Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Segítség kezdőknek

Több
2017 aug. 09 08:51 #50724

mv3 írta:

Sziasztok Lakóautósok!

Új tag vagyok, így egyből a segítség kezdőknek rovatban indítanék pár kérdéssel :)

A napokban vásároltam egy 2008-as Fiat Ducato Maxi tehergépkocsit, ezt szeretném áthangolni kirándulós autóvá.
Semmi csillogás, félig nomád üzemmódra gondoltam. Egyelőre minimál a projekt munkacíme, a sátrazás irányából jövök, így a sima felületen alvás és a fejlámpánál komfortosabb fényviszonyok melletti olvasás már szintlépés a komfort világában :)

Az első kérdés, kivehetem-e a válaszfalat az ülések és a nem létező rakomány közül? Az autó nem céges, hanem magántulajdonban van, de nem személygépkocsi, hanem tehergépjármű.
Nem szeretném, ha egy igazoltatásnál vagy határátkelőnél ebből gond lenne. Vagy ehhez a művelethez személyautónak vagy lakóautónak kellene lennie? Ha igen, egy ilyen vizsga megszerzésének mik az alaki követelményei?

A nem barkácsolható berendezések -ventillátoros tetőablak, kisméretű mosogató, vízszivatyú, víztartály stb. beszerzésére milyen lehetőséget illetve milyen márkákat ajánlotok? Nem szeretnék abba a hibába esni, hogy rendelek egy tetőablakot, ami nyeklik-nyaklik, ne utólag derüljön ki, hogy kicsivel többért jobb minőség is van.

Hálásan köszönöm a segítséget!

Minden jót kívánok!

Viktor

Szia Viktor!
Üdv Köztünk!

Van egy rossz hírem... Ezeket a kérdéseket az autó megvétele előtt kellett volna feltenni.
A teherautó válaszfalát nem szabad kivenni. Magyarországon külön utaznak is rá... Súlyos büntivel díjazzák a hatóságok.
Az átminősítés is költséges, de nem olyan vészes, mint a regadó. Az súlyos százezrek... :(

Én már a második lakómat építettem az idén. Amit tavaly (peugeot boxer, 3 fő teher) faragtam többek közt a regadó miatt szereltem ki. Vettem egy fiatalabbat (citroen jamper 6fő személy+ teher) Lakónak majd ezt is át kell minősíteni, de a ragadó az így nem tétel. A válaszfalat sem veszik olyan szigorúan a rend őrei, hiszen személyautó...

A berendezéshez mindent be tudsz szerezni a katalógusokból.
Írjál Kertinek! biztosan küld katalógusokat és segít a beszerzésben is.

Srychy

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 08 22:27 #50723

A tehergépjármű rakterét fixen el kell választani a személyszállító tértől. Ez lehet rács is, de "ajtó" nélkül. Nem baj ha kivehető, de ha úton vagy, bent kell lennie. Az átvizsgáztatásnak ÁFA, vám és ragadó vonzata is van az egyéb eljárásokon túl. (szerintem nem éri meg) Én belefutottam egy ilyen ügybe még 1998 végén. Rázós lehet.
mv3 írta:

Köszönöm és köszönöm a gyors válaszodat is!

Csak a forgalmiban szereplő létszámmal terveztünk utazni, szóval ezzel nincs gond.
De a válaszfal az nagyon zavaró. Esetleg "helyettesíteni, valami kevésbé drabális formával? Háló,rács, elhúzható tolóajtó, plexi? Van esetleg van bármilyen egyéb tipp, hogy kivehessem (pl. átvizsgáztatás)?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 08 22:24 #50722

Hááát, nagyon nem értek veled egyet, de nem kívánok vitatkozni! Térjünk erre vissza 2030-ban és majd akkor mondhatjuk, ugye megmondtam! :) Én emlékszem, hogy mit jósoltak a 60-as, 70-es, 80-as években napjaink közlekedésére.Azt is tudom, hogy merre mennek a fejlesztések, mi a jövő elvárása, de a múltat, a régit, a leggazdagabbak sem tudják csak úgy lecserélni, kidobni.
2030-ban, te egy elektromos, önjáró lakóautóval fogsz közlekedni. Nappal kirándulsz és éjszaka, amíg alszol, a járgány elmegy az új címre, amit megadtál. Én, akkor már nem szívesen fogok éjszaka vezetni, de nappal élvezni fogom a vezetést. :) De lehet, hogy nem így lesz.
Az biztos, hogy nyugaton, Németországban is több öreg autó , köztük lakó is, fut, mint nálunk, csak ott jobban megbecsülik és vigyáznak rá, mert érték.
Azt elfogadom, a Te lakóautód a legjobb! :)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 08 20:24 #50721

