Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Segítség kezdőknek

Több
2018 szept. 28 10:55 #53570

nemo25 írta:

Azzal együtt számtalan költséghatékony lakónál találkozhatunk alacsony teherbírású futóművekkel, az alacsonyabb költségek miatt. Gondolj csak bele, hogy a gyárnak ugyan egy kocsinál mindössze pár tíz EURO-s megtakarítást jelent, de ezt szorozd be évi több ezer darabbal. Rögtön megmutatja a matek értelmét. :-)
Ezért írtam, hogy szomorú.
Az csak egy dolog, hogy a futóművet túlterhelve megváltozik annak karakterisztikája és a stabilitása.
De azt ne felejtsük el, hogy a fékek sem azonosak a normál és az erősített futóműnél.
Ezek szerint egyes gyártók simán feláldozzák a biztonságot a profit oltárán.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 27 22:40 #53569

Laccci írta:

Megnéztem a "94-"Ducato gyári papírjait...
50kg különbség van a Ducato 14 és a maxi között.
Teherbírásban pedig 300kg!
A Ducato 14 összsúlya 3200kg a maxié 3500kg lehetne maximum!
Ebből következik, hogy egy 2800kg önsúlyú 4 személyes autó alá is már maxi alváz kellene. (az ez felettiekhez meg gondolom dupla tengelyes)
Az újabb gyártmányoknál nem néztem utána a a súlyhatároknak...

Nekem a Hevy 4 tonnás változat erősített rugói vannak a szekér alatt, és ugyan újonnan üresen nem ért hozzá a gumibakhoz, viszont már beépítve, szépen ráült, de a gyári lakóautóknál is rajta ül már újkorukban is. Viszont ezek a bakok nem olyan kemények, mint a régebbi évjáratokban. Egészen lágyak, és képlékenyek. Nem is fekete gumi, hanem színes. Azzal együtt számtalan költséghatékony lakónál találkozhatunk alacsony teherbírású futóművekkel, az alacsonyabb költségek miatt. Gondolj csak bele, hogy a gyárnak ugyan egy kocsinál mindössze pár tíz EURO-s megtakarítást jelent, de ezt szorozd be évi több ezer darabbal. Rögtön megmutatja a matek értelmét. :-)


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 27 21:29 #53566

Megnéztem a "94-"Ducato gyári papírjait...
50kg különbség van a Ducato 14 és a maxi között.
Teherbírásban pedig 300kg!
A Ducato 14 összsúlya 3200kg a maxié 3500kg lehetne maximum!
Ebből következik, hogy egy 2800kg önsúlyú 4 személyes autó alá is már maxi alváz kellene. (az ez felettiekhez meg gondolom dupla tengelyes)
Az újabb gyártmányoknál nem néztem utána a a súlyhatároknak...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 27 19:44 #53563

Laccci írta:

NagyPapa írta:
KVD írta:
Köszi! Voltam megnézni. Az a legfurább benne, hogy a hátsó futómű össze van ülve. Gyakorlatilag a hátsó híd hozzá ér a két felütköző gumihoz alapból. Nem hiszem, hogy ez jó így. Más dolgok is voltak, amik nem tetszettek, de ez a futómű dolog érdekes, mert üres volt a kocsi és mégis ilyen.
:meghajol
Az, hogy hátul egy négy évesnek leül a segge semmit sem jelent, pontosabban annyit, hogy ez is alapból, gyárilag túlterhelt. Ennek kivédéséhez tesszük bele a kiegészítő légrugót.
:sir
Ez elég szomorú.
Valószínűleg a tisztelt gyártó annyira spórolt, hogy nem erősített alvázat ill. futóművet használt. Azt nem tudom, hogy a Renault-nál ezt hogy hívják, de a Ducato-nál ez a maxi.
Ennek az XGO-nak az önsúlya a gyári adat szerint "csak" 2800Kg, szerintem ez nem indokolja, hogy 4-6 évesen leüljön a gumibakra.
Ennél nehezebb 20 éves Ducato maxi alapú autók járkálnak, és még nem ültek rá a bakra.
Bocsi. Sajnos a Ducato 250-es laprugói igen hamar megadják magukat, (a régiek nem ) ezért nem ritka a teljes terheléssel közlekedő autóknál, hogy hamar leülnek a gumibakra. Márpedig a lakóautó teljes terhelésűnek számít. Nem véletlen, hogy a komoly gyártó mint a LAIKA már kompozit rugót használ. Az nem is ül le. Talán rájönnek, egyszer mi a probléma, mert ez nem normális, hogy 4-5 év alatt teljesen leül, bár addig is ezzel számolnunk kell. Ezért használunk segéd légrugót.


Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 27 07:31 #53561

Laccci írta:

NagyPapa írta:
KVD írta:
Köszi! Voltam megnézni. Az a legfurább benne, hogy a hátsó futómű össze van ülve. Gyakorlatilag a hátsó híd hozzá ér a két felütköző gumihoz alapból. Nem hiszem, hogy ez jó így. Más dolgok is voltak, amik nem tetszettek, de ez a futómű dolog érdekes, mert üres volt a kocsi és mégis ilyen.
:meghajol
Az, hogy hátul egy négy évesnek leül a segge semmit sem jelent, pontosabban annyit, hogy ez is alapból, gyárilag túlterhelt. Ennek kivédéséhez tesszük bele a kiegészítő légrugót.
:sir
Ez elég szomorú.
Valószínűleg a tisztelt gyártó annyira spórolt, hogy nem erősített alvázat ill. futóművet használt. Azt nem tudom, hogy a Renault-nál ezt hogy hívják, de a Ducato-nál ez a maxi.
Ennek az XGO-nak az önsúlya a gyári adat szerint "csak" 2800Kg, szerintem ez nem indokolja, hogy 4-6 évesen leüljön a gumibakra.
Ennél nehezebb 20 éves Ducato maxi alapú autók járkálnak, és még nem ültek rá a bakra.
:sorry
Látom, még nincs minden képben a gyártók súlyokkal való játszadozásáról...
Maxi Ducató alvázra 3500 kg alatt egyetlen gyártó sem gyárt lakóautót Európában!
A Maxi súlytöbbletét egyetlen gyártó sem vállalja fel, csak ha legalább 4250 -re gyártja a járgányt, ami már nem "B" kategóriás jogsival megy..
A gyári adatok szerint az én járgányom 3080 kg, a valóságban ennél több, mint 200 kg-al volt több, már új korában is...


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 26 21:17 #53555

NagyPapa írta:

KVD írta:
Köszi! Voltam megnézni. Az a legfurább benne, hogy a hátsó futómű össze van ülve. Gyakorlatilag a hátsó híd hozzá ér a két felütköző gumihoz alapból. Nem hiszem, hogy ez jó így. Más dolgok is voltak, amik nem tetszettek, de ez a futómű dolog érdekes, mert üres volt a kocsi és mégis ilyen.
:meghajol
Az, hogy hátul egy négy évesnek leül a segge semmit sem jelent, pontosabban annyit, hogy ez is alapból, gyárilag túlterhelt. Ennek kivédéséhez tesszük bele a kiegészítő légrugót.
:sir
Ez elég szomorú.
Valószínűleg a tisztelt gyártó annyira spórolt, hogy nem erősített alvázat ill. futóművet használt. Azt nem tudom, hogy a Renault-nál ezt hogy hívják, de a Ducato-nál ez a maxi.
Ennek az XGO-nak az önsúlya a gyári adat szerint "csak" 2800Kg, szerintem ez nem indokolja, hogy 4-6 évesen leüljön a gumibakra.
Ennél nehezebb 20 éves Ducato maxi alapú autók járkálnak, és még nem ültek rá a bakra.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 25 12:53 #53533

NagyPapa írta:

