Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Műszaki kérdés

Több
2014 máj. 16 21:33 #42447

benojeno írta:

Na, ha már sikerült megállni jó fékekkel, akkor néha tolatunk is utána. ;) Erről szólna kérdésem. 1996-os Fiat Ducato-ban hol lelem meg a tolatólámpa-kapcsolót? A motor alól kukucskálva nem látok gyanús helyet, a váltó-boxot meg még nem mertem/tudtam szétszedni, próbáltam lehúzni a váltókarnál a gumit, de inkább nem erőltettem, gondoltam, előbb megkérdezem, ott van-e egyáltalán. :smt217 Köszönet!

*95-ös modell leirasat mar megtalaltam...

itt a megoldas:

das Kabel vom Rückfahrscheinwerfer ist im Motorraum einfach anzuzapfen.
Wenn du vorm Auto stehst, siehst du rechts den Dieselfilter. Darunter ist ein Kabelstrang in einer Plastikhülle. Etwa 15cm weiter nach links geht von diesem Strang eine dünnere Plastikhülle nach unten weg. In dieser Hülle befinden sich die beiden Kabel von Rückfahrschalter. Mit einer Prüflampe nachmessen, welches der beiden Kabel bei eingelegtem Gang Strom führt (ich glaube es ist das Weiße). Dieses Kabel einfach anzapfen und schon funktioniert es. Das ist nicht schwierig.
egyszerusitett forditas:
ha az auto elott allsz, neked jobbra van a dieselszuro, alatta egy kabelkoteg muanyag kotonban, attol 15cm-re balra kicsit lefele van egy masik muanyag koton, abban van a 2db kabel, ami a tolatolampat kapcsolja.


es itt a valasza a kerdezonek: (ö tolatokamerat akart rakotni a rendszerre)

Du hattest Recht.
Das Kabel mit der Ringfärbung führt 12 V zum Schalter am Getriebe. Wenn der Rückwärtsgang eingelegt wird, schaltet die Spannung zum weißen Kabel durch, welches dann zu den Rückfahrscheinwerfern führt.
Das weiße Kabel habe ich angezapft und es klappt auch alles.

Megköszönte: benojeno

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 máj. 16 15:19 #42443

:smt204 Ezer köszönet!


A világ látása egyben világlátás.
Megköszönte: EdGaR

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 máj. 16 11:41 #42441

benojeno írta:

Na, ha már sikerült megállni jó fékekkel, akkor néha tolatunk is utána. ;) Erről szólna kérdésem. 1996-os Fiat Ducato-ban hol lelem meg a tolatólámpa-kapcsolót? A motor alól kukucskálva nem látok gyanús helyet, a váltó-boxot meg még nem mertem/tudtam szétszedni, próbáltam lehúzni a váltókarnál a gumit, de inkább nem erőltettem, gondoltam, előbb megkérdezem, ott van-e egyáltalán. :smt217 Köszönet!

Ezen a képen talán jól látszik! A váltóház közepén, a kép jobb oldalán van, ahová a kábel csatlakozik.

Mellékletek:

EDit & GÁbo®
Megköszönte: Kerti, benojeno, Tomi1973Wien

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 máj. 16 11:26 #42440

Na, ha már sikerült megállni jó fékekkel, akkor néha tolatunk is utána. ;) Erről szólna kérdésem. 1996-os Fiat Ducato-ban hol lelem meg a tolatólámpa-kapcsolót? A motor alól kukucskálva nem látok gyanús helyet, a váltó-boxot meg még nem mertem/tudtam szétszedni, próbáltam lehúzni a váltókarnál a gumit, de inkább nem erőltettem, gondoltam, előbb megkérdezem, ott van-e egyáltalán. :smt217 Köszönet!


A világ látása egyben világlátás.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 máj. 15 21:45 #42437

TCsabi írta:

"És még valamit: nem kell az autót túlterhelni! Mert normál tömeget a motorfékkel is kézben lehet tartani. Azért van a sebességváltó. "

***

igen, én is ezért csodálkozom kicsit, hogy ekkora égető probléma a retarder/bubufék beszerzése. A motorféket okosan és a "lábféket" szakaszosan használva nekem még mindig sikerült visszafognom bármilyen autót elég komoly lejtőkön hosszú kilométereken keresztül. Még azzal is lehet segíteni - ha a közlekedés ezt engedi (de azért meredek és/vagy hosszú lejtőknél úgyis általában 100-as, vagy 80-as sebességkorlátozás van) -, hogy a lejtő tetejéről 130 helyett 50-60-ról, esetleg még alacsonyabb sebességről indulsz.

