Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Műszaki kérdés

Több
tegnap 21:48 #53253

39,95€ a magyarországi szállítás és
50€ felett Német o. ingyenes a kiszállítás


apóka írta:

Úgy értelmezem ,hogy online van!! Ténylegesen Nincs! A "bolygóknál" ingyenes,a "fritz"-eknél" 50 euróért szállítanak.Hozzánk nem. Még várok.


semmi ok a pánikra, van nálam pálinka

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 14 21:59 #53252

Barkácsolóknak van egy mobil split a Jófogáson. 30.000ft-ért


ármós lászló. hi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 14 20:00 #53251

Úgy értelmezem ,hogy online van!! Ténylegesen Nincs! A "bolygóknál" ingyenes,a "fritz"-eknél" 50 euróért szállítanak.Hozzánk nem. Még várok.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 14 17:21 #53248

Apóka

újra rendelhető, raktáron van az obelink-en a klima


semmi ok a pánikra, van nálam pálinka

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 14 16:36 #53247

Nem tudom mi lehet az oka a minőség romlásának, de nekünk 1992 kiadású Knaus travellerünk van és semmi baja a bútornak, igaz nem gázos, hanem régi hagyományos tartók vannak az ajtókba. Egyedül a tustárcával volt gond, de megoldottuk.
Most értem meg egy német lakóautós reagálását 10 éve. Beálltunk mellé a kempingbe, kiugrott az újabb Knaus-ból és megölelte az öreg autónkat. Mondom neki, a tied újabb, szebb és valószínű jobb is. Nem mondott semmit, csak legyintett és elpanaszolta, hogy sajnos kicserélte a régit újabbra, de visszasírja.
A mienkbe német acél palack volt és van.
Kíváncsi lennék milyen az üvegszálas palack, még nem láttam.


Szeret

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 14 15:36 #53246

Sziasztok ! Lecseréltem öreg C 25 ösömet, LMC felépítményével és vettem egy újabb Knaus felépítményes 2003 as 2.8 JTD Ducatót. Kérdésem : Mivel szerintem a bútorzata jóval silányabb és gyengébb, kérdezném hogy ez jellemző volt a minőségbeli különbség a két márka között vagy csak az idővel bevezetett "anyagspórlás " hozadéka ???? (pl egyetlen gázrugó sem működik már a szekrények ajtajainál a 12 ből .....) Az LMC, 15 év saját használat után úgy adtuk el hogy minden bútorzati eleme tökéletesen működött, és mi sem újonnan vettük )
Másik kérdés : Az üvegszál gázpalackokat gyárilag szerelték ebbe, vagy ez egy utólagos tákolmány ? Utolsó kérdés : Hol töltik ezeket az üvegszálból készült förmedvényeket és hol lehet venni német oliva színű acél 11 kg os palackot ?
Mindenkinek előre is köszönöm a segítségét !

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 12 13:19 #53235

Lovi írta:

NagyPapa írta:
Lovi írta:

Ha egy akkut egyszer csontra lemerítettél, akkor annak az akkunak annyi...
Az egyetlen megoldás az új akku.
Javasolnám a FOREX-nél beszerezhető akkuőr bistabil relé beépítését, ami leválasztja a terheléseket az akku alacsony feszültségénél, így nem engedi tönkre tenni..
:meghajol

