Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Segítség kezdőknek

Több
2017 aug. 23 15:15 #50827

"Valami ilyesmire gondoltunk:"
Ez 27 éves gép. Minden tiszteletem a külföldieknek, de ehhez a korhoz képest - szerintem - irreális a 99.000 km.
Próbálj több hirdetést is megnézni (pl. mobile.de lapon van sok), hogy a felkínált autók - árak - életkor - km.futás a fejedben kialakítson egy képet, hogy neked mi lenne a legjobb vétel.
Ügyelj arra, hogy a megvett gépezettel hova szabad - hova nem szabad behajtani (környezetvédelmi besorolás). Ennek - a kora miatt - csak fekete matricája lehet, szóval sok helyről ki leszel tiltva vele.


A legjobb lakóautó az enyém!
Megköszönte: NagyPapa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 23 13:58 #50824

zsolti1974 írta:

nem szeretnénk elsőre nagyon mellényúlni, így inkább kérdezek.


Üdv Közöttünk!

De bizony nagyon mellé lehet! ;) még fiatalabb járgányoknál is. Ha van időd és kedved gyere el egy találkozóra és vegyülj el vagy keress meg engem. :) Fogok érdekes dolgokat mondani ami pénzedbe nem kerül viszont sokkal felvilágosultabb leszel lakóautó vásárlás terén.

Várunk szeretettel.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 23 12:57 #50823

Üdv a tisztelt közösségnek!

lakóautó váráslás előtt áll a család (2 felnőtt 2 gyerek).
Mivel a témában teljesen kukák vagyunk, de nem szeretnénk elsőre nagyon mellényúlni, így inkább kérdezek.

Valami ilyesmire gondoltunk:
www.willhaben.at/iad/gebrauchtwagen/wohn...-buerster-214996995/

Van valakinek erről tapasztalalta? Persze ugyanez megy Citroenben és Fiatban is.

Lényeg, hogy hátul legyenek biztonsági övek, hogy a gyerekeket is be lehessen kötni.

A hozzászólásokat előre is köszönöm.

Üdv
zsolt

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 18 10:55 #50793

Angliában ennyi is elég.

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 18 10:08 #50791

Itt egy kreatív megoldás a válaszfalra: www.hasznaltauto.hu/kishaszonjarmu/merce...cdi_903.661-11011939

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 18 09:54 #50790

Sziasztok, köszönöm szépen a válaszokat! Sikerült azóta beszélnem egy vizsgabiztossal, aki megerősítette az általatok is említett válaszfal kötelezőséget, viszont jó hírrel is szolgált, miszerint lehet "tompítani" a helyzetet egyéb megoldásokkal. Nekem ez kb. jó kompromisszum lehet, mivel három ülés van így szabadon átjárni úgysem tudnék hátulra. Hogy ez csak rács vagy egy profi háló is lehet, azt még pontosítani fogom a Mozaik utcában.

Srychy: köszönöm az üdvözlést! A vásárlást nem befolyásolta ez a válaszfal-kérdés, mindenképpen egy alap furgont szerettem volna, ennyire fiatal profi gyári lakóautóra nem is lett volna pénzem, de eleve tetszik a furgonok "észrevétlensége", plusz vonz a kivitlezés szabadsága.
Két dolog volt fontos, a lehetőségek szerint megkímélt és fiatal legyen. Előbbi nem egyszerűen teljesíthető, a legtöbb alaposan leharcolt célszerszám.

Amúgy egy eléggé izgalmas időszak ez a tervezgetés, abszolút pályakezdőként próbálok a kivitelezés megkezdéséig alapos itinert kidolgozni. Örülök, hogy egy maxi mellett döntöttem, a 4 méter raktérhossz sok szabadságot engedélyez.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 17 10:08 #50785

Azért tisztában kéne lenni azzal is, hogy milyen bevételt jelent a turizmusnak a lakóbuszos - biwakos utazók.
- Pl. amikor még kempingbe sem állunk be, tehát vagy fizetünk kb.10 EUR-t vagy sem...
- A lakóban ott a kaja, nem megyünk étterembe, kb. eszünk egy fagyit...

Sokan így csavarognak a világon, max. a kötelezőt fizetve, pl. sztráda díjakat, vagy azt is elkerülve.
Ismert gazdasági tény, hogy a szezonális kempingeket alig lehet fenntartani, sőt a rövid szezonú országokban (mint nálunk) sok veszteséges is.

