Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Mindenféle sarcok (biztosítás, stb.)

Több
2018 aug. 14 07:00 #53245

Sziasztok!
www.autopalyamatrica.info/home
Tehát a hír igaz.
Szép napot, jó utat!


2G gabi,gábor és Dorottya
Megköszönte: NagyPapa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 14 05:24 #53244

Döme írta:

Belefutottam egy dokumentumba, miszerint a Szlovén autópályákon a lakóautók normál díjfizetésbe tartoznak!
3x olvastam végig, a pdf. Mellékletet is!
:-)

Melléklet:

Fájlnév: Seznamizme...a_HU.pdf
Fájlméret:288 KB

Döme!
Erre azért ne vegyél be mérget...
Ez a dokumentum arról ír, hogy majd lesz 2013 -tól egy új rendelet...

Azóta sok víz lefolyt az Isonzón is....
:meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 13 14:42 #53239

Belefutottam egy dokumentumba, miszerint a Szlovén autópályákon a lakóautók normál díjfizetésbe tartoznak!
3x olvastam végig, a pdf. Mellékletet is!
:-)

Melléklet:

Fájlnév: Seznamizme...a_HU.pdf
Fájlméret:288 KB

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 10 07:08 #53225

Szervusztok! Kedves dzszoli! Mikor kaptad ezt a levelet a autópályakezelőtől? Mostanában, vagy korább években? Üdv:Sz Feri

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 05 10:57 #53197

Laccci írta:

reset67 írta:
nálam sincs semmi hasonló bejegyzés így akkor egyenlőre marad a D1 aztán ha évest veszek jövöre akkor meg úgyis mindegy. köszönöm

dzszoli írta:
Ha gépjárműve lakóautóként vagy egyéb erre a célra alkalmas járműként van bejegyezve a forgalmi engedély 2. oldalán a hatósági bejegyzéseknél,akkor már a D2-es kategóriájú e-matrica típust kell vásárolnia, de ez nem derült ki a becsatolt forgalmi engedély részletből.

Ez fenomenális...hogy találták ezt ki?
Az enyémbe beleírták, hogy az xxxxxxx számú engedély alapján lakó gépjárművé alakítva.
De gondolom a gyári csigáknál nincs semmi bejegyzés.
Na mindegy, örülök, hogy legalább a többségnek elég a D1, én meg úgy sem járok itthon pályán...
Csak az elvet nem értem...

Az elv rém egyszerű.......Éppen attól függ, hogy ki intézi az új forgalmit.
Nekem sem írtak be semmi felesleges megjegyzést a forgalmiba, de nem is értette az ügyintéző, hogy éppen mit és miért is csinál. Nem is sikerült neki első nekifutásra jól venni az akadályt, de a második forgalmi kiállítása után, azért összejött a dolog, mikor már elmagyaráztuk neki, mit kéne tennie. Az M1-N1 változás, +átminősítés, nagyon megkavarta. :)


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 04 21:32 #53194

Sziasztok! Nekem is D1 matricám van, és még nem volt problémám. Szép nyarat és balesetmentes utakat kívánok mindenkinek.Dedi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 04 08:38 #53186

reset67 írta:

nálam sincs semmi hasonló bejegyzés így akkor egyenlőre marad a D1 aztán ha évest veszek jövöre akkor meg úgyis mindegy. köszönöm

dzszoli írta:
Ha gépjárműve lakóautóként vagy egyéb erre a célra alkalmas járműként van bejegyezve a forgalmi engedély 2. oldalán a hatósági bejegyzéseknél,akkor már a D2-es kategóriájú e-matrica típust kell vásárolnia, de ez nem derült ki a becsatolt forgalmi engedély részletből.

Ez fenomenális...hogy találták ezt ki?
Az enyémbe beleírták, hogy az xxxxxxx számú engedély alapján lakó gépjárművé alakítva.
De gondolom a gyári csigáknál nincs semmi bejegyzés.
Na mindegy, örülök, hogy legalább a többségnek elég a D1, én meg úgy sem járok itthon pályán...
Csak az elvet nem értem...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 03 20:43 #53178

nálam sincs semmi hasonló bejegyzés így akkor egyenlőre marad a D1 aztán ha évest veszek jövöre akkor meg úgyis mindegy. köszönöm

dzszoli írta:

Ha gépjárműve lakóautóként vagy egyéb erre a célra alkalmas járműként van bejegyezve a forgalmi engedély 2. oldalán a hatósági bejegyzéseknél,akkor már a D2-es kategóriájú e-matrica típust kell vásárolnia, de ez nem derült ki a becsatolt forgalmi engedély részletből.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 03 15:59 #53177

Sziasztok.
Én irtam egy levelet az autópálya kezelőnek és ez a válasz érkezett.

