Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Segítség kezdőknek

Több
ma 16:08 #50594

gattila: nem is állnak távol tőlem az ilyen dolgok, csak időm kevés, az meg jobb lenne a használatával tölteni és nem egy teljes felújítással. egy pár az belefér, de nem szeretném újjáépítéssel kezdeni. :)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
ma 13:16 #50592

Bocs, akkor ez elkerülte a figyelmemet. Gyakorold a rozsdátlanítást, és a hiányok pótlását. Én is éppen ezt csinálom.... 20+ éves járgány mind rozsdál valahol, kérdés hol és mennyire. Csodák sajnos elvétve akadnak. Ha valahol találsz egy kis rozsdát, púpot, alatta biztos a többszöröse van :)
ttlfeg írta:

Köszi, ezekkel tisztában vagyok. Írtam is, hogy ilyen típusban gondolkodom (vagy esetleg félintegrál) és nem alkóvosban.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
ma 10:44 #50591

Köszi, ezekkel tisztában vagyok. Írtam is, hogy ilyen típusban gondolkodom (vagy esetleg félintegrál) és nem alkóvosban.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
ma 10:03 #50590

Ez egy u.n. teljes integrál Hymer, ez valóban fémvázas, de ezek elég ritkák, sok egyedi alkatrésszel, amit szinte sehol sem kapsz. Nemo a legelterjedtebb alkóvos autókról beszélt, amik felépítésüket tekintve a lakókocsikhoz hasonlítanak. A félintegrál egy eredeti vezetőfülkével futó, valamilyen beépített, vagy épített szerkezettel bíró járgány. Nézz utáma ezeknek a fogalmaknak az okosságokban.
ttlfeg írta:

Nemo25, ezzel most nagyon megleptél, ugyanis én onnan vettem hogy fémvázasak, hogy kerestem a neten képeket felújításokról és ott láttam hogyan is épül fel egy ilyen. Ezek nekem zártszelvényből hegesztett váznak tűnnek:
abload.de/img/p42600052vl9g.jpg
abload.de/img/p4260007vwbn5.jpg
data.motor-talk.de/data/galleries/0/58/4...884011-w988-h741.jpg

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
ma 08:11 #50589

Nemo25, ezzel most nagyon megleptél, ugyanis én onnan vettem hogy fémvázasak, hogy kerestem a neten képeket felújításokról és ott láttam hogyan is épül fel egy ilyen. Ezek nekem zártszelvényből hegesztett váznak tűnnek:
abload.de/img/p42600052vl9g.jpg
abload.de/img/p4260007vwbn5.jpg
data.motor-talk.de/data/galleries/0/58/4...884011-w988-h741.jpg

A kérdésem továbbra is az lenne, hogy van-e valakinek esetleg ötlete ilyesmi felépítésű jármű esetén hogyan állapítható meg (ázásnyomok keresésén túl), hogy milyen állapotok vannak a burkolatok alatt?

Ha korrózió van, akkor a külső burkoló lemezeken látszik? (púposodás, hullámosodás)

Ha a látható vas részek rendben vannak (motortér, alváz), mennyire feltételezhetem, hogy a burkolatok alatt sincs gond?

Vannak-e esetleg olyan pontok, ahol be lehet kukkantani a burkolatok mögé? pl. valami szellőző vagy hasonló dolog leszerelésével, amire még rá tudok beszélni egy eladót

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 24 22:35 #50584

Cimbi írta:

Egy angol oldalon láttam, hogy a srác egy BM18 nevű – módosított, hosszabb elektródával szerelt - fanedvesség mérő műszerrel járt autót nézegetni. Rákerestem, itthon is megvásárolható a kütyüt, és az ára sem vészes.
Nagy kérdés, hogy komolyabb bontás nélkül mire mennénk vele…?