Szóval a lobbisták nem biztos, hogy ezt az életformát szorgalmazzák, mert a lakóautósok, lakókocsisok 1 főre eső költése jóval kevesebb, mint más turistáknak, akik, repülővel, vagy vonattal és 1 szál csomaggal közlekednek.

De majd idővel ez is kiderül. Főként nálunk kis hazánkban, ha végre EU szintű bérek lennének ( 2061-ben?...) és csatangolásaink során egy kétgyermekes lakóbuszos család is minden gond nélkül ebédelhetne minden nap étteremben. :)


Tie írta:

Azért ebbe az egészbe masszívan bele fog szólni a turizmus, és a hozzátartozó minisztériumok, lobbierők. Egyetlen ország sem fog kidobni az ablakon egy többmilliárdos ágazatot csak azért, hogy korlátozza egy olyan járműkategória közlekedését, ami kategória a teljes ország közlekedésének egymilliomodát sem teszi ki sem szennyezésben, sem utaskm-ben.


Senki nem lehet t

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 15 13:48 #50767

Szia.
Lpg vel többet fogyaszt és kicsit gyengébb is.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 15 13:45 #50766

istozi írta:

A fenti szempont alapján én egy CNG - benzín üzemű géppel járok, de - valószínűleg - kevesebb gondom lenne egy LPG-re gázosított autóval.

Láttam régebbi Hymer Mercedes 208, illetve Hymer Opeleket benzinmotorral. Kifejezetten tetszenek amúgy ezek a formák:)
Van arról tapasztalat, hogy mennyivel fogyasztanak többet, illetve mekkora probléma a kisebb nyomaték?
Esetleg van valakinek ilyen autója itthon, amit ne adj Isten meg lehetne nézni és nem eladni akarja? :)

Gondolom a lakóautók többsége azért dízelüzemű, mert kisebb fogyasztás mellett nagyobb nyomatékkal optimálisabb mozgatni a viszonylag nagy tömegű kasznit. De tény, hogy környezetvédelmi trendek inkább a dízeleket sújtják, illetve a benzinesekbe még mindig könnyebb utólag katalizátort tenni, mint a dízelbe.

Az LPG átalakítás is érdekes lehet, viszont sok helyről (pl mélygarázsok) ki vannak tiltva az ilyen járművek (nem mintha mélygarázsba járna az ember lakóautóval;). Ebben az esetben a gáztartályt is el kell helyezni valahol, ami elvesz rakodóteret, illetve elképzelhető, hogy országonként eltérő az LPG-s autókra vonatkozó szabályozás.
Szóval ezekkel együtt megéri átalakítani vajon, ha az ember benzinmotoros gépsárkány mellett dönt?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 15 10:25 #50762

Tegnap értem haza egy észak-kelet olaszországi rövidke túráról. 2 percenként jött velem szembe lakóautó, aminek 1/3 része öregebb járgány volt, minimum 1/5 része 30 évnél öregebb spanyol, német, olasz, holland, francia..stb. Legjobban azon lepődtem meg, hogy a régi gépek "lakói" java részt fiatalok voltak.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 15 09:47 #50759

"6 fő legális utazására milyen lakóautót tudtok javasolni."
Az enyém a legrövidebb Ducato és 6 személyre van vizsgáztatva. Ha benn van mind a 6 ülés, akkor nem fér el benn a konyha, ilyenkor utazóautó, főzés az autón kívül. Ha kettesben megyünk, akkor a felesleges ülések ki, és ami kell, azt rakom be. Nálam ennyi a kompromisszum.
Ha fél méterrel hosszabb lenne az alapgép, akkor - valószínűleg - kevesebb átszerelés kellene, de felesleges ülést akkor sem vinnék.
Nálam is az volt az egyik szempont, hogy beférjek egy szgk-parkolóba. Ezt az 5 m-es gép tudja, az 5,5 m-es már kicsit kilóg, de ennél nagyobbal már meg kell nézni merre mennék.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 14 19:15 #50752

Köszi a linket!
Ezek baromi szépek!!! :) Igen valami ilyesmire gondoltam. Barkácsolós típus vagyok, ráadásul élvezem is... Szóval jó projekt lenne egy ilyen felújítás:)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 14 10:08 #50748

Én is egy eleve hatszemélyes autót (Sprinter, Ducato) javasolnék. Amennyiben kizárod a "hosszú" autót, ez valóban nehezen kivitelezhető.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 14 08:11 #50746

