Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Solár Lakóautóra

Több
ma 17:47 #51632

lurko írta:

Szia! Én is abban "élek" nyár óta---de most télen áramra csatlakozva...

Merre tanyázol? :)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
ma 17:20 #51631

Szia! Én is abban "élek" nyár óta---de most télen áramra csatlakozva...

Megköszönte: lucien

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
ma 08:49 #51627

Lucien
Nekem a hozzászólásodra ez ugrott be: www.lazydays.com/rvs/tampa-fl/class-a/ti...allegro-red-21016904
Nem azt mondom, hogy ilyet vegyél, csak a felsorolt kívánalmaknak egy ilyen nagyságú és felszerelésű lakó lenne megfelelő.
Független energiaellátás, generátor és napelem, megfelelő nagyságú akkupakkal.
Ha gázos fűtés, akkor nem elég egy két palack, tartály kell. Ha gázolajos, akkor ott a kocsi tartálya, de abból se elég 70-80 literes.
Tiszta és szennyvíztartály (fűthető), több száz liter. Nem beszélve a wc típusáról, hogy ne kelljen 3 naponta üríteni a tartályt.
Nem elhanyagolható a súly kérdése sem. Nagyon gyorsan meghaladja a 3,5 tonnát és akkor már gond van.
Azt kell (szerintem) eldöntened, hogy mennyi időt akarsz eltölteni egy helyben és ahhoz kell méretezned a felszerelést.
Az ötlet szerintem jó, csak néhány dologba meg kell alkudni és felöltözni anyagilag.

A nyáron találkoztunk egy hasonló felszereltségű, de öreg lakóautót használó hölggyel egy parkolóba élt, napi 5 euró volt a díj. Ő hetente mozdult, hogy tölthessen, üríthessen és rá volt kötve a 220 V hálózatra.

Jó tervezgetést


Szeret
Megköszönte: lucien

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
ma 08:46 #51626

végig olvasva mindent én a helyedben vennék egy jó minőségű 'silent' aggregátot amit beépítve (szigetelve,kivezetve,bevezetve) használhatsz bármikor amikor a solar már kevés és ez nagyon rövid idő alatt megvalósítható.


semmi ok a pánikra, van nálam pálinka
Megköszönte: lucien

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
ma 08:41 #51625

"7. Víz: ezt eddig pont nem tapasztalom problémának, egyedül nyomom, így nem nagyon van szűk keresztmetszet...."
Akkor megoldandó feladat, hogy ha nem akarsz a vízvezetékre kapcsolódni, honnan nyered az iható, tiszta vizet. Van forrás a telkeden? Vagy saját kút, ám akkor szivattyúzni kell. Bár, ahol én felnőttem, kezdetben csak gémeskút volt, később a kerekeskút már a jólét jele volt (tény, hogy emiatt sokkal-sokkal kevesebb szennyvizet termeltünk). Ha mégis rákapcsolódsz a vízvezetékre, akkor fagymentesített megoldást kell kiépíteni.
Néha kell pl. mosni is. Nem csak pár gatyát, hanem akár ágyneműt is. Szóval lesznek problémáid.
WC: van pár jó megoldás. A lakóautókban szokásos kemikál-WC output-ját viszont CSAK zárt szennyvíztartályba szabad gyűjteni.


A legjobb lakóautó az enyém!
Megköszönte: lucien

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
ma 07:59 #51624

istozi írta:

