Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Solár Lakóautóra

Több
2018 ápr. 16 09:02 #52702

Köszönöm!
Próbáltam valamennyire, amit összeszedtem az alapján próbáltam, amit olvastam, de igazad van, a dolog összetett. Persze először az egyik céget kerestem meg, akik ezzel foglalkoznak ahol rögtön lebeszéltek mindenről és rábeszéltek a saját igényeikre, ahol 2 perc alatt 1 milliónál tartottunk. Lehet igazuk van, ők a szakik, na de hogy ellenőrzöm? Valahogy az volt az érzésem én eszköz vagyok egy nagy exluzív üzletmenet fenntartásában.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 15 22:30 #52697

Sziasztok.
Javaslom, hogy a korábbi hozzászólásainkat is olvassátok el. Kis szerszámgép ,lámpa, hűtő stb mind más kategória, energia tárolás előállítás szempontjából. Ezekkel már többen foglalkoztunk, még ha nem is teljes részletességgel. Javaslom, hogy pontos igény felméréssel solár rendszer tervezőt megkeresni, mert a mi általunk általában használt rendszerek használatban igen nagy szélsőségek is előfordulhatnak, melynek leírásához sok sok idő és azért nagyobb szaktudás kellene. A tapasztalatainkat már itt és a lakóépítés sk. rovatban megosztotuk. Érdemes átnézni.
Üdv Nyomi:meghajol


Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 15 17:53 #52689

Sziasztok!

Napelem rögzítéssel kapcsolatban milyen talasztakataitok vannak? Hogy érdemes rögzíteni?
Én ragasztással szeretném. A tetőm (fém) nem teljesen sík. Arra gondoltam, h nem veszek műanyag sarkokat vagy élet, hanem 2db 4m-es alumínium "L" profilt ragasztok fel és azokra csavarozom a paneleket. Olyan magasra tenném, hogy a tetőablak elferjen alatta. Működhet? Milyen ragasztóval?

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 12 23:07 #52685

Kedves solarban jártas lakóautósok,

most kezdem a dolgot, próbáltam tájékozódni Elnézést ha nem jól kérdezek.
A következő igényekhez keresek megoldást:
6 személyes lakóautó hűtővel-ezt tanácsolták külön körre kötni, felmerült egy hordozható, amit a hűtőhöz használhatnék, vagy az macera?
tv nincs de laptop igen
elsősorban biwak
fotós lámpák időnként vagy valami kis szerszámgép- a fotós lámpát megkérdeztem, az ínverter bírja.

ehhez néztem invertert
panelectron magyar gyártmáy sw 2000 w 12 v valódi sinusos-
de milyen solar elemet használjak?
Elvileg télen is használnám- ezért a monikristályos lenne jobb
néztem a Elfenland El 45 250 W
itt azt hallottam, hogy a legkisebb teljesítmányű cella teljesítményét hozza az egész modul, tehát az íves alkóvra ragasztással eleve csökkentem a hatékonyságot. Ez ígaz? Ha igen, a CIS szisztéma nem ilyen?
Néztem még a Frontier 170 s 47625-is
Ez így hülyeség? Nem tudom mi kompatibilis és mi kapható.
A tetőn elvileg van hely tobbféle méretnek is . Részben keresnék valakit, aki megtervezné, és esetleg egy útmutatást is ad az elektromos rész szereléséhez.
Köszönöm a választ!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 11 06:51 #52666

portland írta:

Koszonom,
Mivel a lajtanal is meszebb elek,nem tudom mi az,pontosan leirnad?ezeket a 40 ezer ft os neve sincsen aksikat NE is nezzem?

:meghajol

A "Lajta" kis hazánk nyugati kapujának folyója, -az osztrák határnál-, azaz ez Ausztriát jelenti, pontosabban Bécs városát....

Én a kérdésedre válaszoltam, -szakmai ismereteim alapján, villamos üzemmérnökként- de a zsebeddel Te gazdálkodsz...
Már többször olvashattad tőlem:"Mindig a szegény ember pocsékol"

:meghajol :meghajol

:sorry


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 10 20:29 #52662

portland írta:

Koszonom,
Mivel a lajtanal is meszebb elek,nem tudom mi az,pontosan leirnad?ezeket a 40 ezer ft os neve sincsen aksikat NE is nezzem?

