Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Műszaki kérdés

Több
2016 máj. 29 21:06 #48073

Hani írta:

Sziasztok!
Először is mindenkit üdvözlünk,újak vagyunk a lakóautósok klubjában.

Másrész (sajnos :-( )szeretnék segítséget kérni vízrendszerrel kapcsolatosan.
Bár gyermekkori álmunk volt,de újak vagyunk még a lakóautózás világában.Idén év elején sikerült vásárolunk egy Karmann felépítményű VW T4-es lakóautót.
Téliesítettük az autót,simán csak leengedtük a vizet,tavasszal mikor feltöltöttük meg
szomorúan tapasztaltuk,hogy nem folyik a csapokbók a víz. :-(
Sajnos nem tudjuk,hogy működik a rendszer,van-e a szivattyúnak kapcslója,hogy indul(na) be a rendszer???
Amikor megnyitjuk a csapot,hallani egy halk kattanást,de a szivattyúnak nincs hangja.Nagyon hálás lennék,ha tudnátok segíteni a probléma megoldásában.
Be kell valahol kapcsolni a szivattyút?Vagy biztosíték mehetett ki esetleg?
...
Előre is köszönöm

A lakóautózást is tanulni kell. Érdemesebb előre kérdezni, mint utólag bosszankodni.
Ha csak simán leereszted a vizet, az még nem téliesítés. Lehetnek olyan helyek, ahonnan nem tud a gravimetria hatására kifolyni a víz, majd a bent rekedt lötty megfagy, és már rombolja is szét amit ér.
Tehát téliesítéskor, sűrített levegővel szoktuk kifújni a rendszert, arra ügyelve, hogy lehetőleg a levegő nyomása, ne legyen magasabb 2 bar-nál.
A problémádnak több oka is lehet.
Az elektromos kezelőtáblán, szokott lenni egy gomb, amivel a szivattyút helyezed áram alá. Ellenőrizd, hogy be van-e kapcsolva.
Ha kisnyomású a rendszer, akkor sűrűn előfordul, hogy leragad a búvárszivattyú tengelye. Általában annak csere szokott lenni a vége. Emeld ki a tartályból, és próbáld meg kézzel elindítani, hátha még életre lehet kelteni.
Ha nagynyomású a rendszer, akkor szintén a szivattyúnál történhetett fagyáskár. Az már kicsit bonyolultabb történet, érdemesebb szervizbe elvinni.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 máj. 29 14:13 #48071

Sziasztok!
Először is mindenkit üdvözlünk,újak vagyunk a lakóautósok klubjában.

Másrész (sajnos :-( )szeretnék segítséget kérni vízrendszerrel kapcsolatosan.
Bár gyermekkori álmunk volt,de újak vagyunk még a lakóautózás világában.Idén év elején sikerült vásárolunk egy Karmann felépítményű VW T4-es lakóautót.
Téliesítettük az autót,simán csak leengedtük a vizet,tavasszal mikor feltöltöttük meg
szomorúan tapasztaltuk,hogy nem folyik a csapokbók a víz. :-(
Sajnos nem tudjuk,hogy működik a rendszer,van-e a szivattyúnak kapcslója,hogy indul(na) be a rendszer???
Amikor megnyitjuk a csapot,hallani egy halk kattanást,de a szivattyúnak nincs hangja.Nagyon hálás lennék,ha tudnátok segíteni a probléma megoldásában.
Be kell valahol kapcsolni a szivattyút?Vagy biztosíték mehetett ki esetleg?
...
Előre is köszönöm

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 máj. 29 13:52 #48069

SunCsiga írta:

Rendszámtábla kartonból vagy bármilyen házilagos készítése bűncselekmény.!!!!! 3 évig terjedő. Üdv.

Bocsánat a kérdésért...hogy tudok csatlakozni ehhez a témakörhöz,úgy hogy ha nem hozzászólni szeretnék témához,hanem kérdésem lenne?
Köszönöm

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 máj. 28 17:42 #48068

Rendszámtábla kartonból vagy bármilyen házilagos készítése bűncselekmény.!!!!! 3 évig terjedő. Üdv.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 máj. 27 19:14 #48065

Szia!

