Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Segítség kezdőknek

Több
2014 aug. 07 08:23 #43060

EdGaR írta:

Attila9 írta:
Érdemes-e valamivel takarni a lakóautót?
Én szoktam, de valóban csak óvatosan lehet. A gőzborotvát szerintem el kell felejteni, mivel vannak olyan szellőző nyílások, ahová nem kellene bejutni a víznek. Vannak speciális szerek a kempingáruházakban is, de sima mosogatószeres víz, nedvesített szivacs ugyanúgy megteszi. Nekem még régi alu burkolata van a felépítménynek, ami ráadásul rücskös és az előző olasz tulajdonos nem sok energiát fektetett a tisztántartásába, ezért a rücskökben évtizedes retek rakódott le. Na, azt csak csodaszerrel és polírral sikerült eltávolítani. Ezt követően csak szintentartásra kell ügyelni.
A Suwenor (Bihari Attiláék) telephelyén találod a Rollwash nevű céget , ők forgalmaznak lakóautó és hajó tisztító szereket

Én arra gondoltam, hogy letakarni, de van aki szerint az még inkább árthat.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 aug. 07 08:17 #43057

Attila9 írta:

Érdemes-e valamivel takarni a lakóautót?
Én szoktam, de valóban csak óvatosan lehet. A gőzborotvát szerintem el kell felejteni, mivel vannak olyan szellőző nyílások, ahová nem kellene bejutni a víznek. Vannak speciális szerek a kempingáruházakban is, de sima mosogatószeres víz, nedvesített szivacs ugyanúgy megteszi. Nekem még régi alu burkolata van a felépítménynek, ami ráadásul rücskös és az előző olasz tulajdonos nem sok energiát fektetett a tisztántartásába, ezért a rücskökben évtizedes retek rakódott le. Na, azt csak csodaszerrel és polírral sikerült eltávolítani. Ezt követően csak szintentartásra kell ügyelni.
A Suwenor (Bihari Attiláék) telephelyén találod a Rollwash nevű céget , ők forgalmaznak lakóautó és hajó tisztító szereket


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 aug. 07 07:36 #43054

Érdemes-e valamivel takarni a lakóautót?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 aug. 06 09:51 #43026

Kerti írta:

B.Z. írta:
Sziasztok!

Nemrég sikerült megvenni első lakóautónkat. Szerencsére eddig semmi komoly gond nincs vele, csak élvezzük. Van rajta parabola antenna amit viszont nem tudunk használni mert gondolom kéne beltéri egység ami nincs hozzá. Hogyan tudnám kipróbálni ,hogy egyáltalán jó e, és ha igen, mi kell hozzá ,hogy használhassuk?

Egy beltéri egység érvényes kártyával (előfizetéssel) mindenképpen kell hozzá. Ezután be kell állítani és akkor kiderül, hogy jó e. Ha van otthoni műholdas beltérid akkor az is tökéletesen megfelel erre a célra. Azért érdemes valakit felkeresni aki már látott parabola antennát, mert ő könnyebben beállítja és meg is tudja mutatni neked, hogy hogyan kell használni.

Ha addig nem jön össze akkor a Pusztaszentlászlói találkozón Nagypapa biztosan szívesen segít, mert ő nagy mágus ebben (és nem mellesleg ért is hozzá).

Simán kibírjuk addig, mivel itthon sincs parabolánk, csak gondoltam ha már van és jó akkor majd beüzemeljük .
köszi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 aug. 06 00:10 #43014

B.Z. írta:

Sziasztok!

Nemrég sikerült megvenni első lakóautónkat. Szerencsére eddig semmi komoly gond nincs vele, csak élvezzük. Van rajta parabola antenna amit viszont nem tudunk használni mert gondolom kéne beltéri egység ami nincs hozzá. Hogyan tudnám kipróbálni ,hogy egyáltalán jó e, és ha igen, mi kell hozzá ,hogy használhassuk?

Egy beltéri egység érvényes kártyával (előfizetéssel) mindenképpen kell hozzá. Ezután be kell állítani és akkor kiderül, hogy jó e. Ha van otthoni műholdas beltérid akkor az is tökéletesen megfelel erre a célra. Azért érdemes valakit felkeresni aki már látott parabola antennát, mert ő könnyebben beállítja és meg is tudja mutatni neked, hogy hogyan kell használni.

