Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Segítség kezdőknek

Több
2019 febr. 04 21:18 #54488

Üdv. mindenkinek!

Frissen vásárolt első autónkkal most csatlakoztunk az oldalra. Pillanatnyilag csak olvasgatom a régebbi bejegyzéseket, hozzászólásokat. Később biztosan lesznek számotokra talán banális kérdéseim! :)
Mégegyszer üdvözlök itt mindenkit!
Feri

Megköszönte: Brigi, Laccci

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 23 23:39 #54366

szdani001 írta:

Sziasztok!

Hamarosan lakokocsis eletrmodra szeretnenk valtani a parommal ugyhogy lakokocsi vasarlassal kapcsolatban szeretnek segitseget kerni Toletek. :)

Elso sorban olyan lakokocsit keresek ami regebbi/olcsobb es magamnak szeretnem kicsit felujitani, szemelyre szabni.
Ami a nagy kerdes szamomra, hogy milyen korlatai vannak az atalakitasnak egy lakokocsi eseteben. A gazszerelest leszamitva barmit elvegezhetek rajta ami jolesik? Muszakin mi kell ahhoz hogy megfeleljen a lakokocsi? Ha atmegy a gaz es erintesvedelmi vizsgan akkor minden oke?
Lenyegeben nem is szeretnek mindenhez hozzanyulni csak alapokhoz:
  • butorok foliazasa, agyak asztalok atvarialasa
  • uj lampak, hangszorok es kisebb elektronikai eszkozok beepitese, esetleg akku bovites
  • vizesblokk atalakitasa, viztartaly, zuhanytalca es wc csere. szukseg eseten vizvezetekek csereje
  • padlo es fali burkolatok javitasa, csereje

Sok esetben latok olyan hirdetest ahol "telepitesre" kinalnak lakokocsit. Ez mit jelent pontosan? Felujitas utan sem muszakiztathato?

Elore is koszonom a segitseget!
Dani

A szendvicspanelból épített lakójárműveknél, Ilyenek a lakókocsik döntő hányada, a bútork adják meg a merevítését az oldalfalaknak, és a tetőnek. Ezért a bútorokat ötletszerűen áthelyezni, nem szabad. Mérnökök csapata dolgozik azon, hogy a merevítések a helyükön legyenek, (többnyire sikerül is ez nekik) amennyiben azokat eltávolítják, instabillá válik a szerkezet, és szétesik. Emiatt, csak óvatosan a nagy tervekkel, és átalakításokkal!
Amire még felhívnám a figyelmed, hogy ne legyenek illúzióid, egy koros, és olcsó lakó, bizony tartogathat számodra meglepiket, amit a vásárláskor, még nem is sejthetsz. A viseltes lakók, nem csak azért olcsóbbak, mert kicsit kopott a fényezésük, és van pár karc a bútorokon. Bizony ebben a szegmensben, szinte egytől-egyig a beázások, vizesedések miatt komoly szerkezeti hibákkal küzdenek, amik jelentős javítási ráfordításokat igényelnek. Sok esetben a szerkezet egyes részei el vannak rohadva, masszív gombatelepeket alkotva a lemezek alatt. Ezért javaslom, hogy mindenképpen vigyél magaddal hozzá értő szakit, aki megóv egy rossz vételtől!


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 23 10:36 #54354

szdani001 írta:

Sziasztok!

Hamarosan lakokocsis eletrmodra szeretnenk valtani a parommal ugyhogy lakokocsi vasarlassal kapcsolatban szeretnek segitseget kerni Toletek. :)

Elso sorban olyan lakokocsit keresek ami regebbi/olcsobb es magamnak szeretnem kicsit felujitani, szemelyre szabni.
Ami a nagy kerdes szamomra, hogy milyen korlatai vannak az atalakitasnak egy lakokocsi eseteben. A gazszerelest leszamitva barmit elvegezhetek rajta ami jolesik? Muszakin mi kell ahhoz hogy megfeleljen a lakokocsi? Ha atmegy a gaz es erintesvedelmi vizsgan akkor minden oke?
Lenyegeben nem is szeretnek mindenhez hozzanyulni csak alapokhoz:
  • butorok foliazasa, agyak asztalok atvarialasa
  • uj lampak, hangszorok es kisebb elektronikai eszkozok beepitese, esetleg akku bovites
  • vizesblokk atalakitasa, viztartaly, zuhanytalca es wc csere. szukseg eseten vizvezetekek csereje
  • padlo es fali burkolatok javitasa, csereje

Sok esetben latok olyan hirdetest ahol "telepitesre" kinalnak lakokocsit. Ez mit jelent pontosan? Felujitas utan sem muszakiztathato?