Megpróbálom neked sorban megválaszolni:
1. Elvileg lehetséges a motort járatni, és annak a generátoráról tölteni, de egy 100 A-os generátort, ami 1,2 kW-os egy 80 kW-os motor járatásával forgatni nem a legjobb megoldás. Napi 3 óra alapjáraton tavaszra kikészíti a motorodat.
2. Mindenképpen erősebb akkucsomag kell. Becslésem szerint 3 - 5 kWh energiát kell megtermelned-tárolnod, hogy mondjuk a téli napforduló környékén, amikor 16 órányi sötét van, akkor is menjen mindened.
3. Ha fix helyen állsz, akkor mindenképpen mozgatható napelemrendszer kell. A függőlegeshez képest 45 fokban és minimum naponta 3 állásba forgatni (reggel kelet felé, napközben délnek és délután nyugatra). Ha nem mozgatod, akkor több napelem kell.
4. Mivel Magyarországon nem ritka, hogy november-decemberben akár hetekig is felhős az ég, célszerű egy áramfejlesztő generátor beállítása. 2 - 2,5 kW-os célszerű. Sajnos, ezek nem dolgoznak hangtalanul. És minél olcsóbb, annál hamarabb elromlik.
5. Sok pénzért biztos lenne vállalkozó, ám jobb, ha magad csinálod meg. Tanuld meg ezt a szakmát. Annál is inkább, mert ha valami elromlik, csak magadra számíthatsz.
6. Nem tartom valószínűnek, hogy már ebben az évben komplett megoldást tudnál megvalósítani. Kezdetnek fogadd el, hogy lógsz a konnektoron és próbálj fokozatosan, egyre hosszabb időkre leválni.
7. Az ilyen projektek a víz-szennyvíz kérdésen szoktak megbukni. Ebből a szempontból gondold végig a várható életedet (különösen, ha nem egyedül akarsz belevágni).

Köszönöm a szuper-hasznos hozzászólásodat. Reakciók:

1. Meggondolandó, ezek alapján tényleg hasznosabb lehet egy erre fejlesztett aggregátor megvétele, ami még befér a raktérbe.
2. Aksik: Nagyobb/jobb minőségű aksik, vagy lehet a meglévőket is bővíteni? Egyáltalán: működőképes több aksi összekötése? Mert erről eddig csak negatív kritikákat hallottam...
3. Napelem: lehetséges a fixemet mozgathatóra csinálni valamiféle erre kapható motorral? Milyen specifikációkra kell figyelni, és van e preferált márka? Ha "a több a jobb", akkor miben kell többnek lennie?
4. Aggregátor: rendben, jó és új gondolat, a hang meg Van, de a motor-generátor kombó használatánál is lenne..
5. Hát igen, mindenképpen elkezdem tanulni, de az elején örülnék egy szakinak, aki segítene. Még akár dolgoznék is a keze alá a projektben, hogy így tanuljam.... Itt főleg a tervezés, átlátás része ami érdekelne, hogy minden Watt, amper, Volt stb tényezőt megértsek és hosszabb távon mérhetővé is szeretnék tenni az autóban, hogy optimalizálhassam majd a rendszerem.... Ehhez tök jó lenne egy szakértő, Akitől tanulhatok, persze nem ingyen. Erre van ötleted?
6. Rendben, köszönöm, ez az alázat pontja...
7. Víz: ezt eddig pont nem tapasztalom problémának, egyedül nyomom, így nem nagyon van szűk keresztmetszet....

Szép napot, lucien

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
ma 07:45 #51623

Döme írta:

Tök jó elképzelés!
Pár technikai kérdés merült fel bennem: Télen, ha ráesik a hó, akkor napközben ha távol vagy a járműtől, akkor hogyan lesz munkára fogva a napelem?
Az új járművemet amit főleg Biwakolásra építek, pont emiatt lesz gázos fűtésű meg a hűtője is arról fog menni, hogy a megtermelt napenergia inkább ne legyen kinyerve az akkukból, mint, hogy ne álljon rendelkezésre. :-)
Nem lenne megoldás egy télre beszerelt gázos fűtésrendszer? Persze annak is vannak hátulütői (helyigény, pb. gáz ledermedése, stb) de az áram rendszertől függetlenül üzemeltethető.
Pót generátor: Pl. a klímakompresszorod, szervó szivattyúd helyére be lehet építeni újabb generátort (a mostani autóknál elég zsufi az ékszíj környéke, nem egyszerű plusz egységet elhelyezni) Ennek a megoldásnak nem sok a rezsije? alapjáraton pötyögve 1,5-2L nyál kell egy motornak átlagosan óránként.
Akksik: a hideg ellen hőszigetelném is az akkukat, mert ugye hidegben kisebb a kapacitásuk. Minimális, de lehet, hogy nyersz egy kis plusz rendelkezésre álló időt ezzel is.
Hirtelen ezek jutottak eszembe ezzel kapcsolatosan.

