Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Műszaki kérdés

Több
2018 júl. 14 10:14 #53052

A legtöbb csigánál csak a munkaaksit! De lehet egy kis munkával megoldani hogy töltse mindketőt. Kell egy kis autovilamossági hozzáértés! Amig megoldod vigyázni kell az inditóaksi lemeritésére! Például a rádió használatával...


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni
Megköszönte: Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 júl. 13 23:55 #53051

Sziasztok!

Segítsetek megérteni az akku töltését.
Ha 230-ra csatlakozok, csak a munka aksit tölti?
A generátor csak az indító aksit tölti?
Vagy összejátszanak?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 júl. 13 07:58 #53045

A motor leáll rendesen. Én sem értem pontosan a jelenséget.... Remélem nem profetikus a megjegyzésed :)

[/quote]
Tehát a töltés megoldodott!:smt204 És a motor leállitása ettöl helyrejött? Valami nem stimmel...Szerintem akor a "leállitó" szelep hibás (mekanikus bekopás?) és a leirt álapot valószinüleg még elő fog fordulni.:unsure:[/quote]

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 júl. 13 07:13 #53044

gattila írta:

Meg van a hiba. A gerjesztő vezeték szakadt volt a műszerfal panelben. Direktbe kötöttem a lámpára a kék vezetéket :)
(de azért szerzek majd egy nem kókányolt NYÁK-os panelt....)
Tehát a töltés megoldodott!:smt204 És a motor leállitása ettöl helyrejött? Valami nem stimmel...Szerintem akor a "leállitó" szelep hibás (mekanikus bekopás?) és a leirt álapot valószinüleg még elő fog fordulni.:unsure:


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 júl. 12 23:25 #53043

Balassagyarmaton van LT bontva ! Hívj ha kell valami,meg adom a számot


ármós lászló. hi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 júl. 12 18:08 #53042

Meg van a hiba. A gerjesztő vezeték szakadt volt a műszerfal panelben. Direktbe kötöttem a lámpára a kék vezetéket :)
(de azért szerzek majd egy nem kókányolt NYÁK-os panelt....)

gattila írta:

Help!
Az akku saru (+) lelazult menet közben, a műszerek össze-vissza mentek, és a kocsi megállt. Meghúzás után rendben indult, de a "gyújtás" elvételekor nem állt le a motor. Újbóli indításkor vettem észre, hogy "gyújtás" ráadásakor nem ég a töltésjelző lámpa. Hol lehet a baj? A diódasor tönkremenetele, a kontroll lámpa kiégése (nincs gerjesztés), vagy valami más?
Kösz: GA

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 júl. 12 13:13 #53041

Vannak univerzalis utolagosan beépíthető tempomatok. Pl. Waeco.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 júl. 12 08:48 #53040

Mérni kellene a járó motor mellett egy töltést hogy müködik-e a generátor. Ha nem világít az ellenörző lámpa, esélyes hogy gerjesztő áramkör lett szakadt ( biztosíték )

Megköszönte: gattila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 júl. 12 08:31 #53038

A toltesjelzo lampa nem eg-ezt sokminden banat okozhatja: kieget ego (ritka), diodak a generatorbol vagy lelazult/elszakadt saruk ugyanazon a kornyeken. De ezeknek nem sok koze van a motor leallasahoz. Ezt egy elektromos szelep iranyitja amelyik a gyujtasraadaskor kap 12V-ot es kinyit, amikor leveszuk a gyujtast eltunik a 12V is. Ki lehet merni egy egyszeru feszultsegmero muszerrel vagy egy szimpla probalampaval is. Ha a gyujtas levetelekor a feszultseg marad akkor a gyujtaskapcsoloban keresd a bajt, ha meg nem, akkor maga a szelep hibasodott meg es behuzva marad aram nelkul is. A szelepet az ESP-n talalhatod-egyetlen "drotos" szerkentyu a magasnyomasun. En a Fiat280/290 tipusurol szolmizalok, ha nem elektronikus feju magasnyomasurol van szo, akkor mas diesel motoros gepre is talal.


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni
Megköszönte: gattila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 júl. 12 07:41 #53037

Help!
Az akku saru (+) lelazult menet közben, a műszerek össze-vissza mentek, és a kocsi megállt. Meghúzás után rendben indult, de a "gyújtás" elvételekor nem állt le a motor. Újbóli indításkor vettem észre, hogy "gyújtás" ráadásakor nem ég a töltésjelző lámpa. Hol lehet a baj? A diódasor tönkremenetele, a kontroll lámpa kiégése (nincs gerjesztés), vagy valami más?
Kösz: GA

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 júl. 09 11:27 #53025

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 júl. 09 08:19 #53024

Ne gondold, hogy az autógyártók olyan jófejek, hogy minden extra elő van készítve. A tempomathoz - elsősorban - olyan érzékelők (fordulatszám, levegőnyomás a szívótorokban, stb) és a beavatkozó egység a gázadáshoz kellenek, ami alapján a rendszer el tudja látni a feladatát. Na, ezeket gyűjtsd be, építsd be a szükséges vezetékeléssel együtt, ami a rendszer agyát is jelenti. Aztán jöhet a kar, amit megvettél.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 júl. 08 17:15 #53017

Udv.mindenkinek.Uj felhasznalo reven ,termeszetesen , segitseget remelek kapni.