Elore is koszonom a segitseget!
Dani

Üdv köztünk!
Lehet, hogy elkerülte a figyelmed, de ez nem lakókocsi, hanem lakóautós oldal.
:)
De semmi gond. A telepítésre hirdetett lakókocsik nagy többsége nem vizsgáztatható. Vagy mert végleg ki van vonva, vagy ami a többséget illeti semmilyen papírral nem rendelkezik.
A felújított lakónál a bútorokat javíthatod, kicserélheted. Vizsgához kell az érintésvédelmi és gáz szivárgásvizsga és a forgalmi.
Olvasgasd ezt az oldalt! Minden kérdésedre találsz választ, ami időközben felmerül.
Jó faragást!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 23 05:08 #54353

Sziasztok!

Hamarosan lakokocsis eletrmodra szeretnenk valtani a parommal ugyhogy lakokocsi vasarlassal kapcsolatban szeretnek segitseget kerni Toletek. :)

Elso sorban olyan lakokocsit keresek ami regebbi/olcsobb es magamnak szeretnem kicsit felujitani, szemelyre szabni.
Ami a nagy kerdes szamomra, hogy milyen korlatai vannak az atalakitasnak egy lakokocsi eseteben. A gazszerelest leszamitva barmit elvegezhetek rajta ami jolesik? Muszakin mi kell ahhoz hogy megfeleljen a lakokocsi? Ha atmegy a gaz es erintesvedelmi vizsgan akkor minden oke?
Lenyegeben nem is szeretnek mindenhez hozzanyulni csak alapokhoz:

  • butorok foliazasa, agyak asztalok atvarialasa
  • uj lampak, hangszorok es kisebb elektronikai eszkozok beepitese, esetleg akku bovites
  • vizesblokk atalakitasa, viztartaly, zuhanytalca es wc csere. szukseg eseten vizvezetekek csereje
  • padlo es fali burkolatok javitasa, csereje

Sok esetben latok olyan hirdetest ahol "telepitesre" kinalnak lakokocsit. Ez mit jelent pontosan? Felujitas utan sem muszakiztathato?

Elore is koszonom a segitseget!
Dani

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 nov. 22 22:20 #53856

stevebutabi írta:


A masik fontos kerdesem az, hogy van egy gepem ami kell a munkamhoz. Ha maximumon megy akkor a fogyasztasa 240 W, normal modon 100-120 W. Megoldhato az, hogy ez napi 8-10 oraban menjen anelkul, hogy valami fix kabelcsatlakozason lennek?

.

Ezt csak generátorral tudnád megoldani, de azért utálni fognak a hegyek, és a többi vándor.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 nov. 22 20:15 #53848

A lakóautó fűtése elég jó hidegben is. Mi szoktunk járni télen is, síelni is voltunk már lakóval, mínusz 21 fok volt a leghidegebb, a kocsiban mégse fáztunk. Előnyösebb a gázolajos fűtés, nem fogyaszt sokat, könnyű bárhol biztosítani, hiszen az üzemanyagtartályból működik. A gázfűtésnél probléma lehet a palackok töltése útközben és nem nagy élmény éjjel 3-kor arra ébredni, hogy hideg van, mert elfogyott a gáz, ki kell menni a nagy mínuszokba átállítani a másik palackra a fűtést (ha van még másik, teli palack).
Lakóautó szervizállomások vannak a hegyekben is, Olaszországban, Franciaországban, Svájcban biztos, de valószínűleg máshol is, vagy télen is nyitva tartó kempingeket is találni.


Judit
Megköszönte: Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 nov. 22 13:45 #53837

stevebutabi írta:

Sziasztok!

Olvasgatva a temaban nagyon kedvet kaptam a lakoautozashoz. Nekem meg nincs meg a jarmuvem, de ezzel kapcsolatban felmerult egy csomo kerdes, hogy miket lehet es miket nem. Remelem jo helyre irom a kerdeseket, ha nem ide kene akkor elorre is bocsi.

En a hegyekbe szeretnek menni es olvasgattam a szigetelesekrol, futesekrol, de nem derult ki szamomra egyertelmuen, hogy van e arra megoldas, hogy ne faggyak meg? :) A gazdasagossagot is figyelembe veve.

Esetleg van valakinek hidegben lakoautozasrol tapasztalata?
A hegyekben is vannak helyek a feltankolashoz, uriteshez, vagy ez az egesz hegyes otlet hulyeseg?