Mérlegeld az ár-érték-élettartam viszonyát. Egy nevenincs 100-ast, már meg tudsz vásárolni 35 ezresért, ami elketyeg 5-6 évet, ha megfelelően használod. Na nem nagy mutatvány, csak ismerni kell a lelki világát.
Persze Miklósnak igaza van, hogy a MOLL egy kiváló akku, és verhetetlen, de kérdés, ezt milyen anyagi ráfordítás árán teszi. Nekem egy nyolcadik életévét taposó, noname akku van beépítve, és nyoma nincsen annak, hogy gyengélkedne, pedig annak idején mindösszesen 26 ezres értéket képviselt a vételára. Ezzel, mi gond nélkül elvagyunk egy hetet töltés nélkül, és még napelem sem támogatja.
Ez az érem másik fele. A döntés nálad van. :-)


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 10 19:51 #52661

Szerintem egy "mezei" AGM Bannert nyugodtan nézegethetsz.
portland írta:

Koszonom,
Mivel a lajtanal is meszebb elek,nem tudom mi az,pontosan leirnad?ezeket a 40 ezer ft os neve sincsen aksikat NE is nezzem?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 10 15:57 #52657

Koszonom,
Mivel a lajtanal is meszebb elek,nem tudom mi az,pontosan leirnad?ezeket a 40 ezer ft os neve sincsen aksikat NE is nezzem?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 10 14:37 #52656

portland írta:

Erdeklodom hogy melyik 100 amperes akku a legjobb .........AGM.........lakoautoba,minosegileg es arban,
Koszonom

Jó a kérdés, mármint idehaza.
A jegjobb, -toronymagasan- a MOLL AGM, vagy EFB típusú akkumulátora!
Ezt itthon megvenni azonban már nem tudod, ugyanis egy éve a forgalmazó (T-Markt) nem hoz be belőle, mert a gyártó csak úgy hajlandó szállítani, ha egy komplett raklapnyi akkut -akár különbözőeket is- rendelnek tőle. Ennyit -mármint 750 kilónyit azonban a T-MARKT még nem tudott egyetlen évben sem eladni belőle, no nem a jó minősége, hanem az ára miatt. Tudod, a szegény ember pocsékol..
Ha ilyenre vágysz a Lajta túlsó felén bármikor kapsz belőle, korábban megírtam a címet is ide valahova...
Ha ennél alább akarod adni, akkor bármelyik márkás cég AGM, vagy EFB akkuját megveheted.
Ezek a típusok már eleve szelektálják a gyártót, mert az aki tudja a két technológia szerinti akkut gyártani azok már nem kispályások... Csak jelzem a "Jászakku"-nak nincs ilyen technológiával gyártott akksija...
Remélem tudtam segíteni...
:meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 10 12:14 #52655

Erdeklodom hogy melyik 100 amperes akku a legjobb .........AGM.........lakoautoba,minosegileg es arban,
Koszonom

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 30 17:15 #52633

Sziasztok!

Már 6-7-éve lakózok, de eddig csak olvastam a fórumot. Most regisztráltam. Mert kéne valami. (nyilván)

Napelemes "rendszer" kellene a lakómra. Azért hogy az akku ne merüljön le 2-3 hét állásban, amikor néha használom a szivattyút, töltöm a telefont, használom a laptopot, picit világítok, picit rádiózok. De semmi extra. Nincs fúrás faragás, hűtőhasználat, hősugárzó. Szeretném ha tölthetném a belső és a külső aksit is. De totál nem értek hozzá. Nem mond semmit a Volt, a Watt, meg egyáltalán semmi ami a tárgyhoz tartozik.

Az kellene, hogy valaki a hozzáértők közül éppen lecserélné a régebbi gyengébb, de nekem éppen megfelelő rendszerét, amit én átvennék, megvennék, boldogan használnék.

