Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Segítség kezdőknek

Több
2017 aug. 15 13:45 #50766

istozi írta:

A fenti szempont alapján én egy CNG - benzín üzemű géppel járok, de - valószínűleg - kevesebb gondom lenne egy LPG-re gázosított autóval.

Láttam régebbi Hymer Mercedes 208, illetve Hymer Opeleket benzinmotorral. Kifejezetten tetszenek amúgy ezek a formák:)
Van arról tapasztalat, hogy mennyivel fogyasztanak többet, illetve mekkora probléma a kisebb nyomaték?
Esetleg van valakinek ilyen autója itthon, amit ne adj Isten meg lehetne nézni és nem eladni akarja? :)

Gondolom a lakóautók többsége azért dízelüzemű, mert kisebb fogyasztás mellett nagyobb nyomatékkal optimálisabb mozgatni a viszonylag nagy tömegű kasznit. De tény, hogy környezetvédelmi trendek inkább a dízeleket sújtják, illetve a benzinesekbe még mindig könnyebb utólag katalizátort tenni, mint a dízelbe.

Az LPG átalakítás is érdekes lehet, viszont sok helyről (pl mélygarázsok) ki vannak tiltva az ilyen járművek (nem mintha mélygarázsba járna az ember lakóautóval;). Ebben az esetben a gáztartályt is el kell helyezni valahol, ami elvesz rakodóteret, illetve elképzelhető, hogy országonként eltérő az LPG-s autókra vonatkozó szabályozás.
Szóval ezekkel együtt megéri átalakítani vajon, ha az ember benzinmotoros gépsárkány mellett dönt?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 15 10:25 #50762

Tegnap értem haza egy észak-kelet olaszországi rövidke túráról. 2 percenként jött velem szembe lakóautó, aminek 1/3 része öregebb járgány volt, minimum 1/5 része 30 évnél öregebb spanyol, német, olasz, holland, francia..stb. Legjobban azon lepődtem meg, hogy a régi gépek "lakói" java részt fiatalok voltak.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 15 09:47 #50759

"6 fő legális utazására milyen lakóautót tudtok javasolni."
Az enyém a legrövidebb Ducato és 6 személyre van vizsgáztatva. Ha benn van mind a 6 ülés, akkor nem fér el benn a konyha, ilyenkor utazóautó, főzés az autón kívül. Ha kettesben megyünk, akkor a felesleges ülések ki, és ami kell, azt rakom be. Nálam ennyi a kompromisszum.
Ha fél méterrel hosszabb lenne az alapgép, akkor - valószínűleg - kevesebb átszerelés kellene, de felesleges ülést akkor sem vinnék.
Nálam is az volt az egyik szempont, hogy beférjek egy szgk-parkolóba. Ezt az 5 m-es gép tudja, az 5,5 m-es már kicsit kilóg, de ennél nagyobbal már meg kell nézni merre mennék.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 14 19:15 #50752

Köszi a linket!
Ezek baromi szépek!!! :) Igen valami ilyesmire gondoltam. Barkácsolós típus vagyok, ráadásul élvezem is... Szóval jó projekt lenne egy ilyen felújítás:)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 14 10:08 #50748

Én is egy eleve hatszemélyes autót (Sprinter, Ducato) javasolnék. Amennyiben kizárod a "hosszú" autót, ez valóban nehezen kivitelezhető.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 14 08:11 #50746

Esetleg egy olyan jármű, amit 6 személyesből építettek. Az enyém pl. maradt 9 személyes.....
sajtmedve írta:

Sziasztok,
Tehát a kérdés: 6 fő legális utazására milyen lakóautót tudtok javasolni. köszönöm. sajtmedve

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 13 18:52 #50745

Sziasztok,
sok év lakokocsis (hobby 560 kmfe) kempingezés után lakoautó felé nézelődnék.
cél: nem túl hosszú, lehetőleg integrált vagy félintegrált lakóautó vásárlása, amiben legálisan 6 ember utazhat. Az ágyak száma nem érdekes, a gyerekek és barátja/barátnője megy ki éjszakára sátorba, de mindenképpen 6 fővel kell tudni autózni. Ilyet csak olyanban láttam ahol a vezető ülés mögötti asztalnál volt menetiránynak háttal is 2 szék, így viszont nagyon hosszú volt a kocsi. Esetleg az anyósülés mögötti szék nem elfordítható az utazás idejére menetiránynak megfelelően gyári megoldással? Hymer 688 lenne a szerelem, de sajnos ott nem tudom megoldani a 6 fős utazást, nagyon hosszú autót pedig nem szeretnék (szerintem sokszor kettesben maradunk kirándulni a gyerekek nélkül)
Tehát a kérdés: 6 fő legális utazására milyen lakóautót tudtok javasolni. köszönöm. sajtmedve