Magánvéleményem, hogy olyan gépet szabad hosszabb távra megvenni, ami megfelel a német zöld matrica feltételeinek. Ahogy elnéztem, Nyugat-Európában gyakorlatilag lecserélték a a régi lakókat 10 évnél fiatalabb dieselesekre. Benzines gépkocsikra nagyon enyhe a nyomás, azok huszonévesen is megfelelnek a fenti normának.
Motorcsere nagyon necces, régi gépbe újabb motort - gyakorlatilag - nem tudnék betenni. Ha nagy a korkülönbség, nem kapsz engedélyt, műszakilag meg az a gond, hogy ma már van egy csomó olyan kiegészítő, meg tartozék a motor körül, ami a régin nem volt, amihez nincs kiépítve a vezetékelés, rögzítési pontok, stb.
A fenti szempont alapján én egy CNG - benzín üzemű géppel járok, de - valószínűleg - kevesebb gondom lenne egy LPG-re gázosított autóval.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 08 19:27 #50720

Köszönöm és köszönöm a gyors válaszodat is!

Csak a forgalmiban szereplő létszámmal terveztünk utazni, szóval ezzel nincs gond.
De a válaszfal az nagyon zavaró. Esetleg "helyettesíteni, valami kevésbé drabális formával? Háló,rács, elhúzható tolóajtó, plexi? Van esetleg van bármilyen egyéb tipp, hogy kivehessem (pl. átvizsgáztatás)?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 08 19:08 #50719

Cimbi írta:

Felújítás és felújítás közt hatalmas különbség lehet. Ha komolyan belevágsz (amit egy öreg kocsi esetében én nem ajánlanék), soha nem érsz a végére… Már csak azért sem, mert mindig létezik egy jobb, esztétikusabb, takarékosabb, kényelmesebb stb. megoldás.
Egy idős (és ismeretlen műszaki előéletű) autónál jobb megmaradni az arany háromszögben: üzembiztosan menjen, ne ázzon és tudjál (tudjatok) benne aludni – minden más kényelmi funkció aránylag olcsón, átmeneti időre is pótolható.
Egy fiatal gazdánál lévő öreg lakóautó más hozzáállást is feltételezhet. Itt nyugodtan lehetsz kicsit bohém, felszabadult világutazó, akit nem nyomaszt a 30 milkás autó patyolat tisztasága és karctalan épsége. Már olyan extrém (egyéni?) külső design és belső bútorozás is működhet, amitől mindenki lemegy hídba, és Te leszel a kemping ásza.
Az autó csak eszköz.

Nem mindenki gondolja úgy! Lehet a szórakozás befektetés is. A lakóautóknál is van veterán kategória.
:)
www.cocev.de/

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 08 18:50 #50718

Szia.
Sajnos nem veheted ki,mert vizsgán ,igazoltatásnál gond lehet.Mivel tgk,csak a forgalmiban szereplő létszám utazhat benne.Határnál nézik a létszámot.A belső cuccokat Érden,vagy Vácon,vagy a jófogásról is be tudod szerezni.
Jó alkotást!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 08 18:10 #50717

Sziasztok Lakóautósok!

Új tag vagyok, így egyből a segítség kezdőknek rovatban indítanék pár kérdéssel :)

A napokban vásároltam egy 2008-as Fiat Ducato Maxi tehergépkocsit, ezt szeretném áthangolni kirándulós autóvá.
Semmi csillogás, félig nomád üzemmódra gondoltam. Egyelőre minimál a projekt munkacíme, a sátrazás irányából jövök, így a sima felületen alvás és a fejlámpánál komfortosabb fényviszonyok melletti olvasás már szintlépés a komfort világában :)

Az első kérdés, kivehetem-e a válaszfalat az ülések és a nem létező rakomány közül? Az autó nem céges, hanem magántulajdonban van, de nem személygépkocsi, hanem tehergépjármű.
Nem szeretném, ha egy igazoltatásnál vagy határátkelőnél ebből gond lenne. Vagy ehhez a művelethez személyautónak vagy lakóautónak kellene lennie? Ha igen, egy ilyen vizsga megszerzésének mik az alaki követelményei?

A nem barkácsolható berendezések -ventillátoros tetőablak, kisméretű mosogató, vízszivatyú, víztartály stb. beszerzésére milyen lehetőséget illetve milyen márkákat ajánlotok? Nem szeretnék abba a hibába esni, hogy rendelek egy tetőablakot, ami nyeklik-nyaklik, ne utólag derüljön ki, hogy kicsivel többért jobb minőség is van.

