Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Solár Lakóautóra

Több
2019 jan. 26 18:38 #54412

Sziasztok! Én is raktam fel napelemet a tetőre. 260w os 36Volt amilyet az epuleteken használnak. Vettem amazonon egy mppt töltesvezerlőt, be lehet rajt állítani mindent. Aztán kábelezès stb. A napelemet a következő módon rögzitettem: vettem alu szögidomot kb 40 50 mm és 1m hosszú abból vágtam 2 rögzítő fület hátra, előre viszont nagyobb mèretű kadmiumozott zsanèrokat raktam fel. Vettem speciális kartusos ragasztót, ès a füleket, zsanèrokat felragasztottam a tetőre. 2 éve fennvan semmi baj nincs vele. Fel lehet nyitni, hogy jobb legyen a beesèsi szög. Egy helyen fúrtam ahol bemennek a vezetèkek. De ott is beragasztottam az említett anyaggal. Semmi beázás. Szuperül működik. Feltöltötte a 2db 90ah akksit amit ideiglenesen beraktam. Van egy inverterem is beszerelve, 230 volt, 3000w így már van minden ami villanyügyileg kell.

Megköszönte: szobrászok, Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 26 17:55 #54411

Errol beszelek hetek ota

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 26 16:30 #54410

Ideiglenes rögzítésre szoktam használni öntapadós 3M ipari tépőzárakat. Elképesztően nagy erővel rögzít, rozsdamentes acélról és üvegről még lekaparni sem könnyű. Strukturált alu lemezen nem tapadna jól, de sima festett felületen szerintem kellő tapadást biztosítana a semiflexibilis tábláknak. Ha mobil rendszerben gondolkodunk, akkor ez is egy jó alternatíva lehet.

www.3mmagyarorszag.hu/3M/hu_HU/company-c...23+3294746113&rt=rud

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 25 03:46 #54389

istozi írta:

"Egyre szimpatikusabb nekem a mobil napelem"
Mennyire igazad van!

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 24 21:59 #54387

Srychy írta:

woodoopilot írta:

Egyre szimpatikusabb nekem a mobil napelem, már csak valami praktikus, összecsukható kivitelűt kellene keresni...

Én ezzel szemezek egy ideje:

www.banggood.com/1Pcs-Elfeland-SP-4-100W..._12&cur_warehouse=CN

Erről beszélek én is. Ez olyan, mint a magyar népmese. Van is meg nem is, fel is szereled, meg nem is, amikor kell tudod használni, mikor meg nem akkor nem is. Nem kell összemaszatolni, megfúrni a tetőt, és ki tudod tenni a napra, miközben a lakó az árnyékban hűsöl.

Ezzel együtt, a furgonokon a legegyszerűbb rögzíteni a napelem táblákat a tetőn, hiszen nekünk ott vannak a gyári rögzítési pontok a tetőcsomagtartó felszereléséhez. :P


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Laccci

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 24 21:50 #54386

woodoopilot írta:

nemo25 írta:
.

A cimkékre írt számokat én mindig fenntartásokkal kezelem, tapasztalataim szerint a tömegből lehet leginkább következtetni az akku "jóságára". Amelyik nehezebb, abban több az "aktív" anyag, azokból nagyobb eséllyel ki lehet venni, amit ráírnak, míg a könnyebbek csak labor körülmények között tudják a megadott kapacitást.

A 100 Ah kapacitású ólom aksikkból a legkönnyebbek 25 kg körül vannak, a nehezebbek, meg 35-36 kg-ot nyomnak. A fedélzeti AGM aksink 36 kg, beépítés előtt leteszteltem egy 300 W-os merülő forralóval, amit 4 órán keresztül tudott működtetni. Tehát még ilyen nagy terhelésnél is tudja a 100 Ah-t, kisebb terhelésnél, szerintem ki lehet venni belőle 120 Ah-t is...