KVD írta:
Köszi! Voltam megnézni. Az a legfurább benne, hogy a hátsó futómű össze van ülve. Gyakorlatilag a hátsó híd hozzá ér a két felütköző gumihoz alapból. Nem hiszem, hogy ez jó így. Más dolgok is voltak, amik nem tetszettek, de ez a futómű dolog érdekes, mert üres volt a kocsi és mégis ilyen.
:meghajol
Üdv Néked!
A képek alapján megítélve ez egy jó ár-érték arányú autó, persze ha lehet alkudni, akkor kiért ne...
Az, hogy hátul egy négy évesnek leül a segge semmit sem jelent, pontosabban annyit, hogy ez is alapból, gyárilag túlterhelt. Ennek kivédéséhez tesszük bele a kiegészítő légrugót.
Én kiszedtem az ütközőt, sőt kiszereltem a magasító bakot is, így kellő hely keletkezett -egy beépítési engedéllyel rendelkező- kétkörös, kétballonos 210 mm átmérőjű, 235 mm úthosszal rendelkező segédlégrugó beépítésére.
Ha csak ennyit találtál tehát, az hibának nem nagyon tekinthető.
Gondolom más okok miatt savanyú inkább a szőlő...
:sir

Kicsit savanyú, mert van még egy törött zuhanytálca egy hiányzó zuhanypolc. Több kisebb leverődés belül a falakon-plafonon. A vonóhorog nincs benne a forgalmiban. A vonóhorog mellett van valami kiálló vas, ami felfelé berogyasztotta a hátsó kereszttartót. Gondolom valami csomagtartónak lehetett az alaprúdja. Nincs szervíztörténet. És az XGO katalógus szerint 2évvel öregebb az autó. Ez a szín 2011-12ben volt gyártásban. Lehet, hogy állt az autó a kereskedőnél, de ez akkor is 6éves, nem 4. Az ablakokban is 2011év végi jelölés van. De mindettől függetlenül azért tetszene, csak nem 11misiért.

Megköszönte: NagyPapa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 25 10:53 #53530

A fekete csík eltávolítására jó a WD40, vagy az OBI-ban kapható Tessa ragacs eltávolító spray. Létezik olyan kézi mosó, ahol vállalnak lakóautót. és odafigyeléssel kezelik. Van egy speciális vegyszerük, ami remekül oldja a műanyagon felgyülemlő koszt, felületi elszíneződést. Én ezt a mosást tavasszal szoktam megrendelni, mivel házilag nem kapható a szer.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 25 07:45 #53526

KVD írta:

Köszi! Voltam megnézni. Az a legfurább benne, hogy a hátsó futómű össze van ülve. Gyakorlatilag a hátsó híd hozzá ér a két felütköző gumihoz alapból. Nem hiszem, hogy ez jó így. Más dolgok is voltak, amik nem tetszettek, de ez a futómű dolog érdekes, mert üres volt a kocsi és mégis ilyen.
:meghajol
Üdv Néked!
A képek alapján megítélve ez egy jó ár-érték arányú autó, persze ha lehet alkudni, akkor kiért ne...
Az, hogy hátul egy négy évesnek leül a segge semmit sem jelent, pontosabban annyit, hogy ez is alapból, gyárilag túlterhelt. Ennek kivédéséhez tesszük bele a kiegészítő légrugót.
Én kiszedtem az ütközőt, sőt kiszereltem a magasító bakot is, így kellő hely keletkezett -egy beépítési engedéllyel rendelkező- kétkörös, kétballonos 210 mm átmérőjű, 235 mm úthosszal rendelkező segédlégrugó beépítésére.
Ha csak ennyit találtál tehát, az hibának nem nagyon tekinthető.
Gondolom más okok miatt savanyú inkább a szőlő...
:sir


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 24 21:06 #53523

Köszi! Voltam megnézni. Az a legfurább benne, hogy a hátsó futómű össze van ülve. Gyakorlatilag a hátsó híd hozzá ér a két felütköző gumihoz alapból. Nem hiszem, hogy ez jó így. Más dolgok is voltak, amik nem tetszettek, de ez a futómű dolog érdekes, mert üres volt a kocsi és mégis ilyen.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 24 21:02 #53522

KVD írta:

Erről a felépítmény gyártóról (XGO) mi a véleményetek? Lehet elmennék hétvégén megnézni.
www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/renault/renault_xgo-13421088