Előadó: Ódor Tamás

Társaságunkhoz intézett megkeresését köszönettel fogadtuk, arra az alábbi választ nyújtjuk:

Ha egy jármű külső jegyei alapján alkalmasnak is tűnik a szabadidős felhasználásra, de a forgalmi engedélye alapján, M1 kategóriába sorolt 3,5 t alatti személygépjármű, a szállítható személyek száma nem haladja meg a 7 személyt az engedély alapján és a forgalmiban semmilyen egyéb különleges a lakóautós célt erősítő hatósági bejegyzés nem szerepel, akkor ebben az esetben a jármű a forgalmi engedélye alapján személygépkocsinak minősül és így D1 kategóriába sorolandó.

Ha gépjárműve lakóautóként vagy egyéb erre a célra alkalmas járműként van bejegyezve a forgalmi engedély 2. oldalán a hatósági bejegyzéseknél,akkor már a D2-es kategóriájú e-matrica típust kell vásárolnia, de ez nem derült ki a becsatolt forgalmi engedély részletből.

Mivel nekem a forgalmiba nem szerepel hogy lakóautó, ezért én d1 matricával járok kb 3 éve. Eddig nem volt ebből gond.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 03 13:01 #53176

Sziasztok! Új lakóautó tulajdonosként nem tudom eldönteni hogy akkor jó pályamatricát vettünk vagy sem az itt olvasottak alapján D2 kellene de a matricás oldalon egy 6 személyes 3.5 tonna alatti M1 az D1.

Mi azt igaszság 2018-ban?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 júl. 26 12:06 #53128

CASCO ÚJRATÖLTVE

Az 1991-es lakóautómra szeretnék cascót kötni, ahogy itt olvasgattam, nem teljesen reménytelen az ügy (pl. néhány hónapra is kötnek, bizonyos dolgok a szerződésből való kivétele esetén könnyebb stb.). Kötött e valaki hasonló feltételekkel öregebb autóra mostanában, illetve van-e hozzáértő ügynök e, akit ajánlanátok olyan biztosítónál, amely nyitott erre. Köszönöm. :)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 07 11:14 #51529

SzFeri írta:

Nem erről van szó. Hanem arról, hogy legyen tiszta a jogi szabályozás. Nem is beszélve arról, hogy pl. Békés megyében a legközelebbi autópálya is 120 Km-re van, így bárhová is mész, max. még egyszer ennyit utazol rajta. De visszatérve a mondatom első felére, bizton állítom, hogy a perdöntő mindig az, ami a hivatalos dokumentumban (jelen esetben a forgalmi engedély) szerepel. Ha a forgalmi engedélyben nem szerepel lakófelépítményre vonatkozó bejegyzés, akkor az jogi értelemben nem is az, lehet benne akármennyi ágy , meg fürdőszoba meg minden. Az már egy magyar sajátosság, hogy az út szélén lesben álló alkalmazott annak látja és ezt fel is használhatja ellened, de hangsúlyozom, jogi értelemben az a megállapítás nem hiteles, és egy esetleges bírói eljárásban is elbukik. Az hogy a forgalmiban nincs bejegyezve olyan adat, ami rád nézve terhelő, az jóhiszeműen szerzett jog, büntetni azért nem lehet. Csak hát a megbírságolt személynek kell majd utánajárni és ekkor jön be a te igazad, hogy talán nem éri meg vacakolni pár ezer Forintért. És ami a legszomorúbb a történetben az, hogy az autópálya üzemeletető is erre játszik.