jovanna skacok, lehet, hogy kicsit sokat irtam / linkeltem a temaban, csak segiteni akartam. :oops:

[és még lakom sincs, tehat igazabol csak kibicelek :cry: ]

...s mivel pont most csinalom a C+CE+C95 vizsgaimat (C+E elmelet már megvan, majus 28-an lesz a gyakorlat, utanna valamikor a bizottsag elott a C95elmelet) ezert frissek a muszaki tanulmanyaim a kulonbozo retarderek / intarderek es tarsaibol, igy kezenfekvonek tunt, hogy kicsit nekifeszulok a temanak...

...hja, es aki nem akarja, az nem szereli be :smt217

písz :meghajol

Megköszönte: Kerti, EdGaR

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 máj. 15 20:23 #42436

Én például tökre örültem ennek a beszélgetésnek, mert egy csomó olyan dolgot olvastam amiről még nem is hallottam.
Edgarnak és Prinznek nagyon igaza van abban, hogy sokan elfelejtik, hogy egy lakóautó, ami valójában személyautó, egy túlterhelt teherautónak felel meg és ez leginkább a lejtőkön okozhat gondot.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?
Megköszönte: EdGaR

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 máj. 15 19:52 #42433

Természetesen semmi égető nincs a beszerzésben. Ezt csupán mint egy alternatívát dobtam fel témaként. Elgondolkoztam rajta, hogy a lakóautóink saját tömege (lemérve) szinte azonos a megengedett össztömegével... ehhez képest személyautó méretű üzemi fékkel rendelkeznek... vagy alig nagyobbal.
Természetesen elfogadom, hogy Európa legmagasabban kvalifikált gépkocsivezetői szinte mind Magyar Gépkocsivezetők, de vagyunk páran gyakorlatlan mazsolák, akik a friss jogosíványuk megszerzését követően lakóautó használattal biztosítjuk magunknak és családunknak a megfelelő adrenalin bevitelt 12% feletti lejtőkön 60 km/h felett. :D


EDit & GÁbo®
Megköszönte: Kerti

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 máj. 15 19:51 #42432

Szia!
Mindenki reméli, hogy sose kell. De egy átlag lakóautó mire gurul, inkább 4t mint 3.5./ nem tulterhelem hanem 3050kg a saját tömeg plusz klima, omnisztor, víz, székek, asztal, 5fő, és a cuccok/ A fékrendszere pedig megegyezik a max. 2.8 tonna megengedett össztömegű társáéval/hátul dobfék/. A probléma nem égető, csak ha lett volna egy jó és olcsó megoldás akkor az talán érdekelt volna!
TCsabi írta:

"És még valamit: nem kell az autót túlterhelni! Mert normál tömeget a motorfékkel is kézben lehet tartani. Azért van a sebességváltó. "

igen, én is ezért csodálkozom kicsit, hogy ekkora égető probléma a retarder/bubufék beszerzése. A motorféket okosan és a "lábféket" szakaszosan használva nekem még mindig sikerült visszafognom bármilyen autót elég komoly lejtőkön hosszú kilométereken keresztül. Még azzal is lehet segíteni - ha a közlekedés ezt engedi (de azért meredek és/vagy hosszú lejtőknél úgyis általában 100-as, vagy 80-as sebességkorlátozás van) -, hogy a lejtő tetejéről 130 helyett 50-60-ról, esetleg még alacsonyabb sebességről indulsz.

istozi írta:
A linkben a Stelvio út képe van. Azon végigmentem. Kicsit keményebb (szerintem) ausztriában Innsbrucktól ÉNy-ra, Zirl feletti lejtő a 177-es úton. Ez is, az is teljesíthető retarder nélkül és az üzemi féket sem kell leégetni. Motorfékkel szépen le lehet jönni, a rendes féket szakaszosan használva, hogy közben tudjon hűlni.
A legkeményebb lejtmenetem 1989-ben volt, a Dinári Alpokban 903 m-es hágóról a tengerszintre, kétütemű Barkas motoros lakóval. Kénytelen voltam fékezni. Félúton már a megolvadt zsír folyt a kerékagyból. Akkor jól jött volna bármilyen lassítófék.
Szóval jók ezek a dolgok, de nem nélkülözhetetlenek.
A bubufék beépítése előtt a csővezetéket kell megvizsgálni szilárdságra és repedésre, hogy a nyomás ne okozza a kipuffogó szétszakadását. Ezért teszik az öntvény és a lemezcső közé.
És még valamit: nem kell az autót túlterhelni! Mert normál tömeget a motorfékkel is kézben lehet tartani. Azért van a sebességváltó.

