Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

emo Műszaki kérdés

Több
2020 máj. 21 13:04 #56276

Sziasztok!
12vdc/230ac inverterben ki mennyire jártas?
Nézelődtem és két típus van egyenlőre látképben:

www.expondo.hu/msw-feszueltsegatalakito-...66?number=EX10060766
panelectron-shop.hu/EcoSine-SWE-300-12-2...a-szinusz-inverter-1

Mond ez valakinek valamit? (ennyi igény lenne teljesítményre ,több nem kell ,viszont valós szinuszos legyen)

Köszönöm!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 máj. 20 08:29 #56275

Gumiszervizekben kapsz ilyet! Vidd magaddal a mintát, a gumis adni fog hasonló fémházas kontraanyás szelepet.

Megköszönte: Nyomi, Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 máj. 20 06:21 #56274

A laptop töltéséhez elég egy DC-DC konverter is.
m.aliexpress.com/item/4000078484869.html...c71149b676b3e&is_c=N

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 máj. 19 20:01 #56273

Egy esztergályos megcsinálja.


A legjobb lakóautó az enyém!
Megköszönte: Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 máj. 19 17:30 #56272

nemo25 írta:

ktamas írta:
jocibacsi írta:
Az érintésvédelmi jegyzőkönyv csak a 220 V berendezések miatt kell és csak azokra vonatkozik. Nem tudom, hogy a lakóautódba mi működik 220 V-ról, de általában 2-3 földelt dug alj és a fedélzeti töltő, amit vizsgálni szoktak a szakik, legjobb tudásom szerint.

Köszi a segítségeket :)

Azt nem tudom, hogy jelenleg mi működik arról, de szerintem úgy lesz megoldva, hogy a 220 az igazából egy akkutöltőt fog bekapcsolni és kész, minden az akkuról fog menni. Elég keveset fogok 220ra támaszkodni, inkább napelemről fog menni a rendszer. Szóval a 220 input az elég rövid életű kell legyen mind komplexitásban mind térbeli kiterjedésben (ahol bejön a dobozba a 220, ott lesz az akku is).

Illetve lesz bent inverter is, na hogy most akkor arra mi és hogyan vonatkozik a szabályozásból, azt megint nem tudom, de végülis az már külső 220 nélkül keletkezik a 12V-os munka akksiból...

Tamás!
Attól, hogy koros a technika, nem biztos, hogy nem felel meg érintésvédelmileg. A 230, nem csak a dugaljakban, és a töltőnél van, hanem a hűtőhöz is elmegy, hiszen oda is kell. Az inverter nem része a lakó 230-as hálózatának, az csak a 12 Voltos rendszer kiegészítése, azt nem szokták vizsgálni. Mondjuk a mai világban túl nagy szerepe nincsen, hiszen mindent lehet már tölteni USB aljzatról, amit egyszerű beépíteni a 12 Voltos rendszerbe. Én már 5 éve likvidáltam a lakóból az invertert, mert soha sem használtuk. Van akinek kell mikróhoz, kávé géphez, de számunkra ezek nem opciók.
A világításod 12 Voltról működik, ezért oda nem is kell földelés, így tök rendben van a meglévő 2 eres kábel. :-) A lámpákban érdemes kicserélni az izzókat LED-es fényforrásokra. Be lehet szerezni bármelyik foglalathoz megfelelő LEDet.
És még valami fontos. Amennyiben a 230-as rendszerben nincsen Fi relé, akkor azt mindenképpen javasolt beépíteni!!!!

Kösz az infokat újfent!

