Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Segítség kezdőknek

Több
2017 szept. 13 15:35 #50929

Köszönöm a hozzászólásokat és a kedves fogadtatást. Hűtőt közben visszavittem az eladóhoz, remélem hamar kiderül mi a baja. Beszámolót hamarosan megírom a tere-fere témában.
Köszönöm "Cimbi" a segítséget!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 11 22:57 #50911

Köszönjük a bemutatkozást, az élménybeszámolók között örülnénk az utazás tapasztalatainak is. Sok szép utat kívánok, úgy látom már kellően megfertőződtetek a lakóautózás megkedvelésével, néhány kis kezdeti műszaki galiba nem fogja elvenni a kedveteket.


Judit

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 11 17:03 #50910

Kedves Kolby!
Köszi a hangulatos beszámolót! Sokunknak ismerős helyzetekről írtál… :-) Ahogy látom, a használt, és hosszabb ideig álló lakautók szinte minden betegségét sikerült megismerned. Vigasztaljon, hogy innen már csak jobb lesz (a szerelőd családjának :-) ).
Ahogy látom, szintén budapesti vagy, így nem kizárt, hogy akár személyesen is megosszunk majd tapasztalatokat, vagy ha egy-egy házilagos munkánál igényled, esetleg segítő kezet nyújtsak. Nyugodtan csörgess, ha aktuális! 06-30-701-4080

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 11 11:39 #50907

Kedves Klubtagok,

Idén Augusztus 10-n belevágtunk a lakóautózás világába. Kicsit izgalmasabb legyen és ne csak béreljünk egy újat, vettünk családilag egy 1995-s Ford Transitot Marlin 2 by elnagh felépítménnyel. Első nagy boldogság után, elkezdtük kitapasztalni mi hogyan működik illetve mi nem :)
Előző tulajdonos egy osztrák idősebb úriember volt aki a magyar rokonoknak ajándékozta az autót akik az árán kívül mást nem nagyon tudtak az autóról.
Még izgalmasabb legyen a dolog volt 15. napunk, hogy mindent kipróbáljunk rajta, felújítsuk, megjavítsuk amit kell. Augusztus 25.-n el is indultunk vele a kisebb próbaútra hollandiába amely 12 nap és kb 3000km lett. :)

Felsorolás képpen leírom mit kellett megcsinálni mit cseréltem indulás előtt:
- Lányok szépen kitakarították, és lekeztük kiírtani az autóval ajándékba kapott rengeteg kedves kis óriáshangyát. Az út első felére, sikerült is megvállni tőlük, a gyerekeknek már szinte hiányoztak, báránykák helyett a szaladgáló hangyákat számolgatták lefekvés előtt :)
- Kapott egy olajcserét, szűrőkkel, új ékszíjakat, új 4 gumit, és egy új munkaakkut. + egy szép kardhal matricát az orrára. Gázpalackokat feltöltettem. Gyerekágyak kaptak új matracokat. Van benne 220V-s mikró, ez hasznos volt.
- Felszereltem egy flexibilis lépésálló 50W-s solar panelt, ezt még be kell kötnöm, ehhez is kérek majd az aktuális témában egy kis segítséget.
- Kis 220V-s hűtő volt az eredeti helyén, amit boldogan lecseréltem egy méretben pont passzoló Dometic Coolmatic MDC 90-s hűtőre amit használtan vettem. Indulás előtti pár napban szépen beszereltem, még dicsekedtem is a haveroknak, hogy kérsz egy hideg sört, működött is szépen az indulás előtti napig, ahol beadta az unalmast. Bővebben írok a hűtő témakörben róla, lényeg, hogy útközben mindent megtettem, hogy elinduljon, de visszavinni már nem volt időm és megjavíttatni sem. Szerencsére volt egy kis hordozható 12V-s hűtőnk, na evvel és mélyhűtős akukkal húztuk ki a 12 napot. Szerencsére hideg sört a kempingben is találtam. :)
- Tűzhely jó, Truma gázfűtéshez nem mertem nyúlni elég poros koszos, ezt szakemberre bíznám, úgyhogy vittünk egy 220V-s ventillátoros fűtést a gyerekek miatt.
- Mosogató csap kicsit folyik, fürdőben kézmosó jó, bojler nincs benne azt kiszerelték. Tartály, vízpumpa ok. Mobil WC szépen működik, gyerekek imádják használni, én meg üríteni. :) Zuhanyt nem próbáltuk mert kempingekben aludtunk, meleg víz hiányában vittünk egy 20L fekete tartályos kinit zuhanyt amit végül nem használtunk.
- Van benne egy inverter ami megy a munkaakkuról vagy az indító akkuról. Munkaakkut nem tölti a generátor menet közben, ez lehet direkt van így vagy hiba, nem jöttem még rá. Illetve ha be vagyunk kötve a hálózatra akkor is csak az indító akkut tölti a beépített 12v-s töltő. Mikor rátaláltam úgy döntöttem ehhez sem nyúlnék hozzá akkora a kábel dszungel :)
Úgy tervezem, majd a solar panel tölti vissza a munka akkut illetve van egy ctek 5A-s csepptöltőm, ezt használtam hozzá, vagy építenék be egyet később. Hűtőt direktben bekötöttem a munka akkura, meg is kapja a megfelelő felszültséget, csak ha már nagyon merül az akku akkor tilt le.
- Beázás, sajnos ezt is megtapasztaltuk, mindjárt második este nagy vihar sok eső sok víz bent az asztalnál, másnap találtunk egy OBI-t ahol vettem átlátszó szilót, amivel körbe nyomtam mindenkét ablakot, és olyan helyeket a tetőn ami gyanús volt. Gondolom nem ez a legmegfelelőbb anyag de hirtetelen evvel próbáltam rendbehozni. Még nem tudom mekkora sikerrel, mert azóta nagyobb esőt nem kapott.