Szia, köszönöm az értékes gondolatokat.

Tél-hó: én legtöbbször "otthonról" dolgozom neten, így még ha elmegyek is, előtte le tudom takarítani az éjjel/előtte esett havat.

Gáz fűtő rendszer: nekem van, és használom is, ott ugyanúgy pörög a körfűtés ventillátora (ha bekapcsolom, már pedig sokkal hatékonyabb a felfűtés vele, mint nélküle), bár a dieseles ventillátora többet fogyaszt, ahogy látom.

Pót generátornak helye: ez egy 1991-es Peugeot J5-ös, nincs klíma, nem is szeretnék, hely viszont van a motorházban. Viszont egy másik, értékes tanács alapján, akkor már tényleg egyszerűbb lehet egy aggregátor vétele, amit ugye csak erre találtak ki, és akkor nem koptatnám vele a motort. Hangja mindkettőnek van. - Igen, van ára, de ha nincs jobb, valamelyikre mindenképpen szükség lesz a kettő közül...

Aksi szigetelés: A fedélzeti aksik ugye bent vannak, és ha minden nap az autóban vagyok, itt nem nagyon lesz 15 fok alatt a hőmérséklet, max ha esetleg egy napra elmennék.... Felírom azért ezt is a listámra! :)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
tegnap 22:00 #51610

Megpróbálom neked sorban megválaszolni:
1. Elvileg lehetséges a motort járatni, és annak a generátoráról tölteni, de egy 100 A-os generátort, ami 1,2 kW-os egy 80 kW-os motor járatásával forgatni nem a legjobb megoldás. Napi 3 óra alapjáraton tavaszra kikészíti a motorodat.
2. Mindenképpen erősebb akkucsomag kell. Becslésem szerint 3 - 5 kWh energiát kell megtermelned-tárolnod, hogy mondjuk a téli napforduló környékén, amikor 16 órányi sötét van, akkor is menjen mindened.
3. Ha fix helyen állsz, akkor mindenképpen mozgatható napelemrendszer kell. A függőlegeshez képest 45 fokban és minimum naponta 3 állásba forgatni (reggel kelet felé, napközben délnek és délután nyugatra). Ha nem mozgatod, akkor több napelem kell.
4. Mivel Magyarországon nem ritka, hogy november-decemberben akár hetekig is felhős az ég, célszerű egy áramfejlesztő generátor beállítása. 2 - 2,5 kW-os célszerű. Sajnos, ezek nem dolgoznak hangtalanul. És minél olcsóbb, annál hamarabb elromlik.
5. Sok pénzért biztos lenne vállalkozó, ám jobb, ha magad csinálod meg. Tanuld meg ezt a szakmát. Annál is inkább, mert ha valami elromlik, csak magadra számíthatsz.
6. Nem tartom valószínűnek, hogy már ebben az évben komplett megoldást tudnál megvalósítani. Kezdetnek fogadd el, hogy lógsz a konnektoron és próbálj fokozatosan, egyre hosszabb időkre leválni.
7. Az ilyen projektek a víz-szennyvíz kérdésen szoktak megbukni. Ebből a szempontból gondold végig a várható életedet (különösen, ha nem egyedül akarsz belevágni).


A legjobb lakóautó az enyém!
Megköszönte: Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
tegnap 19:53 #51608