Hálásan köszönöm a segítséget!

Minden jót kívánok!

Viktor

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 08 18:04 #50716

Felújítás és felújítás közt hatalmas különbség lehet. Ha komolyan belevágsz (amit egy öreg kocsi esetében én nem ajánlanék), soha nem érsz a végére… Már csak azért sem, mert mindig létezik egy jobb, esztétikusabb, takarékosabb, kényelmesebb stb. megoldás.
Egy idős (és ismeretlen műszaki előéletű) autónál jobb megmaradni az arany háromszögben: üzembiztosan menjen, ne ázzon és tudjál (tudjatok) benne aludni – minden más kényelmi funkció aránylag olcsón, átmeneti időre is pótolható.
Egy fiatal gazdánál lévő öreg lakóautó más hozzáállást is feltételezhet. Itt nyugodtan lehetsz kicsit bohém, felszabadult világutazó, akit nem nyomaszt a 30 milkás autó patyolat tisztasága és karctalan épsége. Már olyan extrém (egyéni?) külső design és belső bútorozás is működhet, amitől mindenki lemegy hídba, és Te leszel a kemping ásza.
Az autó csak eszköz.

Megköszönte: lucien

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 08 17:40 #50715

Oké köszi :)
Én is valami ilyesmiben gondolkoztam. Csak ha felújítok valamit, akkor annak eladásával nem csak pénzt, hanem egy csomó időt is bukok... De persze ez egy ilyen szakma. Köszi a linkeket!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 08 16:48 #50714

A németek jóval idősebb kocsikkal is nyomják. Józan ésszel nézz szét a piacon, és vásárolj. Használd 1-2 évig, aztán kiderül, hogy mennyire jön be - max. eladod, és buksz némi pénzt, de élmény a Tiéd marad.. Az ilyen helyzetekről egy barátom ugrik be, aki pár éve azért nem mert Apple számítógépet venni, mert 1 évre rá majd biztosan kijön egy gyorsabb, erősebb.
Ne spirázd túl a dolgot... :-)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 08 16:43 #50713

Pár vonatkozó link és információ:

Külföldi környezetvédelmi zónák:
gis.uba.de/website/umweltzonen/umweltzonen.php - Német környzetvédelmi zónák
http://www.xn--krnyezetvdelmi-matrica-j8b71a.hu/hu/koernyezetvedelmi-matrica.html - magyar cikk
http://www.xn--krnyezetvdelmi-matrica-j8b71a.hu/fileadmin/umwelt-plakette/Bilder/UZ-Karten-Dtl/UZ-de_01-06-2016.pdf - Német térkép
www.dekra.hu/dekra_szolgaltatasaink_gepjarmu_egyeb_matrica.html
www.dekra.hu/dekra_kapcsolat_kozponti_iroda.html - Iroda Budapest

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 08 16:20 #50711

Sziasztok!

Nem túl rég óta nézegetem a fórumot, olvasgatom az oldalt.
Célom (nyilván:) előbb utóbb lakóautó tulajdonossá válni. Barkács típus vagyok, nem félek a felújítástól, viszont kifejezetten vonzódom a régi vonalvezetésű lakóautókhoz.
Persze az is szempont, hogy nem egyben kell letenni 10milliós összeget, hanem folyamatosan locsolni a feneketlen kútba;) mind1, én ezt szeretem:D

VISZONT!

vagy egy téma amire eddig itt nem találtam utalást. Ez pedig a motor környezetvédelmi besorolása.

Mostanában sokat cikkeznek arról, hogy a dízelek fölött eljárt az idő. Hogy az idősebb (és aztán az egyre fiatalabb) motorral szerelt autókat ki fogják tiltani előbb Nyugat Európából, aztán pedig szép lassan mindenhonnan. Márpedig ha az ember megvesz, aztán felújít egy lakóautót, rákölt csomó pénzt és beletesz sok energiát, akkor nem lenne baj, ha utána használni is tudná hosszú évekig.

Van ezzel kapcsolatos, infó valahol? Egyáltalán lakóautós körökben mi erről a vélemény?
Érdemes egyáltalán 30-40év körüli járgányt venni? pl ilyet? (motorikus szempontból)

www.lakoautoklub.hu/apr%C3%B3hirdet%C3%A...2-mercedes-benz-206d

Az, hogy rohad-e, meg elektromos rendszer/bútorzat csere stb.. az oké. De talán egy motorcsere az kicsit necces. Vagy az sem?

