Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Segítség kezdőknek

Több
2017 aug. 10 10:53 #50736

Már látom lelki szemeimmel a sorban állást a töltőkért! Mint 60 éve Karácsonykor a banánért :)
woodoopilot írta:

Egyik rokonomnak van egy elektromos hajtású Renault Masterja. Gyárilag elektromos, nem házi barkács. Már nézegetem egy ideje, hogy milyen jó lakóautót lehetne belőle faragni. Igaz a hatótávja csak bő 100 km, de amíg sok helyen lehet ingyen tölteni, közben meg a parkolásért sem kell fizetni, még a belvárosban se, valahogyan együtt lehetne élni a rövid hatótávval. Amíg a töltőn lóg a csiga, lehet várost nézni, vagy éjszaka benne aludni. Mire meg megszűnnek a kedvezmények, remélhetőleg lesznek majd sokkal nagyobb hatótávot biztosító akkuk.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 09 22:28 #50735

Egyik rokonomnak van egy elektromos hajtású Renault Masterja. Gyárilag elektromos, nem házi barkács. Már nézegetem egy ideje, hogy milyen jó lakóautót lehetne belőle faragni. Igaz a hatótávja csak bő 100 km, de amíg sok helyen lehet ingyen tölteni, közben meg a parkolásért sem kell fizetni, még a belvárosban se, valahogyan együtt lehetne élni a rövid hatótávval. Amíg a töltőn lóg a csiga, lehet várost nézni, vagy éjszaka benne aludni. Mire meg megszűnnek a kedvezmények, remélhetőleg lesznek majd sokkal nagyobb hatótávot biztosító akkuk.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 09 21:43 #50734

Szerintetek, amikor hétről hétre, újabb és újabb Stelplatzok nyílnak Európában, hogy a turizmust fellendítsék, akkor csak 5, 10, vagy 15 évre terveznek? Azt sem hiszem, hogy az öreg autókat kitiltanák az utakról. Korlátozások, persze lesznek. De azt kizártnak tartom, hogy a lakóautózás lenne a jövőben a luxus, mert ha igen, akkor ötcsillagos szállodák helyett, elég lesz Stellplatzokat építeni! :)
Akit tényleg érdekel a környezetvédelem, annak vannak alternatív megoldások, nemcsak az új autó, vagy motor csere. Pl. diesel-gáz és dolgoznak a mérnökök egyéb megoldásokon is. Emlékeztek a kétüteműek körüli mizériára? Hogy kitiltják őket? Jöttek az átalakítások, stb. És még mindig futnak és az áruk is egyre magasabb. Tényleg luxussá kezd válni! :)
Én nem félek, hogy ne tudnánk lakóautózni a jövőben!

Majd eladom a veterán lakóautómat egy gazdag német gyűjtőnek! :) Addig élvezem és vigyázok rá!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 09 19:15 #50733

Próféta szóljon belőled! =D>
Tie írta:

Azért ebbe az egészbe masszívan bele fog szólni a turizmus, és a hozzátartozó minisztériumok, lobbierők. Egyetlen ország sem fog kidobni az ablakon egy többmilliárdos ágazatot csak azért, hogy korlátozza egy olyan járműkategória közlekedését, ami kategória a teljes ország közlekedésének egymilliomodát sem teszi ki sem szennyezésben, sem utaskm-ben.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 09 14:38 #50730

nem akarlak elkeseríteni, de nekem is ilyen autóm van, még évjáratban is így van néhány dolog amire felhívnám a figyelmedet. A válaszfal az amit gyárilag beszereltek, vagy átalakítási engedéllyel átalakítottak és sajnos nem az amire mi gondolunk. Ha 3 személy utazhat a gyári kialakításnál hogyan akarsz előre jutni? Tulajdon képen az ülés átalakítása, vagy cseréje is engedély köteles ( szerintem ). Az alkatrészek beszerzésénél javaslom valamely találkozón az "SK" építők tapasztalatait hallgasd meg mert igen sok pénzt megtakaríthatsz. A katalógusból vásárolt alkatrészek némely esetben nem helyetesíthetők, de a kivételek sora elég széles.
Sok sikert!mv3 írta:

Köszönöm és köszönöm a gyors válaszodat is!