Ezt úgy kellene, hogy minden fogyasztót átköttetek a fedélzeti aksira, és a két aksi közé beépíttetem a bistabilt?
Utána néztem, 12400 Ft, nem is drága. Velem az elektromosom megvetetett egy 25000 Ft-os relét.
:meghajol
Nagyon sajnálom, az "elektromosod" ezek szerint sajnos semmit sem ért a lakóautók villamos rendszeréből....
Tudom ajánlani neked a BIWAK céget, vagy a Suwenor-t, vagy a Kempingvilágot, de ha neked közelebb van más lakóautókkal foglalkozó cég pl Váradi karaván-t Balatonfüzfőről,
A bistabil relét úgy kell bekötni, hogy a fedélzeti akkumulátorhoz, minden fogyasztód előtt, közvetlenül az akku pozitív ágába, a fedélzeti töltő pozitív pontjával közösen. A relé figyeli az akku fezsültségét és még a teljes lemerülés előtt lekapcsol minden fogyasztót az akkuról. Ha közben sikerült a fedélzeti töltővel, vagy a motor generátorával töltést beletenni akkor fog csak visszakapcsolni..
Ez a bistabil relé 100 Ampert képes kezelni!!
A saját fogyasztása minden állapotában -átbillenés után- csak 1 mA, ami szinte elhanyagolható mérték...
Ismét írom: sem a medve sem a villany nem játék!!
Simán leéghet az egész csiga egy rossz elektromos kötözés "eredményeként"!
Sajnos nagyon sokan vagytok olyan lakóautósok aki kemény milliókért vesznek egy lakóautót, majd elkezdik azt maguk, vagy hozzá nem értőkkel barkácsolni...
:sorry
:meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 11 23:12 #53234

Köszi.
Kit tudtok javasolni hozzáértőt.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 11 21:30 #53233

Lovi írta:

Most döbbenek rá, hogy a kapcsoló táblámon csak víz, világítás, és aux van. Nincs fűtés és hűtő.
Ez azt jelenti, hogy gyárilag is az indító aksira volt kötve a hűtő és a fűtés ventillátora. Ez így teljesen rossz.

Azt azért nem tartom valószínűnek. Ugyan lehet találni primitív megoldásokat a gyártók részéről, de ezt azért még a legagyatlanabb gyártó sem vállalná be.

A kapcsoló táblán egyik lakóban sincsen külön fűtés, és hűtő funkció. Azokat a központi egység vezérli, úgy ahogy azt kell. A fűtést példának okáért úgy hogy mikor be van kapcsolva a fedélzeti áramkör, akkor lehet üzemeltetni, amennyiben szüksége van a fűtésnek 12 voltra. Nagy valószínűséggel utólag lett a körfűtés beépítve, és a "mester" nem éppen a józan ész szerint kötötte be a tápot.
A hűtőt, kétféle képen kötik be többnyire, mégpedig úgy hogy egyik esetben csak akkor megy 12 voltról, ha jár a motor, de akkor sem tudja az indító akkut leamortizálni. A másik lehetőség viszont úgy működik, hogy a motor leállítása után is megkapja a 12 voltot a készülék, de olyankor csak a fedélzeti akku terhére működik, amíg az bírja. Ezen felül vannak az automata üzemmód váltós elektronikával ellátott készülékek.
Vidd el egy hozzáértő szakihoz, aki valóban ért is hozzá, és nézesd meg a lakót, mert valami nagyon össze van kócolva. A sima autóvillanyászok, nem értenek a csigákhoz. Ne is kísérletezz velük, mert csak nagyobb kárt csinálnak!!!!


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 11 10:43 #53232

Most döbbenek rá, hogy a kapcsoló táblámon csak víz, világítás, és aux van. Nincs fűtés és hűtő.
Ez azt jelenti, hogy gyárilag is az indító aksira volt kötve a hűtő és a fűtés ventillátora. Ez így teljesen rossz.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 09 23:32 #53224

NagyPapa írta:

Lovi írta:

Ha egy akkut egyszer csontra lemerítettél, akkor annak az akkunak annyi...
Az egyetlen megoldás az új akku.
Javasolnám a FOREX-nél beszerezhető akkuőr bistabil relé beépítését, ami leválasztja a terheléseket az akku alacsony feszültségénél, így nem engedi tönkre tenni..
:meghajol

Ezt úgy kellene, hogy minden fogyasztót átköttetek a fedélzeti aksira, és a két aksi közé beépíttetem a bistabilt?
Utána néztem, 12400 Ft, nem is drága. Velem az elektromosom megvetetett egy 25000 Ft-os relét.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 09 23:20 #53223