Ha addig nem jön össze akkor a Pusztaszentlászlói találkozón Nagypapa biztosan szívesen segít, mert ő nagy mágus ebben (és nem mellesleg ért is hozzá).


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 aug. 05 22:28 #43011

Sziasztok!

Nemrég sikerült megvenni első lakóautónkat. Szerencsére eddig semmi komoly gond nincs vele, csak élvezzük. Van rajta parabola antenna amit viszont nem tudunk használni mert gondolom kéne beltéri egység ami nincs hozzá. Hogyan tudnám kipróbálni ,hogy egyáltalán jó e, és ha igen, mi kell hozzá ,hogy használhassuk?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 aug. 02 16:44 #42971

kormanyosgyuri írta:

Akkor egyszerűbb ha rátok bízom a kiépitést, bármikor lehet menni hozzátok? Vagy be kell jelentkezni? Kellene egy pontos cím is

Mindenképpen előre egyeztessünk, mert szerencsére rengeteg munkánk van és nem tudunk bármikor autót fogadni nagyobb munkára, no meg azt is át kell beszélni, hogy mid van meg és nem kell e valamit rendelni a rendszerhez.
A számom: 20/529-56-18.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?
Megköszönte: kormanyosgyuri

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 aug. 02 16:33 #42970

Kerti írta:

kormanyosgyuri írta:
Sziasztok szertnék autómba 12/220V rendszert kiépíttetni. két akumlátor 1200-as inverter meg a többi ami kel. Kertit kérdezném ez kb menyibe kerülne árban és időben.Most lenne időm mert kéztörés miat idő milliomos lettem. Szép napot mindenkinek

Ahogy NagyPapa is írta a Panelectron inverterek elég jó ár érték arányban vannak. Mi is használjuk és nem volt még vele gond, bár ez nem jelent semmit :)
Invertert kétféle képen tudsz beépíteni az autóba.

1. Simán beépíted, rákötve az aksira az invertert és vagy használod a saját dugalját ami van, vagy bekötöd egy teljesen független konnektorba, amire csak az inverter van rákötve. Ez az egyszerűbb.

2. Ha azt szeretnéd, hogy a teljes rendszerre rá legyen kötve, tehát bármelyik konnektorban és készülékben legyen inverteren keresztül is 230V, akkor már be kell építeni a 230V-os betáp és az inverter közé egy Bay-Pass-t. Ennek az a szerepe, hogy ha véletlenül az inverter is be van kapcsolva és rádugod az autót a hálózatra, akkor ez a relé, nem engedi egymással szembe a sinus jeleket, hiszen úgysem találkoznának. Működése egyszerű, ha van a külső betápról hálózati áram, akkor azt használja, ha ki van húzva, akkor átáll az inverter ágra és onnan dolgozik. Az ilyen átváltó relét általában 10.000 - 15.000 Ft között van.

Inverternél amire nagyon figyelni kell a 12V-os oldalon, hogy nagyon nagy áramfelvétele lehet ezért oda kell figyelni a vezetékek vastagságára és hosszára, mert tűzveszélyes lehet a nem megfelelő vezetékválasztás. Vannak olyan készülékek amihez 50 mm2 -es (nagyujjnyi vastagságú) vezetéket írnak elő, nem véletlenül. Az 1.200W-os inverterhez minimum 25-ös, de inkább 35-ös vezeték kell.


Akkor egyszerűbb ha rátok bízom a kiépitést, bármikor lehet menni hozzátok? Vagy be kell jelentkezni? Kellene egy pontos cím is

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 aug. 02 15:24 #42968

kormanyosgyuri írta:

Sziasztok szertnék autómba 12/220V rendszert kiépíttetni. két akumlátor 1200-as inverter meg a többi ami kel. Kertit kérdezném ez kb menyibe kerülne árban és időben.Most lenne időm mert kéztörés miat idő milliomos lettem. Szép napot mindenkinek

Ahogy NagyPapa is írta a Panelectron inverterek elég jó ár érték arányban vannak. Mi is használjuk és nem volt még vele gond, bár ez nem jelent semmit :)
Invertert kétféle képen tudsz beépíteni az autóba.

