Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Segítség kezdőknek

Több
2018 febr. 03 06:40 #52255

Matuka írta:

itt a kép a forgalmiról

Ez viszont egyértelműen TEHERAUTÓ
Ezt azért hangsúlyozom ki, mert olyan kategória, hogy "lakóautó" hivatalosan nem létezik!

A jellegénél szokták néha beírni a lakóautót, de a kategóriát melynek alapján történik pl az útdíj fizetés, nem változtatja meg.
Ez akkor eredetileg egy dobozos IVECO volt amit átalakítottak lakójárgánnyá, de maradt teherautó!!
:meghajol :meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 02 18:52 #52253

hivatalos bejegyzés

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 02 18:49 #52252

itt a kép a forgalmiról

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 02 18:38 #52251

N 1

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 02 17:34 #52250

Matuka írta:

Az én csigám 3.5t teher hat személyes és bejegyzett lakó akkor ez hogy van?

A forgalmi engedélyben a jármű kategória rubrikában mi van beírva???
A tied nem "M1" ???
Mert ha az, akkor az SZEMÉLYAUTÓ!!
NEM LÉTEZIK LAKÓAUTÓ KATEGÓRIA!!!
:meghajol :meghajol :sorry


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 02 17:21 #52248

Az én csigám 3.5t teher hat személyes és bejegyzett lakó akkor ez hogy van?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 02 15:22 #52246

talán néhány gondolat még A te esetedben a finom úthibák elnyeletésére, Illetve a terhelés, túlterhelés esetén a rugó részbeni tehermentesítésére szolgál. E típust nézve a segédlégrugód gyári, melyek 1 bar esetén kb 150 kilót tartanak. A légrugókban mindig van ütköző gumibak amire túlterhelésnél a tengely felül,és már mindjárt ráz, döcög és szélsőségben töri a laprugó szemeit. Ha enged át kell nézni, lehet, hogy csak szelepet kell cserélni. Ha felfulytad úgy hogy emelje meg a kocsit némiképpen menj el egy macskaköves útra, és mindent érteni fogsz.;) .SzFeri írta:

Én is köszönöm az infót. Az lakómban is van légrugó, bár még sosem használtam. Teljes terhelésnél is az orra van lejjebb az autónak, valószínűleg a laprugók újak, vagy felújítottak. Nálam a két légrugót egy nagyon vékony kapilláris cső köti össze, tehát egyszerre dolgoznak, de mivel az összekötőcső átmérője max. 1 mm., nem nagyon van ideje egy-egy döccenőnél komolyan átdolgozni. Nálam nincs óra sem, és kompresszor sem, csak egy felfújószelep a hátsó keréknél az egyik oldalon. Egyszer próbaképp felfújtam egy kicsit egy kézipumpával, de 3 hét múlva megint puha volt. Az átmérője becslés alapján olyan 10cm lehet. Gondolom ez a legolcsóbb vezrió lehet. Hogy a tudatlanságomat fokozzam, kérdezem: hogy ezt is fújhatok 2-2,5 bárra?


Nyomi
Megköszönte: SzFeri

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 02 13:24 #52245

GyG írta:

Nos örülök hogy csatlakozhattam.

A kérdésem a következő lenne.Egy MB sprinter 4x4 3 személyes tgk ból tervezek 4 személyes lakóautót építeni és ha lehet vizsgáztatni. Most kezdeném az építést de nem nagyon találom hogy mi vonatkozik rá.Külön kategória a lakóautó,vagy szgk. Regisztrációs adót kell fizetni csak vagy áfát is. Mik a kritikus pontok,mit kell dokumentálni és mit kötelező szakemberrel csinálni.Kinél kell lejelenteni.

Szia! Üdv a Klub-ban!

