Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Solár Lakóautóra

Több
2017 jan. 27 20:39 #49206

NagyPapa írta:

... Újra írom: ilyen, hogy hagyományos "munka" akkumulátor, már régóta nincs!!!
Ez a fogalmazás a régmúltból maradt ránk.
A gyártók ugyanazon akkumulátorokat reklámozzák start-stop és fedélzeti akkunak egyaránt, kihasználva a múltbeli beidegződéseket, megszokásokat....

Mivel már nem először van itt leírva, ezért én is leírom, hogy bár nem akarok ebből vitát kirobbantani, de azért ezt ne vegye senki kész ténynek!


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 27 18:24 #49205

gattila írta:

NagyPapa írta:
Ha rám hallgatsz, veszel egy minőségi AGM, vagy EFB akkumulátort, ami lehet Banner, Exide, bár a legjobb a MOLL.... amivel le van a gondod kb tíz évre, a MOLL esetében tizentötre, fedélzeti akkuként.
Összességében ez a legolcsóbb megoldás!

Szia NagyPapa!
A lakóba egy Calira EVS 15/12a egységet készülök betenni. Nem a legkorszerűbb darab, akkor még nem volt AGM akku. Természetesen tud egyszerre két akkut tölteni, de nem vagyok biztos benne, hogy jó megoldás lenne a sima 100 A-es starter mellé egy 100 a.es AGM akkut tenni. Egy "hagyományos" munka akku gongolom jobban illeszkedne a rendszerbe.

:sorry

Látom az ebben a témában korábban írt írásokat nem olvastad....

Újra írom: ilyen, hogy hagyományos "munka" akkumulátor, már régóta nincs!!!
Ez a fogalmazás a régmúltból maradt ránk.
A gyártók ugyanazon akkumulátorokat reklámozzák start-stop és fedélzeti akkunak egyaránt, kihasználva a múltbeli beidegződéseket, megszokásokat....
Ilyen, hogy illeszkedés szintén egy nem létező technikai fogalom! Energia tárolók és fogyasztók vannak.
Ha nagyon ki akarjuk az akku témákat vesézni, akkor a legjobb, igaz még gazdaságosnak nem teljesen mondható akku a Lithiumos, de ez is már-már határon van, mármint a használat kérdése, igen sokat esett az utóbbi években ugyanis az ára!!

A használat során a motor indító akksid és a fedélzetet ellátó akksid teljesen elkülönül egymástól, nem kell illeszkedniük. Nekem AGM EXIDE a start-stop akksim, és 2 db AGM MOLL akksim van a fedélzeten, mindhárom 95 Ah-s

:meghajol :meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 27 16:05 #49204

NagyPapa írta:

Ha rám hallgatsz, veszel egy minőségi AGM, vagy EFB akkumulátort, ami lehet Banner, Exide, bár a legjobb a MOLL.... amivel le van a gondod kb tíz évre, a MOLL esetében tizentötre, fedélzeti akkuként.
Összességében ez a legolcsóbb megoldás!

Szia NagyPapa!
A lakóba egy Calira EVS 15/12a egységet készülök betenni. Nem a legkorszerűbb darab, akkor még nem volt AGM akku. Természetesen tud egyszerre két akkut tölteni, de nem vagyok biztos benne, hogy jó megoldás lenne a sima 100 A-es starter mellé egy 100 a.es AGM akkut tenni. Egy "hagyományos" munka akku gongolom jobban illeszkedne a rendszerbe.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 27 15:54 #49203

olah80 írta:

Szia Mikipapa hol lehet most Moll-t venni tudod?

Üdv RobI4

Számodra a legegyszerűbb dolog a "sógoréknál" megvenni!
:meghajol

Keresek neked egy ottani dielert!

Megvan!!

