Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Solár Lakóautóra

Több
tegnap 22:05 #55720

Bontott Panasonic akkuk, amik szolgáltak lélegeztetőkben, utána fagyis kocsikból kerültek leselejtezésre. Nem tudom milyen rendszerűek, állitólag AGM. 6 db 18 amperórás van párhuzamosan kötve. Pont 1000 Ft volt darabja, amennyit a "MÉH" adott volna érte :) Szóval nem valami nagy durranás, de eddig jól szolgáltak.

Lovi írta:

Most olvasom a korábbi hozzászólásokban, hogy azért nem sima ólomaksid van, amiről megy másfél napot.
gattila írta:
Egész pontosan ez van. euronics.hu/termekek/zanussi-zrg11600wa-...utoszekreny/p/153436

Két fő szempontom volt, a zaj, (37 dB) és a fogyasztás: Éves áramfogyasztás: 113 kWh. Ha ezt elosztod 365-tel, nagyjából meg is van a napi fogyasztásod. :) Ez azért nem olyan sok. Az inditó áramfelvétele is elfogadható, elvisz az 1000/2000 wattos inverter. (azt hiszem ilyen: www.conrad.hu/hu/szinuszos-inverter-auto...00-12-g-1277820.html ) A nyáron teljesen meg voltam elégedve vele. Menet közben rossz úton néha lekapcsoltam - ne verődjön a kompresszora. Elég hosszú a visszamelegedési ideje is.
Lovi írta:
gattila írta:
Nekem Zanussi kompresszoros hűtő van a lakóban. Kb. 100 Ah munkaakkuról elmegy inverterrel másfél napig töltés nélkül. Annál több talán neked sem kell.....

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
tegnap 20:48 #55718

Most olvasom a korábbi hozzászólásokban, hogy azért nem sima ólomaksid van, amiről megy másfél napot.
gattila írta:

Egész pontosan ez van. euronics.hu/termekek/zanussi-zrg11600wa-...utoszekreny/p/153436

Két fő szempontom volt, a zaj, (37 dB) és a fogyasztás: Éves áramfogyasztás: 113 kWh. Ha ezt elosztod 365-tel, nagyjából meg is van a napi fogyasztásod. :) Ez azért nem olyan sok. Az inditó áramfelvétele is elfogadható, elvisz az 1000/2000 wattos inverter. (azt hiszem ilyen: www.conrad.hu/hu/szinuszos-inverter-auto...00-12-g-1277820.html ) A nyáron teljesen meg voltam elégedve vele. Menet közben rossz úton néha lekapcsoltam - ne verődjön a kompresszora. Elég hosszú a visszamelegedési ideje is.
Lovi írta:
gattila írta:
Nekem Zanussi kompresszoros hűtő van a lakóban. Kb. 100 Ah munkaakkuról elmegy inverterrel másfél napig töltés nélkül. Annál több talán neked sem kell.....

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
tegnap 20:17 #55717

NagyPapa írta:

Srychy írta:
Így azért mégsem lett jó, még a pirosozással együtt sem!
A szolár szabályzó kimenetét miért rakjátok -többen is- a töltő és a fedélzeti tápegység közös ágára??
Ennek ugyanis így semmi értelme!
Így rövidre zárod a fedélzeti tápegység kimeneti pontját a szolár szabályzó stabil 12 Voltos kimenetével!!



Szerintem pedig jó a rajz.. Itt a fedélzeti szabályzó bemenete van rákötve az aksira. A fedélzeti szabályzó kimenetére csak az autó fogyasztói mennek. Amire itt csak utalás van...

Az utolsó válaszomnál megnéznéd még egyszer azt a rajzot?....

Szerintem Srychyvel nem egy rajzról beszéltek.
A Te hozzászólásodban az én "ákom-bákom" rajzom van csatolva amin kék vonalozás van. Ezen még oda van rajzolva a szolár töltő "kislámpás" kimenete.

Aztán megbeszéltük, hogy nincs is erre szükségem és készült egy új raj, amin "kislámpás" kimenet üresen van hagyva.
Ezt egészítette ki Srychy pirossal.
Amit Írtál NagyPapa, az a "kislámpás" kimenetre vonatkozik, é legalábbis így értelmeztem.