Nincs lakóautó kategória, viszont a lakóautó csak szgk lehet, ebből adódóan az áfát ha visszaigényelték rá, akkor időarányosan be kell fizenti, valamint a regadót is. Dokumentálni nem neked kell, hanem egy autómérnöknek kell elkészítenie a tervet ami alapján te megcsinálod. A biztosnágtechnikai eszközök beépítését csak szakműhely és szakember végezheti el, mert az átalakítási engedélyhez csatolni kell a szakműhelyigazolást is. Az ilyenek az ülések, biztonsági övek, stb.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 02 12:34 #52244

gyere macius 15-18ig Mesteribe nem sokara kirakom a esemenyekhez


fradit szeretem

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 02 09:45 #52243

jocibacsi írta:


A beállításnál felhívnám a figyelmet ducatónál, hogy a hátsó hídon levő fékerőszabályozót is állítani kell, nehogy megszűnjön a hátsó fék.

Az újabb tipusoknál már ne keressétek, mert azoknál már nincs ilyen kütyü...


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: jocibacsi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 02 09:39 #52242

Valóban nem bonyolult dolog a légrugó beépítése, de én szakemberre bíztam és nem bántam meg.
Két éve lett beépítve és nagyon meg vagyunk vele elégedve. Ha kicsit "túlpakoltuk" a lakót, bizonytalan lett az eleje, nos ez megszűnt. Lényegesen jobb a vezethetősége, stabilabb az úttartása a kocsinak a Fiam szerint is és jobb a kompon való le és felhajtás.

1992 ducató alvázra épített Knaus traveller 620.
Jelenleg 1,5 bár a nyomás a rendszerbe, így áll vízszintesen az autó.

A beállításnál felhívnám a figyelmet ducatónál, hogy a hátsó hídon levő fékerőszabályozót is állítani kell, nehogy megszűnjön a hátsó fék.


Szeret

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 02 08:02 #52239

"messze nem olyan bonyolult dolog a beépítése"
Ezt megerősítem, tényleg nem bonyolult.
A kétkörös légrugó-rendszernek (amikor oldalanként külön lehet nyomást állítani) van egy olyan további lehetősége, hogy az autó vízszintezésénél is lehet vele játszani. Tehát nem ékre állok, hanem a légrugóval egyenlítem ki a talaj egyenetlenségét. (Megj: induláskor nem célszerű elfelejteni!)


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 02 07:57 #52238

Hálásan köszönöm a gyors, és precíz választ. Nem vagyok még otthon ebben a témában, igencsak kezdőnek tekintem magam. A légrugók leeresztett (felpuhult) állapotban kb. középállásban vannak. Tehát a gumihenger félig takarja azt a fém házat, amire ráülne teljesen összenyomott állapotban. Sajnos a lakásomtól 30Km-re tartom egy barátom fedett színje alatt, így most nem tudok képeket prezentálni. De felkeltette az érdeklődésemet a téma, és a hétvégén próbálok képeket csinálni róla. A legjobb az volna, ha egy találkozón a többi lakóautó tulajdonossal is tudnék tapasztalatot cserélni. Tavaly nyár végén vettük a lakót, még nem volt idő és lehetőség erre, de remélem ez nem várat sokáig marára. Köszönöm az infókat!

Megköszönte: NagyPapa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 02 07:32 #52237

SzFeri írta:

Én is köszönöm az infót. Az lakómban is van légrugó, bár még sosem használtam. Teljes terhelésnél is az orra van lejjebb az autónak, valószínűleg a laprugók újak, vagy felújítottak. Nálam a két légrugót egy nagyon vékony kapilláris cső köti össze, tehát egyszerre dolgoznak, de mivel az összekötőcső átmérője max. 1 mm., nem nagyon van ideje egy-egy döccenőnél komolyan átdolgozni. Nálam nincs óra sem, és kompresszor sem, csak egy felfújószelep a hátsó keréknél az egyik oldalon. Egyszer próbaképp felfújtam egy kicsit egy kézipumpával, de 3 hét múlva megint puha volt. Az átmérője becslés alapján olyan 10cm lehet. Gondolom ez a legolcsóbb vezrió lehet. Hogy a tudatlanságomat fokozzam, kérdezem: hogy ezt is fújhatok 2-2,5 bárra?

Üdv Néked SzFeri!

