Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Műszaki kérdés

Több
2014 jan. 15 06:10 #41039

Itt teszem fel a kérdést, mert nem találtam megfelelő topikot.

Egy ideje a lakóm padlója az ajtó környékén el kezdett nyikorogni.
Ahogy lépek, mint a régi parketta, nyikorog, (mint a három árbócos a tengeren :-) )
Gondolom, a felépítés a következő:
- linoleum
- fa padló
- fém váz
Hogyan lehetne ezt megnézni, hogy mi történt.
Lehet, hogy mivel kint hideg van és magas pára, bent meg meleg, így kicsapódik a pára a fa padozatra?

Amúgy mivel nem dupla padlós az autó, gondolkodom valami alsó szigetelésen is...


...Lakóval ismeri meg az ember a másikat...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 jan. 13 10:28 #41034

Kerti írta:


(Lehet, hogy ez olyan mint a te fűtésed, hogy neked gondod van vele, másnak meg nem :wink: )

Üdv Kerti Mester!

Sajnos ez így van! Mármint, hogy nekem soha sem volt bajom a Forex töltőkkel, annál inkább a mások által -Te általad is- agyondicsért Diesel fűtéssel.

Az igazat megvallva, inkább választanám azt, hogy szarok a Forex töltők, mint azt, hogy szar a fűtésem!

Holnap délben megyek Virág Józsihoz, de már nagyon tele van a t...m az üggyel.

Mentem volna vele a hétvégén is de fűtés nélkül?

A nejem kitakarítani sem tudja, mert megfagy benne...


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 jan. 12 19:46 #41020

NagyPapa írta:

En azzal, kezdtem, hogy "nem akarok vitát nyitni" nem jött be....
:cry: ...

NagyPapa, szó sincs vitáról, csak eszmét cserélünk. :wink:

A T1232-t használtuk mi is. Többször vissza is küldtük garanciális javításra (amit mindig meg is csináltak). Később már nem tettük, hanem inkább kicseréltük egy másfajta töltőre, mert attól, hogy javítgatják, nekünk volt kellemetlen az ügyfél felé, hogy folyton vissza kell hoznia.

A kiesebb töltőikkel is ugyanaz volt a gond, hogy egy idő után meghaltak. Volt amit csak simán a műhelyben használtuk akkumulátor töltésre és nem is volt beépítve.

Most már inkább Waeco, Truma vagy CTEK töltőket használunk. Azokkal semmi gond nincs. Igaz, hogy ezekből egy 30A-os töltő a duplája árban de nem is nagyon van olyan, hogy ekkora töltőre legyen szükség normál esetben.

(Lehet, hogy ez olyan mint a te fűtésed, hogy neked gondod van vele, másnak meg nem :wink: )


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 jan. 12 15:33 #41014

Kerti írta:

A Forex-es töltőket saját tapasztalat alapján én nem ajánlanám.
Nekünk sok bajunk volt vele. Elérhető áron vannak, aminek meg van az ára.


En azzal, kezdtem, hogy "nem akarok vitát nyitni" nem jött be....
:cry:

A FOREX töltők között "FEDÉLZETI TÖLTŐ" csak egyetlen darab van ez pedig a T 1232 tipus!

Az összes többi az oldalon CSAK TÖLTŐ!!!!!

Arról nem én tehetek, hogy nem lakóautóba való FEDÉLZETI TÖLTŐT tettetek be, ami valóban NEM ALKALMAS erre a feladatra....

Mint írtam többek között azért is ilyen drágák általában ezek a "fedélzeti töltők" mert a karakterisztikájuk nem soros logikájú, hanem un. visszalépő tipus. Ez azt jelenti, hogy az általános intelligens töltők IU jelleggörbével dolgozva folyamatosan haladva a programjuk szerint töltik fel az akkut ahogy az a nagykönyvben meg van írva.

A fedélzeti töltőnek -ezen feladat teljesítése mellett plussszban- érzékelnie kell a belépő fogyasztókat, ekkor megáll a programja, (IUoU) sőt ha úgy állt, akkor visszalép a programjából, és kvázi, tápegységként funkcionál.
A jobbak D+ ponttal is rendelkeznek! (generátor +)

A Nyomi által írt töltőről hallottam én is, ha az valóban "fedélzeti jelleggörbével", rendelkezik akkor nagyon "baráti" az ára. Én csak hallomásból ismerem, még nem találkoztam vele a szakirodalomban.

A FOREX töltő 32 Ampert tud tápegységként is, és 57 ezer az ára!

Hidd el Gábor ezekhez Én értek jobban.