Köszönöm a segítő hozzászólásokat.
Amikor a hűtő rajta maradt nem szívta le teljesen. a 4 kijelző LED-ből kettő tűnt el, ahogy vissza emlékszem.
A további napok adták, hogy lement pirosig, miközben a hűtőt többet nem használtam.
Indítási problémám még nem volt, csak figyelmes fül hallja ki, hogy, mintha lassabban tekerne. De indult eddig rendesen. Ha most el nem szólom magam.
Az aksi vadi új,
Az előző tulajok valamelyike barkácsolta át a hűtőt az indítóaksira, mert gondolom gyárilag nem úgy volt.
Neki ugyanis nem volt megoldva a fedélzeti aksi töltése generátorról, 230-a meg nem mindig volt, gondolom.
Sajnos itt útközben nincs töltőm, Otthon vár a Bosch C3.
Most az a jelenség, hogy ha nem használok semmi fogyasztót, feltölt az aksi de le is megy, ha bekapcsolom a lámpát.
A bistabil relé jó elgondolás, nem is értem miért nem szerelik be gyárilag.
Bistabil relét írt már más is a két aksi összekötésére, mivel ez kevés áramot vesz fel. Nem tudom a kettő ugyan az-e. Minden esetre elbizonytalanodtam az elektromos szerelőmben, mert ő szerelte be a mostani relét, és szerintem ez sima relé, ami 12 V-ra kapcsol.

Apropó! A fűtésem szellőztető ventilátora is az indító aksiról megy. Ez is átbuherálás, vagy az így van eredetileg? De nekem ez sem jó.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 09 22:59 #53222

Lovi írta:

Sziasztok! Ahogy telik első utunk, úgy érnek a meglepetések.
Az indító aksim lemerült és em bír feltöltődni.

Ahogy azt előttem már írták, nagy eséllyel cserés a cucc, de érdemes lenne megpróbálni még a likvidálás előtt egy inteligens töltővel életre kelteni. Erre tökéletesen megfelel egy Lidl, vagy Aldi által forgalmazott ketyere is, de a CTEK MXS 5.0 készüléke lenne a legmegfelelőbb. Már több esetben sikerült életet lehelni halottnak hitt akkukba, és utána még hosszú időn keresztül használatban tartani. A folyamat lassú, és hibát fog jelezni a töltő, de miközben csepegteti bele az energiát, pár óra után kezdhet el éledezni.
Egyébként, mindenkinek azt tudom javasolni, hogy 5 ezres környékén, a fent jelzett üzletláncoknál beszerezhető, akkutöltőt, mindenképpen érdemes rendszeresíteni a lakóba, mert mint a jelen eset is mutatja, bizony előfordul, hogy életet ment, és a sok feleslegesen magunkkal cipelt vacak mellett, simán elfér a maga pár dekás súlyával.
A hűtőt, viszont érdemes lenne átkötni a fedélzeti akkura, mert a lakónál, az elsődleges szempont, a mobilitás megőrzése, ezért az indító akkura nem kötünk felépítmény fogyasztót.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 09 06:24 #53221

Lovi írta:

Sziasztok! Ahogy telik első utunk, úgy érnek a meglepetések.
Az indító aksim lemerült és em bír feltöltődni.
Történt egyszer, hogy úgy maradt a hűtő 12 V-on. Aztán kiderült ebből, hogy nem a fedélzeti aksira van kötve, hanem az indítóaksira. Azóta nem tud feltöltődni az aksi. Már kikapcsoltam a klímát, levettem a lámpát menetközben. A kijelzőm esetleg felmegy így a 4-ből két egységet. De rögtön vissza is merül.
egyszer felment teljesen, de vissza is merült fél óra alatt menet közben.
Létezik, hogy nem tölt a generátor? Olyankor ki kellene gyulladni a töltés lámpának. Vagy tölt, csak picikét. Néztem, hogy ezeknek 150 A-rel kellene tölteni.
Van valami ötletetek.
Holnap megnézem, hogy a saruk rendesen szorosak-e.
Mást nem tudok tenni, töltőm nincs.