De komplett működő rendszer kellene, mert ha nekiállok, csak tönkreteszem. Ha esetleg van aki be is szerelné, az maga lenne a megvalósult álom. :)

Köszönettel Szántó István (Boombaba)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 06 15:25 #52278

Akiket még érdekel a CIGS (réz-iridium-gallium-szelén) technológiával készült napcella, igen jó 18 % körüli hatásfokkal: 100 wattos panel, 1234 x 652 x 35 mm méretben, 12,9 kg/db kapható 16.- eFt + ÁFA pénzért 5 éves garanciával, az Elektraplan Kft.-nél, (ÉRD, Budafoki út 10. +36 23 300 480)
Én ma vettem 4 db-t, belőle, mert a saját szememmel láttam, hogy a mai teljesen napfény mentes ronda szürke napon a 4000 Wattos ilyen elemekből összerakott komplett blokk a kimenetén adott le 0,46 KW-nyi pillanatnyi teljesítménnyel, szuflát!!!
Ilyen időben a NYOMI polikristályos 5,5 KW teljsítményű rendszere szerintem ennek töredékét sem tudja... de mindjárt hívom...

Ezeknek a paneleknek egyetlen hátránya van számunkra, éspedig az, hogy 76 Volt az üresjárati feszültségük, míg a nálunk megszokott MPPT szabályzók max 50 - 70 Voltot tudnak.....
Azaz keresni kell hozzá 100 Voltos bemenetű szabályzót!!
Vigyázat minden szabályzónál a kimeneti teljesítmény és a fogadott, fogadható teljesítmény szinkronban van, azaz egy 10 Amperes szabályzó nem tud fogadni még 200 Wattos panelcsoportot sem!!

:meghajol :meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: olah80, Nyomi, Srychy, gattila, Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 07 18:07 #52037

Az már bizonyos, hogy a flexibilis napelemek tökéletesen rögzíthetőek megfelelő ragasztóval sík felületekre még ha íveltek is ( lásd Nagypapa ). Az " üveges " napelemeket sem lehet elvetni, hiszen a furgonok hullámlemez tetőjére felrögzíteni lényegesen egyszerűbb a gyári csomópontok felhasználásával. Legalábbis szerintem, és tapasztalataim szerint. Hogy milyen típusú legyen azt meg a pénztárca és elérhető technológia kérdése.
Rettentő nagy különbség nincsen, vagy nagyon drága.
;)


Nyomi
Megköszönte: NagyPapa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 07 17:47 #52036

gattila írta:

Nekem most ez tetszik a legjobban:

et-solar.hu/cigs/

Tanulságos a PDF áttanulmányozása is. et-solar.hu/wp-content/uploads/2016/07/H...ower_Gain_Factor.pdf

Pontosan erről írtam!
Ez a CIGS technológia!
Van hátránya is: A kisebb hatásfoka miatt nagyobb felület kell belőle, erről írtam, hogy hova fér el??


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 07 15:01 #52035

Nekem most ez tetszik a legjobban:

et-solar.hu/cigs/

Tanulságos a PDF áttanulmányozása is. et-solar.hu/wp-content/uploads/2016/07/H...ower_Gain_Factor.pdf

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 07 13:24 #52034

Vincsenzo írta:

Most mán teljesen bizonytalanná tettél.
Igaz, az én Villámom, nem megy 130-at még szakadékban sem. A választás lehetősége az enyém. Palotában élek vagy kunyhóban. Netán Villám nevű csigában.
A napelemmel is ez a helyzet. Mindenki pénztárcája, tudása, és nem utólsó sorban felelőssége alapján választ. A felhajtó erő az egy furcsa találmány. A feltalálása előtt is létezett csak másnak hívták. Két dolog biztosan kell hozzá a felület és a sebesség. A többi csal hab a tortán.
Össze hasonlítva a két rendszert:

Basic Info

Model NO.: sp-300
Number of Cells: 72pcs
Condition: New
Material: Polycrystalline Silicon
Junction Box: Pass The TUV Certificate PPO(Black/IP65)
Solar Cell: Poly 156*156 Cell
Weight (Kg): 23.4kg
Maximum Power Current(Imp)a: 8.13A
Connector: Mc4 Compatible Connector
Transport Package: Neutral Carton Box+Pallet
Origin: Foshan China
Plusz még a felfogató rendszer.
Vagy a másik:
High efficiency 360W CIGS thin film flexible solar panel (FLEX-02W)
Specification:
High Efficiency 360W CIGS Thin Film Flexible Solar Panel (FLEX-02W)
High Efficiency 360W CIGS Thin Film Flexible Solar Panel (FLEX-02W)
Plusz még a ragasztó.
Ha oda van ragasztva jöhet a 130, de még a 250km/h is.
A légréssel szereltnek az az előnye, hogy hőpajzsként működik. Árnyékolja a tetőt, nem az melegszik fel, és a közte áramló levegő ki fejti hűtő hatását akár álló helyzetben is.
Ha meg el repül 130km/h-nál a 23,4kg-os elem, nem szeretnék utána sétálni szintén 130km/h-val.
Rögzíteni nem olyan szempontok alapján szükséges mint a háztetőre. Kekk a fokozott biztonság, és nincs probléma!

Üdv Szolárpaneles társak!

Most már végképp elvesztettem a fonalat, biztos én néztem félre a dolgokat.
Ugye a kínai semiflexibilis azaz vékony (1-3-4 mm) üvegszálas, vagy PVC lapra gyártott szolárpanelek kapcsán ment eddig a disputa, ezen belül is a kínai behozatal kapcsán merült fel a szolárpanelek telepítése.
Fent pedig már a 23 kilós panelek telepítése jött be!
Ilyen paneleket -mármint az üveglapost- nem szabad kínából behozni, mert itthon ezek azonnal kaphatók, erről korábban már ódákat írtunk, zengtünk sok alkalommal..
Igen, teljesen más a telepítési módja az üveglapos cuccoknak, mint a flexibilis lapoknak.
Pontosan azért vetődött fel a CIGS technológiával gyártott panel, mert az egyrészt árnyékban, erősen szűrt fényben is jól teljesít, másrészt szinte egyáltalán nem érzékeny a forrósodásra!
Erre írtam ellentételezésül, hogy a viszonylag nagyobb felületigénye miatt nagyon le kell mérni, hogy hova fér fel...
Ha utánam számoltok akkor rájöttök Ti is, hogy az üvegpaneles légréssel szerelt, többnyire csak egyetlen darab panel árnyékoló hatása sajnos nem számottevő tényező...
Pl az én járgányom tetőfelülete 7,5 x 2,35 =17,6 m2, addig egy 260 - 340 wattos üvegpanel -ami már bőven elegendő lehet- 1,7 m2 felülete elhanyagolható árnyékhatást jelent, a súlya viszont már lehet zavaró tényező...A rögzítésének sebesség miatti erősített módját már nem is említeném..
Bár egy LG NEON2 360 Watt/db típust szívesen bevállalnék.....még ott fennt is, a súlya ellenére is...

A gondom csak az -az árán kívül-, hogy nekem már van fennt 2 x 100 Watt semiflexibilis 3 kg/db...

:meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 07 11:49 #52033

Papanak igaza van! Megfelelo Sikaflexel oldoszer nelkul letephetetlen! Az en 280W/48V, eleg nagy solarom is ragasztva van es semmi baja szelben/hoban/esoben. Ezekkel a flexis tipusukal az a jo helyzet hogy eleg helyigenytelenul lehet felragasztani, mert olyan zonajat a tetonek lehet kihasznalni ami masra nem valo (peldaul az alkovok ivelt formajat). Nem hiszem hogy problemasabb lenne a melegedese mint akarmilyen, a tetore helyezett cuccnak.


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 07 10:14 #52030

NagyPapa írta:


Gábor!

Nekem több, mint 7 (hét) éve, lassan 8 éve van fenn, 2 db 100 Wattos,-akkor még igen húzós volt az ára- SIKAFLEX ragasztóval let felrakva, ha Te személyesen még nem is, de sokan mások pontosan tudják, hogy Én hogy szoktam -nem menni-, hanem "alacsonyan repülni"!
Elképzelhetetlen, hogy leszakadjon!!
Ezeknél a 250 Wattosoknál más jellegű probléma lehet: hova fér el a tetőn?? Pláne 2 db?? Ugyanez igaz a CIGS típusú panelekre is!!
:meghajol

Meggyőzhető vagyok...
Nekem 1 db 250w-os elég is lenne.

