Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Solár Lakóautóra

Több
2017 szept. 18 12:56 #50965

Helo Tudna valaki segíteni elromlott az inverterem 12v-220/400-600w teljesítményű Sinusos. hol tudják javítani?


Szabó Péter

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 13 17:03 #50931

én 190 w teljesítményű napelemet szereltem fel. Ez csúcson kb 9,6 A töltést ADHAT, de a töltésvezérlő csak annyit ad amit az akkumulátor szerinte károsodás nélkül felvesz. Mivel nekem sk lakóm van így a töltésvezérlő akksi bekötési pontját közvetlen az akkumulátorra kötöttem relé közbeiktatásával, hogy a töltésvezérlő ne tudjon áramot adni az akkumulátornak, ha más irányból pl motorról, töltőről kap táplálást. A töltésvezérlővel kapcsolatos információkat pl.a Panelektron Bt. honlapján is kiegészítheted.

:)portland írta:

masik kerdesem: mivel ezek a gyari egysegek /az enyem legalabbis/ 2 amperel toltenek....ami egyenlo a nullaval,milyen modon tornazzatok fel, es mivel potojatok ezt a hianyossagot, vagy csak siman ratesztek egy 20 Amperos akku tolltot???


Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 13 09:49 #50925

masik kerdesem: mivel ezek a gyari egysegek /az enyem legalabbis/ 2 amperel toltenek....ami egyenlo a nullaval,milyen modon tornazzatok fel, es mivel potojatok ezt a hianyossagot, vagy csak siman ratesztek egy 20 Amperos akku tolltot???

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 13 09:46 #50924

hat ez az.... 2003 as hymer, EBL 99, szerintem 12V ra lett tervezve de a vezetek elbirna ha sorba kotom......

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 13 09:39 #50923

az a kérdés milyen töltésvezérlőd van. A napelem valószínűleg névlegesen 12 volt ( inkább csúcson kb.19 v.) Terhelhetősége: max. amper, és max. feszültség a készüléken található. Ennek figyelembevételével, és a napelemek csúcsteljesítményének fényében kell meghatározni, hogy párhuzamos, vagy soros legyen e a bekötés, illetve a vezetékhálózat bírni fogja e a terhelést. Kérdezz szakembert, hogy a vezeték keresztmetszet, és HOSSZ alapján a megnövekedett terhelést STABILAN milyen veszteséggel és melegedéssel tudja szállítani. A jobb minőségű töltésvezérlők a feszültséget automatikusan mind a bejövő, mind a kimenő oldalon szabályozzák.
üdv Nyomiportland írta:

tisztelt Vandor Tarsak!

a kovetkezo kerdesem lenne, tanacsokat varok .... 100W os napelem, 100A-os akkuval rendelkezem, boviteni szeretnem egy 250watttos solar panel-el, es hozzaaddni eg masik 100 A -os akkut.....a kerdes em a kovetkezo :
mivel /gondolom/ a vezetek a napelemtol az ELEKTRO -block-ig 100 Wattos napelemre lett meretezve a 250 wattosat sorba kotnem , DE, vajon az electroblock "mit szol " a megduplazott feszultsegre, .....ugy gondolom minden 12 V r avan tervezve, aggodom hogy esetleg a 24V/ bezavarna rendesen, barminemu otletet, tapasztalatot, ajanlatot szivesen veszem

elore is koszonettel

zoltan


Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 13 09:16 #50922

tisztelt Vandor Tarsak!

a kovetkezo kerdesem lenne, tanacsokat varok .... 100W os napelem, 100A-os akkuval rendelkezem, boviteni szeretnem egy 250watttos solar panel-el, es hozzaaddni eg masik 100 A -os akkut.....a kerdes em a kovetkezo :
mivel /gondolom/ a vezetek a napelemtol az ELEKTRO -block-ig 100 Wattos napelemre lett meretezve a 250 wattosat sorba kotnem , DE, vajon az electroblock "mit szol " a megduplazott feszultsegre, .....ugy gondolom minden 12 V r avan tervezve, aggodom hogy esetleg a 24V/ bezavarna rendesen, barminemu otletet, tapasztalatot, ajanlatot szivesen veszem

elore is koszonettel

zoltan

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 09 12:01 #50894

Sorba kotni azert jo mert eleg a gyengebb vezetek,a chargecontroller meg altalaban nagyon magas V-ra vannak meretezve

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 15 15:45 #50771

A menet közbeni gázhasználatról ha jól emlékszem régebben volt már szó.
karavancentrum.unas.hu/Truma-MonoControl...yomascsokkento-tetor
Nekem ez a készülék van beépítve (50 mbar) évek óta, ezzel menet közben is lehet használni a gázt, természetesen a hozzá való tömlővel szerelve.
Nekünk megoldotta a hűtőnk gondját, még háromüzemű volt.