A leírtak alapján az aksit cserélni kell. Az én tapasztalatom az, hogy a hagyományos ólomaksikat (indító aksi) nem szabad lemeríteni 10V alá.
Ha a hűtőd lemerítette, és Te az autó generátorával próbáltad 150A-ral feltölteni úgy az aksi megnyekkent.
Ugyanis, ha lemerült aksit próbálunk megmenteni csak kis árammal lehet próbálkozni.
Pl:100Ah-ásat 5-10A töltéssel.

Sajnálom a rossz hírt...
:(

Megköszönte: Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 09 06:20 #53220

Lovi írta:

Sziasztok! Ahogy telik első utunk, úgy érnek a meglepetések.
Az indító aksim lemerült és em bír feltöltődni.
Történt egyszer, hogy úgy maradt a hűtő 12 V-on. Aztán kiderült ebből, hogy nem a fedélzeti aksira van kötve, hanem az indítóaksira. Azóta nem tud feltöltődni az aksi. Már kikapcsoltam a klímát, levettem a lámpát menetközben. A kijelzőm esetleg felmegy így a 4-ből két egységet. De rögtön vissza is merül.
egyszer felment teljesen, de vissza is merült fél óra alatt menet közben.
Létezik, hogy nem tölt a generátor? Olyankor ki kellene gyulladni a töltés lámpának. Vagy tölt, csak picikét. Néztem, hogy ezeknek 150 A-rel kellene tölteni.
Van valami ötletetek.
Holnap megnézem, hogy a saruk rendesen szorosak-e.
Mást nem tudok tenni, töltőm nincs.

Ha egy akkut egyszer csontra lemerítettél, akkor annak az akkunak annyi...
Az egyetlen megoldás az új akku.
Javasolnám a FOREX-nél beszerezhető akkuőr bistabil relé beépítését, ami leválasztja a terheléseket az akku alacsony feszültségénél, így nem engedi tönkre tenni..
:meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 09 00:04 #53218

Sziasztok! Ahogy telik első utunk, úgy érnek a meglepetések.
Az indító aksim lemerült és em bír feltöltődni.
Történt egyszer, hogy úgy maradt a hűtő 12 V-on. Aztán kiderült ebből, hogy nem a fedélzeti aksira van kötve, hanem az indítóaksira. Azóta nem tud feltöltődni az aksi. Már kikapcsoltam a klímát, levettem a lámpát menetközben. A kijelzőm esetleg felmegy így a 4-ből két egységet. De rögtön vissza is merül.
egyszer felment teljesen, de vissza is merült fél óra alatt menet közben.
Létezik, hogy nem tölt a generátor? Olyankor ki kellene gyulladni a töltés lámpának. Vagy tölt, csak picikét. Néztem, hogy ezeknek 150 A-rel kellene tölteni.
Van valami ötletetek.
Holnap megnézem, hogy a saruk rendesen szorosak-e.
Mást nem tudok tenni, töltőm nincs.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 07 14:45 #53207

szeptembertől közepétől rendelhető


semmi ok a pánikra, van nálam pálinka

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 06 22:14 #53204

a nyáron láttam kempingben dán ill .norvég csigákon.Rákerestem az e-bay on 6-700 ojro ra látom.Sőt az obelinken 475 ojro ,de nincs raktáron vagy magyarországra nem szállítanak.Pedig jó lenne mert a kétszer tíz kg-ból a zajosabb rész kívül van. apóka

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 06 18:32 #53201

Ez nagyon jónak tűnik! Valódi klíma és mégis hordozható.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 06 15:43 #53200

Nézd meg ezt a Német oldalt 550 ojro ÁFA val. Azt írják, hogy nincs raktáron de elvileg lehet rendelni.
www.ferroli-cointra.de/de/produkte/klima...hnwagen-klimaanlage/

A Holland TEUN on akciós 600 ról 500 ra, de nem szállítanak.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.