Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Műszaki kérdés

Több
2013 nov. 17 20:14 #40528

Nicolaus írta:

Szia Attila!
Jártam a Kerepesi úti Petrányinál de még a mühelybe sem lehet
beállni mert a kapú kicsi továbbá az emelőjük csak 2,5 tonnás, a lakó meg 2,9 tonna. Szervizesük szerint az Úllöi úti mühelyben is csak 2,5 tonnás emelök vannak de a további
probléma, hogy a csápos emelőknél ha nem találják el a kocsi
súlyponzját akkor az emelő kibillen a lefogásból, igy jártunk
a Cromax-nál. Szerencsére nem hasalt el az emelő a lakóval.
Üdv.Nicolaus
Petrányinak van még két telephelye (Budaörsön és a Kerepesi úton a volt Skoda szerviz után). Nem tudom Attila melyikre gondolt? Az Üllői út sincs Tőled túl messze.


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2013 nov. 17 20:03 #40527

Szia Attila!
Jártam a Kerepesi úti Petrányinál de még a mühelybe sem lehet
beállni mert a kapú kicsi továbbá az emelőjük csak 2,5 tonnás, a lakó meg 2,9 tonna. Szervizesük szerint az Úllöi úti mühelyben is csak 2,5 tonnás emelök vannak de a további
probléma, hogy a csápos emelőknél ha nem találják el a kocsi
súlyponzját akkor az emelő kibillen a lefogásból, igy jártunk
a Cromax-nál. Szerencsére nem hasalt el az emelő a lakóval.
Üdv.Nicolaus

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2013 nov. 14 21:52 #40467

Nicolaus írta:

Állandó gondot jelent a Ford lakóautónk szakszerű szervízelése mert a márkaszervízek nem tudják fogadni a mérete és a súlya miatt. A márkatársakat kérdezném, hogy hogyan oldják meg a szervízelést illetve, hogy tudtok e ajánlani megbízható szervízt. Előre is köszönöm ha segíteni tudtok. :)

Mi a flottánk Ford tagjait az Üllői úti Ford Petrányinál szervizeltetjük. Eddig nem volt probléma a munkájukkal.

Üdv Attila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2013 nov. 14 21:00 #40465

Szia EdGaR !

Nagyon köszönöm a cimeket, a jövő héten felkeresem az általad ajánlott szervízeket tisztázom velük, hogy mit tudnak vállalni egy általános szervízelésen felül. Igazából nincs sok baja a gépnek de egy lendkerék és kuplung szett cseréje után elkezdett szivárogni a féltengely szimmering amit mindenképpen szeretnék megcsináltatni, mert nem szeretem ha olaj folt van a lakó alatt. A tapasztalataimról majd írok egy-két sort. Még egyszer köszönöm! =D>

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2013 nov. 13 22:43 #40451

Nicolaus írta:

Állandó gondot jelent a Ford lakóautónk szakszerű szervízelése mert a márkaszervízek nem tudják fogadni a mérete és a súlya miatt. A márkatársakat kérdezném, hogy hogyan oldják meg a szervízelést illetve, hogy tudtok e ajánlani megbízható szervízt. Előre is köszönöm ha segíteni tudtok. :)

Szia Nicolaus!

Úgy kezdődik, hogy teljesen megbízható szerviz nincs! Mondom ezt magunkból kiindulva, mert én is szervizben dolgozom. 8O :lol: Vannak autótípus és alkatrész specifikus szervizek. Sajnos ebből kifolyólag mindent egy helyen nem fogsz tudni megbízhatóan megoldani.
Ennek ellenére ajánlanék Neked egy kifejezetten Transittal foglalkozó csapatot, aki ráadásul maga is lakóautós klubtag.
Az elérhetőségüket itt találod.

Van egy másik szintén lakóautós társunk is, aki Hozzád még közel is van. Nekem többször segített már. Az Ő elérhetőségét itt találod.


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2013 nov. 13 22:20 #40450

Állandó gondot jelent a Ford lakóautónk szakszerű szervízelése mert a márkaszervízek nem tudják fogadni a mérete és a súlya miatt. A márkatársakat kérdezném, hogy hogyan oldják meg a szervízelést illetve, hogy tudtok e ajánlani megbízható szervízt. Előre is köszönöm ha segíteni tudtok. :)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2013 okt. 27 10:15 #40150

istozi írta:

Fenntartva a korábbi véleményemet, tulajdonképpen óriási szerencséd van, hogy "csak" a porlasztócsúcsok égtek el (az sem 2 fillér), mert ilyen próbálgatással akármi is elszállhat.
Ám sok szerencsét és hosszú életű motort kívánok neked.
Köszönöm a jó kívánságot is!remélem én is ,h sokáig kitart majd a motor ,elvégre mondom még egyszer nem a száguldozás a cél ,hanem a dinamikus közlekedés. legfőképpen az autópályán való haladás.75-tel nem lehet a kamionokat hosszú távon feltartani!