Az, hogy az orra lejjebb van sajnos azt is jelentheti, hogy leültek az első rugóid!!
Ebből tehát semmit sem lehet pontosan megállapítani.
Ha hátul neked 10 cm lufid van akkor az nem sokat tud tartani!
Egy milliméteres csövet én még nem láttam, kereskedelmi forgalomban ilyen nem sűrűn van!
Az azért nagy gond, ha közös a cső, egy döccenőnél a nagyon vékony csövön is átszalad a levegő, hiszen ilyenkor akár 10 bar nyomás is tud lenni, ekkora nyomáson pedig bődületes mennyiségű levegő tud igen rövid idő alatt közlekedni!!
Ezeknek a lufiknak az üzemi maximális nyomása 6 bar, de a kidurranási nyomása 20 - 25 bar szokott lenni.
Ezeket csak úgy szemre nem lehet felfújni, óra mindenképpen kell(ene) hozzá.
Azt fújáskor le kell mérni, hogy mennyi volt a leghátsó pontján a lakónak a földhöz képest és mennyit emelkedett.
Ehhez a legegyszerűbb, ha van rajta vonóhorog akkor a gömbfejet mérni a földhöz képest, ha nincs akkor a lökhárító egyik pontját!!
Igazából, ha alábújsz vagy nézel, akkor látni kellene, hogy ráült a rugólap az összenyomott lufira vagy sem.
Ha ráült akkor az lett -mármint a lufi- a határolóbak és az már a laprugót döccenőknél komolyan terheli, akár el is törheti.
A laprugó eltörését -pl a hajlított szemeknél- sok esetben csak akkor veszed észre, ha cserélni akarod a szilent-perselyt.

Sokan nem tudják, hogy messze nem olyan drága egy komplett lufi készlet, no persze nem a kempinges oldalakról kell vásárolni...
Ha valaki vesz, mindenképpen a kétlabdás változatát vegye meg!!
Ennek oka az az egyszerű dolog, hogy a beépített szerkezet nem korlátozhatja, nem határolhatja le mozgásában a futóművet!!
Az egylabdás lufik sajnos korlátozzák.
A Ducató hátsó futóművének a mozgási képessége gyárilag 220 mm, az egylabdás lufi csak 170 mm mozgást engedélyez -gyári adatok- maximum!!
Érdemes egy találkozó alkalmával a klubtagjaink beépítését megnézni, sokunknál van már beépítve!!
Csak jelzem: messze nem olyan bonyolult dolog a beépítése, nálam mindent -csövezést órákat, lufikat, tartókat jó magam csináltam 69 évesen és 145 kilósan!! (Akkor annyi voltam, most már kicsit, pár kilót fogytam!!)
:rohog
Remélem tudtam segíteni.
:meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: SzFeri

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 02 06:55 #52236

Én is köszönöm az infót. Az lakómban is van légrugó, bár még sosem használtam. Teljes terhelésnél is az orra van lejjebb az autónak, valószínűleg a laprugók újak, vagy felújítottak. Nálam a két légrugót egy nagyon vékony kapilláris cső köti össze, tehát egyszerre dolgoznak, de mivel az összekötőcső átmérője max. 1 mm., nem nagyon van ideje egy-egy döccenőnél komolyan átdolgozni. Nálam nincs óra sem, és kompresszor sem, csak egy felfújószelep a hátsó keréknél az egyik oldalon. Egyszer próbaképp felfújtam egy kicsit egy kézipumpával, de 3 hét múlva megint puha volt. Az átmérője becslés alapján olyan 10cm lehet. Gondolom ez a legolcsóbb vezrió lehet. Hogy a tudatlanságomat fokozzam, kérdezem: hogy ezt is fújhatok 2-2,5 bárra?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 01 22:40 #52233

Nos örülök hogy csatlakozhattam.

A kérdésem a következő lenne.Egy MB sprinter 4x4 3 személyes tgk ból tervezek 4 személyes lakóautót építeni és ha lehet vizsgáztatni. Most kezdeném az építést de nem nagyon találom hogy mi vonatkozik rá.Külön kategória a lakóautó,vagy szgk. Regisztrációs adót kell fizetni csak vagy áfát is. Mik a kritikus pontok,mit kell dokumentálni és mit kötelező szakemberrel csinálni.Kinél kell lejelenteni.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 01 19:44 #52231

KVD írta:

Köszönöm, így fogok tenni!
Légrugóval kapcsolatban is felmerültek kérdéseim:
Mire való a hátsó laprugóhoz beszerelt légrugó? Mikor kell használni? Mennyire kell felfújni.
(Saját kompresszora van és jelenleg 0.5Bar-t mutat a nyomásmérő órája.)