Előfordul, hogy semmire. Nagy előszeretettel használják, a melamin gyantával átitatott dekorofóliás rétegelt lemezt, ami nem veszi fel a vizet, és éveken keresztül ellenáll a panel rohadásának. Belül tocsog az egész, és nem mutat semmit sem a belső borítás, miközben a külső alu lemez, már tésztaszűrővé válik.
Mikor a nedvesség mérőt már bele lehet döfni a vizes fába, azt már kézzel is észre veszed.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 24 11:15 #50577

Egy angol oldalon láttam, hogy a srác egy BM18 nevű – módosított, hosszabb elektródával szerelt - fanedvesség mérő műszerrel járt autót nézegetni. Rákerestem, itthon is megvásárolható a kütyüt, és az ára sem vészes.
Nagy kérdés, hogy komolyabb bontás nélkül mire mennénk vele…?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 24 01:12 #50572

ttlfeg írta:

Kedves GAtilla és Cimbi, nagyon köszönöm a válaszotokat, sok jó ötletet adtatok.

Lassan körvonalazódnak az elképzeléseim. 4 személyes autót szeretnék, ezért alkóvos modellre nincs szükségem. Fél- vagy esetleg teljes integráltban gondolkodom. Sokszor használnám hétvégéken, és egy évben 1-2 alkalommal 1-2 hetes nagyobb utakra és szeretném hogy alkalmas legyen biwakolásra is, szóval WC, zuhany mindenképpen szeretném hogy legyen. Klíma nélkül meg vagyok, fűtést viszont mindenképpen szeretnék, mert késő őszi, kora tavaszi túrázáshoz is szeretném használni.

Kb jók az elképzeléseim azt illetően, hogy milyen típusú autóra van ehhez szükségem?

Még egy műszaki jellegű kérdés. Ahogy nézem úgy épülnek fel ezek az autók, hogy van egy fém váz, az van leszigetelve és burkolva kívül belül. Van arra valami mód, hogy kiderítsem vásárlás előtt, hogy mi van a burkolatok alatt? Pl hogy mennyire lehet korrodált ez a váz? Melyek a kritikus pontjai ilyen szempontból? Vagy ha nem látok belül ázásra utaló nyomokat, kívül sérülést és hullámosodást, és az alulról megnézve is jó állapotú, akkor feltételezhetem, hogy nincs nagy baja?

Nem jól látod. Nem fémvázasak, hanem fa vázasak, és az van szigetelve és burkolva. Gyakorlott szem, sok tapasztalat kell hozzá, hogy észre vedd a beázásokat, a hibákra utaló jeleket, nyomokat. Vannak olyan gyártmányok, hogy megnézed belülről, és nem mutatja a belső burkolat, pedig szinte teljes mértékben szét van rohadva a belseje a szendvicspanelnek. Számtalan esetben tapasztaltam, hogy a felépítményt, már csak a 0.6-os alulemez. és a belső 2.5-ös rétegelt lemez tartja össze a habszigeteléssel, de a fa váz már teljesen elrohadt
Egy olyan szekérnél, aminek ilyen hibái vannak, simán belefuthatsz 1 - 1.5 - 2 millás javítási költségbe is. Ezért nagyon figyelj oda, mit veszel meg!!!!


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 20 09:58 #50526

Kedves GAtilla és Cimbi, nagyon köszönöm a válaszotokat, sok jó ötletet adtatok.

Lassan körvonalazódnak az elképzeléseim. 4 személyes autót szeretnék, ezért alkóvos modellre nincs szükségem. Fél- vagy esetleg teljes integráltban gondolkodom. Sokszor használnám hétvégéken, és egy évben 1-2 alkalommal 1-2 hetes nagyobb utakra és szeretném hogy alkalmas legyen biwakolásra is, szóval WC, zuhany mindenképpen szeretném hogy legyen. Klíma nélkül meg vagyok, fűtést viszont mindenképpen szeretnék, mert késő őszi, kora tavaszi túrázáshoz is szeretném használni.

Kb jók az elképzeléseim azt illetően, hogy milyen típusú autóra van ehhez szükségem?