Köszi, a rajzolós megoldásra én is gondoltam....

A másik lehetőségnek meg utánajárok, megnézem az elérhetőséget a listában.

f

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 máj. 23 18:35 #48053

Én úgy tudom, ha bejelentkezünk műszaki vizsgára, akkor arra a napra útvonalengedélynek minősül a visszaigazolás, a telephely és a vizsgabázis között. Így lejárt műszakival is lehet legálisan közlekedni.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 máj. 23 12:45 #48051

Szia, Erre tökéletes megoldás van.

El kell menni Blue klubtásunkhoz, aki müszaki vizsgaállomással rendelkezik. És meg van oldva a dolog.

Rendszám,
1,Rajzolsz egyet papirra. A mostani forgalmi alapján.
2, Próbarendszámért elmésze egy helyi autókereskedőhöz, aki napi 5000 forintért plusz kis papirmunka ad neked egy próba rendszámot.


A legnagyobb üdvözlettel,
---
Nagy-Márton Péter
Élménymilliomos - Mert utazni érdemes....

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 máj. 22 18:17 #48045

Szia!
Esetleg elérhetőséged van hozzájuk?

Köszi
f

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 máj. 22 18:16 #48044

Szia!

Neki nem jelent gondot, ha nem szgk-ról, hanem tgk-ról van gond?
Illetve, úgy általában jelenthet-e többlet problémát a 3,5 t feletti megengedett legnagyobb össztömeg a vizsgáztatásnál?
A nagyobb, nem biztos, hogy jobb, de mégis több hely van benne. :-)

Köszi
f

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 máj. 18 21:56 #48034

woodoopilot írta:

Mi van akkor, ha már úgy vettem a csigát, hogy nem gyári az ülés, és azt cserélem ki egy másik nem gyárira? Amikor honosították a csigánkat, lefotózták, és az számít a gyári állapotnak? Ha legközelebb műszaki vizsgára viszem, akkor majd megnézik a képeket, és ha eltérés van, akkor nem engedik át? Végül is 2 évente visszatehetem a 3 személyes padot...

Ha ki szeretnéd cserélni akkor természetesen engedélyeztetni kell, hivatalosan.
Igen, elméletileg lefotózták és nyoma van annak, hogy mi volt benne.
Ha legközelebb vizsgára viszed, nem biztos, hogy észreveszik.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 máj. 18 19:57 #48033

Szerintem ha darabra stimmel az ülésszám,a vizsgabázisok 90%-a nem néz semmit.Gondolom,úgyse fognak páros lábbal kirúgni ha kiszúrták.Ha meg igen,visszarakod a régit.Menj olyanokhoz, akiket ismersz!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 máj. 18 17:49 #48032

A gyáritól eltérő ülés beépítése engedélyköteles.

Mi van akkor, ha már úgy vettem a csigát, hogy nem gyári az ülés, és azt cserélem ki egy másik nem gyárira? Amikor honosították a csigánkat, lefotózták, és az számít a gyári állapotnak? Ha legközelebb műszaki vizsgára viszem, akkor majd megnézik a képeket, és ha eltérés van, akkor nem engedik át? Végül is 2 évente visszatehetem a 3 személyes padot...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 máj. 17 22:13 #48026

nemo25 írta:

nemethsoma írta:
Kedves Kollégák!