De a lényeg, most, az én esetemben: CSAK A SZOLÁR VEZÉRLŐ "AKKUMULÁTOR" KIMENETÉNEK BEKÖTÉSI HELYE.
A vezérlőbe a napelem bemenet egyértelmű.
A "kislámpás" kimenetet kihagyom.
Marad a vezérlő akku kimenete. Ezt kell bekötnöm... valahova. De hova?


A többi meg meg van és nem is nyúlnék hozzá, mert jól működik.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
tegnap 15:17 #55716

Egész pontosan ez van. euronics.hu/termekek/zanussi-zrg11600wa-...utoszekreny/p/153436

Két fő szempontom volt, a zaj, (37 dB) és a fogyasztás: Éves áramfogyasztás: 113 kWh. Ha ezt elosztod 365-tel, nagyjából meg is van a napi fogyasztásod. :) Ez azért nem olyan sok. Az inditó áramfelvétele is elfogadható, elvisz az 1000/2000 wattos inverter. (azt hiszem ilyen: www.conrad.hu/hu/szinuszos-inverter-auto...00-12-g-1277820.html ) A nyáron teljesen meg voltam elégedve vele. Menet közben rossz úton néha lekapcsoltam - ne verődjön a kompresszora. Elég hosszú a visszamelegedési ideje is.
Lovi írta:

gattila írta:
Nekem Zanussi kompresszoros hűtő van a lakóban. Kb. 100 Ah munkaakkuról elmegy inverterrel másfél napig töltés nélkül. Annál több talán neked sem kell.....
Lovi írta:
Amúgy utólag átgondolva - mivel már meg van a 2 db cigs napelem - nem vagyok meggyőződve a napelem szükségességéről. Alapból majd minden nap sokat megyünk. Vadkempingezünk. A sok menéstől tölt a generátor. Ha nem megyünk, többnyire már a nap sem süt. Ez azt indokolja, hogy inkább az akkut fejlesszem legalább 2×100 Ah-s lifepo4-re, ahhoz, hogy elmenjen egy kompresszoros hűtő. Viszont az olyan összeg, hogy azért kapok egy modern, új, gázos hűtőt, és akkor elég a mostani 95 Ah- s akku, mert eddig az áram elég volt, csak a hűtőm vacakol.
Köszi. Ez így jól hangzik. De nem gondoltam, hogy 1 db 100Ah-s akku elviszi. Nem tudom hány wattos a hűtőd - majd írd meg - de talán olyan 600 wattot elfogyaszt 24 óra alatt. Az 50 amper. És ki lehetne venni annyit egy 100 Ah- akkuból? Lifepo4-ből ki lehet. Hol hibázik a számolás?
Neked van mélymerülés elleni védelmed?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
tegnap 12:28 #55714

Srychy írta:

Így azért mégsem lett jó, még a pirosozással együtt sem!
A szolár szabályzó kimenetét miért rakjátok -többen is- a töltő és a fedélzeti tápegység közös ágára??
Ennek ugyanis így semmi értelme!
Így rövidre zárod a fedélzeti tápegység kimeneti pontját a szolár szabályzó stabil 12 Voltos kimenetével!!



Szerintem pedig jó a rajz.. Itt a fedélzeti szabályzó bemenete van rákötve az aksira. A fedélzeti szabályzó kimenetére csak az autó fogyasztói mennek. Amire itt csak utalás van...

Az utolsó válaszomnál megnéznéd még egyszer azt a rajzot? Azon össze van kötve az akku pozitív pontjára a szolár akkutöltő kapcsa, a fedélzeti 230/12 V töltő és a fedélzeti tápegység bemenete is, ha jól értelmezem az ilyen ákom-bákom rajzokat! Ha így van akkor jogos az írásom, ugyanis a fedélzeti szabályzó kimeneti közös ágára kéne rákötni a szolár szabályzó "lámpa" jelzésű sorkapcsait, azaz így helyettesítem a köldökzsinór mentes állapotot!
Nem csinálok rajzot, mert nem egyformák a különféle lakóautók belső elrendezése, huzalozása!
Nagyon sok lakóautónál nem is válik ketté a fedélzeti tápegység és a fedélzeti elektronika, ott csak a relékkel leválasztott kapcsolható terhelések vannak kivezetve!
Ott nem is tudod így simán bekötni a szolár szabályzód, lámpa jelzésű pontjait!!
Nálam viszont a fedélzeti akkutöltő tápegységtől függetlenül van szerelve egy stabilizátoros elektronika, de ott is, külön meg kellett csapolnom a közös kimenetét, ahova rá lehet kötni! Utána nálam is kapcsolható relés kimenetek vannak a különböző fogyasztó rendszereknek, mint pl: 1., Világítás-táp, 2., Vízszivattú-táp, 3., TV- táp., 4., Szatelitvevő-táp....5., Parabola antenna-táp...
Máshol ezek Aux-1, Aux-2 néven is szoktak lenni...
:meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
tegnap 05:46 #55713