Merre jártunk ez szintén bővebben leírom az utazás témakörben. Ide inkább csak az első tapasztalatokat szerettem volna leírni. Összességében nagy jól érztük magunkat, de úgy érzem a biwakolásra még nem áll készen az autó.

Amire viszont hamar rájüttünk, hogy ha már megérkezik valahová az ember érdemes egy napot ott eltölteni. Mire odaértünk, kipakoltam, gyerekek egyből játszótér, vacsora, fürdetés, alvás, reggeli, pakolás. Örültem, hogy ma is megvolt a 300-400-500km 60-80-100km/h-val, másnap tovább indulás egy kicsit strapás volt. Kell egy kis idő, hogy nézelődjünk, biciklizzünk, pecázzunk, stb.

Kicsit hosszúra sikerült a bemutatkozás, de úgy érzem még sokáig boldog lakóautó tulajdonosok leszünk :)

Megköszönte: repi, Brigi, NagyPapa, olah80, Döme, Cimbi, dallosne

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 25 12:05 #50842

Tudomásom szerint az autópályán mehetünk. Ám, a zöld zónába eső parkolók, pihenők esetében már jelzett a navigációm.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 24 23:39 #50839

Ha jól látom, ahol csak egy városban van környezetvédelmi zóna, az csak a belvárosra vonatkozik. Gondolom, ha leparkolok a zónán kívül, akkor egy robogóval, vagy akár elektromos kerékpárokkal bejárhatjuk a belvárost. Vagy tömegközlekedéssel, ha esetleg rossz az idő...

Viszont látok olyan nagy zónákat is, amikben több település is van, azokon még az átvezető főúton vagy autópályán se lehet áthajtani? Az autópályán lesz egy környezetvédelmi zóna tábla, mint nálunk a díjfizetésre figyelmeztető tábla? Ha igen, akkor legalább még egy kijárat előtt, hogy idejében le tudjunk hajtani?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 24 10:06 #50835

Nekünk mindkettővel volt tapasztalatunk. Az első lakóautónk benzinüzemű Opel Bedford, automata váltós, intedrált lakó volt, 14 liter körüli fogyasztással (igaz, hogy az üzemanygtartályból mindig kilötyögött a benzin). A második Mitsubishi L300 (ha jól emlékszem) szintén benzines, beszereltettünk gáztartályt a hátsó körülés alá, át lehetett kapcsolni a két üzemmód között, lényegesen megnőtt a hatótávolságunk. Azóta gázolajosak a lakóautóink, a mostaniban a fűtés is, 9-10 literes fogyasztással (most éppen Írországban, Skóciában minden éjjel ment a fűtés).