Dethleffs Talento (1993) lakóautóm van, mellyel a forgalmi alapján 4 személy szállítható, de csak 3 biztonsági övvel ellátott ülés van.
Talán régen az anyósülés helyén kétszemélyes pad volt, és emiatt 4 személyes papíron a hajó.
Arra gondoltam, hogy a hátsó részen lévő egyszemélyes, deréköves ülést kicserélném egy kétszemélyes, dupla automata és hárompontos öves ülésre, melynek rögzítése a padlóhoz/alvázhoz a jelenlegi gyári rögzítéssel egyező pontokon történne (kedves feleségem szerint nem elég biztonságos a kétpontos öv, jobb lenne a hárompontos, és én hajlok elfogadni az érvelését).
Kérdésem az, hogy vajon kell-e bármilyen KPM vagy egyéb engedély egy típusidegen dupla ülés beszereléséhez?
Az ülés Ford Transit ülés ( racing-bazar.hu/alkatresz/belter/transit_dupla_ules ), az autóm Fiat Ducato, de az ülés és a padló rögzítési pontjai egy zártszelvény zsámollyal (tartóval, stb,.) összhangba hozhatók, és így az ülés megfelelően rögzíthető.
Előre is köszönöm a válaszokat.
Üdvözlettel:
Soma

A kedves feleségednek igaza van..B)

A gyáritól eltérő ülés beépítése engedélyköteles. Meg kell terveztetni, engedélyeztetni, majd az átalakítás után vizsgáztatni kell a járgányt. Ha a beépítésre szánt ülés és biztonsági öv rendelkezik "e" minősítési számmal, és rendelkezik plakettel, matricával, vagy bevarrt címkével, amin fel van tüntetve a szám, akkor akár bontott, akár új alkatrészről van szó, engedélyezik a beépítést. Ha az engedélyen előírják, akkor a munkát elvégző szerelőtől, kell beépítési nyilatkozat.
A tervek elkészítéséhez, engedélyek elintézéséhez tudok mérnököt ajánlani.

Nagyon hálás lennék érte, előre is köszönöm!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 máj. 17 20:30 #48024

nemethsoma írta:

Kedves Kollégák!

Dethleffs Talento (1993) lakóautóm van, mellyel a forgalmi alapján 4 személy szállítható, de csak 3 biztonsági övvel ellátott ülés van.
Talán régen az anyósülés helyén kétszemélyes pad volt, és emiatt 4 személyes papíron a hajó.
Arra gondoltam, hogy a hátsó részen lévő egyszemélyes, deréköves ülést kicserélném egy kétszemélyes, dupla automata és hárompontos öves ülésre, melynek rögzítése a padlóhoz/alvázhoz a jelenlegi gyári rögzítéssel egyező pontokon történne (kedves feleségem szerint nem elég biztonságos a kétpontos öv, jobb lenne a hárompontos, és én hajlok elfogadni az érvelését).
Kérdésem az, hogy vajon kell-e bármilyen KPM vagy egyéb engedély egy típusidegen dupla ülés beszereléséhez?
Az ülés Ford Transit ülés ( racing-bazar.hu/alkatresz/belter/transit_dupla_ules ), az autóm Fiat Ducato, de az ülés és a padló rögzítési pontjai egy zártszelvény zsámollyal (tartóval, stb,.) összhangba hozhatók, és így az ülés megfelelően rögzíthető.
Előre is köszönöm a válaszokat.
Üdvözlettel:
Soma

A kedves feleségednek igaza van..B)

A gyáritól eltérő ülés beépítése engedélyköteles. Meg kell terveztetni, engedélyeztetni, majd az átalakítás után vizsgáztatni kell a járgányt. Ha a beépítésre szánt ülés és biztonsági öv rendelkezik "e" minősítési számmal, és rendelkezik plakettel, matricával, vagy bevarrt címkével, amin fel van tüntetve a szám, akkor akár bontott, akár új alkatrészről van szó, engedélyezik a beépítést. Ha az engedélyen előírják, akkor a munkát elvégző szerelőtől, kell beépítési nyilatkozat.
A tervek elkészítéséhez, engedélyek elintézéséhez tudok mérnököt ajánlani.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: nemethsoma

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 máj. 17 20:29 #48021

nemethsoma írta:

... Kérdésem az, hogy vajon kell-e bármilyen KPM vagy egyéb engedély egy típusidegen dupla ülés beszereléséhez?
Az ülés Ford Transit ülés ( racing-bazar.hu/alkatresz/belter/transit_dupla_ules ), az autóm Fiat Ducato, de az ülés és a padló rögzítési pontjai egy zártszelvény zsámollyal (tartóval, stb,.) összhangba hozhatók, és így az ülés megfelelően rögzíthető...