Csak a forgalmiban szereplő létszámmal terveztünk utazni, szóval ezzel nincs gond.
De a válaszfal az nagyon zavaró. Esetleg "helyettesíteni, valami kevésbé drabális formával? Háló,rács, elhúzható tolóajtó, plexi? Van esetleg van bármilyen egyéb tipp, hogy kivehessem (pl. átvizsgáztatás)?


Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 09 12:55 #50729

Azért ebbe az egészbe masszívan bele fog szólni a turizmus, és a hozzátartozó minisztériumok, lobbierők. Egyetlen ország sem fog kidobni az ablakon egy többmilliárdos ágazatot csak azért, hogy korlátozza egy olyan járműkategória közlekedését, ami kategória a teljes ország közlekedésének egymilliomodát sem teszi ki sem szennyezésben, sem utaskm-ben.
Cimbi írta:

Egyetértek A kérdés nem egyszerűsíthető le a dízel korszak végére, a kép kicsit bonyolultabb. Nagy összegben fogadnék, hogy a lakóautózás egyre inkább átkerül a luxus kategóriába. A mi örömautózásunk lassan kikopik. A mai autók (és árak) arra tendálnak, hogy akár 2-3 lakás ára is elkérhető egy új darabért. Mire ezek annyira megöregednek, hogy itthon is megvehetnénk (értsd: 10-15 év), addigra már egy új járműpiac lesz Várhatóan megvalósul majd a közösségi e-autózás (alkalmi bérlés), ami még inkább luxussá teszi a saját tulajdonú (lakó)autót.

A részben még kiszámíthatatlan technikai fejlődést egy hasonló méretű üzleti átalakulás fogja kísérni. Ezt nyilván tudják már a lakóautós cégek is. Kérdés, hogy milyen új üzleti konstrukciókkal fognak előállni..

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 09 11:35 #50727

Egyetértek A kérdés nem egyszerűsíthető le a dízel korszak végére, a kép kicsit bonyolultabb. Nagy összegben fogadnék, hogy a lakóautózás egyre inkább átkerül a luxus kategóriába. A mi örömautózásunk lassan kikopik. A mai autók (és árak) arra tendálnak, hogy akár 2-3 lakás ára is elkérhető egy új darabért. Mire ezek annyira megöregednek, hogy itthon is megvehetnénk (értsd: 10-15 év), addigra már egy új járműpiac lesz Várhatóan megvalósul majd a közösségi e-autózás (alkalmi bérlés), ami még inkább luxussá teszi a saját tulajdonú (lakó)autót.

A részben még kiszámíthatatlan technikai fejlődést egy hasonló méretű üzleti átalakulás fogja kísérni. Ezt nyilván tudják már a lakóautós cégek is. Kérdés, hogy milyen új üzleti konstrukciókkal fognak előállni..

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 09 11:08 #50725

Én már találkoztam olyan cirkuszi(!) lakóautóval, ahol a válaszfal 1/3 része egy olyan "diszkrét" ajtó volt, amit igazoltatáskor nem lehetett kiszúrni. Látszatra azonos felület, azonos fekete filccel fedve, a zsanérok pedig a raktér felőli oldalon voltak. Zárként az ülés mögött lévő apró kallantyú működött. Pár hete pedig egy fehérvári parkolóban végre élőben is láttam egy "gyári" furgonhálót, ami szintén a válaszfal vonalának megtörésén alapul - és állítólag a rendőrök sem szólnak érte.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 09 08:51 #50724

mv3 írta:

Sziasztok Lakóautósok!

