Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Mindenféle sarcok (biztosítás, stb.)

Több
2017 nov. 07 11:14 #51529

SzFeri írta:

Nem erről van szó. Hanem arról, hogy legyen tiszta a jogi szabályozás. Nem is beszélve arról, hogy pl. Békés megyében a legközelebbi autópálya is 120 Km-re van, így bárhová is mész, max. még egyszer ennyit utazol rajta. De visszatérve a mondatom első felére, bizton állítom, hogy a perdöntő mindig az, ami a hivatalos dokumentumban (jelen esetben a forgalmi engedély) szerepel. Ha a forgalmi engedélyben nem szerepel lakófelépítményre vonatkozó bejegyzés, akkor az jogi értelemben nem is az, lehet benne akármennyi ágy , meg fürdőszoba meg minden. Az már egy magyar sajátosság, hogy az út szélén lesben álló alkalmazott annak látja és ezt fel is használhatja ellened, de hangsúlyozom, jogi értelemben az a megállapítás nem hiteles, és egy esetleges bírói eljárásban is elbukik. Az hogy a forgalmiban nincs bejegyezve olyan adat, ami rád nézve terhelő, az jóhiszeműen szerzett jog, büntetni azért nem lehet. Csak hát a megbírságolt személynek kell majd utánajárni és ekkor jön be a te igazad, hogy talán nem éri meg vacakolni pár ezer Forintért. És ami a legszomorúbb a történetben az, hogy az autópálya üzemeletető is erre játszik.

Üdv Néked!
Már nagyon sokan megírták azt amit én csak ismételgetek:
Teljesen tiszta a jogi szabályozása is a dolognak a márciusban megjelent KÖHÉM rendelet óta, amely kimondja, sőt egyértelműen leírja, hogy a forgalmi engedélyben szereplő adatoktól függetlenül "lakóautónak minősül minden olyan szgk, amelyben alvásra kialakított vagy kialakítható ágy van, továbbá meleg étel készítésére alkalmas főzési alkalmatosság van"!!
Ennyi!! Erre jött néhány tagunktól az az ügyeskedő ötlet, hogy átalakítási engedéllyel kiszereltetjük a konyhát....
:rohog
Sejtem, hogy ezt is csak egyetlen esetben lehetne megcsinálni, akár pert is lehetne nyerni, de utána még jobban megszívnánk... Hoznának egy még durvább rendeletet..
:sir
Ezen én jó magam nem értem mit kell már századszor rugózni!!
Nem jó ezeken a dolgokon itt rugózni, mert a jogalkotók is olvassák ezeket és csak ötleteket adunk nekik egy újabb sarchoz....
Lásd súlykorlátok, 3,5 tonna és társai...


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: Kerti, MaMi, Nyomi, becs, Srychy

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 06 14:16 #51527

Két hete mentünk az m1-m86-n személyautós matricával semmi gond. A rendszer a következőt ellenőrzi a közutasok elmondása szerint a rendszámot veti össze a forgalmiban lévő gépjármű típussal mivel csak ez szerepel a központi nyilvántartásban.
Ha a vett matrica nem passzol a nyilvántartott típussal csak akkor érkezik bünti a jogosulatlan pályahasználatról.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 06 12:45 #51526

Jogilag a helyzet szerintem is egyértelmű lett tavasszal, a KÖHÉM rendelet fogalommeghatározását megváltoztatták, ha ágy és tűzhely van egy járműben, akkor az lakóautó, akkor is, ha nincs erre utaló bejegyzés a forgalmiban. De ha nagyon ugrálunk, lehet valami okostojásnak majd eszébe jut minden lakóautót berendelni egy szemlére, és az új műszaki adatlap alapján majd az okmányiroda kicseréli a forgalmit egy olyanra, amibe beleírják a lakófelépítményt, és azt már az elektronikus járműnyilvántartás is tudni fogja. Amilyen gyenge a lobbi erőnk, jobb ha nem teszünk egy céltáblát a homlokunkra...