Inverterre szükségem lesz, mert laptopot/laptopokat tudnom kell tölteni, ahhoz az USB kevés, illetve megeshet, hogy valami nagyobb fogyasztó is lesz használva.
A 230V bemenet, akku, hűtő, kapcsoló tábla szerencsére mind fizikailag közel vannak egymáshoz, így ezek szerelése egyszerűen hozzáférhető. LED csere folyamatban, azért kap majd új foglalatot is, mert annyira régiek a lámpák, hogy egyes búrák elmorzsolódtak a kezemben :) Köszi a megerősítést, hogy a világításhoz is cserélni kellett volna a kábeleket, ezen nagyon meglepődtem volna ha azzal baj lett volna, a többi amit meg cserélni kell, egy kupacon van, szóval kicsit megnyugodtam :) Kösz!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 máj. 19 16:38 #56271

Sziasztok!
Lakóm alatt van egy segéd légrugópár. Jelenleg 1 körös. Szeretném 2 körössé tenni. Debrecenben a pneumatika szakboltban van is hozzá majdnem minden. De töltő szelepet nem tudnak adni, amire a pneucsövet rácsatlakoztatom.
Tudtok segíteni, hogy hol lehet ilyet beszereznim. Teszek fel egy fényképet róla.

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 máj. 19 06:38 #56270

Sziasztok!

DVB-T antenna ügyben szeretnék tanácsot kérni tőletek.
A csigába szeretnék telepíteni egy TV-t és hozzá valami jóképességű ár/érték arányú antennát. 12v-s rendszerre.
Ha valakinek van tapasztalata akkor azt szívesen veszem ,de jöhet típus ,link ,stb...........

Köszönöm!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 máj. 18 22:43 #56269

ktamas írta:

jocibacsi írta:
Az érintésvédelmi jegyzőkönyv csak a 220 V berendezések miatt kell és csak azokra vonatkozik. Nem tudom, hogy a lakóautódba mi működik 220 V-ról, de általában 2-3 földelt dug alj és a fedélzeti töltő, amit vizsgálni szoktak a szakik, legjobb tudásom szerint.

Köszi a segítségeket :)

Azt nem tudom, hogy jelenleg mi működik arról, de szerintem úgy lesz megoldva, hogy a 220 az igazából egy akkutöltőt fog bekapcsolni és kész, minden az akkuról fog menni. Elég keveset fogok 220ra támaszkodni, inkább napelemről fog menni a rendszer. Szóval a 220 input az elég rövid életű kell legyen mind komplexitásban mind térbeli kiterjedésben (ahol bejön a dobozba a 220, ott lesz az akku is).

Illetve lesz bent inverter is, na hogy most akkor arra mi és hogyan vonatkozik a szabályozásból, azt megint nem tudom, de végülis az már külső 220 nélkül keletkezik a 12V-os munka akksiból...

Tamás!
Attól, hogy koros a technika, nem biztos, hogy nem felel meg érintésvédelmileg. A 230, nem csak a dugaljakban, és a töltőnél van, hanem a hűtőhöz is elmegy, hiszen oda is kell. Az inverter nem része a lakó 230-as hálózatának, az csak a 12 Voltos rendszer kiegészítése, azt nem szokták vizsgálni. Mondjuk a mai világban túl nagy szerepe nincsen, hiszen mindent lehet már tölteni USB aljzatról, amit egyszerű beépíteni a 12 Voltos rendszerbe. Én már 5 éve likvidáltam a lakóból az invertert, mert soha sem használtuk. Van akinek kell mikróhoz, kávé géphez, de számunkra ezek nem opciók.
A világításod 12 Voltról működik, ezért oda nem is kell földelés, így tök rendben van a meglévő 2 eres kábel. :-) A lámpákban érdemes kicserélni az izzókat LED-es fényforrásokra. Be lehet szerezni bármelyik foglalathoz megfelelő LEDet.
És még valami fontos. Amennyiben a 230-as rendszerben nincsen Fi relé, akkor azt mindenképpen javasolt beépíteni!!!!


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 máj. 18 19:17 #56268

jocibacsi írta:

Az érintésvédelmi jegyzőkönyv csak a 220 V berendezések miatt kell és csak azokra vonatkozik. Nem tudom, hogy a lakóautódba mi működik 220 V-ról, de általában 2-3 földelt dug alj és a fedélzeti töltő, amit vizsgálni szoktak a szakik, legjobb tudásom szerint.

