Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Műszaki kérdés

Több
2016 jún. 10 14:31 #48150

Kiváncsiságból rákerestem a neten. 2 oldalon is azt írják, hogy a lakóautó az sajnos tényleg D2

www.utdij.hu/e-matrica/dijak/

e-autopalyamatrica.hu/

Idézet: "U díjkategória: a D2 és a B2 díjkategóriába tartozó járművek vontatmánya, melyre a jogosultságot minden esetben a vontatmány rendszámára kell megvásárolni."

Eszerint minden utánfutóra (rendszámra) új matrica kell.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 jún. 10 12:15 #48149

A lakóautók - bár ilyen kategória nem létezik- D1


semmi ok a pánikra, van nálam pálinka

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 jún. 10 10:53 #48146

Nekem csak sima dízel ,nem t,.köszönöm az infót.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 jún. 10 10:36 #48145

Venni akarok egy Pest megyei matricát, a lakóautók a D2 kategóriába tartoznak, az 10e Ft, ez eddig tiszta sor.
Ha utánfutót is húzok, akkor kell még U kategóriás matrica is, ez is világos. De ha több utánfutóm van (csónakszállító, zárt ponyvás, sárkányrepülő szállító), akkor mindegyikre külön meg kell vennem 5000 Ft-ért az U kategóriás matricát is?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 jún. 10 10:23 #48144

Parejgabi írta:

Szia.Nekem most 90 a vége és kb12 kajál.Az emelkedőknél kb 50 amivel poroszkál.

Az én öreg 2,5TD Transitom elvileg 100 Le-s, azt még nem néztem meg, hogy mennyi a max. sebessége, de ha nem megyek vele 90-nél gyorsabban, csak 8 Liter körül fogyaszt. Utánfutóval eszik 10 litert, bár akkor 80-nál nem nagyon szoktunk gyorsabban menni.

Pár éve béreltünk egy 170Le-s Transit lakóautót, az 15-16 Litert is megevett, igaz 130-al mentünk vele az autópályán.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 jún. 10 09:47 #48143

Szia.Nekem most 90 a vége és kb12 kajál.Az emelkedőknél kb 50 amivel poroszkál.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 jún. 09 22:13 #48142

mikrobi írta:

helló! igen semmi, mert a motor belseje ugyanaz a szívó és a turbós.legalábbis ezekben az évjáratokban .első évben mikor megvettük úgy voltunk vele nyaralni,h minden gyári volt.megmásztuk a kékest is .nem evett 10-et viszont 70 km/h felett már nagyon lassan gyorsult fel, egészen hihetetlen sebességre 80km/h-ra bár én mintha láttam volna 82-ön is a mutatót,de ez már lehet ,h csak az én fantáziám szüleménye volt.de komolyan több kilométer kellett neki 70-ről 80-ra és ez volt a vége.

Azzal a motorral szerintem volt némi probléma, mert azért ezek többnyire, a 90-95-ös utazótempót meg tudják futni. Az igaz hogy lassan érik el, és az érdi emelkedő végén a 3-as padlógáz is elkél nekik, de azért a 70-80-as sebességugráshoz nem kell több kilométer.
Nagy valószínűséggel, az átalakítás során, a probléma is megoldódott. Persze az átalakítással, élhetőbb lett a szekér. :smt204


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 jún. 09 20:53 #48141

helló! igen semmi, mert a motor belseje ugyanaz a szívó és a turbós.legalábbis ezekben az évjáratokban .első évben mikor megvettük úgy voltunk vele nyaralni,h minden gyári volt.megmásztuk a kékest is .nem evett 10-et viszont 70 km/h felett már nagyon lassan gyorsult fel, egészen hihetetlen sebességre 80km/h-ra bár én mintha láttam volna 82-ön is a mutatót,de ez már lehet ,h csak az én fantáziám szüleménye volt.de komolyan több kilométer kellett neki 70-ről 80-ra és ez volt a vége.


ármós lászló. hi
Megköszönte: Parejgabi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 jún. 09 11:47 #48140

Szia,Akkor semmi átalakítás nem kellett csak mehetett fel a turbó,és a hozzá való csimbilimbik? Elötte mennyit kajált? Mennyit ment?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 jún. 08 22:28 #48138

helló!nem motor csere, hanem turbó. adagoló. porlasztó és ha már volt hely intercooler lett beépítve. a turbó ducato-é az adagoló fiat croma-ról van akárcsak a porlasztó .az intercooler nem tudom miről való , de pont befért a vízhűtő és a jobb oldali lámpa közzé.ennyi


ármós lászló. hi
Megköszönte: Parejgabi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 jún. 08 15:46 #48132

Csak turbót kapott,vagy másik motort?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 jún. 08 12:35 #48131

mikrobi írta:

na jó de csak röviden .alapból 2.5d volt a járgány 75le-vel most már 100-tól kicsit több mert tdi lett belőle! ez annyit jelentett ,hogy először mikor megmásztunk vele egy nagyobbacska hegyet /kb 2500m / egyesbe mentem úgy 15 km/h-val mert a motornak ott halottam ideálisnak a hangját ami még nem megerőltető .tavaly már erős motorral mentünk ugyanoda és 40 km/h-val tudtam haladni könnyedén! evvel nem azt szeretném mondani ,h egy versenyautót csináltam-tunk belőle de jóérzés az ,h van a talpad alatt még egy kis plusz !hozzá teszem ha nyílt terep van előttem akkor se megyek 85km/h-tól többet.fö a biztonság,mert hát billegősek is ezek a járgányok meg azért nehezek is. elég lenne megállni egy vészfékezésnél úgyhogy inkább elkerülöm.na egyenlőre ennyit,jó utat mindenkinek ja legközelebb a váltóról....