Tök jó elképzelés!
Pár technikai kérdés merült fel bennem: Télen, ha ráesik a hó, akkor napközben ha távol vagy a járműtől, akkor hogyan lesz munkára fogva a napelem?
Az új járművemet amit főleg Biwakolásra építek, pont emiatt lesz gázos fűtésű meg a hűtője is arról fog menni, hogy a megtermelt napenergia inkább ne legyen kinyerve az akkukból, mint, hogy ne álljon rendelkezésre. :-)
Nem lenne megoldás egy télre beszerelt gázos fűtésrendszer? Persze annak is vannak hátulütői (helyigény, pb. gáz ledermedése, stb) de az áram rendszertől függetlenül üzemeltethető.
Pót generátor: Pl. a klímakompresszorod, szervó szivattyúd helyére be lehet építeni újabb generátort (a mostani autóknál elég zsufi az ékszíj környéke, nem egyszerű plusz egységet elhelyezni) Ennek a megoldásnak nem sok a rezsije? alapjáraton pötyögve 1,5-2L nyál kell egy motornak átlagosan óránként.
Akksik: a hideg ellen hőszigetelném is az akkukat, mert ugye hidegben kisebb a kapacitásuk. Minimális, de lehet, hogy nyersz egy kis plusz rendelkezésre álló időt ezzel is.
Hirtelen ezek jutottak eszembe ezzel kapcsolatosan.

Megköszönte: lucien

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
tegnap 19:19 #51607

Sziasztok! Én vagyok az a srác, aki úgy döntött, hogy lakóautóban élve folytatja az életét. És hogy a lúd legyen kövér: mindezt most, ezen a télen kezdem, ráadásul két nehezítéssel: a) egyelőre maradok Magyarországon (ergo alig van napsütés), b) teljesen off-grid szeretnék lenni (ne kelljen áramra csatlakoznom), azaz fullos biwak üzemmód. (Nekem ez az életmód eleve nem egy kempingben való parkolást jelenti.) Néhányatok már ismer a klubból, és rengeteg segítséget kaptam eddig is. A jelenlegi kihívásommal az a gond, hogy még nem találtam olyan lakóautóst, aki a full-time benne élést Magyarországi körülmények között, és télen megvalósította. Remélem viszont, hogy legalább tudásmorzsákat, kompetens iránymutatást, szövetségeseket találni fogok - ahogy eddig is találtam itt és rendkívül hálás is vagyok érte!!! Rólam tudni kell, hogy addig fogok menni, amíg meg nem lesz, amit szeretnék - a megoldások embere vagyok, és ilyeneket keresek. Tehát ha valaki azt szeretné itt írni, hogy ez lehetetlen, az ne is fárassza az ujjait. :P

Jelenleg van napelemem, két fedélzeti aksim, amin a két fő fogyasztó az inverterem és a diesel fűtésem. Sajnos a jelenlegi konstrukcióm off-grid ezt így együtt csak néhány óráig bírja (aztán az automatikák, ahogy merülnek az aksik, 10 voltnál szépen lekapcsolják önmagukat). Ha 220Voltra csatlakozom, természetesen nincs gond, de ezt szeretném most kiváltani. Íme a jelenlegi dilemmáim kérdéseim, melyeket az a cél motivál, hogy ne kelljen konnektor mellett dekkolnom télen: (Mellesleg még a nyár végén is frankón elég volt a napelem+2 aksi felállás a fogyasztáshoz, persze fűtenem akkor még ugye nem kellett. Tehát ez csak egy téli és itthoni probléma.). A kérdések és nézőpontok a következők:

1. Irány lehet e (ezt egy profi autovillamossági szerelő tanácsolta) a generátor befogása a fedélzeti aksik napi plusszos töltésére is (pl. úgy, hogy mondjuk naponta egy órát járatom ezért a motort), vagy akár egy dedikált második generátor beszerelése a fedélzeti aksik töltésére. Mennyit tudna ez tölteni, kiszámolható e ez előre, meddig kellene járni a motornak stb.......
2. Ha ez az első megvan (vagy anélkül is), előrelépés lehet-e egy akkubank kiépítése (nagyobb, több, vagy jobb minőségű, spirálcellás, munka- stb. aksikkal). Vagy ezt tök mindegy? Most azt gondolom, hogy nem ez a szűk keresztmetszet, hiszen inkább a bejövő, utántöltő energiám a kevés, de lehet, rosszul gondolom...
3. A napelem felület bővítése, és esetleg mozgathatóvá tétele (a szögváltoztatás miatt) mennyit számítana (befektetés - kivett energia arányában). A jelenlegi napelemem fixen rögzített.
4. Tegyek meg minden lépést és ezek összege számíthat? Vagy van egy "érvágásnak" számító ütős megoldás?
5. Ki az, aki egy ilyen rendszert meg tudna tervezni, és lehetőleg nem 2 hónap múlva, hanem tegnap meg is meg is csinálni. :)
6. Mivel az "otthonomról" van szó, ezért inkább a hosszútávú megoldás és a hatékonyság a fő szempont és nem az ár (persze ésszerű keretek között).
7. Van-e olyan nézőpont, technikai megoldás, ami itt egyáltalán nem lett megemlítve, és nagyban segítené a megoldást?

