Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Műszaki kérdés

Több
2016 máj. 16 07:48 #48005

ember a szélben írta:

Akkor ez valami éppen divatos csőbehúzó duma?De miért pont a lakósokat buzizzák vele?
Nem tudom a Ti közlekedési előirásotok hogyan szaval, de itten oktalan leallitás háborgatásnak van besorolva, vagyis forgalomban ellenörizni autót csak valami kihágás miatt szabad. Ugyhogy lehetségesnek tartom hogy csak cselekedetük igazolásaként használják ezt a mesét, hogy a lakóban található személyeket láthassák. És hogy a mese hihető legyen a görög rendszámot mondják mert annak betü/szám kombinációja olyan mint a HU-s rendszámé. Romániában még hála Istenek nincsenek ilyen imigráns gondok, azért nem állitotak le.


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 máj. 16 05:50 #48003

Akkor ez valami éppen divatos csőbehúzó duma?De miért pont a lakósokat buzizzák vele?Vagy ki van adva?Mindenesetre érdekes lehet az a motor,amin elöl-hátul nagyméretű rendszám van!Minket az osztrák határon néztek át,feketéket kerestek,ahogy mondta.De az tök normális.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 máj. 15 22:55 #48002

woodoopilot írta:

Tegnap egy rendőr fel akart jelenteni, mert utánfutót húztam a csigánkkal, de végül meggondolta magát. Én úgy tudom B-s jogsival még lehet húzni max. 750 kg-os futót, ha a vontató jármű össztömege 3,5 tonna. Vagy nem jól tudom?

Amikor Erdélybe mentünk legutóbb, szólt a határőr, hogy körözik az utánfutónk rendszámát, mert egy lopott görög motorkerékpárnak ugyan ez a rendszáma. Romániában több mint 1300 km-t mentünk, de a rendőrök ránk se bagóztak, itthon meg csak az M7-ig jutottunk, és máris kiszedtek a sorból. A rendőr még belül is szétnézett, lehet embercsempésznek nézett bennünket, de csak akkor mondta hogy a körözött rendszám miatt állítottak meg, amikor az iratokat visszaadta.

Jól tudod a szabályt, a rendőr csak próbálkozott, vagy nemes egyszerűséggel gőze nincsen a pontos szabályozásról. Határozottnak kell lenni ilyen helyzetben, ha tudod hogy igazad van, mert a tudás hiányát az egyenruhával próbálják eltakarni. Azért nem árt, ha minden rendben van a szekéren ilyen helyzetben, mert nekem is volt már hasonló vitám, és mikor látta, hogy nem tud csőbe húzni, mással próbált fogást találni. Pofára esett.
Ellenben ez a lopott görög motorkerékpár rendszám dolog is sántít egy kicsit. Alig 3 hete, hasonló dumával állították meg Taki barátomat a 4-es úton, mármint hogy a lakókocsijuk lopott. Majd annál is kiderült, hogy egy lopott görög motorkerékpár rendszámával mutat egyezést.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 máj. 15 22:37 #48001

Tegnap egy rendőr fel akart jelenteni, mert utánfutót húztam a csigánkkal, de végül meggondolta magát. Én úgy tudom B-s jogsival még lehet húzni max. 750 kg-os futót, ha a vontató jármű össztömege 3,5 tonna. Vagy nem jól tudom?

Amikor Erdélybe mentünk legutóbb, szólt a határőr, hogy körözik az utánfutónk rendszámát, mert egy lopott görög motorkerékpárnak ugyan ez a rendszáma. Romániában több mint 1300 km-t mentünk, de a rendőrök ránk se bagóztak, itthon meg csak az M7-ig jutottunk, és máris kiszedtek a sorból. A rendőr még belül is szétnézett, lehet embercsempésznek nézett bennünket, de csak akkor mondta hogy a körözött rendszám miatt állítottak meg, amikor az iratokat visszaadta.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 máj. 15 19:43 #48000

Ocsmányirodában tudsz kérni útvonal engedélyt ami 3 napig érvényes.
Azzal el tudod vinni vizsgára.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 máj. 15 19:09 #47998

Sziasztok!

Van javallatotok lejárt műszaki esetén a lakóautó vizsgáztatására? A jármű bőven járóképes, csak hát műszaki hibádzik róla.
Hogy lehet eljuttatni a vizsgáztatás helyére?
P-s rendszám, vagy tréler?
Bp-en hol érdemes lakóautó vizsgáztatással próbálkozni?