Köszönöm!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 05 23:49 #50691

Amennyiben valaki bízik a szerencséjében, és azt hiszi, nem érheti meglepetés, azoknak okulás képen feltöltök pár fotót.
Ez a lakó, egy laikusnak, két tenyérnyi hibát mutatott. A feltárás után, ezt találtuk. Szegény Robi barátom, nem akart hinni a szemének.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: lucien

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 05 23:31 #50690

KVD írta:

Ezeknek is rohad úgy a belső váza, mint a korabeli (20év körüli) lakókocsiknak? Vagy ezek a felépítmények máshogy vannak megcsinálva, mint egy lakókocsié?

Ezek tök olyanok, mint a lakókocsik felépítménye.
Ahogy írtad, sok törődést igényelne már ez a kocsi. Ráadásul az utólagos házilag kivitelezett átalakítások, hagynak kívánnivalót maguk után.
Jobban megnézve a hirdetés képeit, szerintem az ágyak sima bútorlapból készültek, ami nem túl szerencsés megoldás. Nagyon nehéz, amit nem igazán ideális lakóautóba. Ráadásul, ennek a szekérnek az alváznyúlványa is, ami tartja a felépítmény hátsó traktusát, és a pótkereket, botrányosan gyenge, vékonyka lemezekből van hajtogatva.( Megerősítés igényel!!!!!!)
Amit tudni kell ezekről, az az, hogy ezek meglehetősen gyenge szerkezettel bírnak, ezt a súlyuk is mutatja, amik az idő folyamán megadják magukat. Jelentős megerősítéssel, és gondos felújítással üzemben lehet tartani, de ezek a munkák nagyon sokba fájnak.
Volt már dolgom egy ilyen járgánnyal, még talán évjáratra is stimmel. A felépítmény felét újjá kellett építeni a rohadások miatt. A hátsó fele 10 centit lógott az eredeti állapothoz képest. A vicc az egészben az volt, hogy a csavarok harmada, nem volt becsavarva soha az életbe. A csavarok furatai, teljesen szüzek voltak, én tekertem be az első darabokat a helyükre. Az a csoda, hogy egyáltalán megérte a szekér a 18 éves kort, és nem hullott darabjaira az út szélén.
A motorja nem egy erőbajnok. Sík úton nincsen vele gond, de ha meglátja a hegyeket, akkor vissza kettő, padlógáz...........


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 05 21:08 #50689

Most délután elmentem megnézni. Sajnos az a legnagyobb baja, hogy a hátsó 3-as emeletes ágyat utólag alakították ki, ami miatt megbontották a jobb oldali falat és a hátsó falat is. Beszereltek oldalra 3db ablakot, amiből az egyik törött és a hátfalon lévő egyik is törött. Sok apró sérülés van kívül a műanyag széleken-sarkokon. Az alváz szép, a motortér szép. Klíma pedig utólagosan lett beépítve és csak menet közben üzemel, (a motor hajtja a kompresszort) de a lakótérben vannak a hideg kifújók (1helyen 5 darab). 2.5ös banán motoros, turbó nélküli. A hűtése át van alakítva elektromos ventilátorosra. Szóval sok mindent változtattak rajta az évek során és most már ugyancsak törődést igényel a felépítmény. A padlólemez cserére szerintem a belső fa padlót értették, mert a tulaj asztalos. Jó volt azért, hogy megnéztem, mert így megtapasztaltam, hogy az alkov ágy nekünk kicsi. Elnagh Marlin 2 a felépítmény neve.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 05 16:03 #50688

Ezt a fenéklemez cserét érdemes lenne kibeszélned. Marha nagy munka, és csak akkor van rá szükség jellemzően, ha sokáig ázott. A lakókocsink is így ment tönkre.
KVD írta:

Sziasztok!
Ez a járgány ismerős valakinek? Érdemes ilyenben gondolkodni? Vonzó, hogy nem túl nagy, viszont tetszik a belső elrendezése, csak sajnos elég rossz képek vannak a hirdetéshez. https://www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/ford/ford_transit_2.5d-11632241

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 05 11:20 #50686

Ezeknek is rohad úgy a belső váza, mint a korabeli (20év körüli) lakókocsiknak? Vagy ezek a felépítmények máshogy vannak megcsinálva, mint egy lakókocsié?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 05 09:54 #50683

Ez közúti mérlegelésnél jelent problémát ugye? Lehet módosíttatni?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 05 09:52 #50682

KVD írta:

Sziasztok!
Ez a járgány ismerős valakinek? Érdemes ilyenben gondolkodni? Vonzó, hogy nem túl nagy, viszont tetszik a belső elrendezése, csak sajnos elég rossz képek vannak a hirdetéshez. https://www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/ford/ford_transit_2.5d-11632241
ár értékbe jónak tűnik, de az összsúlyt kevésnek találom...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.