Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Gázpalack csere, töltés

Több
2018 dec. 28 09:49 #54100

Akkor ezeket a oalackokat nem töltik itthon, ha nemakarják.
Logikus, hogy nincs bejegyzett cégtulajdonosa, aki felel a bevizsgálásokért.
És nincs benne a forgalmiban sem, hogy az üzembentartó legyen kötelezve a bevizsgálásokért.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 21 17:34 #54070

nemo25 írta:

Nyomi írta:
A bemutatott palack formájú tartály valóban tartály, már csak az a kérdés, hogy a TÜV Magyarországon jogosult e a forgalomba hozatalt és a használatot engedélyezni. Bár mennyire nagy név is végül is magán cégről beszélünk.

EU-s jogszabály, hogy bármely uniós tagállamban a Tüv által bevizsgált, és megfelelőnek talált termék az összes tagállamban kötelezően elfogadottnak kell venni, ergo, az egész unió területén történő forgalmazást, elegendő 1 minőségi tanúsítvánnyal ellátni, nem kell minden országban elvégeztetni, így a magyar műintézménynek is el kell fogadnia.

Ez így nem áll meg. Az egész sokkal bonyolultabb. A palacknak tulajdonosának kell lenni. Ami a palackban bele van ütve. Pl. PRIMAGÁZ, TOTÁLGÁZ, SHELLGAZ vagy LINDE.H, MGH. Lehet magánszemély, vagy cég is. A beütést az engedélyjel rendelkező töltőüzem végzi és bizonylatolja, megfizethető díj ellenében. Ezt a palackot lehet tölteni.
A tulajdonossal nem rendelkező TÜV minősítéses palackot nem töltheti meg a töltő üzem. Ha szükséged van rá, be linkelem a törvényt.
Az autó üzemanyag (gáz) tartályok más eljárás alá esnek.

Megköszönte: Laccci

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 21 12:44 #54067
Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 21 11:12 #54066

nemo25 írta:

Nyomi írta:
A bemutatott palack formájú tartály valóban tartály, már csak az a kérdés, hogy a TÜV Magyarországon jogosult e a forgalomba hozatalt és a használatot engedélyezni. Bár mennyire nagy név is végül is magán cégről beszélünk.

EU-s jogszabály, hogy bármely uniós tagállamban a Tüv által bevizsgált, és megfelelőnek talált termék az összes tagállamban kötelezően elfogadottnak kell venni, ergo, az egész unió területén történő forgalmazást, elegendő 1 minőségi tanúsítvánnyal ellátni, nem kell minden országban elvégeztetni, így a magyar műintézménynek is el kell fogadnia.
Hát nem. A Tüv műszaki minősítésekkel, minősítési és minőségbiztosítási rendszerekkel stb foglalkozik. Felkérésre az állami minősítésig eljuttatja a minősítésre kötelezett terméket. A Tüv minősítés igen komoly, és biztonságot adó minősítés, DE NEM ÁLLAMI, így sehol nem kötelező!
Szerintem.


Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 20 21:00 #54063

Nyomi írta:

A bemutatott palack formájú tartály valóban tartály, már csak az a kérdés, hogy a TÜV Magyarországon jogosult e a forgalomba hozatalt és a használatot engedélyezni. Bár mennyire nagy név is végül is magán cégről beszélünk.

EU-s jogszabály, hogy bármely uniós tagállamban a Tüv által bevizsgált, és megfelelőnek talált termék az összes tagállamban kötelezően elfogadottnak kell venni, ergo, az egész unió területén történő forgalmazást, elegendő 1 minőségi tanúsítvánnyal ellátni, nem kell minden országban elvégeztetni, így a magyar műintézménynek is el kell fogadnia.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Tarnai Miklós

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 19 11:10 #54057

bocsi elírtam a palack ami 5 kg felett csak üzemben tölthető. 5 kg alatt kempinggáz töltőn is.