Nem vagyok híve az állami újraelosztásnak, dühít is, hogy túladóztatják az országot, és utána visszaosztják mindenféle támogatások formájában az adóbevételeket. Ezzel többnyire csak konzerválják a nem hatékony állapotokat, mint pl. a rezsicsökkentésnél. De én nem érzem igazságtalannak, hogy egy 3 tonna üres tömegű lakóautóra magasabb autópálya díjat kell fizetni, mint egy fele akkora személygépkocsira.

Bár én már Debrecentől mehetnék autópályán, azt tapasztaltam, hogy mindössze kb. 30 percet nyerek vele egy Budapesti úton, a Pest megyei matricához képest. A munkánk miatt nekem mindig húzni kell egy futót, így már 86e Ft lenne a D2+U éves matrica, ehhez képest csak 15e Ft a D2+U Pest megyei matrica. Évente 10-15 alkalommal az a 30 perc nekem nem ér meg 70e Ft-ot...

Megköszönte: NagyPapa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 06 12:06 #51525

Mi szeged mellett lakunk és éves matricát veszünk. Sokáig mi is mellékutakon jártunk (bámészkodtunk) de annyira leromlottak az utaink, hogy szétrázza a felépítményt, valamint lassan a Dunán nincs híd ahol ne kellene matrica, amit ha alkalmanként veszünk (dupla áron), bizony nagyon drága lenne.
A forgalmiról csak annyit, (szerintem) hogy addig örüljünk, míg nincs külön kategóriánk. Ma a forgalmi kell csak a kötelező megkötéséhez. Ha külön kategória lenne, szerintem a súlyadótól kezdve a biztosításig minden megváltozna ismerve a törvényhozást (lakód van, fizess).


Szeret
Megköszönte: istozi, NagyPapa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 06 11:37 #51524

én teherautós vagyok, így közvetlen egyenlőre nem érint a dolog. Úgy gondolom, hogy a márciusban kihozott rendelettel a vita el van döntve. Tetszik nem tetszik. Ahogy nálunk mondják " az erősebb kutya figura ". Aki olyan szerencsés helyen lakik ahol ki tudja használni az autópályát az vegyen évest, és nem éri kár. Én itt Szegeden mivel nem esik zömében útamba az autópálya, illetve szeretek nézelődni így is - úgy is kerülöm a pályát. Ha esszük magunkat rajta csak a vérnyomásunk fog emelkedni, a helyzet változni úgy sem fog. Mondjuk az érdekes lehetne, hogy ha valaki átalakítási engedéllyel kiszereltetné belőle a tűzhelyt ( mint főzési lehetőséget ) akkor lakóautónak minősülne e? És ha megbírságolnák a reklamációt, az ügyintézést ügyvédi irodára bízva annak költségeit az autópálya kezelőre terhelné rá, vagy közvetlen az alkalmazottat szólítaná perbe károkozásért.
hihi.


Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 06 09:35 #51523

istozi írta:

"és nem tudnak mit kezdeni velünk..."
Szerinted megérdemli az állam (kormánytól függetlenül!), hogy önként és lelkesen vállaljuk a többletek befizetését? Annyi pitiáner basztatást kaptam már az elmúlt 50 évben, hogy ahol lehet betartok.
Nem szép, ám jót tesz a lelkemnek.
Persze, hogy nem!!! Ez vitán felül áll! :cheer:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 06 09:05 #51522

"és nem tudnak mit kezdeni velünk..."
Szerinted megérdemli az állam (kormánytól függetlenül!), hogy önként és lelkesen vállaljuk a többletek befizetését? Annyi pitiáner basztatást kaptam már az elmúlt 50 évben, hogy ahol lehet betartok.
Nem szép, ám jót tesz a lelkemnek.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 06 08:55 #51521

