Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Segítség kezdőknek

Több
2017 aug. 08 16:20 #50711

Sziasztok!

Nem túl rég óta nézegetem a fórumot, olvasgatom az oldalt.
Célom (nyilván:) előbb utóbb lakóautó tulajdonossá válni. Barkács típus vagyok, nem félek a felújítástól, viszont kifejezetten vonzódom a régi vonalvezetésű lakóautókhoz.
Persze az is szempont, hogy nem egyben kell letenni 10milliós összeget, hanem folyamatosan locsolni a feneketlen kútba;) mind1, én ezt szeretem:D

VISZONT!

vagy egy téma amire eddig itt nem találtam utalást. Ez pedig a motor környezetvédelmi besorolása.

Mostanában sokat cikkeznek arról, hogy a dízelek fölött eljárt az idő. Hogy az idősebb (és aztán az egyre fiatalabb) motorral szerelt autókat ki fogják tiltani előbb Nyugat Európából, aztán pedig szép lassan mindenhonnan. Márpedig ha az ember megvesz, aztán felújít egy lakóautót, rákölt csomó pénzt és beletesz sok energiát, akkor nem lenne baj, ha utána használni is tudná hosszú évekig.

Van ezzel kapcsolatos, infó valahol? Egyáltalán lakóautós körökben mi erről a vélemény?
Érdemes egyáltalán 30-40év körüli járgányt venni? pl ilyet? (motorikus szempontból)

www.lakoautoklub.hu/apr%C3%B3hirdet%C3%A...2-mercedes-benz-206d

Az, hogy rohad-e, meg elektromos rendszer/bútorzat csere stb.. az oké. De talán egy motorcsere az kicsit necces. Vagy az sem?

Köszönöm!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 05 23:49 #50691

Amennyiben valaki bízik a szerencséjében, és azt hiszi, nem érheti meglepetés, azoknak okulás képen feltöltök pár fotót.
Ez a lakó, egy laikusnak, két tenyérnyi hibát mutatott. A feltárás után, ezt találtuk. Szegény Robi barátom, nem akart hinni a szemének.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: lucien

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 05 23:31 #50690

KVD írta:

Ezeknek is rohad úgy a belső váza, mint a korabeli (20év körüli) lakókocsiknak? Vagy ezek a felépítmények máshogy vannak megcsinálva, mint egy lakókocsié?

Ezek tök olyanok, mint a lakókocsik felépítménye.
Ahogy írtad, sok törődést igényelne már ez a kocsi. Ráadásul az utólagos házilag kivitelezett átalakítások, hagynak kívánnivalót maguk után.
Jobban megnézve a hirdetés képeit, szerintem az ágyak sima bútorlapból készültek, ami nem túl szerencsés megoldás. Nagyon nehéz, amit nem igazán ideális lakóautóba. Ráadásul, ennek a szekérnek az alváznyúlványa is, ami tartja a felépítmény hátsó traktusát, és a pótkereket, botrányosan gyenge, vékonyka lemezekből van hajtogatva.( Megerősítés igényel!!!!!!)
Amit tudni kell ezekről, az az, hogy ezek meglehetősen gyenge szerkezettel bírnak, ezt a súlyuk is mutatja, amik az idő folyamán megadják magukat. Jelentős megerősítéssel, és gondos felújítással üzemben lehet tartani, de ezek a munkák nagyon sokba fájnak.
Volt már dolgom egy ilyen járgánnyal, még talán évjáratra is stimmel. A felépítmény felét újjá kellett építeni a rohadások miatt. A hátsó fele 10 centit lógott az eredeti állapothoz képest. A vicc az egészben az volt, hogy a csavarok harmada, nem volt becsavarva soha az életbe. A csavarok furatai, teljesen szüzek voltak, én tekertem be az első darabokat a helyükre. Az a csoda, hogy egyáltalán megérte a szekér a 18 éves kort, és nem hullott darabjaira az út szélén.
A motorja nem egy erőbajnok. Sík úton nincsen vele gond, de ha meglátja a hegyeket, akkor vissza kettő, padlógáz...........


