Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Mindenféle sarcok (biztosítás, stb.)

Több
2017 jún. 14 16:23 #50242

Osztán melyik határon volt ez? Csak azé' me lehet, hogy átugrunk Dzsingisz Khan-hoz hét végén. :rohog

És szeretnénk neki is vinni még egy adag lecsót.

Köszi
Desire írta:

Sziasztok!
A mai információ a 3500 kg.-os össztömeghez. A határon mérték a lakóautót és ott mondták a következőket. Mivel egy mérleg sem pontos,ezért ebben a kategóriában 200 kg.-ot minuszban minden mérésnél korrigálnak. Tehát 3650 kg. még nem lesz büntetve. A kamionoknál ez 500 kg.
Üdv.


Senki nem lehet t

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jún. 14 15:09 #50241

Sziasztok!
A mai információ a 3500 kg.-os össztömeghez. A határon mérték a lakóautót és ott mondták a következőket. Mivel egy mérleg sem pontos,ezért ebben a kategóriában 200 kg.-ot minuszban minden mérésnél korrigálnak. Tehát 3650 kg. még nem lesz büntetve. A kamionoknál ez 500 kg.
Üdv.

Megköszönte: nemo25

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jún. 06 10:50 #50224

próba üzemen van, nem is büntetnek!Srychy írta:

siluro írta:
Sziasztok! Nem tudom, hogy beszéltetek e már a hamarosan bekövetkező súlymérésről, de én eléggé elkeseredtem. Gondolom legtöbbünknek 3500 kg-os a lakója, hát én képtelen vagyok betartani a súlyhatárt. Igaz, hogy felszereltem ( pót aksi, légkondi, napelem, antenna, légrugó, stb.) de nem erről szól a lakóautózás? Minderről le kell mondani, nem tankolunk, nem teszünk vizet, csak egyedül megyünk, nem viszem a horgászfelszerelést? Mi nem kamionok vagyunk ugyebár, akiknél bocsánat, de üzlet a túlsúlyozás és nem 2-300 kg-val hanem tonnákkal. Most vajon egy kalap alá vesznek minket is? Minden útnál, mert a mérőhelyeket elkerülni lehetetlen, számíthatunk büntetésre? Itthon is külföldön is? Vagy át kell minősíteni a lakót, lecserélni a jogsit stb ? Esetleg lesz valami tűréshatár amibe már beleférünk? Tudom, még nem megy élesben a rendszer de nagyon hamar eljön ennek is az ideje. Ti hogy vagytok ezzel?

Tiszaújváros és Polgár között a Tisza hídnál már hónapok óta élesben megy a mérleg.
:(


Nyomi
Megköszönte: becs

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jún. 06 06:06 #50223

siluro írta:

Sziasztok! Nem tudom, hogy beszéltetek e már a hamarosan bekövetkező súlymérésről, de én eléggé elkeseredtem. Gondolom legtöbbünknek 3500 kg-os a lakója, hát én képtelen vagyok betartani a súlyhatárt. Igaz, hogy felszereltem ( pót aksi, légkondi, napelem, antenna, légrugó, stb.) de nem erről szól a lakóautózás? Minderről le kell mondani, nem tankolunk, nem teszünk vizet, csak egyedül megyünk, nem viszem a horgászfelszerelést? Mi nem kamionok vagyunk ugyebár, akiknél bocsánat, de üzlet a túlsúlyozás és nem 2-300 kg-val hanem tonnákkal. Most vajon egy kalap alá vesznek minket is? Minden útnál, mert a mérőhelyeket elkerülni lehetetlen, számíthatunk büntetésre? Itthon is külföldön is? Vagy át kell minősíteni a lakót, lecserélni a jogsit stb ? Esetleg lesz valami tűréshatár amibe már beleférünk? Tudom, még nem megy élesben a rendszer de nagyon hamar eljön ennek is az ideje. Ti hogy vagytok ezzel?

Tiszaújváros és Polgár között a Tisza hídnál már hónapok óta élesben megy a mérleg.
:(

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jún. 05 22:28 #50222

Sziasztok! Nem tudom, hogy beszéltetek e már a hamarosan bekövetkező súlymérésről, de én eléggé elkeseredtem. Gondolom legtöbbünknek 3500 kg-os a lakója, hát én képtelen vagyok betartani a súlyhatárt. Igaz, hogy felszereltem ( pót aksi, légkondi, napelem, antenna, légrugó, stb.) de nem erről szól a lakóautózás? Minderről le kell mondani, nem tankolunk, nem teszünk vizet, csak egyedül megyünk, nem viszem a horgászfelszerelést? Mi nem kamionok vagyunk ugyebár, akiknél bocsánat, de üzlet a túlsúlyozás és nem 2-300 kg-val hanem tonnákkal. Most vajon egy kalap alá vesznek minket is? Minden útnál, mert a mérőhelyeket elkerülni lehetetlen, számíthatunk büntetésre? Itthon is külföldön is? Vagy át kell minősíteni a lakót, lecserélni a jogsit stb ? Esetleg lesz valami tűréshatár amibe már beleférünk? Tudom, még nem megy élesben a rendszer de nagyon hamar eljön ennek is az ideje. Ti hogy vagytok ezzel?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jún. 05 20:37 #50220

eduvill írta:

Akkor feltenném máshogy is a kérdést: Akinek 3.5 feletti lakóautója van annak mi szerepel a forgalmijában: M1 személygépkocsi vagy N1 tehergépkocsi? Esetleg valami más?