Nekem a FOREX töltőkkel "akkutöltőkként" semmi bajom sincsen, pedig van néhány belőle....


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 jan. 11 20:25 #40998

Szia.
Én az sk lakóba egy 20 A-es automata töltőt építettem be / Kempingvilág 30 egynehány ezer ft/, és a 12 voltot a munka akkumulátorról veszem le közvetlen. Így a renszer terhelhetősége rövid ideig negyobb mértékben lehetséges hiszen az akkumulátor puffer tárolóként működik. Méréseim szerint amennyiben a töltő nem kap 230 voltot a töltőben lévő belső elektromos reteszelés megakadályozza, hogy a töltő az akkumulátort lemerítse.A töltőben nincs ventillátor így abszolut zajtalan. Az ajánlások szerint hajókba történő beépítését is javasolják. Nekem bevált.
Üdv Nyomi


Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 jan. 11 18:08 #40997

Battila írta:

Üdv!
Elég sok típusú fedélzeti elektronikát sikerült megjavítanunk.
Ha a panel nincsen benne teljesen elégve, akkor valószínű, hogy javítható. Természetesen a pontos diagnózist csak akkor tudjuk felállítani, ha bele tudunk nézni.

Üdv Attila
köszönöm a felajánlást,lehet élek vele.megkeresem hétfőn a szakimat ha nem boldogul vele megkereslek


ármós lászló. hi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 jan. 11 15:54 #40996

NagyPapa írta:

...Ha valaki keres -nagyon profi, de még jó árú- "fedélzeti töltőt" az nézzen be a www.forex.hu oldalra.

A Forex-es töltőket saját tapasztalat alapján én nem ajánlanám.
Nekünk sok bajunk volt vele. Elérhető áron vannak, aminek meg van az ára.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 jan. 11 11:11 #40995

Üdv Érdeklődők!

Nem vitát szeretnék ez ügyben nyitni,csupán jelzem, hogy az "intelligens" akku töltő használata, beépítése, önmagában nem oldja meg a problémát.

Lakóautókba csak olyan "intelligens" töltő használható, amelyik fedélzeti áramforrásként is képes üzemelni.

Ezeknek a fedélzeti elektronikáknak -azon kívül, hogy tölti az akkut- az a szerepe, hogy terhelés hatására átveszi az akku szerepét, azaz akkuként, tápegységként működik a terhelhetősége határáig.

Ez azt jelenti, hogy lényegesen magasabb a terhelhetősége egy normál, de szintén intelligens akkutöltőnek, sőt észreveszi, ha fogyasztó lép be és azonnal átkapcsol "terhelési fázisba".

Az általam ismert "fedélzeti" töltők terhelhetősége minimum 15 Amper, de általában 20 sőt 30 Amperes is lehet!!!!

A normál "intelligens töltők csak 5 -6 Ampert tudnak, azt is csak a töltési "fázisukban".

Ha néztek ez ügyben egy szép nagy kört a katalógusokban bizony nem ritka a közel ezer Eurós árcédula ezeken a töltőkön.

Szakcégek árulnak ennél sokkal barátságosabb árakon is!

Legújabb infóm szerint a Virág Józsinál (FALLE, KEMPING-VILÁG) is kapható ilyen töltő, igen baráti áron!

Ha valaki keres -nagyon profi, de még jó árú- "fedélzeti töltőt" az nézzen be a www.forex.hu oldalra.


Üdv NagyPapa


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 jan. 11 10:59 #40994

mikrobi írta:

Kipróbálom,lesz ami lesz!köszönöm nektek!
Probáld nyugodtan....semmi rossz se fog történni. Minden megy az akkuról, a töltő meg szépen töltögeti vissza az elfogyott áramot. Ez igy működik minden töltős rendszerben...például az autóban is ahol a generátor tölti állandóan ami elfogy az akkuból :D !


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 jan. 10 23:00 #40991

EdGaR írta:

Hasonló átalakításon gondolkozom én is. 230V-os tápfeszültségnél vibrál a belső világításom és amúgy is igen hangos a töltőm. Szerintem Mikrobi elképzelése nem rosz irány, mert az újabb típusokban már csak vezérelt töltő van, míg az öregebbek - ahogy észrevettem - álló helyzetben nem az akkumulátort használják, ha van külső táp. A vibrálást én egy rosszul egyenirányított, redukált feszültségnek tudom be. Levettem a fedélzeti akkumulátor saruját és minden 12V-os fogyasztó ugyanúgy működött. Ennek nem tudom mi értelme van, teljesen életszerűtlen.
Én a ezt néztem ki, itt az automata töltő 12.000 Ft.
Magamnak biztos veszek egyet, ha valaki még szeretne egyet szóljon és hozok neki is.