A Palmowskinak a saját márkás lakója. Költséghatékony árképzéssel kínált szekerek, egyébként a Rimor gyártja neki Itáliában.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 24 15:22 #53521

Ennek az autónak a gazdája nincs itt a klubban véletlenül? www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/fiat/fiat_mclouis-13453185

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 20 19:58 #53477

Erről a felépítmény gyártóról (XGO) mi a véleményetek? Lehet elmennék hétvégén megnézni.
www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/renault/renault_xgo-13421088

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 13 22:33 #53446

KVD írta:

Sziasztok! Néhány hasznos tanácsra lenne szükségem lakóautó vásárlással kapcsolatban.
Egy szezont már végig csináltunk saját lakóautóval, ami egy 22éves 230as Ducato volt.
Megkedveltük a lakóautózást, de ezt a Ducatot most eladtuk és keressük az utódját egy fiatalabb és picivel nagyobb autó személyében.
A dízel kitiltásokat figyelembe véve és félve a további szigorításoktól, nem tudom mit vegyek.
Gazdálkodjunk mondjuk max. 10 millió Forintból. Kizárólag Fiatban gondolkodom. Fordot nem szeretnék,
mert nem sok jót hallani a 2.2-2.4 motorokról. Ebből a pénzből jó állapotú Euro 4 -re futja, esetleg Euro 5 is beleférhet, de ott már necces a kínálat ennyiért. Olvasni sok helyen, hogy hiába van most még ezekre zöld matrica, az sem jelent örökre megoldást. Mi van akkor, ha beleteszek a lakóautó vásárlásba 10milliót és 2-3-5év múlva kitiltják nyugatról? Eladhatatlanná válhat, szóval kidobtam a pénzt az ablakon. Vagy vegyek fel hitelt és fizessem be a 10milliót egy új Euro 6-os kezdőrészletébe? Vagy szarjak mindenre és vegyek olcsón egy Euro 3as autót, használjam, amíg ki nem tiltják, utána adjam el őrbódénak? Ezzel buknék a legkevesebbet :D Mit tennétek, mit tanácsoltok?

Az hogy pár városból kitiltják az öreg verdákat, még nem a világ vége. Millió számra futnak még német, és egyéb nyugati rendszámmal öreg szekerek is.
Azzal együtt az EURO 5-6 hatalmas öngól, mivel lényegesen nagyobb bajt okoz, mint előnyt az egészségünkben, a túlságosan kicsire aprított részecskékkel, amit mi szívunk be, és meg.
Szerintem egy 4-es még sok-sok évig futhat az utakon.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 13 20:39 #53444

KVD írta:

Sziasztok! Néhány hasznos tanácsra lenne szükségem lakóautó vásárlással kapcsolatban.
Egy szezont már végig csináltunk saját lakóautóval, ami egy 22éves 230as Ducato volt.
Megkedveltük a lakóautózást, de ezt a Ducatot most eladtuk és keressük az utódját egy fiatalabb és picivel nagyobb autó személyében.
A dízel kitiltásokat figyelembe véve és félve a további szigorításoktól, nem tudom mit vegyek.
Gazdálkodjunk mondjuk max. 10 millió Forintból. Kizárólag Fiatban gondolkodom. Fordot nem szeretnék,
mert nem sok jót hallani a 2.2-2.4 motorokról. Ebből a pénzből jó állapotú Euro 4 -re futja, esetleg Euro 5 is beleférhet, de ott már necces a kínálat ennyiért. Olvasni sok helyen, hogy hiába van most még ezekre zöld matrica, az sem jelent örökre megoldást. Mi van akkor, ha beleteszek a lakóautó vásárlásba 10milliót és 2-3-5év múlva kitiltják nyugatról? Eladhatatlanná válhat, szóval kidobtam a pénzt az ablakon. Vagy vegyek fel hitelt és fizessem be a 10milliót egy új Euro 6-os kezdőrészletébe? Vagy szarjak mindenre és vegyek olcsón egy Euro 3as autót, használjam, amíg ki nem tiltják, utána adjam el őrbódénak? Ezzel buknék a legkevesebbet :D Mit tennétek, mit tanácsoltok?
Szerintem nem lesz olyan drasztikus a kitiltás. Mint ahogy a végén a kétütemű autókat sem kellett kitiltani, mert "leszoktak" róluk az emberek. Azon felül hibridben és elektromosban nem megoldott a teherszállítás. Lehet ez majd kedvezni fog a jelenleg teherautónak minősített furgonoknak.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 13 20:19 #53442