De mi a helyzet a melegedéssel?
Ami keretbe van szerelve az kap hűtést mindkét oldalon.
Ha ragasztom akkor ez a lehetőség elvész...
Vagy nem jól gondolom?
:unsure:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 07 10:11 #52029

Most mán teljesen bizonytalanná tettél.
Igaz, az én Villámom, nem megy 130-at még szakadékban sem. A választás lehetősége az enyém. Palotában élek vagy kunyhóban. Netán Villám nevű csigában.
A napelemmel is ez a helyzet. Mindenki pénztárcája, tudása, és nem utólsó sorban felelőssége alapján választ. A felhajtó erő az egy furcsa találmány. A feltalálása előtt is létezett csak másnak hívták. Két dolog biztosan kell hozzá a felület és a sebesség. A többi csal hab a tortán.
Össze hasonlítva a két rendszert:

Basic Info

Model NO.: sp-300
Number of Cells: 72pcs
Condition: New
Material: Polycrystalline Silicon
Junction Box: Pass The TUV Certificate PPO(Black/IP65)
Solar Cell: Poly 156*156 Cell
Weight (Kg): 23.4kg
Maximum Power Current(Imp)a: 8.13A
Connector: Mc4 Compatible Connector
Transport Package: Neutral Carton Box+Pallet
Origin: Foshan China
Plusz még a felfogató rendszer.
Vagy a másik:
High efficiency 360W CIGS thin film flexible solar panel (FLEX-02W)
Specification:
High Efficiency 360W CIGS Thin Film Flexible Solar Panel (FLEX-02W)
High Efficiency 360W CIGS Thin Film Flexible Solar Panel (FLEX-02W)
Plusz még a ragasztó.
Ha oda van ragasztva jöhet a 130, de még a 250km/h is.
A légréssel szereltnek az az előnye, hogy hőpajzsként működik. Árnyékolja a tetőt, nem az melegszik fel, és a közte áramló levegő ki fejti hűtő hatását akár álló helyzetben is.
Ha meg el repül 130km/h-nál a 23,4kg-os elem, nem szeretnék utána sétálni szintén 130km/h-val.
Rögzíteni nem olyan szempontok alapján szükséges mint a háztetőre. Kekk a fokozott biztonság, és nincs probléma!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 07 09:53 #52027

Srychy írta:

Vincsenzo írta:
1db-ot is el küldenek.
Az a tapasztalatom hogy meg érkezik az árú, nem sérült, azt kapod amit rendelsz, kis tételeket rendeltem és nem volt vám. Kivételek lehetnek!:cheer:

www.banggood.com/Elfeland-EL-45-250W-18V...BwE&cur_warehouse=CN
www.banggood.com/Elfeland-SP-23-130W-18V...__1&cur_warehouse=CN

~250W 14A 2mm
www.banggood.com/Elfeland-EL-45-250W-18V...__5&cur_warehouse=CN

Nekem ez a flexibilis cucc a zsiráf kategória:
"szép-szép, de otthonra nem kéne..."

Elképzelésem sincs, hogyan tudnám úgy felszerelni a tetőre, hogy a menetszél ne tépje le.
Én azért 130-al elég gyakran kocogok.
:)

Gábor!

Nekem több, mint 7 (hét) éve, lassan 8 éve van fenn, 2 db 100 Wattos,-akkor még igen húzós volt az ára- SIKAFLEX ragasztóval let felrakva, ha Te személyesen még nem is, de sokan mások pontosan tudják, hogy Én hogy szoktam -nem menni-, hanem "alacsonyan repülni"!
Elképzelhetetlen, hogy leszakadjon!!
Ezeknél a 250 Wattosoknál más jellegű probléma lehet: hova fér el a tetőn?? Pláne 2 db?? Ugyanez igaz a CIGS típusú panelekre is!!
:meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.