Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Solár Lakóautóra

Több
2017 júl. 19 17:27 #50521

errol van szo a HATáSFOK!!!!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jún. 26 21:33 #50312

woodoopilot írta:


Szokás szerint a lényeg maradt ki belőle...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jún. 25 10:21 #50304
Megköszönte: lucien

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 márc. 19 11:34 #49717

kole1 írta:

anyit tudok hozzászolni hogy én is ragasztottam a tetore és Gorogországba mind a ketto ugymondván megsult,a gorog meleget nem birja ha nincs hézag legalább 3-4 cm
:sorry

Mi van a felragasztott flexi panelekkel??
A merev, keretes panelnél, ha van hézag akkor is pontosan annyira melegszik fel, mint ha nem volna, csupán némi árnyékot ad az alatta levő tetőnek, némi légmozgással segítve.
Maga a napcella ugyanolyan meleg lesz!
A háztetőkön levőre ez ugyanúgy igaz!, Ezt is kibírják, csak a hatásfokuk csökken jó pár százalékot....
:meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: Peter_Nizza, zoltim, kole1

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 márc. 18 18:08 #49714

anyit tudok hozzászolni hogy én is ragasztottam a tetore és Gorogországba mind a ketto ugymondván megsult,a gorog meleget nem birja ha nincs hézag legalább 3-4 cm

Megköszönte: zoltim

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 márc. 17 15:25 #49710

Üdv Nektek! Hymer integrált 6 személyes 1985-ösünkre szeretnénk szolárcellákat, hozzá akksikat, invertert stb elektronikát beszerelve. Ehhez keresek szakit, aki megtervezi kivitelezi. Gondolkodunk 12voltos melegvizrendszerben, a vízrendszer teljes téliesitésében. Tudnátok nekünk segíteni, ki lenne az aki ezzel foglalkozik és nincs elszállva az árakkal, ellenben teljes körűen kivitelez? Köszönettel!!!

Megköszönte: caravansolar.hupont.hu

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 márc. 09 21:29 #49683

kole1 írta:

a napelem és a teto kozott mennyi a javasolt hézag? vagy nem muszaj hézagnak lenni,

3-4 cm.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: kole1, gattila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 márc. 09 11:48 #49679

a napelem és a teto kozott mennyi a javasolt hézag? vagy nem muszaj hézagnak lenni,

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 márc. 08 06:12 #49670

zoltim írta:

Üdv mindenkinek

100w "semi-flexible" napelemet vettem és a rögzítésen gondolkodok.
Okozhat bármi problémát,ha nem hagyok légrést a tető és a panel között?

Köszönöm a segítséget

Zoltim
:meghajol
Semiflex paneleket, mi lakóautósok többnyire a tetőterhelés minimalizálása végett veszünk.
Az már nálunk nem elsődleges szempont, hogy idomuljon is a tetőhöz, mint a hajósoknál.
A légrés elmaradása így alapállapot, mert nem is lehetne ezeket máshogy feltenni. Így sajnos a panel hűtéséről, a tető esetleges árnyékolási előnyéről is lemondunk. Valamit valamiért...
Arra azért számolj, hogy egyrészt a panel állandó vízszintes helyzete, másrészt a panel magasabb hőfoka miatt végett nem tud annyit termelni a panel, mint egy megdöntött, relatíve jobban hűtött merev üveglapos panel..
Azaz több kell(ene) belőle... Nekem 2 x 100 Watt van fent és a tapasztalatom szerint nekem, a duplája kéne.
Valószínűleg, meg is fogom duplázni...
:meghajol :meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: repi, zoltim, kole1, GoSouth1973

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 márc. 07 14:40 #49667

Üdv mindenkinek

100w "semi-flexible" napelemet vettem és a rögzítésen gondolkodok.
Okozhat bármi problémát,ha nem hagyok légrést a tető és a panel között?

Köszönöm a segítséget

Zoltim

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 febr. 01 21:45 #49248

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 31 16:22 #49229

woodoopilot írta:

Szerintem a legjobban a folyadék elektrolitos, antimon ötvözetű aksik bírják a nagy kisütőáramokat és a mélykisütést. De ezeknél nagy a vízveszteség, és erős a gázképződés töltés közben. Zárt térben szerintem az AGM akku a legjobb választás, bár azok valóban drágák. .
De szoktak hozni Németországból 17 Ah-s Panasonic AGM aksikat, amiket 2 évesen leselejteznek a lélegeztető gépekben, azokat már meg lehet venni 5e Ft-ért.