A Transitba gyárilag 2 db 75 Ah-s indítóaksi van beépítve, mivel mindig pöccre indul, a telefonok és az elektromos biciklik töltését azokról oldottam meg. A biciklik töltőjében van akkuvédelem, így nem lehet annyira lemeríteni az indító aksit, hogy ne indulna be a motor. A fürdésen is spóroltunk egy kis áramot, mert reggel kitettünk a napra pet palackokban vizet, amik délutánra úgy felmelegedtek, hogy hideg vizet kellett hozzá keverni. A homok és a só nagyrészét a kocsi mellett mostuk le magunkról, így kevesebbet ment a szivattyú és a kombi kazán. Na meg lassabban telt meg a szenyvíz tartály, mert nekem a szokatlanul hosszú egy helyben állásnál ez okozta a legnagyobb gondot. Sajnáltam 20 eurót kifizetni egy ürítésért, ezért a mobil wc tartályába engedtem le a szürke vizet, és abban cipeltem el, a sorompóval lezárt ürítő helyre. De ahogy a szomszédokat elnéztem, a többségük gurulós tartályokkal oldotta meg a szenyvíz ürítését.

A PET palackos megoldás nálunk is szépen működik, azzal a különbséggel, hogy mi levisszük magunkkal a partra, és még vizesen öblítjük le magunkról a sós vizet. Ahogy írtad többnyire az árnyékba kell a palackokat tárolni, mert nagyon fel tud forrósodni a napon benne a víz. Na ott jó hatásfokkal dolgozik a napfény. :-)


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 24 16:13 #54376

"Egyre szimpatikusabb nekem a mobil napelem"
Mennyire igazad van!


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 24 13:41 #54375

Papiron eleg lenne,de gyakorlatban nem igy van, .a hutot elvinne Az a szaz wattpos napelem ha mindig napsutes es deli 12 ora,es derekszogben kapnad a fenyt,ebben Az egy idopontban,kb kapsz(ha kapsz)7-8 ampert, a napelemek hatasfoka nagyon rossz,ezert ha sok van belole jo toltesre,de sajmos 100 wattos panel edes keves

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 24 12:57 #54374

nemo25 írta:

6-7 napot mi is simán elvagyunk napelem, és mindenféle töltés nélkül, még úgy is, hogy bizony a 100 Ah-ás Pb akku már a 9. évében jár. Ez nem nagy mutatvány, inkább tudatos felkészülés arra, hogy nem pazaroljuk az energiát, hanem beosztjuk. Megtakarítani mindig könnyebb, és céltudatosabb megoldás. Amit nem használunk el, azt nem kell megtermelni.

A cimkékre írt számokat én mindig fenntartásokkal kezelem, tapasztalataim szerint a tömegből lehet leginkább következtetni az akku "jóságára". Amelyik nehezebb, abban több az "aktív" anyag, azokból nagyobb eséllyel ki lehet venni, amit ráírnak, míg a könnyebbek csak labor körülmények között tudják a megadott kapacitást.

A 100 Ah kapacitású ólom aksikkból a legkönnyebbek 25 kg körül vannak, a nehezebbek, meg 35-36 kg-ot nyomnak. A fedélzeti AGM aksink 36 kg, beépítés előtt leteszteltem egy 300 W-os merülő forralóval, amit 4 órán keresztül tudott működtetni. Tehát még ilyen nagy terhelésnél is tudja a 100 Ah-t, kisebb terhelésnél, szerintem ki lehet venni belőle 120 Ah-t is...

A Transitba gyárilag 2 db 75 Ah-s indítóaksi van beépítve, mivel mindig pöccre indul, a telefonok és az elektromos biciklik töltését azokról oldottam meg. A biciklik töltőjében van akkuvédelem, így nem lehet annyira lemeríteni az indító aksit, hogy ne indulna be a motor. A fürdésen is spóroltunk egy kis áramot, mert reggel kitettünk a napra pet palackokban vizet, amik délutánra úgy felmelegedtek, hogy hideg vizet kellett hozzá keverni. A homok és a só nagyrészét a kocsi mellett mostuk le magunkról, így kevesebbet ment a szivattyú és a kombi kazán. Na meg lassabban telt meg a szenyvíz tartály, mert nekem a szokatlanul hosszú egy helyben állásnál ez okozta a legnagyobb gondot. Sajnáltam 20 eurót kifizetni egy ürítésért, ezért a mobil wc tartályába engedtem le a szürke vizet, és abban cipeltem el, a sorompóval lezárt ürítő helyre. De ahogy a szomszédokat elnéztem, a többségük gurulós tartályokkal oldotta meg a szenyvíz ürítését.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 24 11:45 #54373