Még egy műszaki jellegű kérdés. Ahogy nézem úgy épülnek fel ezek az autók, hogy van egy fém váz, az van leszigetelve és burkolva kívül belül. Van arra valami mód, hogy kiderítsem vásárlás előtt, hogy mi van a burkolatok alatt? Pl hogy mennyire lehet korrodált ez a váz? Melyek a kritikus pontjai ilyen szempontból? Vagy ha nem látok belül ázásra utaló nyomokat, kívül sérülést és hullámosodást, és az alulról megnézve is jó állapotú, akkor feltételezhetem, hogy nincs nagy baja?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 19 17:35 #50522

Kedves András!
Pár rövid tanács:
- Ne kapkodj. Szánj időt a nézelődésre. Vigyázz, mert, ahogy telik az idő – és fogy a türelmed – úgy nő az esélye annak, hogy beleugrasz valami félmegoldásba. (Csak legyen már pont a dolog végén…)
- Nézz meg sok autót. Mindegyikkel bővülni fog a tudásod, és mindegyik után finomodik majd az igényed.
- Tisztázd magadban, hogy hetekre akarsz elvonulni, vagy leginkább csak hétvégére, max. 4-5 napra keresel kikapcsolódást. (Úgy gondolom, hogy alapvetően más-más jármű kell ezekhez.)
- Lődd be, hogy kb. mennyit szánsz a vásárlásra. Aztán gondolatban tegyél hozzá további 10-15%-ot, a kötelező szervizre, javításokra, pótlásokra.
- Minden 12 voltos fogyasztót ellenőrizz le. Ne dőlj be a „most pont rossz az akku, de amúgy működni szokott” szövegnek.
- A motor ellenőrzését bízd szakszervizre. (Ha az eladó nem megy bele, már állhatsz is tovább…)
- Kérj az autóhoz kapcsolási rajzot. (Nagy segítségedre lesz a jövőben – nélküle minden komolyabb elektromos munka ötször annyi ideig tart…)
- A beázásra nagyon ügyelj! Keress folyásnyomokat, barnult foltokat a mennyezeten és a belső oldalfalon. Legyen gyanús minden utólagos mennyezeti foltozás, új burkolati elem. Kopogtasd végig – az elázott és/vagy korhadó fának más (tompább?) hangja van. Menj fel (nézz fel) a tetőre, és gondosan ellenőriz a lejtését. Valóban a kellő irányba lejt? Valóban lefolyik róla a víz? Valóban nincs olyan hullámosodás a tetőn, ami meggátolja a lefolyást? Ne legyél szívbajos - vízszintes talajon állva - tegyél próbát egy vödör vízzel.
- Nem lóg az autó háta? Nem áll ferdén? Milyen állapotban van a rugózása?
- Kérdezz rá a korábbi szerviz-, és szigetelési munkákra. Hol, mikor, mennyiért csináltatták azokat. Van ezekről számla?
- Az adásvételiben tételesen térj ki arra, hogy az eladó milyen hibákra felhívta a figyelmed. (Később ez jól jöhet egy esetleges reklamációnál.
- Kellő körültekintéssel közelíts a korábbi haszonjárműből átalakított lakóautókhoz. Ez külön fejezet lehetne, annyi buktatót tartogat(hat).

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 19 17:08 #50519

A jármű állapota - mint közlekedési eszköz - ezek szerint nem probléma. A felszereltségen, ha van rá forrás mindig lehet javítani. A lakóautó elég bonyolult szerkezet, egy öreg járgánynál szerintem nem hátrány, ha nincs beépítve tönkre menetelre hajlamos szerkezet. :) Ami a legfontosabb, ne legyen beázásos. Ez nem azt jelenti, most nem ázik be, hanem sosem ázott még be. Én sajnos eléggé befürödtem ezzel egy lakókocsival. Nagyon macerás és drága javítani az elrohadt szerkezeteket. A többi kis ügyességgel kezelhető, itt biztos kapsz hozzá segítséget.
A mobil WC nem veszélyes, de kerülgetni kell, ha nincs külön helyiség.... A gézkonvektor szigeteléstől függően elég lehet 5-10 fokig, ha nem vagytok fázósak. Ez alatt már csak komolyabb lakóval érdemes kezdeni, vagy az extrém helyzeteket tudni kell elviselni :)
ttlfeg írta:

Sziasztok!