Új tag vagyok, így egyből a segítség kezdőknek rovatban indítanék pár kérdéssel :)

A napokban vásároltam egy 2008-as Fiat Ducato Maxi tehergépkocsit, ezt szeretném áthangolni kirándulós autóvá.
Semmi csillogás, félig nomád üzemmódra gondoltam. Egyelőre minimál a projekt munkacíme, a sátrazás irányából jövök, így a sima felületen alvás és a fejlámpánál komfortosabb fényviszonyok melletti olvasás már szintlépés a komfort világában :)

Az első kérdés, kivehetem-e a válaszfalat az ülések és a nem létező rakomány közül? Az autó nem céges, hanem magántulajdonban van, de nem személygépkocsi, hanem tehergépjármű.
Nem szeretném, ha egy igazoltatásnál vagy határátkelőnél ebből gond lenne. Vagy ehhez a művelethez személyautónak vagy lakóautónak kellene lennie? Ha igen, egy ilyen vizsga megszerzésének mik az alaki követelményei?

A nem barkácsolható berendezések -ventillátoros tetőablak, kisméretű mosogató, vízszivatyú, víztartály stb. beszerzésére milyen lehetőséget illetve milyen márkákat ajánlotok? Nem szeretnék abba a hibába esni, hogy rendelek egy tetőablakot, ami nyeklik-nyaklik, ne utólag derüljön ki, hogy kicsivel többért jobb minőség is van.

Hálásan köszönöm a segítséget!

Minden jót kívánok!

Viktor

Szia Viktor!
Üdv Köztünk!

Van egy rossz hírem... Ezeket a kérdéseket az autó megvétele előtt kellett volna feltenni.
A teherautó válaszfalát nem szabad kivenni. Magyarországon külön utaznak is rá... Súlyos büntivel díjazzák a hatóságok.
Az átminősítés is költséges, de nem olyan vészes, mint a regadó. Az súlyos százezrek... :(

Én már a második lakómat építettem az idén. Amit tavaly (peugeot boxer, 3 fő teher) faragtam többek közt a regadó miatt szereltem ki. Vettem egy fiatalabbat (citroen jamper 6fő személy+ teher) Lakónak majd ezt is át kell minősíteni, de a ragadó az így nem tétel. A válaszfalat sem veszik olyan szigorúan a rend őrei, hiszen személyautó...

A berendezéshez mindent be tudsz szerezni a katalógusokból.
Írjál Kertinek! biztosan küld katalógusokat és segít a beszerzésben is.

Srychy

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 08 22:27 #50723

A tehergépjármű rakterét fixen el kell választani a személyszállító tértől. Ez lehet rács is, de "ajtó" nélkül. Nem baj ha kivehető, de ha úton vagy, bent kell lennie. Az átvizsgáztatásnak ÁFA, vám és ragadó vonzata is van az egyéb eljárásokon túl. (szerintem nem éri meg) Én belefutottam egy ilyen ügybe még 1998 végén. Rázós lehet.
mv3 írta:

Köszönöm és köszönöm a gyors válaszodat is!

Csak a forgalmiban szereplő létszámmal terveztünk utazni, szóval ezzel nincs gond.
De a válaszfal az nagyon zavaró. Esetleg "helyettesíteni, valami kevésbé drabális formával? Háló,rács, elhúzható tolóajtó, plexi? Van esetleg van bármilyen egyéb tipp, hogy kivehessem (pl. átvizsgáztatás)?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 08 22:24 #50722

Hááát, nagyon nem értek veled egyet, de nem kívánok vitatkozni! Térjünk erre vissza 2030-ban és majd akkor mondhatjuk, ugye megmondtam! :) Én emlékszem, hogy mit jósoltak a 60-as, 70-es, 80-as években napjaink közlekedésére.Azt is tudom, hogy merre mennek a fejlesztések, mi a jövő elvárása, de a múltat, a régit, a leggazdagabbak sem tudják csak úgy lecserélni, kidobni.
2030-ban, te egy elektromos, önjáró lakóautóval fogsz közlekedni. Nappal kirándulsz és éjszaka, amíg alszol, a járgány elmegy az új címre, amit megadtál. Én, akkor már nem szívesen fogok éjszaka vezetni, de nappal élvezni fogom a vezetést. :) De lehet, hogy nem így lesz.
Az biztos, hogy nyugaton, Németországban is több öreg autó , köztük lakó is, fut, mint nálunk, csak ott jobban megbecsülik és vigyáznak rá, mert érték.
Azt elfogadom, a Te lakóautód a legjobb! :)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 08 20:24 #50721