Így azért mégsem lett jó, még a pirosozással együtt sem!
A szolár szabályzó kimenetét miért rakjátok -többen is- a töltő és a fedélzeti tápegység közös ágára??
Ennek ugyanis így semmi értelme!
Így rövidre zárod a fedélzeti tápegység kimeneti pontját a szolár szabályzó stabil 12 Voltos kimenetével!!



Szerintem pedig jó a rajz.. Itt a fedélzeti szabályzó bemenete van rákötve az aksira. A fedélzeti szabályzó kimenetére csak az autó fogyasztói mennek. Amire itt csak utalás van...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
tegnap 05:33 #55712

Lovi írta:

gattila írta:
Nekem Zanussi kompresszoros hűtő van a lakóban. Kb. 100 Ah munkaakkuról elmegy inverterrel másfél napig töltés nélkül. Annál több talán neked sem kell.....
Lovi írta:
Amúgy utólag átgondolva - mivel már meg van a 2 db cigs napelem - nem vagyok meggyőződve a napelem szükségességéről. Alapból majd minden nap sokat megyünk. Vadkempingezünk. A sok menéstől tölt a generátor. Ha nem megyünk, többnyire már a nap sem süt. Ez azt indokolja, hogy inkább az akkut fejlesszem legalább 2×100 Ah-s lifepo4-re, ahhoz, hogy elmenjen egy kompresszoros hűtő. Viszont az olyan összeg, hogy azért kapok egy modern, új, gázos hűtőt, és akkor elég a mostani 95 Ah- s akku, mert eddig az áram elég volt, csak a hűtőm vacakol.
Köszi. Ez így jól hangzik. De nem gondoltam, hogy 1 db 100Ah-s akku elviszi. Nem tudom hány wattos a hűtőd - majd írd meg - de talán olyan 600 wattot elfogyaszt 24 óra alatt. Az 50 amper. És ki lehetne venni annyit egy 100 Ah- akkuból? Lifepo4-ből ki lehet. Hol hibázik a számolás?
Neked van mélymerülés elleni védelmed?

A számolásod ott hibádzik, hogy a hűtő nem megy állandóan. az én hűtőm is (230V75W.) elmegy 48 órát inverterről. Töltés nélkül, ha nem megy más az autóban. 1 db 110Ah- ás aksiról.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 09 23:26 #55711

NagyPapa! Nem csinálnál egy bekötési rajzot? Az sokszor egyértelműbb, mint a szöveges leírás.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 09 23:20 #55710

gattila írta:

Nekem Zanussi kompresszoros hűtő van a lakóban. Kb. 100 Ah munkaakkuról elmegy inverterrel másfél napig töltés nélkül. Annál több talán neked sem kell.....
Lovi írta:
Amúgy utólag átgondolva - mivel már meg van a 2 db cigs napelem - nem vagyok meggyőződve a napelem szükségességéről. Alapból majd minden nap sokat megyünk. Vadkempingezünk. A sok menéstől tölt a generátor. Ha nem megyünk, többnyire már a nap sem süt. Ez azt indokolja, hogy inkább az akkut fejlesszem legalább 2×100 Ah-s lifepo4-re, ahhoz, hogy elmenjen egy kompresszoros hűtő. Viszont az olyan összeg, hogy azért kapok egy modern, új, gázos hűtőt, és akkor elég a mostani 95 Ah- s akku, mert eddig az áram elég volt, csak a hűtőm vacakol.
Köszi. Ez így jól hangzik. De nem gondoltam, hogy 1 db 100Ah-s akku elviszi. Nem tudom hány wattos a hűtőd - majd írd meg - de talán olyan 600 wattot elfogyaszt 24 óra alatt. Az 50 amper. És ki lehetne venni annyit egy 100 Ah- akkuból? Lifepo4-ből ki lehet. Hol hibázik a számolás?
Neked van mélymerülés elleni védelmed?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 09 20:22 #55709

