Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Segítség kezdőknek

Több
ma 06:15 #53836

Sziasztok!

Olvasgatva a temaban nagyon kedvet kaptam a lakoautozashoz. Nekem meg nincs meg a jarmuvem, de ezzel kapcsolatban felmerult egy csomo kerdes, hogy miket lehet es miket nem. Remelem jo helyre irom a kerdeseket, ha nem ide kene akkor elorre is bocsi.

En a hegyekbe szeretnek menni es olvasgattam a szigetelesekrol, futesekrol, de nem derult ki szamomra egyertelmuen, hogy van e arra megoldas, hogy ne faggyak meg? :) A gazdasagossagot is figyelembe veve.

Esetleg van valakinek hidegben lakoautozasrol tapasztalata?
A hegyekben is vannak helyek a feltankolashoz, uriteshez, vagy ez az egesz hegyes otlet hulyeseg?

A masik fontos kerdesem az, hogy van egy gepem ami kell a munkamhoz. Ha maximumon megy akkor a fogyasztasa 240 W, normal modon 100-120 W. Megoldhato az, hogy ez napi 8-10 oraban menjen anelkul, hogy valami fix kabelcsatlakozason lennek?

Elorre is koszi a valaszokat.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 nov. 10 19:18 #53780

Ez a HYMER 54-es reinkarnációja szerintem. Csak üvegszálas változatban. A belső elrendezése majdnem dettó. Ha így van akkor az alap a MERCEDES 207D alváz-motor-váltó stb. Az enyém 80km/hutazó, na ha nagyon elfelejtkezek 90km/h. De nem száguldozásra szánod! Arra porsét vennél. Megbízható, kis szervíz igényű. A berendezés állapotát meg a helyszin dönti el. Kapsz hozzá mindent, újban drágán, használtban vagy utángyártottban mérsékelt áron. Nem nagyon van ami el romolhat benne. Na jó, vicceltem. Generátor, önindító, adagoló, Fél áron van felújított. Izzók, gumi, észíj feszítő görgőés egyéb. Függő csapszeg a perselyjel 20 évente ha 5 évente meg zsírzod, ugyanis van zsírzógombja.
Csak mondom a magamét!

Megköszönte: Slipah

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 nov. 07 13:02 #53769

Lovi írta:

Segítsetek abban, hogy érdemes a lakóautót mosni, mosatni?
Nagyon nagy, nagyon magas, tele nyílásokkal. A fekete csík mindig csorog.
Ki hogy intézi, vagy intézteti ezt?

A NagyPapa mesélte,hogy kamion mosóba mosatta a lakóját és meg volt elégedve. hurrá de a tetejét nem mosták le!
Nyilván a fekete csík a tetejéről folyik le kosz formájában.

Javaslom,hogy amíg ilyen szép idő van,szánj rá egy napot és autómosó szivaccsal az oldalakat és dörzsivel a tetejét suvickold át. A tetejére használhatsz folyékony súroló szert az oldalára meg a fülkére csak sampont vagy ha az kevés valami jóféle mosogató szert.

Vízborotvát NE használj!!!

Várjuk az eredményt :smt056

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 31 14:26 #53751

Sziasztok!

A végénél kezdem. Van esetleg tapasztalatotok/véleményetek az alábbi lakóautóról:
www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/mercedes-b...benz_arnold-13504097
(akár a konkrét példányról, akár a típusról, akár kicsit általánosan).

Voltunk már párszor bérelt lakóval itt ott és jövőre terveznék egy hosszabb (kb 1 hónapos) utat. Vacillálok, hogy ilyen hosszú időre esetleg már megéri venni egyet, hiszen a bérlés is milliós tétel. Nem félek a barkácsolástól, illetve kifejezetten vonzanak retro formák, old/youngtimerek. Persze értelmesen használható/fenntartható/megfizethető határokon belül.

