Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Solár Lakóautóra

Több
2019 jan. 16 16:53 #54246

Az nem cellux,hanem M3as ragaszto Ami viz alatt is ragad,

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 16 16:16 #54245

Köszi, értettem!

Én sem raknám fel így, sem nem fúrnám meg a tetőt. De azért kiváncsi lennék hogy kell pld egy flexit feltenni teljesen sima de kissé már hullámos tetőre mint az enyém...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 16 15:43 #54241

Ha figyelmesen olvasod a beírásomat - talán megérted amit írtam.

Hirtelen: most azonnal fel kell tenni, mert süt a nap, mindegy hogyan
Tengerparton: nincs semmi szerszámom, csak ami a kocsiban előfordul - "cellux, és purhab"
Szükségmegoldás: nem tart ki egy szezonnál tovább

A véleményünket kérted, nem egy részletes leírást a lebegő műanyagpanelek tartós rögzítésének módozatairól egy 3 méter magasan levő tetőn ahol kb. 200 km/órás léglökések is lehetnek. Valóban nem értek hozzá, mert még nem csináltam ilyet, pláne nem úgy ahogy a videón is. Érdemben pedig azért nem tudok javaslatot adni, mert pl. nem tudom milyen az autótok tetejének anyaga, szerkezete, formája, stb. Az enyém pl. bordás :)

Egyebekben elnézést, ha rossz érzéseket keltett benned a bejegyzésem.
szobrászok írta:

gattila írta:
Hirtelen a tengerparton egész jó szükségmegoldás :)


Gondolom te nem értesz hozzá vagy a segítési szándékod nem erős...

Én ezt az egészet valahogy úgy tudom elképzelni, hogy te felteszel egy kérdést, képet, videót stb, és én aki értek hozzá, teljeskörűen válaszolok (ha akarok) linket teszek, szóval SEGÍTEK. Persze ez én vagyok, és én inkább a metallurgiához, fémolvasztáshoz, szilikonnegatívozáshoz, mintázáshoz, szobrászathoz, fémmegmunkáláshoz, kb teljes körű hajófelújításhoz, fagőzöléshez, és még néhány dologhoz értek.
De a napelemekhez nem!
Ha te értesz, akkor kérlek téged igen nagy tisztelettel, hogy SEGÍTS!

Kell egy rendszer, és tudom hogy sok elemből áll, és bár mindenki 1re esküszik mégis többféle megoldás is van.
Én ezeket szeretném megtudni, és szerintem, (mivel 33 éve a szakmámban dolgozom és sok embernek segítettem) lehet egy levélben vagy kettőben, /ha esetleg ütközik két hozzáértő véleménye/, segíteni.

Egyre tisztul a kép, és végül előáll egy megoldás és mindenki boldog aki segített...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 16 13:22 #54236

gattila írta:

Hirtelen a tengerparton egész jó szükségmegoldás :)


Gondolom te nem értesz hozzá vagy a segítési szándékod nem erős...

Én ezt az egészet valahogy úgy tudom elképzelni, hogy te felteszel egy kérdést, képet, videót stb, és én aki értek hozzá, teljeskörűen válaszolok (ha akarok) linket teszek, szóval SEGÍTEK. Persze ez én vagyok, és én inkább a metallurgiához, fémolvasztáshoz, szilikonnegatívozáshoz, mintázáshoz, szobrászathoz, fémmegmunkáláshoz, kb teljes körű hajófelújításhoz, fagőzöléshez, és még néhány dologhoz értek.
De a napelemekhez nem!
Ha te értesz, akkor kérlek téged igen nagy tisztelettel, hogy SEGÍTS!

Kell egy rendszer, és tudom hogy sok elemből áll, és bár mindenki 1re esküszik mégis többféle megoldás is van.
Én ezeket szeretném megtudni, és szerintem, (mivel 33 éve a szakmámban dolgozom és sok embernek segítettem) lehet egy levélben vagy kettőben, /ha esetleg ütközik két hozzáértő véleménye/, segíteni.

