Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Solár Lakóautóra

Több
2019 ápr. 03 09:47 #54767

Ja a lényeg itt van Tehát 30 A és +MT50 115 $

Newest EPEVER Tracer AN 10A 20A 30A 40A MPPT Solar Charge Controller OR MT50
No Fan ,More Stable ,99.8% Feedback rate ,EFF 99.5%
Condition:New
Model:
Quantity:
1
More than 10 available
147 sold / See feedback
Price:US $115.00
Approximately 32,970.18 HUF

Megköszönte: NagyPapa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 ápr. 03 09:45 #54766

Nagypapa,még csak annyira kérlek nézz rá ,ha időd engedi,erre a csomagra
, www.ebay.com/itm/Newest-EPEVER-Tracer-AN...pt=true,%C3%A9rdemes

vagy a PANELECTRO-s megbízhatóbb?az ugye drágábbra jön ki 34000 ft, ha kijelzőt is veszek hozzá az még + 13000 ft

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 ápr. 03 09:21 #54765

Köszi Nagypapa,én is így gondoltam ,de azért jó a megerősítés.
Tudod hogy ne verjem a fejem a falba hogy milyen jó boltot hagytam ki.:))
Az Epever mellet maradok úgy gondolom.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 ápr. 03 07:41 #54763

KATAND írta:

www.ebay.com/itm/100A-MPPT-Solar-Panel-R...047675.c100005.m1851
Van esetleg vélemény erről a vezérlőről,gyanúsan olcsó.


300 w-os panel rendszerhez szeretnék,venni,amit eddig adtak hozzá,sajnos nem váltak be.
simán lead az aksi felé 16 v-folyamatosan figyelnem kell ,ki be kapcsolni a solart.
Nézegetem még az EPEVER tipust, www.ebay.com/itm/Newest-EPEVER-Tracer-AN...cectupt=true,érdemes ennyivel töbet fizetni.?
Nagypapa mintha írtad volna hogyNeked ez van +MT50 -vel kiegészítve


www.ebay.com/itm/100A-MPPT-Solar-Panel-R...047675.c100005.m1851

:rohog :rohog
Ennyiért??
Még a doboza is többe kerül!
:sorry
Ezeket a hirdetéseket nem kell komolyan venni...
:sir
Az enyém 40 ezer kemény magyar forint volt!!
Jó MPPT szabályzót minimum 30 Amperest sehol sem kapsz 25 ezer alatt!
Itthon a PANELECTRON forgalmaz elfogadható áron...


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 ápr. 03 06:31 #54761

www.ebay.com/itm/100A-MPPT-Solar-Panel-R...047675.c100005.m1851
Van esetleg vélemény erről a vezérlőről,gyanúsan olcsó.


300 w-os panel rendszerhez szeretnék,venni,amit eddig adtak hozzá,sajnos nem váltak be.
simán lead az aksi felé 16 v-folyamatosan figyelnem kell ,ki be kapcsolni a solart.
Nézegetem még az EPEVER tipust, www.ebay.com/itm/Newest-EPEVER-Tracer-AN...cectupt=true,érdemes ennyivel töbet fizetni.?
Nagypapa mintha írtad volna hogyNeked ez van +MT50 -vel kiegészítve


www.ebay.com/itm/100A-MPPT-Solar-Panel-R...047675.c100005.m1851

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 márc. 12 13:32 #54617

Ez szuper jó és gratulálok! Nagyon tetszik a megoldás, én is gondolkozom ilyenben - kivéve a felállítható napelemeket, nekem jó fixen).

Most első lépésként én csak töltős inverteren gondolkozom, van ebben talasztalatod? Ezt néztem ki:
www.photonicuniverse.com/en/catalog/full...ower-9000W%2529.html

Üdv,

Ádám

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 márc. 06 05:28 #54605

Hali! Eddig sikát használtam minden helyre ahol felújításra volt szükség. Köszi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 márc. 05 23:19 #54604

Szegikite írta:

Köszönöm. Tetőablakot szeretnék cserélni. Kereslek amikor lesz egy kis szabadidőm. Fehérváron lakom. Valahol összefutunk ahol neked is jó. Köszönöm mégegyszer.

Tetőablak cserénél butil tömítőt használj, oda nem jó a PU ragasztó!