Szóval a fenti típus mennyire megbízható? Lehet hozzá alkatrészt szerezni? Mire érdemes odafigyelni? Miden hozzászólást előre is köszönök!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 11 21:56 #53661

Lovi írta:

Laccci írta:
Szerintem az a baj, hogy nem vettek bele motorféket...
Pedig csak 520DM volt....:smt204 :smt204
Na, én még ilyet nem láttam. :)

Esetleg kipufogófék (bubu) lehet az, vagy egy adagolót lekapcsoló rendszerrel lehetett fokozni a motorféket.
Retarder nem lehet, mert az ennyiből nem jön ki, ...no meg az akkortájt, még nem volt elérhető.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 11 10:35 #53655

Laccci írta:

Szerintem az a baj, hogy nem vettek bele motorféket...
Pedig csak 520DM volt....:smt204 :smt204
Na, én még ilyet nem láttam. :)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 11 06:26 #53652

nemo25 írta:

istozi írta:
Azonkívül minél korszerűbb egy motor, annál kisebb a saját belső súrlódása, tehát a fékezőhatása is kevesebb. Ez van.

Lehet a gondolatban valami, mert a nagykorú Masteremben, a jól bevált adagolós 2.8-as motorral, lényegesen vehemensebb erővel veti be magát a motorfék. Határozottan érezhetőek a nyomatékváltások. Persze sokkal teherautósabb az öreg rozsdabogja, de ezzel együtt imádom a nyers modorát.
A régi technikáknál a kisebb teljesítmény miatt rövidebbek az áttételek.
Ez nagyon befolyásolja a motorfék hatékonyságát,( na meg a hengerűrtartalom is).

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 10 22:51 #53651

istozi írta:

Azonkívül minél korszerűbb egy motor, annál kisebb a saját belső súrlódása, tehát a fékezőhatása is kevesebb. Ez van.

Lehet a gondolatban valami, mert a nagykorú Masteremben, a jól bevált adagolós 2.8-as motorral, lényegesen vehemensebb erővel veti be magát a motorfék. Határozottan érezhetőek a nyomatékváltások. Persze sokkal teherautósabb az öreg rozsdabogja, de ezzel együtt imádom a nyers modorát.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 10 21:06 #53649

Szerintem az a baj, hogy nem vettek bele motorféket...
Pedig csak 520DM volt....:smt204 :smt204

Mellékletek:
Megköszönte: nemo25, Döme, Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 10 13:41 #53645

Szia!
Szerintem is,
"Mióta CNG-s az autóm", itt van a cica elásva. Utólagos beszerelésnél a CNG rendszer nem tudja kezelni a fordulatszabályzást. Vagyis az alapjárati gázmennyiség felengedett gázpedálnál is bémegy, bármennyire magas a motor fordulata.
Üdv,
Gyusza

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 10 10:14 #53644

A dieselmotor kompressziója nagyobb, így a motorfék is erősebb.
Azonkívül minél korszerűbb egy motor, annál kisebb a saját belső súrlódása, tehát a fékezőhatása is kevesebb. Ez van.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 09 22:59 #53642

istozi írta:

"mikor egy komolyabb hegyről ereszkedsz le"
Amikor diesel autóm volt és pl. megjártam a Stelviot, meg még 4-5 kétezrest, szinte sohasem használtam a lábféket. Szóval lejtmenet csak motorfékkel. Olyan sebességi fokozatban, hogy ne kelljen a fékpedált nyomni. Igaz, hogy ez így lassú (többnyire 2. fokozat, de néha 1.), ám biztonságos.
Viszont, mióta CNG-s az autóm, rendszeresen kell a lábfékre taposni a lejtőkön, mert ennek szinte nulla a motorfékje. Most igyekszem szakaszosan fékezni, hogy legyen ideje hűlni a tárcsáknak.
Eddig nem volt gondom.

Na igen, a motorfék igen hasznos, és én is kihasználom maximálisan, de oda, ahova még én is egyesben, kettesben kúszok fel, édes kevés visszafelé a motorfék, mondjuk olyan hatásos, mint a békafing. Epirusz és Thesszália hegyei közt nem éppen nekünk tervezett utak vannak, és bizony követik a domborzati viszonyokat, hiszen a kordék, és az öszvérek simán el tudnak rajta menni.
Ez is egy brutálisan meredek hágó Neopoli - Farakló útvonalon. Hozzátenném, nagyon élveztem.........