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 10 22:15 #50743

Nem vonom kétségbe amit írsz, mert ezt tervezik a szolgáltatók, de a birtoklási vágy, örök emberi tulajdonság marad. :) Bérelni most is lehet és sokan ezt választják, legyen az autó, lakás, lakóautó, stb. De bérelhetnél telefont, karórát, ékszereket, ruhákat, mégsem teszed (általában). Ehetsz étteremben, mégsem ott eszel állandóan. Sokan szeretnek főzni, barkácsolni, vagy lakóautót építeni, ami a sajátja, a saját alkotása. Nézd meg a mai fiatalokat, vagy már nem is annyira fiatalokat! A legújabb, legdrágább telefon kell nekik (nem bérlik), mert anélkül úgy érzik, hogy nem tudnak élni. Akár adósságba is verik magukat miatta. :)
Szerintem lesz ilyen is és olyan is és így van jól. :)
Én, amíg megtehetem, a saját ágyamban, a saját fürdőmben... Legyen az 20-30-40 éves. És remélem, hogy sokan fognak tudni újat vásárolni és nem csak bérelni! :)

Megköszönte: Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 10 19:25 #50741

Félreérted! Bizonyára én fogalmaztam rosszul. Ott fogsz állni a placcon, csak nagy valószínűséggel kölcsönautóval. Az olasz, francia és német e-kölcsönautó trendet látva nem kérdés, hogy idővel "megéri" majd eladni a saját autót, és akkor és olyan méretűt bérelni, mire szükséged van. Ha ezt elfogadom alapvetésként, akkor az sincs messze, hogy a még drágább, még komolyabb költséggel fenntartható lakóautóra ez hatványozottan igaz (lesz)..

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 10 13:28 #50739

woodoopilot írta:

100 éve a benzint is a patikából kellett venni, alig voltak benzinkutak...
Idővel majd biztosan lesznek olyan lakóautó parkolók is, ahol töltőcsatlakozás is lesz. Egy lakóautónak még gyorstöltő se kell, még lehet előnyös is, ha 10-12 órán keresztül kell tölteni...

Már most is van! Ahol áram van, ott tölteni is lehet! :)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 10 13:02 #50738

100 éve a benzint is a patikából kellett venni, alig voltak benzinkutak...
Idővel majd biztosan lesznek olyan lakóautó parkolók is, ahol töltőcsatlakozás is lesz. Egy lakóautónak még gyorstöltő se kell, még lehet előnyös is, ha 10-12 órán keresztül kell tölteni...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 10 11:11 #50737

Erről már volt szó máshol, de itt is jelzem. Azért, mert ezt is figyelembe kell venni azoknak, akik teherautót kívánnak lakóautóként használni.
N1, N2, N3-as kategóriások, FIGYELEM! Ausztriában a rájuk vonatkozó környezetvédelmi előírások:

www.umwelt-pickerl.at/

2000 Euro spórolható meg!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 10 10:53 #50736

Már látom lelki szemeimmel a sorban állást a töltőkért! Mint 60 éve Karácsonykor a banánért :)
woodoopilot írta:

Egyik rokonomnak van egy elektromos hajtású Renault Masterja. Gyárilag elektromos, nem házi barkács. Már nézegetem egy ideje, hogy milyen jó lakóautót lehetne belőle faragni. Igaz a hatótávja csak bő 100 km, de amíg sok helyen lehet ingyen tölteni, közben meg a parkolásért sem kell fizetni, még a belvárosban se, valahogyan együtt lehetne élni a rövid hatótávval. Amíg a töltőn lóg a csiga, lehet várost nézni, vagy éjszaka benne aludni. Mire meg megszűnnek a kedvezmények, remélhetőleg lesznek majd sokkal nagyobb hatótávot biztosító akkuk.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 09 22:28 #50735

Egyik rokonomnak van egy elektromos hajtású Renault Masterja. Gyárilag elektromos, nem házi barkács. Már nézegetem egy ideje, hogy milyen jó lakóautót lehetne belőle faragni. Igaz a hatótávja csak bő 100 km, de amíg sok helyen lehet ingyen tölteni, közben meg a parkolásért sem kell fizetni, még a belvárosban se, valahogyan együtt lehetne élni a rövid hatótávval. Amíg a töltőn lóg a csiga, lehet várost nézni, vagy éjszaka benne aludni. Mire meg megszűnnek a kedvezmények, remélhetőleg lesznek majd sokkal nagyobb hatótávot biztosító akkuk.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 09 21:43 #50734

Szerintetek, amikor hétről hétre, újabb és újabb Stelplatzok nyílnak Európában, hogy a turizmust fellendítsék, akkor csak 5, 10, vagy 15 évre terveznek? Azt sem hiszem, hogy az öreg autókat kitiltanák az utakról. Korlátozások, persze lesznek. De azt kizártnak tartom, hogy a lakóautózás lenne a jövőben a luxus, mert ha igen, akkor ötcsillagos szállodák helyett, elég lesz Stellplatzokat építeni! :)
Akit tényleg érdekel a környezetvédelem, annak vannak alternatív megoldások, nemcsak az új autó, vagy motor csere. Pl. diesel-gáz és dolgoznak a mérnökök egyéb megoldásokon is. Emlékeztek a kétüteműek körüli mizériára? Hogy kitiltják őket? Jöttek az átalakítások, stb. És még mindig futnak és az áruk is egyre magasabb. Tényleg luxussá kezd válni! :)
Én nem félek, hogy ne tudnánk lakóautózni a jövőben!