Magánvéleményem, hogy olyan gépet szabad hosszabb távra megvenni, ami megfelel a német zöld matrica feltételeinek. Ahogy elnéztem, Nyugat-Európában gyakorlatilag lecserélték a a régi lakókat 10 évnél fiatalabb dieselesekre. Benzines gépkocsikra nagyon enyhe a nyomás, azok huszonévesen is megfelelnek a fenti normának.
Motorcsere nagyon necces, régi gépbe újabb motort - gyakorlatilag - nem tudnék betenni. Ha nagy a korkülönbség, nem kapsz engedélyt, műszakilag meg az a gond, hogy ma már van egy csomó olyan kiegészítő, meg tartozék a motor körül, ami a régin nem volt, amihez nincs kiépítve a vezetékelés, rögzítési pontok, stb.
A fenti szempont alapján én egy CNG - benzín üzemű géppel járok, de - valószínűleg - kevesebb gondom lenne egy LPG-re gázosított autóval.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 08 19:27 #50720

Köszönöm és köszönöm a gyors válaszodat is!

Csak a forgalmiban szereplő létszámmal terveztünk utazni, szóval ezzel nincs gond.
De a válaszfal az nagyon zavaró. Esetleg "helyettesíteni, valami kevésbé drabális formával? Háló,rács, elhúzható tolóajtó, plexi? Van esetleg van bármilyen egyéb tipp, hogy kivehessem (pl. átvizsgáztatás)?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 08 19:08 #50719

Cimbi írta:

Felújítás és felújítás közt hatalmas különbség lehet. Ha komolyan belevágsz (amit egy öreg kocsi esetében én nem ajánlanék), soha nem érsz a végére… Már csak azért sem, mert mindig létezik egy jobb, esztétikusabb, takarékosabb, kényelmesebb stb. megoldás.
Egy idős (és ismeretlen műszaki előéletű) autónál jobb megmaradni az arany háromszögben: üzembiztosan menjen, ne ázzon és tudjál (tudjatok) benne aludni – minden más kényelmi funkció aránylag olcsón, átmeneti időre is pótolható.
Egy fiatal gazdánál lévő öreg lakóautó más hozzáállást is feltételezhet. Itt nyugodtan lehetsz kicsit bohém, felszabadult világutazó, akit nem nyomaszt a 30 milkás autó patyolat tisztasága és karctalan épsége. Már olyan extrém (egyéni?) külső design és belső bútorozás is működhet, amitől mindenki lemegy hídba, és Te leszel a kemping ásza.
Az autó csak eszköz.

Nem mindenki gondolja úgy! Lehet a szórakozás befektetés is. A lakóautóknál is van veterán kategória.
:)
www.cocev.de/

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 08 18:50 #50718

Szia.
Sajnos nem veheted ki,mert vizsgán ,igazoltatásnál gond lehet.Mivel tgk,csak a forgalmiban szereplő létszám utazhat benne.Határnál nézik a létszámot.A belső cuccokat Érden,vagy Vácon,vagy a jófogásról is be tudod szerezni.
Jó alkotást!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 08 18:10 #50717

Sziasztok Lakóautósok!

