Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Segítség kezdőknek

Több
tegnap 12:53 #53533

NagyPapa írta:

KVD írta:
Köszi! Voltam megnézni. Az a legfurább benne, hogy a hátsó futómű össze van ülve. Gyakorlatilag a hátsó híd hozzá ér a két felütköző gumihoz alapból. Nem hiszem, hogy ez jó így. Más dolgok is voltak, amik nem tetszettek, de ez a futómű dolog érdekes, mert üres volt a kocsi és mégis ilyen.
:meghajol
Üdv Néked!
A képek alapján megítélve ez egy jó ár-érték arányú autó, persze ha lehet alkudni, akkor kiért ne...
Az, hogy hátul egy négy évesnek leül a segge semmit sem jelent, pontosabban annyit, hogy ez is alapból, gyárilag túlterhelt. Ennek kivédéséhez tesszük bele a kiegészítő légrugót.
Én kiszedtem az ütközőt, sőt kiszereltem a magasító bakot is, így kellő hely keletkezett -egy beépítési engedéllyel rendelkező- kétkörös, kétballonos 210 mm átmérőjű, 235 mm úthosszal rendelkező segédlégrugó beépítésére.
Ha csak ennyit találtál tehát, az hibának nem nagyon tekinthető.
Gondolom más okok miatt savanyú inkább a szőlő...
:sir

Kicsit savanyú, mert van még egy törött zuhanytálca egy hiányzó zuhanypolc. Több kisebb leverődés belül a falakon-plafonon. A vonóhorog nincs benne a forgalmiban. A vonóhorog mellett van valami kiálló vas, ami felfelé berogyasztotta a hátsó kereszttartót. Gondolom valami csomagtartónak lehetett az alaprúdja. Nincs szervíztörténet. És az XGO katalógus szerint 2évvel öregebb az autó. Ez a szín 2011-12ben volt gyártásban. Lehet, hogy állt az autó a kereskedőnél, de ez akkor is 6éves, nem 4. Az ablakokban is 2011év végi jelölés van. De mindettől függetlenül azért tetszene, csak nem 11misiért.

Megköszönte: NagyPapa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
tegnap 10:53 #53530

A fekete csík eltávolítására jó a WD40, vagy az OBI-ban kapható Tessa ragacs eltávolító spray. Létezik olyan kézi mosó, ahol vállalnak lakóautót. és odafigyeléssel kezelik. Van egy speciális vegyszerük, ami remekül oldja a műanyagon felgyülemlő koszt, felületi elszíneződést. Én ezt a mosást tavasszal szoktam megrendelni, mivel házilag nem kapható a szer.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
tegnap 07:45 #53526

KVD írta:

Köszi! Voltam megnézni. Az a legfurább benne, hogy a hátsó futómű össze van ülve. Gyakorlatilag a hátsó híd hozzá ér a két felütköző gumihoz alapból. Nem hiszem, hogy ez jó így. Más dolgok is voltak, amik nem tetszettek, de ez a futómű dolog érdekes, mert üres volt a kocsi és mégis ilyen.
:meghajol
Üdv Néked!
A képek alapján megítélve ez egy jó ár-érték arányú autó, persze ha lehet alkudni, akkor kiért ne...
Az, hogy hátul egy négy évesnek leül a segge semmit sem jelent, pontosabban annyit, hogy ez is alapból, gyárilag túlterhelt. Ennek kivédéséhez tesszük bele a kiegészítő légrugót.
Én kiszedtem az ütközőt, sőt kiszereltem a magasító bakot is, így kellő hely keletkezett -egy beépítési engedéllyel rendelkező- kétkörös, kétballonos 210 mm átmérőjű, 235 mm úthosszal rendelkező segédlégrugó beépítésére.
Ha csak ennyit találtál tehát, az hibának nem nagyon tekinthető.
Gondolom más okok miatt savanyú inkább a szőlő...
:sir


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 24 21:06 #53523

Köszi! Voltam megnézni. Az a legfurább benne, hogy a hátsó futómű össze van ülve. Gyakorlatilag a hátsó híd hozzá ér a két felütköző gumihoz alapból. Nem hiszem, hogy ez jó így. Más dolgok is voltak, amik nem tetszettek, de ez a futómű dolog érdekes, mert üres volt a kocsi és mégis ilyen.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 24 21:02 #53522

KVD írta:

Erről a felépítmény gyártóról (XGO) mi a véleményetek? Lehet elmennék hétvégén megnézni.
www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/renault/renault_xgo-13421088

A Palmowskinak a saját márkás lakója. Költséghatékony árképzéssel kínált szekerek, egyébként a Rimor gyártja neki Itáliában.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 24 15:22 #53521

Ennek az autónak a gazdája nincs itt a klubban véletlenül? www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/fiat/fiat_mclouis-13453185

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 20 19:58 #53477

Erről a felépítmény gyártóról (XGO) mi a véleményetek? Lehet elmennék hétvégén megnézni.
www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/renault/renault_xgo-13421088

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 13 22:33 #53446

KVD írta:

Sziasztok! Néhány hasznos tanácsra lenne szükségem lakóautó vásárlással kapcsolatban.
Egy szezont már végig csináltunk saját lakóautóval, ami egy 22éves 230as Ducato volt.
Megkedveltük a lakóautózást, de ezt a Ducatot most eladtuk és keressük az utódját egy fiatalabb és picivel nagyobb autó személyében.
A dízel kitiltásokat figyelembe véve és félve a további szigorításoktól, nem tudom mit vegyek.
Gazdálkodjunk mondjuk max. 10 millió Forintból. Kizárólag Fiatban gondolkodom. Fordot nem szeretnék,
mert nem sok jót hallani a 2.2-2.4 motorokról. Ebből a pénzből jó állapotú Euro 4 -re futja, esetleg Euro 5 is beleférhet, de ott már necces a kínálat ennyiért. Olvasni sok helyen, hogy hiába van most még ezekre zöld matrica, az sem jelent örökre megoldást. Mi van akkor, ha beleteszek a lakóautó vásárlásba 10milliót és 2-3-5év múlva kitiltják nyugatról? Eladhatatlanná válhat, szóval kidobtam a pénzt az ablakon. Vagy vegyek fel hitelt és fizessem be a 10milliót egy új Euro 6-os kezdőrészletébe? Vagy szarjak mindenre és vegyek olcsón egy Euro 3as autót, használjam, amíg ki nem tiltják, utána adjam el őrbódénak? Ezzel buknék a legkevesebbet :D Mit tennétek, mit tanácsoltok?

Az hogy pár városból kitiltják az öreg verdákat, még nem a világ vége. Millió számra futnak még német, és egyéb nyugati rendszámmal öreg szekerek is.
Azzal együtt az EURO 5-6 hatalmas öngól, mivel lényegesen nagyobb bajt okoz, mint előnyt az egészségünkben, a túlságosan kicsire aprított részecskékkel, amit mi szívunk be, és meg.
Szerintem egy 4-es még sok-sok évig futhat az utakon.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 13 20:39 #53444

KVD írta:

Sziasztok! Néhány hasznos tanácsra lenne szükségem lakóautó vásárlással kapcsolatban.
Egy szezont már végig csináltunk saját lakóautóval, ami egy 22éves 230as Ducato volt.
Megkedveltük a lakóautózást, de ezt a Ducatot most eladtuk és keressük az utódját egy fiatalabb és picivel nagyobb autó személyében.
A dízel kitiltásokat figyelembe véve és félve a további szigorításoktól, nem tudom mit vegyek.
Gazdálkodjunk mondjuk max. 10 millió Forintból. Kizárólag Fiatban gondolkodom. Fordot nem szeretnék,
mert nem sok jót hallani a 2.2-2.4 motorokról. Ebből a pénzből jó állapotú Euro 4 -re futja, esetleg Euro 5 is beleférhet, de ott már necces a kínálat ennyiért. Olvasni sok helyen, hogy hiába van most még ezekre zöld matrica, az sem jelent örökre megoldást. Mi van akkor, ha beleteszek a lakóautó vásárlásba 10milliót és 2-3-5év múlva kitiltják nyugatról? Eladhatatlanná válhat, szóval kidobtam a pénzt az ablakon. Vagy vegyek fel hitelt és fizessem be a 10milliót egy új Euro 6-os kezdőrészletébe? Vagy szarjak mindenre és vegyek olcsón egy Euro 3as autót, használjam, amíg ki nem tiltják, utána adjam el őrbódénak? Ezzel buknék a legkevesebbet :D Mit tennétek, mit tanácsoltok?
Szerintem nem lesz olyan drasztikus a kitiltás. Mint ahogy a végén a kétütemű autókat sem kellett kitiltani, mert "leszoktak" róluk az emberek. Azon felül hibridben és elektromosban nem megoldott a teherszállítás. Lehet ez majd kedvezni fog a jelenleg teherautónak minősített furgonoknak.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 13 20:19 #53442

Sziasztok! Néhány hasznos tanácsra lenne szükségem lakóautó vásárlással kapcsolatban.
Egy szezont már végig csináltunk saját lakóautóval, ami egy 22éves 230as Ducato volt.
Megkedveltük a lakóautózást, de ezt a Ducatot most eladtuk és keressük az utódját egy fiatalabb és picivel nagyobb autó személyében.
A dízel kitiltásokat figyelembe véve és félve a további szigorításoktól, nem tudom mit vegyek.
Gazdálkodjunk mondjuk max. 10 millió Forintból. Kizárólag Fiatban gondolkodom. Fordot nem szeretnék,
mert nem sok jót hallani a 2.2-2.4 motorokról. Ebből a pénzből jó állapotú Euro 4 -re futja, esetleg Euro 5 is beleférhet, de ott már necces a kínálat ennyiért. Olvasni sok helyen, hogy hiába van most még ezekre zöld matrica, az sem jelent örökre megoldást. Mi van akkor, ha beleteszek a lakóautó vásárlásba 10milliót és 2-3-5év múlva kitiltják nyugatról? Eladhatatlanná válhat, szóval kidobtam a pénzt az ablakon. Vagy vegyek fel hitelt és fizessem be a 10milliót egy új Euro 6-os kezdőrészletébe? Vagy szarjak mindenre és vegyek olcsón egy Euro 3as autót, használjam, amíg ki nem tiltják, utána adjam el őrbódénak? Ezzel buknék a legkevesebbet :D Mit tennétek, mit tanácsoltok?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 03 22:55 #53327

Lovi írta:

Segítsetek abban, hogy érdemes a lakóautót mosni, mosatni?
Nagyon nagy, nagyon magas, tele nyílásokkal. A fekete csík mindig csorog.
Ki hogy intézi, vagy intézteti ezt?