Majd eladom a veterán lakóautómat egy gazdag német gyűjtőnek! :) Addig élvezem és vigyázok rá!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 09 19:15 #50733

Próféta szóljon belőled! =D>
Tie írta:

Azért ebbe az egészbe masszívan bele fog szólni a turizmus, és a hozzátartozó minisztériumok, lobbierők. Egyetlen ország sem fog kidobni az ablakon egy többmilliárdos ágazatot csak azért, hogy korlátozza egy olyan járműkategória közlekedését, ami kategória a teljes ország közlekedésének egymilliomodát sem teszi ki sem szennyezésben, sem utaskm-ben.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 09 14:38 #50730

nem akarlak elkeseríteni, de nekem is ilyen autóm van, még évjáratban is így van néhány dolog amire felhívnám a figyelmedet. A válaszfal az amit gyárilag beszereltek, vagy átalakítási engedéllyel átalakítottak és sajnos nem az amire mi gondolunk. Ha 3 személy utazhat a gyári kialakításnál hogyan akarsz előre jutni? Tulajdon képen az ülés átalakítása, vagy cseréje is engedély köteles ( szerintem ). Az alkatrészek beszerzésénél javaslom valamely találkozón az "SK" építők tapasztalatait hallgasd meg mert igen sok pénzt megtakaríthatsz. A katalógusból vásárolt alkatrészek némely esetben nem helyetesíthetők, de a kivételek sora elég széles.
Sok sikert!mv3 írta:

Köszönöm és köszönöm a gyors válaszodat is!

Csak a forgalmiban szereplő létszámmal terveztünk utazni, szóval ezzel nincs gond.
De a válaszfal az nagyon zavaró. Esetleg "helyettesíteni, valami kevésbé drabális formával? Háló,rács, elhúzható tolóajtó, plexi? Van esetleg van bármilyen egyéb tipp, hogy kivehessem (pl. átvizsgáztatás)?


Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 09 12:55 #50729

Azért ebbe az egészbe masszívan bele fog szólni a turizmus, és a hozzátartozó minisztériumok, lobbierők. Egyetlen ország sem fog kidobni az ablakon egy többmilliárdos ágazatot csak azért, hogy korlátozza egy olyan járműkategória közlekedését, ami kategória a teljes ország közlekedésének egymilliomodát sem teszi ki sem szennyezésben, sem utaskm-ben.
Cimbi írta:

Egyetértek A kérdés nem egyszerűsíthető le a dízel korszak végére, a kép kicsit bonyolultabb. Nagy összegben fogadnék, hogy a lakóautózás egyre inkább átkerül a luxus kategóriába. A mi örömautózásunk lassan kikopik. A mai autók (és árak) arra tendálnak, hogy akár 2-3 lakás ára is elkérhető egy új darabért. Mire ezek annyira megöregednek, hogy itthon is megvehetnénk (értsd: 10-15 év), addigra már egy új járműpiac lesz Várhatóan megvalósul majd a közösségi e-autózás (alkalmi bérlés), ami még inkább luxussá teszi a saját tulajdonú (lakó)autót.

A részben még kiszámíthatatlan technikai fejlődést egy hasonló méretű üzleti átalakulás fogja kísérni. Ezt nyilván tudják már a lakóautós cégek is. Kérdés, hogy milyen új üzleti konstrukciókkal fognak előállni..

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 09 11:35 #50727

Egyetértek A kérdés nem egyszerűsíthető le a dízel korszak végére, a kép kicsit bonyolultabb. Nagy összegben fogadnék, hogy a lakóautózás egyre inkább átkerül a luxus kategóriába. A mi örömautózásunk lassan kikopik. A mai autók (és árak) arra tendálnak, hogy akár 2-3 lakás ára is elkérhető egy új darabért. Mire ezek annyira megöregednek, hogy itthon is megvehetnénk (értsd: 10-15 év), addigra már egy új járműpiac lesz Várhatóan megvalósul majd a közösségi e-autózás (alkalmi bérlés), ami még inkább luxussá teszi a saját tulajdonú (lakó)autót.

A részben még kiszámíthatatlan technikai fejlődést egy hasonló méretű üzleti átalakulás fogja kísérni. Ezt nyilván tudják már a lakóautós cégek is. Kérdés, hogy milyen új üzleti konstrukciókkal fognak előállni..

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 09 11:08 #50725

Én már találkoztam olyan cirkuszi(!) lakóautóval, ahol a válaszfal 1/3 része egy olyan "diszkrét" ajtó volt, amit igazoltatáskor nem lehetett kiszúrni. Látszatra azonos felület, azonos fekete filccel fedve, a zsanérok pedig a raktér felőli oldalon voltak. Zárként az ülés mögött lévő apró kallantyú működött. Pár hete pedig egy fehérvári parkolóban végre élőben is láttam egy "gyári" furgonhálót, ami szintén a válaszfal vonalának megtörésén alapul - és állítólag a rendőrök sem szólnak érte.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.