Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Műszaki kérdés

Több
2014 máj. 13 08:52 #42401

Tomi1973Wien írta:

itt egy oldal a nemeteseknek, reszletesebb leirasokkal.

nem csak retardert, hanem intardert es motorstaubremse-t is be lehet epittetni utolag.

a retardernel maradva, letezik a voith fele retarder, ami nem a kardanra, hanem direkt a valtora van ráépitve, ez hasznalhatonak tunik elsokerekesek eseteben is.

*bubufek* utolagos beépitese mechanikailag egyszerubb, hisz itt egy magneskapcsolos lapot epitenek be, ami a kipuffogogaz utjaba kerul, elektronikailag azonban komolyabb programozast igenyel, mert a befecskendezest automatikusan *0*-ra allitja.

altalanossagban nezve szerintem draga rendszerek, egy retardert 3500-400€tol epitenek be (amiket eddig talaltam), eleg sokara hozza be az árát a fekbeteteken... (bar biztonsagtechnikailag nezve ketsegtelenul hatasos)

elsore ennyit, most melo, ha vkit komolyan erdekel, akkor beleolvasok / beleturok a temaba.

udv

tomi

istozi írta:
Az a gond, hogy a mai lakók jelentős többsége elsőkerékhajtású, szóval nincs kardán. Amíg nem ismerték a retardert, a teherautókon a "bubufék" volt erre a célra. Szóval kipuffogófékkel lassították. Erre tudsz valami okosságot?
Nagyon egyszerre válaszoltunk :D ... megvárhattam volna, mit írsz, mert ez hasznosabb, mint amit én írtam. :oops:


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 máj. 13 08:42 #42400

istozi írta:

Az a gond, hogy a mai lakók jelentős többsége elsőkerékhajtású, szóval nincs kardán. Amíg nem ismerték a retardert, a teherautókon a "bubufék" volt erre a célra. Szóval kipuffogófékkel lassították. Erre tudsz valami okosságot?
Igazad van :blush: abszolút a saját autómból indultam ki.
Sajnos a bubu előfeltétele a légfék rendszer és teljesen mechanikus elven működött. Úgy tudom, hogy működésekor nem csak a kipufogón lévő pillangó szelepet zárta le, hanem az adagolón is csökkentette (megszüntette?) az üzemanyag ellátást. A mai autókon ez már nem mechanikus elven alapul.

Nem vagyok benne biztos, de első kerekes autóknál talán a Focal rendszerű retarder jó lehet. Mindenesetre megérdeklődöm ezt is. A gond ezzel még az, hogy 6 tonna feletti járműre szerelhető, míg az axiál rendszerű (kardános) 3 tonnától.
Focal:

Axial:

forrás: eurokardan.hu


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 máj. 13 08:18 #42399
Megköszönte: Kerti, EdGaR

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 máj. 13 08:17 #42398

itt egy oldal a nemeteseknek, reszletesebb leirasokkal.

nem csak retardert, hanem intardert es motorstaubremse-t is be lehet epittetni utolag.

a retardernel maradva, letezik a voith fele retarder, ami nem a kardanra, hanem direkt a valtora van ráépitve, ez hasznalhatonak tunik elsokerekesek eseteben is.

*bubufek* utolagos beépitese mechanikailag egyszerubb, hisz itt egy magneskapcsolos lapot epitenek be, ami a kipuffogogaz utjaba kerul, elektronikailag azonban komolyabb programozast igenyel, mert a befecskendezest automatikusan *0*-ra allitja.

altalanossagban nezve szerintem draga rendszerek, egy retardert 3500-400€tol epitenek be (amiket eddig talaltam), eleg sokara hozza be az árát a fekbeteteken... (bar biztonsagtechnikailag nezve ketsegtelenul hatasos)

elsore ennyit, most melo, ha vkit komolyan erdekel, akkor beleolvasok / beleturok a temaba.

udv

tomi

istozi írta:

Az a gond, hogy a mai lakók jelentős többsége elsőkerékhajtású, szóval nincs kardán. Amíg nem ismerték a retardert, a teherautókon a "bubufék" volt erre a célra. Szóval kipuffogófékkel lassították. Erre tudsz valami okosságot?