Lakóautó vásárlásán töröm a fejem, de teljesen kezdő vagyok a témában. Nézegetem már egy ideje az autókat és ahogy látom az anyagi lehetőségeim csak elég öreg járgányokat engednek meg. Arra jutottam, hogy a kora nem is számít annyira, az állapota a fontosabb.

Két témakörben számítok a tapasztalatotokra. Az egyik a felszereltség, a másik a műszaki állapot felmérése.

Mennyire hátrány az ha nincs beépített WC? Egy mobil WC használata sok kompromisszummal jár?

Ha hideg időben (akár télen) is szeretném használni, akkor egy gázkonvektor szerű (elnézést ha lakóautóban nem így hívják, de remélem értitek) fűtés elég lehet?

Ha nincs az autóban vízmelegítő, akkor nagyságrendileg milyen költségei vannak egy gáz bojler beépítésének? Milyen megoldás létezik arra, hogy a tartályokban lévő víz ne fagyjon meg?

És végül kérnék tanácsokat az állapot felméréssel kapcsolatban. Alapvető műszaki ismereteim megvannak, egy autóról azért fel tudom mérni, hogy milyen, viszont lakóautós tapasztalatom nincs. Megnézem az alapvető külső-belső esztétikai állapotot és hogy működik-e rajta minden, de ezen túl tudtok adni ötleteket, hogy mik lehetnek azok a rejtett, de költséges hibák amiket mindenképpen meg kéne vizsgálni vásárlás előtt, hogy ne csak nagy csalódás legyen a végén?

Segítségeteket előre is köszönöm!

András

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 19 14:53 #50518

Sziasztok!

Lakóautó vásárlásán töröm a fejem, de teljesen kezdő vagyok a témában. Nézegetem már egy ideje az autókat és ahogy látom az anyagi lehetőségeim csak elég öreg járgányokat engednek meg. Arra jutottam, hogy a kora nem is számít annyira, az állapota a fontosabb.

Két témakörben számítok a tapasztalatotokra. Az egyik a felszereltség, a másik a műszaki állapot felmérése.

Mennyire hátrány az ha nincs beépített WC? Egy mobil WC használata sok kompromisszummal jár?

Ha hideg időben (akár télen) is szeretném használni, akkor egy gázkonvektor szerű (elnézést ha lakóautóban nem így hívják, de remélem értitek) fűtés elég lehet?

Ha nincs az autóban vízmelegítő, akkor nagyságrendileg milyen költségei vannak egy gáz bojler beépítésének? Milyen megoldás létezik arra, hogy a tartályokban lévő víz ne fagyjon meg?

És végül kérnék tanácsokat az állapot felméréssel kapcsolatban. Alapvető műszaki ismereteim megvannak, egy autóról azért fel tudom mérni, hogy milyen, viszont lakóautós tapasztalatom nincs. Megnézem az alapvető külső-belső esztétikai állapotot és hogy működik-e rajta minden, de ezen túl tudtok adni ötleteket, hogy mik lehetnek azok a rejtett, de költséges hibák amiket mindenképpen meg kéne vizsgálni vásárlás előtt, hogy ne csak nagy csalódás legyen a végén?

Segítségeteket előre is köszönöm!

András

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jún. 29 22:19 #50358

KisPiroska írta:

Nagyon köszönöm a válaszokat, sokat segítettél.