A masik fontos kerdesem az, hogy van egy gepem ami kell a munkamhoz. Ha maximumon megy akkor a fogyasztasa 240 W, normal modon 100-120 W. Megoldhato az, hogy ez napi 8-10 oraban menjen anelkul, hogy valami fix kabelcsatlakozason lennek?

Elorre is koszi a valaszokat.

Üdv köztünk!
Olvasgasd az oldalt!
Minden kérdésedre részletes választ kapsz a különböző topikokban.
:)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 nov. 22 06:15 #53836

Sziasztok!

Olvasgatva a temaban nagyon kedvet kaptam a lakoautozashoz. Nekem meg nincs meg a jarmuvem, de ezzel kapcsolatban felmerult egy csomo kerdes, hogy miket lehet es miket nem. Remelem jo helyre irom a kerdeseket, ha nem ide kene akkor elorre is bocsi.

En a hegyekbe szeretnek menni es olvasgattam a szigetelesekrol, futesekrol, de nem derult ki szamomra egyertelmuen, hogy van e arra megoldas, hogy ne faggyak meg? :) A gazdasagossagot is figyelembe veve.

Esetleg van valakinek hidegben lakoautozasrol tapasztalata?
A hegyekben is vannak helyek a feltankolashoz, uriteshez, vagy ez az egesz hegyes otlet hulyeseg?

A masik fontos kerdesem az, hogy van egy gepem ami kell a munkamhoz. Ha maximumon megy akkor a fogyasztasa 240 W, normal modon 100-120 W. Megoldhato az, hogy ez napi 8-10 oraban menjen anelkul, hogy valami fix kabelcsatlakozason lennek?

Elorre is koszi a valaszokat.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 nov. 10 19:18 #53780

Ez a HYMER 54-es reinkarnációja szerintem. Csak üvegszálas változatban. A belső elrendezése majdnem dettó. Ha így van akkor az alap a MERCEDES 207D alváz-motor-váltó stb. Az enyém 80km/hutazó, na ha nagyon elfelejtkezek 90km/h. De nem száguldozásra szánod! Arra porsét vennél. Megbízható, kis szervíz igényű. A berendezés állapotát meg a helyszin dönti el. Kapsz hozzá mindent, újban drágán, használtban vagy utángyártottban mérsékelt áron. Nem nagyon van ami el romolhat benne. Na jó, vicceltem. Generátor, önindító, adagoló, Fél áron van felújított. Izzók, gumi, észíj feszítő görgőés egyéb. Függő csapszeg a perselyjel 20 évente ha 5 évente meg zsírzod, ugyanis van zsírzógombja.
Csak mondom a magamét!

Megköszönte: Slipah

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 nov. 07 13:02 #53769

Lovi írta:

Segítsetek abban, hogy érdemes a lakóautót mosni, mosatni?
Nagyon nagy, nagyon magas, tele nyílásokkal. A fekete csík mindig csorog.
Ki hogy intézi, vagy intézteti ezt?

A NagyPapa mesélte,hogy kamion mosóba mosatta a lakóját és meg volt elégedve. hurrá de a tetejét nem mosták le!
Nyilván a fekete csík a tetejéről folyik le kosz formájában.

Javaslom,hogy amíg ilyen szép idő van,szánj rá egy napot és autómosó szivaccsal az oldalakat és dörzsivel a tetejét suvickold át. A tetejére használhatsz folyékony súroló szert az oldalára meg a fülkére csak sampont vagy ha az kevés valami jóféle mosogató szert.

Vízborotvát NE használj!!!

Várjuk az eredményt :smt056

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 31 14:26 #53751

Sziasztok!

A végénél kezdem. Van esetleg tapasztalatotok/véleményetek az alábbi lakóautóról:
www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/mercedes-b...benz_arnold-13504097
(akár a konkrét példányról, akár a típusról, akár kicsit általánosan).

Voltunk már párszor bérelt lakóval itt ott és jövőre terveznék egy hosszabb (kb 1 hónapos) utat. Vacillálok, hogy ilyen hosszú időre esetleg már megéri venni egyet, hiszen a bérlés is milliós tétel. Nem félek a barkácsolástól, illetve kifejezetten vonzanak retro formák, old/youngtimerek. Persze értelmesen használható/fenntartható/megfizethető határokon belül.