Nyomi
Megköszönte: becs

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 19 11:08 #54056

Néhány gondolat azért még ide kívánkozik. Ha jól informáltak nálunk csak tartály tölthető kúton. Abból is igazából a beépített ( bár ezt elég lazán veszik a kutasok ). Tartály 5 kg felett csak üzemben tölthető! A bemutatott palack formájú tartály valóban tartály, már csak az a kérdés, hogy a TÜV Magyarországon jogosult e a forgalomba hozatalt és a használatot engedélyezni. Bár mennyire nagy név is végül is magán cégről beszélünk. A használat azonban az alapvető kérdés, hiszen nekem az 5 kg palack 1-2 évet simán kihúz, mivel nem gáz alapú a rendszerem. Viszont van aki 2 palackot is elfűt egy téli hétvégén. Döntsön mindenki belátása szerint.
:meghajol


Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 18 21:53 #54055

Hooopsza......
A képeken látható Tüv által bevizsgált, "e" számmal, és integrált töltőcsonkkal rendelkező, LPG tartály látható.
Ezt a gyártó is tartály palack néven forgalmazza.
www.wynen-gas.de/singlebottle.html

A lényeg, tölthető mint egy tartály, és elhelyezhető, mint egy palack.

A gyár által Direkt a lakóautók gázpalackjainak a helyettesítésére lettek tervezve, ezért éppen olyan a tároló kapacitása, mérete, alakja, hogy egyszerűen lehessen elhelyezni a már rendelkezésre álló, gyárilag kialakított helyekre. Létezik olyan verzió, amin a töltőcsonk nem a palackra van rászerelve, hanem egy külső csatlakozó, kaszniba történő szerelésével lehet megoldani a töltést, de itt már mivel ez jogilag is beépítésnek minősül, ezért a vizsgáztatásnál külön LPG gázvizsgát is igényel a jármű. AZ integrált kivitelnél, viszont nem kell az gázüzemű autók vizsgája, mert nem szerves része a szekérnek a tartály, mivel egyszerűen kivehető. Persze lehet ragozni, hogy most mi is ez, de felesleges. Legálisan beépíthető, az E.U. előírásai szerint legálisan használható, és pont.

Kicsit tovább görgetve a rögzítés kérdését.........
Nézze már meg mindenki, hogy a lakókban, miképpen vannak azok a palackok rögzítve?????? Egy roggyant kis teherbírású fekete pertlivel szokták a gyártók megoldani, ami egy ratyi műanyag gyűrűvel van összekötve, és egy rém gagyi műanyag feszítővel lehet meghúzni, ami pár perces rázkódás hatására többnyire kilazul, és a palackok ezek után rítus táncot lejtenek a tárolóban. Nyoma nincs az alvázhoz történő rögzítéshez, csak a fa lemezekbe, vagy a tároló vékony lemezéhez tákolják, egy-két alulméretezett csavarral. Ez teljesen hivatalos, és elfogadott megoldás. Pedig úgy szar, ahogy van. Az összes kezembe került lakó gázpalack rögzítési pontját átalakítottam, a palack ívét követő fogadó elembe illesztve, amiben a henger alakú vasat, kellő mértékben lehet rögzíteni, gyors záras, megfelelő szakítószilárdságú hevederrel. A normális beépítést ez jelenti. Egy kis ügyességgel bárki meg tudja oldani. A megfelelő csatlakozók, és biztonsági berendezések összehangolása, már igényelnek némi tapasztalatot.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Srychy, Vincsenzo, Tarnai Miklós

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 18 18:24 #54053

Többféle meghatározás van: hu.wikipedia.org/wiki/Tart%C3%A1ly ADR szerint Rögzített tartány: szerkezetileg tartósan a járműre szerelt, legalább 1000 liter befogadóképességű tartány
Leszerelhető tartány: 450 liternél nagyobb tartány, amely csak üres állapotban emelhető.
Tankkonténer: gáz, folyékony, por, vagy szemcsés anyagok szállítására használt, a konténer meghatározásnak megfelelő szállítóeszköz, amely a tartányból és szerelvényeiből áll. Ha a 2 osztály anyagainak szállítására használják, 450 liternél nagyobb befogadóképességű.
MEG-konténer: Többelemes gázkonténer: olyan szállítóeszköz, amelynek egymással gyűjtőcsővel összekötött és vázra szerelt elemei vannak.
Battériás jármű: olyan jármű, amelynek egymással gyűjtőcsővel összekötött és tartósan a szállítóegységre rögzített elemei vannak.
Mobil tartány: Az IMDG Kódex meghatározása alapján 450 liternél nagyobb befogadóképességű, multimodális tartány.
És hogyan vélekedik (értékel) a hatóság? Út közben vagy műszaki vizsgán, esetleg töltéskor.
Igazad van, MaMi, ez nem is egyszerű téma. Aki be építi felelős a munkájáért. A nagy busz balesetnél plusz üzemanyag tartály volt be építve. Gázolajos! Semmi gond nem volt a balesetig. De akkor nagy lett. A lakóautó gyártója engedélyezteti a beépített berendezést. Még a két gázpalackot is. Ott nem köti ki annak nagyságát. De ki köti typusát. A nagysága ami a kialakított helyre be fér. A typusa meg erősített (acél). A targoncán sem lehet háztartásit használni! Illetve lehet, de tilos.