A bevezetés első pillanatától teljesen egyértelműen le van írva kire mi vonatkozik. Az, hogy joghézagos a megfogalmazás, és egyből "rácápázik" aki tud a joghézagra már más kérdés.
K. Elemér peu 106 1.1 van gépkocsija dupla díjas, mert haszonjármű....
N. Péter nagycsaládos 32 éves ford transitja 8 személyes szgk., emiatt dupla díjas...
F. Kálmán lakóautója ami papíron csak 6 személyes szgk. de egy vidéki családi ház árát éri, viszont sima díjas mert ÉS ITT A LÉNYEG!!!
-szarul regisztrálták az okmányait,
-nem egyértelmű a megfogalmazás a törvénykezésben
-stb.
Erre próbáltam rámutatni kicsit, hogy a társadalom egzisztenciális krémjét alkotó rétege, aki meg tud magának olyan luxust engedni, hogy hobbyból guruló garzonokat tartson, annál hiányzik leginkább az az önbevallási kedv... Bár tudja, hogy lakóautója van, és jogszabály szerint milyen sávba van sorolva, de azért az évi pár ezresért, (és tegyük a szívünkre a kezünket mindannyian! Egy hétvégén többet el tudunk szórni uszkve feleslegesen) amit a lehetőség kínál, inkább rágja a gumicsontot, és idegeskedik, meg kockáztat, és háborog, ha megdől! :-)
Vitathatatlan tény, hogy szemét, rosszindulatú, külföldi átutazókkal megmagyarázott, de ténylegesen a hazai népességet szopató rendelkezés ez, sajnos nem az első, és nem is az utolsó.
Nem az út szélén álló alkalmazott, nem a monitort figyelő operátor, se nem az ablak túloldalán ülő ügyintéző a hibás emiatt.
És nem az igazunkért harcolunk tulképp, hanem csak kellően élelmesek vagyunk, és nem tudnak mit kezdeni velünk...
Peace! :-)

Megköszönte: Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 06 08:22 #51520

Ez így igaz! De sajnos egyre gyakoribb az, hogy ennek ellenére mégis kiszabja a büntetést, azután majd vagy felveszed a kesztyűt és kiharcolod az igazad, vagy választod az egyszerűbb, ám de drágább utat, hogy befizeted és legközelebb a drágább kategóriára veszel metricát, elkerülve a huzavonát. De az való igaz, hogy a forgalmiba babrálni csak az NKH-nak van joga.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 06 08:05 #51519

"az út szélén lesben álló alkalmazott annak látja és ezt fel is használhatja ellened"
Kétségeim vannak arról, hogy az autópálya üzemeltető - látva az előtte elmenő jármű külső jellegeit - bele tudna avatkozni az Okmányiroda nyilvántartásába. Ez egyszerűen nem így működik. És ha el is indítanak egy eljárást (feljelentést) azon célból, hogy módosítsanak egy bejegyzést, akkor is - úgy gondolom - a Közlekedési hatóságnak van joga vizsgára berendelni a gépjárművet és a vizsgalap alapján fog az Okmányiroda valami adatot módosítani. Szóval ez azt jelenti, hogy egyrészt ez nem egyszerű folyamat, másrészt - közben - téged is értesíteni kell róla, tehát tudsz az eljárásról és van lehetőséged tiltakozni, védekezni.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 06 07:14 #51518