3,5 tonna felett is van (élet :D ) személygépkocsi.

Mi már gyártottunk 5 tonnás lakóautót ami személygépkocsinak számít csak nem B, hanem C jogsi kell hozzá.
Használat szempongjából, viszont úgy tudom, hogy nem túl előnyös, mert bár tachográf nem kell bele, de az útdíjakat nem úszod meg, mert azok súlyhoz vannak kötve és nem kategóriához, ami országonként változik is.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?
Megköszönte: eduvill

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jún. 04 21:35 #50216

Igen, ez így van valóban! A közlekedési hatóság rendszerében szerepel a jellege.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jún. 04 20:57 #50215

A forgalmiban személy, kisteher, teher vagy busz lehet beírva, de a BM nyilvántartásban, van egy kiegészítés a fajtán felül, a jelleg. Oda írják, hogy lakóautó, független a fajtától.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jún. 04 20:02 #50213

Akkor feltenném máshogy is a kérdést: Akinek 3.5 feletti lakóautója van annak mi szerepel a forgalmijában: M1 személygépkocsi vagy N1 tehergépkocsi? Esetleg valami más?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jún. 04 20:01 #50212

Eduvill: "Többen mondták, hogy le lehet vizsgáztatni ügyeskedéssel 3500-ra, de ezt nem szeretném mert 3080 a saját tömege"
Ha 3080 kg a saját tömege, akkor reális, hogy 3500 kg-ra vizsgáztasd, nem ügyeskedéssel, hanem Autófelügyeletes engedéllyel. Menj be hozzájuk és érdeklődj (mit kérdezzek, hogy igent tudjatok mondani?). Először is mérlegeltesd le, üresen, de ténylegesen menetkészen (üzemanyaggal, vízzel gázzal feltöltve, a szokásos tartozékokkal. Ha ez tényleg a 3080 kg környékén van, akkor 4 személy még belefér a 3500 kg-ba.

Viszont, ha megkaptad a


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jún. 04 19:54 #50211

"Én úgy gondolom, hogy azért mert 3500 kg felett van, nem feltétlenül teherautó, hiszen akkor a buszok is azok lennének. szerintem mindenképpen személygépkocsi kategóriába tartozik, csak az a kérdés, hogy ilyenkor az útdíjjakkal mi a helyzet, mert ilyen kategória nincs a rendszerükben.
Biztos van itt olyan tag akinek 3.5 felett van a lakójának össztömege."
Elég rosszul tudod. Ami 3500 kg felett van az NEM személygépkocsi. Akinek ilyen lakója van, az sem lakóautó (mert a lakóautó csak max 3500 kg lehet).
Útdíjat fizetni a 3500 kg felett a HU-GO szerint kell. 3500 és alatta pedig már eléggé kiveséztük.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jún. 04 13:38 #50210

Én úgy gondolom, hogy azért mert 3500 kg felett van, nem feltétlenül teherautó, hiszen akkor a buszok is azok lennének. szerintem mindenképpen személygépkocsi kategóriába tartozik, csak az a kérdés, hogy ilyenkor az útdíjjakkal mi a helyzet, mert ilyen kategória nincs a rendszerükben.
Biztos van itt olyan tag akinek 3.5 felett van a lakójának össztömege.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jún. 04 12:55 #50209

Szia!
Attól, hogy lakóautó, még lehet teher-, vagy személyautó is. 3500 kg felett, biztos, hogy teherautó és útdíjat kell fizetni. Erre figyelni kell itthon is és külföldön is.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jún. 04 10:20 #50208

Sziasztok!
Eladtam a régi lakóautómat és vásárolnék egy másikat de ellentmondásba ütköztem. Egy 4700 kg össztömegű lenne a kiszemelt, külföldi papírokkal. Többen mondták, hogy le lehet vizsgáztatni ügyeskedéssel 3500-ra, de ezt nem szeretném mert 3080 a saját tömege és tuti, hogy nem férne bele a súlyhatárba. Szívesebben használnám hivatalosan C kat. jogosítvánnyal de ezzel kapcsolatban nem teljesen tiszta a kép. Kell-e erre útdíjat fizetni a főútvonalon? Mert, ugye azt tehergépkocsira kell csak, ha jól tudom.De nem is látok 3500 kg feletti szgk. kategóriát sehol.És külföldön? A német papírjai szerint lakóautó, gondolom Magyarországon személygépkocsi lenne, egyébként 6 személy szállítására alkalmas. De megnézve a lakóautó hirdetéseket azt látom, hogy rengeteg a 3500 össztömegű még az újak között is, 500 kg terhelhetőséggel. Ez nagyon kevés, nem lehet beleférni a súlyhatárba. Végül is a kérdésem lényege, hogy terheli-e egyéb extra költség a lakóautót ha 3500kg feletti összsúlyú?
Köszönöm!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jún. 01 22:55 #50197

spider2 írta:

Üdv.