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 05 21:08 #50689

Most délután elmentem megnézni. Sajnos az a legnagyobb baja, hogy a hátsó 3-as emeletes ágyat utólag alakították ki, ami miatt megbontották a jobb oldali falat és a hátsó falat is. Beszereltek oldalra 3db ablakot, amiből az egyik törött és a hátfalon lévő egyik is törött. Sok apró sérülés van kívül a műanyag széleken-sarkokon. Az alváz szép, a motortér szép. Klíma pedig utólagosan lett beépítve és csak menet közben üzemel, (a motor hajtja a kompresszort) de a lakótérben vannak a hideg kifújók (1helyen 5 darab). 2.5ös banán motoros, turbó nélküli. A hűtése át van alakítva elektromos ventilátorosra. Szóval sok mindent változtattak rajta az évek során és most már ugyancsak törődést igényel a felépítmény. A padlólemez cserére szerintem a belső fa padlót értették, mert a tulaj asztalos. Jó volt azért, hogy megnéztem, mert így megtapasztaltam, hogy az alkov ágy nekünk kicsi. Elnagh Marlin 2 a felépítmény neve.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 05 16:03 #50688

Ezt a fenéklemez cserét érdemes lenne kibeszélned. Marha nagy munka, és csak akkor van rá szükség jellemzően, ha sokáig ázott. A lakókocsink is így ment tönkre.
KVD írta:

Sziasztok!
Ez a járgány ismerős valakinek? Érdemes ilyenben gondolkodni? Vonzó, hogy nem túl nagy, viszont tetszik a belső elrendezése, csak sajnos elég rossz képek vannak a hirdetéshez. https://www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/ford/ford_transit_2.5d-11632241

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 05 11:20 #50686

Ezeknek is rohad úgy a belső váza, mint a korabeli (20év körüli) lakókocsiknak? Vagy ezek a felépítmények máshogy vannak megcsinálva, mint egy lakókocsié?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 05 09:54 #50683

Ez közúti mérlegelésnél jelent problémát ugye? Lehet módosíttatni?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 05 09:52 #50682

KVD írta:

Sziasztok!
Ez a járgány ismerős valakinek? Érdemes ilyenben gondolkodni? Vonzó, hogy nem túl nagy, viszont tetszik a belső elrendezése, csak sajnos elég rossz képek vannak a hirdetéshez. https://www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/ford/ford_transit_2.5d-11632241
ár értékbe jónak tűnik, de az összsúlyt kevésnek találom...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 05 09:34 #50680

Sziasztok!
Ez a járgány ismerős valakinek? Érdemes ilyenben gondolkodni? Vonzó, hogy nem túl nagy, viszont tetszik a belső elrendezése, csak sajnos elég rossz képek vannak a hirdetéshez. https://www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/ford/ford_transit_2.5d-11632241

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 01 10:38 #50640

Hasonló "kukucskáló" gyári kütyüt láttam egy budai alváz- és üregvédő műhelyben. Bizonyos alváz pontokon valóban vannak kémlelő nyílások, de arról nem tudok, hogy hasonló lenne a felépítményeknél.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 31 11:46 #50627

Blődli egyszerű kérdés.

Van ez az aluprofil sín körben az autón, közvetlenül az ablakok felett, végig mindkét oldalt, és hátul is. Ez mire való? Elősátor rögzítésére, vagy mi? Arra gondoltam, mindenféle lámpákat (tolató, munkahely-megvilágítólámpa) aggatnék rá, hajtogatok hozzá ellendarabot, ami belülről belekapaszkodik, kívül meg körbeöleli, és lehet közé csavart rakni, amire szerelek.

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 31 09:04 #50617

Még valami: láttam ilyennek a képét puskacső belsejét vizsgálva - hát gyakorlott szem kell hozz, hogy valamit is értékelni tudjon.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 31 09:02 #50616

Hát, szerintem nem nagyon. Ahol te be tudsz "hatolni" ott a víz, a kosz, és a rovarok is. Tehát ezeket a pontokat lehetőleg kizárja minden gyártó, később a szilikon/cellux/puhab felhasználók :)
ttlfeg írta:

Köszi mindenkinek a segítséget, sok jó ötletet adtatok.

Még egy utolsó ötletem támadt és erről kérném ki a véleményeteket. Lehet kapni néhány ezer Ft-ért mobil telefonra csatlakoztatható led-es világítással rendelkező endoszkópokat. Amit elsőre találtam az 7mm vastag és 5m hosszú. Találhatóak egy lakóautón olyan pontok, ahol egy ilyennel be lehet nézni a lemezek mögé? Esetleg minimális megbontással? (pl egy szellőzőrács leszerelése)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 31 08:34 #50614

Köszi mindenkinek a segítséget, sok jó ötletet adtatok.