Nagyon köszönöm a konkrét, előrevivő gondolatokat tartalmazó hozzászólásokat! :)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 12 11:54 #51570

woodoopilot írta:

NagyPapa írta:

Az akkupakkokra röviden visszatérve, ma már elérhető áron vannak a Lítium-vasszulfátos akksik is, amelyeket kifejezetten célszerű a "leoldási határig" meríteni.

Most vettem egy 8 kWh kapacitású lítium-vaszfoszfát akkupakkot 190e Ft-ért. Ez a pakk 6 db 12,8V-os, 105 Ah kapacitású blokkból áll, akku felügyelettel együtt, alumínum dobozba beépítve, hűtőventilátorral, kontaktorral, stb. összesen 100 kg. Ekkora kapacitáshoz kb. 8 db 100 Ah-s ólom aksi szükséges,mert aszokból nem lehet kivenni a teljes kapacitást. 8 db 100 Ah-s ólom aksi még a legkönnyebb savasból is min. 200 kg lenne.

A lítium akkukat sem célszerű teljesen kisütni, minél kisebb a DOD, annál több a ciklusszám. A lítium-vasfoszfát aksit 100%-ra is ki lehet sütni, de akkor a ciklusszáma nem éri el az 1000-t sem. Ha nem sütjük 80% alá, akkor már 2000 ciklust garantál a gyártó, 70%-os kisütésnél meg már 3000-t. Elvileg 2,5V-ig ajánlja a gyártó a max. kisütést, de én 3V-ra állítom a mélykisülés védelmet. Az a 0,5V már nem sok kapacitást jelent, viszont a cellák élettartamát jelentősen csökkenti.

Üdv néked!

Igazad van a ciklusszám csökkenésével kapcsolatban, de ha elkezdesz számolni, hogy a gyakorlatban ez mit is jelent nekünk lakóautósoknak akkor már sokkal szebbek ezek a számok.

Mi ha minden hétvégén elmegyünk egész évben valahova akkor 52 x lehetne lemeríteni az akkupakkot, ha ezen időszakon belül 100 x merítem le, akkor is 10, vagy 20 év alatt élné fel az akku a ciklusszám szerinti élettartamát. A 20 évet sajnos, valószínüleg ezek az akkuk sem lesznek képesek a kémiájuk miatt megérni.

De! nem arról volt szó, hogy mindig tökre süssük ki, hanem arról, hogy 50% alá nem szabadna lemeríteni, ami mindenképpen marhaság.
Ha leoldásos védelemmel hagyok benne 20 % kapacitást, akkor pedig egy lakóautóban a használata szinte végtelen lehetne, de a 10 - 15 év szinte biztos.
A savas, spirálcellás akkukra 300 körüli ciklusszámot ad meg a gyártó 20 %-ig történő lemerítések esetére, ami már szintén nagyon szép szám.... Szép adataik vannak az AGM és EFB típusú akkuknak is...


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 11 14:43 #51563

Természetesen bontott akkut adnak ennyiért, ez pl. egy MIA elektromos autóból származik. Az új cellák ára kb. 5-6x ennyi lenne. De ha újat vesz valaki, akkor jobb ha prizmatikus cellákat vesz, abból csak 4 db kell. Olcsóbb nem lesz, de sokkal kevesebbet kell vacakolni a kötésekkel.
Az elektromos autók többségében Li-po vagy Li-ion cellák vannak, olyat könnyebb szerezni, pl. egy komplett Nissan Leaf aksit már meg lehet venni néhány száz euróért is. De én jobban szeretem a LiFePO cellákat, igaz ezek nehezebbek, de sokkal biztonságosabbak.
Ezeken a képeken 4 db 12,8V-os, 105 Ah-s akku látható, amiket 84 db cellából raktak össze. Nem volt itthon mérleg, így nem tudtam lemérni, hogy így mennyi a tömegük, saccra kb. 12-14 kg lehet.