Judit

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 24 08:19 #50834

ISTOZI-nál a pont! Az alábbi linkeken nézzél szét, és mérlegeld, hogy milyen autóval hova (nem) hajthatsz be.
gis.uba.de/website/umweltzonen/umweltzonen.php - Német környzetvédelmi zónák
http://www.xn--krnyezetvdelmi-matrica-j8b71a.hu/hu/koernyezetvedelmi-matrica.html - magyar cikk
http://www.xn--krnyezetvdelmi-matrica-j8b71a.hu/fileadmin/umwelt-plakette/Bilder/UZ-Karten-Dtl/UZ-de_01-06-2016.pdf - Német térkép
www.dekra.hu/dekra_szolgaltatasaink_gepjarmu_egyeb_matrica.html

Inkább a 4 millás árat lődd be, mert (bőven) lesznek költségek.
- átírás, eredet stb. 70
- biztosítás 50
- matricák 50
- 5 abroncs 150
- fogyó, lopó dolgok cseréje 70
- kényelmi eszközök, apróbb dolgok a saját igényetek szerint 100
- egy komolyabb szerviz, mert valamibe azért tutira belenyúlsz 150
DE! Mindennél fontosabb a jó választás. Ha mellényúlsz, az Isten pénze sem lesz elég... + egy életre megutálod a lakóautózást.

- Szerény tanácsom, hogy az első évben inkább itthon guruljatok. (vezetési tapasztalat, az autó kiismerése, az életforma megszokása, és a valódi pihenéshez szükséges fedélzeti rend kialakulása...)
- Egy baráti szerelővel átlagosan 30-40%-ot tudsz spórolni a munkadíjon. A közvetlen UNIX, Bárdi stb. alkatrész beszerzéssel szintén jelentős megtakarításod lehet.
- További költségcsökkentés miatt a téli időszakban kivonhatod a forgalomból.
- A barkácsolással óvatosan. Itt nem mindig működik az "OSB-ből majd megoldjuk", módszer. Egy 4 millás autó (is) komplex és igen érzékeny rendszer. 230 volt, 12 volt, napelem, gázrendszer, vízrendszer(ek) stb. Ezzel azt akarom mondani, hogy még a szakemberek közt is kincs, aki VALÓBAN ért a lakóautókhoz.

Megköszönte: NagyPapa, olah80

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 23 22:12 #50833

" teljes Európát szeretnénk bejárni"
Akkor - szerintem - csak olyan autó jöhet szóba, ami jogosult a német zöld matricára.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 23 20:54 #50832

Sziasztok,

Rekem. Jó látni, hogy él a fórum és hogy segítőkészek a tagok. Ritka és becsülendő. Köszönöm az eddigi hozzászólásokat.

igazából a km, vagy futásteljesítmény nem érdekel. Ha az állapota jó, akkor teljesen mindegy mennyit ment.

Akkor inkább kicsit átfordítom a kérdést. A teljes projektre van 4,5 Mio forintunk. Ebbe már minden szerviznek, papírozásnak bele kell férnie. Fontos 4 főt el tudjon vinni A-ból B-be (ezer km-ekben mérve a távolsságot). Legalább 5-7-10 évig szeretnénk megtartani. Ezen idő alatt teljes Európát zeretnénk bejárni. Utána már a gyerekek nem akarnak majd velünk jönni. Mindenképpen olyan gépet keresünk, ahol van ágy a pilótafülke felett. Legyen benne budi + fürdő. Ha ezen kívül ha valami hiányozna, akkor azt barkácsolnánk.

Tudom most sokan megmosolyogtok, de egyszer mindeki volt kezdő. :)

Szóval ebben az árkategóriában mit ajánlanátok?.Akár klubbos autó is érdekelne.

köszi
üdv
zsolt

Megköszönte: Kerti

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 23 18:07 #50830

istozi írta:

"Valami ilyesmire gondoltunk:"
Ez 27 éves gép. Minden tiszteletem a külföldieknek, de ehhez a korhoz képest - szerintem - irreális a 99.000 km.
Próbálj több hirdetést is megnézni (pl. mobile.de lapon van sok), hogy a felkínált autók - árak - életkor - km.futás a fejedben kialakítson egy képet, hogy neked mi lenne a legjobb vétel.
Ügyelj arra, hogy a megvett gépezettel hova szabad - hova nem szabad behajtani (környezetvédelmi besorolás). Ennek - a kora miatt - csak fekete matricája lehet, szóval sok helyről ki leszel tiltva vele.