Kötelező biztosítást szeretnék kötni, de szerintem a forgalmiba rossz jármű kategória van beírva N1 ami áruszállításra alkalmas teherautó. Pedig ezzel árut még ha akarnék se tudnék szállítani. M1-nek kellene lennie mert 5 üléssel személyszállításra alkalmas jármű 3,5t alatt. Ilyenkor mi a teendő? Biztosító belekötött hogy ez teherautó. Nektek többieknek hogy van a kötelező?

Köszönöm.

Akkor séta az okmányirodába, és kérdezd le a rendszerben fellelhető adatokat. Elképzelhető, hogy csak elírás, de az is lehet, hogy rosszul lett regisztrálva eredetileg. Ha elírás, kérd a forgalmi cseréjét, azonnal, ha viszont a rendszer is rossz adatot tartalmaz, akkor az már nehezebb történet lesz.
Amikor át lett minősítve a csiga, mentünk az új forgalmiért, kapásból nekünk is rosszul állította ki az új papírt a hivatal képzett embere. Mivel résen voltam, és éltem a gyanakvás jogával, ezért minden adatot leellenőriztem, és persze hogy nekünk is N1-et vésett be. Szóltam neki, hogy talán meg kéne próbálni ezt a mutatványt újra, mert nem egészen fedi a valóságot az irat. Percekbe tellett elmagyaráznom neki, hogy az átminősítés azért történt, hogy M1 legyen a J mező végén.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: spider2

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jún. 01 21:17 #50193

Üdv.

Kötelező biztosítást szeretnék kötni, de szerintem a forgalmiba rossz jármű kategória van beírva N1 ami áruszállításra alkalmas teherautó. Pedig ezzel árut még ha akarnék se tudnék szállítani. M1-nek kellene lennie mert 5 üléssel személyszállításra alkalmas jármű 3,5t alatt. Ilyenkor mi a teendő? Biztosító belekötött hogy ez teherautó. Nektek többieknek hogy van a kötelező?

Köszönöm.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 nov. 05 07:58 #48809

Értem, köszi! A bonus malus besorolás miatt lesz. Mi csak tavaly kezdtük, most lesz csak 1-es. Durva mennyit számít.

Generalit is megkerestem és üzletkötőhöz irányítottak. Eddig még nem kerestek meg. Esetleg direkt kontaktotok nincs egy jó szakemberhez?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 nov. 04 22:25 #48808

A Generali-nál, lehetőség volt olyan megoldásra is, hogy akár az év pár hónapjára kötötték meg a casco-t.
Az ilyen spéci biztosítások megkötéséhez, hozzáértő üzletkötőt kell keresni.
Sajnos sok üzletkötő, nem ismeri a lehetőségeket, ezért inkább elutasítják, vagy nemes egyszerűséggel, nem megfelelő biztosításokat kötnek.
Példának okáért, ha bérbe adod a lakót, és ez nem szerepel a casco szerződésben, akkor baj esetén, simán elutasítják a kifizetést, ráadásul, teljesen jogszerűen.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 nov. 04 20:23 #48807

Szívesen adok infót priviben. Kérdezzél bátran.

Hali,

az enyém egy 2014. évi szerződéssel kezdődő Union-casco biztosítás, C07 bonus/Malus-sal, 10% önrésszel. Nem látok a kötvényen semmi megnevezést a biztosítás fajtájára vonatkozóan.
Ha bármi érdekel még, írd meg priviben.

Szia
DannyL írta:

Szia! Basszus, nekem ennek a duplája a díj Union-nál. Ez elég fura.
20%, 500.000 Ft

Neked milyen van? Lehet privátban is ha esetleg nem szeretnéd itt megosztani. Illetve megértem azt is ha sehogy. :) Csak ezen most kicsit leültem.


Senki nem lehet t

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 nov. 04 19:53 #48806

Szia! Basszus, nekem ennek a duplája a díj Union-nál. Ez elég fura.
20%, 500.000 Ft

Neked milyen van? Lehet privátban is ha esetleg nem szeretnéd itt megosztani. Illetve megértem azt is ha sehogy. :) Csak ezen most kicsit leültem.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.