Egyre tisztul a kép, és végül előáll egy megoldás és mindenki boldog aki segített...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 16 13:03 #54235

Hirtelen a tengerparton egész jó szükségmegoldás :)

Megköszönte: szobrászok

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 16 12:00 #54234



Erről valakinek vélemény? Mi a hosszú csik a panel mellett?



itt pedig csak celluxxal rakja fel.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 14 19:04 #54194

portland írta:

Led acid akkumlatorok ideje lejart, (soha nem is volt jo) nemregen vettem 2 100amp lifepo4 aksit, ott ultem melette, nem akartam elhinni hogy ilyen leherseges, 100 % tol1% ig vegig 13volt,megfelelo toltovel 2 ora alatt fel lehet pumpalni 100% ra, led acid aksit egy vicc ezekhez kepest, Minden penzt meger, nines tobbet lassulo futes,hutes szarakodo elektromos berendezesek, az alacsony volt miatt, suly 1/3 a ,mellekesen megjegyzem Mar vannak kisebb meretbe es nagyobb teljesitmenyben lithium aksik

Üdv! 2 db 100Ah LiFePo4 akksit? az 650.000 ft. vagy rosszúl értelmezem? Segítenél, mert most fejlesztem a rendszert és akksi vásárlás elött állok. lesz 5000w inverter, és napelemes rendszer a tetőn hogy offgrid lehessek. Köszi a választ!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 26 11:45 #54099

Nyomtatható napelem, állítólag könnyű, olcsó, és még a hatásfoka is jó:

www.alternativenergia.hu/30x-olcsobb-nap...TXiarIMDRlQfAO7z_veA

Ha jól értem, közönséges ipari nyomtatóval nyomtatható, abból meg van rengeteg. Ha esetleg majd lehetne kapni a hozzá való spéci tintát, nyomtathatnánk olyan napelemet, ami pontosan illeszkedne a tetőre, és nem kellene kínlódni a kisebb flexibilis lapok felragasztgatásával. Bár szerintem is az a legjobb, ha minimalizáljuk az energia felhasználást, és akkor nem kell drága és nehéz napelemekkel megtermelni az áramot, de egy olyan rendszert én is szívesen feltennék, ami nem növeli érdemben a tömeget és a légellenállást, és még olcsó is...

Megköszönte: nemo25, Laccci

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 07 22:42 #53972
Megköszönte: Laccci

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 07 13:55 #53969

Tóthok írta:

Sziasztok!
Lakóautóra tervezek felszerelni solar-szettet. NagyPapa javaslatai alapján a csehektől rendelem meg a töltésszabályzót......

Szia!

Simán a fizika elvégzi. Párhuzamosan mehet a kettő, ahonnan nagyobb feszültség érkezik az tölti. Nem kell félni attól, hogy a napelem "megtolja" a generátort, diódák vigyázzák (az autó akkuja se tolja vissza felé). És fordítva is igaz, tehát a generátor nem tud kárt tenni a napelemben. Napelemben is vannak egyen. diódák, de a szabályzó se enged vissza. Ha gondolod berakhatsz egy leválasztó kapcsolót (egyszerű billenő), de nem fontos. Nekem évek óta így megy ráadásul az autó akku együtt megy a munkával.

Megköszönte: Tóthok

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 07 10:55 #53961

Sziasztok!
Lakóautóra tervezek felszerelni solar-szettet. NagyPapa javaslatai alapján a csehektől rendelem meg a töltésszabályzót és Érdről a szolár panelt. Ezzel kapcsolatban számos kérdésem van.
Amikor a motor jár a munkaakkumulátor töltődik. Ha már van szolár rendszer is az akkumulátor töltése hogy megy??? Járó motornál külön ki kell kapcsolni a szolárt? Vagy a töltésszabályzó ezt automatikusan tudja és kikapcsol? Szóval hogy működik együtt a két rendszer?
Minden hozzáértő javaslatot szívesen veszek!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 06 14:24 #53956

Van BMS-ed, ami figyeli egyesével is a cellákat, és ballanszol, ha szükséges?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 06 13:04 #53954

Led acid akkumlatorok ideje lejart, (soha nem is volt jo) nemregen vettem 2 100amp lifepo4 aksit, ott ultem melette, nem akartam elhinni hogy ilyen leherseges, 100 % tol1% ig vegig 13volt,megfelelo toltovel 2 ora alatt fel lehet pumpalni 100% ra, led acid aksit egy vicc ezekhez kepest, Minden penzt meger, nines tobbet lassulo futes,hutes szarakodo elektromos berendezesek, az alacsony volt miatt, suly 1/3 a ,mellekesen megjegyzem Mar vannak kisebb meretbe es nagyobb teljesitmenyben lithium aksik

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 nov. 23 14:42 #53877

KATAND írta:

Van véleményetek esetleg ?Ár, ekkora külömség,
vagy az www.ebay.com/itm/Lith-Ion-Chevy-Volt-12v...SwojJboXBu:rk:1:pf:0 akksi
ennyivel kevesebbet is ér mint a www.kempingshop.hu/elektromossag/akkumul...tium-ion-akkumulator ?