Köszi a segítségeket :)

Azt nem tudom, hogy jelenleg mi működik arról, de szerintem úgy lesz megoldva, hogy a 220 az igazából egy akkutöltőt fog bekapcsolni és kész, minden az akkuról fog menni. Elég keveset fogok 220ra támaszkodni, inkább napelemről fog menni a rendszer. Szóval a 220 input az elég rövid életű kell legyen mind komplexitásban mind térbeli kiterjedésben (ahol bejön a dobozba a 220, ott lesz az akku is).

Illetve lesz bent inverter is, na hogy most akkor arra mi és hogyan vonatkozik a szabályozásból, azt megint nem tudom, de végülis az már külső 220 nélkül keletkezik a 12V-os munka akksiból...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 máj. 18 19:02 #56267

Az érintésvédelmi jegyzőkönyv csak a 220 V berendezések miatt kell és csak azokra vonatkozik. Nem tudom, hogy a lakóautódba mi működik 220 V-ról, de általában 2-3 földelt dug alj és a fedélzeti töltő, amit vizsgálni szoktak a szakik, legjobb tudásom szerint.


Szeret

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 máj. 18 15:00 #56266

Srychy írta:

Szerintem azzal nem lesz gond, ugyanis egy Érintésvédelmi jegyzőkönyv úgy is kell a vizsgához (30 napnál frissebb). A villamosságért a jegyzőkönyvet kiállító felel.

Köszi!

Akkor lenne még újabb kérdésem :) Tekintetbe véve, hogy ez egy 30 éves gép, gondolom a ma érvényben levő érintésvédelmi szabályokat nem teljesíti. Pl beltéri világításoknál nincs földelés, csak 1 pár vezeték van behúzva, gáz palack is csak be van vágva hátra egy külön kívülről nyitható tárolóba. Igazából nem vagyok szakember a témában, egyelőre csak riogatnak, hogy az érintésvédelemnek NAGYON nem felel meg és szét kell dúrni az egészet, hogy minden rendben legyen.

Valóban meg kell felelnie egy 30 éves gépnek is a mostani szabályoknak? Mi van ha ez a belső borítás szétszedésével jár és új kábeleket kell behúzni a dobozban, ezt tényleg elvárják?

Vannak egyébként utólagos gányolások is, ez látszik, azok egyértelműen meg lesznek csinálva, viszont a többi része az lehet, hogy elavult, de gyári megoldásnak tűnik, nem tákolásnak. Ezeket mind mind korszerűsíteni kell?

Egyébként márciusban hozták be a gépet olaszból, leműszakiztatták, van friss forgalmija. Elképzelhető, hogy szépen ment valakinek zsebbe pénz, csak megkapja az érintésvédelmi papírt? Vagy ezt komolyan veszik és itt nincs vesztegetés?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 máj. 18 11:55 #56264

Szerintem azzal nem lesz gond, ugyanis egy Érintésvédelmi jegyzőkönyv úgy is kell a vizsgához (30 napnál frissebb). A villamosságért a jegyzőkönyvet kiállító felel.

ktamas írta:

Döme írta:
Az indító akksi! A fordokban dupla indító van elől!!!

Köszi a választ Döme!

Ja igen, ezt már mondták, hogy a tranzit dupla indító akksis potenciálisan, csak erről már megfeledkeztem, de a bódét úgy vettem, hogy csak 1 db (indító) akksi volt a motortérben, illetve oda vannak vezetve (a vásárláskor üres akksi helyre) a munka akksi kábelei, szóval azt értem, hogy ránézésre mind2 indító akkumulátor, de valójában nem azok. És igen, tudom hogy az nem rendes munka akkumulátor, csak tesztelésre van odabiggyesztve. A kábeleken is látszott egyébként, hogy az indító akksinak combosak a kábelei, ahogy illik, a munka akksihoz menő kábelezés meg vékonyabb, meg hát berakás után volt bent világítás, tehát a bekarikázott helyen volt a munka akkumulátor eddig.