Megköszönte: Kerti, EdGaR

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 máj. 15 18:15 #42429

"És még valamit: nem kell az autót túlterhelni! Mert normál tömeget a motorfékkel is kézben lehet tartani. Azért van a sebességváltó. "

igen, én is ezért csodálkozom kicsit, hogy ekkora égető probléma a retarder/bubufék beszerzése. A motorféket okosan és a "lábféket" szakaszosan használva nekem még mindig sikerült visszafognom bármilyen autót elég komoly lejtőkön hosszú kilométereken keresztül. Még azzal is lehet segíteni - ha a közlekedés ezt engedi (de azért meredek és/vagy hosszú lejtőknél úgyis általában 100-as, vagy 80-as sebességkorlátozás van) -, hogy a lejtő tetejéről 130 helyett 50-60-ról, esetleg még alacsonyabb sebességről indulsz.

istozi írta:

A linkben a Stelvio út képe van. Azon végigmentem. Kicsit keményebb (szerintem) ausztriában Innsbrucktól ÉNy-ra, Zirl feletti lejtő a 177-es úton. Ez is, az is teljesíthető retarder nélkül és az üzemi féket sem kell leégetni. Motorfékkel szépen le lehet jönni, a rendes féket szakaszosan használva, hogy közben tudjon hűlni.
A legkeményebb lejtmenetem 1989-ben volt, a Dinári Alpokban 903 m-es hágóról a tengerszintre, kétütemű Barkas motoros lakóval. Kénytelen voltam fékezni. Félúton már a megolvadt zsír folyt a kerékagyból. Akkor jól jött volna bármilyen lassítófék.
Szóval jók ezek a dolgok, de nem nélkülözhetetlenek.
A bubufék beépítése előtt a csővezetéket kell megvizsgálni szilárdságra és repedésre, hogy a nyomás ne okozza a kipuffogó szétszakadását. Ezért teszik az öntvény és a lemezcső közé.
És még valamit: nem kell az autót túlterhelni! Mert normál tömeget a motorfékkel is kézben lehet tartani. Azért van a sebességváltó.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 máj. 15 15:55 #42428

Tomi1973Wien írta:

- itt egy link a bubufék utolagos beépitesehez, komplett szallitjak az osszes kiegeszitovel...

www.indestra.de/motorbremse.htm

A linkben a Stelvio út képe van. Azon végigmentem. Kicsit keményebb (szerintem) ausztriában Innsbrucktól ÉNy-ra, Zirl feletti lejtő a 177-es úton. Ez is, az is teljesíthető retarder nélkül és az üzemi féket sem kell leégetni. Motorfékkel szépen le lehet jönni, a rendes féket szakaszosan használva, hogy közben tudjon hűlni.
A legkeményebb lejtmenetem 1989-ben volt, a Dinári Alpokban 903 m-es hágóról a tengerszintre, kétütemű Barkas motoros lakóval. Kénytelen voltam fékezni. Félúton már a megolvadt zsír folyt a kerékagyból. Akkor jól jött volna bármilyen lassítófék.
Szóval jók ezek a dolgok, de nem nélkülözhetetlenek.
A bubufék beépítése előtt a csővezetéket kell megvizsgálni szilárdságra és repedésre, hogy a nyomás ne okozza a kipuffogó szétszakadását. Ezért teszik az öntvény és a lemezcső közé.
És még valamit: nem kell az autót túlterhelni! Mert normál tömeget a motorfékkel is kézben lehet tartani. Azért van a sebességváltó.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 máj. 14 16:17 #42416

Sajnos tabla. Elsokerekes autok eseteben NEM MEGOLDHATO a retarder beépitese, es sajnos alternativat sem tudtak ajanlani.

Kloft-Retarder, Frank Borbonus <Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.>
9:00 (7 órája)

címzett: saját magam

*****

Sehr geehrter Herr Tomkahazy,

wir bedanken uns für Ihre Mail und Ihr Interesse an unseren wartungsfreien
elektrischen Wirbelstrombremsen.