Szóval a fenti típus mennyire megbízható? Lehet hozzá alkatrészt szerezni? Mire érdemes odafigyelni? Miden hozzászólást előre is köszönök!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 11 21:56 #53661

Lovi írta:

Laccci írta:
Szerintem az a baj, hogy nem vettek bele motorféket...
Pedig csak 520DM volt....:smt204 :smt204
Na, én még ilyet nem láttam. :)

Esetleg kipufogófék (bubu) lehet az, vagy egy adagolót lekapcsoló rendszerrel lehetett fokozni a motorféket.
Retarder nem lehet, mert az ennyiből nem jön ki, ...no meg az akkortájt, még nem volt elérhető.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 11 10:35 #53655

Laccci írta:

Szerintem az a baj, hogy nem vettek bele motorféket...
Pedig csak 520DM volt....:smt204 :smt204
Na, én még ilyet nem láttam. :)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 11 06:26 #53652

nemo25 írta:

istozi írta:
Azonkívül minél korszerűbb egy motor, annál kisebb a saját belső súrlódása, tehát a fékezőhatása is kevesebb. Ez van.

Lehet a gondolatban valami, mert a nagykorú Masteremben, a jól bevált adagolós 2.8-as motorral, lényegesen vehemensebb erővel veti be magát a motorfék. Határozottan érezhetőek a nyomatékváltások. Persze sokkal teherautósabb az öreg rozsdabogja, de ezzel együtt imádom a nyers modorát.
A régi technikáknál a kisebb teljesítmény miatt rövidebbek az áttételek.
Ez nagyon befolyásolja a motorfék hatékonyságát,( na meg a hengerűrtartalom is).

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 10 22:51 #53651

istozi írta:

Azonkívül minél korszerűbb egy motor, annál kisebb a saját belső súrlódása, tehát a fékezőhatása is kevesebb. Ez van.

Lehet a gondolatban valami, mert a nagykorú Masteremben, a jól bevált adagolós 2.8-as motorral, lényegesen vehemensebb erővel veti be magát a motorfék. Határozottan érezhetőek a nyomatékváltások. Persze sokkal teherautósabb az öreg rozsdabogja, de ezzel együtt imádom a nyers modorát.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 10 21:06 #53649

Szerintem az a baj, hogy nem vettek bele motorféket...
Pedig csak 520DM volt....:smt204 :smt204

Mellékletek:
Megköszönte: nemo25, Döme, Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 10 13:41 #53645

Szia!
Szerintem is,
"Mióta CNG-s az autóm", itt van a cica elásva. Utólagos beszerelésnél a CNG rendszer nem tudja kezelni a fordulatszabályzást. Vagyis az alapjárati gázmennyiség felengedett gázpedálnál is bémegy, bármennyire magas a motor fordulata.
Üdv,
Gyusza

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 10 10:14 #53644

A dieselmotor kompressziója nagyobb, így a motorfék is erősebb.
Azonkívül minél korszerűbb egy motor, annál kisebb a saját belső súrlódása, tehát a fékezőhatása is kevesebb. Ez van.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 09 22:59 #53642

istozi írta:

"mikor egy komolyabb hegyről ereszkedsz le"
Amikor diesel autóm volt és pl. megjártam a Stelviot, meg még 4-5 kétezrest, szinte sohasem használtam a lábféket. Szóval lejtmenet csak motorfékkel. Olyan sebességi fokozatban, hogy ne kelljen a fékpedált nyomni. Igaz, hogy ez így lassú (többnyire 2. fokozat, de néha 1.), ám biztonságos.
Viszont, mióta CNG-s az autóm, rendszeresen kell a lábfékre taposni a lejtőkön, mert ennek szinte nulla a motorfékje. Most igyekszem szakaszosan fékezni, hogy legyen ideje hűlni a tárcsáknak.
Eddig nem volt gondom.

Na igen, a motorfék igen hasznos, és én is kihasználom maximálisan, de oda, ahova még én is egyesben, kettesben kúszok fel, édes kevés visszafelé a motorfék, mondjuk olyan hatásos, mint a békafing. Epirusz és Thesszália hegyei közt nem éppen nekünk tervezett utak vannak, és bizony követik a domborzati viszonyokat, hiszen a kordék, és az öszvérek simán el tudnak rajta menni.
Ez is egy brutálisan meredek hágó Neopoli - Farakló útvonalon. Hozzátenném, nagyon élveztem.........

Mellékletek:

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 09 21:51 #53638

A petrólejjummosban kissé több a kompót, meg a dugó hosszab utat jár be mint egy "kockamotor" benyásban :-). Na ezért erőteljesebb a motorfék érzés.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.