Ez az adat így kevésnek tűnik.
Ha a két oldalon levő légrugónak van egyetlen órája, akkor az, egy egykörös légrugós rendszer, ami nem sokat ér, mert egymás ellen dolgozik a két lufi.
Az, hogy egyetlen közös kompresszor van hozzá az rendben van, de azokat jó lenne külön külön szabályozni, felfújni.
Akkor és annyira kell felfújni, hogy ne lógjon a segge még terhelés alatt sem és a terheket a mozgási energiákat a légrugók vegyék fel.
A léglufik védik a rugót a töréstől, jelentős mértékben csillapítják a lengéseket,elnyelik a felütési energiákat a rossz utakon a gödröknél.
Ha kétkörös a rendszer akkor az oldalirányú lengéseket is csillapítják!
Ha közösített egykörös a rendszer akkor ebben az esetben még gond is lehet,mert az egyik oldali terhelésnél a levegő átmegy a másik oldalra és így még jobban billentheti a kasztnit!!
Az csak akkor működhet jól, ha a két lufi között visszacsapó szelep van beépítve!!
Tudtam segíteni??
A 0,5 bar nagyon kevésnek tűnik, nálam két önálló körös a rendszer normál állapotban csak 2-3 centit emel a hátulján és így is 2,0 bar nyomáson vannak a lufik úgy, hogy 200 mm a kétcellás lufiknak az átmérője!
A forgalomban levő lufik zöme csak 170 mm !!
:meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: SzFeri

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 01 19:22 #52230

Köszönöm, így fogok tenni!
Légrugóval kapcsolatban is felmerültek kérdéseim:
Mire való a hátsó laprugóhoz beszerelt légrugó? Mikor kell használni? Mennyire kell felfújni.
(Saját kompresszora van és jelenleg 0.5Bar-t mutat a nyomásmérő órája.)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 29 23:04 #52202

KVD írta:

A víz-szivattyúval kapcsolatban lenne egy kérdésem. Kisfogyasztású és csendes vízpumpa van felszerelve a víztartály tetejére és ez látja el az egész lakóautót. Gondolom ez mindegyik lakóautónál így van. 1 gondom van vele: -sokkal kisebb a vízhozama, mint a lakókocsimban lévő merülőszivattyúnak, és ezért a WC öblítés is elég csekély mértékű. Van valami külön szerepe, hogy a lakóautókba ilyen vízpumpát szerelnek, vagy kicserélhetem nagyobb vízhozamú merülőszivattyúra??? Az, hogy azzal hangosabb lesz a rendszer, az nem zavar.

Állíts a nyomásszabályzóján, rögtön többet fog nyomni! Ha már van egy nagy nyomású szivattyúd, nehogy kicseréld egy búvárra. Az meg nem nagy hátrány, ha kicsit kevesebb víz fogy a lakóban, mert nem fogjátok hamar elpacsálni az értékes készletet. :-)
Amennyiben magasabb nyomásra állítottad, nézd meg az összes csatlakozást, nincs-e szivárgás a nagyobb nyomás okán!!! Találkoztam már olyannal, hogy inkább a nyomást csökkentették, ahelyett, hogy megjavították volna a szivárgó csatlakozást. :sir


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 28 19:34 #52195

A víz-szivattyúval kapcsolatban lenne egy kérdésem. Kisfogyasztású és csendes vízpumpa van felszerelve a víztartály tetejére és ez látja el az egész lakóautót. Gondolom ez mindegyik lakóautónál így van. 1 gondom van vele: -sokkal kisebb a vízhozama, mint a lakókocsimban lévő merülőszivattyúnak, és ezért a WC öblítés is elég csekély mértékű. Van valami külön szerepe, hogy a lakóautókba ilyen vízpumpát szerelnek, vagy kicserélhetem nagyobb vízhozamú merülőszivattyúra??? Az, hogy azzal hangosabb lesz a rendszer, az nem zavar.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.