Esetleg egy olyan jármű, amit 6 személyesből építettek. Az enyém pl. maradt 9 személyes.....
sajtmedve írta:

Sziasztok,
Tehát a kérdés: 6 fő legális utazására milyen lakóautót tudtok javasolni. köszönöm. sajtmedve

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 13 18:52 #50745

Sziasztok,
sok év lakokocsis (hobby 560 kmfe) kempingezés után lakoautó felé nézelődnék.
cél: nem túl hosszú, lehetőleg integrált vagy félintegrált lakóautó vásárlása, amiben legálisan 6 ember utazhat. Az ágyak száma nem érdekes, a gyerekek és barátja/barátnője megy ki éjszakára sátorba, de mindenképpen 6 fővel kell tudni autózni. Ilyet csak olyanban láttam ahol a vezető ülés mögötti asztalnál volt menetiránynak háttal is 2 szék, így viszont nagyon hosszú volt a kocsi. Esetleg az anyósülés mögötti szék nem elfordítható az utazás idejére menetiránynak megfelelően gyári megoldással? Hymer 688 lenne a szerelem, de sajnos ott nem tudom megoldani a 6 fős utazást, nagyon hosszú autót pedig nem szeretnék (szerintem sokszor kettesben maradunk kirándulni a gyerekek nélkül)
Tehát a kérdés: 6 fő legális utazására milyen lakóautót tudtok javasolni. köszönöm. sajtmedve

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 10 22:15 #50743

Nem vonom kétségbe amit írsz, mert ezt tervezik a szolgáltatók, de a birtoklási vágy, örök emberi tulajdonság marad. :) Bérelni most is lehet és sokan ezt választják, legyen az autó, lakás, lakóautó, stb. De bérelhetnél telefont, karórát, ékszereket, ruhákat, mégsem teszed (általában). Ehetsz étteremben, mégsem ott eszel állandóan. Sokan szeretnek főzni, barkácsolni, vagy lakóautót építeni, ami a sajátja, a saját alkotása. Nézd meg a mai fiatalokat, vagy már nem is annyira fiatalokat! A legújabb, legdrágább telefon kell nekik (nem bérlik), mert anélkül úgy érzik, hogy nem tudnak élni. Akár adósságba is verik magukat miatta. :)
Szerintem lesz ilyen is és olyan is és így van jól. :)
Én, amíg megtehetem, a saját ágyamban, a saját fürdőmben... Legyen az 20-30-40 éves. És remélem, hogy sokan fognak tudni újat vásárolni és nem csak bérelni! :)

Megköszönte: Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 10 19:25 #50741

Félreérted! Bizonyára én fogalmaztam rosszul. Ott fogsz állni a placcon, csak nagy valószínűséggel kölcsönautóval. Az olasz, francia és német e-kölcsönautó trendet látva nem kérdés, hogy idővel "megéri" majd eladni a saját autót, és akkor és olyan méretűt bérelni, mire szükséged van. Ha ezt elfogadom alapvetésként, akkor az sincs messze, hogy a még drágább, még komolyabb költséggel fenntartható lakóautóra ez hatványozottan igaz (lesz)..

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 10 13:28 #50739

woodoopilot írta:

100 éve a benzint is a patikából kellett venni, alig voltak benzinkutak...
Idővel majd biztosan lesznek olyan lakóautó parkolók is, ahol töltőcsatlakozás is lesz. Egy lakóautónak még gyorstöltő se kell, még lehet előnyös is, ha 10-12 órán keresztül kell tölteni...

Már most is van! Ahol áram van, ott tölteni is lehet! :)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 10 13:02 #50738

100 éve a benzint is a patikából kellett venni, alig voltak benzinkutak...
Idővel majd biztosan lesznek olyan lakóautó parkolók is, ahol töltőcsatlakozás is lesz. Egy lakóautónak még gyorstöltő se kell, még lehet előnyös is, ha 10-12 órán keresztül kell tölteni...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 10 11:11 #50737

Erről már volt szó máshol, de itt is jelzem. Azért, mert ezt is figyelembe kell venni azoknak, akik teherautót kívánnak lakóautóként használni.
N1, N2, N3-as kategóriások, FIGYELEM! Ausztriában a rájuk vonatkozó környezetvédelmi előírások:

www.umwelt-pickerl.at/

2000 Euro spórolható meg!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.