ármós lászló. hi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2013 okt. 26 22:43 #40131

mikrobi írta:

Hello Robicsek!
Megoldódott a problémám. Kiderült, hogy nem turbósé volt a porlasztócsúcs és beégtek. Sima szívódízel porlasztók voltak benne. Sikerült szereznem cromáét, ami 155 bar-nál nyit. Beletettük, tökéletesen működik, megy mint az állat, ami nem cél ugyan, de nagyon dinamikus lett az autó. 100 felett menne bőven, ma kipróbáltam, 98ig gyönyörűen megy, de nem a száguldás a cél. Ajánlom neked is a croma adagolót 2,5-ös kamrás turbósét, meglásd, mintha kicserélték volna a motort. Ég és föld.
Természetesen a kipufogósort is kicseréltem és az intercooler csöveket nagyon erősre kellett csinálni a nagy turbónyomás miatt. A gázkart kellett csak átvariálni az adagolón, a Ducaton ugyanis máshogy akad bele a gázkarba a bovden.
/Egyébként azt mondják, hogy a régi a Ducato motorok semmiben nem változnak szerkezetileg a szívós a turbóstól. Ugyanaz a hengerfej, ugyanaz a vezérműtengely, ugyanaz a dugattyú, úgyhogy a vállalkozó kedvű barkácsolóknak merem ajánlani, hogy a holtszezonba szerelgessenek, és hogy járjanak utána, mert megéri. Fogyasztásba kevesebb legalább 1 literrel, teljesítményben viszont sokkal több, ha ugyanolyan tempóval mész, mint előtte.
Fenntartva a korábbi véleményemet, tulajdonképpen óriási szerencséd van, hogy "csak" a porlasztócsúcsok égtek el (az sem 2 fillér), mert ilyen próbálgatással akármi is elszállhat.
Ám sok szerencsét és hosszú életű motort kívánok neked.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2013 okt. 25 20:42 #40092

Hello Robicsek!
Megoldódott a problémám. Kiderült, hogy nem turbósé volt a porlasztócsúcs és beégtek. Sima szívódízel porlasztók voltak benne. Sikerült szereznem cromáét, ami 155 bar-nál nyit. Beletettük, tökéletesen működik, megy mint az állat, ami nem cél ugyan, de nagyon dinamikus lett az autó. 100 felett menne bőven, ma kipróbáltam, 98ig gyönyörűen megy, de nem a száguldás a cél. Ajánlom neked is a croma adagolót 2,5-ös kamrás turbósét, meglásd, mintha kicserélték volna a motort. Ég és föld.
Természetesen a kipufogósort is kicseréltem és az intercooler csöveket nagyon erősre kellett csinálni a nagy turbónyomás miatt. A gázkart kellett csak átvariálni az adagolón, a Ducaton ugyanis máshogy akad bele a gázkarba a bovden.
/Egyébként azt mondják, hogy a régi a Ducato motorok semmiben nem változnak szerkezetileg a szívós a turbóstól. Ugyanaz a hengerfej, ugyanaz a vezérműtengely, ugyanaz a dugattyú, úgyhogy a vállalkozó kedvű barkácsolóknak merem ajánlani, hogy a holtszezonba szerelgessenek, és hogy járjanak utána, mert megéri. Fogyasztásba kevesebb legalább 1 literrel, teljesítményben viszont sokkal több, ha ugyanolyan tempóval mész, mint előtte.