1998 -as Mb sprinter 312-es alapra epitett -automata-lakoautommal kapcsolatban lenne szuksegem segitsegre.

Ez a model tempomat nelkul keszult ,a hosszabb utak eseten faj a terdem a gaz tartasa okan.

Igy jott el az ido ennyi ev utan ,hogy utolagos tempomat beepitesre adtam a fejem.

---gondolva , mi sem egyszerubb ennel--teendo irany a bonto es beszerezni egy tempomat kart.

mivel a regi Vitoknak megegyezik a tempomat kapcsoloja -nemi szerencsevel es utanjarassal sikerult beszereznem.

Ezek utan fel is rogzitettem a szerencsesen megtalalt tarto pontjara ,es keresni kezdtem a hatpolusu csatlakozoveg radugasi pontjat.

Itt kezdodtek a gyanus erzesek , --mivel mar roncsauto allapotra szetszedtem az egesz autot ---talan nincs is lehetoseg utolagos beszerelesre.

Segiseget kerek ,mi a tovabbi teendom---,.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 júl. 08 16:31 #53016

raczt írta:

Szép napot!
Kérdezni szeretnék. 2013-as Fiat Ducatom most érte el a 45 ezredik kilométerét, és az olajnyomást jelző kis kanna villogni kezdett, ami az első olajcserére figyelmeztet.Húszezrenként cseréljük az olajat, már a második cserén is túl lettünk negyvenezernél, azonban nem lett nullázva az agya. Tudja valaki a procedúra menetét? Ha igen, kérem ossza meg velem.
Üdv:Rácz Tibor

A használati kis könyvecskében le van írva.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 júl. 08 16:13 #53014

raczt írta:

Szép napot!
Kérdezni szeretnék. 2013-as Fiat Ducatom most érte el a 45 ezredik kilométerét, és az olajnyomást jelző kis kanna villogni kezdett, ami az első olajcserére figyelmeztet.Húszezrenként cseréljük az olajat, már a második cserén is túl lettünk negyvenezernél, azonban nem lett nullázva az agya. Tudja valaki a procedúra menetét? Ha igen, kérem ossza meg velem.
Üdv:Rácz Tibor

:sorry

Nem direkt a kérdésedre, de a járgányok gépkönyvében az szerepel, hogy a FIAT DUCATO Multijet motorjait valóban 45 ezer kilométerenként kell cserélni normál üzemmód mellett, de minimum ÉVENTE!!!
A normál üzemmód sem azt jelenti, hogy mindig teljes terheléssel közlekedve! Minden lakóautó mindig teljes terheléssel közlekedik, ami szintén csökkenti a 45 ezer kilométert, legalább a felére!!
:sir :sorry


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 júl. 08 15:37 #53012

Szép napot!
Kérdezni szeretnék. 2013-as Fiat Ducatom most érte el a 45 ezredik kilométerét, és az olajnyomást jelző kis kanna villogni kezdett, ami az első olajcserére figyelmeztet.Húszezrenként cseréljük az olajat, már a második cserén is túl lettünk negyvenezernél, azonban nem lett nullázva az agya. Tudja valaki a procedúra menetét? Ha igen, kérem ossza meg velem.
Üdv:Rácz Tibor

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 júl. 03 16:31 #53002

Heuréka ! Megvan az 5 személyes vizsgalapom ! Nem volt egyszerű sem nekem, sem pedig a közreműködőknek, nekik külön köszönet érte !

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jún. 23 16:13 #52983

Én úgy emlékszem 20e alatt volt a vizsgadíj. Először többet kértek, mert azt hitték teherautó, de mondtam hogy személygépkocsi, és visszaadtak kb. 5e-t.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jún. 23 15:51 #52982

Kihelyezésen van 2 db palack nem bérelve - értsd ingyen -
Bérelni meg venni természetesen amióta a Főníciaiak feltalálták a pénzt, mindent lehet.
Amint fentebb írtam is, acél palackról beszélünk a propángáznál.

Megköszönte: Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jún. 23 13:55 #52981

Jamm írta:

Én a azt csináltam, miután a gyári acélpalack PB gázzal történő töltése drága volt (10000 ft/ 11kg) és tél lévén még nem is volt jó megoldás, ezért sikerült kapnom kihelyezésre 2 db csereszabatos acél gázpalackot propán gázzal. Ezt egy telefon és a futár háznál cseréli 4800 ft/ db áron és csak egy telefonálásba kerül. Ráadásul ez télen is használható.

Szia!
Mit jelent az, hogy "sikerült"? Nem lehet "csak úgy" bérelni, vagy venni?
És az a palack alu, vagy acél?

Erről beszéltél? www.primaenergia.hu/szolgaltatasok/primagazfutar/

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.