Mellékletek:

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 09 21:51 #53638

A petrólejjummosban kissé több a kompót, meg a dugó hosszab utat jár be mint egy "kockamotor" benyásban :-). Na ezért erőteljesebb a motorfék érzés.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 09 20:05 #53636

istozi írta:

"mikor egy komolyabb hegyről ereszkedsz le"
Amikor diesel autóm volt és pl. megjártam a Stelviot, meg még 4-5 kétezrest, szinte sohasem használtam a lábféket. Szóval lejtmenet csak motorfékkel. Olyan sebességi fokozatban, hogy ne kelljen a fékpedált nyomni. Igaz, hogy ez így lassú (többnyire 2. fokozat, de néha 1.), ám biztonságos.
Viszont, mióta CNG-s az autóm, rendszeresen kell a lábfékre taposni a lejtőkön, mert ennek szinte nulla a motorfékje. Most igyekszem szakaszosan fékezni, hogy legyen ideje hűlni a tárcsáknak.
Eddig nem volt gondom.

De hát a motorfék nem az üzemanyag fajtától függ. hanem, hogy nem kap üzemanyagot és ezért a szívás-sűrítés ellenállása fékez. Nem lehet, hogy rosszul van valami és kap üzemanyagot, ami az alapjárathoz kell?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 30 08:33 #53581

"mikor egy komolyabb hegyről ereszkedsz le"
Amikor diesel autóm volt és pl. megjártam a Stelviot, meg még 4-5 kétezrest, szinte sohasem használtam a lábféket. Szóval lejtmenet csak motorfékkel. Olyan sebességi fokozatban, hogy ne kelljen a fékpedált nyomni. Igaz, hogy ez így lassú (többnyire 2. fokozat, de néha 1.), ám biztonságos.
Viszont, mióta CNG-s az autóm, rendszeresen kell a lábfékre taposni a lejtőkön, mert ennek szinte nulla a motorfékje. Most igyekszem szakaszosan fékezni, hogy legyen ideje hűlni a tárcsáknak.
Eddig nem volt gondom.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 28 21:12 #53576

istozi írta:

"a fékek sem azonosak a normál és az erősített futóműnél"
Annyira nem kell megijedni. A fékek által feldolgozandó energia a tömeggel 1. hatványon, a sebességgel a 2. hatványon arányos. Szóval, mivel a nagyobb tömegű lakóautó úgyis lassabb, mint a furgon, a kevésbé erős fék is bőven elegendő a lakóautókra.
Az igaz, hogy nem kell pánikolni a kisebb fékek miatt, viszont az már más kérdés, hogy szerintem egy fiatalabb lakónál nem olyan egyértelmű az, hogy lassabb a furgonoknál. A másik nézetben meg nem a sebesség faktor a lényeg, hanem az, hogy mikor egy komolyabb hegyről ereszkedsz le, akkor bizony még a nagyobb fékek is zavarba tudnak jönni.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Srychy, Laccci

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 28 20:52 #53575

Nyomi írta:

nemo25 írta:
Laccci írta:
Megnéztem a "94-"Ducato gyári papírjait...
50kg különbség van a Ducato 14 és a maxi között.
Teherbírásban pedig 300kg!
A Ducato 14 összsúlya 3200kg a maxié 3500kg lehetne maximum!
Ebből következik, hogy egy 2800kg önsúlyú 4 személyes autó alá is már maxi alváz kellene. (az ez felettiekhez meg gondolom dupla tengelyes)
Az újabb gyártmányoknál nem néztem utána a a súlyhatároknak...