ármós lászló. hi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2013 okt. 15 20:18 #39834

Robicsek írta:

Nekem egy FIAT 280-asom van.2,5 sima szívó dizel 75 LE. Harmat gyenge, húztam vele görögbe csónakot is de volt, hogy 1 órán keresztül hegynek felfelé 40-el mentünk.
Tavaj tettem rá egy turbót, azt hisze croma turbó. De ez nem elég, teljes kipufogó rendszert is cseréltem, mert a régi 50-es, a TD-sé pedig 60-as. Az adagoló a régi, semmi baj szuper, vagy 10-05 lóval erősebb, lazán viszi a 100-at. A korom teljesen eltünt, sőt nagy fordulaton kékes afüst, ami azt jelenti, hogy szegény a keverék. Tehát kell rá a TD-s adagoló. A FIAT motorok, a régiek egyformák, benne van az olajpisilő. Ezek a régiek a legjobban átalakíthatók. Ha teszek rá Td adagolót és egy interkúlert, kb. 100-105 Le lesz. Ez tutti, mer már csináltunk ilyet és szuper. Évek óta ütik-vágják és megy. Énis voltam vele horvátba és jó.
Robi
hello! nekem is egy ilyen 280-as van.igazad van mert a motor teljesen ugyanaz mint a turbos nincs semmi különbség csak az adagoló és a kipufogótorok +cső ,vezérműtengely is detó ,szerintem se ördögtől való amit akarok ,ez nem kisérletezés mert gyárilag is ennyi a különbség,igaz nem croma adagolóval. Nem ez a lényeg hanem az h valami még nem frankó.lehet h levegöt szív az adagoló tengelyénél .leveszem kicserélem a szimeringet majd lesz valami vagy nem. azért köszönöm a segítő hhozzá szolásokat priviben is


ármós lászló. hi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2013 okt. 14 23:06 #39825

mikrobi írta:

szép napot mindenkinek! azt szeretném megtudni,tud-e valaki segíteni dízel motor problémával kapcsolatban? az a helyzet,h kitaláltam a nyár elején ,h turbosítom a 2.5 szívó dízel ducato motoromat.ugyanis repesztettem vele v 70-75 is.rátettem egy turbót ,és mindjárt mentünk 90.et is na nem mintha száguldozni szeretek,de az autópályán ugye haladni kell. nem volt tökéletes mert még az adagoló a régi volt.ha lassan mentem füstölt ha tempósabban akkor semmi gond.azt halottam ne TD ducato-ét tegyek rá hanem fiat croma-ét az sokkal jobb,erősebb vele a gép.egy az egybe jó rá csak a gáz szektort kellet átalakítani na ha már alakítok el fért a hűtö mellet egy intercooler is.na de a lényeg:jelen van a vezérlés és csak úgy indult be "egy pöcre",h az adagoló el van rakva 2-3 foggal.szépen jár alapjáraton is de ha gázt adok utánna már nincs alapjárat se!nem lehet az adagolóba valami félre rakva már csak a 2 -3 fog különbség miatt? nem értek hozzá csak karosszériás vagyok nem szerelő!kiváncsi lennék egy hozzá értő mit mond erről.köszönöm!



Nekem egy FIAT 280-asom van.2,5 sima szívó dizel 75 LE. Harmat gyenge, húztam vele görögbe csónakot is de volt, hogy 1 órán keresztül hegynek felfelé 40-el mentünk.
Tavaj tettem rá egy turbót, azt hisze croma turbó. De ez nem elég, teljes kipufogó rendszert is cseréltem, mert a régi 50-es, a TD-sé pedig 60-as. Az adagoló a régi, semmi baj szuper, vagy 10-05 lóval erősebb, lazán viszi a 100-at. A korom teljesen eltünt, sőt nagy fordulaton kékes afüst, ami azt jelenti, hogy szegény a keverék. Tehát kell rá a TD-s adagoló. A FIAT motorok, a régiek egyformák, benne van az olajpisilő. Ezek a régiek a legjobban átalakíthatók. Ha teszek rá Td adagolót és egy interkúlert, kb. 100-105 Le lesz. Ez tutti, mer már csináltunk ilyet és szuper. Évek óta ütik-vágják és megy. Énis voltam vele horvátba és jó.
Robi


Robi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2013 okt. 14 22:26 #39824

lefestem sokkal jobb. kicseréltem ma a bejövő és a visszatérő csövet átlátszóra így láttam h a visszatérőn habzott a gázolaj .kicseréltem két réz karikát és megszünt.most megint indul könnyen, veszi a fordulatot is szépen ,ha elengedem a gázt vissza áll az alapjárat is.viszont ha leállítom nem indul be csak ha a porlasztóknál fellazítom a nyomócsövet 2-3-at tekertetek,visszahúzom és megint pöc-röff! amúgy a porlasztó is td mechanikus adagoló,és kamrás motorrol van mint a ducato.amugy az ötlet nem az enyém .volt egy ismerősöm akinek igy volt megoldva és ment vele vagy 100 000 mig meg vált tőle.azt mmondják ezt az adagolót teszikmég vw-kre is! túl vidéken lakok ahhoz h jó dízel szerelőt találjak de ha nem boldogulok lehet visszarakom az eredeti adagolót legalább avval megy és keresek valami jó szerelőt nyíregyházán v környéken