Hogy lett belőle 100le? Teljes motorcsere vagy van más megoldás is?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 jún. 01 23:01 #48107

na jó de csak röviden .alapból 2.5d volt a járgány 75le-vel most már 100-tól kicsit több mert tdi lett belőle! ez annyit jelentett ,hogy először mikor megmásztunk vele egy nagyobbacska hegyet /kb 2500m / egyesbe mentem úgy 15 km/h-val mert a motornak ott halottam ideálisnak a hangját ami még nem megerőltető .tavaly már erős motorral mentünk ugyanoda és 40 km/h-val tudtam haladni könnyedén! evvel nem azt szeretném mondani ,h egy versenyautót csináltam-tunk belőle de jóérzés az ,h van a talpad alatt még egy kis plusz !hozzá teszem ha nyílt terep van előttem akkor se megyek 85km/h-tól többet.fö a biztonság,mert hát billegősek is ezek a járgányok meg azért nehezek is. elég lenne megállni egy vészfékezésnél úgyhogy inkább elkerülöm.na egyenlőre ennyit,jó utat mindenkinek ja legközelebb a váltóról....


ármós lászló. hi
Megköszönte: Parejgabi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 jún. 01 08:01 #48106

köszi az infót,de nyugodtan fáraszthatsz a többi részlettel is ,mert minden érdekel amivel jobbá lehet tenni a csiguszt.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 máj. 31 22:01 #48102

Prez írta:

üdv Mindenkinek!
Most vásároltam életem első lakóautóját, egy fiat ducatot auto roller felépítménnyel. A forgalmi szerint 4 személyes, de csak a vezetőfülkében van biztonsági öv (vezető + jobb egy) hátul sehol. tudja valaki, hogy milyen előírás vonatkozik a biztonsági övekre? ha nem kötelező én akkor is szeretnék bele szereltetni, van erre valakinek valami ötlete, hogy ki foglalkozik ilyennel?

Régen nem kellett mindenhova biztonsági öv, ezért lehet, hogy neked sincs. Az ilyen autókba továbbra sem kötelező. Ezért a vizsgán nem lesz gond neked.

Ha be szeretnél tenni öveket akkor viszont jól nézd meg, hogy hova teszed, mert arra kell számolni, hogy egy komolyabb ütközésnél is meg kell tartania a bent ülőket.

Sokan csak egyszerűen lecsavarozzák valahova de az attól még nem biztonsági öv. A biztonsági övnek komoly erőket kell megtartaniuk, ha szükség van rá.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?
Megköszönte: Prez

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 máj. 31 21:47 #48101

üdv ! regényeket tudnék írni a menetteljesítményről.az én lakóm 1987 szívó dízel volt míg fel nem lett turbósítva .de turbó ide vagy oda 10l alatt vagyok a fogyasztással,na nem sokkal de egy kicsit mégis .igaz a dinamika ég és föld sokkal hamarabb elérem a kedvenc utazó sebességemet ami 80-85km/h.mert hát ugye nem sietünk sehova.főleg nem lakózáskor.az idén tettem fel egy turbóshoz való váltót így egy kicsit még kevesebbet iszik,mert hosszabb az áttétel ,de evvel már nem akarlak fárasztani


ármós lászló. hi
Megköszönte: Parejgabi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 máj. 31 21:30 #48100

helló neked is ! az enyém 8 személyes és csak két öv van benne gyárilag.ez úgy lehet ,h az első üléseknél van ,viszont hátul a menetiránynak merőlegesen van kialakitva a két db három férőhelyes ülőke .azt mondták a vizsgán,h azért nem kell öv .neked úgy látom két egymással szembe lévő van. azt hiszem a menetiránnyal háttal ülőknek se kell ,lehet ezért nincs neked se gyárilag .de ha valakik a szembelévőbe űlnek akkor már kell! én ha kellene biztos átfúrnám a padlót és oda rögzíteném az övet! jó munkát!


ármós lászló. hi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 máj. 31 10:09 #48086

Sziasztok,üdv mindenkinek!
Most csatlakoztam a lakóautós társadalomhoz ,egy fiat ducatóval.Érdeklődnék :kinek milyen tapasztalata van fogyasztás,menet teljesítmény,emelkedők lekűzdése terén 2,5 ös dizel ducatóval kapcsolatban,köszönöm.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 máj. 30 23:28 #48082

üdv Mindenkinek!
Most vásároltam életem első lakóautóját, egy fiat ducatot auto roller felépítménnyel. A forgalmi szerint 4 személyes, de csak a vezetőfülkében van biztonsági öv (vezető + jobb egy) hátul sehol. tudja valaki, hogy milyen előírás vonatkozik a biztonsági övekre? ha nem kötelező én akkor is szeretnék bele szereltetni, van erre valakinek valami ötlete, hogy ki foglalkozik ilyennel?

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 máj. 29 22:09 #48076

szia. legközelebb próbálj 15w-s olajat beletenni hátha az segít! addig tegyél bele valami olajadalékot meglátod talán nem olyan mély a seb mint gondolnánk.


ármós lászló. hi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.