Akkor átfogalmazom a kérdésemet: ha így lett műszakiztatva, hogy ott volt a motortérben a munka akksi, meg oda vezetnek a kábelek, de én a következő műszaki előtt átvariálom az akksi helyét és kábelezést, akkor abba beleköthetnek-e? Vagy mire kell figyelni?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 máj. 18 10:40 #56263

Döme írta:

Az indító akksi! A fordokban dupla indító van elől!!!

Köszi a választ Döme!

Ja igen, ezt már mondták, hogy a tranzit dupla indító akksis potenciálisan, csak erről már megfeledkeztem, de a bódét úgy vettem, hogy csak 1 db (indító) akksi volt a motortérben, illetve oda vannak vezetve (a vásárláskor üres akksi helyre) a munka akksi kábelei, szóval azt értem, hogy ránézésre mind2 indító akkumulátor, de valójában nem azok. És igen, tudom hogy az nem rendes munka akkumulátor, csak tesztelésre van odabiggyesztve. A kábeleken is látszott egyébként, hogy az indító akksinak combosak a kábelei, ahogy illik, a munka akksihoz menő kábelezés meg vékonyabb, meg hát berakás után volt bent világítás, tehát a bekarikázott helyen volt a munka akkumulátor eddig.

Akkor átfogalmazom a kérdésemet: ha így lett műszakiztatva, hogy ott volt a motortérben a munka akksi, meg oda vezetnek a kábelek, de én a következő műszaki előtt átvariálom az akksi helyét és kábelezést, akkor abba beleköthetnek-e? Vagy mire kell figyelni?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 máj. 17 21:14 #56262

ktamas írta:

Sziasztok,

Egy érvényes papírokkal rendelkező, februárban műszakiztatott Ford Transit lakoautot vásároltam márciusban, amin most szeretnék egy kis elektromos felújítást végezni. A csatolt képeken látszik, hogy eredetileg a munka akksinak a motorterben van a helye. Viszont oda nem fér be akkora munka akksi amekkorát szeretnék, hanem azt a másik képen látható szekrénybe szeretném rakni a vezető ülés mögé.

A kérdésem az lenne felétek, hogy ezt műszakin nézik-e, belekotnek-e, lehet e belőle bármi probléma? Természetesen szakszerűen lesz megcsinálva, nem kokányolás lesz, viszont nem tudom hogy van e valami szabályzat, ami miatt ezt így nem fogják elfogadni.

Előre is köszönöm a segítségeteket.
Az indító akksi! A fordokban dupla indító van elől!!!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 máj. 17 19:42 #56261

Sziasztok,

Egy érvényes papírokkal rendelkező, februárban műszakiztatott Ford Transit lakoautot vásároltam márciusban, amin most szeretnék egy kis elektromos felújítást végezni. A csatolt képeken látszik, hogy eredetileg a munka akksinak a motorterben van a helye. Viszont oda nem fér be akkora munka akksi amekkorát szeretnék, hanem azt a másik képen látható szekrénybe szeretném rakni a vezető ülés mögé.

A kérdésem az lenne felétek, hogy ezt műszakin nézik-e, belekotnek-e, lehet e belőle bármi probléma? Természetesen szakszerűen lesz megcsinálva, nem kokányolás lesz, viszont nem tudom hogy van e valami szabályzat, ami miatt ezt így nem fogják elfogadni.

Előre is köszönöm a segítségeteket.

