Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Mindenféle sarcok (biztosítás, stb.)

Több
2018 nov. 14 15:52 #53788

Jelen állás szerint a benzin és a gázolaj hivatalos átlagára között 49 Ft van!
Gyönyörű....
Lassan viccnek is abszurd a helyzet, de ez jelenleg komoly tény!
Át vagyunk b.szva egy kicsit, úgy mindannyian....

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 18 05:52 #53692

woodoopilot írta:


Ez elég régi cikk.
az ÁFA 27%
és van egy külön dízel adó is ami kb 10 Ft.
De engem is érdekelne, hogy mégis mit keres az állam az autósokon.
Főleg olyankor jut eszembe amikor a múlt századi utakon rázza szét a lelkem és a csigám a kátyúk és a minősíthetetlen út.

Megköszönte: nemo25, Laccci

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 17 16:36 #53687
Megköszönte: NagyPapa, Laccci

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 15 21:59 #53681

Döme írta:

Valaki vezesse már le nekem érthetően, hogy nálunk (lehet egyedüliként a világon) miért kerül 30 Ft-al többe az olcsóbban előállítható üzemanyag???
Valahogy nem tudom rosszindulat mentesen értelmezni. Segítsetek már tisztán látni, biztos én gondolok valamit rosszul.
(a környező országokban mindenhol 12-17 centtel olcsóbb a gázolaj a benzinnél)
...tényleg nem értem...

Egyszerű kémia......
Adott egység kőolajból adott mennyiségű benzin, gázolaj, kerozin, és egyéb cucc keletkezik a finomítás során. Mindegyiknek van egy bizonyos bekerülési hányada. Mivel a dízelek többségben vannak nálunk, ezért intenzívebben fogy a gázolaj, mint a benya. Ezt próbálják ellensúlyozni az árak mozgatásával.
Igen, igazad van, a benzin előállítása kicsit drágább, de ez jelen esetben kevésbé súlypontos tényező. Amire nagyobb a kereslet, az ugye drágább a piacon, de ez már piacgazdasági tétel. Az megint más kérdés, hogy ez tetszik nekünk, vagy sem, de ez meg senkit sem érdekel ott, ahol a profit a lényeg.......
Kérdem én, hogy mikor az az 50 dolláros hordónkénti ár alá csökkent a kőolaj ára, akkor ugyebár meg tudták emelni a jövedéki adót 13 forinttal, nehogy kár érje a költségvetést. Most, hogy 80 felett mozog, miért nem csökkentik ugyan ennyivel???? Most bezzeg nem sír a szájuk, hogy szegény emberek, mennyit kell fizetniük a kutaknál.....


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Laccci

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 15 16:58 #53680

Valóban nem érted? :)
Mo. így szeretlek.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 14 17:57 #53675

Valaki vezesse már le nekem érthetően, hogy nálunk (lehet egyedüliként a világon) miért kerül 30 Ft-al többe az olcsóbban előállítható üzemanyag???
Valahogy nem tudom rosszindulat mentesen értelmezni. Segítsetek már tisztán látni, biztos én gondolok valamit rosszul.
(a környező országokban mindenhol 12-17 centtel olcsóbb a gázolaj a benzinnél)
...tényleg nem értem...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 23 18:16 #53498

Úgy oldottam meg a kérdést, hogy írtunk kézzel egy elállási nyilatkozatot, amit a kötés után 15 napig el kell fogadniuk, ha online a kötés. (a biztosító saját honlapján szoktam ezeket megkötni miután a Netrisken kiválasztom a legkedvezőbb ajánlatot adó céget) Majd másnap már b.sztattam is őket, hogy ugyan töröljék mááá az X. kötvényt, mert marhára kötném az újabbat. Ilyenkor arra is oda kell figyelni,hogy ne maradjon ki fedezet nélküli nap, mert arra is díjat szabnak ki!
Közben a törlésre váró bizti igazoló cetlijével meg elballagtam az ocsmányirodába, és kicseréltettem a forgalmit, meg megváltoztattam az üzembentartót.
Amúgy azt gondolom ez nem a biztosítók hibája, a törvénykezés szar úgy ahogy van!!! Ők csak egy esetleges "bokamegütés" miatt járnak el a paragrafusok szerint.
A kiskapu itt van, lehet alkalmazni.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 23 11:08 #53495

Nekem csak a személyes biztosítói kapcsolatom hozott megoldást, mert a rendszer ( a biztosító társaságok rendszere ) megőrült a gondolattól. Az alkuszom kézzel írt papírokat küldött el többszöri nagyfőnőki levelezés után. Még a zöldkártyát is kézzel töltötték ki, és faxolták át a központból. Amibe azonban mindannyian megegyeztünk, hogy ha a jármű besorolása változik új szerződés jön létre, és a korábbi a teherautóra vonatkozó szerződés MINDEN szempontból semmis. Lehet, hogy mivel a biztosítások nyilvántartása rendszám alapján történik rendszámot is kéne váltani. Akkor a rendszer tudna működni. Egyébként rúgd ki Döme az ilyen biztosítót, és keress olyat aki ki is akar szolgálni.


