Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

emo Műszaki kérdés

Több
2022 márc. 02 20:44 #57227

Hagyom kicsit emészteni a dolgot....

12V Kompresszor , mint a tenyerem akkora, átszámolva 187ezer Ft , szakmát kéne váltanom :)

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2022 febr. 25 15:56 #57223

Üdv Mindnkinek ! Segítséget szeretnék kérni olyanoktól akiknek hasonló felépítményük van mint az enyém ( 2003-as Fiat Ducato 2.8.JTD - Knaus SUN TI - ehy ALKO létraalvázaon, aminek nemrég cserélték a torzió rugozását mindkét oldalon (3-3 rúd oldalanként -nem gumi ) de sehogy sem találjuk meg a lengőkar pozicióját helyesen mert most is az autó (ül a segg----én ) és nincs rugózás a hátsó tengelyen egyáltalán (csere előtt sem volt ).Sajnos sem al ALKO sem máshonnan senki sem tudott adatokkal szolgálni (pl : Milyen távolság kell legyen a hátsó tengelynél a kerékjárati ív és talaj között ? Esetleg ha van valaki akinek hasonló a felépítménye-alváza és megmérné , nagyon hálás lennék érte !Vagy ha valamilyen oldallal, tudna szolgálni ahol megtalálom ezeket az adatokat ! Előre is köszönöm a segitséget!

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2022 febr. 25 11:46 #57222

Sziasztok

A segítségeteket szeretném kérni, sajnos a család kedvenc csigaháza renoválásra szorul. Kb. 4 éve nem tudtunk menni vele családi okok miatt, de most eljött az idő, hogy teljes pompájában útra keljen újra. Cél bejárni Európát. Segítsetek nekünk találni olyan vállalkozást vagy tapasztalt embereket, ahol szívesen segítenek ebben és nem úgy állnak hozzá, hogy ez egy öreg lakóautó. Mi nagyon szeretjük. Motorja hibátlan, de természetesen át szeretnénk nézetni a nagy utazások előtt. Szeretnénk bele a gázfűtés mellett még egy alternatívát. Minimális beázása van, ami javításra szorul, karosszéria munkák, laprugó csere, lakatolás és végül egy fényezés. Paraméterek: Fiat Ducato 2.5 TD "14" Évjárat 1992. Köszönjük segítségeteket.

Üdv Palatomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2022 febr. 09 20:32 #57205

Peti60 írta:

Sziasztok!

Van a leválasztó relé (nagares 180-12) ugye ami leválassza a starter akkuról és eggyúttal a generátorról a munkaaksit ha leállítottuk a motort. Az az érdekes hogy a leállítás pillanatában nem választ le azonnal, hanem csak egy kis idő múlva mikor az akksi feszültsége elkezd esni a töltőfeszültség (14.4 V) alá...
Tehát egy bizonyos érték alatt leválaszt de még mindig mérem a starter akku feszültségét a behúzótekercsen, és mégsincs a relé behúzva...
Ha indítom az autót hallom a kattanást kb 2-4 mp mulva mire feláll a töltőfesz 14V fölé és elkezdi tölteni a munkaakksit is.
Funkcióját ellátja csak érdekes hogy a relé akkor nem is 12von húz hanem 13,5-14,4V tartományban.

Ismeri valaki jobban ezt a relét??
Szia!
Ismereteim szerint ez a relé csak egy nagy áramerősség kapcsolására való relé. Ide célszerűbb egy másodlagos akkumulátor töltésvezérlő relét bekötni, ami csak akkor kezdi el tölteni a munkaaksit, ha már az indító " tele van " . Kerestheted a BIWAK webshopjában, vagy a FOREST-nél.
Üdv Nyomi


Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2022 febr. 04 17:53 #57189

Szia, a leírás alapján szerintem eleve nem is jól van bekötve. A relé tekercsét a generátor töltés jeladó ágáról kéne vezérelni, amiben csak akkor van feszültség, amikor jár a motor. Motor leállításakor pedig így azonnal bont a relé.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 dec. 28 15:01 #57143

Sziasztok!