Még egy utolsó ötletem támadt és erről kérném ki a véleményeteket. Lehet kapni néhány ezer Ft-ért mobil telefonra csatlakoztatható led-es világítással rendelkező endoszkópokat. Amit elsőre találtam az 7mm vastag és 5m hosszú. Találhatóak egy lakóautón olyan pontok, ahol egy ilyennel be lehet nézni a lemezek mögé? Esetleg minimális megbontással? (pl egy szellőzőrács leszerelése)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 28 09:05 #50605

www.ebay.co.uk/itm/Fibre-glass-EX-BT-Van...8:g:XnIAAOSwSKlZa~EV
Feltéve, hogy nem valami illatos anyagot tároltak benne korábban (hús, káposzta, stb)


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 27 19:10 #50602

Amikor a szétrohadó favázról, meg a rozsdásodó lemezekről olvasok itt, igazán szerencsésnek érzem magam, hogy egy alumínium vázas, kívül-belül üvegszálas műanyag burkolatú csigát sikerült megvennünk.
Időnként felnézek az angol hirdetési oldalakra, hátha találok egy rolóajtós Luton boxot, és eljátszadozok a gondolattal, hogy milyen szuper csigát faragnék belőle, ha nulláról csinálhatnám...
Sajnos csak ezeket az ex BT boxokat látom mindig, de lehet ezekből is lehetne egy jó csigát faragni:
www.ebay.co.uk/itm/Fibre-glass-EX-BT-Van...8:g:XnIAAOSwSKlZa~EV

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 26 22:24 #50598

ttlfeg írta:

Nemo25, ezzel most nagyon megleptél, ugyanis én onnan vettem hogy fémvázasak, hogy kerestem a neten képeket felújításokról és ott láttam hogyan is épül fel egy ilyen. Ezek nekem zártszelvényből hegesztett váznak tűnnek:
abload.de/img/p42600052vl9g.jpg
abload.de/img/p4260007vwbn5.jpg
data.motor-talk.de/data/galleries/0/58/4...884011-w988-h741.jpg

A kérdésem továbbra is az lenne, hogy van-e valakinek esetleg ötlete ilyesmi felépítésű jármű esetén hogyan állapítható meg (ázásnyomok keresésén túl), hogy milyen állapotok vannak a burkolatok alatt?

Ha korrózió van, akkor a külső burkoló lemezeken látszik? (púposodás, hullámosodás)

Ha a látható vas részek rendben vannak (motortér, alváz), mennyire feltételezhetem, hogy a burkolatok alatt sincs gond?

Vannak-e esetleg olyan pontok, ahol be lehet kukkantani a burkolatok mögé? pl. valami szellőző vagy hasonló dolog leszerelésével, amire még rá tudok beszélni egy eladót

Ahogy Attila már írta, ezek meglehetősen ritkák, manapság. Régebben gyakori építési mód volt a fémvázas, de a súlyuk miatt lényegesen könnyebb vázszerkezetekre tértek át a gyártók. Manapság, már műanyag vázszerkezetet is használnak, hogy súlyt takarítsanak meg. Annak a nagy előnye, hogy nem érzékeny a vízre. :-)





Egy favázas bemutatója:



A lemezek alatti állapot, sok esetben, még a gyakorlott szemnek is találgatásra ad okot. Vannak bizonyos jelek, de ezek sok esetben csak "suttognak", tapasztalat híján, nem sokat árulnak el. Ahogy mondtad, a púposodás, hullámosodás, intő jel, de az is problémákra utal, ha hordós a fala a szekérnek. Az alu borítás oxidációja, szinte biztos, hogy régóta fennálló beázásra utal, viszont azt is nehéz észrevenni sok esetben.
Jellegzetes szaghatásokra, gombaszagra, penészszagra kell figyelni. Ezek is csak közel hajolva a területhez, érezhetőek az esetek túlnyomó többségében. A belső burkolatok tapintása is árulkodó lehet, azok keménysége, illetve puhasága sokat segíthet.
Az, hogy a traktor szerkezeti elemei rendben vannak, nem jelenti azt, hogy a felépítmény is jó állapotú. Találkoztam már 3 éves lakóval, aminek rommá volt ázva a teteje.
Általános képlet nincsen, mindegyik más és más.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 26 19:37 #50597

Ha fémvázas megoldáson töröd a fejed, látogass el egy autóbusz felújító üzembe. Feltételezem, hogy egy ottani karosszériás mester diagnosztikai tapasztalatával előre jutsz.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 26 16:42 #50596

Teljesen igazad van, egy újszerű autót kell venni :)
ttlfeg írta:

gattila: nem is állnak távol tőlem az ilyen dolgok, csak időm kevés, az meg jobb lenne a használatával tölteni és nem egy teljes felújítással. egy pár az belefér, de nem szeretném újjáépítéssel kezdeni. :)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 26 16:08 #50594

gattila: nem is állnak távol tőlem az ilyen dolgok, csak időm kevés, az meg jobb lenne a használatával tölteni és nem egy teljes felújítással. egy pár az belefér, de nem szeretném újjáépítéssel kezdeni. :)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.