Leider müssen wir Ihnen aber mitteilen, dass es für Fahrzeuge mit Fronantrieb
keine Möglichkeit gibt, einen Retarder einzubauen.

Eine alternative Lösung können wir Ihnen leider nicht anbieten bzw. empfehlen.

Mit freundlichen Grüßen

Frank Borbonus

Kloft Retarder Deutschland GmbH
Brunnenstrasse 11
D-65551 Limburg-Lindenholzhausen

Tel.: +49 / 6431 / 9786-0
Fax: +49 / 6431 / 9786-66

www.kloft-retarder.de
Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.


*****

a lehetoseg hatsokerekhajtasra tovabbra is él, osszegszeruen eleg draga mutatvany, akarmerre nezegettem. *elmeleti* sikon mindenfele azt irjak, hogy 3,5Tig elegnek kell lennie a gyari fekrendszernek...

Megköszönte: Kerti

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 máj. 14 08:13 #42414

TCsabi írta:

ja azt nem tettem hozzá, de magától értődő, hogy az ilyen egyszerű és olcsó bakács megoldásoknál esélytelen a lepapírozás, csak magadnak, a magad könnyebbsége, komfortosabbá tétele végett tudod megcsinálni. Ha az a cél, hogy pl. nagyobb megengedett sebességre vizsgáztasd a kocsid, akkor természetesen csak hivatalos, engedélyezett gyári/utólagos megoldások jöhetnek szóba.
Szerintem a bubu-fék felett eljárt az idő...
Tomi1973Wien:
Én a francia Talma-retardert néztem és találtam a képeket is. Nekik van magyarországi képviselete is, az Eurokardán Kft.. Egyedül itt találtam kisebb járműre (de sajnos csak kardánra) építhető fékrendszert. Méréshez kaptam Tőlük robbantott ábrát, hogy hol férhet el ez az - alapvetően igen robosztus - kütyü. Egyenlőre úgy tűnik, hogy a kipufogó rendszer és a kardán átalakítás nélkül sehogysem megvalósítható.
Én valamivel olcsóbb árajánlatot kaptam, igen tág intervallumban (1500-3000 Euro), ami egy 20 éves autó esetében már nem rentábilis.
Szerettem volna az elsők között lenni, akik alternatív fékendszerrel bíró lakóautóval rendelkeznek... de nem mindenáron. :smt217


EDit & GÁbo®
Megköszönte: Kerti

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 máj. 14 07:51 #42413

Tomi1973Wien írta:

ha csak lezarnak a kipuffogot egy lapkaval, az olyan, mintha egy banant dugnal bele, ennel azert komolyabb cucc kell... :woohoo:
:rohog Igen kell még egy hámozó berendezés és egy turmix is mellé :oops:


EDit & GÁbo®
Megköszönte: Kerti

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 máj. 13 22:09 #42412

ja azt nem tettem hozzá, de magától értődő, hogy az ilyen egyszerű és olcsó bakács megoldásoknál esélytelen a lepapírozás, csak magadnak, a magad könnyebbsége, komfortosabbá tétele végett tudod megcsinálni. Ha az a cél, hogy pl. nagyobb megengedett sebességre vizsgáztasd a kocsid, akkor természetesen csak hivatalos, engedélyezett gyári/utólagos megoldások jöhetnek szóba.
TCsabi írta:

Az Ikarus 256 feltételezem nem computervezérelt a befecskendezés ( :) ), a régi mechanikus működésű, működtetésű adagolóknál általában motorféknél is van befecskendezés, mert akkor még nem foglalkoztak ennyire az üa-spórolással. (elektronikus befecskendezésnél könnyű szerrel meg tudja valósítani a gyártó, hogy ne legyen motorfék üzemben üa-befecskendezés, a legelső elektronikus befecskendező rendszerekben már betették ezt a funkciót). Szóval ha egyszerű bubuféket akar valaki akkor csak simán arra koncentrálhat ilyen régi típusú gépek /befecskendező rendszerek esetén, hogy valahogy (le)fojtsa a kipufogót. BÁr lehet hogy hosszú ideig (5-6 perc bár azért ez ritka) történő bubufék használat során így megtelik a kipufogórendszer gázolajjal, de ez később csak kiszellőzik majd belőle. Szóval ha olcsó és egyszerű megoldást keresünk szerintem csak elég arra koncentrálni, hogy valamilyen szabályozható módon l(e)fojtsuk a kipufogót. Ahol van elektronika ott pedig figyelni kell hogy bubufék használat során biztosan ne legyen üa-befecskendezés, mert ha telemegy üzemanyaggal a katalizátor, részecskeszűrő, egyéb a kipufogórendszerbe épített szenzorok biztos behülyülnek tőle, sőt le is állíthatják a motort, mert azt hiszik valami hiba lépett fel. De ami elektronizált az szinte biztos hogy nem juttat üzemanyagot motorfék üzembe a hengerekbe.
EdGaR írta:
TCsabi írta:
"elektronikailag azonban komolyabb programozast igenyel, mert a befecskendezest automatikusan *0*-ra allitja."