Van a leválasztó relé (nagares 180-12) ugye ami leválassza a starter akkuról és eggyúttal a generátorról a munkaaksit ha leállítottuk a motort. Az az érdekes hogy a leállítás pillanatában nem választ le azonnal, hanem csak egy kis idő múlva mikor az akksi feszültsége elkezd esni a töltőfeszültség (14.4 V) alá...
Tehát egy bizonyos érték alatt leválaszt de még mindig mérem a starter akku feszültségét a behúzótekercsen, és mégsincs a relé behúzva...
Ha indítom az autót hallom a kattanást kb 2-4 mp mulva mire feláll a töltőfesz 14V fölé és elkezdi tölteni a munkaakksit is.
Funkcióját ellátja csak érdekes hogy a relé akkor nem is 12von húz hanem 13,5-14,4V tartományban.

Ismeri valaki jobban ezt a relét??

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 dec. 20 13:14 #57142

Esetleg a pumpa utan iktass be egy A20 expanzios edenyt. Nem koltseges viszont kimeli a pumpat es allando nyomast biztosit.

Mellékletek:
Megköszönte: gattila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 dec. 19 18:12 #57141

DucatoKatze írta:

Szia. Olvasgattam.De tényleg nem volt egyértelmű. Nagyon szépen köszöm, hogy írtál. Így már világos. Még egyszer köszi.
Igazán nincs mit ,nagyon szívesen!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 dec. 19 17:35 #57140

Szia. Olvasgattam.De tényleg nem volt egyértelmű. Nagyon szépen köszöm, hogy írtál. Így már világos. Még egyszer köszi.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 dec. 19 16:58 #57139

DucatoKatze írta:

Sziasztok.

Vízrendszerrel kapcsolatban érdeklődnék. Még új vagyok a lakóautósok kötött.:)

Adott egy nem nyomás kapcsolásos víz pumpa, amit szeretnék cserélni nyomás kapcsolásosra.
Ehhez szükséges a csapokat is cserélni mikrokapcsolásosra?
Ha igen a csap(ok) kapcsolójának elektromos vezetékét a szivattyúra kell kötni?
A kiszemelt szivattyú Fiamma Aqua 8.

Most ha vizet használok be kell kapcsolnom a szivattyú főkapcsolóját, ha meg már nincs szükség a vízre ki kell kapcsolni.
Kényelmesebb lenne ha ez automatikusan működne a csap megnyitása ill. elzárásával.

Ha van aki tud ebben segítene megköszönöm.
Szia! Ha figyelmesen elolvasod a vízpumpa leírását akkor mindenre választ kapsz. "A szivattyú vezérlését a beépített nyomáskapcsoló végzi, nem kell hozzá külön kapcsoló, így egyszerű csaptelepekkel is használható"

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 dec. 19 13:27 #57138

Sziasztok.

Vízrendszerrel kapcsolatban érdeklődnék. Még új vagyok a lakóautósok kötött.:)

Adott egy nem nyomás kapcsolásos víz pumpa, amit szeretnék cserélni nyomás kapcsolásosra.
Ehhez szükséges a csapokat is cserélni mikrokapcsolásosra?
Ha igen a csap(ok) kapcsolójának elektromos vezetékét a szivattyúra kell kötni?
A kiszemelt szivattyú Fiamma Aqua 8.

Most ha vizet használok be kell kapcsolnom a szivattyú főkapcsolóját, ha meg már nincs szükség a vízre ki kell kapcsolni.
Kényelmesebb lenne ha ez automatikusan működne a csap megnyitása ill. elzárásával.