Egy kérdésem lenne még, hogy írod, hogy XLH3 van neked. Mi 175 cm magasak vagyunk, és eddig úgy gondoltuk, hogy a H2 is elég lehet, attól függetlenül, hogy a szigetelés, stb is elvesz belőle. Te miért döntöttél a H3 mellett?
Előre is köszönöm!

Ahogyan azt Attila is írta, egy későbbi értékesítés során leszűkíti a lehetséges vevőkört, ha túlságosan egyedi méretezéssel számolunk.
A másik oka, hogy lényegesen nagyobb felső szekrényeket lehet beépíteni a cuccok részére, továbbá nagyobb teret biztosít, amivel levegősebb lesz a lakótér.
A szigetelésekkel sem kell annyira spórolni,valamint a szigetelés, és belső burkolat között, kellő légrést lehet biztosítani annak érdekében, hogy megfelelő legyen a kényszer szellőztetése a kaszni belsejének. Így elkerülhetőek a páralecsapódások okozta károsodások.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jún. 29 16:55 #50354

Lehet, hogy egyszer el is akarja adni. A vevő meg ki tudja mekkora? Szóval az általános használhatóság szerintem indokolja. (190 vagyok :) )
KisPiroska írta:

Nagyon köszönöm a válaszokat, sokat segítettél.

Egy kérdésem lenne még, hogy írod, hogy XLH3 van neked. Mi 175 cm magasak vagyunk, és eddig úgy gondoltuk, hogy a H2 is elég lehet, attól függetlenül, hogy a szigetelés, stb is elvesz belőle. Te miért döntöttél a H3 mellett?
Előre is köszönöm!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jún. 29 15:04 #50353

Kedves Nyomi,

köszönöm a választ, igyekszünk majd elmenni néhány találkozóra!

Szép hétvégét!

Piroska

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jún. 29 15:00 #50352

Nagyon köszönöm a válaszokat, sokat segítettél.

Egy kérdésem lenne még, hogy írod, hogy XLH3 van neked. Mi 175 cm magasak vagyunk, és eddig úgy gondoltuk, hogy a H2 is elég lehet, attól függetlenül, hogy a szigetelés, stb is elvesz belőle. Te miért döntöttél a H3 mellett?
Előre is köszönöm!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jún. 27 00:36 #50313

KisPiroska írta:

Sziasztok,

barátommal már egy jó ideje fórumokat olvasunk és youtube videókat nézegetünk, hogy átalakítsunk egy Ford transitot vagy egy Ducatot, de minél több helyen nézzük, annál többféle a vélemény.
Mi hosszútávban gondolkodunk, első körben egy hónap, aztán idővel minél több időt tölteni úton, főként Európában kalandozva, de később akár messzebb is (bár horror szállítási költségek vannak, pl Izlandra is).

Lenne néhány kérdésem, ha esetleg valaki meg tudná válaszolni, megköszönném:

1. Lakoautó tervezés, engedélyezés pontos lépéseihez hol van jó leírás?
2. Hol lehet venni olcsón, akar használtan: lakóautó zuhanyfülke
3. H2L2 vagy H2L3? Kezdő lakoautoskent mit ajánlotok? Mennyire bonyolultabb, problémásabb a naggyal mozogni? Most hétvégente bérelünk mindenféle verziót üresen és elmegyünk vele 2 napra, bedobunk egy matracot, de kíváncsi vagyok a Ti véleményetekre is.
4. Tud-e valaki alapanyagokat és beszerzési helyet ajánlani? (Szigetelés, festékek, víztartaly, vékony méretre vágott MDF lap, vízrendszer elemei, akksik, akksi átkapcsoló, kábelek és elektromos eszközök) Rendeltetek ilyesmit pl aliexpress-ről?
5. Google sketchup-hoz ducato base tervet honnan lehetne szerezni? Vagy másban egyszerűbb tervezni? Hogyan?
6. Gáz, villany, benzin és alkohol főzök: mit javasoltok (európai túra)?

Előre is köszönöm és szép napot!