Sziasztok! Néhány hasznos tanácsra lenne szükségem lakóautó vásárlással kapcsolatban.
Egy szezont már végig csináltunk saját lakóautóval, ami egy 22éves 230as Ducato volt.
Megkedveltük a lakóautózást, de ezt a Ducatot most eladtuk és keressük az utódját egy fiatalabb és picivel nagyobb autó személyében.
A dízel kitiltásokat figyelembe véve és félve a további szigorításoktól, nem tudom mit vegyek.
Gazdálkodjunk mondjuk max. 10 millió Forintból. Kizárólag Fiatban gondolkodom. Fordot nem szeretnék,
mert nem sok jót hallani a 2.2-2.4 motorokról. Ebből a pénzből jó állapotú Euro 4 -re futja, esetleg Euro 5 is beleférhet, de ott már necces a kínálat ennyiért. Olvasni sok helyen, hogy hiába van most még ezekre zöld matrica, az sem jelent örökre megoldást. Mi van akkor, ha beleteszek a lakóautó vásárlásba 10milliót és 2-3-5év múlva kitiltják nyugatról? Eladhatatlanná válhat, szóval kidobtam a pénzt az ablakon. Vagy vegyek fel hitelt és fizessem be a 10milliót egy új Euro 6-os kezdőrészletébe? Vagy szarjak mindenre és vegyek olcsón egy Euro 3as autót, használjam, amíg ki nem tiltják, utána adjam el őrbódénak? Ezzel buknék a legkevesebbet :D Mit tennétek, mit tanácsoltok?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 03 22:55 #53327

Lovi írta:

Segítsetek abban, hogy érdemes a lakóautót mosni, mosatni?
Nagyon nagy, nagyon magas, tele nyílásokkal. A fekete csík mindig csorog.
Ki hogy intézi, vagy intézteti ezt?

Még szép, hogy nagy!!!! Egy Minibe, miképpen férne be mindaz, amitől jó a szekér???? :cheer:
Mint minden autót, a tetővel kell kezdeni, hogy minimalizáljuk a fekete csurgásnyomokat. Általában kimarad a tető a lakóknál, és évtizedes retek, és mocsok szokott összegyűlni, ami táplálja a fekete csíkokat. Ehhez kell egy 6 fokos létra, a többi azonos a dodgemekhez használt cuccokkal.
A "nyílásoknál" vigyázz arra, hogy a gravitációnak megfelelő irányba alkalmazd a víz tisztító erejét!


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 02 16:34 #53321

Lovi írta:

Segítsetek abban, hogy érdemes a lakóautót mosni, mosatni?
Nagyon nagy, nagyon magas, tele nyílásokkal. A fekete csík mindig csorog.
Ki hogy intézi, vagy intézteti ezt?

Kihúzható nyelű mosókefe, létra... és nagy-nagy szeretet...
:)

Megköszönte: Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 02 14:12 #53320

lehet kapni teleszkópos kocsimosó kefét ami kb 2m .Rá lehet csatlakoztatni a slagra,és már mehet is a pucolás! A fekete csorgásokat,amikor megszáradt a víztől a "clin citrus erejével" megtisztítod egy puha nedvszívó ronggyal és ha kész már meg is érdemelsz egy pohár sőrt!


ármós lászló. hi
Megköszönte: Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 02 13:23 #53319

Segítsetek abban, hogy érdemes a lakóautót mosni, mosatni?
Nagyon nagy, nagyon magas, tele nyílásokkal. A fekete csík mindig csorog.
Ki hogy intézi, vagy intézteti ezt?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.