Nem ismerem a bubuféket (csak annyira hogy folytást tesz a kipufogórendszerbe), ezért kérdezem amit írok, hogy a bubufék nem motorfék üzemben üzemel? Mert motorfék üzemben márpedig nincs üa. befecskendezés. Legalábbis gondolom biztos nem benyomott gázpedállal párhuzamosan használatos a bubufék. Szerintem egy bubuféket házilag is össze lehet hozni viszonylagosan egyszerűen, az adagolóval nem kell kapcsolatban állnia és belenyúlni az adagoló elektronikájába (mert az tényleg nem egyszerű és nagy körültekintést igényel) elég egy gázpedál érzékelővel összekötni, ennyi ami "elektronika" kellhet hozzá.
Én az Ikarus 256-t ismerem, mert azt láttam csak.
Itt gázelvételkor nem állítja nullára, hanem csak alapjáraton tartja az adagolót, ellenben a bubu használatakor teljesen elzárja a gázolaj adagolást és a kipufogógáz áramlását is szinte teljesen elzárja egy pillangó szelep (ennek segítségével történik a motor leállítása is). Ezt egy elektro-pneumatikus relével oldották meg, mind az adagolónál, mind a kipfogó felől (egy faudi fejes rudazat mozgatásával).
A mai autóknál ezt nem tudom, hogyan lehet utólagosan kivitelezni, de nem tartom kizártnak, hogy létezik megoldás.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 máj. 13 22:02 #42411

Az Ikarus 256 feltételezem nem computervezérelt a befecskendezés ( :) ), a régi mechanikus működésű, működtetésű adagolóknál általában motorféknél is van befecskendezés, mert akkor még nem foglalkoztak ennyire az üa-spórolással. (elektronikus befecskendezésnél könnyű szerrel meg tudja valósítani a gyártó, hogy ne legyen motorfék üzemben üa-befecskendezés, a legelső elektronikus befecskendező rendszerekben már betették ezt a funkciót). Szóval ha egyszerű bubuféket akar valaki akkor csak simán arra koncentrálhat ilyen régi típusú gépek /befecskendező rendszerek esetén, hogy valahogy (le)fojtsa a kipufogót. BÁr lehet hogy hosszú ideig (5-6 perc bár azért ez ritka) történő bubufék használat során így megtelik a kipufogórendszer gázolajjal, de ez később csak kiszellőzik majd belőle. Szóval ha olcsó és egyszerű megoldást keresünk szerintem csak elég arra koncentrálni, hogy valamilyen szabályozható módon l(e)fojtsuk a kipufogót. Ahol van elektronika ott pedig figyelni kell hogy bubufék használat során biztosan ne legyen üa-befecskendezés, mert ha telemegy üzemanyaggal a katalizátor, részecskeszűrő, egyéb a kipufogórendszerbe épített szenzorok biztos behülyülnek tőle, sőt le is állíthatják a motort, mert azt hiszik valami hiba lépett fel. De ami elektronizált az szinte biztos hogy nem juttat üzemanyagot motorfék üzembe a hengerekbe.
EdGaR írta:

TCsabi írta:
"elektronikailag azonban komolyabb programozast igenyel, mert a befecskendezest automatikusan *0*-ra allitja."

