- Hozzászólások: 5
szgyuri írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Köszönöm a tanácsot, de nekem nem a felrakással van problémám, hanem a fólia típusával. Eddig csak olyat találtam, ami üvegre való. Fóliázók és forgalmazók is csak a vállukat vonogatják kérdésemre. Nem szeretném tönkre tenni a lakó ablakait.
Hát itt tartok még mindig.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Szia! Nem tudom meddig jutottál... A fóliákból nagyon sok fajta létezik, hőre, fényre, törésre véd, (bár a sötét fólia is átlátszik este, ha bent ég a lámpa.) Saját magad is feltudod tenni permet víz szórással és müa. lappal kitolod alóla a vízet. Azért jó ez a megoldás mert még ha elrontod az illesztést így még javítható.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Neve még nincs. (lehet versenyezni, ki tud jobbat kitalálni).
Véleményem szerint
- ha a kitüremkedés nem nyúlik kijjebb, mint az autó legszélesebb pontja, akkor nem köthet bele senki (az autó külső mérete nem változik). A visszapillantó tükör látómezejét nem ronthatja!
- ha kijjebb nyúlik, akkor engedélyeztetni kell, mert a jármű alapvető méretét változtatod. Ilyen méretváltozás van minden lakóautónál, vagy teherautónál, amelyiknek szélesebb a felépítménye, mint a vezetőfülke. A visszapillantó tükröket ehhez kell igazítani (hosszabb kinyúlás).
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
szgyuri írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Hölgyek, Urak!
Tisztelettel kérdezem, hogy mi a neve a furgonból átalakított lakón lévő a hátsó kereszbe ágynál található "kiöblösített" hátsó ablaknak? Engedélyeznek itthon ilyet?
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Nem hagy nyugton egy ötlet.Néhány éve láttam Ausztriába egy 90-95 közötti lakóautót, amelynek le voltak fóliázva a hőszigetelt ablakai, szinte feketére. Sajnos elbambultam és csak azt kérdeztem, hol csináltatta. Kiderült maga csinálta, de a fólia típusát nem kérdeztem rá.
Van e valakinek tapasztalata, javaslata fóliázással kapcsolatba?
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
woodoopilot írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
nemo25 írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Ja kérlek, a jó és precíz munkához idő kell. Hidd el, másoknak is lényegesen több időt emészt fel a lakók építése, mint amennyit az előzetes tervezés során rászánnának. Ez egy ilyen műfaj.
Egyébként a borda kiváltására készített betét, szép profi munka.
woodoopilot írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Mindig elfelejtem, hogy ha lakóautót barkácsolunk, akkor kb. 3x annyi idő lesz a végén, mint ahogy először gondoljuk. Nekem is ráment 4 nap az ablakok újra tömítésére, persze egy profi biztosan megcsinálta volna 1 nap alatt is.
Az első nap azzal telt, hogy eltávolítottam a régi butilt, meg a pur hab és szilikon maradványokat. A második napon megcsináltam a merevítő bordák kitöltését 3 mm vastag üvegszálas lemezből és 2 komponensű üvegszálas kittből. Harmadik nap beragasztottam az ablakot, de akkor jöttem rá, hogy nekem 75 mm széles a fal, így nem ér össze az ablak két fele. Ha kicsit jobban meghúztam a csavarokat, akkor meghajlott a belső keret, és szorult az árnyékoló roló. Ezért a negyedik nap csináltam fenyő lécből "Z" alakú távtartókat a két fél ablak közé, így már meg tudtam rendesen húzni a csavarokat, anélkül, hogy meghajoljon a belső keret.
Mivel nem raktam vissza a gumiprofilt, így sokkal kisebb lett kívül a hézag, gyakorlatilag alig látszik a butil tömítő. Mondjuk az se volt kis meló, amíg leszedtem a kinyomódott butilt, mert az első ablaknál nem volt annyi eszem, hogy kimaszkoljam. Remélem azért maradt a keret alatt annyi butil, hogy rendesen tömítsen.