gyusza T3 írta:

zsozsy írta:
Srychy írta:
Kedves Zsozsy!
Nem gúnyolódásnak szántam amit írtam.
Ha úgy érzed akkor elnézésed kérem.
Semmi baj! Felejtős.

Nini, Zsozsy, helló!!!
Ja :smt039

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 09 16:48 #55707

Lovi írta:

Srychy írta:
NagyPapa írta:
Lovi írta:
Így kellene?

Jesszusom!

Én ezt írtam volna le?
Atya világ!
Vagy az írásomból ezt szűrted le?
Egy világ omlott össze bennem...
Polarítások? Mit akarsz, mit keres ott a D+ szál??
Így be ne kössél semmit, sőt mindenképpen keress egy villamosságban járatos embert, de gyorsan?
:sir

Így azért mégsem lett jó, még a pirosozással együtt sem!
A szolár szabályzó kimenetét miért rakjátok -többen is- a töltő és a fedélzeti tápegység közös ágára??
Ennek ugyanis így semmi értelme!
Így rövidre zárod a fedélzeti tápegység kimeneti pontját a szolár szabályzó stabil 12 Voltos kimenetével!!
Igen számomra szokatlan, hogy csak az egyik pólusokat huzalozzuk a másikat nem!
A D+ nak sok esetben van jelentősége, erről már sokszor többen írtunk, mikor mire lehet használni...
Azt többnyire valamilyen teljesítményrelét működtetve célszerű használni, töltésre, absorpciós hűtő menet közbeni 12 Voltos fűtőpatronjának, megtáplálására....
Ha már a szabályozott 12 Volt stabil feszültséget akarod a fedélzetre felhasználni, akkor a fedélzeti elektronika közös kimeneti pontjára kéne kötni nemde?
Szerintem oda a generátort akarta rajzolni, hogy a D+ on keresztül tölt.
:)
De ezt úgy kell bekötni, hogy a D+ figyeli az autó aksiját és, ha megy a generátor akkor kapcsolja a töltést.
Jól gondolod. Egyszerűsítve így tudtam lerajzolni. Ezért nincsenek a test vezetékek sem berajzolva, csak + szálak. Ez inkább blokkdiagram lenne. Ráadásul a generátort nekem nem kell bekötni, mert gyárilag ott van, de fel akartam tüntetni, hány helyről érkezhet töltés.

Az egészről sokszor van olyan félelmem, hogy azt azétz mindenki tudja, hogy "A MEDVE NEM JÁTÉK" !
Jó ha tudjátok: AZ EGYENÁRAM SEM JÁTÉK!
Azt mindenképpen szeretném nyomatékosítani, hogy egy ilyen barkácsolás szintű tudás nagyon kevés egy szakszerűen megépítendő járgány villamos rendszerében!
Nem megsérteni szeretnék senkit sem, ha annak érzi akkor elnézést kérek!
De! Köyörgöm!
Egy leégett lakóautó mindig drágább, mint egy hozzáértő szaki bére!
Azt pedig végképp nem szeretném hallani olvasni, "hogy a NagyPapa így írta le, mi úgy csináltuk:::
:sorry :sir


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: Srychy, apóka

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 09 15:37 #55706

zsozsy írta:

Srychy írta:
Kedves Zsozsy!
Nem gúnyolódásnak szántam amit írtam.
Ha úgy érzed akkor elnézésed kérem.
Semmi baj! Felejtős.