Nem ismerem a bubuféket (csak annyira hogy folytást tesz a kipufogórendszerbe), ezért kérdezem amit írok, hogy a bubufék nem motorfék üzemben üzemel? Mert motorfék üzemben márpedig nincs üa. befecskendezés. Legalábbis gondolom biztos nem benyomott gázpedállal párhuzamosan használatos a bubufék. Szerintem egy bubuféket házilag is össze lehet hozni viszonylagosan egyszerűen, az adagolóval nem kell kapcsolatban állnia és belenyúlni az adagoló elektronikájába (mert az tényleg nem egyszerű és nagy körültekintést igényel) elég egy gázpedál érzékelővel összekötni, ennyi ami "elektronika" kellhet hozzá.
Én az Ikarus 256-t ismerem, mert azt láttam csak.
Itt gázelvételkor nem állítja nullára, hanem csak alapjáraton tartja az adagolót, ellenben a bubu használatakor teljesen elzárja a gázolaj adagolást és a kipufogógáz áramlását is szinte teljesen elzárja egy pillangó szelep (ennek segítségével történik a motor leállítása is). Ezt egy elektro-pneumatikus relével oldották meg, mind az adagolónál, mind a kipfogó felől (egy faudi fejes rudazat mozgatásával).
A mai autóknál ezt nem tudom, hogyan lehet utólagosan kivitelezni, de nem tartom kizártnak, hogy létezik megoldás.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 máj. 13 18:56 #42408

- az érkezö sulyrol sem szabad elfeledkezni, a telma keszuleke 69KG!!!!

***

- itt egy link a bubufék utolagos beépitesehez, komplett szallitjak az osszes kiegeszitovel...

www.indestra.de/motorbremse.htm

***

megneztem 1-2 konfiguratort, a mercinel, volkswagennel lehetseges gyarilag retardert rendelni, a fiatnal nem. erdekes modon a ford sem kinal retardert (sem elokeszitest), pedig ok adnak elso - hatso kerekes valtozatot is...

***

szoval, szerintem nem lesz egy konnyu menet, ha valaki az elsokerekes lakoautojat fel akarja szerelni valamilyen plusz fekrendszerrel....

Megköszönte: Kerti

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 máj. 13 18:35 #42407

látom előjöttek a kis barkács manók :smt204

tetszik a téma és követem a fejleményeket


semmi ok a pánikra, van nálam pálinka

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 máj. 13 18:20 #42406

nah, irtam a kloft-nak, mert ok kinalnak kimondottan WoMo retardert is, csak nem tuntetik fel, hogy elsokerekesre is, vagy csak hatsosra...

kicsit olvasgattam a temaban, mit irnak mas forumokon, es:

- utolag beépitett retarder eseteben informalni kell a biztositot (D es A), mert bizonyos kocsiknal illetve beépitesnel nem lehetseges a retarder hasznalatat az ABS rendszerrel osszekotni, igy az megkeruli az ABSt, ez viszont esetenken bonuszmegvonast eredmenyez, emiatt dragabb biztositast

- kulonosen regebbi tipusu lakoknal illetve a megszokas ideje alatt fokozott figyelemmel kell vezetni, mert esos - csuszos idoben konnyen kidobhatja a popot a lako

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 máj. 13 18:01 #42405

ha csak lezarnak a kipuffogot egy lapkaval, az olyan, mintha egy banant dugnal bele, ennel azert komolyabb cucc kell... :woohoo:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 máj. 13 11:25 #42403

TCsabi írta:

"elektronikailag azonban komolyabb programozast igenyel, mert a befecskendezest automatikusan *0*-ra allitja."

Nem ismerem a bubuféket (csak annyira hogy folytást tesz a kipufogórendszerbe), ezért kérdezem amit írok, hogy a bubufék nem motorfék üzemben üzemel? Mert motorfék üzemben márpedig nincs üa. befecskendezés. Legalábbis gondolom biztos nem benyomott gázpedállal párhuzamosan használatos a bubufék. Szerintem egy bubuféket házilag is össze lehet hozni viszonylagosan egyszerűen, az adagolóval nem kell kapcsolatban állnia és belenyúlni az adagoló elektronikájába (mert az tényleg nem egyszerű és nagy körültekintést igényel) elég egy gázpedál érzékelővel összekötni, ennyi ami "elektronika" kellhet hozzá.
Én az Ikarus 256-t ismerem, mert azt láttam csak.
Itt gázelvételkor nem állítja nullára, hanem csak alapjáraton tartja az adagolót, ellenben a bubu használatakor teljesen elzárja a gázolaj adagolást és a kipufogógáz áramlását is szinte teljesen elzárja egy pillangó szelep (ennek segítségével történik a motor leállítása is). Ezt egy elektro-pneumatikus relével oldották meg, mind az adagolónál, mind a kipfogó felől (egy faudi fejes rudazat mozgatásával).
A mai autóknál ezt nem tudom, hogyan lehet utólagosan kivitelezni, de nem tartom kizártnak, hogy létezik megoldás.


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.