1. Simán beépíted, rákötve az aksira az invertert és vagy használod a saját dugalját ami van, vagy bekötöd egy teljesen független konnektorba, amire csak az inverter van rákötve. Ez az egyszerűbb.

2. Ha azt szeretnéd, hogy a teljes rendszerre rá legyen kötve, tehát bármelyik konnektorban és készülékben legyen inverteren keresztül is 230V, akkor már be kell építeni a 230V-os betáp és az inverter közé egy Bay-Pass-t. Ennek az a szerepe, hogy ha véletlenül az inverter is be van kapcsolva és rádugod az autót a hálózatra, akkor ez a relé, nem engedi egymással szembe a sinus jeleket, hiszen úgysem találkoznának. Működése egyszerű, ha van a külső betápról hálózati áram, akkor azt használja, ha ki van húzva, akkor átáll az inverter ágra és onnan dolgozik. Az ilyen átváltó relét általában 10.000 - 15.000 Ft között van.

Inverternél amire nagyon figyelni kell a 12V-os oldalon, hogy nagyon nagy áramfelvétele lehet ezért oda kell figyelni a vezetékek vastagságára és hosszára, mert tűzveszélyes lehet a nem megfelelő vezetékválasztás. Vannak olyan készülékek amihez 50 mm2 -es (nagyujjnyi vastagságú) vezetéket írnak elő, nem véletlenül. Az 1.200W-os inverterhez minimum 25-ös, de inkább 35-ös vezeték kell.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?
Megköszönte: kormanyosgyuri

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 aug. 02 12:21 #42966

kormanyosgyuri írta:

Sziasztok szertnék autómba 12/220V rendszert kiépíttetni. két akumlátor 1200-as inverter meg a többi ami kel. Kertit kérdezném ez kb menyibe kerülne árban és időben.Most lenne időm mert kéztörés miat idő milliomos lettem. Szép napot mindenkinek

Üdv Néked :meghajol

Bár látod, hogy nem a Kerti vagyok, de próbálok segíteni! :smt039

Az akkumulátorok árát gondolom meg tudod nézni, 25 - 90 ezer-ig/db hatalmas a választék.
Az 1200 Wattos inverternek én magyar gyártmányút javaslok, a már korábban írt panelectron gyártmányát, nagyon megbízhatóak és "csak" 76 ezer netto áron.
A kábelezés bekötés viszont tényleg a Kerti dolga, de közel egy munkanapot bizony rá kell számítani, ha korrekten akarod beszerelni, vagy szereltetni. :(

Üdv NagyPapa


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: kormanyosgyuri

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 aug. 02 11:52 #42965

Sziasztok szertnék autómba 12/220V rendszert kiépíttetni. két akumlátor 1200-as inverter meg a többi ami kel. Kertit kérdezném ez kb menyibe kerülne árban és időben.Most lenne időm mert kéztörés miat idő milliomos lettem. Szép napot mindenkinek

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 júl. 27 21:49 #42915

Sziasztok! Bérelhető lakóautót keresunk julius 29- aug. 4-ig. lehetőleg Szekszárdhoz közel. Valaki tud segíteni? 3-an utaznank vele belföldön. Köszönöm

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 júl. 22 19:55 #42848

Köszönöm, majd leveszem a vezetőülést és megnézem mi van ott pontosan. Azt láttam, hogy egy ezer éves akku, egy 220V-os töltő, biztosítéktábla valamint két másik elektronika. Olyan mint egy 1970-ben használt telefonközpont. :rohog

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 júl. 20 19:24 #42835

eduvill írta:

A másik pedig, hogy fedélzeti akkunak mit használtok? Azért kérdezem mert, ugye a munka akkumlátorok elég kényesek a töltésre, és nem tudom, hogy az 1983-as technika tudja-e ezt :)

nekem egy nem mai de modernnek mondható darab van benne.
mobitrinoc 915-012 TB jelű amit ha beállítasz tud zselés, ólom, és még valamilyet tölteni.
még nem ismeri fel magától ezt be kell állítani.
az akksi egy 100ah-ás zselés munka akksi ami évekig állt de sikerült életre kelteni és még terhelő villával is megállja a helyét. érdemes egy jobb(drágább) akksit venni mint ahogy a példa mutatja.