Mire az USA-ból ideér a Chevy Volt akku, addigra az is drága lesz.

Ha egy jó 100 Ah-s lítium akkut szeretnél a lehető legolcsóbban, vegyél a GWL-től 4 db 100 Ah-s cellát 440 EUR-ért, meg 4 EUR-ért cella összekötőket. Ha van EU-s adószámod, áfa nélkül megveheted a cellákat, szállítással együtt lesz kb. 500 EUR. Plusz kell még egy BMS, az kb. 13$ az aliexpressről rendelve.

www.ev-power.eu/Winston-40Ah-200Ah/WB-LY...00Ah-WIDE.html?cur=1

Egyik haverom elektromos autójában ugyan ilyen cellák vannak, 6 éve nyúzza télen nyáron, és még nem csökkent semmit a kapacitása.

A 720e Ft-os Dometic akkuban is ilyen cellák vannak, de én biztos nem fizetnék 4x annyit a dobozolásért.

Megköszönte: KATAND, reset67

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 nov. 23 13:57 #53875

gyusza T3 írta:

woodoopilot írta:
gyusza T3 írta:
A 2*90ah soknak tűnik, de (moszt botozzatok) kb 1*90ah nyerhető ki belőle hasznos munkaként.

Ez csak az ólom aksik esetén igaz, egy lítium akkuból nyáron ki tudod venni a kapacitás 100%-át is.

Ez akkor igaz, ha a fogyasztó elektronikája nem tilt 11v alatt. Egy normál izzó vagy háromüzemű hűtő 0-ra tud meríteni.

A LiFePO4 cellák a kapacitásuk 100%-át le szokták adni 25 foknál melegebb hőmérséklet, és 0,5C-nél kisebb kisütő áram esetén 3V cellafeszültségig. Egy 4 cellás akkunál ez 12V.
Ki lehet sütni 2,5V-ig is a cellákat, akkor tudják kb. a névleges kapacitásuk 110%-át, de azért a +10%-ért én nem szoktam kínozni az akkut. Kivéve ha másképp nem érek haza, olyankor átállítom az akkuvédelmet 3V-ról 2,7-2,8V-ra, de az alá szándékosan sosem merítem.

Alapszabály, hogy BMS nélkül soha nem használunk lítium akkukat! Mindössze 13$-ért már lehet kapni jó minőségű 25A-es (csúcsban 100A) BMS-t, ami lekapcsolja az akkuról terhelést, ha valamelyik cella feszültsége 2,5V alá csökken, vagy 3,65V fölé nő. Ennyit bőven megér a biztonság...

www.aliexpress.com/store/product/4S-25A-...56.21.4fd524e4Iyr4Ww

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 nov. 23 13:38 #53873

Döme írta:

Egy részletes jó cikk, amiben minden félelmem is benne van, igaz bizonyos részei számomra olyanok, mint egy kórházi zárójelentés :rohog olvasom, de nem értem.
(kicsit beleképzelem magam ilyenkor egy egy "Móunikasó" szereplő mindennapjaiba ....)
Nagyon csábítana egy ilyen modern "delejpakk", de egyenlőre csak nézegetni merem.

e-cars.hu/2018/01/26/litium-akkumulatorok-veszelyei/

Péter "munkásságát" nagyra tartom, de szerintem ennyire azért nem veszélyesek a lítium akkuk. Különösen a LiFePO4 cellák, aminek a feszültsége is jobban illeszkedik a hagyománmyos 12V-os rendszerekhez. Ezek egy olcsó BMS-el használva, gyakorlatilag teljesen veszélytelenek. Láttam már olyan LiFePO4 cellát, ami túlélte azt is, amikor egy villáskulccsal rövidre zárták, és izzásig hevült a villáskulcs a kb. 1000A-es áramtól. De nem robbant fel akkor se, amikor átszúrták egy fémrúddal, csak elkezdett gőzölögni az eletrolit, aztán szép lassan elolvadt. Nekem is "robbant" már fel cella a nappaliban, amikor akkuvédelem nélkül rákötöttem a laptopomat, és túlságosan mélyre merült. De csak pukkant egy nagyot, kifolyt a jellegzetes szagú elektrolit, de nem gyulladt ki a szőnyeg, ami alatta volt.

