Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Solár Lakóautóra

Több
2016 aug. 22 10:38 #48405

udvozlok mindenkit-segítségre volna szukségem-a lakoauto tetején felmodta a szolgálatot a napelem-2-éves- garancia nem johet számításba.,a folia alatt amely nincs megsértve találtam 3 oxidáciot,ha az ujjamval megnyomom-gyengén akkor mukodik valamenyire.lehetséges a javítása?tudtok ajánlani valakit?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 aug. 11 22:39 #48361

eduvill írta:

Köszönöm NagyPapának és Nyominak a gyors segítséget. Szóval a gyári hűtőmről van szó, amit álló helyzetben gázzal üzemeltetek, csak menet közben megy 12V-al, de akkora az áramfelvétele, hogy leesik a töltő feszültség 13V-ra és véleményem szerint ha nem megyek az autóval egész nap akkor nem tölto fel tökéletesen. Ezen kívül van egy ventillátor is a hűtőnél, ennek is mennie kell álló helyzetben, hogy jól hűtsön a hűtő. Valamint a beszerelt tv nem LED, hanem sima LCD. Ezért gondoltam, hogy egy napelemmel tudnék segíteni a rendszeren, több napos egy helyben biwakolás alatt.

Elméletileg, nem volna szabad ekkora feszültségesésnek bekövetkeznie, ha minden rendben van a hálózatoddal.
Első körben, ellenőrizd, hogy a 12 Voltos rendszered, megfelelő vastagságú vezetékekkel van-e kiépítve. Az alulméretezett vezetékek is okozhatnak, jelentős feszültségesést. Ellenőrizd a csatlakozásokat is a vezetékeknél. Gyakran előfordul, hogy a nagyobb fogyasztók kábelcsatlakozásai lazán beégnek, ami szintén hasonló tüneteket okoznak.
Az sem kizárt, hogy kis teljesítményű a generátorod. Az is produkálhat problémát.
Nagy valószínűséggel, a fedélzeti akkud is el lehet öregedve. Érdemes lenne ráméretni, hogy mekkora kapacitással rendelkezik.
Had kérdezzek vissza! Nem lenne olcsóbb, és célszerűbb, ha korszerű, alacsony fogyasztású készülékeket, fogyasztókat szerelnél be a kocsiba? Úgy simán elképzelhető, hogy egy akku cserével, megoldható lenne a problémád, és nem kellene drága, és nehéz napelemeket szerelni a kocsira.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: olah80

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 aug. 10 19:12 #48359

Köszönöm NagyPapának és Nyominak a gyors segítséget. Szóval a gyári hűtőmről van szó, amit álló helyzetben gázzal üzemeltetek, csak menet közben megy 12V-al, de akkora az áramfelvétele, hogy leesik a töltő feszültség 13V-ra és véleményem szerint ha nem megyek az autóval egész nap akkor nem tölto fel tökéletesen. Ezen kívül van egy ventillátor is a hűtőnél, ennek is mennie kell álló helyzetben, hogy jól hűtsön a hűtő. Valamint a beszerelt tv nem LED, hanem sima LCD. Ezért gondoltam, hogy egy napelemmel tudnék segíteni a rendszeren, több napos egy helyben biwakolás alatt.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 aug. 09 10:24 #48357

Szia.
Bár nem derül ki milyen rendszerű a hűtőd, a 80 A-es aksinem fogja folyamatos üzemben napokon keresztül hajtani akár milyen napelemet teszel fel. A napelemek közül mindkettő ÉVES SZINTEN ezen az égövön azonos teljesítményt ad, de a beesési szög a külső hőmérséklet a felhő, árnyék jelenléte a napszak erősen befolyásolja a teljesítményt. A mono kristályos szórt fényben is jól teljesít, míg a poli erős napsütésben dolgozik jól. Tapasztalataim szerint a poli NAPI teljesítménye ideális körülmények között a névleges teljesítmény 20-25 % . Borult időben ez max. 8-10 %. Ezzel szemben a mono borult időben is 14-16 % körül dolgozik. A másik fontos dolog, hogy a töltésvezérlő az akkumulátor minden értékét figyelembe veszi, és hiába termel a napelem 1000 Ampert, ha az akkumulátor ideális töltéséhez a vezérlő szerint csak 5 amper kell annyit fog kapni. Az akkumulátor kora elhasználtsága is befolyásolja mennyi energiát lehet kivenni belőle, ezért én nagyobb akkumulátor kapacitást javasolnék, mono kristályos napelemmel, ha nem gázos a hűtő.
nekem bevált.eduvill írta:

Sziasztok!
Az idei nyaralásra beszereltem egy 12V-os LCD tv-t, egy 12V-os USB-s médialejátszót antenna nélkül. Ezen kívül van egy membrános vízszivattyú, telefonokat töltünk és világítunk ledes izzókkal. A lakóautót azért vettem, hogy a lehető legkevesebbet kelljen kempingben töltenem ezért csak kb. 3 naponta megyünk szervizelni be. a tv miatt megnövekedett az áramigényünk és elgondolkodtam egy napelemes rendszeren, mert volt rá példa, hogy lemerült a fedélzeti akku, főleg ha nem mozogtunk a 2-3 nap alatt. Egy 80Ah-s munkaakku van a rendszerben egyébként. A kérdésem az lenne, hogy mekkora teljesítményű napelemre van szükségem ezekhez a fogyasztókhoz, illetve elég-e a polikristályos kivitel. Menet közben sem töltődik maximálisan szerintem a munkaakku mert ha bekapcsolom a gyári hűtőt 12V-ra akkor a töltőfeszültség is leesik 13.9-ről 13V környékére a gyári műszer szerint.
Köszönöm!


Nyomi
Megköszönte: eduvill

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 aug. 08 14:43 #48355

eduvill írta:

Sziasztok!
Az idei nyaralásra beszereltem egy 12V-os LCD tv-t, egy 12V-os USB-s médialejátszót antenna nélkül. Ezen kívül van egy membrános vízszivattyú, telefonokat töltünk és világítunk ledes izzókkal. A lakóautót azért vettem, hogy a lehető legkevesebbet kelljen kempingben töltenem ezért csak kb. 3 naponta megyünk szervizelni be. a tv miatt megnövekedett az áramigényünk és elgondolkodtam egy napelemes rendszeren, mert volt rá példa, hogy lemerült a fedélzeti akku, főleg ha nem mozogtunk a 2-3 nap alatt. Egy 80Ah-s munkaakku van a rendszerben egyébként. A kérdésem az lenne, hogy mekkora teljesítményű napelemre van szükségem ezekhez a fogyasztókhoz, illetve elég-e a polikristályos kivitel. Menet közben sem töltődik maximálisan szerintem a munkaakku mert ha bekapcsolom a gyári hűtőt 12V-ra akkor a töltőfeszültség is leesik 13.9-ről 13V környékére a gyári műszer szerint.
Köszönöm!

Üdv Néked "eduvill"!
A 80 Ah-akksi ha jó az állapota ezeket még ki kell(ene) bírnia!
Az, hogy poli-kristályos vagy mono-kristályos, azonos wattos teljesítmény mellett nem számottevő különbséget jelent egy ilyen esetben.
Nagy házi rendszereknél már meggondolandó a dolog, mert jobb a hatásfoka a monokristályosnak, azaz, azonos méretben többet tud a mono, mint a poli!! Vigyázz azonos méretet írtam. Sőt, ott célszerű kombinálni amorf elemekkel is, amely még félhomályban, felhős időben is képes áramot termelni, igaz nem valami fényes felületi hatásfokkal!
A hűtőd, attól függően, hogy hány literes, milyen régi konstrukció, bizony akár 200 Wattot is zabálhat.
A kisebbek is 90 watt körüliek, így jogos a feszültség ilyen szintű esése.
Vagyunk jó páran akik kettő db 95 - 110 Ah akksival járunk, néha az is kevés....
Ismét írom, az akksi állapota is fontos, minél gyengébb, annál nagyobb a feszültség esése is!
Egyetlen fedélzeti 80 Ah-ás akksi töltéséhez elegendő egy 100 wattos szolár-panel is!
Ha megteheted, akkor MPPT szabályzó-töltő egységet vegyél hozzá!
A semiflexibilis, azaz hajlékony csak 4-5 mm vastag igen könnyű panelek előnye a súly, mert 3-4 kilósak!
Ha nem gond akkor nyugodtan vehetsz normál, tetőre gyártott panelt is!
Egy ilyen panel 240 - 280 wattot tud, kb 55 eFt + ÁFA áron! Igaz, ezek kb 20 - 22 kiló súlyban léteznek!
:meghajol
Remélem tudtam segíteni, Üdv NagyPapa