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 márc. 13 20:17 #56165

Napelemben gondolkodóknak.
Megosztom saját tetőmre szerelt polikristályos rendszerem teljesítmény adatainak 5 éves átlagát. Így talán könnyebb számolni annak aki eddig nem tudott. A rendszerem tájolása majdnem ideális, és a napsütéses órák száma is igen magas hiszen Szegeden van. Gyári adatok szerint 15,5 % hatásfokú SHARP rendszer. Tehát az értékek jan.1,21 febr.2,03 marc.3,60 ápr.4,43 máj 4,67 jún.5,18 júl.5,02 aug.4,90 szept.4,10 okt.2,59 nov.1,74 dec.0,95 A számítás egyszerűsítése érdekében a teljesítmény adatokat az adott hónap átlagában 1 w beépített napelem teljesítményre vetítve nap / wh -ban adtam meg. Például ha 200 w névleges teljesítményű a napelem júniusban ideális tájolás esetén 200*5,18=1036 wh azaz 1,036 kwh teljesítményt adhat le naponta. Persze ez változhat ha a napelem vízszintesen van a lakó tetején, vagy árnyékban áll, vagy valami részlegesen kitakarja, ha beborul, ha más rendszerű a napelem, ha más a hatásfoka stb. Ez a várható teljesítmény . Célszerű számolni még azzal a veszteséggel ami a rendszerben fog elveszni az átalakításoknál. az aksi töltésénél, és a kivétnél. Talán segítettem valakinek.
Üdv Nyomi:smt039


Nyomi
Megköszönte: repi, NagyPapa, Miska2, gattila, Vertigo, f3r1, Laccci

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 márc. 11 06:10 #56156

..........Én és az ismerősöm rendeltünk tavaly előtt egyet egyet. Én januárban, ismerősöm februárban. 2 hétre ígérték. A nyolcadik határidő módosításnál lemondtam, az ismerősöm kivárta, míg szeptember közepén megkapta.
[/quote]
aztaQ... ,nemsemmi :o

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 márc. 10 20:39 #56155

Koszi a sok valaszt.
Ugy nezem 92literes egy az egyben passzol kocsimba, netto 133ezer eleg barati ar.

Koszi megegyszer mindenkinek

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 márc. 10 20:25 #56153

NagyPapa írta:

Sala írta:
Dometic féle 90l-es kompresszoros hütönek van jelentős konkurenciája?
Ahogy nézem a 280W napelemem bőven fedezi a napkozbeni energiaigényét.

Van mar valakinek upgrade tapasztala? Meglevo abszorciost valtanam le.

Koszonom elore a segitseget

Nekem kínából származó 200 (130/70) literes kompresszoros hűtőm műkszik immárom már harmadik éve, hibátlanul,sőt, nyugodtan leírhatom, hogy hűt mint az atom!
A 200 literes került 254 ezer HUF-ba!!
:meghajol
Nézzél körül a www.nemsemmi.hu web site-n!
Bocsi, de azért azt hozzáteszem, hogy bár jók a hűtők, de csak akkor vegyél, ha van raktáron! Én és az ismerősöm rendeltünk tavaly előtt egyet egyet. Én januárban, ismerősöm februárban. 2 hétre ígérték. A nyolcadik határidő módosításnál lemondtam, az ismerősöm kivárta, míg szeptember közepén megkapta.


Nyomi
Megköszönte: Sala

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 márc. 10 10:01 #56149

Sala írta:

Dometic féle 90l-es kompresszoros hütönek van jelentős konkurenciája?
Ahogy nézem a 280W napelemem bőven fedezi a napkozbeni energiaigényét.

Van mar valakinek upgrade tapasztala? Meglevo abszorciost valtanam le.

Koszonom elore a segitseget

Nekem kínából származó 200 (130/70) literes kompresszoros hűtőm műkszik immárom már harmadik éve, hibátlanul,sőt, nyugodtan leírhatom, hogy hűt mint az atom!
A 200 literes került 254 ezer HUF-ba!!
:meghajol
Nézzél körül a www.nemsemmi.hu web site-n!


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: Sala

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.