Nem erről van szó. Hanem arról, hogy legyen tiszta a jogi szabályozás. Nem is beszélve arról, hogy pl. Békés megyében a legközelebbi autópálya is 120 Km-re van, így bárhová is mész, max. még egyszer ennyit utazol rajta. De visszatérve a mondatom első felére, bizton állítom, hogy a perdöntő mindig az, ami a hivatalos dokumentumban (jelen esetben a forgalmi engedély) szerepel. Ha a forgalmi engedélyben nem szerepel lakófelépítményre vonatkozó bejegyzés, akkor az jogi értelemben nem is az, lehet benne akármennyi ágy , meg fürdőszoba meg minden. Az már egy magyar sajátosság, hogy az út szélén lesben álló alkalmazott annak látja és ezt fel is használhatja ellened, de hangsúlyozom, jogi értelemben az a megállapítás nem hiteles, és egy esetleges bírói eljárásban is elbukik. Az hogy a forgalmiban nincs bejegyezve olyan adat, ami rád nézve terhelő, az jóhiszeműen szerzett jog, büntetni azért nem lehet. Csak hát a megbírságolt személynek kell majd utánajárni és ekkor jön be a te igazad, hogy talán nem éri meg vacakolni pár ezer Forintért. És ami a legszomorúbb a történetben az, hogy az autópálya üzemeletető is erre játszik.

Megköszönte: MaNa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 05 20:46 #51516

Én amúgy nagyon nagyon nem értelek ezzel a pályamatrica dologgal titeket.
Adott egy szinte 100% ig hobby tevékenységre használt gépjármű, ahol az induló értékhatár 2 guriga, és szinte a csillagos ég a felső határ.... :-)
A D1-D2 éves díj, ráadásul fillérre ugyanaz.
Most őszintén tegye mindenki a szívére a kezét aki használja is a járművet! Nem fér bele a költségvetésbe évi 43 ezer Ft??? vagy alkalmanként pár ezres többletköltség??? :-)
Nyilván értelmetlen sarc, de ez van.

Megköszönte: NagyPapa, Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 05 17:55 #51508

Szia Woodoo! Köszönöm az ajánlatot az ajtóra, de egyelőre nem kell. Még az ajtókból is csak aza egyik került felhasználásra. Olvasva okfejtésedet, kijött belőled a villamos mérnök. :-) , de ennél egyszerűbben oldják ezt meg a magyarok. Ahogy EvaMama írta. Egy ember ül az autóban és szívatja a népet. A lakóautós fizet, a Szerbek, Románok, Törökök meg még mittudomén kik elhúznak matrica nélkül.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 05 17:50 #51507

Húú. Erre nem is gondoltam. És tényleg ott vannak az út szélén a kamerás autóval. Szóval itt van a gyenge pontja a dolognak. Mindíg irigyeltem azokat, aki ott ülve várják ki a nyugdíjas éveket.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 05 15:40 #51503

Ez pontosan így van, mi már voltunk ilyen kihajtóban ellenőrzésen, és el is mondták, hogy örüljünk, hogy D2-t vettünk.
EvaMama írta:

woodoopilot írta:
Szia Feri!
Van még egy hátsó ajtóm, az nem kell esetleg? Apám egyszer már ki akarta dobni, nem tudta, hogy azt az edzett üveget már nem lehet sehol se beszerezni.

Tavasszal néhány alkalommal én is D1 matricát vettem, utánfutót is húztam, de nem kaptam büntetést. Aztán amikor nyár elején éves matricát akartam venni, mondta a kutas, hogy változott a jogszabály, D2-kell. Nem hittem neki, de igaza volt, valóban kijött egy rendelet, amiben a lakóautó fogalommeghatározását megváltoztatták. Nem az a lényeg, milyen kód van a forgalmiban, hanem az, hogy mi van a bódéban. Ezt persze nem látja a kamera, az csak a járműnyilvántartásban szereplő adatokból tud dolgozni.
Azt én sem gondolnám, hogy valakire rásózták volna a lakóautók vadászatát a központban, ahova a kamerák képei befutnak, de egy képelemző szoftver simán kiszűrheti a lakóautókat. Nem lehet tudni, mikor jut eszébe valakinek. Nem akarok tippeket adni, de már a járműnyilvántartás adataiból is ki lehet szűrni a lakóautókat, elég csak összevetni a hasznos terhelhetőséget a menetkész tömeggel. Ehhez elég egy néhány soros program. Sőt, még számolni sem kell, szerintem a 2 tonna feletti menetkész tömegű személygépkocsik 99%-a lakóautó. Kockázat nincs, ha tévednek a tulaj reklamál, aztán elviszi szemlére a járgányt. Akinek meg van ágy és tűzhely a csigájában, az kénytelen fizetni, vagy kiszedi valamelyiket a szemlére...