Nini, Zsozsy, helló!!!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 09 09:18 #55704

Nekem Zanussi kompresszoros hűtő van a lakóban. Kb. 100 Ah munkaakkuról elmegy inverterrel másfél napig töltés nélkül. Annál több talán neked sem kell.....
Lovi írta:

Amúgy utólag átgondolva - mivel már meg van a 2 db cigs napelem - nem vagyok meggyőződve a napelem szükségességéről. Alapból majd minden nap sokat megyünk. Vadkempingezünk. A sok menéstől tölt a generátor. Ha nem megyünk, többnyire már a nap sem süt. Ez azt indokolja, hogy inkább az akkut fejlesszem legalább 2×100 Ah-s lifepo4-re, ahhoz, hogy elmenjen egy kompresszoros hűtő. Viszont az olyan összeg, hogy azért kapok egy modern, új, gázos hűtőt, és akkor elég a mostani 95 Ah- s akku, mert eddig az áram elég volt, csak a hűtőm vacakol.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 08 21:52 #55703

Köszönöm a türelmes segítségedet.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 08 21:21 #55702

Amúgy utólag átgondolva - mivel már meg van a 2 db cigs napelem - nem vagyok meggyőződve a napelem szükségességéről. Alapból majd minden nap sokat megyünk. Vadkempingezünk. A sok menéstől tölt a generátor. Ha nem megyünk, többnyire már a nap sem süt. Ez azt indokolja, hogy inkább az akkut fejlesszem legalább 2×100 Ah-s lifepo4-re, ahhoz, hogy elmenjen egy kompresszoros hűtő. Viszont az olyan összeg, hogy azért kapok egy modern, új, gázos hűtőt, és akkor elég a mostani 95 Ah- s akku, mert eddig az áram elég volt, csak a hűtőm vacakol.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 08 21:12 #55701

Amit pirossal rajzoltál az meg van nekem gyárilag. A napelemtől és vezérlőtöl jövő testet meg azért nem rajzoltam meg, mert értelemszerű, hogy polaritás-helyesen követi a pluszt. Úgyhogy ha a töltésvezerlő bekötese ezen túl jój van rajzolva, akkor NagyPapa talán mégis ezt mondtad. Ezért érzékenyen érintett NagyPapa az írásodnak az éle.
Mindenesetre nekem jó lecke volt, hogy nem szabad a tenisz pálya helyett penisz táját írni, mert megkapom a vizeslepedőt. De köszönöm a segítségeteket, mert így kitisztult a dolog. De van egy másik problémám, amit a következő hsz-ben írnék le.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 08 20:51 #55700

Srychy írta:

NagyPapa írta:
Lovi írta:
Így kellene?

Jesszusom!

Én ezt írtam volna le?
Atya világ!
Vagy az írásomból ezt szűrted le?
Egy világ omlott össze bennem...
Polarítások? Mit akarsz, mit keres ott a D+ szál??
Így be ne kössél semmit, sőt mindenképpen keress egy villamosságban járatos embert, de gyorsan?
:sir

Szerintem oda a generátort akarta rajzolni, hogy a D+ on keresztül tölt.
:)
De ezt úgy kell bekötni, hogy a D+ figyeli az autó aksiját és, ha megy a generátor akkor kapcsolja a töltést.
Jól gondolod. Egyszerűsítve így tudtam lerajzolni. Ezért nincsenek a test vezetékek sem berajzolva, csak + szálak. Ez inkább blokkdiagram lenne. Ráadásul a generátort nekem nem kell bekötni, mert gyárilag ott van, de fel akartam tüntetni, hány helyről érkezhet töltés.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 08 07:43 #55699

Talán így....

Mellékletek:
Megköszönte: NagyPapa, apóka, Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 08 07:25 #55698

Lovi írta:

Akkor így elég lenne?

Alakul...
:)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 08 07:21 #55697

NagyPapa írta:

Lovi írta:
Így kellene?

Jesszusom!

Én ezt írtam volna le?
Atya világ!
Vagy az írásomból ezt szűrted le?
Egy világ omlott össze bennem...
Polarítások? Mit akarsz, mit keres ott a D+ szál??
Így be ne kössél semmit, sőt mindenképpen keress egy villamosságban járatos embert, de gyorsan?
:sir

Szerintem oda a generátort akarta rajzolni, hogy a D+ on keresztül tölt.
:)
De ezt úgy kell bekötni, hogy a D+ figyeli az autó aksiját és, ha megy a generátor akkor kapcsolja a töltést.

Megköszönte: Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.