Nyomi
Megköszönte: Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 18 22:03 #53471

Döme írta:

Azért én csak kitapostam az igazam... :-)

Nincs borzasztóbb annál, mikor a tudatlan csinovnyik, a problémát keresi, és nem a megoldást.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Döme, apóka

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 17 23:32 #53467

Azért én csak kitapostam az igazam... :-)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 15 08:46 #53457

Én is keresztülvergődtem ezen.
Nálam minden autó az allianznál van.
egyszerű oknál fogva, mert van irodájuk és személyesen lehet intézni mindent.
Szóval az átminősítés után ők sem tudtak mit kezdeni. A teherautó biztosításom tovább él és amikor évforduló lesz akkor kötünk újat. Bejegyezték a rendszerbe a változást és ennyi.
Egyébként kiszámoltuk, hogy anyagilag így jobban járok. Most éves díjfizetéssel kb 40 ezer a kötelezőm, de személyautónál a bónusz elvesztése miatt pár ezerrel több lenne.
Nem mintha nem bíznék bennük, de kértem erről egy igazolást, miszerint bejegyezték a változást.

Megköszönte: Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 15 08:18 #53455

Ezt a játékot, mármint, hogy átminősítettem egy tgk-t személykocsivá, én is végigjátszottam. Mondtam, hogy a teherautó megszünt, az a biztosítás semmis, keletkezett - ugyanazzal a rendszámmal - egy új szgk. Ezzel egyszerűen nem tudtak mit kezdeni (nem vette be a számítógépük).
Szóval a végén a teherautós biztosító elengedett (lezárták azt a biztosítást, időarányos díjfizetéssel, igazolást kiadták) és egy másik biztosítónál lett megkötve az új kötelező, már személyautóra.


A legjobb lakóautó az enyém!
Megköszönte: Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 14 23:19 #53453

Tanulságos történetet mesélek most el, szemléltetve, hogy mennyire gyökér a Mo.-i törvénykezés...
Ma vizsgáztattam át a lakónkat.
Tegnap az egyik biztosítónál kötöttem új bónusszal megspékelt szgk. biztosítást a feleségem nevére. (eddig mint tgk. én voltam az üzembentartó) direkt késleltetve kötöttem, hogy csak mától éljen, mivel naivan azt gondoltam, egy nap alatt lepörgetek mindent.... Még tegnap jött a biztosítótól egy mail, hogy hohó, nem egyezik a KEKKH val az általam megadott adathalmaz, ezért ők korrigálták a számokat. Az alapból kiszámolt évi 34 ezer helyett, 60 ezer lett. (persze egyből tudtam, hogy azért, mert a nyilvántartásban még tgk.)
Amúgy a 60 ezer is érdekes összeg, mert ha bután egy online alkuszon keresztül kötnék, 120 körüli lenne az összeg,-de ez majd később lesz fontos.
Szóval elkezdek csetelni egy ügyfelessel, mert felhívni azt lehetetlen őket.
Vázolom neki a szitut, hogy ez ma lett szgk. de a vámhivatal elzavart, az okmányosok meg nem állnak velem így szóba, de adatlapot tudok mutatni. Erre ő kifejti, hogy a törvények szerint évente egyszer tudok módosítani, és a szerz. kezdetétől érvényes kategóriára ad csak lehetőséget. Erre én mondtam neki, hogy a törvénykezés szerint csak személyre szóló érvényes biztosítással fogadnak az okmányirodákban, akkor ezt most akkor hogy is lépjem meg? Mert hát pont azért kötöttem már eleve ilyen kat. biztit. , mert ilyen fog kelleni. Itt megakadtunk, nem volt hajlandó felfogni, hogy ez egy 21-es csapdája törvénykezés.
Végül abban maradtunk, hogy írni kell kézzel egy elállási kérelmet, amit írjak alá, szkenneljek be, és küldjem be!!! 2018-ban... (amúgy a módosító levelükben fel van tűtetve, hogy 15 napig kifogással élhetek, ha nem élek, automatice elfogadom az új összeget) Mondjuk azt ajánlom nekik, hogy fogadják be, és töröljék, és nem kell bemennem majd asztalt borogatni (valamikor csak az segít sajnos) :-)
Az megint érdekes szitu lesz, hogy töröltetek egy szerződést, aztán kötök egy újat ugyanott... na mindegy.
A csattanó ,meg az az egészben, hogy küldi a számla részletezőt, ahol is a szgk. kat. bónuszomat, simán átveszi a tgk. biztosításba ](*,) :woohoo: :woohoo: :woohoo: :woohoo: Holott ilyet csak kategórián belül lehet átvinni.
Nyilván megugrom ezt a történetet, csupán azért írtam le, hogyha valaki hasonló dolgok előtt áll, ne szívjon ezekkel feleslegesen.
A regadó begyónása körüli dolgokat inkább el sem mesélem.... Akár a komcsi időkben, ha nincs csókod elvesztél.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 27 23:47 #53291