Köszönöm
f

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 máj. 09 14:39 #47959

KATAND írta:

Megtaláltam ma délelőtt, a német fagytalanítást . Nincs leeresztő csap,viszont van egy beépített egyirányú szelep az bejövő meleg-vizes ágon,az a padlózaton keresztül levezetve alulra ,ezen keresztül kifújatássál lehet fagytalanítani.
Én azért be tettem egy sima leeresztő csapot is az alsó ágra.
Ettől még szerintem vissza kell fújatnom mert a nyomás kiegyenlítő edényben azért benn marad a víz. De majd kipróbálom.

Köszi , hogy próbálsz segíteni,de én csak
abban szerettem volna segítséget,hogy esetleg hamarabb rájöjjek a megfejtésre:" Egyébként, még olyannal még nem találkoztam, hogy ne lenne legalább egy leeresztő csap a bojler környékén. Azt látom, hogy egy kicsit meg van emelve a kazán, elképzelhető, hogy egy másik szekrényben találod meg a csapot a csövön. Nézzél körül alaposan!"
ezt szerettem volna le egyszerűsíteni a megfejtésben hátha valaki már találkozott az enyémhez hasonló beépítéssel.

Nekem is ilyen van szerintem, de magától leeresztett egyszer. Meg is lepett. Pár méterre álltam tőle és egyszer csak elindult a víz.

Nem fog elfagyni...

Toljd le, ha kell tényleg tegyél a slagba egy csapot....


A legnagyobb üdvözlettel,
---
Nagy-Márton Péter
Élménymilliomos - Mert utazni érdemes....
Megköszönte: KATAND

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 máj. 09 14:36 #47958

woodoopilot írta:

Az elmúlt pár napban voltunk Pojánán, és a szent Anna tónál, mindkettő jó magasan van. Kíváncsi voltam mennyit fogyasztott a Transit futó nélkül, ezért újra teletankoltam. 21,9 litert sikerült beletölteni, összesen 275 km-t mentünk, így a fogyasztás 8 literre jött ki.

Lassan kezdjük belakni a csigánkat, amikor vettük semmit sem próbáltunk ki, mert úgy voltam vele, hogy majd úgy is átépítjük. De örömmel tapasztaltam, hogy prímán hűt a hűtő, működik a gáztűzhely, folyik a víz a csapból, még a víztartályok szintjelzője is jó. Egyedül a külső zuhanynál folyt a víz, mert elöregedett a gumidugó, ami a fedél lecsukásakor lezárta a csatlakozót. De találtam a szerszámkészletben egy hosszabbítót, amivel le tudtam dugózni a csövet. Ma amikor sziesztáztunk, egyszercsak elkezdett valami zúgni. Mint kiderült, van egy ventilátor a hűtő szellőzőrácsa mögött, ami ezek szerint bekapcsol, ha túlságosan meleg van.

Nagyon tetszik, hogy így ápolgatod a kocsitokat, jó arc lehetsz.
:-)


A legnagyobb üdvözlettel,
---
Nagy-Márton Péter
Élménymilliomos - Mert utazni érdemes....

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 máj. 09 14:08 #47955

Szia Örülök, hogy vettél egy csörös gépet és megmented, megszeretgeted. Ha van kérdésed szívesen rászánom az időt és amit lehet válaszolok. www.eletvaltok.com vagyunk mi.

Most pakolászok a youtube-ra videókat azok között is turkálgass!

www.youtube.com/c/utazokeletvaltok


A legnagyobb üdvözlettel,
---
Nagy-Márton Péter
Élménymilliomos - Mert utazni érdemes....

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 máj. 05 06:57 #47949

Igen tisztelt klubtársak!

Nemrégen egy szűk útszakaszon egy "nagytalpú" közlekedővel koccant a járgányom és a másik jármű bal oldali visszapillantó tükre, amely megrepedt. (a másiké széthullott)

Csak több napos utánjárást követően találtam meg Budapesten a XVIII. Kerületben a Vasút sor 66/A szám alatt a GULYÁS ÜVEGES nevű céget, akinél megvárható bármilyen visszapillantó tükör lapjának cseréje, igen baráti áron!
A tükröm motoros és fűtött, a gyártónál történt érdeklődésemre horror áron kaptam, (90 ezer forint !!!) igaz komplett egységre csere ajánlatot!

A pesti cégnél 6800 forintért cserélték ki a viszonylag nagy méretű (30 cm x 17 cm) domborított tükörlapomat!

