Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Segítség kezdőknek

Több
2018 jún. 18 15:24 #52941

Sziasztok! Bár már 4 éve megvan a mi kis Abbey-nk, de még mindig kezdők vagyunk. Előtetőt szeretnénk venni. Ha nem behúzósat, hanem rögzíthetőt (kitekerőset) veszünk, akkor meg merjük fúrni a lakókocsi oldalát???
Abbey nem egy kempingben áll, hanem magánkertben (állandóra telepítve), így teljesen el vagyunk szigetelve a lakókocsis társadalomtól.
Várok minden további ötletet, javaslatot :cheer: :meghajol

Köszönöm előre is!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 25 12:22 #52381

Sziasztok! Tavaly eladásra került Sk.épített autónk. Most sikerül az utódját megtalálni,és megvásárolni Fiat Ducato Dehtleffs Bus 2.5TDI 1996-os.Sajnos nincs hozzá semmilyen kezelési,karbantartási könyv. Kérdésem,hogy esetleg valaki ne tud erről a típusról valami elérhetőséget. Nagy segítség lenne megismerni egyes berendezések működését,kezelését. Előre is köszönet a segítségért. Üdv mindenkinek. kormanyosgyuri

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 06 10:49 #52276

+ nem minden határátkelőt használhatsz, csak azt amelyik teherforgalomnak megnyitott. Tőlem már horvátok kértek CMR szállítólevelet a berendezésről. ;)NagyPapa írta:

Matuka írta:
Németből lett behozva lakóként de szerintem elcseszték a honosításnál ,reg adó is lett rá fizetve jó sok.
Jobban örültem volna személykocsinak!

Ott valaki valamit nagyon elcseszett!!
Miként lett behozva?? Teherautóként?? Miért nem lett átminősítve lakóautónak azaz személyautónak??
Csak jelzem, hogy ezek a besorolások, -mármint az M1, vagy az N- nem magyar találmány, hanem az egész EU-ban azonosak ezen kategóriák.
Ebből neked ennél, sokkal nagyobb gondod is lehet, szerintem járj utána és rendezd le!!
A legnagyobb gondod az lesz, ha ki akarsz menni az Eu határain túlra, pl Szerbián keresztül, akkor beállhatsz a kamionok közé, több órát sorban állni...
Ott ugyanis egyetlen szerb határőrt sem fog érdekelni a határon, egy "jellege lakóautó" neki semmit sem érő magyar nyelvű bejegyzés...
:sorry


Nyomi
Megköszönte: NagyPapa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 05 06:45 #52268

Matuka írta:

Németből lett behozva lakóként de szerintem elcseszték a honosításnál ,reg adó is lett rá fizetve jó sok.
Jobban örültem volna személykocsinak!

Ott valaki valamit nagyon elcseszett!!
Miként lett behozva?? Teherautóként?? Miért nem lett átminősítve lakóautónak azaz személyautónak??
Csak jelzem, hogy ezek a besorolások, -mármint az M1, vagy az N- nem magyar találmány, hanem az egész EU-ban azonosak ezen kategóriák.
Ebből neked ennél, sokkal nagyobb gondod is lehet, szerintem járj utána és rendezd le!!
A legnagyobb gondod az lesz, ha ki akarsz menni az Eu határain túlra, pl Szerbián keresztül, akkor beállhatsz a kamionok közé, több órát sorban állni...
Ott ugyanis egyetlen szerb határőrt sem fog érdekelni a határon, egy "jellege lakóautó" neki semmit sem érő magyar nyelvű bejegyzés...
:sorry


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 04 21:45 #52266

Kiegészíteném még azzal, hogy más a biztosítási díj is, teljesítményadó, meg egyéb helyekre/országokba a behajtás....
És köteles INGYEN! kicserélni.
(bár hozzáteszem egy ismerős 6 szem. tgk. nak helyezett forgalomba egy kisbuszt hátszéllel, róla később levette a regadót a NAV, és maradt ugyanúgy teherkocsi)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 04 21:40 #52265

Matuka írta:

Németből lett behozva lakóként de szerintem elcseszték a honosításnál ,reg adó is lett rá fizetve jó sok.
Jobban örültem volna személykocsinak!

Matuka!

Amennyiben fizettél regadót, akkor fogjad magad, és vonulj be egy okmányirodába, mert nagy valószínűséggel a "túlképzett" ügyintéző a hunyó.
Nemes egyszerűséggel rossz kategóriát írt be a forgalmidba. Ebből viszont a későbbiekben még problémád is lehet.
Nekünk az átminősítésnél, csak 3x rontották volna el az okmányokat, ha nem figyelünk oda, és az egyik pont ez az M1-N1 kérdés volt. Simán kiállította az új forgalmit teherautóra, és ibolyakék szemekkel átadta, hogy most már rendben is van. Azonnal reklamálta, és bár nem értette (!!!!!) , hogy miért gond az nekem, de végül készített egy új forgalmit, a megfelelő bejegyzéssel, de továbbra sem értette a miérteket.
A saját érdekeben lehet fontos az hogy szgk. szerepeljen a forgalmiban, mert egy ellenőrzés során, érhetnek meglepetések, mivel más szabályozók vonatkoznak egy tgk.-ra.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 04 21:00 #52264

A jellege lehet lakóautó.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 03 17:17 #52259

Németből lett behozva lakóként de szerintem elcseszték a honosításnál ,reg adó is lett rá fizetve jó sok.
Jobban örültem volna személykocsinak!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 03 06:40 #52255

Matuka írta:

itt a kép a forgalmiról

Ez viszont egyértelműen TEHERAUTÓ
Ezt azért hangsúlyozom ki, mert olyan kategória, hogy "lakóautó" hivatalosan nem létezik!