Leginkább sehol, 23 éves.... Ha mégis vállalná valaki, akkor se rentábilis, mert ilyen kornál, már jóindulattal is közel 80-100% avulást számolnának. (Tehát egy 100 ezres alkatrészért adnának 20 ezret kár esetén) stb.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 27 17:04 #53288

Sziasztok!
Nem tudja valaki hol lehet 1995 évjáratú lakóautóra casco biztositást kötni?Elöre is köszönöm!!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 14 07:00 #53245

Sziasztok!
www.autopalyamatrica.info/home
Tehát a hír igaz.
Szép napot, jó utat!


2G gabi,gábor és Dorottya
Megköszönte: NagyPapa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 14 05:24 #53244

Döme írta:

Belefutottam egy dokumentumba, miszerint a Szlovén autópályákon a lakóautók normál díjfizetésbe tartoznak!
3x olvastam végig, a pdf. Mellékletet is!
:-)

Melléklet:

Fájlnév: Seznamizme...a_HU.pdf
Fájlméret:288 KB

Döme!
Erre azért ne vegyél be mérget...
Ez a dokumentum arról ír, hogy majd lesz 2013 -tól egy új rendelet...

Azóta sok víz lefolyt az Isonzón is....
:meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 13 14:42 #53239

Belefutottam egy dokumentumba, miszerint a Szlovén autópályákon a lakóautók normál díjfizetésbe tartoznak!
3x olvastam végig, a pdf. Mellékletet is!
:-)

Melléklet:

Fájlnév: Seznamizme...a_HU.pdf
Fájlméret:288 KB

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 10 07:08 #53225

Szervusztok! Kedves dzszoli! Mikor kaptad ezt a levelet a autópályakezelőtől? Mostanában, vagy korább években? Üdv:Sz Feri

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 05 10:57 #53197

Laccci írta:

reset67 írta:
nálam sincs semmi hasonló bejegyzés így akkor egyenlőre marad a D1 aztán ha évest veszek jövöre akkor meg úgyis mindegy. köszönöm

dzszoli írta:
Ha gépjárműve lakóautóként vagy egyéb erre a célra alkalmas járműként van bejegyezve a forgalmi engedély 2. oldalán a hatósági bejegyzéseknél,akkor már a D2-es kategóriájú e-matrica típust kell vásárolnia, de ez nem derült ki a becsatolt forgalmi engedély részletből.

Ez fenomenális...hogy találták ezt ki?
Az enyémbe beleírták, hogy az xxxxxxx számú engedély alapján lakó gépjárművé alakítva.
De gondolom a gyári csigáknál nincs semmi bejegyzés.
Na mindegy, örülök, hogy legalább a többségnek elég a D1, én meg úgy sem járok itthon pályán...
Csak az elvet nem értem...

Az elv rém egyszerű.......Éppen attól függ, hogy ki intézi az új forgalmit.
Nekem sem írtak be semmi felesleges megjegyzést a forgalmiba, de nem is értette az ügyintéző, hogy éppen mit és miért is csinál. Nem is sikerült neki első nekifutásra jól venni az akadályt, de a második forgalmi kiállítása után, azért összejött a dolog, mikor már elmagyaráztuk neki, mit kéne tennie. Az M1-N1 változás, +átminősítés, nagyon megkavarta. :)


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.