A legalkalmasabb a beépítésre, a 2006 után gyártott Ducato. 75%-ban azt használják alapjárműnek a gyártók, nem véletlenül

lakoautoklub.hu/k%C3%B6z%C3%B6ss%C3%A9g/...3%B3album/485-nemo25


1: Adok egy telefonszámot, és ott elintézik neked.
2: Sehol. neked kell megépíteni. Van több lehetőség is, azokat lehet mérlegelni, neked melyik felel meg.
3: Nekünk az XLH3, de ez igény függő. A mozgás "bonyolultsága" gyakorlat függő. Ha valaki nálunk szűkebb helyeken szokott mozogni, az festi magát, de ezidáig sehol sem szorultunk be.
4: Az MDF-et, a pozdorját, és a többi hasonló silány minőségű, ólomsúlyú bútorlapot felejtsd el. Nyár rétegelt lemezt kell használni, ha azt szeretnéd, hogy ne essen hanyatt a felesleges súlytól a járgány.
A lakókhoz spéci cuccok kellenek, érdemesebb olyan helyről beszerezni hozzá az alkatrészeket, ahol értenek is hozzá, hogy hova mit kell alkalmazni.
5: Hanyagold a különféle digitális tervező programokat. Azok túlságosan buták ahhoz, hogy egy jó lakóautót tervezzenek. Egy furgon lakóautó tervezéséhez józan észre, kreativitásra, és jó térlátásra van szükség, no meg egy rakás kartonpapírra, amivel le tudod modellezni analóg, a kitalált bútorokat. A furgonoknál, nem egy alapterület áll a rendelkezésedre, hanem egy amorf tér, amit a lehető legjobb kihasználtsággal kell beépíteni, a használhatósága érdekében. Ráadásul, nincsen vízszint, függő, derékszög, és egyenes.
6:Szerintem gáz. Sokan fogják ajánlani a gázolajos megoldásokat, mivel a fűtőanyag beszerzése kevésbé macerás, viszont a berendezések ára jelentősen drágább. Megfelelő technikával, a gáz beszerzése sem macerás, viszont tisztább az üzemeltetése.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jún. 22 21:23 #50299

Kedves Piroska!
Mivel magam is sk kivitelezésű autóval járok, és oly sok információ gyűjtöttem össze a többiektől, meg saját tapasztalatból, hogy javaslom ( mint általában minden érdeklődőnek ) valamely találkozónkra jöjjetek el és millió dologra kaptok válasz, olyan kérdésekre, és szempontokra is amit még meg sem fogalmaztatok. Nem ti lesztek az elsők, és reméljük nem az utolsók akiknek megpróbálunk segíteni. A leírást nem vállalom, mert oldalakra rúgna a bevezető is.
Üdv NyomiKisPiroska írta:

Sziasztok,

barátommal már egy jó ideje fórumokat olvasunk és youtube videókat nézegetünk, hogy átalakítsunk egy Ford transitot vagy egy Ducatot, de minél több helyen nézzük, annál többféle a vélemény.
Mi hosszútávban gondolkodunk, első körben egy hónap, aztán idővel minél több időt tölteni úton, főként Európában kalandozva, de később akár messzebb is (bár horror szállítási költségek vannak, pl Izlandra is).

Lenne néhány kérdésem, ha esetleg valaki meg tudná válaszolni, megköszönném:

1. Lakoautó tervezés, engedélyezés pontos lépéseihez hol van jó leírás?
2. Hol lehet venni olcsón, akar használtan: lakóautó zuhanyfülke
3. H2L2 vagy H2L3? Kezdő lakoautoskent mit ajánlotok? Mennyire bonyolultabb, problémásabb a naggyal mozogni? Most hétvégente bérelünk mindenféle verziót üresen és elmegyünk vele 2 napra, bedobunk egy matracot, de kíváncsi vagyok a Ti véleményetekre is.
4. Tud-e valaki alapanyagokat és beszerzési helyet ajánlani? (Szigetelés, festékek, víztartaly, vékony méretre vágott MDF lap, vízrendszer elemei, akksik, akksi átkapcsoló, kábelek és elektromos eszközök) Rendeltetek ilyesmit pl aliexpress-ről?
5. Google sketchup-hoz ducato base tervet honnan lehetne szerezni? Vagy másban egyszerűbb tervezni? Hogyan?
6. Gáz, villany, benzin és alkohol főzök: mit javasoltok (európai túra)?