A jellegénél szokták néha beírni a lakóautót, de a kategóriát melynek alapján történik pl az útdíj fizetés, nem változtatja meg.
Ez akkor eredetileg egy dobozos IVECO volt amit átalakítottak lakójárgánnyá, de maradt teherautó!!
:meghajol :meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 02 18:52 #52253

hivatalos bejegyzés

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 02 18:49 #52252

itt a kép a forgalmiról

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 02 18:38 #52251

N 1

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 02 17:34 #52250

Matuka írta:

Az én csigám 3.5t teher hat személyes és bejegyzett lakó akkor ez hogy van?

A forgalmi engedélyben a jármű kategória rubrikában mi van beírva???
A tied nem "M1" ???
Mert ha az, akkor az SZEMÉLYAUTÓ!!
NEM LÉTEZIK LAKÓAUTÓ KATEGÓRIA!!!
:meghajol :meghajol :sorry


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 02 17:21 #52248

Az én csigám 3.5t teher hat személyes és bejegyzett lakó akkor ez hogy van?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 02 15:22 #52246

talán néhány gondolat még A te esetedben a finom úthibák elnyeletésére, Illetve a terhelés, túlterhelés esetén a rugó részbeni tehermentesítésére szolgál. E típust nézve a segédlégrugód gyári, melyek 1 bar esetén kb 150 kilót tartanak. A légrugókban mindig van ütköző gumibak amire túlterhelésnél a tengely felül,és már mindjárt ráz, döcög és szélsőségben töri a laprugó szemeit. Ha enged át kell nézni, lehet, hogy csak szelepet kell cserélni. Ha felfulytad úgy hogy emelje meg a kocsit némiképpen menj el egy macskaköves útra, és mindent érteni fogsz.;) .SzFeri írta:

Én is köszönöm az infót. Az lakómban is van légrugó, bár még sosem használtam. Teljes terhelésnél is az orra van lejjebb az autónak, valószínűleg a laprugók újak, vagy felújítottak. Nálam a két légrugót egy nagyon vékony kapilláris cső köti össze, tehát egyszerre dolgoznak, de mivel az összekötőcső átmérője max. 1 mm., nem nagyon van ideje egy-egy döccenőnél komolyan átdolgozni. Nálam nincs óra sem, és kompresszor sem, csak egy felfújószelep a hátsó keréknél az egyik oldalon. Egyszer próbaképp felfújtam egy kicsit egy kézipumpával, de 3 hét múlva megint puha volt. Az átmérője becslés alapján olyan 10cm lehet. Gondolom ez a legolcsóbb vezrió lehet. Hogy a tudatlanságomat fokozzam, kérdezem: hogy ezt is fújhatok 2-2,5 bárra?


Nyomi
Megköszönte: SzFeri

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 02 13:24 #52245

GyG írta:

Nos örülök hogy csatlakozhattam.

A kérdésem a következő lenne.Egy MB sprinter 4x4 3 személyes tgk ból tervezek 4 személyes lakóautót építeni és ha lehet vizsgáztatni. Most kezdeném az építést de nem nagyon találom hogy mi vonatkozik rá.Külön kategória a lakóautó,vagy szgk. Regisztrációs adót kell fizetni csak vagy áfát is. Mik a kritikus pontok,mit kell dokumentálni és mit kötelező szakemberrel csinálni.Kinél kell lejelenteni.

Szia! Üdv a Klub-ban!

Nincs lakóautó kategória, viszont a lakóautó csak szgk lehet, ebből adódóan az áfát ha visszaigényelték rá, akkor időarányosan be kell fizenti, valamint a regadót is. Dokumentálni nem neked kell, hanem egy autómérnöknek kell elkészítenie a tervet ami alapján te megcsinálod. A biztosnágtechnikai eszközök beépítését csak szakműhely és szakember végezheti el, mert az átalakítási engedélyhez csatolni kell a szakműhelyigazolást is. Az ilyenek az ülések, biztonsági övek, stb.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 02 12:34 #52244

gyere macius 15-18ig Mesteribe nem sokara kirakom a esemenyekhez


fradit szeretem

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 02 09:45 #52243

jocibacsi írta:


A beállításnál felhívnám a figyelmet ducatónál, hogy a hátsó hídon levő fékerőszabályozót is állítani kell, nehogy megszűnjön a hátsó fék.

Az újabb tipusoknál már ne keressétek, mert azoknál már nincs ilyen kütyü...


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: jocibacsi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 02 09:39 #52242

Valóban nem bonyolult dolog a légrugó beépítése, de én szakemberre bíztam és nem bántam meg.
Két éve lett beépítve és nagyon meg vagyunk vele elégedve. Ha kicsit "túlpakoltuk" a lakót, bizonytalan lett az eleje, nos ez megszűnt. Lényegesen jobb a vezethetősége, stabilabb az úttartása a kocsinak a Fiam szerint is és jobb a kompon való le és felhajtás.

1992 ducató alvázra épített Knaus traveller 620.
Jelenleg 1,5 bár a nyomás a rendszerbe, így áll vízszintesen az autó.

A beállításnál felhívnám a figyelmet ducatónál, hogy a hátsó hídon levő fékerőszabályozót is állítani kell, nehogy megszűnjön a hátsó fék.


Szeret

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 02 08:02 #52239

"messze nem olyan bonyolult dolog a beépítése"
Ezt megerősítem, tényleg nem bonyolult.
A kétkörös légrugó-rendszernek (amikor oldalanként külön lehet nyomást állítani) van egy olyan további lehetősége, hogy az autó vízszintezésénél is lehet vele játszani. Tehát nem ékre állok, hanem a légrugóval egyenlítem ki a talaj egyenetlenségét. (Megj: induláskor nem célszerű elfelejteni!)


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.