Megköszönte: Kerti, EdGaR

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 máj. 13 00:32 #42396

Az a gond, hogy a mai lakók jelentős többsége elsőkerékhajtású, szóval nincs kardán. Amíg nem ismerték a retardert, a teherautókon a "bubufék" volt erre a célra. Szóval kipuffogófékkel lassították. Erre tudsz valami okosságot?


A legjobb lakóautó az enyém!
Megköszönte: EdGaR

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 máj. 12 22:06 #42393

A Hallstatt-i fékforralós lejtő óta foglalkoztat a dolog, hogy mivel lehetne egy lakóautó fékrendszerét erősebbé tenni.

Találtam egy céget és azóta is - bár egyenlőre csak érdeklődés szintjén - emailben kapom a tájékoztatást, műszaki leírást egy utólagos retarder (elektromágneses fék) beépítése kapcsán.

" Elektromágneses retarderek, szokták Telma-nak is hívni a legnagyobb gyártójáról. Elektromágneses elven működik: vasmagos tekercs, ami áram hatására magnetizálódik. A kardántengelyt körbeveszi ez a mágneses tér, és fékezi a kardántengelyt. Rá lehet építeni a váltó után, de szokták a tengelytáv közepére is szerelni. ... Megszakított hajtáslánc esetén (benyomott kuplungpedál) teljesen meg tudja állítani a járművet." Forrás:http://www.delpestibusz.hu/ret.html

Ha érdekel a téma Benneteket szívesen megosztom Veletek.


EDit & GÁbo®
Megköszönte: Kerti

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 ápr. 27 19:54 #42212

Köszi a válaszokat!
Igen ilyen 30-40 között találtam most én is szetteket, még a legpraktikusabbnak a belső visszapillantó tükrös tűnik.

Köszönöm az oldalakat is, most kicsit elcsemegézek rajtuk :)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 ápr. 27 17:55 #42210

Hero írta:

Sziasztok!

Szeretnék tolatókamerát vásárolni a lakóautónkba, tudnátok ajánlani valamit?
Esetleg oldalakat is ahol kaphatóak ilyen kiegészítők!

Gábor
Egy legolcsóbb, a bevásárlóközpontokban most kb 30 E Ft-ért megvehető kamerát használok. Kb 4 m távolságig látok vele (úgy van beállítva, hogy a saját autóm hátulját, a legjobban kilógó dolgokat is lássam). Nem is kell több, mert igazából az utolsó fél méter az, ahol tudni kell, hogy van-e valami. Hátránya, hogy kicsi a képernyője és sötétben állítgatni kell a fényerőt, hogy lássak vele. Előnye, hogy nem kell végigvezetékelni a kocsit, mert rádiósan van kapcsolat a kamera és a kijelző között. Elől is, meg hátul is rákötöttem a tolatólámpa áramkörére, tehát, ha hátramenetet kapcsolok, feléled és látok hátra. A napellenző hátuljára van a kijelző felragasztva, hogy a parkoló autóban minél kevesebb kütyüt lásson a tolvaj, illetve nekem ne kelljen azzal foglalkozni, hogy mikor veszem elő, és elfelejtem-e eltenni.


A legjobb lakóautó az enyém!
Megköszönte: Kerti

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 ápr. 27 16:39 #42207

Hero írta:

Sziasztok!

Szeretnék tolatókamerát vásárolni a lakóautónkba, tudnátok ajánlani valamit?
Esetleg oldalakat is ahol kaphatóak ilyen kiegészítők!