Szeret

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 15 15:03 #50770

Szia,
Nekem nem palackos ,hanem tartályos Lpg

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 15 14:56 #50769

Szia. úgy hallottam menet közbe nem lehet nyitva a palack. Kint az egyik stellplatzon beszélgettem egy régi csigással, (aki bejárta fél európát) akit még soha nem ellenőriztek sehol, se súly, se palack lejárat...szval semmivel max forgalmi meg jogsi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 15 13:44 #50765

Szia.
Próbáld meg menet közben a gázról.Nekem működik úgy is ,és elég jól hűt.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 15 10:39 #50763

Szerencsére tudtunk pár olyan helyen éjszakázni, ahol volt 220V. Tengerparti fürdés idejére bekapcsoltam gázról a hűtőt, amíg haladtunk, nézelődtünk.... addig használtuk 12 voltról a hűtő, ami sajnos nagyon kevés eredményt produkált.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 15 09:57 #50760

"Gázzal meg 220V-al szuper, 12V-al még tartani se tudja."
Ezek szerint háromüzemű abszorbciós a hűtőd. Ennek az áramfelvétele 12 V-on 8-10 A (ezt meg kellene mérni!), ami azt jelenti, hogy egy éjszakára való akkumulátor-igénye kb 150 Ah (ha egészséges az akku, ha jó a töltés, ha nincs átmeneti ellenállás valami rossz vezetékcsatlakozás miatt, stb). És ha a hűtőd vízszintesen áll menet közben is. Mert, ha 220-ról, meg gázról jól hűt, amikor kivízszintezted a csigát, akkor az nem a 12 V-os rész hibája, ha menet közben meg nem, mert a hűtő ferdén nem működik rendesen.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 15 09:40 #50758

Köszi! Első komolyabb utamra lereléztem, így viszont nem töltött a mini napelem menet közbe generátoros töltés alatt. sőt se a kimeneti 12 voltot, se a beépített usb csatlakozását a töltésvezérlőnek nem tudtam használni, mivel leválasztottam a munkaakksiról. Legnagyobb bánatom, hogy a hűtő menet közbe nagyon hamar leeszi a munka akksit, miközbe szinte semmit nem hűt. Gázzal meg 220V-al szuper, 12V-al még tartani se tudja.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 14 09:12 #50747

babarucu írta:

Üdv! Van a tetőn egy pici napelem amit belekötöttem egy 30A töltésvezérlőbe, onnan tovább a munka akksira. Bazi nagy katyvasz van a munka akksi körül, elvágott összekötözött vezeték hegyek. Egyenlőre a 220-as trafó, és a napelem csak a munka akksit tölti. Generátoros töltésre beépítettem egy 50A-os relét egyenlőre kapcsolóval, az a kérdésem, hogy ez az 50A megdögleszti e a 30A-os napelem töltésvezérlőt visszárammal, vagy a töltésvezérlő alapból visszafele védett?

Üdv néked!
:meghajol
A töltésvezérlők kimeneti oldala visszafelé diódával védett!
Arra azért figyelj, hogy a töltésvezérlőnek (a jobbaknak, ha rá van írva, hogy 30 Amperes akkor annak is!) 2 be és négy kimeneti csatlakozása van, ami azt jelenti, hogy a kettő bemeneti pontjára kell kötni a napcellákat, majd a jelölt első kimenetre kell kötni a a töltendő akkumulátort, és a teljes lakó terhelését kell kötni az utolsó kimeneti pontokra, amire érvényes a max 30 Amperes áramkorlát, ennyit enged át büntetlenül a szabályzód, a teljes felépítményre, ezt jelenti, az, hogy 30 Amperes!!


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 04 21:55 #50673

Üdv! Van a tetőn egy pici napelem amit belekötöttem egy 30A töltésvezérlőbe, onnan tovább a munka akksira. Bazi nagy katyvasz van a munka akksi körül, elvágott összekötözött vezeték hegyek. Egyenlőre a 220-as trafó, és a napelem csak a munka akksit tölti. Generátoros töltésre beépítettem egy 50A-os relét egyenlőre kapcsolóval, az a kérdésem, hogy ez az 50A megdögleszti e a 30A-os napelem töltésvezérlőt visszárammal, vagy a töltésvezérlő alapból visszafele védett?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 19 17:27 #50521

errol van szo a HATáSFOK!!!!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jún. 26 21:33 #50312

woodoopilot írta:


Szokás szerint a lényeg maradt ki belőle...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jún. 25 10:21 #50304
Megköszönte: lucien

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 márc. 19 11:34 #49717

kole1 írta:

anyit tudok hozzászolni hogy én is ragasztottam a tetore és Gorogországba mind a ketto ugymondván megsult,a gorog meleget nem birja ha nincs hézag legalább 3-4 cm
:sorry

Mi van a felragasztott flexi panelekkel??
A merev, keretes panelnél, ha van hézag akkor is pontosan annyira melegszik fel, mint ha nem volna, csupán némi árnyékot ad az alatta levő tetőnek, némi légmozgással segítve.
Maga a napcella ugyanolyan meleg lesz!
A háztetőkön levőre ez ugyanúgy igaz!, Ezt is kibírják, csak a hatásfokuk csökken jó pár százalékot....
:meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: Peter_Nizza, zoltim, kole1

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.