A régi, szétrepedezett tömítés ellenére, csak ott láttam beázás nyomokat, ahol pur habbal volt kifújva a merevítő borda és a keret közötti kb. 2 cm-es rés. Hiába kenték le a pur habot valami fehér gumis anyaggal, az csak megrepedezett, és ott bejutott a víz. Most ezt a hibalehetőséget is megszüntettem, remélem jó ideig nem lesz vele problémám.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
woodoopilot írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
nemo25 írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Jól teszed, hogy újra tömíted őket!!!!
A gumiprofillal ne törődj, úgysem kapnál helyette másikat. Ha kiszakad, én sem szoktam helyette másikat betenni. Gazdagon méretezve töltsd ki a hézagot butiltömítővel, majd újra csavarozd össze a két oldalt.
Eredetileg nem gipszkarton csavar való oda. 4-es facsavar kell hozzá, a megfelelő hosszúságban, figyelve arra hogy a külső oldalon, nehogy kibökje a külső borítást. A régi butilt távolítsd el maradéktalanul, és a szilikont is kapard le mindenhonnan. Beépítés után, szedd le a kinyomódott butilt.
A 2-2 mm-es ívelést simán elviseli az ablak, nyugodtan felhúzhatod a csavarokkal.
A beépítés után én ki szoktam húzni az ablakon körbefutó rést (fugát) UV álló MS hibrid ragasztóval. Maszkolással nagyon szépen megoldható a feladat, és egy plusz vízzáró réteget ad.
Jó munkát!
woodoopilot írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Ha már van ablak topic, akkor itt kérdezek rá...
Elöregedett a tömítése az ablakoknak, ma kiszedtem, hogy újra tömítsem. Szerencsére ezeket butillal ragasztották be, így épségben ki tudtam azokat bontani. Amikor kiszedtem az ablakokat, akkor láttam, hogy volt körben egy gumi profil, gyanítom, csak azért ragasztották be, mert nem tömített rendesen, aztán még kívülről ki is "fugázták" a hézagot valami fehér szilikonféleséggel.
Ezekkel a lakóautó ablakokkal két problémám van. Az első, hogy sokkal vékonyabb falakhoz tervezték, nekem meg 7,5 cm a falvastagság oldalt, ezért vékony lemezeket kell tennem az ablak két fele közé. Gondolom eredetileg nem gipszkarton csavarokkal van összefogatva az ablak külső és belső oldala. Azt látom, hogy valami fém betét van az ablak keretben, de azt nem látom, hogy mertikus menet volt benne, vagy lemezcsavar fogta össze ereetileg is.
A másik problémám, hogy az üvegszálas bódénak enyhén íves az oldala, ha beteszem az ablakot, alul és felül kb. 2-2 mm rés van, amikor középen felfekszik. Ahogy elnéztem a gumi profil maradványait, az nem igen tud tömíteni ilyen nagy mértékben változó hézagot.
A kérdésem az lenne, hogy vegyek-e új profilgumit, vagy ne kínlódjak vele, és ragasszam be butil tömítővel, úgy mint a tetőablakot?
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
nos kint járt nálam a Mester személyesen, mondjuk sokat segített az ügyön, hogy közel vagyunk egymáshoz. Felmérte és mondott egy számot, ami a gyári ár töredéke.
Köszönöm a segítséget!
a rawa legyen Veletek..
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Egy apró észrevétel.......... Nem szinte, hanem gyári minőségben.
Nekem már számtalan alkatrészt készített, és mindegyik tökéletes lett. Megbízható és precíz. Hívjátok bizalommal!
gattila írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Van aki után gyárt elviselhető pénzért szinte gyári minőségben. Megpróbálom előkeresni az elérhetőségét, de lehet, hogy valaki fejből tudja.
Itt is van:
lakokocsiablak.hu/
jaszaibela írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
mercedes 300 |
Eladó Lakókocsi |
eladó Mercedes lakóautó |