Előre is köszönöm és szép napot!


Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jún. 22 15:57 #50297

Sziasztok,

barátommal már egy jó ideje fórumokat olvasunk és youtube videókat nézegetünk, hogy átalakítsunk egy Ford transitot vagy egy Ducatot, de minél több helyen nézzük, annál többféle a vélemény.
Mi hosszútávban gondolkodunk, első körben egy hónap, aztán idővel minél több időt tölteni úton, főként Európában kalandozva, de később akár messzebb is (bár horror szállítási költségek vannak, pl Izlandra is).

Lenne néhány kérdésem, ha esetleg valaki meg tudná válaszolni, megköszönném:

1. Lakoautó tervezés, engedélyezés pontos lépéseihez hol van jó leírás?
2. Hol lehet venni olcsón, akar használtan: lakóautó zuhanyfülke
3. H2L2 vagy H2L3? Kezdő lakoautoskent mit ajánlotok? Mennyire bonyolultabb, problémásabb a naggyal mozogni? Most hétvégente bérelünk mindenféle verziót üresen és elmegyünk vele 2 napra, bedobunk egy matracot, de kíváncsi vagyok a Ti véleményetekre is.
4. Tud-e valaki alapanyagokat és beszerzési helyet ajánlani? (Szigetelés, festékek, víztartaly, vékony méretre vágott MDF lap, vízrendszer elemei, akksik, akksi átkapcsoló, kábelek és elektromos eszközök) Rendeltetek ilyesmit pl aliexpress-ről?
5. Google sketchup-hoz ducato base tervet honnan lehetne szerezni? Vagy másban egyszerűbb tervezni? Hogyan?
6. Gáz, villany, benzin és alkohol főzök: mit javasoltok (európai túra)?

Előre is köszönöm és szép napot!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jún. 21 09:15 #50286

Szerény tanácsaim:
- Ha még nem próbáltad, vegyél egy viszonylag olcsóbb autót. Kóstolj bele. Ha bejön, bármikor eladhatod, és válthatsz egy jobbra, kényelmesebbre.
- Az én tapasztalatom, hogy az alkóvos autóknál a vezetőfülke nem melegszik fel annyira, így elviselhetőbb a klíma nélküli utazás.
- Legyél résen a furgon (haszonjármű) beszerzésénél. Az eladók előszeretettel árulják 4-6 üléssel telepakolva, aztán a rendőri ellenőrzés majd Te nézel nagyot… :-(
- Ha nincs autós műszaki(!) előéleted, kizárólag úgy vegyél autót, hogy előtte szervizben átnézeted. Csúnya szervizszámlák jöhetnek össze, ha rosszul választasz.
- A házilagos lakóautó kivitelezés vonzó dolog - amíg nem kezd bele az ember. :-) Saját tapasztalat, hogy ez is úgy működik, mint a házépítés: kb. a harmadik lesz olyan, amit elsőre szerettél volna. Ha nincs komoly házi műhelyed, elektromos-, faipari- stb. tapasztalatod, inkább ne ezt az utat válaszd.
- Első megközelítésre a zuhany megoldható egy mini szivattyús műanyag hordóval, a WC meg lehet egy szimpla dobozos bio kivitel. Ezeknél az is számít, hogy mennyi időre utazol el. Az ember 2-3 napig sokat kibír egy városi környezetben, de aztán nagyon tud hiányozni a komfort. Egész más, ha kempingekben gondolkodsz, hiszen itt általában minden adott.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.