semmi ok a pánikra, van nálam pálinka

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 júl. 20 18:38 #42832

eduvill írta:

A gáz bojler számára nagyobb nyomású szivattyú szükséges? Láttam, hogy van egy a friss víz tartályon kívül de az nem megy.
Az a nagyobb nyomás, ha jól sejtem 1.2BAR. Ennél nagyobbat nem szabad ráengedni a rendszerre!
A másik pedig, hogy fedélzeti akkunak mit használtok? Azért kérdezem mert, ugye a munka akkumlátorok elég kényesek a töltésre, és nem tudom, hogy az 1983-as technika tudja-e ezt :)
Biztos vagyok benne, hogy ha gyári töltő van benne, akkor tudja kezelni a munka akkumulátort!
Az indító akkuk nem viselik el a mélykisütést! (11volt környékére merülést.
Azok arra vannak kifejlesztve, hogy rövid ideig nagy áramot képesek leadni (több 100A), ellenben a munka akkukkal, amik inkább hosszabb ideig kisebb áram, 10-30A leadására készültek.
Bár áram témában vannak nálam szakértőbbek ;-)


...Lakóval ismeri meg az ember a másikat...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 júl. 20 16:40 #42829

Üdvözlet Hölgyek Urak :smt039



hurrá sikerült megvenni életem első lakóautóját egy Citroen Jumper furgon SK épitett van még pár dolog ami hiányzik belőle pl csak 220v van benne. Tudom Kertiék közel vannak de Én csak 2hetente vagyok szabad akkor is csak hétvégére,de valahogy majd megoldom,hogy meglátogassam Őket.Addig pedig marad a camping.

Megköszönte: Kerti

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 júl. 18 00:47 #42814

Köszönöm Mindenkinek a szívélyes fogadtatást! Meg is kezdtem a forgalomba helyezéshez a felkészítést. És akkor jönnek is a kérdések :smt100
A gáz bojler számára nagyobb nyomású szivattyú szükséges? Láttam, hogy van egy a friss víz tartályon kívül de az nem megy.
A másik pedig, hogy fedélzeti akkunak mit használtok? Azért kérdezem mert, ugye a munka akkumlátorok elég kényesek a töltésre, és nem tudom, hogy az 1983-as technika tudja-e ezt :)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 ápr. 27 16:49 #42209

eduvill írta:

Sziasztok!!!
És teljesült az álmom, megvan életem első lakóautója! hurrá
Írtam már biwakolással kapcsolatban Nektek, de akkor még lakókocsisként sóvárogtam a lakóautók után. A szerzemény egy 1983-as Fiat Dethleffs Pirat 2.5D egyenlőre külföldi papírokkal, és cudar állapotban, de kevés km-el. Mostantól kezdve bombáználak benneteket a műszaki kérdésekkel. :)

Gratula! hurrá
Ha kérdésed van tedd fel nyugodtan, hátha tudunk rá válaszolni. :smt204


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 ápr. 27 15:46 #42202

Toljad neki, menj vele legalább a környéken. Ha a saját lábán hazajött akkor nagy baja nem lehet. Felújítani ráérsz, ha tudod mit kell.

Néha elég egy jó pléd, egy kis matrica, egy-két kis szőnyeg. e

Esetleg egy pár ezer forintos dolog és hangulatos lesz.


A legnagyobb üdvözlettel,
---
Nagy-Márton Péter
Élménymilliomos - Mert utazni érdemes....

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 ápr. 27 08:51 #42200

eduvill írta:

Sziasztok!!!
És teljesült az álmom, megvan életem első lakóautója! hurrá
Írtam már biwakolással kapcsolatban Nektek, de akkor még lakókocsisként sóvárogtam a lakóautók után. A szerzemény egy 1983-as Fiat Dethleffs Pirat 2.5D egyenlőre külföldi papírokkal, és cudar állapotban, de kevés km-el. Mostantól kezdve bombáználak benneteket a műszaki kérdésekkel. :)


Őszintén Gratulálok Neked, és osztozok az Örömödben ! hurrá

Mindig jó érzés ilyen hírt hallani, Mások Öröme, Mindenki Öröme ! :smt204


" Lassan járj, tovább érsz..., és többet látsz !

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.