Új tag vagyok, így egyből a segítség kezdőknek rovatban indítanék pár kérdéssel :)

A napokban vásároltam egy 2008-as Fiat Ducato Maxi tehergépkocsit, ezt szeretném áthangolni kirándulós autóvá.
Semmi csillogás, félig nomád üzemmódra gondoltam. Egyelőre minimál a projekt munkacíme, a sátrazás irányából jövök, így a sima felületen alvás és a fejlámpánál komfortosabb fényviszonyok melletti olvasás már szintlépés a komfort világában :)

Az első kérdés, kivehetem-e a válaszfalat az ülések és a nem létező rakomány közül? Az autó nem céges, hanem magántulajdonban van, de nem személygépkocsi, hanem tehergépjármű.
Nem szeretném, ha egy igazoltatásnál vagy határátkelőnél ebből gond lenne. Vagy ehhez a művelethez személyautónak vagy lakóautónak kellene lennie? Ha igen, egy ilyen vizsga megszerzésének mik az alaki követelményei?

A nem barkácsolható berendezések -ventillátoros tetőablak, kisméretű mosogató, vízszivatyú, víztartály stb. beszerzésére milyen lehetőséget illetve milyen márkákat ajánlotok? Nem szeretnék abba a hibába esni, hogy rendelek egy tetőablakot, ami nyeklik-nyaklik, ne utólag derüljön ki, hogy kicsivel többért jobb minőség is van.

Hálásan köszönöm a segítséget!

Minden jót kívánok!

Viktor

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 08 18:04 #50716

Felújítás és felújítás közt hatalmas különbség lehet. Ha komolyan belevágsz (amit egy öreg kocsi esetében én nem ajánlanék), soha nem érsz a végére… Már csak azért sem, mert mindig létezik egy jobb, esztétikusabb, takarékosabb, kényelmesebb stb. megoldás.
Egy idős (és ismeretlen műszaki előéletű) autónál jobb megmaradni az arany háromszögben: üzembiztosan menjen, ne ázzon és tudjál (tudjatok) benne aludni – minden más kényelmi funkció aránylag olcsón, átmeneti időre is pótolható.
Egy fiatal gazdánál lévő öreg lakóautó más hozzáállást is feltételezhet. Itt nyugodtan lehetsz kicsit bohém, felszabadult világutazó, akit nem nyomaszt a 30 milkás autó patyolat tisztasága és karctalan épsége. Már olyan extrém (egyéni?) külső design és belső bútorozás is működhet, amitől mindenki lemegy hídba, és Te leszel a kemping ásza.
Az autó csak eszköz.

Megköszönte: lucien

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 08 17:40 #50715

Oké köszi :)
Én is valami ilyesmiben gondolkoztam. Csak ha felújítok valamit, akkor annak eladásával nem csak pénzt, hanem egy csomó időt is bukok... De persze ez egy ilyen szakma. Köszi a linkeket!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 08 16:48 #50714

A németek jóval idősebb kocsikkal is nyomják. Józan ésszel nézz szét a piacon, és vásárolj. Használd 1-2 évig, aztán kiderül, hogy mennyire jön be - max. eladod, és buksz némi pénzt, de élmény a Tiéd marad.. Az ilyen helyzetekről egy barátom ugrik be, aki pár éve azért nem mert Apple számítógépet venni, mert 1 évre rá majd biztosan kijön egy gyorsabb, erősebb.
Ne spirázd túl a dolgot... :-)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 08 16:43 #50713

Pár vonatkozó link és információ:

Külföldi környezetvédelmi zónák:
gis.uba.de/website/umweltzonen/umweltzonen.php - Német környzetvédelmi zónák
http://www.xn--krnyezetvdelmi-matrica-j8b71a.hu/hu/koernyezetvedelmi-matrica.html - magyar cikk
http://www.xn--krnyezetvdelmi-matrica-j8b71a.hu/fileadmin/umwelt-plakette/Bilder/UZ-Karten-Dtl/UZ-de_01-06-2016.pdf - Német térkép
www.dekra.hu/dekra_szolgaltatasaink_gepjarmu_egyeb_matrica.html
www.dekra.hu/dekra_kapcsolat_kozponti_iroda.html - Iroda Budapest

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.