Batterienhandel Sebo Müller
Kagranerplatz 35
1220 Wien
+431203838412

www.batterienhandel.at

:meghajol :meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 27 15:33 #49202

Szia Mikipapa hol lehet most Moll-t venni tudod?


semmi ok a pánikra, van nálam pálinka

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 27 13:54 #49201

ember a szélben írta:

Sziasztok!
A kocsiban egy Exide g85 típusú 85/95Ah-s akksi szolgál(t) 2008 óta.Kb három éve szolár is tölt.
Na most, ez úgy néz ki, elérte a végét...
Mit ajánlott, milyet vegyek a helyére...Inkább szolár akksit?A töltést pillanatnyilag a solár végzi 99%ban.12 v-ot nem kap, hàlózatról évi egy,két alkalommal tölteném...
Ahogy néztem, a Banner szolár akksit olcsóbbak picit, ismeri őket valaki közelebbről?
Előre is köszi!

Korábban már írtam erről bővebben. Tudjátok teljes mértékben igaz a mondás: mindig a szegény embör pocsékol!!
:sorry
Megértem, hogy a lehető legolcsóbb megoldás tűnik a legjobbnak de nem az!!
Ha rám hallgatsz, veszel egy minőségi AGM, vagy EFB akkumulátort, ami lehet Banner, Exide, bár a legjobb a MOLL.... amivel le van a gondod kb tíz évre, a MOLL esetében tizentötre, fedélzeti akkuként.
Összességében ez a legolcsóbb megoldás!
Ne foglalkozzatok azzal, hogy szolár-start-stop-fedélzeti! Korábban ezt kifejtettem, miért!
Fedélzeti akkunak nem a szolár a legjobb megoldás, sok tényező miatt sem!
:meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 27 11:12 #49200

Jó tíz éve veszek Banner akkukat - igaz nem szolárt. Még nem csalódtam bennük, de ez olyan, mint a : "ki milyen olajat tesz a kocsijába?" kérdés. Szerintem a Lesti akkunál a legolcsóbb a Banner.

Megköszönte: ember a szélben

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 27 10:12 #49198

Sziasztok!
A kocsiban egy Exide g85 típusú 85/95Ah-s akksi szolgál(t) 2008 óta.Kb három éve szolár is tölt.
Na most, ez úgy néz ki, elérte a végét...
Mit ajánlott, milyet vegyek a helyére...Inkább szolár akksit?A töltést pillanatnyilag a solár végzi 99%ban.12 v-ot nem kap, hàlózatról évi egy,két alkalommal tölteném...
Ahogy néztem, a Banner szolár akksit olcsóbbak picit, ismeri őket valaki közelebbről?
Előre is köszi!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 12 07:30 #49137

woodoopilot írta:

Mennyire bírják a hajtogatást a flexibilis napelemek?

Ha fixen felragasztom a tetőre, akkor nem célszerű árnyékban állni. Mi lenne, ha feltekerve szállítanám pl. egy pvc csőben, aztán ha 1 napnál tovább maradunk valahol, akkor beteszem a szélvédő mögé. Vagy ha egy árnyékos helyen táborozunk le, akkor csak a napelemet kellene kitenni a napra. Feltéve ha nem megy tönkre a flexibilis napelem, a rendszeres összetekeréstől...

Ezek egyáltalán nem hajtogathatók! A régi "amorf" vagy vékonytechnológiás az volt olyan, hogy akár tekerhetted is, de azok hatásfoka kb 5-6 % körül volt! (az élettartamuk max 10 év volt)

Ezek az újak, mindkét oldalról kapják a fényt így érték el a 13% körüli értéket, DE! Két üveglap közé vannak építve, ezért egy kicsit nehezebbek is...

A többi "flexibilis", ilyenek az enyémek is, csak hajlíthatóak, de még fél körívre hajlítást sem bírnak ki károsodás nélkül, max elviselik a tetőn járást, idomulnak egy hajó hajlított tető-profiljához....

:meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 11 22:16 #49135

Talán egyszerűbb egy "táskás" megoldás....
woodoopilot írta:

Mennyire bírják a hajtogatást a flexibilis napelemek?

Ha fixen felragasztom a tetőre, akkor nem célszerű árnyékban állni. Mi lenne, ha feltekerve szállítanám pl. egy pvc csőben, aztán ha 1 napnál tovább maradunk valahol, akkor beteszem a szélvédő mögé. Vagy ha egy árnyékos helyen táborozunk le, akkor csak a napelemet kellene kitenni a napra. Feltéve ha nem megy tönkre a flexibilis napelem, a rendszeres összetekeréstől...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 11 20:33 #49133

Mennyire bírják a hajtogatást a flexibilis napelemek?