Kaptam a cégre, reklámként küldött, új típusú, de már kapható LTO (Lithium Titán Oxid) technológiával készült akkukról szórólapot. Döbbenetesen magas ciklus számokat adnak meg benne. Ha egy új járgányt ilyenekkel szerelnének fel -mintegy 200 Ah kapacitással vagy még többel, soha a járgány életében nem kellene az akkucserére még gondolni sem... Akár 50 000 ciklus !! Az ára ma még húzós, de egy új járgánynál pár száz ezer forint többlet??? Már korábban írtam, "a szegény embör pocsékol", szlogen itt is igaz....
Az olaszok a nagyobb méretű 3,5 tonna feletti, ott is a luxus járgányaikba, újonnan már 630 Ah kapacitású akkupakkot és hozzávaló napcellákat telepítenek bele, és rá...

Mellékletek:

A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 29 01:36 #49219

Szerintem a legjobban a folyadék elektrolitos, antimon ötvözetű aksik bírják a nagy kisütőáramokat és a mélykisütést. De ezeknél nagy a vízveszteség, és erős a gázképződés töltés közben. Zárt térben szerintem az AGM akku a legjobb választás, bár azok valóban drágák. .
De szoktak hozni Németországból 17 Ah-s Panasonic AGM aksikat, amiket 2 évesen leselejteznek a lélegeztető gépekben, azokat már meg lehet venni 5e Ft-ért. Ezek az aksik 2 éves korukban is bőven tudják a névleges kapacitásukat, még 3 órás kisütés esetén is. Az elektromos mopedautómban 2 évig nyúztuk ezeket az aksikat, szinte minden nap használtuk a járgányt, télen-nyáron. Egy lakóautóban sokkal tovább bírnák...

Mellékletek:
Megköszönte: lucien

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 28 21:58 #49215

Sziasztok!
Tavaly amikor akkumulátort kerestem a lakóba, leesett az állam az Internetes lakóba való aksik árától.
Él itt a szomszéd faluban egy aksi kereskedő. Régebben javította is őket...
Elmondtam mire kell az aksi és hozott nekem egy TAB márkájú 12V/115A aksit. 35000Ft számlával, garanciával.
A különbség az indító és e közt az, hogy ezt akár nullára is lemeríthetem, nem lesz baja. De az indító aksi 10 volt alatt akár ki is purcan.
A piktogramok amik rajta vannak az aksin:
Lakó, kerekes szék, e-motor, hajó,inverter, szolár.
Nem gondozásmentes. minden cella után tölthető.
:mlk_lako

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 28 17:03 #49213

Már megint elviszed a témát és a mondataimba belebeszéled a dolgokat!

Te ezt írtad:
NagyPapa írta:

Újra írom: ilyen, hogy hagyományos "munka" akkumulátor, már régóta nincs!!!
Ez a fogalmazás a régmúltból maradt ránk.
A gyártók ugyanazon akkumulátorokat reklámozzák start-stop és fedélzeti akkunak egyaránt, kihasználva a múltbeli beidegződéseket, megszokásokat....

Én erre reagáltam! Szó nem volt sem akkumulátor gyártókról, sem típusokról.

Hagyjuk már! :sorry


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 28 16:50 #49212

Kerti írta:

NagyPapa írta:
Ha felsorolod azokat a műszaki jellemzőket, pontos paramétereket amely szignifikánsan megkülönböztetik a "fedélzeti" akkumulátort a "start-stop" akkumulátortól, majd ezek után leírod, hogy miért és mennyivel jobb ez, vagy az a típus fedélzeti akkunak, akkor tisztelettel fejet hajtok előtted, de addig nem kellenének ezek a megjegyzések, mert ez így enélkül értelmetlen kavarás, kötekedés.....
:sorry

Sajnos én nem vagyok az az ember, aki mindenhez ért, és attól, hogy hallottam valamit, még nem fogok érteni hozzá. Tehát nem tudom neked leírni, hogy pontosan miben különböznek. Nagyvonalakban meg, hogy anyagfelhasználás, lemezvastagságok, stb, felesleges úgy írni, mintha értenék hozzá.