Srychy írta:


Szerintem arra pont elég lenne egy ilyen hordozható napelem, hogy napos időben ellásson egy kisebb kompresszoros hűtőt.

Esős időben egyébként mit csinálnak azok, akik napelemekkel termelik az energiát? Ha nagyon felhős az ég, 5%-ra is lecsökkenhet a napelemek teljesítménye. Az engem nem zavarna, ha nem tudunk filmet nézni, de ha leolvad a hűtő, az már elég bosszantó lenne. Egy áramfejlesztőt én biztosan nem cipelnék, rossz időben legfeljebb utazgatnánk, de esős időben a városnézés sem túl nagy élvezet...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 24 05:02 #54368

woodoopilot írta:


Egyre szimpatikusabb nekem a mobil napelem, már csak valami praktikus, összecsukható kivitelűt kellene keresni...

Én ezzel szemezek egy ideje:

www.banggood.com/1Pcs-Elfeland-SP-4-100W..._12&cur_warehouse=CN

Megköszönte: NagyPapa, becs, woodoopilot, gattila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 24 00:39 #54367

portland írta:

Hat nem tudom,annak ellenere hogy a lakoautozas elmeletileg a nomad eletmodot kellene hogy tukrozze,en szeretem a kenyerpiritomat,a microwave et ,a kavefozot,it Ott a TV -t,is,hutogepet is ugy szeretem ha a fagylaltot szilard allapotban talalom benne,futesrol nem is beszelve,tehat 100 amperral hogy tudtal 6 napot kihuzni, dicseretet erdemel

6-7 napot mi is simán elvagyunk napelem, és mindenféle töltés nélkül, még úgy is, hogy bizony a 100 Ah-ás Pb akku már a 9. évében jár. Ez nem nagy mutatvány, inkább tudatos felkészülés arra, hogy nem pazaroljuk az energiát, hanem beosztjuk. Megtakarítani mindig könnyebb, és céltudatosabb megoldás. Amit nem használunk el, azt nem kell megtermelni.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Laccci, Vincsenzo

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 23 22:43 #54365

Hat nem tudom,annak ellenere hogy a lakoautozas elmeletileg a nomad eletmodot kellene hogy tukrozze,en szeretem a kenyerpiritomat,a microwave et ,a kavefozot,it Ott a TV -t,is,hutogepet is ugy szeretem ha a fagylaltot szilard allapotban talalom benne,futesrol nem is beszelve,tehat 100 amperral hogy tudtal 6 napot kihuzni, dicseretet erdemel

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 23 22:25 #54363

Úgy látom a napelemek rögzítése lassan már hitvitává vált, vannak akik a csavarozásra és a külön tartószerkezetre esküsznek, mások meg a ragasztásban hisznek. De én azon gondolodok, szükséges-e egyáltalán fixen rögzíteni a napelemeket a tetőre.

Nálam minimalizálva vannak az elektromos fogyasztók, a legtöbb energiát szerintem az abszorciós hűtőnk szellőző ventilátora fogyasztja, ami nyáron egész nap megy folyamatosan, csak este kapcsolom le, mert zavar a hangja. A világítás természetesen ledes, tv nincs, zenét és videót a telefonján néz/hallgat mindenki. Tavaly nyáron így elég volt a 100 Ah kapacitású aksink 6 napra, 2 felnőttnek és 2 gyereknek.

