Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Műszaki kérdés

Több
2016 máj. 05 06:57 #47949

Igen tisztelt klubtársak!

Nemrégen egy szűk útszakaszon egy "nagytalpú" közlekedővel koccant a járgányom és a másik jármű bal oldali visszapillantó tükre, amely megrepedt. (a másiké széthullott)

Csak több napos utánjárást követően találtam meg Budapesten a XVIII. Kerületben a Vasút sor 66/A szám alatt a GULYÁS ÜVEGES nevű céget, akinél megvárható bármilyen visszapillantó tükör lapjának cseréje, igen baráti áron!
A tükröm motoros és fűtött, a gyártónál történt érdeklődésemre horror áron kaptam, (90 ezer forint !!!) igaz komplett egységre csere ajánlatot!

A pesti cégnél 6800 forintért cserélték ki a viszonylag nagy méretű (30 cm x 17 cm) domborított tükörlapomat!

Azért írok ide a fórumba, mert az interneten is nehezen lehet őket megtalálni!!
:meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: MaNa, Kerti, EdGaR, MaMi, olah80, becs, KATAND, Kola54

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 ápr. 27 16:44 #47903

Nem volt raktáron 90 fokos tömlő csatlakozó a boltban, meg amúgy is sokallottam a 2900 Ft-os árat, ezért aztán 40-es PVC könyökből csináltam vízbeöntő csatlakozót a fagyis kocsik tisztavíz tartályához. A kupakra fúrtam egy 45-ös lyukat, a pvc könyököt elvágtam a karmantyúnál, síkba reszeltem a vágást, és 150 Ft-ból el is készült a csatlakozó.

Mellékletek:
Megköszönte: Kerti, zoltim

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 ápr. 24 22:52 #47888

Az elmúlt pár napban voltunk Pojánán, és a szent Anna tónál, mindkettő jó magasan van. Kíváncsi voltam mennyit fogyasztott a Transit futó nélkül, ezért újra teletankoltam. 21,9 litert sikerült beletölteni, összesen 275 km-t mentünk, így a fogyasztás 8 literre jött ki.

Lassan kezdjük belakni a csigánkat, amikor vettük semmit sem próbáltunk ki, mert úgy voltam vele, hogy majd úgy is átépítjük. De örömmel tapasztaltam, hogy prímán hűt a hűtő, működik a gáztűzhely, folyik a víz a csapból, még a víztartályok szintjelzője is jó. Egyedül a külső zuhanynál folyt a víz, mert elöregedett a gumidugó, ami a fedél lecsukásakor lezárta a csatlakozót. De találtam a szerszámkészletben egy hosszabbítót, amivel le tudtam dugózni a csövet. Ma amikor sziesztáztunk, egyszercsak elkezdett valami zúgni. Mint kiderült, van egy ventilátor a hűtő szellőzőrácsa mögött, ami ezek szerint bekapcsol, ha túlságosan meleg van.

Megköszönte: bigzee

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 ápr. 23 23:05 #47880

Megtaláltam ma délelőtt, a német fagytalanítást . Nincs leeresztő csap,viszont van egy beépített egyirányú szelep az bejövő meleg-vizes ágon,az a padlózaton keresztül levezetve alulra ,ezen keresztül kifújatássál lehet fagytalanítani.
Én azért be tettem egy sima leeresztő csapot is az alsó ágra.
Ettől még szerintem vissza kell fújatnom mert a nyomás kiegyenlítő edényben azért benn marad a víz. De majd kipróbálom.

Köszi , hogy próbálsz segíteni,de én csak
abban szerettem volna segítséget,hogy esetleg hamarabb rájöjjek a megfejtésre:" Egyébként, még olyannal még nem találkoztam, hogy ne lenne legalább egy leeresztő csap a bojler környékén. Azt látom, hogy egy kicsit meg van emelve a kazán, elképzelhető, hogy egy másik szekrényben találod meg a csapot a csövön. Nézzél körül alaposan!"
ezt szerettem volna le egyszerűsíteni a megfejtésben hátha valaki már találkozott az enyémhez hasonló beépítéssel.

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 ápr. 23 22:05 #47879

KATAND írta:

Egyértelmű hogy elfagy ha tele van,nem ezen filózok.
Hanem azon hogy miért nem tett be fagytalanító csapot?
Most jelenleg fagytalanítás,az úgy tud működni hogy ha kifújatom pl. levegővel.
Mert hozzá férni hogy leengedd arra esélyed sincs csak ha kibontasz mindent a bojler körül.
És akkor is hova engeded ki a vizet a jelenleg beszerelt állapotba.Szinte esélytelen.
Ki fogom vezetni és meg fogom oldani,csak azért kérdeztem ,hogy lehet hogy van már valaki aki ezt a problémát már végig járta.Megoldotta már ilyen típusnál mint az enyém és van tanácsa meg tapasztalata a legegyszerűbb kivezetési megoldásra.

