Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Mindenféle sarcok (biztosítás, stb.)

Több
2017 nov. 04 22:01 #51491

Megteheted, ám ez azt jelenti, hogy te adtad a kezükbe azt az infót, amit a kamera nem lát. Én a forgalmi nélkül, csak a rendszám alapján próbáltam őket kikérdezni. Erre nem akartak, vagy nem tudtak válaszolni.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 04 21:39 #51490

Azt senki sem vitatja, hogy személygépkocsi kategóriába tartozik az a lakóautó, aminek a forgalmijába M1 van bejegyezve.
Van viszont egy jogszabály, ami kimondja, hogy az olyan személygépkocsi, amibe fekvőhely és tűzhely van beépítve, lakóautónak minősül. Ezt vitás esetben szemlével állapítja meg a hatóság.
Ha az autópálya kamerán lakóautónak tűnik egy jármű, de csak D1 matricát vettek rá, akkor kiküldik a büntetést, és ha a tulaj reklamál, berendelik egy szemlére. A szemlén belenéznek a járgányba, és eldöntik hogy lakóautó-e, vagy sem. Gondolom létezik valami jogorvoslat is, ha a tulaj nem ért egyet a döntéssel...

Hogy mennyi az esélye a lebukásnak, azt nehéz lenne megmondani. Ha csak találomra nézegetik a felvételeket, akkor elég kevés. Ha egy képfelismerő szoftver kidobálja a gyanús kocsikat, vagy ha valami másra tudnak szűrni, pl. az üres tömegre, akkor már nagyobb az esély, hogy jön a büntetés...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 04 17:30 #51489

Van nalunk irodaja az autopalyasnoknak. Be fogom vinni a forgalmit es az alapjan megkerem az infot. Ha azt mondja hogy sima szemelyauto kell ra akkor utana megmondom azt is hogx ez egy lakoauto. Kivancsi vagyok mit mond arra. A forgalmi bejegxzesre csak azert agxok kivancsi mert nem tudom elkepzelni hogx az m1 kategoria melle meg odair mast is. Legfeljebb a masik lapon megjegyzesben'

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 04 16:24 #51487

Tudok mutatni, de nem ez az elsődleges. Megkérdezheted az Autópálya díjfizetős céget, ám nekem (meg többeknek) nem tudtak - nem akartak forgalmi nélkül válaszolni arra, hogy melyik kategóriába tartozunk. Nekem ez csak akkor vált bizonyossággá, amikor megkockáztattam egy próbautat. Mert a kamera nem látja a forgalmit, csak a rendszámot.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 04 13:55 #51485

Magyarországon még nem mentem vele autópályán. Az ősszel vettem, eddíg csak Romániában voltam vele, ott fel sem merült, hogy ez nem személyautó volna. Csak a kíváncsiság kedvéért tudna valaki mutatni egy forgalmit, hogy hogyan is néz ki a lakófelépítmény bejegyzés?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 04 09:00 #51484

Mikor váltottál rá utoljára matricát? Ha a szgk. díjjal átmentél a kamerák alatt és nem jött bünti, akkor nem vagy lakó.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 04 08:33 #51483

húú! Hát nekem olyan itt nincsen. Ugyanúgy M1 van csak írva, mint a nejem reneult meganjank. Vagyis jogilag ez én ducatom (6 személyes) a forgalmiba bejegyzett adatok alapján ugyanaz a kategória, mint bármely 5 személyes személygépkocsi. Ebből kifolyólag (szintén jogi értelemben) ugyanaz a kategória is.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 04 08:00 #51482

Nálam az M1 kategória mellett be van írva a lakó felépítmény.
SzFeri írta:

Továbbra sem világos számomra, hogy a lakóautó mitől lakóautó? És itt most arra gondolok, hogy a forgalmi engedélyben hol található azT a bejegyzés, amiből egyértelműen kiderül, hogy ez egy lakóautó, nem pedig egyszerű személygépkocsi? Az, hogy valami lakóautónak néz ki, az nem jelenti azt, hogy az is! (jogi értelemben)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 04 07:22 #51481

Továbbra sem világos számomra, hogy a lakóautó mitől lakóautó? És itt most arra gondolok, hogy a forgalmi engedélyben hol található azT a bejegyzés, amiből egyértelműen kiderül, hogy ez egy lakóautó, nem pedig egyszerű személygépkocsi? Az, hogy valami lakóautónak néz ki, az nem jelenti azt, hogy az is! (jogi értelemben)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 04 00:01 #51480

Szerintem lehet D2-vel is vontatni, csak annál venni kell matricát a futóra is.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 03 20:29 #51479

Van. :( D2-vel nem lehet futót vontatni....
MaNa írta:

Van már valakinek büntetése, tapasztalata azóta?
Köszi MaNa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 03 19:29 #51475

2016 januárban írtam be a másik D1 topicba, hogy kettéválasztották a matrica vásárlásnál a gépjárműveket, és a lakóautókra már a D2-t kell megvenni. Azóta megszületett ez a topic, jogi végzettséggel bíró klubtársunk is megírta ugyanezt, és már nekünk is vannak tapasztalataink.
Mi bármelyik benzinkútnál vagy az interneten vettük meg a matricát azóta, mindenhol úgy értelmeztük, hogy D2-t kell venni.