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 11 12:45 #51562

nekem a harmada is elég lenne, de nem is tudom hol lehetne keresni. Ez gondolom nem vadi új volt.

woodoopilot írta:

NagyPapa írta:

Az akkupakkokra röviden visszatérve, ma már elérhető áron vannak a Lítium-vasszulfátos akksik is, amelyeket kifejezetten célszerű a "leoldási határig" meríteni.

Most vettem egy 8 kWh kapacitású lítium-vaszfoszfát akkupakkot 190e Ft-ért. Ez a pakk 6 db 12,8V-os, 105 Ah kapacitású blokkból áll, akku felügyelettel együtt, alumínum dobozba beépítve, hűtőventilátorral, kontaktorral, stb. összesen 100 kg. Ekkora kapacitáshoz kb. 8 db 100 Ah-s ólom aksi szükséges,mert aszokból nem lehet kivenni a teljes kapacitást. 8 db 100 Ah-s ólom aksi még a legkönnyebb savasból is min. 200 kg lenne.

A lítium akkukat sem célszerű teljesen kisütni, minél kisebb a DOD, annál több a ciklusszám. A lítium-vasfoszfát aksit 100%-ra is ki lehet sütni, de akkor a ciklusszáma nem éri el az 1000-t sem. Ha nem sütjük 80% alá, akkor már 2000 ciklust garantál a gyártó, 70%-os kisütésnél meg már 3000-t. Elvileg 2,5V-ig ajánlja a gyártó a max. kisütést, de én 3V-ra állítom a mélykisülés védelmet. Az a 0,5V már nem sok kapacitást jelent, viszont a cellák élettartamát jelentősen csökkenti.


Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 10 11:06 #51561

NagyPapa írta:


Az akkupakkokra röviden visszatérve, ma már elérhető áron vannak a Lítium-vasszulfátos akksik is, amelyeket kifejezetten célszerű a "leoldási határig" meríteni.

Most vettem egy 8 kWh kapacitású lítium-vaszfoszfát akkupakkot 190e Ft-ért. Ez a pakk 6 db 12,8V-os, 105 Ah kapacitású blokkból áll, akku felügyelettel együtt, alumínum dobozba beépítve, hűtőventilátorral, kontaktorral, stb. összesen 100 kg. Ekkora kapacitáshoz kb. 8 db 100 Ah-s ólom aksi szükséges,mert aszokból nem lehet kivenni a teljes kapacitást. 8 db 100 Ah-s ólom aksi még a legkönnyebb savasból is min. 200 kg lenne.

A lítium akkukat sem célszerű teljesen kisütni, minél kisebb a DOD, annál több a ciklusszám. A lítium-vasfoszfát aksit 100%-ra is ki lehet sütni, de akkor a ciklusszáma nem éri el az 1000-t sem. Ha nem sütjük 80% alá, akkor már 2000 ciklust garantál a gyártó, 70%-os kisütésnél meg már 3000-t. Elvileg 2,5V-ig ajánlja a gyártó a max. kisütést, de én 3V-ra állítom a mélykisülés védelmet. Az a 0,5V már nem sok kapacitást jelent, viszont a cellák élettartamát jelentősen csökkenti.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 09 12:13 #51553

mint már többször leírtam nekem 190 W monokristályos napelemem van 95 AH munka akkumulátorral. A munka akksi nincs az indító akkumulátorral összekötve! 230v hűtő, tv, inverter - 5 éve működik. Ésszel biwakolva hetekig. Évente egyszer szulfátmentesítőre kötöm az aksit karbantartás végett, de nem töltöm hálózatról. Ha tönkremenne újból szerelnék fel egyet, mert jó.