Azért írok ide a fórumba, mert az interneten is nehezen lehet őket megtalálni!!
:meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: MaNa, Kerti, EdGaR, MaMi, olah80, becs, KATAND, Kola54

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 ápr. 27 16:44 #47903

Nem volt raktáron 90 fokos tömlő csatlakozó a boltban, meg amúgy is sokallottam a 2900 Ft-os árat, ezért aztán 40-es PVC könyökből csináltam vízbeöntő csatlakozót a fagyis kocsik tisztavíz tartályához. A kupakra fúrtam egy 45-ös lyukat, a pvc könyököt elvágtam a karmantyúnál, síkba reszeltem a vágást, és 150 Ft-ból el is készült a csatlakozó.

Mellékletek:
Megköszönte: Kerti, zoltim

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 ápr. 24 22:52 #47888

Az elmúlt pár napban voltunk Pojánán, és a szent Anna tónál, mindkettő jó magasan van. Kíváncsi voltam mennyit fogyasztott a Transit futó nélkül, ezért újra teletankoltam. 21,9 litert sikerült beletölteni, összesen 275 km-t mentünk, így a fogyasztás 8 literre jött ki.

Lassan kezdjük belakni a csigánkat, amikor vettük semmit sem próbáltunk ki, mert úgy voltam vele, hogy majd úgy is átépítjük. De örömmel tapasztaltam, hogy prímán hűt a hűtő, működik a gáztűzhely, folyik a víz a csapból, még a víztartályok szintjelzője is jó. Egyedül a külső zuhanynál folyt a víz, mert elöregedett a gumidugó, ami a fedél lecsukásakor lezárta a csatlakozót. De találtam a szerszámkészletben egy hosszabbítót, amivel le tudtam dugózni a csövet. Ma amikor sziesztáztunk, egyszercsak elkezdett valami zúgni. Mint kiderült, van egy ventilátor a hűtő szellőzőrácsa mögött, ami ezek szerint bekapcsol, ha túlságosan meleg van.

Megköszönte: bigzee

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 ápr. 23 23:05 #47880

Megtaláltam ma délelőtt, a német fagytalanítást . Nincs leeresztő csap,viszont van egy beépített egyirányú szelep az bejövő meleg-vizes ágon,az a padlózaton keresztül levezetve alulra ,ezen keresztül kifújatássál lehet fagytalanítani.
Én azért be tettem egy sima leeresztő csapot is az alsó ágra.
Ettől még szerintem vissza kell fújatnom mert a nyomás kiegyenlítő edényben azért benn marad a víz. De majd kipróbálom.

Köszi , hogy próbálsz segíteni,de én csak
abban szerettem volna segítséget,hogy esetleg hamarabb rájöjjek a megfejtésre:" Egyébként, még olyannal még nem találkoztam, hogy ne lenne legalább egy leeresztő csap a bojler környékén. Azt látom, hogy egy kicsit meg van emelve a kazán, elképzelhető, hogy egy másik szekrényben találod meg a csapot a csövön. Nézzél körül alaposan!"
ezt szerettem volna le egyszerűsíteni a megfejtésben hátha valaki már találkozott az enyémhez hasonló beépítéssel.

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 ápr. 23 22:05 #47879

KATAND írta:

Egyértelmű hogy elfagy ha tele van,nem ezen filózok.
Hanem azon hogy miért nem tett be fagytalanító csapot?
Most jelenleg fagytalanítás,az úgy tud működni hogy ha kifújatom pl. levegővel.
Mert hozzá férni hogy leengedd arra esélyed sincs csak ha kibontasz mindent a bojler körül.
És akkor is hova engeded ki a vizet a jelenleg beszerelt állapotba.Szinte esélytelen.
Ki fogom vezetni és meg fogom oldani,csak azért kérdeztem ,hogy lehet hogy van már valaki aki ezt a problémát már végig járta.Megoldotta már ilyen típusnál mint az enyém és van tanácsa meg tapasztalata a legegyszerűbb kivezetési megoldásra.

Ezt próbáltam neked elmondani, hogy,:
"Ellenben ha Frost Controlt építesz be, akkor az automatikusan 3 foknál kinyitja a csapot, és leereszti a bojler tartalmát, ezzel védve a technikát a fagyhaláltól."

Rém egyszerűen be lehet építeni. Elvágod a hideg vizes csövet, bilinccsel rögzíted a Frost Controlt, és kivezeted a lefolyó csövét egy általad kifúrt lyukon.
Egyébként, még olyannal még nem találkoztam, hogy ne lenne legalább egy leeresztő csap a bojler környékén. Azt látom, hogy egy kicsit meg van emelve a kazán, elképzelhető, hogy egy másik szekrényben találod meg a csapot a csövön. Nézzél körül alaposan!