Van már valakinek büntetése, tapasztalata azóta?

Köszi MaNa


Senki nem lehet t

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 20 12:56 #51328

Sajnos, a rendelet, meg az autópálya üzemeltetők tájékoztatója egyértelmű. A bíró pedig KÉNYTELEN a rendeletek szerint ítéletet hozni. Ebben nem lenne mérlegelési lehetősége.


A legjobb lakóautó az enyém!
Megköszönte: Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 20 11:09 #51326

Nekem mázlim volt, amíg D1-el pályáztam azt megúsztam, pedig egyszer még a rendőrök is levittek az M7-ről a futó miatt, mert körözték a rendszámát...

A szabálysértési törvényben azt írják, ha alapos okod volt azt feltételezni, hogy a cselekményed nem szabálysértés, akkor nem vagy büntethető. Márpedig a Kertinek küldött levélben azt írják, hogy a max. 7 személyes M1 lakóautókra D1 matrica kell, és biztosan van valakinek a bírság törléséről is határozata, amivel lehetne igazolni, te abban a hiszemben vetted a D1 matricát, hogy az kell a lakóautódra.
Viszont volt tavasszal egy jogszabály változás, amit nem vertek nagydobra, de attól még annak nem ismerete nem mentesít a következmények alól.

Meg lehetne próbálni egy kifogást írni, aztán bízni a bíró ítéletében, de ha az időhúzás miatt a bírság összege növekszik, akkor nem érdemes kockáztatni.

Megköszönte: lucien

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 20 00:34 #51321

Én sem pocsékolom, fizetek. De nekem nem szólt a benzinkutas..... sőt, a pálya ügyfélszolgálatán vettem a matricát a lakóra.
woodoopilot írta:

Véleményem szerint a jogalkotó szándéka az volt, hogy a lakóautók D2 kategóriába tartozzanak, függetlenül attól, hány személyt szállíthatnak. A jogszabály megfogalmazásán lehet vitázni, de én biztosan nem pocsékolnám az időmet a bíróságra járkálással.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 19 21:04 #51320

Véleményem szerint a jogalkotó szándéka az volt, hogy a lakóautók D2 kategóriába tartozzanak, függetlenül attól, hány személyt szállíthatnak. A jogszabály megfogalmazásán lehet vitázni, de én biztosan nem pocsékolnám az időmet a bíróságra járkálással.

Megköszönte: lucien

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 19 18:30 #51316

"A maximum 5+2 üléses személygépkocsik változatlan áron válthatnak e-matricát. Az ennél több utas szállítására is alkalmas kisbuszokat, lakóautókat és a haszongépjárműveket a D2 díjkategóriába sorolják át."

Ami szerintem még egy értelmezési vita lehet, hogy mi van, ha 5+2-nél KEVESEBB utast szállíthatok a LAKÓAUTÓMBAN, mert hogy például nálam ez a helyzet. Szerintem nem maga a lakóautóság ténye a kérdés, hanem hogy a jogalkotó mit szándékozott mondani ezzel a mondattal, hiszen sokunk lakóautója NEM "ennél (5+2) több utas szállítására is alkalmas lakóautó"....

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 19 16:48 #51313

lucien írta:

Belinkelnéd a iogszabályt, amit megtaláltál? Ezek szerint a korábbi, Kertinek kiadott és itt a fórumban megtalálható állásfoglalás már nem érvényes.....

A Magyar Közlöny 31. számában van, ami 2017 március 2-án jelent meg.
www.kozlonyok.hu/nkonline/MKPDF/hiteles/MK17031.pdf
A 738. oldaltól olvasható, de bemásolom ide, ne kelljen keresgélni. A (19) bekezdésben van a lényeg, "E  rendelet alkalmazásában lakóautó a  különleges rendeltetésű, M kategóriába sorolt, szálláshelyet magában
foglalóként épített jármű, amelyben megfelelő módon rögzített ülések, rakodóterek, alvásra alkalmas fekvőhelyek,
főtt étel készítésére alkalmas berendezések találhatók.”

Így már hiába van M1 a forgalmiban, ha belenéznek a járműbe, szemrevételezéssel eldöntik, hogy lakóautó, vagy sem...