Én sosem szerettem bliccelni, ezért inkább D2 matricát vettem, plusz egy U-t az utánfutóra. Egyébként az éves matrica ára ugyan annyi a D1-re és a D2-re is.

Ennél sokkal egyszerübben működik a rendszer! Az autópálya kihajtóknál parkoló kamerás autókban ülő kispajtásoknak a feladata többek között az, hogy egyrészt szűrjék a matrica nélküli járműveket, egyúttal jelezzék a "lakóautó jellegű" járgányokat! Ha ilyenbe belefutottál, akkor már jön is bünti!


Senki nem lehet t

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 05 12:46 #51501

woodoopilot írta:

Szia Feri!
Van még egy hátsó ajtóm, az nem kell esetleg? Apám egyszer már ki akarta dobni, nem tudta, hogy azt az edzett üveget már nem lehet sehol se beszerezni.

Tavasszal néhány alkalommal én is D1 matricát vettem, utánfutót is húztam, de nem kaptam büntetést. Aztán amikor nyár elején éves matricát akartam venni, mondta a kutas, hogy változott a jogszabály, D2-kell. Nem hittem neki, de igaza volt, valóban kijött egy rendelet, amiben a lakóautó fogalommeghatározását megváltoztatták. Nem az a lényeg, milyen kód van a forgalmiban, hanem az, hogy mi van a bódéban. Ezt persze nem látja a kamera, az csak a járműnyilvántartásban szereplő adatokból tud dolgozni.
Azt én sem gondolnám, hogy valakire rásózták volna a lakóautók vadászatát a központban, ahova a kamerák képei befutnak, de egy képelemző szoftver simán kiszűrheti a lakóautókat. Nem lehet tudni, mikor jut eszébe valakinek. Nem akarok tippeket adni, de már a járműnyilvántartás adataiból is ki lehet szűrni a lakóautókat, elég csak összevetni a hasznos terhelhetőséget a menetkész tömeggel. Ehhez elég egy néhány soros program. Sőt, még számolni sem kell, szerintem a 2 tonna feletti menetkész tömegű személygépkocsik 99%-a lakóautó. Kockázat nincs, ha tévednek a tulaj reklamál, aztán elviszi szemlére a járgányt. Akinek meg van ágy és tűzhely a csigájában, az kénytelen fizetni, vagy kiszedi valamelyiket a szemlére...

Én sosem szerettem bliccelni, ezért inkább D2 matricát vettem, plusz egy U-t az utánfutóra. Egyébként az éves matrica ára ugyan annyi a D1-re és a D2-re is.

Ennél sokkal egyszerübben működik a rendszer! Az autópálya kihajtóknál parkoló kamerás autókban ülő kispajtásoknak a feladata többek között az, hogy egyrészt szűrjék a matrica nélküli járműveket, egyúttal jelezzék a "lakóautó jellegű" járgányokat! Ha ilyenbe belefutottál, akkor már jön is bünti!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 05 09:42 #51497

Szia Feri!
Van még egy hátsó ajtóm, az nem kell esetleg? Apám egyszer már ki akarta dobni, nem tudta, hogy azt az edzett üveget már nem lehet sehol se beszerezni.