Nekem a Hevy 4 tonnás változat erősített rugói vannak a szekér alatt, és ugyan újonnan üresen nem ért hozzá a gumibakhoz, viszont már beépítve, szépen ráült, de a gyári lakóautóknál is rajta ül már újkorukban is. Viszont ezek a bakok nem olyan kemények, mint a régebbi évjáratokban. Egészen lágyak, és képlékenyek. Nem is fekete gumi, hanem színes. Azzal együtt számtalan költséghatékony lakónál találkozhatunk alacsony teherbírású futóművekkel, az alacsonyabb költségek miatt. Gondolj csak bele, hogy a gyárnak ugyan egy kocsinál mindössze pár tíz EURO-s megtakarítást jelent, de ezt szorozd be évi több ezer darabbal. Rögtön megmutatja a matek értelmét. :-)
Nekem most úgy adódott, hogy sikerült 2 új lakóautót is megnéznem ( 2 különböző gyártmányt ). Hát nem volt leülve. kb 2-3 cm hézag volt a rugó és a gumibak között. Ez szerintem normális. Nem akarok vitatkozni, de a gumibak nem lehet a rugózás része. Ez nem szekér. Ha ez olyan szuper anyagból lenne, akkor olcsóbb lenne ha laprugót nem is tennének be. Szerintem gyárilag hibásak a 250-es széria rugói. Én most akarom vinni újra kovácsoltatni és edzetni. Amint hallotta a problémák egyből megszünnek.

Ezzel együtt, nincsen leülve a csiga hátulja. Még így is bőven előre lejt a beltér, a rugózás komfortos, de nem túl lágy, és a futása is stabil a szekérnek. Szóval használati probléma nincsen vele. Viszont tervezem a légrugók beépítését, ami tovább növeli a stabilitást, és a szintezést is megkönnyíti.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 28 20:06 #53574

"a fékek sem azonosak a normál és az erősített futóműnél"
Annyira nem kell megijedni. A fékek által feldolgozandó energia a tömeggel 1. hatványon, a sebességgel a 2. hatványon arányos. Szóval, mivel a nagyobb tömegű lakóautó úgyis lassabb, mint a furgon, a kevésbé erős fék is bőven elegendő a lakóautókra.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 28 17:52 #53573

nemo25 írta:

Laccci írta:
Megnéztem a "94-"Ducato gyári papírjait...
50kg különbség van a Ducato 14 és a maxi között.
Teherbírásban pedig 300kg!
A Ducato 14 összsúlya 3200kg a maxié 3500kg lehetne maximum!
Ebből következik, hogy egy 2800kg önsúlyú 4 személyes autó alá is már maxi alváz kellene. (az ez felettiekhez meg gondolom dupla tengelyes)
Az újabb gyártmányoknál nem néztem utána a a súlyhatároknak...

Nekem a Hevy 4 tonnás változat erősített rugói vannak a szekér alatt, és ugyan újonnan üresen nem ért hozzá a gumibakhoz, viszont már beépítve, szépen ráült, de a gyári lakóautóknál is rajta ül már újkorukban is. Viszont ezek a bakok nem olyan kemények, mint a régebbi évjáratokban. Egészen lágyak, és képlékenyek. Nem is fekete gumi, hanem színes. Azzal együtt számtalan költséghatékony lakónál találkozhatunk alacsony teherbírású futóművekkel, az alacsonyabb költségek miatt. Gondolj csak bele, hogy a gyárnak ugyan egy kocsinál mindössze pár tíz EURO-s megtakarítást jelent, de ezt szorozd be évi több ezer darabbal. Rögtön megmutatja a matek értelmét. :-)
Nekem most úgy adódott, hogy sikerült 2 új lakóautót is megnéznem ( 2 különböző gyártmányt ). Hát nem volt leülve. kb 2-3 cm hézag volt a rugó és a gumibak között. Ez szerintem normális. Nem akarok vitatkozni, de a gumibak nem lehet a rugózás része. Ez nem szekér. Ha ez olyan szuper anyagból lenne, akkor olcsóbb lenne ha laprugót nem is tennének be. Szerintem gyárilag hibásak a 250-es széria rugói. Én most akarom vinni újra kovácsoltatni és edzetni. Amint hallotta a problémák egyből megszünnek.


Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 28 16:32 #53572

Íme a Renault master hátsó laprugója.
Ha az XGO-ban is ez van akkor nem kérdés miért ül.

Mellékletek:
Megköszönte: nemo25

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.