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 ápr. 23 05:42 #47877

Szerintem szerezz be egy olyan szelepet,amit a kombikazánokhoz adnak.A truma3002-höz az enyémen olyan van,ami nem bele van építve,hanem alatta van a csövezésben.Ez,ha nincs bekspcsolva,tehát nem kap áramot,figyeli a hőmérsékletet,és ha +5fok alá megy(ez a bódé belső hőmérséklete)elengedi a vizet.Tehát hasznàlaton kívüli helyzetben hidegben nincs gond,egyszerűen eldobja a vizet.Persze,jóvsl olcsóbb a legalsó pontra egy sima csapot betenni,és az is jól üzemel!

Megköszönte: KATAND

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 ápr. 22 23:37 #47876

Ma teletankoltam a csigánkat, 53,5 lter gázolaj fért a tankba. 543 km-t mentünk, így a fogyasztás 9,85 literre jött ki. Egész jónak tűnik ahhoz képest, hogy egy utánfutót is húztam.

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 ápr. 22 22:15 #47875

Egyértelmű hogy elfagy ha tele van,nem ezen filózok.
Hanem azon hogy miért nem tett be fagytalanító csapot?
Most jelenleg fagytalanítás,az úgy tud működni hogy ha kifújatom pl. levegővel.
Mert hozzá férni hogy leengedd arra esélyed sincs csak ha kibontasz mindent a bojler körül.
És akkor is hova engeded ki a vizet a jelenleg beszerelt állapotba.Szinte esélytelen.
Ki fogom vezetni és meg fogom oldani,csak azért kérdeztem ,hogy lehet hogy van már valaki aki ezt a problémát már végig járta.Megoldotta már ilyen típusnál mint az enyém és van tanácsa meg tapasztalata a legegyszerűbb kivezetési megoldásra.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 ápr. 22 21:38 #47874

KATAND írta:

Kibontottam a gáz bojleromat.
Szerencsém van mert csak a bilincsnél szivárog.
Viszont ha már kivettem,akkor így már nem szerelem vissza,rozsdátlanítom és hőálló festékkel lefestem.
És az alsó deszka polca is vizes amire rá van ültetve.
De fagytalanító csap nincs rajta,.
Vélemény tudnátok hogy szükséges-e?mert leengedni nem tudom egy csapon mivel ha a felső meleg víz kijövet nincs nyitva akkor a vákuumtól egy csepp nem jön ki belőle.Tehát hiába építek be alulra egy csapot.
Azon gondolkodtattam hogy azért ezt a német csak kitalálta hogy nem fagy el ,mert eddig se nekem se akitől vettem nem volt ilyen gondja.Van -e valakinek tapasztalata vagy véleménye?

Köszi. András

Hogy a bánatba ne fagyna el, ha tele van vízzel. Simán szétnyomja a tartályt a jég. A német azt találta ki, hogy télen le kell engedni a vizet a rendszerből, és akkor nincsen gond. Mindenképpen érdemes lenne betenni egy leeresztő csapot. Ellenben ha Frost Controlt építesz be, akkor az automatikusan 3 foknál kinyitja a csapot, és leereszti a bojler tartalmát, ezzel védve a technikát a fagyhaláltól.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: KATAND

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 ápr. 22 08:55 #47869

Kibontottam a gáz bojleromat.
Szerencsém van mert csak a bilincsnél szivárog.
Viszont ha már kivettem,akkor így már nem szerelem vissza,rozsdátlanítom és hőálló festékkel lefestem.
És az alsó deszka polca is vizes amire rá van ültetve.
De fagytalanító csap nincs rajta,.
Vélemény tudnátok hogy szükséges-e?mert leengedni nem tudom egy csapon mivel ha a felső meleg víz kijövet nincs nyitva akkor a vákuumtól egy csepp nem jön ki belőle.Tehát hiába építek be alulra egy csapot.
Azon gondolkodtattam hogy azért ezt a német csak kitalálta hogy nem fagy el ,mert eddig se nekem se akitől vettem nem volt ilyen gondja.Van -e valakinek tapasztalata vagy véleménye?

Köszi. András

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 ápr. 15 22:28 #47819

woodoopilot írta:

Azon gondolkodok éppen én is, hogy kicsit emelni kellene a csigánk hátulján. A transitos ismerősöm azt mondta, vigyem el egy rugókovácshoz, íveltessek a laprugókon, és tetessek be még egy plusz lapot.

Egy légrugó szett kb. mennyibe kerül?


80-120 ezres, az igények függvényében.
Amit Ismani írt, arra érdemes odafigyelni, Ő már csak tudja, hiszen régóta űzi a mesterséget. ;)


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.