Mi Magyarország legnagyobb akkumulátor beszállítójától vásárolunk és amikor legutóbb írtad ezeket, akkor rákérdeztem, hogy mi ebből az igazság, mert engem is érdekelt. (most lehetne azt mondani, hogy ő a kereskedő, de hidd el sokkal több mindent elmondanak és tanítanak nekünk, mint amit publikálnak, és nem csak kereskednek) Egy szakemberrel beszéltem, nem egy üzletkötővel. Szóval Ő elmondta nekem a különbségeket, és hogy ismerik ezt a városi legendát, hogy nincs különbség az akkukban.

Nekem konkrét tapasztalatom is van az akkukkal kapcsolatban, hiszen rengeteget építünk be és használunk, ezért írtam le, hogy nem kell kész ténynek venni azt amit leírtál és ezzel még csak azt sem írtam, hogy nem igaz, csak, hogy nekem más a véleményem és a tapasztalatom. Ennyi.

Más témában (amihez értek) is volt már nézeteltérés, mégsem vezetett semmire.

Látom megint nem olvastad el amit előtted írtam, és nem nézted meg az egyik -Európában szerintem a legjobb- akkugyártó ajánlását, ami ott van alul PDF formátumban.
Ők ugyanazon típusokat EFB és AGM javasolják start-stop-nak és lakóautóba is.
Neked erről is más a tapasztalatod?
Te biztosan jobban értesz hozzá, mint Ők a gyártók....
A kötözködést megint, nem Én kezdtem....
:meghajol :meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 28 11:53 #49211

NagyPapa írta:

Ha felsorolod azokat a műszaki jellemzőket, pontos paramétereket amely szignifikánsan megkülönböztetik a "fedélzeti" akkumulátort a "start-stop" akkumulátortól, majd ezek után leírod, hogy miért és mennyivel jobb ez, vagy az a típus fedélzeti akkunak, akkor tisztelettel fejet hajtok előtted, de addig nem kellenének ezek a megjegyzések, mert ez így enélkül értelmetlen kavarás, kötekedés.....
:sorry

Sajnos én nem vagyok az az ember, aki mindenhez ért, és attól, hogy hallottam valamit, még nem fogok érteni hozzá. Tehát nem tudom neked leírni, hogy pontosan miben különböznek. Nagyvonalakban meg, hogy anyagfelhasználás, lemezvastagságok, stb, felesleges úgy írni, mintha értenék hozzá.

Mi Magyarország legnagyobb akkumulátor beszállítójától vásárolunk és amikor legutóbb írtad ezeket, akkor rákérdeztem, hogy mi ebből az igazság, mert engem is érdekelt. (most lehetne azt mondani, hogy ő a kereskedő, de hidd el sokkal több mindent elmondanak és tanítanak nekünk, mint amit publikálnak, és nem csak kereskednek) Egy szakemberrel beszéltem, nem egy üzletkötővel. Szóval Ő elmondta nekem a különbségeket, és hogy ismerik ezt a városi legendát, hogy nincs különbség az akkukban.

Nekem konkrét tapasztalatom is van az akkukkal kapcsolatban, hiszen rengeteget építünk be és használunk, ezért írtam le, hogy nem kell kész ténynek venni azt amit leírtál és ezzel még csak azt sem írtam, hogy nem igaz, csak, hogy nekem más a véleményem és a tapasztalatom. Ennyi.

Más témában (amihez értek) is volt már nézeteltérés, mégsem vezetett semmire.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 28 11:14 #49210