Gábor

Nagyon sokféle tolatókamera létezik lakóautókra. Javasolni elég nehéz, mert általában az árukkal arányban van a tudásuk, ezért nehéz eldönteni, hogy neked mire van szükséged. Van amelyik csak egy irányban néz, de van amelyik tud sima tükörként is működni menet közben de tolatáskor átvált lefelé néző módba, hogy a lakó hátulját lásd.
Általában minden lakóautós cégnél be tudod szerezni:
Pl.: Kempingvilág | Suwenor | Váradi Caravan | Fejes Caravan | Biwak | stb.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 ápr. 27 16:14 #42205

Sziasztok!

Szeretnék tolatókamerát vásárolni a lakóautónkba, tudnátok ajánlani valamit?
Esetleg oldalakat is ahol kaphatóak ilyen kiegészítők!

Gábor

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 febr. 24 00:10 #41662

Spider írta:

Van inteligens töltőm, mely a töltés végén pulzáló töltéssel tölti az akkut.
Ezzel csak az a bajom, hogy mivel lecseréltem az összes belső világítást ledes-re, melyek közűl néhány érzékeny a feszültség ingadozásra, kifolyik a szemem, mikor pulzál a töltő :pinch:
kb 0.7 másodpercenként tölt/nem tölt.

Igen idegesítő egy vasúti szabad jelző mellett űcsörögni :D

Illetve azt serm tudom, hogy ez mennyire egészséges a rendszernek.
Az hogy az akku szereti, egy dolog, no de a többi berendezés???
A lámpával párhuzamosan bekötött kondenzátorral ki lehet símítani a feszültséget. De, igazából, az akkumulátornak "meg kellene fogni" ezt a lüktetést. Vizsgáld meg a csatlakozásokat, van-e rendes érintkezés.


A legjobb lakóautó az enyém!
Megköszönte: Kerti

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 febr. 20 11:25 #41628

EdGaR írta:

sajnos még a "minden kábel barna színű" problémával is meg kell előtte küzdenem :)
Nálam volt olyan, hogy a piros kábelen test volt... Meg egy kis jack dugón 230 volt...

- Tapatalk-kal küldve -


...Lakóval ismeri meg az ember a másikat...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 febr. 20 08:40 #41624

Spider írta:

... mivel lecseréltem az összes belső világítást ledes-re, melyek közűl néhány érzékeny a feszültség ingadozásra, kifolyik a szemem, mikor pulzál a töltő :pinch:
kb 0.7 másodpercenként tölt/nem tölt.
...
Ugyanez a bajom a gyári 20 éves töltővel... sajnos még a "minden kábel barna színű" problémával is meg kell előtte küzdenem :)


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 febr. 20 07:58 #41618

Van inteligens töltőm, mely a töltés végén pulzáló töltéssel tölti az akkut.
Ezzel csak az a bajom, hogy mivel lecseréltem az összes belső világítást ledes-re, melyek közűl néhány érzékeny a feszültség ingadozásra, kifolyik a szemem, mikor pulzál a töltő :pinch:
kb 0.7 másodpercenként tölt/nem tölt.

Igen idegesítő egy vasúti szabad jelző mellett űcsörögni :D

Illetve azt serm tudom, hogy ez mennyire egészséges a rendszernek.
Az hogy az akku szereti, egy dolog, no de a többi berendezés???


...Lakóval ismeri meg az ember a másikat...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 febr. 20 07:49 #41616

Spider írta:

Nem is olyan régen volt téma a fedélzeti töltő...
Ki mit javasol, amit at now meg lehet venni, nem horror összegért?
Miki áltál írt Forex nincs raktáron.
Igaz átmeneti megoldásnak jó, de a Lidl-ben időszakosan lehet kapni vezérelt akku töltőt (téli üzemmóddal) 5-6.000 Ft áron. Kockafej barátommal szétszedtük és egy az egyben a CTek elektronikája van benne, annak 15-25.000 Ft-os árkategóriájával szemben. Ez csak töltő!!!
Nézd meg a paramétereit a mellékletben. Ha nem kapsz és szükséged van rá, szólj, van egy tartalékban. ;)

... azt hittem PDF-t is tudok csatolni, de sajnos nem... ha kell a leírás átküldöm. :huh:

Érdemes még a Panelectron-nál körbenézni ezügyben... és a melóhelyedtől nincs is messze :lol:


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 febr. 20 07:13 #41614

Nem is olyan régen volt téma a fedélzeti töltő...
Ki mit javasol, amit at now meg lehet venni, nem horror összegért?
Miki áltál írt Forex nincs raktáron.