Teljes mértékben egyetértve ISTOZI -val, néhány logikusnak tűnő okfejtés:
-ha 27 éves az autó és csak évi 10,000.- km-t mentek vele, akkor is necces a 99,000.- km
-jó lenne tudni, hogy ezen idő alatt , ha vezérműszíjas, hányszor cseréltek benne vezérlő és a többi meghajtó szíjat, ugyanis ha nem mész vele akkor is 5-max 7 évente ezeket cserélni kéne...
-hány olajcsere volt rajta, mert ezeket ha állsz vele akkor is évente cserélni kéne, mert az olaj lesavasodik, majd eszi a tömítéseket szimmeringeket..
-a gumi DOT számából tudod, hogy hány évesek rajta a gumik! Ez nem játék, mert nagyon könnyű öreg gumival durrdefektet kapni, amikor már csak az égiekben bízhatsz...
-nagyon meg kéne nézni a tömítések rugalmasságát, vízzáróságát.
-ha garázsban tartották, naptól védve és bakon az jó pont, de ezt biztosan kéne tudni róla...

Ez csak néhány észrevétel, a többit CIMBI már leírta...


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 23 17:00 #50828

Szia Zsolt!
- 2,8 JTD motorral elnyűhetetlen, és kellően erős
- van hasonló (fiatalabb!) a hazai kínálatban, sőt talán még itt, a Tagok közt is létezik eladó
- most, a szezon végén talán nagyobb lesz a kínálat, és némileg az árak is elmozdulnak majd lefelé
- ha a kiszemelt autó már X ideje szerepel a netes kínálatban, gondolkodj el az okán… :-)
- próbálj meg a tulajdonostól vásárolni, mivel a kereskedő általában nincs minden információ birtokában… :-)
- ha túl szépnek és jónak tűnik – és X hónap alatt még nem vitték el előled – akkor az valószínűleg csapdát rejt
- figyelj a (korábbi) beázás nyomára (barnulás, mattulás, enyhe hullámosodás, hólyagosodás, alig látható festék leválás a mennyezeten és oldalfalon)
- ha van oldalra kitekerhető napellenző, nézd meg a felfogás stabilságát. (Gyakran az kilazult rögzítő csavaroknál ázik be az oldalfal.)
- vásárlás előtt a motort szakszervizben nézesd át
- sokat számít, ha a végleges döntés előtt egy gyakorlott lakóautóssal is megnézeted (gáz-, vízrendszer, valamint elektromos dolgok)
- az abroncsoknál az idő is számít. Lehet, hogy a futófelület még újszerű, miközben az oldal már porózussá vált a tűző napon
- ha lehet, az elektromos részről kérj kapcsolási rajzot (olcsóbb és gyorsabb lesz a jövőbeni szerelés)
- mássz fel a tetejére, és nézd végig az élttömítést. Sík talajon állva önts vizet a tetőre és nézd meg, hogy merre folyik le (lefolyik egyáltalán?)
- kérd el a korábbi szervizmunkák listáját (még jobb, ha ezekről számla is van…)
- menj próbaútra, és ellenőriz a szokásos listát (fék, futómű kopogása, elhúzás, rezgések, gyanús motorhang, váltó akadálytalan működése le- és fel)
- feküdj alá, és a lengécsillapítók oldalán, valamint a motorblokk alján (oldalán) keress olajfolyást
- a szerződésbe vedd bele tételesen az eladó által felsorolt (így Általad is ismert) hibákat A későbbi esetleges reklamációnál ez még javadra válhat…
Így elsőre ennyi.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 23 15:15 #50827

"Valami ilyesmire gondoltunk:"
Ez 27 éves gép. Minden tiszteletem a külföldieknek, de ehhez a korhoz képest - szerintem - irreális a 99.000 km.
Próbálj több hirdetést is megnézni (pl. mobile.de lapon van sok), hogy a felkínált autók - árak - életkor - km.futás a fejedben kialakítson egy képet, hogy neked mi lenne a legjobb vétel.
Ügyelj arra, hogy a megvett gépezettel hova szabad - hova nem szabad behajtani (környezetvédelmi besorolás). Ennek - a kora miatt - csak fekete matricája lehet, szóval sok helyről ki leszel tiltva vele.


A legjobb lakóautó az enyém!
Megköszönte: NagyPapa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 23 13:58 #50824

zsolti1974 írta:

nem szeretnénk elsőre nagyon mellényúlni, így inkább kérdezek.


Üdv Közöttünk!