Szerintem napelemes rendszerre nekem akkor lesz szükségem, ha majd lecserélem a jelenleg jól működő abszorpciós hűtőt kompresszorosra. Egy DC kompresszoros hűtő napi fogyasztása kb. 0,5 kWh nyáron nagy melegben. Ennyit simán ki lehet venni 24 óra alatt egy 100Ah-s akkuból, amit egy jó generátor kényelmesen vissza is tud tölteni pár óra alatt, pláne ha ledes nappali menetfényt használunk. Tehát ha minden nap utazunk néhány órát, akkor még a kompresszoros hűtő esetén sincs feltétlenül szükségünk napelemre. Nekem úgy tűnik csak akkor kell a napelem, ha több napig akarunk egy helyben állni. De ha áll a kocsi, akkor meg minek ragasszam/csavarozzam a tetőre a napelemet? Sokkal praktikusabbnak tűnik, ha csak felteszem amikor szükség van rá.

Ha nem fix a napelem, akkor a dőlésszögét és a tájolását is állíthatom, így még többet is termelhet. Ha nem fixen van a tetőn a napelem, akkor beállhatok az árnyékba is, a napelemet meg kitehetem a napra.

Egyre szimpatikusabb nekem a mobil napelem, már csak valami praktikus, összecsukható kivitelűt kellene keresni...

Megköszönte: nemo25, szobrászok, Laccci

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 23 18:04 #54357

Ragasztot nem a szaz ft os boltban Kell venni,orok torveny :azt kapsz Amit fizetsz,probald leszedni a konyhadban a pultrol a lemezt,Meg dinamittal seem lehet

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 23 14:20 #54355

www.banggood.com/200W-18V-Semi-Flexible-...rch&cur_warehouse=CN

Csak fel ragasztják valahogy! Még a sós vizet is állja.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 21 20:45 #54349

portland írta:

sebtapasz sem ragad meg a korzeti lakatos kezen:)))))))
130 ezer dollaros van 4db flexible solar panels, SEMMI FURAS FARAGAS,CSAK RAGASZTAS

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 21 20:35 #54348

sebtapasz sem ragad meg a korzeti lakatos kezen:)))))))

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 21 20:33 #54347

lakoautok tetejere amit ragasztanak aluminium vagy acel lemezt amin jarni lehet, azt semlehet meg le vesni sem 30 ev utan

Megköszönte: Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 21 19:10 #54346

3 éve Szegeden felújították a kormányhivatalt. A homlokzatra compakt lemezt ragasztottak ( aki nem ismeri ez olyan lemez itt pl 6 mm vastagságban, ami a konyhai munkalapokon van 0,4-0,8 mm vastagságban ). Az anyag tulajdonsága, hogy eddig nem sikerült rendesen ragasztanunk, hiába próbáltunk bár mit amit a ragasztástechnikai boltokba ajánlottak. Ahogy írtad minden 1-2 év múlva levált. Most a Sika 25 év garanciát vállalt a ragasztásra. Ez azért igen érdekes, hiszen a sötétbarna színű kb. 2,5 négyzetméteres lapok ki vannak téve az időjárásnak, és fémszerkezetre vannak ragasztva. Egyéb rögzítésük nincs. 8 emelet magasságig. Szerintem bírni is fogja. Az igazi baj, hogy sok esetben nem tudjuk a lakó borításának pontos anyagát, nem jutunk megfelelő információhoz, hogy melyik a megfelelő ragasztó-tömítő anyag. S pláne a megfelelő technológiáról fogalmunk sincs.A gyárak nem igen foglalkoznak 1-2 kartust felhasználóval, a ragasztástechnikai boltokban, vagy a területi képviselőknél pedig sokszor futottam lyukra, téves információra az évek alatt ha nem általánosan használatos anyaggal kapcsolatosan kerestem megoldást.
Én úgy gondolom nagyon nehéz, és nagyon utána kell járni mit hogyan és hova ragasszunk, terheljünk, de nem lehetetlen a feladat. Az hogy sok beázó lakóval találkozunk............ Erről csak annyit, hogy még mindig sokaknak a sziloplaszt a ragasztó, vagy a tapadóhíd, felülettisztító stb ismeretlen.:meghajol
Bocsi: Nyomi


Nyomi
Megköszönte: nemo25

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.