Ezt próbáltam neked elmondani, hogy,:
"Ellenben ha Frost Controlt építesz be, akkor az automatikusan 3 foknál kinyitja a csapot, és leereszti a bojler tartalmát, ezzel védve a technikát a fagyhaláltól."

Rém egyszerűen be lehet építeni. Elvágod a hideg vizes csövet, bilinccsel rögzíted a Frost Controlt, és kivezeted a lefolyó csövét egy általad kifúrt lyukon.
Egyébként, még olyannal még nem találkoztam, hogy ne lenne legalább egy leeresztő csap a bojler környékén. Azt látom, hogy egy kicsit meg van emelve a kazán, elképzelhető, hogy egy másik szekrényben találod meg a csapot a csövön. Nézzél körül alaposan!


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 ápr. 23 05:42 #47877

Szerintem szerezz be egy olyan szelepet,amit a kombikazánokhoz adnak.A truma3002-höz az enyémen olyan van,ami nem bele van építve,hanem alatta van a csövezésben.Ez,ha nincs bekspcsolva,tehát nem kap áramot,figyeli a hőmérsékletet,és ha +5fok alá megy(ez a bódé belső hőmérséklete)elengedi a vizet.Tehát hasznàlaton kívüli helyzetben hidegben nincs gond,egyszerűen eldobja a vizet.Persze,jóvsl olcsóbb a legalsó pontra egy sima csapot betenni,és az is jól üzemel!

Megköszönte: KATAND

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 ápr. 22 23:37 #47876

Ma teletankoltam a csigánkat, 53,5 lter gázolaj fért a tankba. 543 km-t mentünk, így a fogyasztás 9,85 literre jött ki. Egész jónak tűnik ahhoz képest, hogy egy utánfutót is húztam.

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 ápr. 22 22:15 #47875

Egyértelmű hogy elfagy ha tele van,nem ezen filózok.
Hanem azon hogy miért nem tett be fagytalanító csapot?
Most jelenleg fagytalanítás,az úgy tud működni hogy ha kifújatom pl. levegővel.
Mert hozzá férni hogy leengedd arra esélyed sincs csak ha kibontasz mindent a bojler körül.
És akkor is hova engeded ki a vizet a jelenleg beszerelt állapotba.Szinte esélytelen.
Ki fogom vezetni és meg fogom oldani,csak azért kérdeztem ,hogy lehet hogy van már valaki aki ezt a problémát már végig járta.Megoldotta már ilyen típusnál mint az enyém és van tanácsa meg tapasztalata a legegyszerűbb kivezetési megoldásra.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 ápr. 22 21:38 #47874

KATAND írta:

Kibontottam a gáz bojleromat.
Szerencsém van mert csak a bilincsnél szivárog.
Viszont ha már kivettem,akkor így már nem szerelem vissza,rozsdátlanítom és hőálló festékkel lefestem.
És az alsó deszka polca is vizes amire rá van ültetve.
De fagytalanító csap nincs rajta,.
Vélemény tudnátok hogy szükséges-e?mert leengedni nem tudom egy csapon mivel ha a felső meleg víz kijövet nincs nyitva akkor a vákuumtól egy csepp nem jön ki belőle.Tehát hiába építek be alulra egy csapot.
Azon gondolkodtattam hogy azért ezt a német csak kitalálta hogy nem fagy el ,mert eddig se nekem se akitől vettem nem volt ilyen gondja.Van -e valakinek tapasztalata vagy véleménye?

Köszi. András

Hogy a bánatba ne fagyna el, ha tele van vízzel. Simán szétnyomja a tartályt a jég. A német azt találta ki, hogy télen le kell engedni a vizet a rendszerből, és akkor nincsen gond. Mindenképpen érdemes lenne betenni egy leeresztő csapot. Ellenben ha Frost Controlt építesz be, akkor az automatikusan 3 foknál kinyitja a csapot, és leereszti a bojler tartalmát, ezzel védve a technikát a fagyhaláltól.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: KATAND

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 ápr. 22 08:55 #47869

Kibontottam a gáz bojleromat.
Szerencsém van mert csak a bilincsnél szivárog.
Viszont ha már kivettem,akkor így már nem szerelem vissza,rozsdátlanítom és hőálló festékkel lefestem.
És az alsó deszka polca is vizes amire rá van ültetve.
De fagytalanító csap nincs rajta,.
Vélemény tudnátok hogy szükséges-e?mert leengedni nem tudom egy csapon mivel ha a felső meleg víz kijövet nincs nyitva akkor a vákuumtól egy csepp nem jön ki belőle.Tehát hiába építek be alulra egy csapot.
Azon gondolkodtattam hogy azért ezt a német csak kitalálta hogy nem fagy el ,mert eddig se nekem se akitől vettem nem volt ilyen gondja.Van -e valakinek tapasztalata vagy véleménye?