...Lakóval ismeri meg az ember a másikat...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 jan. 15 13:37 #41041

Spider írta:

Egy ideje a lakóm padlója az ajtó környékén el kezdett nyikorogni.
Ahogy lépek, mint a régi parketta, nyikorog, (mint a három árbócos a tengeren :-) )
...

Szerintem valami nagy súlyú élőlény okozhatta... Mikor mértétek meg utoljára Bogyót? :2010_rohog.gif
Spider írta:
...
Lehet, hogy mivel kint hideg van és magas pára, bent meg meleg, így kicsapódik a pára a fa padozatra?

Amúgy mivel nem dupla padlós az autó, gondolkodom valami alsó szigetelésen is...

Beszélj Bihari Attival (Suwenor) , mert én is bevontam az alját (igaz műanyag lemezzel) és a javaslatára is leszedtem. A szigetelés és a padlózat között hőhíd, vagy bejutó nedvesség miatt könnyen bepenészedhet... még kívül is.


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 jan. 15 06:10 #41039

Itt teszem fel a kérdést, mert nem találtam megfelelő topikot.

Egy ideje a lakóm padlója az ajtó környékén el kezdett nyikorogni.
Ahogy lépek, mint a régi parketta, nyikorog, (mint a három árbócos a tengeren :-) )
Gondolom, a felépítés a következő:
- linoleum
- fa padló
- fém váz
Hogyan lehetne ezt megnézni, hogy mi történt.
Lehet, hogy mivel kint hideg van és magas pára, bent meg meleg, így kicsapódik a pára a fa padozatra?

Amúgy mivel nem dupla padlós az autó, gondolkodom valami alsó szigetelésen is...


...Lakóval ismeri meg az ember a másikat...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 jan. 13 10:28 #41034

Kerti írta:


(Lehet, hogy ez olyan mint a te fűtésed, hogy neked gondod van vele, másnak meg nem :wink: )

Üdv Kerti Mester!

Sajnos ez így van! Mármint, hogy nekem soha sem volt bajom a Forex töltőkkel, annál inkább a mások által -Te általad is- agyondicsért Diesel fűtéssel.

Az igazat megvallva, inkább választanám azt, hogy szarok a Forex töltők, mint azt, hogy szar a fűtésem!

Holnap délben megyek Virág Józsihoz, de már nagyon tele van a t...m az üggyel.

Mentem volna vele a hétvégén is de fűtés nélkül?

A nejem kitakarítani sem tudja, mert megfagy benne...


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 jan. 12 19:46 #41020

NagyPapa írta:

En azzal, kezdtem, hogy "nem akarok vitát nyitni" nem jött be....
:cry: ...

NagyPapa, szó sincs vitáról, csak eszmét cserélünk. :wink:

A T1232-t használtuk mi is. Többször vissza is küldtük garanciális javításra (amit mindig meg is csináltak). Később már nem tettük, hanem inkább kicseréltük egy másfajta töltőre, mert attól, hogy javítgatják, nekünk volt kellemetlen az ügyfél felé, hogy folyton vissza kell hoznia.

A kiesebb töltőikkel is ugyanaz volt a gond, hogy egy idő után meghaltak. Volt amit csak simán a műhelyben használtuk akkumulátor töltésre és nem is volt beépítve.

Most már inkább Waeco, Truma vagy CTEK töltőket használunk. Azokkal semmi gond nincs. Igaz, hogy ezekből egy 30A-os töltő a duplája árban de nem is nagyon van olyan, hogy ekkora töltőre legyen szükség normál esetben.

(Lehet, hogy ez olyan mint a te fűtésed, hogy neked gondod van vele, másnak meg nem :wink: )


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.