A nemzeti fejlesztési miniszter 4/2017. (III. 2.) NFM rendelete
a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet, valamint a közúti
járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.)
KöHÉM rendelet módosításáról

A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 48. § (3) bekezdés b) pont 12. alpontjában kapott felhatalmazás alapján,
a 2. alcím tekintetében a  közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 48.  § (3)  bekezdés b)  pont 11.  alpontjában kapott
felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 152/2014. (VI. 6.) Korm. rendelet 109. § 13. pontjában
meghatározott feladatkörömben eljárva
a következőket rendelem el:
1. A közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet módosítása
1. § A közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet 4.  §-a a  következő
(15) bekezdéssel egészül ki:
„(15) Az  egyedileg gyártott, a  2.  § (10)  bekezdésében meghatározott járműsorozatba nem tartozó, új, különleges
ipari vagy szolgáltatási tevékenység gyakorlására szolgáló, áruszállításra nem alkalmas, N2, N3, O3, O4
járműkategóriába tartozó jármű, továbbá az  M1 járműkategóriába tartozó járművek közül a  lakóautó egyedi
behozatala esetében a  (8)  bekezdés rendelkezéseit kell alkalmazni azzal az  eltéréssel, hogy a  (8)  bekezdésben
meghatározott műszaki feltételek tekintetében az  EK jóváhagyási kötelezettségek helyett elfogadható
M A G Y A R K Ö Z L Ö N Y • 2017. évi 31. szám 739
az  MR. 1.  melléklet 5.  pontja szerinti nemzetközileg elfogadott minősítési rendszer előírásainak megfelelő, közúti
közlekedésre való alkalmasságot igazoló minősítés is.”
2. A közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló
6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet módosítása
2. § A közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.)
KöHÉM rendelet (a továbbiakban: MR.) 2. §-a a következő (19) bekezdéssel egészül ki:
„(19) E  rendelet alkalmazásában lakóautó a  különleges rendeltetésű, M kategóriába sorolt, szálláshelyet magában
foglalóként épített jármű, amelyben megfelelő módon rögzített ülések, rakodóterek, alvásra alkalmas fekvőhelyek,
főtt étel készítésére alkalmas berendezések találhatók.”
3. § Az MR. 122. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:
„(3) E  rendelet 2.  § (19)  bekezdése és 1. számú melléklete módosítása tervezetének a  műszaki szabályokkal és
az  információs társadalom szolgáltatásaira vonatkozó szabályokkal kapcsolatos információszolgáltatási eljárás
megállapításáról szóló, 2015. szeptember 9-i (EU) 2015/1535 európai parlamenti és tanácsi irányelv szerinti előzetes
bejelentése megtörtént.”
4. § Az MR. 1. számú melléklete az 1. melléklet szerint módosul.
3. Záró rendelkezések
5. § Ez a rendelet a kihirdetését követő 5. napon lép hatályba.
6. § E rendeletnek a  műszaki szabályokkal és az  információs társadalom szolgáltatásaira vonatkozó szabályokkal
kapcsolatos információszolgáltatási eljárás megállapításáról szóló, 2015. szeptember 9-i (EU) 2015/1535 európai
parlamenti és tanácsi irányelv szerinti előzetes bejelentése megtörtént.
Dr. Seszták Miklós s. k.,
nemzeti fejlesztési miniszter
1. melléklet a 4/2017. (III. 2.) NFM rendelethez
Az MR. 1. számú melléklet 5. pontja a következő 5.1. alponttal egészül ki:
„5.1. Ha az  1. és 2. számú táblázatban „K” vagy „C” jel szerepel, de a  közlekedési hatóság által nyilvántartott
típusvizsgáló szervezetek egyike sem jogosult az  adott előírás tekintetében vizsgálatok lefolytatására, az  adott
alkatrészre vagy tulajdonságra vonatkozó előírás helyett elfogadható az SAE (Society of Automotive Engineers) vagy
a D.O.T. (US. Department of Transportation) minősítési rendszer előírásainak megfelelő, közúti közlekedésre való
alkalmasságot igazoló minősítés is.”

Megköszönte: lucien

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 19 07:06 #51308

Én itt is ezt olvasom: "A maximum 5+2 üléses személygépkocsik változatlan áron válthatnak e-matricát. Az ennél több utas szállítására is alkalmas kisbuszokat, lakóautókat és a haszongépjárműveket a D2 díjkategóriába sorolják át."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 19 05:26 #51307

www.autopalyamatrica.hu/autopalya-matrica-2017
Nem tudom ez elég e?
Mi a világ végén lakunk és azért veszünk éves matricát, mert sokat utazunk és annak az ára még mindig megegyezik a személykocsiéval.


Szeret
Megköszönte: lucien

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.