknek a konzoloknak, papucsoknak nagyságrendileg kisebb a felülete ahhoz képest, amikor rgy flexi napelemet körbekenünk, meg vagy 15 cm-enként becsíkozzuk Sikaflexszel.

De miért is ne fúrjuk? A vízzáróság miatt?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 18 08:07 #54308

Semmiért le nem adnám róla. 300W panel, 2db 100Ah akku. Négy éve nem volt hálózaton az autó, mindig van elegendő villany. Még mikró is megy, persze korlátozottan..

Mellékletek:
Megköszönte: Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 17 19:03 #54306

Mint már korábban is írtam, nekem van egy 190 w-os napelem rendszerem. Fixen a tetőre szerelve alu. keretben. Több éven keresztül amíg nem volt a generátor a fedélzeti aksival összekötve, és csillaggarázsban parkoltam nem kellett az aksit hálózatról töltenem, hiszen a rendszerről folyamatosan töltődött . El tudta látni a fűtés, világítás stb energiaigényét. Most az átalakításnál, már a generátorral is össze lett kötve, de 12 voltos kompresszoros hűtőt kapott 12 voltos tv-vel. így teljesen el tudja látni az igényeimet, ha 2-3 naponként valamennyit megyek az autóval. De igazán csak akkor van ennek létjogosultsága, ha valaki rendszeresen bivakkol. Ha zömében kempingezik nem igen van létjogosultsága. Szerintem. Egy normális rendszer nem olcsó mulatság beszerelve. A mobil napelemek használata azért körülményes, mert bivaknál hova teszed ki, és állandóan őrzöd? És ha elmész várost nézni elteszed, vagy kockáztatsz, hogy működik. A kempingbe meg minek is? Tehát azért ezt is át kell gondolni.
A flexi napelemek megfelelő ragasztási rendszerrel tökéletesen megoldható, de anyagismeret szükséges hozzá, és nem olcsó dolog. Egyik társunk kimérte, hogy nyáron 6-7 fokkal is melegebb a tető azon része ahol a napelem fel van ragasztva.
Az alukeretesek esetében 10-12 kg/ 100 w súlytöbbletre kell számolni a flexivel szemben.
Nyomi


Nyomi
Megköszönte: Vincsenzo

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 17 18:51 #54305

A felhajtóerő állásszög függő, negatív szög esetén leszorító erő. (repülős múltamból)[

Nem merek veled vitatkozni, de én úgy emlékszem hogy a fékszárny, minél nagyobb szögbe van elhajolva, annál nagyobb felhajtóerő képződik rajta és annál nagyobb ellenállást képvisel. Vagyis fékez. Ez igaz lehet a lakóra szerelt panelra is. Nem cél a légellenállás növelése.
Csak én gondolom. Nem vagyok szakember.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 17 13:50 #54294

istozi írta:

Én nyugodtan megfúrom a tetőt. A furatba szegecsanya (UV-álló tömítővel bekenve behúzás előtt). Utána a menetes furat fölé tömítőanya leszorítva. Ettől kezdve a napfény csak fémet lát.
Biztos, hogy a ragasztott dolgok gyorsan tönkremennek a napon (tapasztaltam), szóval a felragasztott panel menetirányba eső szélét célszerű egy lecsavarozott, vagy szegeccsel rögzített fémlemezzel védeni a menetszéltől (A szegecselésről: van olyan POP-szegecs, ami gumibetétes és tartósan tömít).
:meghajol
Ne feledd, hogy a tiéd fémtetős!
A mieink -a járgányok döntő többsége- szendvicspanel!!!
A SIKAFLEX -de más típusok is- ragasztók tartósan jók, nem öregednek, nekem 8 éve van fent és olyan, mintha tegnap tettük volna fel!!!
Más: Van a Weidmuellernek olyan kültéri kábelkötegelője amely simán kibír 10 évet és nem keményedik meg!
Azért írom a 10 évet mert ennyi ideje raktunk fel belőlük sok ezret!!
A semiflexibilis panelek félig fleixbilisek, azaz ívben hajlíthatók csak, ahogy az a web site-kon is látszik!
feltekerni nem lehet őket, de pl Woodoopilot ötlete működhet, az Omnisztor első profiljába a napcella szélére ráragasztott kédercsíkkal befűzni, így árnyékol is, meg termel is!! A dőlésszöget pedig kifeszítéssel beállítom...
Így nem sütne az Omnisztor alá a nap sem!
hurrá


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: istozi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.