Üdv Néked!
Már nagyon sokan megírták azt amit én csak ismételgetek:
Teljesen tiszta a jogi szabályozása is a dolognak a márciusban megjelent KÖHÉM rendelet óta, amely kimondja, sőt egyértelműen leírja, hogy a forgalmi engedélyben szereplő adatoktól függetlenül "lakóautónak minősül minden olyan szgk, amelyben alvásra kialakított vagy kialakítható ágy van, továbbá meleg étel készítésére alkalmas főzési alkalmatosság van"!!
Ennyi!! Erre jött néhány tagunktól az az ügyeskedő ötlet, hogy átalakítási engedéllyel kiszereltetjük a konyhát....
:rohog
Sejtem, hogy ezt is csak egyetlen esetben lehetne megcsinálni, akár pert is lehetne nyerni, de utána még jobban megszívnánk... Hoznának egy még durvább rendeletet..
:sir
Ezen én jó magam nem értem mit kell már századszor rugózni!!
Nem jó ezeken a dolgokon itt rugózni, mert a jogalkotók is olvassák ezeket és csak ötleteket adunk nekik egy újabb sarchoz....
Lásd súlykorlátok, 3,5 tonna és társai...


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: Kerti, MaMi, Nyomi, becs, Srychy

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 06 14:16 #51527

Két hete mentünk az m1-m86-n személyautós matricával semmi gond. A rendszer a következőt ellenőrzi a közutasok elmondása szerint a rendszámot veti össze a forgalmiban lévő gépjármű típussal mivel csak ez szerepel a központi nyilvántartásban.
Ha a vett matrica nem passzol a nyilvántartott típussal csak akkor érkezik bünti a jogosulatlan pályahasználatról.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 06 12:45 #51526

Jogilag a helyzet szerintem is egyértelmű lett tavasszal, a KÖHÉM rendelet fogalommeghatározását megváltoztatták, ha ágy és tűzhely van egy járműben, akkor az lakóautó, akkor is, ha nincs erre utaló bejegyzés a forgalmiban. De ha nagyon ugrálunk, lehet valami okostojásnak majd eszébe jut minden lakóautót berendelni egy szemlére, és az új műszaki adatlap alapján majd az okmányiroda kicseréli a forgalmit egy olyanra, amibe beleírják a lakófelépítményt, és azt már az elektronikus járműnyilvántartás is tudni fogja. Amilyen gyenge a lobbi erőnk, jobb ha nem teszünk egy céltáblát a homlokunkra...

Nem vagyok híve az állami újraelosztásnak, dühít is, hogy túladóztatják az országot, és utána visszaosztják mindenféle támogatások formájában az adóbevételeket. Ezzel többnyire csak konzerválják a nem hatékony állapotokat, mint pl. a rezsicsökkentésnél. De én nem érzem igazságtalannak, hogy egy 3 tonna üres tömegű lakóautóra magasabb autópálya díjat kell fizetni, mint egy fele akkora személygépkocsira.

Bár én már Debrecentől mehetnék autópályán, azt tapasztaltam, hogy mindössze kb. 30 percet nyerek vele egy Budapesti úton, a Pest megyei matricához képest. A munkánk miatt nekem mindig húzni kell egy futót, így már 86e Ft lenne a D2+U éves matrica, ehhez képest csak 15e Ft a D2+U Pest megyei matrica. Évente 10-15 alkalommal az a 30 perc nekem nem ér meg 70e Ft-ot...

Megköszönte: NagyPapa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 06 12:06 #51525

Mi szeged mellett lakunk és éves matricát veszünk. Sokáig mi is mellékutakon jártunk (bámészkodtunk) de annyira leromlottak az utaink, hogy szétrázza a felépítményt, valamint lassan a Dunán nincs híd ahol ne kellene matrica, amit ha alkalmanként veszünk (dupla áron), bizony nagyon drága lenne.
A forgalmiról csak annyit, (szerintem) hogy addig örüljünk, míg nincs külön kategóriánk. Ma a forgalmi kell csak a kötelező megkötéséhez. Ha külön kategória lenne, szerintem a súlyadótól kezdve a biztosításig minden megváltozna ismerve a törvényhozást (lakód van, fizess).