Köszi. András

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 ápr. 15 22:28 #47819

woodoopilot írta:

Azon gondolkodok éppen én is, hogy kicsit emelni kellene a csigánk hátulján. A transitos ismerősöm azt mondta, vigyem el egy rugókovácshoz, íveltessek a laprugókon, és tetessek be még egy plusz lapot.

Egy légrugó szett kb. mennyibe kerül?


80-120 ezres, az igények függvényében.
Amit Ismani írt, arra érdemes odafigyelni, Ő már csak tudja, hiszen régóta űzi a mesterséget. ;)


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 ápr. 15 22:09 #47818

Lehet itthon is jó légrugót venni.
Nekem 16 éve hibátlanul működik.
Amit lejjebb láttam fotón, nem a legjobb tipus, olyan mint amit
űléseknél használnak. Terhelhetősége hány tonna lehet?
A gombócos légrugót inkább ajánlanám! A kínait nem ajánlom, bár huszonkét ezerrel olcsóbb, de nem vászonbetétes.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 ápr. 15 07:53 #47813

Megpróbáltam. Többe került volna, mint a légrugók beépítése.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 ápr. 15 06:45 #47810

én 95€ vettem 1 db-ot a lenti beszállitótól,

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 ápr. 14 23:50 #47808

Azon gondolkodok éppen én is, hogy kicsit emelni kellene a csigánk hátulján. A transitos ismerősöm azt mondta, vigyem el egy rugókovácshoz, íveltessek a laprugókon, és tetessek be még egy plusz lapot.

Egy légrugó szett kb. mennyibe kerül?

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 ápr. 14 23:42 #47807

Én itt rendeltem,a légrugót.2 napon belül megküldték.
www.autoteile-direkt24.de

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 ápr. 14 22:00 #47804

szaboz írta:

nemo25 írta:
szaboz írta:
Sziasztok!
.

Köszönöm a tanácsot, ezentúl figyelni fogok rá!
A 'csere' alatt a komplett cserét érted vagy van esély csak a hibás rész cseréjére is?
Mennyire számít légrugónál, hogy milyen cég termékét veszem? Ha az árára (olcsóbb) figyelek, akkor rosszul is járhatok vagy bármelyiket veszem, teszi a dolgát?

Nagy valószínűséggel, csak a légrugó gumi köpenye ment tönkre, így annak cseréjével javítható a hiba. Viszont az is tény, hogy az összes csatlakozásnál a tömítések is öregszenek, ott is elképzelhető, hogy a későbbiekben jelentkezik veszteség. A csövek is műanyagból készülnek, azok is öregszenek, törékennyé válnak az idő múlásával. Ráadásul, ha 2 körösre építed ki a rendszert, akkor meg mindenképpen érdemes cserélni a gyors csatlakozókat, és akkor már a csöveket is. Egy igazán jól használható rendszernél, már a kompresszor is be van építve, és manométereket is beszerelünk mindkét körbe. Így bármikor lehet szabályozni a légrugók nyomását az adott helyzetnek megfelelően. Például kompra való felhajtásnál, jól jöhet, ha kicsit felpumpáljuk a rugókat, hogy ne akadjon fel a szekér fara. Az egyik lakónál lemértük, kerek 8 centit tudtunk emelni a farán.
Az ennek a lakónak is jól jött volna. 10 percig trükköztek, hogy fel tudjon állni a nagy fenekével a rámpán.


Mint a gumiknál, itt is érvényesül, hogy a nevesebb, feltehetően jobb minőségű termékek húzósabbak, de az olcsóbbak is alkalmasak ugyan arra a célra. Szereltünk már Sava, Goodyear, Continental termékeket, de nagy különbséget nem láttunk köztük. Esetleg a gumikeverékben, szövetminőségben lehetnek eltérések köztük, ami az élettartamra lehetnek befolyással.

Mellékletek:

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: szaboz

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 ápr. 14 14:26 #47800

Szia ,
A lakóautókon lévő légrugó legtöbb (tudtommal ) a CONTITECH márka.Ki tudod te is cserélni,ha nincsenek nagyon berozsdázva a csavarok.Én például aláfekve akna nélkül cseréltem. 3 db csavar ami tartja.Előtte azért mérd meg a paramétereit (átmérő,hossz és küld el a cégnek,hogy biztos azt a típust küldjék ami Neked van.Mallékeltem egy PDF-et mik a fő paraméterek.
Küldök két képet az enyémről,1 a beszerelt régi légrugó,egy pedig az új amit rendeltem.
Este meg küldöm a címet ,most nincs nálam.Remélem segítettem.

Megköszönte: rlacika

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 ápr. 14 14:22 #47799

PDF lemaradt.

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 ápr. 14 08:56 #47794

KATAND írta:

Ha érdekel tudok ajánlani,német beszállítót ahonnan én rendeltem,1-2 napon belül korrektül megküldte 95 € volt ,a légrugó árakhoz képest elfogadható szerintem.
Persze nem tudom a tied milyen.
Szia! Kerlek add meg nekem is a nemet szallitonak az elerhetoseget ha lehet. Koszonom elore is!


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.