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 márc. 05 22:24 #54603

Köszönöm. Tetőablakot szeretnék cserélni. Kereslek amikor lesz egy kis szabadidőm. Fehérváron lakom. Valahol összefutunk ahol neked is jó. Köszönöm mégegyszer.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 márc. 05 21:58 #54602

Szegikite írta:

Szia Némo! Egy múltkori írásodban említettél egy ragasztó tömítő anyagot amit "gombokért"megkapsz. Leírnád a pontos nevét. Köszönöm

Szívesen megadnám, de sokra nem mennél, mert nem fogsz vele találkozni a boltokban. Ezt az anyagot, egyetlen cég forgalmazza, ahol csak nagyker árusítás van, egy-két tömlővel nem fognak kiszolgálni. Amennyiben szükséged van rá, akkor szívesen adok át neked, annyit, amennyi kell, nekem mindig van itthon belőle, mert kartonszámra szoktam vásárolni.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 márc. 05 13:22 #54601

Szia Némo! Egy múltkori írásodban említettél egy ragasztó tömítő anyagot amit "gombokért"megkapsz. Leírnád a pontos nevét. Köszönöm

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 26 18:38 #54412

Sziasztok! Én is raktam fel napelemet a tetőre. 260w os 36Volt amilyet az epuleteken használnak. Vettem amazonon egy mppt töltesvezerlőt, be lehet rajt állítani mindent. Aztán kábelezès stb. A napelemet a következő módon rögzitettem: vettem alu szögidomot kb 40 50 mm és 1m hosszú abból vágtam 2 rögzítő fület hátra, előre viszont nagyobb mèretű kadmiumozott zsanèrokat raktam fel. Vettem speciális kartusos ragasztót, ès a füleket, zsanèrokat felragasztottam a tetőre. 2 éve fennvan semmi baj nincs vele. Fel lehet nyitni, hogy jobb legyen a beesèsi szög. Egy helyen fúrtam ahol bemennek a vezetèkek. De ott is beragasztottam az említett anyaggal. Semmi beázás. Szuperül működik. Feltöltötte a 2db 90ah akksit amit ideiglenesen beraktam. Van egy inverterem is beszerelve, 230 volt, 3000w így már van minden ami villanyügyileg kell.

Megköszönte: szobrászok, Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 26 17:55 #54411

Errol beszelek hetek ota

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 26 16:30 #54410

Ideiglenes rögzítésre szoktam használni öntapadós 3M ipari tépőzárakat. Elképesztően nagy erővel rögzít, rozsdamentes acélról és üvegről még lekaparni sem könnyű. Strukturált alu lemezen nem tapadna jól, de sima festett felületen szerintem kellő tapadást biztosítana a semiflexibilis tábláknak. Ha mobil rendszerben gondolkodunk, akkor ez is egy jó alternatíva lehet.

www.3mmagyarorszag.hu/3M/hu_HU/company-c...23+3294746113&rt=rud

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 25 03:46 #54389

istozi írta:

"Egyre szimpatikusabb nekem a mobil napelem"
Mennyire igazad van!

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 24 21:59 #54387

Srychy írta:

woodoopilot írta:

Egyre szimpatikusabb nekem a mobil napelem, már csak valami praktikus, összecsukható kivitelűt kellene keresni...

Én ezzel szemezek egy ideje:

www.banggood.com/1Pcs-Elfeland-SP-4-100W..._12&cur_warehouse=CN

Erről beszélek én is. Ez olyan, mint a magyar népmese. Van is meg nem is, fel is szereled, meg nem is, amikor kell tudod használni, mikor meg nem akkor nem is. Nem kell összemaszatolni, megfúrni a tetőt, és ki tudod tenni a napra, miközben a lakó az árnyékban hűsöl.

Ezzel együtt, a furgonokon a legegyszerűbb rögzíteni a napelem táblákat a tetőn, hiszen nekünk ott vannak a gyári rögzítési pontok a tetőcsomagtartó felszereléséhez. :P


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Laccci

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 24 21:50 #54386

woodoopilot írta:

nemo25 írta:
.

A cimkékre írt számokat én mindig fenntartásokkal kezelem, tapasztalataim szerint a tömegből lehet leginkább következtetni az akku "jóságára". Amelyik nehezebb, abban több az "aktív" anyag, azokból nagyobb eséllyel ki lehet venni, amit ráírnak, míg a könnyebbek csak labor körülmények között tudják a megadott kapacitást.

A 100 Ah kapacitású ólom aksikkból a legkönnyebbek 25 kg körül vannak, a nehezebbek, meg 35-36 kg-ot nyomnak. A fedélzeti AGM aksink 36 kg, beépítés előtt leteszteltem egy 300 W-os merülő forralóval, amit 4 órán keresztül tudott működtetni. Tehát még ilyen nagy terhelésnél is tudja a 100 Ah-t, kisebb terhelésnél, szerintem ki lehet venni belőle 120 Ah-t is...