ármós lászló. hi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2013 okt. 14 22:02 #39822

istozi írta:

Jó, akkor nem udvariaskodom: a kérdés szakszerűségére vonatkozó burkolt véleményem.
Természetesen lehet kísérletezni a motor átalakításával, de - versenyszerelők tudják - ennek durva következményei szoktak lenni. Több (akár 10-20 db) tönkretett motor után talán (!) sikerül eltalálni egy jobb összeállítást. És az még kevés, hogy az udvaron jól működik. Ugyanis az ilyen barkács mindig akkor esik szét, amikor legtávolabb vagyunk a kedvenc szerelőnktől.
Egyszerűbb venni egy turbós motort és motorcserét engedélyeztetni.

Így már értem és én is így gondolom, csak azt hittem valami csoda dolgot tudsz. :D


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2013 okt. 14 21:31 #39821

istozi írta:

Jó, akkor nem udvariaskodom: a kérdés szakszerűségére vonatkozó burkolt véleményem.
Természetesen lehet kísérletezni a motor átalakításával, de - versenyszerelők tudják - ennek durva következményei szoktak lenni. Több (akár 10-20 db) tönkretett motor után talán (!) sikerül eltalálni egy jobb összeállítást. És az még kevés, hogy az udvaron jól működik. Ugyanis az ilyen barkács mindig akkor esik szét, amikor legtávolabb vagyunk a kedvenc szerelőnktől.
Egyszerűbb venni egy turbós motort és motorcserét engedélyeztetni.
Most már értem... és bizony ez igaz... az elejétől a végéig. :2010_igen2.gif


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2013 okt. 14 21:29 #39820

Kerti írta:

Ez mit is jelent pontosan?
Jó, akkor nem udvariaskodom: a kérdés szakszerűségére vonatkozó burkolt véleményem.
Természetesen lehet kísérletezni a motor átalakításával, de - versenyszerelők tudják - ennek durva következményei szoktak lenni. Több (akár 10-20 db) tönkretett motor után talán (!) sikerül eltalálni egy jobb összeállítást. És az még kevés, hogy az udvaron jól működik. Ugyanis az ilyen barkács mindig akkor esik szét, amikor legtávolabb vagyunk a kedvenc szerelőnktől.
Egyszerűbb venni egy turbós motort és motorcserét engedélyeztetni.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2013 okt. 14 20:43 #39819

Kifejezetten nem tudom hogy a Ducatto vezérműtengelye különbözik-e attól függően, hogy szívó vagy turbós, de általában nem egyformák a bütyökkialakítások. Jó lenne tudni, hogy a motorvezérlés elektronikus vagy sem. Ha elektronikus akkor más szoftver kell, ha mechanikus akkor az adagolónak olyannak kell lennie amelyik a turbónyomás függvényében szabályozza a töltést.
Amúgy nem a legegyszerübb módszert választottad ahhoz hogy a motort megöld, de ez is célravezető.

Talán egy bontott turbós motor lenne a megoldás...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2013 okt. 14 19:35 #39816

EdGaR írta:

Mondjuk ezt én sem értettem :?

Szerintem arhiválni kell


Katika és laci

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2013 okt. 14 10:26 #39812

Kerti írta:

Ez mit is jelent pontosan?
Mondjuk ezt én sem értettem :?


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2013 okt. 13 21:51 #39803

mikrobi írta:

...jelen van a vezérlés és csak úgy indult be "egy pöcre",h az adagoló el van rakva 2-3 foggal.szépen jár alapjáraton is de ha gázt adok utánna már nincs alapjárat se!nem lehet az adagolóba valami félre rakva már csak a 2 -3 fog különbség miatt? nem értek hozzá csak karosszériás vagyok nem szerelő!kiváncsi lennék egy hozzá értő mit mond erről.köszönöm!
Azért a 2-3 fog (gyanítom előtöltés) nem egy egészséges dolog. Miután fordulatot adsz ez még inkább növekszik. Szerintem ne ötletelj, hanem vidd el egy szakihoz aki beállítja... turbo nélkül. Úgy tudom a szívó és turbodízel adagolója eltér egymástól, tehát a Te problémádat adagoló cserével lehetne orvosolni


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2013 okt. 13 21:34 #39801

istozi írta:

Inkább fényezd le az adagolót. Jót fog tenni neki!

Ez mit is jelent pontosan?


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.