Ha fixen felragasztom a tetőre, akkor nem célszerű árnyékban állni. Mi lenne, ha feltekerve szállítanám pl. egy pvc csőben, aztán ha 1 napnál tovább maradunk valahol, akkor beteszem a szélvédő mögé. Vagy ha egy árnyékos helyen táborozunk le, akkor csak a napelemet kellene kitenni a napra. Feltéve ha nem megy tönkre a flexibilis napelem, a rendszeres összetekeréstől...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 11 07:06 #49127

gattila írta:

Ez nagyon jó link, pont Dunakeszin vannak. :) Köszönöm! De így pontos:
www.napelemmarket.hu/napelem_modul/solar_frontier_170s
NagyPapa írta:
www.napelemmarket.hu napelem modul/solr frontir 170S Ez pl egy 170 Wattos belőle..
Igen kimaradtak az alsó kötőjelek, sőt egy betü is.
:rohog
Ez már az a napelem amely akár egy lámpa alatt állva is tölteni fog..


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 10 21:36 #49124

Ez nagyon jó link, pont Dunakeszin vannak. :) Köszönöm! De így pontos:
www.napelemmarket.hu/napelem_modul/solar_frontier_170s
NagyPapa írta:

www.napelemmarket.hu napelem modul/solr frontir 170S Ez pl egy 170 Wattos belőle..

Megköszönte: Srychy, kole1

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 10 19:41 #49122

kole1 írta:

udvozlok mindenkit,volna egy kérdésem-a napelem és a teto kozott milyen a javasolt min.hézag?nekem 2db.80W-tos napelem rá volt ragasztva a tetore és 2-éven belul felmodta a szolgálatot-aszt monták hogy megsult.mert nem volt kozotte hézag

Ezeket a flexibilis lapokat (az volt rajta?) a "jobb gyártók" eleve hajókra, lakóautókra gyártják, ahol eleve csak a részleges, vagy teljes ragasztás a járható út, amit bírniuk kell(ene). Nekem 6 éve van fennt 2 x 100 wattos, még műkszik, pedig néha még jártak is rajta, igaz tornacipőben!!

A gond a melegedéssel csak az, hogy jelentősen romlik a teljesítménytényezője a melegedés hatására, azaz jelentősen túl kell őket méretezni.
Korábban már írtam, a "vékonytechnológiás" elemekről ennek egyik továbbfejlesztett változata már 13 % hatásfokkal rendelkezik, mesze a legkisebb a hőtényezője, szürkületben is termel...
www.napelemmarket.hu napelem modul/solr frontir 170S Ez pl egy 170 Wattos belőle..


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: Srychy

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 10 13:35 #49118

udvozlok mindenkit,volna egy kérdésem-a napelem és a teto kozott milyen a javasolt min.hézag?nekem 2db.80W-tos napelem rá volt ragasztva a tetore és 2-éven belul felmodta a szolgálatot-aszt monták hogy megsult.mert nem volt kozotte hézag

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 dec. 12 16:50 #48984

LastNomad írta:

Sziasztok! Èn úgy tudom, hogy a polikristályos napelem dolgozik jobban szórt fényben. Most integrálom èn is a tetőre :) polikristályos napelemet vettem 260w 30 V mppt vezèrlő lesz hozzá, már csak meg kell jönnie. Amazonon nagyon jó áron vannak a töltèsvezèrlők, èn 53 Euróért vettem egy nèmet cègtől.