Lehet itt agyalni, és utána jöhet a megvalósítás.

Megköszönte: Srychy

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 18 10:04 #54050

Örömmel olvasom, hogy egy-egy téma milyen vitát tud kiváltani. Ha szabad, összefoglalom, hogy számomra ebből mi alakult ki: Tartály az amit annak minősítettek, függetlenül attól, hogy milyen a formája. A belső kialakítása nem engedi a túltöltést, baleset esetén tömlőszakadáskor automatikusan lezárja a kiáramló gáz útját, megfelelő csatlakozó segítségével bármely üzemanyag kútnál feltölthető és olyan a rögzítése ami semilyen mozgást nem enged meg. Az előírt rögzítő berendezést a vásárlás helyén meg lehet hozzá venni, de nem bonyolult, szerintem házilag is elkészíthető. Köszönöm a türelmeteket és minden klubtársamnak Boldog Karácsonyt, szerencsés új évet kívánok!

Megköszönte: nemo25, NagyPapa, Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 18 00:26 #54049

Szerintem a mozgathatóságot. Palackot kiveszed, rákötöd a kerti grillt, aztán beteszed a csomagtartóba és megtöltöd a kúton, beteszed a lakókocsiba... Tartály rögzített. De örülnék, ha volna köztünk szakértő. Biwak itt vagy?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 17 23:14 #54048

Bocsánat! Nem is akarok én bele szólni a Felnőttek dolgába, de ezek hogy palack, LPT, tartány, gázhordó, tartály, tankkonténer, kategóriák. Ezek nem minden esetben a nagyságot jelentik, inkább a felszereltséget, nyomástűrést, mozgathatóságot stb.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 17 22:40 #54047
Megköszönte: Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 17 22:36 #54046

Tarnai Miklós írta:

Bocs' Nemo25, ez nem tartály, ez palack. A tartály beépítése tudtommal engedélykötels, ezt meg csak beteszed.

Német fórumokat nézegettem, ott az a kikötés a tartályként való viselkedéshez, hogy fixen legyenek rögzítve a kocsihoz (a fix rögzítés mikéntjéről nem láttam szabályozást). Ha ez megvan, akkor LPG-tartályként tudnak viselkedni azok, amiket a TÜV vagy bármilyen hasonló jogosultságokkal rendelkező EU-n belüli szervezet tannúsított.

Megköszönte: Vincsenzo

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 17 21:51 #54045

Bocs' Nemo25, ez nem tartály, ez palack. A tartály beépítése tudtommal engedélykötels, ezt meg csak beteszed.

Megköszönte: Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 17 21:19 #54044

Nyomi írta:

olvasom itt a korrekt árúnak mondott gázpalackokról szóló leírásokat. Sajnos nem értem. Mért jó az a palack 65 ezerért, amit tizenezerért megkapok, + néhány ezresért vásárolható LPG adapter. Nekem ebben az esetben talán gazdaságosabbnak tűnik a cserélhető palack. Azt már meg sem említem, hogy az LPG gáz összetétel alapján maximum csak tisztább, de összetételében nem igazán eltérő a háztartási PB-től. A cserélhető palack gáz összetételét meg én választhatom meg. A szakirodalom azért azt megjegyzi, hogy az LPG tartályok felépítése, és próba, valamint tervezett üzemi nyomása lényegesen több mint a palackoké. Így azok kúton való töltése legalább olyan veszélyes ( megfelelő hozzáértés nélkül ) , min otthoni tartály töltés. Úgy hogy csak óvatosan ezekkel a " korekt " tartályokkal szerintem.
Nyomi:)