Nyomi
Megköszönte: Döme, portland

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 09 11:53 #51552

szerintem meg erdemes belemenni, a hozzaszolasokbol csak tanulhatunk, sajnalom hogy masok nem szolnak hozza, a legroszabb inastol is lehet tanulni, mert ugye nem mindenki mernok.....vannak hulyek, okosok, es nagyokosok:)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 09 11:27 #51551

portland írta:

Mindent jol irtal,meg 1 megjegyzes, a 100amperos akku csak 50ampert er,mivelhogy buncselekmeny 50szazalek Ala meriteni

Ezt az adatot -bárkitől is hallottad- csak a hülyeség kategóriájába lehet besorolni...
:sorry
Ezek után majd még nehogy belemenjünk a lakóautóknál használatos munka-akku/ start-stop-akku vitába, mert magamhoz nyúlok kínomban.
:smt208
:sorry

Köszönöm "Jocibácsi" hozzá szólását, de nem csak Ő az egyetlen, aki tartósan biwakol több időt, napokat, sőt heteket...

Ne becsüljük le az új technikai vívmányokat, egyre jobbak azok is...

Az akkupakkokra röviden visszatérve, ma már elérhető áron vannak a Lítium-vasszulfátos akksik is, amelyeket kifejezetten célszerű a "leoldási határig" meríteni.
A savas akkukat is ha véded egy kis lemerítést védő kütyüvel, ami leold lemerítés előtt nyugodtan használhatod őket...
:smt056 :meghajol :meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 09 09:07 #51550

Csak olvasgatom a hozzászólásaitokat és ámulok, bámulok. Nem vagyok igazán hozzáértő, mi csak használjuk a napelemet.
Három éve szereltem fel a 2x100 w napelemet és a hozzávaló kütyüket, hallgatva a fórumon hozzászólókra. Igazán sokat segített a fórum a berendezések válogatásával, legjobban NagyPapa intelmeinek figyelembe vételével vásároltam és szereltem.
Most ott tartunk, hogy heteket (4-5) elvagyunk, áramcsatlakozás nélkül a parkolókba. Kempingbe, ha véletlen bemegyünk nem kérek villanyt. (sok kempingbe és parkolóba ahol külön kell fizetni az áramért, már nem is csodálkoznak ..solar? kérdezik és el van intézve.)

2 db 100 W solár panel
1 db 35 A szabályozó
2 db 86 A munkaakku
1 db 600W színuszos inverter (nagyon ritkán használva)

Használunk:
világítás ledes
szivattyú eredeti
TV 12 V
Telefonok és tabletek töltői
Hajszárító 500 W
12 V kompresszoros hűtő (80 liter)
12 V tetőventilátor

Nekünk csak jó tapasztalatunk van a napelemről, javasolom felszerelni

Bocs, hogy hosszú voltam.


Szeret
Megköszönte: Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 09 09:04 #51549

portland írta:

10 perc1200wattos micro hasznalat hand amper is?12000:12=?

Ezt egy, az alább leírt teljesítményű akkupakk röhögve kibír, mert az igényelt áram hozzá, "csak" 85 - 90 Amper, az is csak 10 percig.
Ennyit a jól méretezett napcellával, napsütésben, néhány óra alatt vissza lehet termelni!!

Az már más kérdés, hogy nem max teljesítmény mellett szoktuk használni a mikrót sem, napi egyszeri használata simán belefér...
Nálam a nagy kapszulás 1200 wattos kávéfőző rendszeresen üzemel, igaz rövidebb ideig!!
Itt jön be az az alapvető irányelv, hogy tudatosan kell lakóautóban a berendezéseket kiválasztani, használni, úgy a teljesítmény ésszerű kiválasztásánál, mint a használatánál...
Ezekkel a fogyasztókkal nincs baj!
Baj lenne, lehetne a klíma tartós használatával..

De látom már, úgy sem tudlak meggyőzni, itthon úgy mondják, -már bocsáss meg és meg ne sértődj- de ha a szar is büdös akkor mán' baj van...


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 09 09:03 #51548

Mindent jol irtal,meg 1 megjegyzes, a 100amperos akku csak 50ampert er,mivelhogy buncselekmeny 50szazalek Ala meriteni

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.