A Transitba gyárilag 2 db 75 Ah-s indítóaksi van beépítve, mivel mindig pöccre indul, a telefonok és az elektromos biciklik töltését azokról oldottam meg. A biciklik töltőjében van akkuvédelem, így nem lehet annyira lemeríteni az indító aksit, hogy ne indulna be a motor. A fürdésen is spóroltunk egy kis áramot, mert reggel kitettünk a napra pet palackokban vizet, amik délutánra úgy felmelegedtek, hogy hideg vizet kellett hozzá keverni. A homok és a só nagyrészét a kocsi mellett mostuk le magunkról, így kevesebbet ment a szivattyú és a kombi kazán. Na meg lassabban telt meg a szenyvíz tartály, mert nekem a szokatlanul hosszú egy helyben állásnál ez okozta a legnagyobb gondot. Sajnáltam 20 eurót kifizetni egy ürítésért, ezért a mobil wc tartályába engedtem le a szürke vizet, és abban cipeltem el, a sorompóval lezárt ürítő helyre. De ahogy a szomszédokat elnéztem, a többségük gurulós tartályokkal oldotta meg a szenyvíz ürítését.

A PET palackos megoldás nálunk is szépen működik, azzal a különbséggel, hogy mi levisszük magunkkal a partra, és még vizesen öblítjük le magunkról a sós vizet. Ahogy írtad többnyire az árnyékba kell a palackokat tárolni, mert nagyon fel tud forrósodni a napon benne a víz. Na ott jó hatásfokkal dolgozik a napfény. :-)


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 24 16:13 #54376

"Egyre szimpatikusabb nekem a mobil napelem"
Mennyire igazad van!


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 24 13:41 #54375

Papiron eleg lenne,de gyakorlatban nem igy van, .a hutot elvinne Az a szaz wattpos napelem ha mindig napsutes es deli 12 ora,es derekszogben kapnad a fenyt,ebben Az egy idopontban,kb kapsz(ha kapsz)7-8 ampert, a napelemek hatasfoka nagyon rossz,ezert ha sok van belole jo toltesre,de sajmos 100 wattos panel edes keves

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 24 12:57 #54374

nemo25 írta:

6-7 napot mi is simán elvagyunk napelem, és mindenféle töltés nélkül, még úgy is, hogy bizony a 100 Ah-ás Pb akku már a 9. évében jár. Ez nem nagy mutatvány, inkább tudatos felkészülés arra, hogy nem pazaroljuk az energiát, hanem beosztjuk. Megtakarítani mindig könnyebb, és céltudatosabb megoldás. Amit nem használunk el, azt nem kell megtermelni.

A cimkékre írt számokat én mindig fenntartásokkal kezelem, tapasztalataim szerint a tömegből lehet leginkább következtetni az akku "jóságára". Amelyik nehezebb, abban több az "aktív" anyag, azokból nagyobb eséllyel ki lehet venni, amit ráírnak, míg a könnyebbek csak labor körülmények között tudják a megadott kapacitást.

A 100 Ah kapacitású ólom aksikkból a legkönnyebbek 25 kg körül vannak, a nehezebbek, meg 35-36 kg-ot nyomnak. A fedélzeti AGM aksink 36 kg, beépítés előtt leteszteltem egy 300 W-os merülő forralóval, amit 4 órán keresztül tudott működtetni. Tehát még ilyen nagy terhelésnél is tudja a 100 Ah-t, kisebb terhelésnél, szerintem ki lehet venni belőle 120 Ah-t is...

A Transitba gyárilag 2 db 75 Ah-s indítóaksi van beépítve, mivel mindig pöccre indul, a telefonok és az elektromos biciklik töltését azokról oldottam meg. A biciklik töltőjében van akkuvédelem, így nem lehet annyira lemeríteni az indító aksit, hogy ne indulna be a motor. A fürdésen is spóroltunk egy kis áramot, mert reggel kitettünk a napra pet palackokban vizet, amik délutánra úgy felmelegedtek, hogy hideg vizet kellett hozzá keverni. A homok és a só nagyrészét a kocsi mellett mostuk le magunkról, így kevesebbet ment a szivattyú és a kombi kazán. Na meg lassabban telt meg a szenyvíz tartály, mert nekem a szokatlanul hosszú egy helyben állásnál ez okozta a legnagyobb gondot. Sajnáltam 20 eurót kifizetni egy ürítésért, ezért a mobil wc tartályába engedtem le a szürke vizet, és abban cipeltem el, a sorompóval lezárt ürítő helyre. De ahogy a szomszédokat elnéztem, a többségük gurulós tartályokkal oldotta meg a szenyvíz ürítését.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.