Nyomi! Ez nem palack, hanem tartály!!!!!! Olyan biztonsági rendszerrel ellátva, mint a gázos verdák tartályai.
Ezek nem a gazdaságosságról, meg az otthoni illegitim töltögetésről szólnak, hanem arról, hogy mikor túl vagy az Óperenciás tengeren, és elfogy a gáz a lakóból, macera nélkül beállsz egy LPG kútra, és lazán, egy perc alatt LEGÁLISAN!!!! meg tudod tölteni, ráadásul, csak annyit fizetsz a kasszánál, amennyit belenyomtak neked.
Én szereltem már be hasonlót, és mondhatom remek cucc. Barátaink most is úton vannak idestova két hónapja, és bármikor tudnak vételezni LPG-t, mert párszor még szükségük lesz áprilisig utánpótlásra.
Én is tervezem a sajátunkba a beépítését, hogy még nagyobb szabadságot kapjunk a vándorlás során.



Amint láthatod, ez egy kicsit több egy egyszerű tizenezres palacknál. Amit itt a képeken látsz, nyaldossa alulról a háromszáz ezrest, anyagárban. Ennek tükrében, a 65-ös ár igencsak jónak mondható, mert egy hasonló szett összeállítása, kijön 200 környékén. Ugye hogy már rögtön más a baba fekvése? ;)

Mellékletek:

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Vincsenzo

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 17 21:10 #54043

Tarnai Miklós írta:

Erre megjött a Shell válasza: Kedves Miklós!

Elnézést kérünk a megkésett válaszért. Csak LPG töltőüzemben lehet LPG palackot tölteni, kúton tilos.

Üdvözlettel:
a Shell Magyarország FB csapata

Ahogy olvasom a válaszukat, gőzük nincs arról, hogy mi is volt a kérdés tárgya. Az egyértelmű, hogy palackot nem lehet tölteni a kutaknál, de a szintszabályozóval ellátott tartályokat lehet, mint ahogy ez működik is Európa másik felében, a jogszabályok által meghatározott keretek között.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 17 20:50 #54042

Erre megjött a Shell válasza: Kedves Miklós!

Elnézést kérünk a megkésett válaszért. Csak LPG töltőüzemben lehet LPG palackot tölteni, kúton tilos.

Üdvözlettel:
a Shell Magyarország FB csapata

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 17 20:47 #54041

Ezekben a drága palackokban van egy szelep, ami megakadályozza a túltöltést, ezért szabad kúton is tölteni. Vagy veszek/bérlek két cserélhető palackot, és veszek a két palack mellé még egy automata átváltót, nehogy éjszaka kelljen palackot cserélni vagy ha már men biztos, hogy kitart cserélem, mégha nem is üres. Vagy az lpg-re rátankolok és mindig tele palackkal indulok. Lpg jóval olcsóbb, több helyen elérhető.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 17 20:28 #54040

olvasom itt a korrekt árúnak mondott gázpalackokról szóló leírásokat. Sajnos nem értem. Mért jó az a palack 65 ezerért, amit tizenezerért megkapok, + néhány ezresért vásárolható LPG adapter. Nekem ebben az esetben talán gazdaságosabbnak tűnik a cserélhető palack. Azt már meg sem említem, hogy az LPG gáz összetétel alapján maximum csak tisztább, de összetételében nem igazán eltérő a háztartási PB-től. A cserélhető palack gáz összetételét meg én választhatom meg. A szakirodalom azért azt megjegyzi, hogy az LPG tartályok felépítése, és próba, valamint tervezett üzemi nyomása lényegesen több mint a palackoké. Így azok kúton való töltése legalább olyan veszélyes ( megfelelő hozzáértés nélkül ) , min otthoni tartály töltés. Úgy hogy csak óvatosan ezekkel a " korekt " tartályokkal szerintem.
Nyomi:)


Nyomi
Megköszönte: becs, gyusza T3

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.