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: eduvill, lucien

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 aug. 07 20:45 #48352

Sziasztok!
Az idei nyaralásra beszereltem egy 12V-os LCD tv-t, egy 12V-os USB-s médialejátszót antenna nélkül. Ezen kívül van egy membrános vízszivattyú, telefonokat töltünk és világítunk ledes izzókkal. A lakóautót azért vettem, hogy a lehető legkevesebbet kelljen kempingben töltenem ezért csak kb. 3 naponta megyünk szervizelni be. a tv miatt megnövekedett az áramigényünk és elgondolkodtam egy napelemes rendszeren, mert volt rá példa, hogy lemerült a fedélzeti akku, főleg ha nem mozogtunk a 2-3 nap alatt. Egy 80Ah-s munkaakku van a rendszerben egyébként. A kérdésem az lenne, hogy mekkora teljesítményű napelemre van szükségem ezekhez a fogyasztókhoz, illetve elég-e a polikristályos kivitel. Menet közben sem töltődik maximálisan szerintem a munkaakku mert ha bekapcsolom a gyári hűtőt 12V-ra akkor a töltőfeszültség is leesik 13.9-ről 13V környékére a gyári műszer szerint.
Köszönöm!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 júl. 16 12:36 #48284

Sly írta:

Üdv mindenkinek!

Szeretném megkérdezni, van-e valami eu-s hely ahonnan olcsón lehetne flexibilis monokristályos napelem panelt beszerezni? Nem kell feltétlen 100 W-os, csak egy elektromos kerékpár aksit szeretnék vele töltögetni.
Ha lehet vámot nem fizetnék feleslegesen, ezért gondolkozok eu-ban, csak nem sok tapasztalatom van a napelemes technológiákban. Egyelőre a tervezgetés szintjén vagyok. A segítséget előre is köszönöm.
Sly

Nem tudom hogy olcsónak számít-e ez a cseh cég, mi lítium aksikat vettünk tőlük, azt jó áron adták. Lehet a napelemek sem drágák náluk, de majd megmondja valaki, aki jobban ismeri az árakat. EU-s adószámmal nettóban tudunk náluk vásárolni, az azért elég komoly árelőny az itthoni 27%-os áfa miatt.
www.ev-power.eu/Solar-Panels/

Megköszönte: Srychy, Sly, lucien

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 júl. 14 23:18 #48275

Szia!

Én itt találtam, de mivel nem ajánl külföldi szállítást ezért rákérdeztem. Nekem + 15 Euróért küldte Budapestre. A Szolárért 239 eurót kért!

www.ebay.de/itm/145W-Solaranlage-Wohnmobil-Komplet…

A Hölgy akivel tárgyaltam:


Dipl.-Kffr. Evilina Lauter
Geschäftsführerin EKS Solaris GmbH - Energie- und Kühlsysteme

In den Birken 11
D-66130 Saarbruecken

+49 (0) 681 940 63 134
E-Mail: e.lauter@eks-solaris. de
www.eufoodtrucks.de/
www.eks-solaris.de

Ha gondod van szólj segítek!

Üdv, Csomor József
06309341489

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 júl. 14 22:57 #48274

Kernem az elado ceg nevet.
Koszi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 júl. 13 22:18 #48269

Üdv mindenkinek!

Szeretném megkérdezni, van-e valami eu-s hely ahonnan olcsón lehetne flexibilis monokristályos napelem panelt beszerezni? Nem kell feltétlen 100 W-os, csak egy elektromos kerékpár aksit szeretnék vele töltögetni.
Ha lehet vámot nem fizetnék feleslegesen, ezért gondolkozok eu-ban, csak nem sok tapasztalatom van a napelemes technológiákban. Egyelőre a tervezgetés szintjén vagyok. A segítséget előre is köszönöm.
Sly

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 jún. 29 11:31 #48233

Sziasztok!

Szerintem nagyon jó áron ( 83000 Ft. ) sikerült vennem 145Wp Polykristályos komplett solár csomagot.

Tudtok valakit mondani aki hozzáértő és normális áron beszereli?