:meghajol :meghajol
Csak ahhoz, amit írtam.
Még pár dolog: Nagyon megváltoztak a lakóautós használati szokások is azzal, hogy mi is használunk nagy áramokat igénylő fogyasztókat, melyeket mi inverterről használunk.
Így a "hagyományos" fedélzeti akkuval támasztott követelmény, mármint, hogy viszonylag kis áramokat veszünk ki az akksiból, viszonylag egyenletesen, hosszú ideig... már nem igaz. Ehhez régebben nem kellett alacsony belső ellenállás.
Többen használunk inverterről klímát, mikrosütőt, kávéfőzőt, vízforralót, amelyek ugyanolyan agresszív -sőt durvább- fogyasztók, mint a motorindítás.
A fedélzeti akkuval szemben még két tényezőt emelnék ki, az egyik az önkisülés alacsony szintje, a másik -bár ez használatfüggő- a hőmérséklet tűrési képessége. Mindkét feltételnek a minőségi akkuk felelnek meg legjobban, ezek a hagyományos savas akkuk között márkától függetlenül az EFB és az AGM technológiával készült típusok.
Önmagában ez a két technológia már szelektál, így a minőség irányába tolja a gyártást. Ezért írtam azt, hogy a "szegény embör pocsékol", mert ezek bizony nem a legolcsóbb gyártmányok egyetlen gyártónál sem.
Léteznek még elsősorban start-stop üzemmódra gyártott akkuk, ahol nem az önkisülés alacsony szintje a legfontosabb, ezek a relatíve olcsóbb kategóriák, de én nem erről írtam...:meghajol

Melléklet:

Fájlnév: AGM-EFB001.pdf
Fájlméret:696 KB

Mellékletek:

A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 28 08:23 #49209

Kerti írta:

NagyPapa írta:
... Újra írom: ilyen, hogy hagyományos "munka" akkumulátor, már régóta nincs!!!
Ez a fogalmazás a régmúltból maradt ránk.
A gyártók ugyanazon akkumulátorokat reklámozzák start-stop és fedélzeti akkunak egyaránt, kihasználva a múltbeli beidegződéseket, megszokásokat....

Mivel már nem először van itt leírva, ezért én is leírom, hogy bár nem akarok ebből vitát kirobbantani, de azért ezt ne vegye senki kész ténynek!

Ha felsorolod azokat a műszaki jellemzőket, pontos paramétereket amely szignifikánsan megkülönböztetik a "fedélzeti" akkumulátort a "start-stop" akkumulátortól, majd ezek után leírod, hogy miért és mennyivel jobb ez, vagy az a típus fedélzeti akkunak, akkor tisztelettel fejet hajtok előtted, de addig nem kellenének ezek a megjegyzések, mert ez így enélkül értelmetlen kavarás, kötekedés.....
:sorry
A hivatkozott akkuk közül, hogy szavaimat, bocs írásomat megerősítsem, két típust emeltem ki, az EFB és az AGM típusokat.

Mindkét típust a gyártói első helyen javasolják start-stop akkunak is és fedélzeteinek is!!!

:meghajol :meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 27 21:08 #49207

NagyPapa írta:

Látom az ebben a témában korábban írt írásokat nem olvastad....

Újra írom: ilyen, hogy hagyományos "munka" akkumulátor, már régóta nincs!!!
Ez a fogalmazás a régmúltból maradt ránk.
A gyártók ugyanazon akkumulátorokat reklámozzák start-stop és fedélzeti akkunak egyaránt, kihasználva a múltbeli beidegződéseket, megszokásokat....
Ilyen, hogy illeszkedés szintén egy nem létező technikai fogalom! Energia tárolók és fogyasztók vannak.
Ha nagyon ki akarjuk az akku témákat vesézni, akkor a legjobb, igaz még gazdaságosnak nem teljesen mondható akku a Lithiumos, de ez is már-már határon van, mármint a használat kérdése, igen sokat esett az utóbbi években ugyanis az ára!!

A használat során a motor indító akksid és a fedélzetet ellátó akksid teljesen elkülönül egymástól, nem kell illeszkedniük. Nekem AGM EXIDE a start-stop akksim, és 2 db AGM MOLL akksim van a fedélzeten, mindhárom 95 Ah-s

:meghajol :meghajol

De, igyekeztem olvasni. Néhány ellentmondást találtam a beírtakban és a NET-en is. Közben megoldódott, mert az indító akkum kalciumos, és összefér a töltési végfeszültsége az AGM-mel:

"U gomb megnyomása után a gombokkal tud töltő feszültséget választani az akkumulátor típusának ill. a töltési eljárásnak megfelelően
Lehetőségek:
- 13,6V jellemzően tápegység feszültség, vagy „csepptöltés”
- 14,2V géles akku
- 14,4V antimonos, régi folyadékos akku
- 14,8V kalciumos, főleg AGM akku
- 15,5V csak pulzáló (regeneráló) töltési karakterisztika esetén választható"

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.