Még szép, hogy nagy!!!! Egy Minibe, miképpen férne be mindaz, amitől jó a szekér???? :cheer:
Mint minden autót, a tetővel kell kezdeni, hogy minimalizáljuk a fekete csurgásnyomokat. Általában kimarad a tető a lakóknál, és évtizedes retek, és mocsok szokott összegyűlni, ami táplálja a fekete csíkokat. Ehhez kell egy 6 fokos létra, a többi azonos a dodgemekhez használt cuccokkal.
A "nyílásoknál" vigyázz arra, hogy a gravitációnak megfelelő irányba alkalmazd a víz tisztító erejét!


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 02 16:34 #53321

Lovi írta:

Segítsetek abban, hogy érdemes a lakóautót mosni, mosatni?
Nagyon nagy, nagyon magas, tele nyílásokkal. A fekete csík mindig csorog.
Ki hogy intézi, vagy intézteti ezt?

Kihúzható nyelű mosókefe, létra... és nagy-nagy szeretet...
:)

Megköszönte: Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 02 14:12 #53320

lehet kapni teleszkópos kocsimosó kefét ami kb 2m .Rá lehet csatlakoztatni a slagra,és már mehet is a pucolás! A fekete csorgásokat,amikor megszáradt a víztől a "clin citrus erejével" megtisztítod egy puha nedvszívó ronggyal és ha kész már meg is érdemelsz egy pohár sőrt!


ármós lászló. hi
Megköszönte: Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 02 13:23 #53319

Segítsetek abban, hogy érdemes a lakóautót mosni, mosatni?
Nagyon nagy, nagyon magas, tele nyílásokkal. A fekete csík mindig csorog.
Ki hogy intézi, vagy intézteti ezt?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 júl. 10 22:11 #53034

Macleod75 írta:

Sziasztok most szeretnénk lakóautót vásárolni. Milyen hátrányai vannak a 4 személyes de 3500kg nagyobb össztömegű de 5000kg kisebb lakóautónak? Út díj, komp stb a segítséget előre is köszönöm.

Csak szívás van vele. Nagyon sok helyre 3.5 t alatt lehet behajtani. A nagy batárokkal nehézkes mozogni szűk helyeken, minden drágább vele.
Gondold át alaposan, hogy szükséged van-e akkora szekérre!


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 júl. 10 21:58 #53033

Más jogosítvány kell hozzá, az útdíj magasabb, a kompozás ára inkább a hosszától szokott függeni, de ebben a súlyban már valószínűleg 7 m feletti a hossza. Valószínű, hogy a fogyasztása is nagyobb, mint egy kisebb lakóautónak.


Judit

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jún. 29 11:04 #52999

Sziasztok most szeretnénk lakóautót vásárolni. Milyen hátrányai vannak a 4 személyes de 3500kg nagyobb össztömegű de 5000kg kisebb lakóautónak? Út díj, komp stb a segítséget előre is köszönöm.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jún. 21 22:50 #52973

Simgyo írta:

UUhhhh :( Köszi! Akkor keresgélünk az alább javasolt helyeken.
Ha valóban telepített akkor 8 db raklap kültéri zöld szőnyeggel és a csigától elfele lejtő 4-6 lábas fa vagy fém-szerkezetű elő tető is jó lehet.Ezt lehet fokozni ha több évben és télben is gondolkodunk.Nyeregtető fele alatt +ringlizett ponyvák de ez már nem lakóautózás. apóka

Megköszönte: Simgyo

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jún. 21 09:28 #52966

UUhhhh :( Köszi! Akkor keresgélünk az alább javasolt helyeken.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jún. 20 15:53 #52964

Simgyo írta:

Köszönöm!:cheer: Igen néztem ezeket a helyeket neten. Sajnos megint az utolsó pillanatban ébredtünk fel, szombaton megyünk szabira, de Érdre megpróbálunk benézni lefelé menet. ... bár eddig szinte soha nem volt olyan alkatrész nála, ami nekünk kellett volna. :-( :-(

Csatolom a képet milyen napernyőre (pavilonra) gondoltunk. Ezt fúrnánk le.

Már bocsánat, de ezt az első komolyabb szellőcske úgy viszi, mint a falevelet az őszi szél...
:meghajol :rohog :sir
Hidd el, sokkal jobb egy a járgányhoz fixen épített elősátor, aminek az oldalai, -bármelyik- szükség szerint és időszakosan levehetők...


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: nemo25

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.