Ha valakit érdekel privátban megadom az eladó cég nevét címét! ( 15 euróért küldte Budapestre, de ez már benne van a fenti árban! )

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 márc. 05 19:23 #47489

nemo25 írta:

rellg írta:
A Napelemtrade.com-al probaltam felvenni a kapcsolatot e-mailben es telefonon de semmi válasz. Azt hittem hogy mar megszűntek, de akkor próbálkozom tovább.
Általánosságban mindent próbálok takarékos ra átalakítani amit lehet, a világítás mar kész LED-es, azon sokat lehet megtakarítani a halogénekhez képest :-)
Az Inverter azert kell mert vannak olyan eszközeink amik csak 230v -al mennek es terveink között szerepel hogy full time -ozzunk, lehetőleg nem campsitokon. Ha mar utazunk akkor utazzunk es éljünk, ne legyen sok szomszéd :-)

AZ inverter csak végszükség esetén használandó!!! Kimondott energiavámpír. Sok kütyü, eleve 5-12 Volttal működik, csak a 230-as csatlakozás miatt van bennük egy trafó, ami biztosítja a készüléknek a megfelelő feszültséget. Az nagy pazarlás, ha azért felhúzod 230-ra, hogy aztán visszaalakítsd 12-re. Inkább keress hozzájuk autós töltőket!

Én sikeresen átalakítottam egy Orion DVB-T vevőt 12V osra (1500-200Ft) (USB-n keresztül lehet filmezni ha nincs antenna) Egy közönséges monitor, na jó egy régi samsung- ami eleve 12V os adapterről üzemel.Egy HDMI-VGA átalakító kábel (3800 postával), egy scart -audió átalakító a rádióhoz és a monitor saját hangszoróihoz,és kész is. Emiatt nem kell már inverter. Igazából már ninsc semmi a kocsiban ami miatt kellhet. Az USB töltéseket egy sok csatlakozós egyedi tápos (12-5V) bankkal oldom majd meg.

Megköszönte: Kerti, nemo25, lucien

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 febr. 21 12:01 #47456

Surda vagyok, ha érdekel a napelemmel kapcsolatban tudok egy-két jótanácsot adni. Én már felszereltem két éve a lakókocsimra és nagyon jól müködik, árban is olcsobban oldottam meg mint a szervizek. Ha érdekel a téma hivj fel 2948160 városi számom. Üdv Surda

Megköszönte: lucien

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 febr. 14 16:36 #47411

Úgy látszik lemaradtam a fejlesztésekről....Nagyon vékony lehet a cella!!


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 febr. 13 07:03 #47405

Vagy,ha nem süt a nap,ês kifogy az üzemanyag,kifeszíted,mint egy vitorlát.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 febr. 12 21:51 #47403

woodoopilot írta:

Nekem ez monokristályosnak tűnik, és flexibilis is:
www.ev-power.eu/Solar-Panels/Solar-panel...100-Wp-MPPT-18V.html

Valóban annak tűnik. Ez, példának okáért, még arra is jó lehet, ha nem a tetőre szereled fel, hanem mikor kell, kiteszed a napra, mikor meg nem, akkor elrejted valahol a garázsban.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 febr. 12 20:14 #47401

Nekem ez monokristályosnak tűnik, és flexibilis is:
www.ev-power.eu/Solar-Panels/Solar-panel...100-Wp-MPPT-18V.html

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 febr. 11 13:23 #47399

Apró észrevételek!

Flexibilis napcellából Én még nem láttam monokristályost, hiszen a monokristály nem hajlítható!
Nekem is 2db 100 wattos semiflexibil lapom van, természetesen poli típusban.
A Mono típusú lapoknak sokkal jobb a hatásfoka, részben a fényspektruma is!

A legjobb a vékonytechnológiás, ezt nevezik néha amorf cellásnak, az a típus gyűjti be legjobban a szórt fényt.
Kicsi viszont a hatásfoka, emiatt nagyobb felület kell belőle!
A 12voltos TV-ket, csak és kizárólag stabilizátoron keresztül szabad a járgányra kötni, mert úgy a hálózati, mint a napcellák töltője 14,4 V feszt ad, ami ezen TV-k zömének, bizony, sok lehet!


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 febr. 11 12:27 #47398

1. gyári csatlakozóval használtam, szivargyújtóról.
2. nem menet közben szigorúan akkumulátorról.
3. én a szerelő információját osztottam meg. Örülök neki, hogy csak egyedi eset, bár szomorú, hogy velem eset meg.
4. Gábor jól írtad " süvegben mindenre képes vagyok " ehhez tartsd magad.


Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 febr. 11 06:45 #47397

nemo25 írta:

.... Esetleg, az elképzelhető, hogy ha menet közben használták a tv-t,...
Ez Nyomi esetében nem kis akrobatikus mutatvány lenne :rohog ... Bár... ;) süvegben szinte mindenre képes.


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.