Szeret
Megköszönte: istozi, NagyPapa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 06 11:37 #51524

én teherautós vagyok, így közvetlen egyenlőre nem érint a dolog. Úgy gondolom, hogy a márciusban kihozott rendelettel a vita el van döntve. Tetszik nem tetszik. Ahogy nálunk mondják " az erősebb kutya figura ". Aki olyan szerencsés helyen lakik ahol ki tudja használni az autópályát az vegyen évest, és nem éri kár. Én itt Szegeden mivel nem esik zömében útamba az autópálya, illetve szeretek nézelődni így is - úgy is kerülöm a pályát. Ha esszük magunkat rajta csak a vérnyomásunk fog emelkedni, a helyzet változni úgy sem fog. Mondjuk az érdekes lehetne, hogy ha valaki átalakítási engedéllyel kiszereltetné belőle a tűzhelyt ( mint főzési lehetőséget ) akkor lakóautónak minősülne e? És ha megbírságolnák a reklamációt, az ügyintézést ügyvédi irodára bízva annak költségeit az autópálya kezelőre terhelné rá, vagy közvetlen az alkalmazottat szólítaná perbe károkozásért.
hihi.


Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 06 09:35 #51523

istozi írta:

"és nem tudnak mit kezdeni velünk..."
Szerinted megérdemli az állam (kormánytól függetlenül!), hogy önként és lelkesen vállaljuk a többletek befizetését? Annyi pitiáner basztatást kaptam már az elmúlt 50 évben, hogy ahol lehet betartok.
Nem szép, ám jót tesz a lelkemnek.
Persze, hogy nem!!! Ez vitán felül áll! :cheer:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 06 09:05 #51522

"és nem tudnak mit kezdeni velünk..."
Szerinted megérdemli az állam (kormánytól függetlenül!), hogy önként és lelkesen vállaljuk a többletek befizetését? Annyi pitiáner basztatást kaptam már az elmúlt 50 évben, hogy ahol lehet betartok.
Nem szép, ám jót tesz a lelkemnek.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 06 08:55 #51521

A bevezetés első pillanatától teljesen egyértelműen le van írva kire mi vonatkozik. Az, hogy joghézagos a megfogalmazás, és egyből "rácápázik" aki tud a joghézagra már más kérdés.
K. Elemér peu 106 1.1 van gépkocsija dupla díjas, mert haszonjármű....
N. Péter nagycsaládos 32 éves ford transitja 8 személyes szgk., emiatt dupla díjas...
F. Kálmán lakóautója ami papíron csak 6 személyes szgk. de egy vidéki családi ház árát éri, viszont sima díjas mert ÉS ITT A LÉNYEG!!!
-szarul regisztrálták az okmányait,
-nem egyértelmű a megfogalmazás a törvénykezésben
-stb.
Erre próbáltam rámutatni kicsit, hogy a társadalom egzisztenciális krémjét alkotó rétege, aki meg tud magának olyan luxust engedni, hogy hobbyból guruló garzonokat tartson, annál hiányzik leginkább az az önbevallási kedv... Bár tudja, hogy lakóautója van, és jogszabály szerint milyen sávba van sorolva, de azért az évi pár ezresért, (és tegyük a szívünkre a kezünket mindannyian! Egy hétvégén többet el tudunk szórni uszkve feleslegesen) amit a lehetőség kínál, inkább rágja a gumicsontot, és idegeskedik, meg kockáztat, és háborog, ha megdől! :-)
Vitathatatlan tény, hogy szemét, rosszindulatú, külföldi átutazókkal megmagyarázott, de ténylegesen a hazai népességet szopató rendelkezés ez, sajnos nem az első, és nem is az utolsó.
Nem az út szélén álló alkalmazott, nem a monitort figyelő operátor, se nem az ablak túloldalán ülő ügyintéző a hibás emiatt.
És nem az igazunkért harcolunk tulképp, hanem csak kellően élelmesek vagyunk, és nem tudnak mit kezdeni velünk...
Peace! :-)

Megköszönte: Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 06 08:22 #51520

Ez így igaz! De sajnos egyre gyakoribb az, hogy ennek ellenére mégis kiszabja a büntetést, azután majd vagy felveszed a kesztyűt és kiharcolod az igazad, vagy választod az egyszerűbb, ám de drágább utat, hogy befizeted és legközelebb a drágább kategóriára veszel metricát, elkerülve a huzavonát. De az való igaz, hogy a forgalmiba babrálni csak az NKH-nak van joga.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.