Ha van aki tud ebben segítene megköszönöm.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 dec. 01 23:03 #57113

Sziasztok

vegre kifizetett a biztosito a nyari jegkarral kapcsolatban, egy szemmel is jollathato osszeggel.

ki szeretnem cserelni a torott szellozoket es a Wc tetoablakat. Mellekeltem par kepet.

esetleg kerhetek a beszerzessel kapcsolatban segitseget?

koszonom elore is
Andras, Svajc

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 nov. 01 09:28 #57107

Nem belülről nyomják, kívülről húzzák - egy ráragasztott pöcökkel :) Az alu lemez valóban könnyebben megnyúlik. Egy próbát esetleg megér.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 okt. 23 11:39 #57106

Sajnos alu lemezt nem lehet, a horpadasnal "megfolyik" az anyag, ezert nem lehet a szokott modon belulrol kinyomni mint az acellemezt.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 okt. 23 11:23 #57105

Szerintem húzasd ki, ahogy az autók lemezein szokták. Pl: zanahorpadas.hu/

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 okt. 17 18:46 #57102

Sziasztok!

A nyáron elverte a jég az autót, már majdnem minden kijavítva, kicserélve...

Az oldal ajtó alumínium lemeze is kapott rendesen, ezt lehet javítani vagy cserélni kell?

Ha cserélni kell hol tudok venni? A problémám az, hogy elnézve az ajtókat minden gyártó egy kicsit csavart a dolgon vagy a zár van máshol, vagy a méret nem stimmel...



Ez egy Causson 2010-es járgány

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 szept. 26 16:29 #57099

Sziasztok!
Most vásároltam egy külföldről behozott 1990 Citroen C25 Chausson Acapulco 45-t. Sajnos a komplett felépítményt újra kell építenem mert 10 évig állt és ez idő alatt a beázás nem kimélte. Szeretném teljesen újra építeni a komplett felépítményt. Több féle mintájú aluminium lemezből van az oldala. Stukko, Ziknizett sima. Még nem bontottam szét de a tető úgy tünnik müanyag lemez. Nem tudom hol lehet beszerezni ekkora méretben, söt még az anyagát sem tudom mi. Továbbá milyen ragasztót használnak a tető és oldalpaneleknél. És sajnos még az aluminium L profil is hiányos és hibás. Hol találok ilyet hozzá? A butorok kord bársony kárpítját? Butorlapok és oldal fal foliáját?
Üdvözlet mindenkinek!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 szept. 11 13:17 #57092

MaMi írta:

Ez talán inkább arra való, hogy hosszabb állás esetén óvja a gumit a deformálódástól.
Sokat morfondíroztam ,hogy mi a fenének ez a kifli szintező ! A legritkább közel vízszintes talaj esetén kell az elülső kerekek alá EGYSZERRE !!! tenni a szintező ékeket. Sokkal inkább 5- 25 cm késleltetéssel kell alkalmazni azokat a hosszanti és a haránt vízszint érdekében .Tehát az egyiket a több emelés miatt hamarabb majd kiszállni és a másikat késleltetve illeszteni . így előzőn cirka 15 az utóbbin 1-10 cm-t emeltem .De !!!! így az első kerekek (kifli ékkel) Instabil helyzetbe kerülnek ! Az-az egyfelől a hátsó kereket kontra ékkel kell rögzíteni . Plusz az íven nyugvó ?!? kerék /gördülési ellenállása csekély .Tehát attól függően ,hogy előre megyek előrehelyeződik a rendszer súlypontja,ha hátra akkor hátra .Valójában mint a zsiguli kalaptartóján a kabala kutya fej bólogatni fog ! Igazi tengeri betegség . Tehát haszontalan dolog . Viszont a mérnökök tovább gondolhatták . És így már nem a vízszint , hanem a tartós tárolás teherminimalizálás a cél ?.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 szept. 11 07:56 #57091

Ez talán inkább arra való, hogy hosszabb állás esetén óvja a gumit a deformálódástól.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 szept. 02 06:31 #57084

Sala írta:

Laikusként azt mondanám a felületi nyomást figyelembe véve Bence javaslata jobb, nekem is ilyen van, kitámasztó ék nélkül.

Az általad linkelt aszfaltot és betont kivéve tuti megsüllyed

remélem segítettem
Köszi a megerősítést! Én is így gondolom...............

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.