Rosszul tudod!:sorry

A legjobban teljesít szórt fényben, sőt akár félhomályban is az AMORF, vagy vékony technológás napcella!!
Egyre jobban kezdik vegyesen alkalmazni vegyesen a mono és polikristályossal keverten.
Az amorf-nak a hatásfoka a gond, azaz jóval nagyobb felület kell az azonos teljesítmény eléréséhez.
De! Az amorfból is a 100 wattos az ott is 100 watt!
:meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 dec. 10 07:56 #48973

Sziasztok! Èn úgy tudom, hogy a polikristályos napelem dolgozik jobban szórt fényben. Most integrálom èn is a tetőre :) polikristályos napelemet vettem 260w 30 V mppt vezèrlő lesz hozzá, már csak meg kell jönnie. Amazonon nagyon jó áron vannak a töltèsvezèrlők, èn 53 Euróért vettem egy nèmet cègtől.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 nov. 06 22:00 #48822

Köszönöm! A gépen nincs "fedélzeti töltő", mert az előző tulaj sajnos nagyon sok mindent "racionalizált" benne. De már tudom, mit keressek. :)

NagyPapa írta:


Üdv gattila!
:meghajol
A napcella töltésvezérlőjét a fedélzeti töltőd kimenetére kell kötnöd, vele párhuzamosan! (Az újabb fedélzeti töltőknél, már külön ki van alakítva és jelölve is van a napcella csatlakozási pontja)
Ha nem megy a generátorod és nem vagy hálózatra sem kapcsolva akkor a napcella töltésszabályzója tudja, hogy neki most dolgoznia kell, azaz kellően intelligensek ezek a kütyük! Ehhez persze napsütés azért jó ha van, no és ha az akkud nincs teljesen tele, azaz várja az akkud a töltést!
A Fi relének -remélhetőleg ugye két pólusút vettél- mindegyik pólusát azaz a fázist és a nullát is be kell kötni, egy zárt körröl lévén szó! Ezután mindegy, hogy hogyan fogod a hálózatra dugni. Ő tenni fogja a dolgát. A dolga pedig az, hogy ebből a körből a testeden keresztül ne kerüljön ki semminemű áram a föld felé!! Ekkor ugye nagyon "ráz" a kütyü.
:meghajol

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 nov. 06 21:48 #48821

gattila írta:

Kollégák!
Napelem rendszert tervezel a lakó tetejére. Kezdem kapiskálni a dolgot, de az alábbit nagyon nem látok tisztán. A generátoros akkutöltést, és a napelem regulátoráról való töltést kell-e, és ha igen, hogy kell szétválasztani. Gondolom a szabályozók nem olyan intelligensek, hogy képesek legyenek "normálisan" együttműködni.

Más: A Fi relé bekötésekor normál 220V csatlakozásnál nem lehet biztosítani, hogy a fázis mindig ugyan azon az éren jöjjön be. Ez gondolom nem probléma, mivel a készülék különbséget mér.

Kösz: GA

Üdv gattila!
:meghajol
A napcella töltésvezérlőjét a fedélzeti töltőd kimenetére kell kötnöd, vele párhuzamosan! (Az újabb fedélzeti töltőknél, már külön ki van alakítva és jelölve is van a napcella csatlakozási pontja)
Ha nem megy a generátorod és nem vagy hálózatra sem kapcsolva akkor a napcella töltésszabályzója tudja, hogy neki most dolgoznia kell, azaz kellően intelligensek ezek a kütyük! Ehhez persze napsütés azért jó ha van, no és ha az akkud nincs teljesen tele, azaz várja az akkud a töltést!
A Fi relének -remélhetőleg ugye két pólusút vettél- mindegyik pólusát azaz a fázist és a nullát is be kell kötni, egy zárt körröl lévén szó! Ezután mindegy, hogy hogyan fogod a hálózatra dugni. Ő tenni fogja a dolgát. A dolga pedig az, hogy ebből a körből a testeden keresztül ne kerüljön ki semminemű áram a föld felé!! Ekkor ugye nagyon "ráz" a kütyü.
:meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 nov. 06 20:28 #48819

Kollégák!
Napelem rendszert tervezel a lakó tetejére. Kezdem kapiskálni a dolgot, de az alábbit nagyon nem látok tisztán. A generátoros akkutöltést, és a napelem regulátoráról való töltést kell-e, és ha igen, hogy kell szétválasztani. Gondolom a szabályozók nem olyan intelligensek, hogy képesek legyenek "normálisan" együttműködni.

Más: A Fi relé bekötésekor normál 220V csatlakozásnál nem lehet biztosítani, hogy a fázis mindig ugyan azon az éren jöjjön be. Ez gondolom nem probléma, mivel a készülék különbséget mér.

Kösz: GA

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.