Amint nem gyári ülést helyezel gyári rögzítési pontokra, meg kell terveztetni, szakműhellyel beszereltetni és átalakítási engedélyt kérni a közlekedés felügyeletnél. Ez a hivatalos eljárás. Amint írod egy zártszelvény konzollal szeretnéd kiegészíteni. Itt arra kell gondolni, hogy mivel az ülésben van a biztonsági öv, ez a konzol fogja elnyelni azt a terhelést amit egy esetleges baleset következtében az övnek meg kell fognia. Ez már biztonságtechnikai dolog és ezért kell körültekintően eljárni vele.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?
Megköszönte: nemethsoma, olah80

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 máj. 17 20:12 #48020

Én is most akarom kicserélni a 3 személyes, csípőövekkel szerelt padot, Renault Espace fotelekre, amikbe 3 pontos biztonsági öv van beépítve. Nekem a 3 személyes pad 8 db átmenő csavarral van a padlóhoz csavarozva.
Az Espace fotelekhez vettem gyári síneket, amiket ülésenként 4 db átmenő csavarral akarok a padlóhoz rögzíteni. Én nem terveztem, hogy az NKH-nál bejelentem az ülés cserét, mert tuti hogy akkor meg kellene terveztetni egy közlekedési mérnökkel az átalakítást.

Megköszönte: nemethsoma

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 máj. 17 17:34 #48019

Kedves Kollégák!

Dethleffs Talento (1993) lakóautóm van, mellyel a forgalmi alapján 4 személy szállítható, de csak 3 biztonsági övvel ellátott ülés van.
Talán régen az anyósülés helyén kétszemélyes pad volt, és emiatt 4 személyes papíron a hajó.
Arra gondoltam, hogy a hátsó részen lévő egyszemélyes, deréköves ülést kicserélném egy kétszemélyes, dupla automata és hárompontos öves ülésre, melynek rögzítése a padlóhoz/alvázhoz a jelenlegi gyári rögzítéssel egyező pontokon történne (kedves feleségem szerint nem elég biztonságos a kétpontos öv, jobb lenne a hárompontos, és én hajlok elfogadni az érvelését).
Kérdésem az, hogy vajon kell-e bármilyen KPM vagy egyéb engedély egy típusidegen dupla ülés beszereléséhez?
Az ülés Ford Transit ülés ( racing-bazar.hu/alkatresz/belter/transit_dupla_ules ), az autóm Fiat Ducato, de az ülés és a padló rögzítési pontjai egy zártszelvény zsámollyal (tartóval, stb,.) összhangba hozhatók, és így az ülés megfelelően rögzíthető.
Előre is köszönöm a válaszokat.
Üdvözlettel:
Soma

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 máj. 16 19:48 #48010

Szia!
Dunakeszin érdemes vizsgáztatni Auchan előtt van .

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 máj. 16 09:39 #48007

Bármelyik vizsgaállomás levizsgáztatja, mert sima személyautónak számít, annyi különbséggel, hogy kell hozzá érintésvédelmi és gáztömörségi vizsga.
Javaslom a Kempingvilágot (Bp, Újhegyi út 7.) mert ők minden vizsgát helyben megcsinálnak és nem kell rohangálnod. Előtte azért egyeztess időpontot mielőtt az engedélyt kikéred.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 máj. 16 09:16 #48006

Sziasztok!

Ok, ocsmányiroda megtekint, útvonalengedély kikér. Gondolom ezért is kérnek valami adományt. :-)
No, de a honnan-hova engedélyből még a hova hiányzik!
"Bp-en hol érdemes lakóautó vizsgáztatással próbálkozni?"
Szóval, ha tudtok javasolni helyet, ahol a lakóautókat rendben vizsgáztatják, netán már láttak ilyen szerkezetet, azt megköszönném.
f

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.