Szia Gábor!

Amit kitaláltál az is jó megoldás, de mi ezt a verziót csak akkor alkalmazzuk ha már másképp nem megy. Bele kéne kukkantani a te központodba is, hátha van megoldás a villogásra. Az ünnepek előtt hasonló problémával javítottunk egy kocsit, és sikerült meggyógyítani.
Üdv Attila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 jan. 10 22:53 #40990

mikrobi írta:

Sziasztok, boldog új évet mindenkinek,
Megint a segítségeteket kérném. Tönkre ment az elektronika a lakóautóban, pontosabban az az egység, ami a. 12 boltot biztosítja a lakórészben. Már 19-20 voltot küld ki minden 12 voltos csatlakozásra. Égőre, szivattyura, stb. Még a fedélzeti aksit is ennyivel tölti, ami nem jo hosszú távon. Kivettem, elvittem a szerelő cimborához, aki megállapította, hogy nagy barmolások vannak benne. Kérdésem az lenne, hogy tudnátok-e kapcsolási rajzot küldeni erről az egységről, ami egy heku-knaus felépítményben van, lakóautó. Ez van ráírva:
Lade gleichrichter
Eloktromatic kal350
T40/E 10A os biztosíték kell bele, es ha jol betűztem a logó-ját,
Schaudt.
Fényképet csak este tudok küldeni.
Üdv!
Elég sok típusú fedélzeti elektronikát sikerült megjavítanunk.
Ha a panel nincsen benne teljesen elégve, akkor valószínű, hogy javítható. Természetesen a pontos diagnózist csak akkor tudjuk felállítani, ha bele tudunk nézni.

Üdv Attila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 jan. 10 20:56 #40989

EdGaR írta:

Igen, szerintem ennek így kell működnie...
Kipróbálom,lesz ami lesz!köszönöm nektek!


ármós lászló. hi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 jan. 10 20:40 #40988

mikrobi írta:

... Menjen az aksiról amit közben folyamatosan töltök? ...
Igen, szerintem ennek így kell működnie...


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 jan. 10 20:39 #40987

EdGaR írta:

Hasonló átalakításon gondolkozom én is. 230V-os tápfeszültségnél vibrál a belső világításom és amúgy is igen hangos a töltőm. Szerintem Mikrobi elképzelése nem rosz irány, mert az újabb típusokban már csak vezérelt töltő van, míg az öregebbek - ahogy észrevettem - álló helyzetben nem az akkumulátort használják, ha van külső táp. A vibrálást én egy rosszul egyenirányított, redukált feszültségnek tudom be. Levettem a fedélzeti akkumulátor saruját és minden 12V-os fogyasztó ugyanúgy működött. Ennek nem tudom mi értelme van, teljesen életszerűtlen.
Én a ezt néztem ki, itt az automata töltő 12.000 Ft.
Magamnak biztos veszek egyet, ha valaki még szeretne egyet szóljon és hozok neki is.
Az aksi töltést mondjuk "220-ról megoldottuk
talán, mondjuk elméletileg,de mi legyen a 12v-os dolgokkal akkor ha kempingbe vagyok és csatlakozok a hálózatra? Menjen az aksiról amit közben folyamatosan töltök? Aki tud valamit, hallgatom,és olvasom!


ármós lászló. hi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 jan. 10 19:03 #40984

mikrobi írta:

oké ezt értem !én is vettem egy ilyen "inteligens" töltőt az "aldi-meola" testvére által üzemeltetett üzletben ami a csepptöltést is biztosítja!De mi van a 12v-os berendezésekkel ,kempingen kívül ?
Hasonló átalakításon gondolkozom én is. 230V-os tápfeszültségnél vibrál a belső világításom és amúgy is igen hangos a töltőm. Szerintem Mikrobi elképzelése nem rosz irány, mert az újabb típusokban már csak vezérelt töltő van, míg az öregebbek - ahogy észrevettem - álló helyzetben nem az akkumulátort használják, ha van külső táp. A vibrálást én egy rosszul egyenirányított, redukált feszültségnek tudom be. Levettem a fedélzeti akkumulátor saruját és minden 12V-os fogyasztó ugyanúgy működött. Ennek nem tudom mi értelme van, teljesen életszerűtlen.
Én a ezt néztem ki, itt az automata töltő 12.000 Ft.
Magamnak biztos veszek egyet, ha valaki még szeretne egyet szóljon és hozok neki is.