De bizony nagyon mellé lehet! ;) még fiatalabb járgányoknál is. Ha van időd és kedved gyere el egy találkozóra és vegyülj el vagy keress meg engem. :) Fogok érdekes dolgokat mondani ami pénzedbe nem kerül viszont sokkal felvilágosultabb leszel lakóautó vásárlás terén.

Várunk szeretettel.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 23 12:57 #50823

Üdv a tisztelt közösségnek!

lakóautó váráslás előtt áll a család (2 felnőtt 2 gyerek).
Mivel a témában teljesen kukák vagyunk, de nem szeretnénk elsőre nagyon mellényúlni, így inkább kérdezek.

Valami ilyesmire gondoltunk:
www.willhaben.at/iad/gebrauchtwagen/wohn...-buerster-214996995/

Van valakinek erről tapasztalalta? Persze ugyanez megy Citroenben és Fiatban is.

Lényeg, hogy hátul legyenek biztonsági övek, hogy a gyerekeket is be lehessen kötni.

A hozzászólásokat előre is köszönöm.

Üdv
zsolt

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 18 10:55 #50793

Angliában ennyi is elég.

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 18 10:08 #50791

Itt egy kreatív megoldás a válaszfalra: www.hasznaltauto.hu/kishaszonjarmu/merce...cdi_903.661-11011939

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 18 09:54 #50790

Sziasztok, köszönöm szépen a válaszokat! Sikerült azóta beszélnem egy vizsgabiztossal, aki megerősítette az általatok is említett válaszfal kötelezőséget, viszont jó hírrel is szolgált, miszerint lehet "tompítani" a helyzetet egyéb megoldásokkal. Nekem ez kb. jó kompromisszum lehet, mivel három ülés van így szabadon átjárni úgysem tudnék hátulra. Hogy ez csak rács vagy egy profi háló is lehet, azt még pontosítani fogom a Mozaik utcában.

Srychy: köszönöm az üdvözlést! A vásárlást nem befolyásolta ez a válaszfal-kérdés, mindenképpen egy alap furgont szerettem volna, ennyire fiatal profi gyári lakóautóra nem is lett volna pénzem, de eleve tetszik a furgonok "észrevétlensége", plusz vonz a kivitlezés szabadsága.
Két dolog volt fontos, a lehetőségek szerint megkímélt és fiatal legyen. Előbbi nem egyszerűen teljesíthető, a legtöbb alaposan leharcolt célszerszám.

Amúgy egy eléggé izgalmas időszak ez a tervezgetés, abszolút pályakezdőként próbálok a kivitelezés megkezdéséig alapos itinert kidolgozni. Örülök, hogy egy maxi mellett döntöttem, a 4 méter raktérhossz sok szabadságot engedélyez.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 17 10:08 #50785

Azért tisztában kéne lenni azzal is, hogy milyen bevételt jelent a turizmusnak a lakóbuszos - biwakos utazók.
- Pl. amikor még kempingbe sem állunk be, tehát vagy fizetünk kb.10 EUR-t vagy sem...
- A lakóban ott a kaja, nem megyünk étterembe, kb. eszünk egy fagyit...

Sokan így csavarognak a világon, max. a kötelezőt fizetve, pl. sztráda díjakat, vagy azt is elkerülve.
Ismert gazdasági tény, hogy a szezonális kempingeket alig lehet fenntartani, sőt a rövid szezonú országokban (mint nálunk) sok veszteséges is.

Szóval a lobbisták nem biztos, hogy ezt az életformát szorgalmazzák, mert a lakóautósok, lakókocsisok 1 főre eső költése jóval kevesebb, mint más turistáknak, akik, repülővel, vagy vonattal és 1 szál csomaggal közlekednek.

De majd idővel ez is kiderül. Főként nálunk kis hazánkban, ha végre EU szintű bérek lennének ( 2061-ben?...) és csatangolásaink során egy kétgyermekes lakóbuszos család is minden gond nélkül ebédelhetne minden nap étteremben. :)


Tie írta:

Azért ebbe az egészbe masszívan bele fog szólni a turizmus, és a hozzátartozó minisztériumok, lobbierők. Egyetlen ország sem fog kidobni az ablakon egy többmilliárdos ágazatot csak azért, hogy korlátozza egy olyan járműkategória közlekedését, ami kategória a teljes ország közlekedésének egymilliomodát sem teszi ki sem szennyezésben, sem utaskm-ben.


Senki nem lehet t

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 15 13:48 #50767

Szia.
Lpg vel többet fogyaszt és kicsit gyengébb is.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.