Az elektromos autókban használt cellák is sokkal biztonságosabbak, mint amik a telefonokban vagy a laptopokban vannak. Ami ki szokott gyulladni, azt valami erőteljes mechanikai sérülés éri, pl ráfut egy betondarabra. Ha a statisztikákat nézzük, az elektromos autók sokkal ritkábban gyulladnak ki, mint a diesel motoros BMW-k. :)

Nem kell mindenhova lítium akkut tenni, csak ahol fontos a tömeg, vagy nagyok a kisütő áramok. A lakóautó határeset, ha elég 100Ah körüli kapacitás, vállalható az ólom akku tömege, de ha több kapacitásra van szükség, már a lítium felé billen a mérleg nyelve. De pl. az elektromos bicikliknél már csak a gagyi kínai gyártmányokba tesznek ólom akkut.

Megköszönte: Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 nov. 23 13:29 #53872

A jó megoldás, ez a jövő a villanyautózásban is. Várom a napot amikor az autógyártók és a műzöldek elfelejtik a gyatra akkumulátorokat. És, hogy jön ez a solár témához?
Napelemmel vízbontás-hidrogén tankolása-vízgőz "pöfögése" áram termelés mellett.
www.kempingshop.hu/elektromossag/aramfej.../uzemanyagcella-efoy
Mondjuk ez nem hidrogénes, de az elv:)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 nov. 23 12:08 #53870

Van véleményetek esetleg ?Ár, ekkora külömség,
vagy az www.ebay.com/itm/Lith-Ion-Chevy-Volt-12v...SwojJboXBu:rk:1:pf:0 akksi
ennyivel kevesebbet is ér mint a www.kempingshop.hu/elektromossag/akkumul...tium-ion-akkumulator ?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 nov. 23 10:15 #53868

Sziasztok.
Végigolvasván az előbbi hozzászólásokat talán át kéne gondolni azt is ki mire, és hogyan használja a lakóját. Aki állandóan kempingekben tölti az idejét ne is gondolkodjon máson mint a kompresszoroson. Az hűt. Kánikulában is. 10 év múlva is, és ezt azért írom mert sajnos az új hűtőközegek az elpárologtatóban való kristályosodása miatt nem 1 készüléket kellet kukába dobni fiatalon. Nemo25 neked tökéletesnek tűnik az abszorpciós hűtő, mert te bivakkol folyamatosan. És ez remek megtakarítást eredményez pl. egy görög útnál, én viszont kizárt hogy a hőségben párolódjak éjjel nappal. Én kempingezek , van áram, és kész.
Egyébként 64 literes a hűtőm. Nekünk elég. 190 w napelemmel, 95 AH akkuval. PL: az új rendszeremmel 2 hetet töltöttem Angliában most szeptemberben. És az esti filmnézésre is volt energia. Régebben mint azt már írtam 230 voltos kompresszoros hűtőm volt, és azzal is tudtunk bivakkolni. De más szokásaink vannak, másak az igényeink. Nekem bejött. Nagyon. S bár Nagypapa számításával teljesen egyetértek a voksot nem az anyagiak, hanem számomra előnyösebb használati érték miatt kapta a kompresszoros hűtő.
;)


Nyomi
Megköszönte: nemo25, Srychy, Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 nov. 23 08:50 #53865

Döme írta:

Egy részletes jó cikk, amiben minden félelmem is benne van, igaz bizonyos részei számomra olyanok, mint egy kórházi zárójelentés :rohog olvasom, de nem értem.
(kicsit beleképzelem magam ilyenkor egy egy "Móunikasó" szereplő mindennapjaiba ....)
Nagyon csábítana egy ilyen modern "delejpakk", de egyenlőre csak nézegetni merem.

e-cars.hu/2018/01/26/litium-akkumulatorok-veszelyei/

Hát végigolvasva a zárójelentést nem jött meg a kedvem, maradok a savrobbanásnál.
Móunika majd segít:)

Megköszönte: Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.