Tavasszal néhány alkalommal én is D1 matricát vettem, utánfutót is húztam, de nem kaptam büntetést. Aztán amikor nyár elején éves matricát akartam venni, mondta a kutas, hogy változott a jogszabály, D2-kell. Nem hittem neki, de igaza volt, valóban kijött egy rendelet, amiben a lakóautó fogalommeghatározását megváltoztatták. Nem az a lényeg, milyen kód van a forgalmiban, hanem az, hogy mi van a bódéban. Ezt persze nem látja a kamera, az csak a járműnyilvántartásban szereplő adatokból tud dolgozni.
Azt én sem gondolnám, hogy valakire rásózták volna a lakóautók vadászatát a központban, ahova a kamerák képei befutnak, de egy képelemző szoftver simán kiszűrheti a lakóautókat. Nem lehet tudni, mikor jut eszébe valakinek. Nem akarok tippeket adni, de már a járműnyilvántartás adataiból is ki lehet szűrni a lakóautókat, elég csak összevetni a hasznos terhelhetőséget a menetkész tömeggel. Ehhez elég egy néhány soros program. Sőt, még számolni sem kell, szerintem a 2 tonna feletti menetkész tömegű személygépkocsik 99%-a lakóautó. Kockázat nincs, ha tévednek a tulaj reklamál, aztán elviszi szemlére a járgányt. Akinek meg van ágy és tűzhely a csigájában, az kénytelen fizetni, vagy kiszedi valamelyiket a szemlére...

Én sosem szerettem bliccelni, ezért inkább D2 matricát vettem, plusz egy U-t az utánfutóra. Egyébként az éves matrica ára ugyan annyi a D1-re és a D2-re is.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 05 09:05 #51496

Igen, ez pontosan így történik. Azért, hogy ne 2 útért kapjak büntit (oda - vissza), amikor leértem az úticélomhoz, felhívtam az ügyfélszolgálatot és megkérdeztem - rendszám alapján - hogy van-e érvényes matricám. Elsőre hülyének néztek, hogy miért nem tudom, de mondtam, hogy nem én vettem (mindegy a magyarázat, csak az ügyeletes megnyugodott). És akkor már pontosan tudott válaszolni arra, hogy a megvásárolt matrica érvényes-e (addigra átmentem legalább 1 kamera alatt, és az a kamera lekérdezte a központi nyilvántartást. Ettől kezdve az ügyeletes is tudott válaszolni (előtte hiába irkáltam kérdéseket).


A legjobb lakóautó az enyém!
Megköszönte: SzFeri

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 05 07:45 #51495

Igen, ez nekem is eszembe jutott. Ill. ha csak a forgalmit odaadom, és csak annyit mondok, hogy erre kérek egy tíznaposat. Erre ő kiböki az összeget, és már látom is hogy hányadán állunk.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 05 07:42 #51494

Szia Woodoo! Örülök hogy itt is találkozunk. Mopedautóval kapcsolatosan már egyszer találkoztunk is, azóta is hálásak vagyunk neked az ajtókért Emlékszel? (Békéscsaba) :-) :-) Visszatérve a lakóautóra, én szinte kizártnak tartom, hogy bárki is a kamera előtt üljön és figyelje az autókat az autópályán. Kb. közel száz ilyen kamera van, és mind egy központba fut be. A számítógép figyeli, hogy milyen kategóriába tartozik, és ahhoz mérte mennyit fizetett az adott rendszámhoz tartozó autó. Ha valami nem stimmel. akkor jelez a gép a diszpécsernek, aki megnézi a képet és intézkedik. Mivel a forgalmi alapján az én autóm egyenértékű egy családi személygépkocsival, a gép a rendszám alapján annak megfelelő díjat is vár el. Egyébként mennyi a pótdíj? És azt milyen idő intervallumra kell fizetni? Gondolom itt arra, hogy veszek egy tíznaposat, elmegyek a Balatonra, és ugyanazzal a matricával egy hét múlva megyek is haza. Kvázi elmegyek egy hát alatt legalább 8-10 kamera alatt. És ha szabálytalan vagyok, akkor ennyiszer is jelez majd a számítógép a diszpécsernek.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.