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 jan. 10 18:36 #40983

rlacika írta:

Természetesen lehet bármilyen akku töltővel kiváltani, csk feltétlenül automata működésű legyen, máskülömben túltöltés veszély áll fenn! Tehát nem egyszerü Pc táp vagy ilyesmi. Én a mult héten vettem egyett a (PÜ)üzletláncból. Még nem kell...de nem árt hogy kézügyben legyen egy 23 éves "hajadon" lakóautónak! :D
oké ezt értem !én is vettem egy ilyen "inteligens" töltőt az "aldi-meola" testvére által üzemeltetett üzletben ami a csepptöltést is biztosítja!De mi van a 12v-os berendezésekkel ,kempingen kívül ?


ármós lászló. hi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 jan. 10 18:08 #40981

mikrobi írta:

Köszönöm ,hogy vetted a fáradtságot és ennyire utána néztél! ha nem boldogul vele mit szólnátok ahhoz ha egy jó akksi töltő helyetesítené az egészet v,egy pc-táp+ egy kis aksi töltő?végeredményben nagy fogyasztó nincs benne,már hogy 12v-os.a hűtő a legnagyobb az meg nem erről megy ha jól tudom hanem a generátorról
Természetesen lehet bármilyen akku töltővel kiváltani, csk feltétlenül automata működésű legyen, máskülömben túltöltés veszély áll fenn! Tehát nem egyszerü Pc táp vagy ilyesmi. Én a mult héten vettem egyett a (PÜ)üzletláncból. Még nem kell...de nem árt hogy kézügyben legyen egy 23 éves "hajadon" lakóautónak! :D


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 jan. 10 14:07 #40980

fischer írta:

valószínűleg már nem gyártják, sem e-bay-en, sem máshol nem találtam a neten.

a cégnek van hasonló feszültség szabályzó elektronikája, de annyiért, amennyiért hirdették németországban, bármilyen most kapható más cégét is belefaraghatja a szerelő cimbora.
Köszönöm ,hogy vetted a fáradtságot és ennyire utána néztél! ha nem boldogul vele mit szólnátok ahhoz ha egy jó akksi töltő helyetesítené az egészet v,egy pc-táp+ egy kis aksi töltő?végeredményben nagy fogyasztó nincs benne,már hogy 12v-os.a hűtő a legnagyobb az meg nem erről megy ha jól tudom hanem a generátorról


ármós lászló. hi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 jan. 09 23:40 #40979

mikrobi írta:

Sziasztok, boldog új évet mindenkinek,
Megint a segítségeteket kérném. Tönkre ment az elektronika a lakóautóban, pontosabban az az egység, ami a. 12 boltot biztosítja a lakórészben. Már 19-20 voltot küld ki minden 12 voltos csatlakozásra. Égőre, szivattyura, stb. Még a fedélzeti aksit is ennyivel tölti, ami nem jo hosszú távon. Kivettem, elvittem a szerelő cimborához, aki megállapította, hogy nagy barmolások vannak benne. Kérdésem az lenne, hogy tudnátok-e kapcsolási rajzot küldeni erről az egységről, ami egy heku-knaus felépítményben van, lakóautó. Ez van ráírva:
Lade gleichrichter
Eloktromatic kal350
T40/E 10A os biztosíték kell bele, es ha jol betűztem a logó-ját,
Schaudt.
Fényképet csak este tudok küldeni.

valószínűleg már nem gyártják, sem e-bay-en, sem máshol nem találtam a neten.

a cégnek van hasonló feszültség szabályzó elektronikája, de annyiért, amennyiért hirdették németországban, bármilyen most kapható más cégét is belefaraghatja a szerelő cimbora.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 jan. 09 12:07 #40977

Sziasztok, boldog új évet mindenkinek,
Megint a segítségeteket kérném. Tönkre ment az elektronika a lakóautóban, pontosabban az az egység, ami a. 12 boltot biztosítja a lakórészben. Már 19-20 voltot küld ki minden 12 voltos csatlakozásra. Égőre, szivattyura, stb. Még a fedélzeti aksit is ennyivel tölti, ami nem jo hosszú távon. Kivettem, elvittem a szerelő cimborához, aki megállapította, hogy nagy barmolások vannak benne. Kérdésem az lenne, hogy tudnátok-e kapcsolási rajzot küldeni erről az egységről, ami egy heku-knaus felépítményben van, lakóautó. Ez van ráírva:
Lade gleichrichter
Eloktromatic kal350
T40/E 10A os biztosíték kell bele, es ha jol betűztem a logó-ját,
Schaudt.
Fényképet csak este tudok küldeni.


ármós lászló. hi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.